Joulukuun nyytit 2014 ~ toukokuussa

Täällä kans eka aamu, kun piti lopettaa aamukahvi kesken! ;) Rupes niin öllöttämään... Ja öllötys jatkui koko matkan, kun ajeltiin pojan kanssa vauvauintiin! :/ Koko ajan oli pala kurkussa ja valmiina hihkasemaan miehelle, et pitää pysähtyä... No uimassa onneksi olo parani ja uinnin jälkeen tekikin sit mieli mäkkäriruokaa! :D Voi kauhee, pakko ruveta toppuuttelemaan, vappuna uppos kokonainen pitsa!!! :p

Appelsiinimehua on saatava täälläkin joka päivä... Siihen oli himo viime raskaudessakin! :) Mandariinihimoa odottelen, niitä vetelin pussitolkulla viimeksi... :D

Juliet83 & Nuppu 6+1
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Käyty miehen kanssa aamulla lastentavikekaupoissa hypistelemässä vaunuja sun muita ;). Ostin imetystyynyn kun oli hyvä tarjous :). Ostettiin jo pääsiäisenä eka pieni body pienelle :). Mitäs nyt tekis? takana 1,5tunnin päikät:p
 
Hei kaikille!Nelosta puskee tänne. La ei vielä selvillä. 16.-28.12 välillä kumminkin. Todennäköisesti loppukuusta. Testi plussa vasta kp 47. Kamalat oviskivut oli kp 28.Kolmonenkin tärppäs vasta ko 23*Väsyttää, rinnat arat, hajut ottaa nokkaan ja pahoinvointi nostaa päätään jälleen.Isommat lapset ovat poika 9/05, tyttö 10/11 ja poika 1/13.Itse viekä muutaman kuukauden 31v. Tyks synnärinä.
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Tervetuloa uusille! Kiva, että joukkomme kasvaa :).

Ihana lukea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Syömiset
Pyrin noudattamaan ruokaohjeistuksia ja sen lisäksi olen lopettanut pepsi maxin juomisen kokonaan (en usko että se tekee itsellenikään hyvää), jota aiemmin on kulunut vähän liikaakin. Vaikka osa makeutusaineista on sallittuja, niin jostain syystä koen, että haluan niitä vältellä, mutta se on vain oma tuntemukseni. Salmiakki/lakritsi sääntöä olen vähän venyttänyt, koska niitä teki aivan hirveästi mieli, mutta kun varhaisultrassa näin pikkusen, niin sen jälkeen halusin lopettaa myös nuo tai vähentää suositeltuun määrään. Jotenkin kun oikeasti näki, että siellä on joku, niin halusi noudattaa paljon tarkempaa ohjeistuksia. Vain vahingossa rikon ruokaohjeistuksia, (pellavansimeniä löytyy älyttömän monista leivista, välillä olen unohtanut ravintolassa selvitellä tarkemmat tiedot ruuasta ja työkaverin alkoholilla kostutettu kakku, jota söinkin vain yhden lusikallisen, kun tajusin, mitä se sisältää) mutten niitä sen enempää ole jäänyt pohtimaan.

Raskausvitamiinit ja foolihappo
Olen syönyt foolihappo jo pitkät ajat. Sitä on ollut monivitamiinissa, jota olen syönyt varmaan vuosia. Tosin toisen keskenmenon jälkeen gyneni suositteli tuplaamaan annoksen kroonisen sairauteni takia, joka vaikuttaa ravintoaineiden imeytymiseen, joten nyt syön edelleen 800 mikrogrammaa päivässä (400 tulee raskausvitamiinista ja toiset 400 pelkkää foolihappoa) ja gyne suositteli jatkamaan ainakin viikon 12 loppuun asti tuota annosta. Raskausvitamiinit aloitin, kun alettiin lasta yrittämään marraskuussa. Plussatestin jälkeen tarkastin vielä D-vitamiinin ja magnesiumien määrät neuvolasta ja korjasin ne oikeiksi. Magnesiumia haluan käyttää enemmän kuin, mitä raskausvitamiinissa oli, kun kärsin helposti suonenvedoista.

Seulat
En todellakaan tiedä, mitä tekisin, jos selviäisi että lapsella olisi jotain. Tai sitten ainakin haluaisin selvittää asiaa perusteellisesti ensin. Mieheni on sitä mieltä, että down-lapsi olisi tervetullut. Sitten jos tiedettäisiin, ettei lapsi selviä mitenkään tässä maailmassa, niin silloin ehkä keskeyttäminen voisi olla harkinnassa. Mutta uskon, että tilannetta ei pysty etukäteen kuvittelemaan ja vasta siinä tilanteessa voi tietää, mitä tekisi.

Sukupuoli
Alkuun olin varma, että tämä olisi tyttö. Mieheni ajattelee myös samoin. Sitten näin todentuntuisen unen, jossa vauva olikin poika, ja sen jälkeen mulla ei ole ollut vahvaa tuntemusta kumpaakaan suuntaan. Kumpi tahansa on erittäin tervetullut :heart:.

Ruokahimot ja ällötykset
Mulla teki myös raskauden alkuviikot mieli appelsiinimehua, normaalisti en juo sitä ikinä. Sitten tuli väkevän salmiakin himo. Nyt kittaan maitoa paljon, normaalisti kesää kohti tultaessa maidon kulutukseni vähenee, mutta ei nähtävästi tänä vuonna ;). Minulla tekee myös mieli pizzaa ja jostain syystä useamman päivän on haluttanut kaupan valmiita pikkupizzoja, joihin normaalisti en todellakaan koske. Kalan kanssa en voi olla nyt edes samassa taloudessa, mies teki sitä itselleen ja itse olin makuunhuoneessa ikkuna auki, kun en kestänyt sitä hajua ollenkaan. Sympatiani siis Almandiini. Lihan käry on hirveää, mutta osaa kuitenkin pystyn syömään sitten, kun se on valmis. Jääkaapin haju (vaikka mitään ei olisi edes mennyt huonoksi) saa mun todella helposti voimaan pahoin. Pahoinvointini on kuitenkin sen verran vähäistä, että suurimmaksi osaksi saan syötyä ihan perusruokia. Eniten tekee mieli pinaattikeittoa, perunamuussia, kasvissosekeittoa ja broilerpyötyköitä.

Turvotuksesta
Mulla normaalistikin turpoaa vatsa helposti, mutta nyt se on aivan uusilla mittayksiköillä. Iltaisin olen aina pallo söin mitä tahansa. Näytän illalla aina siltä, että raskaus olisi muutaman kuukauden pidemmällä, mutta tuo on kyllä ihan pelkästään turvotusta.

Nioliina onpa sinulla ollut piinaavia päiviä odottaessasi neuvolaa. Onneksi kaikki oli hyvin!

Kirppa 79 Mun neuvolasta saamassa kirjasessa kerrotaan tuosta inkivääristä, että aiemmin sitä on suositeltu raskauspahoinvoinnin torjumiseen, mutta vuonna 2009 Eviran tekemä arvioiti antaisi kuitenkin viitteitä siitä, että inkiväärivalmisteiden ja inkivääriteen käyttöä olisi raskauden aikana syytä välttää. Sen enempää tuossa ei sanota, mitä se voi aiheuttaa.

(.) Doppler tuli eilen postissa ja tänään löytyi syke, joka ei voinut olla omani :heart:. Etsimällä kyllä sai etsiä (leikin dopplerin kanssa varmaan 20 min), mutta muutaman kerran sain sen ihan hetkeksi kuulumaan, kunnes pieni karkasi alta. Olen sitten täällä tunteillut ja melkein itkeskellyt, kun olen ollut niin liikuttunut. Että oikeasti joku pieni kasvaisi sisälläni. Aivan uskomatonsa. Nyt tuntuu taas vähän helpommalta odottaa nt-ultraa, johon on noin 2,5 viikkoa. Oireet myös tulivat takaisin, kun olivat olleet poissa 4-5 päivää ja oksentanut olen muutamana päivänä sen jälkeen. Väsymys on edelleen itselläni ollut pahin oire, töihin lähtö on kyllä ollut työn ja tuskan takana viimiset pari viikkoa. Muuta en sitten edes kuvittele tekeväni.

Hups. Tulipa pitkä.

rv 9+5
 
Tervetuloa Vilinäiti:wave: Minullakin laskettu aika tarkentuu np-ultrassa sitten, olen laskenut sen nyt vau.fi:n laskurilla "virallisen" 28:n päivän kierron mukaan, mutta tiedän että kohdallani se tuskin pitää paikkaansa :D

miltsu76, kävin eilen miehen kanssa ostoksilla ja ostin pari väljempää hihatonta puseroa kesäksi itselleni KappAhlista. Oli tosi söpöjä vauvan vaatteita myynnissä kyllä, mutta en hennonut/uskaltanut vielä ostaa...tänään kuitenkin "sorruin" kirppiksellä, kun löytyi ihan uuden veroiset parit potkuhousut yhteensä 1,50 euroa...:whistle:

Tämä päivä mennyt nyt oikein mukavasti.Mies kävi arabialaisessa ja venäläisessä ruokaliikkeessä ja voi jestas niillä on herkkuja myynnissä! Ihan parasta marmeladia tomusokerikuorrutteella, tosi luontaisen makuista. Sitten ihania auringonkukansiemenpatukoita ja pähkinäpatukoita, siemeniä, halvaa....niin, tietääkö kukaan saako halvaa syödä raskausaikana? :) Entä ne fetajuustot? :p
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Almandiini Mä en ainakaan ole vältellyt fetajuustoa, jos on pästöroidusta maidosta tehty, mutten tiedä onko toimintatapani oikea. Jostain syystä myöskään tuota juustoa ei ole kauheasti tehnyt mieli, vaikka siitä yleensä pidän todella paljon.
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
Almandiini Fetajuustoa voi syödä, jos on tehty pästöroidusta maidosta eli anna mennä vaan! :p Samoin tuorejuustot, joissa käytetty pästöroitua maitoa, niin voi syödä... ;) Ainakin Valion Hovi juusto on sellaista!

Toothie, kun kertoi tuosta unestaan, niin itelläkin tuli mieleen... Näin tällä viikolla ekan todella selkeän synnytysunen ja unessa syntyi kaunis tummahiuksinen tyttö! :heart: Viime raskaudessa näin aina unissa, että poika syntyy jo ennen kuin aaiaa tiesin rakenneultran jälkeen... Ja poikahan sieltä tuli! :) Saa nähdä oliko enneuni! :LOL: Vaikka oikeasti, sillä sukupuolella ei ole niin väliä... ;)
 
Kääks eka kertaa kunnolla huono olo! Mulla on parina päivänä tehnyt mieli iha hirveesti pizzaa niinku muutamalla muullakin näemmä täällä :D Nyt tosin pelkkä ajatuskin pizzasta ällöttää. Käväsin tossa äskettäin jääkaapilla ja olo vain huononi vaikkei siellä mitään pilaantunuttu ollutkaan. Sain syötyä pikkasen kurkkua, olo hitusen parempi nyt.

Pitäs yrittää tässä lähteä vähän uloskin nyt kun loppui vesisade. Raitis ilmakin vois tehdä ihan hyvää. Taka-ajatuksena käydä lähikaupasta hakemassa naminamia. Siihenki on ollut himo eilisestä alkaen. Saa nähdä saanko sitä kumminkaan alas jos tää pahoinvointi jatkuu. Hassua että mulla on ihan hirvee olo mut kuitenki haluttaa suklaavanukasta :D

Housut on muuten alkaneet täällä puristamaan. Edelleenki mua inhottaa ku näytän pikemmenikin lihoneelta kuin raskaana olevalta mut eiköhän se tästä :)
 
Tuli vedettyä twix patukka ja sen jälkeen oksetti... itseasiassa kaikissa syömisissä on niin että kun syö, ei ole paha olo, mutta sen jälkeen ja sitä ennen on.. eli pitäisi kokoajan syödä jotain.
Sit jos syön tuhdisti, on ihan pakko mennä maate... voi menispä tämä vaihe ohi ja sais nauttia syömisistä ja muustaki ja jaksais touhuta ulkoillen ym..
 
Juu, kiva tietää että fetajuusto sallittujen listalla, pitää vaan tarkistaa että on tehty pastöroidusta maidosta. Sitten en voikaan syödä tuota romanialaista suolaista kovaa vuohenjuustoa, se on tehty kotitiloilla, tosin en ole siitä ennenkään listeriaa saanut mutta parasta välttää nyt kokonaan. Tuo romanian kotitiloilla tehty vuohenjuusto on ainoata vuohenjuustoa mitä ylipäänsä pystyn syömään, muista lentää oksennus silloinkin kun en ole raskaana :D

Mulla on kans appelsiinimehu jäillä yks mikä helpottaa pahaan oloon, samoin apteekin salmiakki. Olkoonkin, että saattaa nostaa verenpainetta...
 
Aika hauska kun monella mielitekona APPELSIINIMEHU! Mulla alko tänään tekee mieli just aplarimehua, enkä ees täältä lukenu. Oliskohan joku kropan tarve? C-vitamiini ku auttaa raudan imeytymisessä..
Kaksi päivää kestäny järkky pahoinvointi/väsymys sai huipennuksensa tänään kun mökillä tyhjennettiin 4 puucee saavia.. minä joka en ikinä ole ollut herkkä pissa/kakka/oksennushajuille itkin,nauroin, yökin ja oksensin pitkin metsää. Oli siinä anopilla ja miehellä naurussa pitelemistä. En voi suositella!
Muilla tuntuu olevan aamupahoinvointia, mulla enemmän iltapainotteista-nytkin illalla oksensin vielä kotona. Ruoka auttaa n.5min ja sit taas alkaa vatsassa kiertää.
Maryah ja Pötiäinen 7 + 6
 
MaryahR Se on ehkä parempi jättää ulkovessan tyhjennykset vähäks aikaa. :D

Mullakin on aamulla hyvä olo. Väsymys ja lievä etova olo tulee sitten iltapäivällä ja illalla. Sopivasti vaan pitäis muistaa syödä koko ajan niin pysyis olo mahdollisimman hyvänä. Oksennellut en ole kertaakaan eli helpolla olen selvinnyt.

Minäkin näin toissayönä unen että meille syntyi poika. :) Tosin unessa en muistanut synnytyksestä yhtään mitään, tiesin vaan että se oli tapahtunut. Aiemmin ajattelin että ois ehkä kiva saada tyttö, mutta kyllä kumpi vaan on tervetullut.

Crystal & pikkuinen 9+6
 
Itsellä appelsiinit ja appelsiinimehu olleet joka raskaudessa se "intohimo" jota on pakko saada. Tytöistä lähinnä appelsiinit sellaisenaan, pojasta appelsiinimehu (litra pvssä, hui). Nyt menee toi mehu, alkuviikoilla söin appelsiineja paljon. Mehu auttaa kun juo heti herättyään lasillisen kylmänä, ei tule yrjö kylään niin helposti.

Nuorin tyttö ( 3v) leikki eilen vauvanukellaan. Aivan yhtäkkiä kesken leikin jäi katselemaan mua kun makasin sohvalla ja kysyi ; onko äitillä vaan yksi vauva vai kaksi? :O. Jähmetyin kauhusta että mitä ihmettä, mikä vauva... " Onko äitin masussa yksi vai monta vauvaa?" Olin aivan järkyttynyt ja totesin että toivottavasti yksi. Järkyttynyt siksi että lasten aikana en ole vauvasta puhunut halaistua sanaa!!! Mistä tuollainen yhtäkkiä tuli mieleen??? toivottavasti ei jää miettimään asiaa yhtään enempää ja huutele tutuille ja sukulaisille :D. Senkin takia olin järkyttynyt että miksi kysyi että onko niitä yksi vai monta, koska näin ennen plussaa unen jossa menin lääkäriin vatsakivun vuoksi. Lääkärinä toimikin neuvolantäti joka on ollut samana vuodesta 2002 asti. Kuunteli siinä stetoskoopilla vatsaa, meni hiljaiseksi ja sanoi " olen pahoillani mutta näitä on täällä vähintään kolme!" :LOL:.
No, perjantaita odotellessa, katsotaan sitten montako sinttiä siellä ui ( toivottavasti vain se yksi jolla olisi kaikki hyvin)...

Jääkaapin avaus on aivan tuskaa nykyään! :x. Eilen oli helpompi olo taas, mutta söin kuin pieni possu kokoajan.. Tänään kun sai silmät auki,alkoi kakominen heti, mutta jääkylmä appelsiinimehu auttoi ensihätään. Paidan päälle pukeminen oli tuskaa, tissit on niin kipeet et järki lähtee :ashamed:.

Sellaista tälläkertaa =)
 
Mulla tänään semmonen aamu että kaikki etoo, sain alas yhden leipäpalasen ja tuorekurkkua ja aplarimehun:p ja join frapen kun kuuma tavan kahvi ei maistu :). Pirteenä nousin puol ysi mut nyt vois taas ottaa päikät ;)
 
Varasin just varhaisraskauden ultraan. 15.5 menen Turun Medisonariin. Siellä on sitten niskaturvotusultrakin (neuvolan maksusitoumuksena).
Viikkoja 8-10 tuolloin.
Digitestit näyttää ainakin noita pienempiä viikkoja, mutta ihan ajallaan kumminkin :)

Mulla pyörii täällä tyttö 2v7kk ja poika 1v4kk ja vielä tokaluokkalainen poika. Kännyllä lähinnä lueskelen ja kirjoitan, kun ehdin :)

Mulla 2 edellistä ollu sokerivauvoja ihan kunnolla. Näyttää pahalta nytkin. Aamupaastoarvot hipoo pilviä. Oon jo vähentäny sokeria ja hiilareita, mut edelleen pitää kiristää ja ei varmaan enää ruokavalio ja Metformiinitabletit riitä hoidoksi. Hitsi jos pitää insuliinia alkaa pistämään.
Mulla ei oma paino nouse paria kiloa enempää, mutta vauvat kasvaa sitäkin enemmän.

Onk teillä jo oloja kumpi on tulossa? :D
Mä oon alusta saakka sanonu, että tyttö tulee. Jotenkin niin samanlainen olo, kuin tyttöä odottaessa. Kaikki 3 raskautta oon oksentanu alusta loppuun. Nyt vasta lähinnä etovaa oloa ja meinaa tulla ylös, vasta pari kertaa halannu pyttyä.

Jaahas. Tuossa muu perhe tekee lähtöä ulos, että jospa sitä itsekin pistäis vaatteet päälle ja menis happea haukkaamaan. Mielitekoja ei oikein ole, mutta vastoin mun himoja niin ennemmin suolaista tekee mieli ja menee alas. Sokerihiirelle ei suklaa maistu ollenkaan, mikä rd:n takia onkin enemmän kuin hyvä juttu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kirppa 79
Eikö tää oksentamine lopu jo??? :x:(. Oikeesti ei sais valittaa, pitäis vaan olla onnellinen että on oireita, mutta haluis pystyä tekeen jotain eikä vaan maata ja halata pönttöä... Ei näytä seabandistakaan olevan tälläkertaa apua :(. Täytyis vaan koittaa ajatella positiivisesti että pahimmat viikot ykäämisen suhteen on 7-9, kohta se helpottaa, mutta ei se paljon helpota jos ajattelee että joutuu vielä 3-4vkoa yrjöömään jatkuvalla syötöllä... Onneksi pystyn syömään välillä ettei laihtumaan pääse ( ei ole paljon varaa painoa menettää).
Onko teille kenellekkään lääkäri määrännyt primperan-pahoinvointilääkettä?
 
Tervetuloa uusille :wave:

Tsemppiä pahoinvoiville :hug: Täällä se alkaa myös nostaa päätään, enkä kovasti odota. Tai no, oireista olen onnellinen, mutta vetäähän se voimat ja vaikeuttaa normaalia elämää. Tänään krapulaolo jatkuu ja saa nieleskellä oikein urakalla.

Täällä lapset hihkuivat heti vauvasta kuultuaan, että toivottavasti tulee kaksoset! Ja mies puhuu kolmosista... :D Hauskoja heittoja, mutta todennäköisesti masussa köllii nyt yksi tonttu vain :xmas: Toisaalta... olisihan sitten iltatähdelle kaveri valmiina ;)
Tuo on kyllä tosi jännittävää Kirppa 79, että pieni tyttönne kyselee vauvoista :) Olisiko jotain ennettä... jännää! Minä olin muuten kaksosista todella paljon kipeämpi kuin yhtä vauvaa odottaessa, siis huonovointisuus oli ihan ympärivuorokautista :snotty: Että olisko se Kirppa 79 nyt sitten sitä ;)

Eiköhän kohta ala meidän pinoon tupliakin eksymään! On meitä sen verran monta, että ihme juttu, ellei yksiäkään osu kohdalle :)

Fb-ryhmästä, oletteko kaikki jo siellä? Minä ajattelin, että jos sen ultran jälkeen.. tai sitten mulle voi riittää vain tämä palsta :) Sulkeutuuko se fb-ryhmä jossain vaiheessa? Lueskelin toisia pinoja ja siellä oli suljettu fb-ryhmä ja jos joku halusi vielä mukaan, niin kehoitettiin perustamaan oma ryhmä.

Nyt siivouspuuhiin...

Karhunvatukka ja tahvo 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kirppa 79
Hyvää sunnuntaipäivää kaikille! Liitynpä minäkin tähän pyöristyvään joukkoon. Laskettu aika 23.12., kolmatta lasta odotan ja ikää vielä kotvasen 37v.
Laskurin mukaan viikkoja 6+5, itse vähentäisin tuosta pari-kolme päivää muinaismuistojen mukaan, kun kierto oli vielä 32-40pv.
Jännittää julmetusti, kun kaikki on käynyt yllättävän nopeasti. Vasta lyötiin miehen kanssa hynttyyt yhteen ja todettiin, että tämä on oikein! Otatin hormonikierukan 13 vuoden putken jälkeen pois, kun "ei tässä enää nuorru ja nuorenakin meni puoli vuotta ennen kuin tärppäsi ja että keholla kestää aikaa palautua normikiertoon"... Just joo! Saman tien nappasi ja nyt ihmetellään itävää joululahjaa. ;)
Vanhemmat lapseni ovat jo 17v. ja 13v., tämä tuleva on miehelleni ensimmäinen. Lapset eivät tiedä vielä, odottelen varovaisena realistina 21.5. ultraa.
Hajut ottavat nenään, kuvottaa, rintoihin ei kärsi katsoakaan (vaikka koon puolesta tuntuvat vetävän huomiota) ja mahaa viiltelee. Yöksi piti laittaa puuvillainen urheilutoppi, nyt sai jo nukuttua vaikka käänsi kylkeä. Sydän tykyttelee ja hengästyttää mitättömästä, päivällä väsyttää aivan tolkuttomasti. Silmät lupsahtavat väkisin kiinni ja on pakko päästä vaakatasoon välillä.
Mutta onhan tämä uskomatonta ja ihmeellistä! Ja ketjua lueskellessani huomasin, että meitä neljänkympin miinuksilla on muitakin, joten tämä tuntui sopivalta. :)
 
EliEli laitoin yksärillä, että tahtois mukaan FB-ryhmään. =)

Vappureissu sujui melko vähin oirein. Pääasia, että kuvotus pysyi poissa. Nyt taas kotona ja välillä tuntuu, että ihan oksennusta on saanut nieleskellä, vaikka olen kyllä ainakin syönyt usein. Viime yön nukuin tosi huonosti. Heräsin pariin otteeseen pyörimään, kun en saanut unta..

Yksi kaveri kysyi suoraan, että olenko paksuna. Niin epäilyttävää kuulemma oli, kun en ole viime aikoina juonut alkoholia. Ilmeisesti olen ollut melko deegu aiemmin...

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Metsäläinen ja pikkuolento 7+6
 
Tervetuloa uusille! Tiimama, meitä on tosiaan monta samoilla vuosiluvuilla :)

Mun oksennustauti on nyt ohi. Jäljelle jäi aamupahoinvointi ja etova olo 24/7. Hapankorppu ja rasvaton maito maistuvat. Olen todella tyytyväinen että oksentelu rauhoittui, viisi päivää sitä vei voimat aika kovasti.

Tsemppiä kaikille muillekin, jotka voivat pahoin, jotenkin tämä virtuaalinenkin vertaistuki auttaa itseäni vähän.

Sikiön poikkeuvuuksista ollaan miehen kanssa jo esikoisen aikaan päätetty, että tutkitaan tarpeen tullen mahdollisimman pitkälle ja tehdään ratkaisut sen mukaan. Tietenkin toivoo, ettei siihen ole tarvetta.

Me muutetaan ensi perjantaina ja tämä alkava viikko hirvittää. Töissä pitäisi jaksaa, vaikka olo ei ole maailman paras. Esikoinen on hyvinkin energinen ja jossain välissä pitäisi pakata. Suurin osa meidän tavaroista on varastossa, ollaan eletty remonttihelvettiä kohta 13 kk, mutta yllättävän paljon sitä tavaraa kuitenkin on täälläkin. Huh, huh. Ja töissä on tietenkin ehkä koko vuoden kiireisin kuukausi edessä. Mutta päätin palkita itseni ar-ultralla heti muuton jälkeen ja toivon kovasti, että ne uutiset antavat aihetta onneen.

LaaMaa + papu 5+ jotain
 
Jospa minäkin nyt uskaltaisin jo liittyä mukaan! Täällä siis ensimmäistä lasta odottava pian 20v täyttävä nuorukainen. Viikkoja täällä on 8+5. Ja laskettu aika onkin sopivasti tulevan isän syntymäpäivänä eli 9.12. tokihan sen vielä voi muuttua ultrassa. Mutta aika mukava yhteen sattuma sillä raskautta ei oltu mitenkään suunniteltu.

Pahoinvointi on ihan järkyttävä. ollut jo kuukauden. Nyt viimeiset pari viikkoa ollut yhtä tuskaa. Mikään eitahdo pysyä sisällä ei edes vesilasillinen. Yleensä iltapäiväksi helpottaa hetkeksi ja sit taas illalla alkaa. Neuvolassa antoivat vinkiksi että kannattaa kokeillä sitä että aamupalan syö jo heti sängyssä. Kokeilin mutta ei auttanut ei kauakaa kun jo joutui juoksemaan vessaan yrjömään. Ehdottivat että ottaisin viikon sairaslomaa että saisin levätä. Päiväkodissa kun on töissä vielä 3v ryhmässä. Aamuisin olen lähestulkoon täysin työkyvytön. Mutta töissä juuri muutama lomalla niin ei sitä nyt viitsi mitään sairaslomaa ottaa muutenki vajetta. Ja kun töissä ei vielä tiedä ketään paitsi hyvä ystävä jonka kanssa siis teen töitä yhdessä samassa ryhmässä. Ajattelin et pitäisikö kokeillä niitä pahoinvointirannekkeita. Onko kokemuksia? Jotenkin vain kuullostaa hassulta kun käyvät sekä raskaus- ja matkapahoinvointiin :D

Vielä ollaan kertominen jätetty lähemmille. Minun puoleltani tietää vasta siskoni jonka kanssa olen siis päivittäin tekemisissä ja äitini tietää ja muutama ystävä tietää. Mies ajatteli kertoa äitienpäivänä omalle isälleen. Miehellä kestänyt hieman lämmetä siihen ajatukseen että meille tulee vauva :D Vasta tällä viikolla olen huomannut että kyllä hänki on alkanu odottaa että vauva syntyisi. Mm alku viikosta mietti minkäköhän väriset silmät vauvalle tulee :D

vielä yksi juttu. Tämä turvotus on ihan kauhea! Maha turvottaa aamusta iltaan kun oisi pidemmälläkin raskaana. :D

Oikein hyvää jaksamista kaikille! <3

Tiinu ja ylläri 8+5

Listaan voisi päivittää minun kohdalleni siis
Tiinu_/ 9.12/ 19v/ 1.lapsi/ JS
 
  • Tykkää
Reactions: monskudi

Yhteistyössä