***Joulukuun Pikkutontut ELOKUUSSA***

Täällä vietellään tänään 23 vuotis synttäreitä, ja viikotkin poksui 19+0 jeiii :p Huomenna mies lupautui viemää minut syömään ja leffaa, hemmottelua tiedossa:)

Meillä neuvolassa täti katsoo jokakerta pissan, verenpaineen, hemoglopiinin, ja ihanimman eli painon. Ja ainakin näin ensikeralaisena mulla neuvola on kerran kuussa. Ja aivan ihana on se neuvolan täti, lämmittää aina niin mieltä kun pääsee hänen kanssaan jutustelemaan. Huomenna alkais taas lomantoinen puolisko, ja suunta olis heti alkuviikosta kaupoille. Ei oikein omat vaatteet enää mahdu päälle, heh! ja leggareis alkaa jo tulemaan kylmä viileillä ilmoilla. Takki pohdituttaa myös, mut ehkä nyt ainakin alkusyksystä vois mahtua johonkin vanhaan. Netistä oon nimittäi selaillu mama takkei ja pirulainen ne on kalliita!!! mut nyt taas töiden pariin-->

Ihanaa viikonloppua kaikille masunkasvattajille

Joulumamma ja vauva 19+0<33

Lisäys vasymykseen, eli voisin nukkua ihan kokoajan! on niin voimaton rättipoikkipuhki olo kokoajan. huh. toivottavasti tää helpottaa pian!
 
Viimeksi muokattu:
Vau miten paljon tyttölupauksia!!! Kyllä nyt alkaa jännittää oma rakenneultra joka muutes siirtyi parilla päivällä töiden takia eli uusi aika on 18.8 =) Ei kyllä MILLÄÄN malttaisi odottaa!!!!

Ihanan paljon muutenkin onnellisia ultrakokemuksia, onnea kaikille teille! Ja Muiskukin sai positiivisia uutisia, onnea :flower:

Oltiin hiukan viettämässä kesälomaa mieheni kanssa, Suomea kierretiin ristiin rastiin, ihanaa! Ja kyllä oli tullutkin tekstiä tänne kaksplussaan - pahoittelen jo ennalta etten muista varmasti kommentoida kaikkeen... ;)

Supistuksia on täälläkin ollut, ainakin luulen niiden olevan supistuksia. Kovaksi on vatsan vetänyt ja kipuilee mutta vain hetken kestää ja niitä tulee silloin tällöin.

Kävin ensimmäistä kertaa lääkärineuvolassa rv 11 ja täälläkin otetaan pissanäyte ja hb joka neuvolakäynnillä eli noin kerran kuussa. Kelaneuvola on mulla 26.8 :)

Väsymys piinaa täälläkin ja oon ajatellut että se voisi olla tuon aika alhaisen hb:n aiheuttamaa. Marssinkin ostamaan rautakapseleita apteekista mutta karmivat vatsavaivat saivat mut toisiin aatoksiin - kuulemma luontaistuotekaupan joku nestemäinen rauta"lääke" olisi vatsaystävällisempää... Onko jollain kokemuksia?

"Ihanaa" kuulla että en ole ainoa omakuvan kanssa painivista immeisistä :p Oikeastikkin on IHANAA tuntea ne potkut ja myös huomata konkreettisesti vatsan pyöristymisen kautta se että siellä joku uimari asustelee mutta mutta kun tuo vatsanseutu on muutoinkin ollut vähän arka aihe niin vähän on itsetunto-onkkelmaa ollut ilmassa. Tosin mies näyttää rakastavan vatsakumpua ja hellii ja paijaa sitä sekä puhelee sille, hih :heart: Enköhän totu tähän muuttuneeseen ulkomuotooni vähitellen ja varmasti auttaa sekin kun vatsa alkaa oikeasti näyttää raskausvatsalta eikä vain läskiltä, kuten joku mainitsikin :)

Pomoille kävin juuri tänään kertomassa ja kyllä jännitti, grrrrrrrr! Mutta ottivat asian tottakai tosi hyvin ja asiallisesti ja olivat vilpittömän onnellisia puolestani! HUH!

Käytiin matkan varrella Ikeassa ja mukaan tarttui Ikean amme sekä parit lakanat ja vaipparoskis. Ekat hankinnat tehtiin ja kyllä kutkutti :) Käytettynä saadaan tutuilta ostettua turvaistuin, hoitopöytä, matkasänky ja häkkisänky ainakin. Kyllä niissäkin säästää jo mukavasti!

Tevetuloa uudet eli Miisa ja Angeleyes :flower: !!!

Miimau & Masuasukki 19+5
 
Tänään oli meijän vuoro käydä rakenneultrassa.. kaikki näytti olevan hyvin paitsi että istukka sijaitsi kohdunsuun edessä.. ei kuulema ole hätää ja n. 99%:lla istukka nousee ylös raskauden edetessä.
Ihmettelin miksi kätilö kielsi nostamasta mitään kauheen painavaa ja ottamaan heti yhteyttä päivystykseen jos esiintyy veristä vuotoa.. onkohan tällä tekemistä ton istukan sijainnin kanssa vai minkä takia anto tollaset ohjeet?

Ensin kätilö kattoi et tyttö olisi tulossa kun ei ulokkeita näkyny, mut vähän ajan päästä ku kurkkas uudelleen ni selvät vehkeet siellä näkyi.. eli vahva POIKALUPAUS
Mukava saada prinssi prinsessan seuraksi.. =) Isäntä oli kyl varma alusta asti siit et se on poika :)

mullaki on jatkuvasti ollu supistuksia.. välillä kivuliaampia ja välil vaan masu kovettuu pieneks hetkeks..

Väsymystä täälläki.. tuntuu et 8 tunnin yöunet ei riitä enää mihinkää.. minkäänlaista jaksamista ei ole mihinkään suuntaan.. kai tääki menee ohi jossain vaiheessa.

Plikka & papunen 20+1 (puoliväliki tuli huomaamatta ohitettua) :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kahlan
Miimau Floradix (ennen oli Kräuterblutsaft nimeltään) on sellainen luontaisrauta, josta monet sanoo saaneensa avun. Itse kokeilin sellaista, missä oli raskaana olevan Tuuli Matinsalon kuva, mutten millään muista valmisteen nimeä ja se oli niin kuvottavan pahaa, etten pystynyt sitä pitkään käyttämään. Söin sitten reseptillä saatavia Spartocine-nimisiä tabletteja, eikä niistä tullut mahaoireita, vaikka Obsidanista ja Retaferista tuli.

Tänään oli neuvola, kaikki kunnossa ja vauva teki parhaansa paetakseen dopplerin anturia. Hirmuinen möyrijä se onkin :heart: Terveydenhoitaja on vaihtunut, tavllaan harmi kun se edellinen on hoitanut meillä kaiken niin kauan kuin täällä ollaan asuttu, mutta tämä uusi oli kyllä paljon pätevämmän oloinen ja sille on miljoona kertaa helpompi puhua kuin entiselle. Terkkari etsi koneelta sitä päivämäärää, jolloin tulee raskautta 154(vai miten paljon se oli...) päivää ja samalla näin, että edellinen terkka oli sinne kirjannut "ei kovin helposti puhu tunnoistaan" :D
Olo alkaa olemaan aika raihnainen ja tämä lapsi tulee todellakin olemaan viimeinen. Selkäkipuun käytettävät Panacodit saa näemmä aikaan ummetusta ja alkuraskaudessa vaivanneet peräpukamat on tulleet takaisin. Jipii.
 
Kirjoittelen nyt aika lyhyesti, saa nähdä mitä tulee kännykän kanssa. Tänään käytiin katsomassa vaunuja. Näillä näkymin hommataan Brion Singit plus Primo kaukalo telakalla, sillä niistä oli ihan hyvä tarjous ja nuo Singit jopa mahtuisivat mun pikkuauton takatilaan. Lisäksi olivat tosi ketterän oloiset ja miellyttivät silmää. Jos jollain on vielä hyviä vinkkejä tosi pieneen tilaan menevistä yhdistelmävaunuista, niin ne otetaan ilolla vastaan.
Pesänrakennusvietti on alkanut jyllätä täälläkin, olis ihana laittaa pikkuisen huonetta jo kuntoon .Ja hankintojakin on vihdoin uskalt
anut alkaa miettiä. Supistuksia mulla ei tietääkseni ole vielä ollut. En kyllä tiedä miltä ne tuntuvat joten en voi olla varma.. Joululahja2011 21+1
 
Mä oon ihan totaalisesti unohtanut käydä kirjoittaa tässä pinossa. :ashamed: Nyt yritän aktivoitua ja kirjoittaa.

En ala lukee kaikkia juttuja joten kommentoin sitten uusia. :)

Raskaus on sujunut saman kaavan mukaan kun ekakin. Ei mitään pahempia oireita eikä supistuksiakaan. Painoa on tullut suunnilleen 3kg nyt rv 21 asti. Hemoglobiinin kanssa on ongelmia niinku oli tytöstäkin. Rautakuurille jouduin,oli enää 103. Tällä kertaa myös tuo alhainen hemo vaikuttaa verenpaineeseen. Laskee sen liian alas. Se ei taas tee mun oloa mitenkään kivaksi,onneksi nyt tää viikko on ollut jo normaalitila.

Meille on tulossa poika jos kätilö vaan katsoi oikein. :)

MItes muuten muilla joilla on lapsilla tulee ikäeroksi alle 2 vuotta tai vähän sen päälle ..meinaatteko hommaa sisarusrattaat?

Millis ja Vertti 21+6
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Kaaduin tunti sitten aika kivasti rapuissa. Olin tulossa töistä kotiin kun huomasin että meidän kerrostalon alakerrassa on vesilätäköitä ja kellarikerroksessa tippuu vettä. Unohdin että mulla oli crocsit jalassa, ne on niin älyttömän liukkaat märällä lattiala. Laukut käsissä menin sitten rappuja alas tutkimaan vesivahinkoa ja lensin rappujen alaosassa kivasti sellällleni. Onneks vasen pakara osu ekana rappuun, päätä en lyöny eikä mahassa tuntunu miltään. Joku oli jo ehtiny raportoida vesivahingon ja huoltomieskin oli jo käyny asunnossa jossa vesivahinko on. Eli ihan turha kaatuminen oli.
Vasta kun pääsin sisälle tajusin miten huonosti tossa olis voinu käydä. Mies istuu sohvalla ja torkkuu telkkaria kattoen, eli ei ehkä moneen tuntiin olis huomannu että mä en ole tullu kotiin. Sit jos hän vielä jäis sohvalle nukkumaan, niin kun välillä on tapana niin voi olla että olis vasta aamulla huomannut että mä en ole kotona. Siinä olisin voinu maata tajuttomana ja selkä poikki aamuun asti. Mut onneks ei käyny mitään. Täytyy vaan selvästi alkaa olemaan vähän varovaisempi.

Takki Kuopuksen la oli 15.3 mut hän tuli jo 3.3. Kun omat takit ei enää menny kiinni otin käyttöön miehen untuvatakin mikä just ja just meni kiinni loppuajasta. Viimeset 4-5 viikkoa omat kengät ei enää menny jalkaan, miehen kengät oli kyl vähän liian isoja mut hyvin niillä kuitenkin pysty kävelemään. Nyt oon kyl ainakin 10 kiloa painavampi kun sillon mut toisaalta tää vauva tulee varmaan marraskuun lopulla niin ehkä sillon ei vielä olis hirveen kylmä jos pystyis olemaan takki auki ja villatakkeja alla. Ellei sit kirpparilta löytäis jonkun sopivan takin.

Onko teillä muilla kaikilla jo äitiyshousut käytössä? Must tuntuu ihan hölmöltä kun normaalit farkut on vieläkin ihan löysät. Paino on kyl tippunu 6-8 kg siitä kun ne ostin, mut on mulla kuitenkin toi mahan kasvanu ihan reilusti. Aikasemmin oon siirtyny täysin äitiyshousuihin jo rv 10-12 ja nyt on jo rv 22 menosss ja maha on isompi kun aikasempina kertoina näillä viikoilla. Mielenkiinnolla odotan koska noi farkut jää liian tiukoiks. =)

Sisarusrattaat Meillä on jo kuukauden ollu kuopuksella käytössä Phil&Teds:in Vervet kun edelliset rattaat meni rikki niin ostettiin noi nyt jo. Meillä tulee ikäeroa 1v10kk ja julkisilla liikutaan monta kertaa viikossa. Tänäänkin oltais vierekkäin olevilla sisarusrattailla jouduttu odottamaan seuraavaa bussia kun siellä oli jo yhdet vähän leveemmät rattaat. Näillä kuitenkin mahduttiin kyytiin.

Onko kukaan muu saanut neuvolasta täytettäväks sellasen kyselyn kun "Voimavaramittari lasta odottavilla vanhemmille" ? Kuopuksen kanssa en tollasta saanut mut viime neuvolassa sain sen mukaan ja se pitää sit ens viikolla palauttaa. Osa "väittämistä" on ihan fiksuja, mut sit sellaset kohdat kun "luotan siihen että opin hoitamaan lastani" tuntuu kolmannen lapsen kohdalla vähän hölmöiltä. Mietin tossa et niillä vois olla eri lomakkeet ensi- ja uudellensynnyttäjille, niin tota lomaketta olis vähän mielekkäämpi täyttää.

Kylläpä tarinaa taas piisas.

Fantaihana 22+2
 
Fantaihana Toivotaan että selvisit vain säikähdyksellä! Tuommonen voi kyllä säikäyttää ja pahasti :hug: Ite just mietin tänään sitä miten holtittomasti oon tottunu ajaan pyörällä.. Meillä kodin ympärillä on joka puolella menossa tietyöt ja paikoin tosi huonossa kunnossa ja siihen yhdistettynä mun ajotapa = riskialtista touhua. Ukko uhkas ottaa multa pyörän pois jos en lupaa olla varovaisempi :D

Mulla on ollu äitiyshousut käytössä jo rv 14 lähtien. Ei mulla maha mihinkään ollu vielä sillon kasvanu mutta lantio kylläkin. Ja alamahan nahka oli ihan hullun kosketusarka.. Ainiin, minusta aika omituista että mulla alko lantio kasvaan ihan saman tien plussaamisesta. Ekojen 12 rv:n aikana levis takapuoli kaks kokoa, vaikka painoa tai läskiä tullu yhtään. Sen lantion levenemisen huomas myös siitä että sattu aivan jumalattomasti nukkua kylellään.. Oonkohan mää ihan normaali? :confused:
 
tosta lantion levenemisestä;minähän kun en tiennyt että olen raskaana niin vimmatusti yritin jumpata ja olla vähä hiilihydraattisella dietillä,silti kirosin kun maha ei lähenyt,eikä mennyt edes piiloon kun napaa veti sisään..noo lääkärisetä kertoikin syyn sit rv 11+3 :) eli täällä kans levenemistä ja turvotusta ollut alust lähtien..

jonkun näkönen takki täälläkin hakusessa,mut saas nähdä paljoko sitä sit loppujen lopuks tarttee,kotioloissa voi käyttää ukon paksua fleece takkia :)

olen yököttämässä toisiks viimestä yötäni,ilmeisesti. vielä n.3vk töitä,sit 3vk lomaa,näyttöviikkoja 2vk ja sit kärvistelyä 1,5vk ja alkaa mammaloma(jos nyt oikein laskin :))
mua vaan äärsyttää kun ei oo enempää öitä,yöt on täällä tosi rauhallisia,siis toooosi rauhallisia.ja listat tehty ykkös vapailla ja pelkkää päivävuoroa..meinasin jo että otan puheeksi sairaloman ens neuvolakäynnillä(mulle yö kukkujalle pv-vuorot,varsinkin aamut on aika kettumaisia) eli 10pv.tuntuu et mitä hittoa mä yritän roikkua töissä kun ei kerta toiveet mene läpi...
voi tietty jonkun mielestä olla ihan ok että alkaa nukkuun n.2-4 aikaan yöllä ja herääkin jo 6 kellon soittoon ja lähtee töihin ihan nukuksissa,mut ei sovi mulle..pitemmän päälle..

jotenkin jännä olo,kuin eläis unessa ja pelkää että tästä herää vielä..

tainnu raskaushormoonit laittaa pään pyörälle :)

mut jaksamisia kaikille masuille :)

MARMAx4 ja jaz 21+5
 
Näillä näkymin hommataan Brion Singit plus Primo kaukalo telakalla, sillä niistä oli ihan hyvä tarjous ja nuo Singit jopa mahtuisivat mun pikkuauton takatilaan. Lisäksi olivat tosi ketterän oloiset ja miellyttivät silmää.
Me hankittiin muuten samat. Käytiin hakemassa hintaan 399 Kouvolan Pikku-Piiasta. Hintaan kuului ratas, istuinosa ja koppa. Meillä olikin jo Primo joten siihen ostettiin samalla telakka. On tullut tässä kotona nyt reenattua ns. osien vaihtoa (istuin, vaunukoppa, turvakaukalo), ja on se kätevä peli kyllä ja helppo käyttää :) Sittenhän sen tietää vasta kun vauva syntyy miten se lähtee pelittämään juuri meillä.

Fantaihana,
onneksi et telonnut itseäsi pahemmin! Pelkään kuollakseni jo ensitalvea, että mihin sitä vielä rönää.

Iskias kiusaa vieläkin, nyt sain sairaslomaa äitiysloman alkuun asti! Pakko kuitenkin käydä kouluttamassa uusi henkilö töihin. Selkä on ns. siinä kunnossa että lääkäri pelotteli että jos työtahti (istuminen) ei muutu, marraskuussa on hyyyyvin tukalaa liikkumisen kanssa. :'(

Onnea kaikki ultrakuulumisia saaneet. Taidan kuulua vähemmistöön poikalupaukseni kanssa :D

Yritän kohta mennä takaisin nukkumaan, en saa unta jos herään ääniin, mahtava vauvavuosi tulossa?? Kaippa tämä on jotain treeniä?

Hyyppis+Poju 21+6
 
fanta-ihana mihin neuvolaan kuulutte? mä käsitin sen voimavaralapun samanlailalla ett'ä se pitää täyttää ja sitten palauttaa ja sit siitä keskustellaan,mut ei. Se on sellainen huomionherätys teille vanhemmille,jotta t'ytätte sen yhdessä ja jos on jotain mikä mietityttää niin puhutte siitä neuvolassa,eli ei mitään ihmeempiä. Mkin tosiaan luulin että se on sellainen valvontalappu,mutta niin sitä ei vielä ainakaan käytetä. Sehän annetaan suraavan kerran kun muksu on 4kk ja it täytätte sen uudestaan ja katsotte mikä on muuttunut ja onko teillä huolenaiheita sun muita...minä otin sen mukaan neuvolaan kun oltiin keksiviikkona ja neuvolantäti selitti asian,katsoi kyllä lappua ja sanoi ettei hän mitään huolta näe kun vastaukset oli aika paljon samoilla suunnilla..:) ja meillä kun mies on niin mukana,että mua ihan hirvittää,rupeeko se kertomaan mielipiteitään synnytyksessäkin...:DD

lauantai,mattopyykille,oisi kaksi isoa mattoa pestävänä ja haluan ne pestä ennen kuin vauva tulee. kun niitä ei ole koskaan pesty.
Eilen tekaisin uudinverhon ja alotin pinnasängyn laitapehmusteiden tekoa,lanka vaan loppui kesken niin menee ensi viikkoon.

EevaN ja pieni 23+1
 
Moikka!

Me saatiin neuvolasta joku "Miltä tuntuu"-lappu, eipä siinä paljoa ollut täyttelemistä, jotain kyseltiin meidän vanhempien suhteesta, meidän suhteesta omiin vanhempiimme ja tukiverkoista, ystävyyssuhteista jne. Lapun toinen puoli oli sitten tyyliin: "oletko masentunut?" ja "jos olet, oletko ottanut yhteyttä ja minne?" Ekaan puoleen vastailin (näyttää varmaan hyvältä noi tukiverkot, asutaan kaupungissa jossa ei oo kun hyvänpäivän tuttuja, käytännön apu asuu kaikki reilun 150km päässä, siellä myös (onneksi innokkaat) isovanhemmat. Itse ole kyllä tilanteeseen ihan tyytyväinen, mies on mun tuki kaikinpuolin ja hän on vahvasti läsnä tässä lapsen saamisessa. Olisihan se ihan jees äippälomalla käydä välillä vaikka mummuloissa kylässä tms. Mutta noin yleisestiottaen tykkään kun on vähän väliä omiin vanhempiin. Voidaan sit kyläillä kun halutaan kun nyt on toi auto. Kyllä me vähintään varmaan kerran kuussa vierailaan mummoloissa, haluan että he saavat olla lapsen elämässä tiiviisti mukana.

Maanantaina on taas neuvola, miehellä on kivasti maanantait vaapaana nin se pääsee mukaan taas.

Kävi hassu juttu tässä aamulla Istuin koneella ja ihmettelin kun nyki tuolta vasemmasta kyljestä, siis pallean läheltä, ja ajattelin että miten mun sydän tolleen muljuu/ suonta nykii. Sitten tajusin että jestas, sehän on toi ipana kun potkii niin ylös! Enkä ees mitenkään kasassa istunut! Käteenkin aika kauan tuntui ne muksimiset, sitten se onneksi kierähti potkimaan muualle. Piti oikeen miehelle soittaa, se vaan naureskeli että kiitos infosta kesken työpäivän :D
Että onpas mun vauvani iso jo! Voi tulla tukalat oltavat äidille loppuajasta, nyt vasta tajusin minne asti se oikein voi yltääkään kun tosta vielä kasvaa ja saa painoa, käy meinaan vatsakumpu ahtaaksi... Kaikkea sitä hoksaa kun tälläin esikoista odottaa :D

Fantaihana oli pyllähdellyt, onneksi ei käynyt kuinkaan! Meidän pitää mammat olla varovaisia! Mullekkin appiukko jo tarjosi talveksi mummojen liukastusesteitä kenkiin.. Mutta mulla on jo sellaiset kun oma isä antoi pari talvea sitten etten koiran perässä liukastele ja kaatuile. :D Saattaa olla että otan käyttöön jos ehtii talvi tulla kunnolla ennen kuin tää ipana tulee ulos.

Tänään ohjelmassa leipomista, pitäisi jo aloittaa kiireellä.. Meillä on tuparit ja vieraita alkaa lappaa kolmen-neljän aikoihin ja osa jäänee sitten yöksikin. Huh huh. Olo on kuin veltolla kakalla ja pitäisi nyt repäistä nuo valmistelut tässä kiireen vilkkaa ja vielä jaksaa ilta valvoa. Kaupungille pitäisi kai mennä jatkoille sitten vielä illasta. Kiva se on kun on elämää mutta ottaa kyllä rehellisesti sanottuna ihan erilailla jo voimille! Valvominen käy työstä, kymmenen jälkeen olo on jo ihan naatti. Mieskin on nyt aamupäivän töissä niin yksin pitää kattaa ja kokata. Onneksi sain eilen siivottua täällä niin ei kaikki homma odota tänään.

Kai se on pakko pistää musiikki soimaan ja alkaa vääntään taikinaa kyökin puolella.

Hyvää lauantaita kaikille!

Susimieli ja Pieni 21+6
 
Huomenta !

Swerfiel, kiitos kovasti kantoliinavinkeistä. :flower:, aion ehdottomasti kokeilla, tuntuu jotenki luontevalle vaihtoehdolle minulle.

Eilen haettiin turvaistuin, saatiin se miehen sukulaiselta, joten jtn tavaroita on jo valmiina.

Paljon oli juttua neuvolakäytännöistä, meillä kans on jokaisessa neuvolassa kokopaketti, pissa, verenpaine, hb (jonka tosin olen saanut neuvoteltua vaan joka toinenkerta otettavaksi kun on piikkikammo :ashamed: ), sydänäänet ja mittaukset. Lääkärineuvola 2 kertaa raskauden aikana, joista ekakerralla otetaan papa-näyte, olikohan vko 11 tienoilla. 2 ultraa, nt ja rakenne, joten hyvässä seurannassa ollaan =)

Ihania ultrakuulumisia kaikilla, ja muutama poikalupauskin on joukkoon saatu tasapainottamaan tyttöenergiaa :heart:

Nyt vadelman poimintaan ja keittämään mehua, työputki katkes just ja saan nauttia 4 päivää vapaista ennen uutta. Pesänrakennusta on täälläkin havaittavissa, pakastin pursuilee pullaa ja ruokaa ja marjoja, ja ikkunat ja matot näyttäs kaipaavan pesua ja vissiin kaapit pitäs järjestää ja jos ton olohuoneen järjestyksen uusis :whistle:..siis menoksi vaan :wave:

-Tinkerbell ja Myy :xmas:
 
plikka istukka kohdunsuun päällä voi aiheuttaa suuriakin vuotoja jos kohdunsuu pääsee avautumaan paljon. Jos ponnistelee kovasti voi kohdunsuu ärsyyntyä siitä --> supistella ja avautua sekä tulla vuotoa. Varmasti siksi kätilö suositteli olemaan nostamaan kovin painavia juttuja. Jos istukka ei nouse kohdunsuun päältä niin silloinhan ei voi synnyttää alakautta. Sait varmasti uusintaultra-ajan jossa tilanne tarkistetaan?

Omakuvasta mulla ei kyllä ole toistaiseksi minkäänlaisia itsetunto-ongelmia. Paino pudonnut reilusti (sen 7-8kg) raskauden alusta ja kasvanut masu on ihana kun ei ole enää niin löysä =). Ylipainoisena kireä(hkö) iso masu on kiva juttu kun saa pitää tiukkoja paitoja eikä tarvitse peitellä mahamakkaroita :D. Tunnen itseni kyllä hehkeämmäksi kuin aikoihin, ainakin jos on saanut nukuttua kohtuudella ja käytyä suihkussa.

Äitiyshousut on mulla olleet jo varmaan pari kk käytössä. Viime raskaudessa mulle meni muutamat omat farkut loppuun asti, koska silloinkin paino putosi alussa niin paljon. Nytkin varmaan menisi ainakin yhdet, mutta menin laittamaan housut vahingossa kuivausrumpuu ja ne kutistuivat ihan muodottomiksi :kieh:

Mutta nyt taas töiden pariin :wave:

Poppeliini ja kolmas muru 22+5
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Omakuvasta, mulle painoa tullut viitisen kiloa, kiitos herkuttelun. Mutta mua ei kertyneet kilot ja muuttuva olemus häiritse, päinvastoin. Nautin tästäkin raskaudesta kasvavine masuineen ja kivaa on kun on taas isommat tissitkin:D Olen nauttinut joka kerta raskaana olosta eikä tämä tee poikkeusta:heart:

Sisarusrattaina meillä Phil&Tedsin Vibet, loistavat olleet käytössä!

Kaukaloksi mielin Maxi Cosin cabriofixiä easyfix jalustalla. Meillä kun pitää olla jalustassa pitkä tukijalka, britaxit, briot eikä gracot tule kysymykseen tällä kertaa kun auton penkki niin korkea. Cybexin kaukalo jalustalla sinne menisi myös mutta maxi Cosi vaikutti mielekkäämmältä, ainoa haitta on korkea hinta. Olenkin katsellut Saksasta ja Englannista myös mutta en vielä ole tilannut.

Ihanaa kun sataa vettä niin saa huoletta puuhastella sisällä, josko sitä sais vauvan vaatekaapinkin paikoilleen=)

Äitisyhousut olleet mulla käytössä ja melko pitkään, masu alkoi niin aikaisin pullotella.

Ja sit vielä eiliset rakennultrakuulumiset. Siellä murulla kaikki hyvin, vastasi viikkoja eikä poikkeavaa löytynyt rakenteista:heart: Lopuksi kätilö sanoi että tähän pitäisi tulla sukupuoli näkyviin mutta tämä vauva päätti että te ette sitä näe sillä pikkuinen oli siellä jalat ristissä:D Mähän vasta aamulla sain päätettyä että kysytään vaan kun mies halusi tietää mutta itsestäni en ollut varma ja sitten vauveli päättikin toisin:heart: Alkuun vähän harmitti mutta nyt jo nautin ajatuksesta että salaisuus säilyy loppuun saakka!

Eli jouluna saamme parhaimman lahjan, pienen tytön taikka pojan:heart:

äitsy ja salaileva muru 20+risat:heart:
 
Fantaihana mä sain sen lapun ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja palautinkin jo toisella käynnillä.Nyt sitten kun meen seuraavan kerran sinne miehen kanssa (en tiedä kylläkään milloin) niin sitten sitä käydään yhdessä läpi.Mustakin se oli enemmän suunnattu ensimmäistä lasta odottajille ja muutamat kysymykset tuntui tosiaan vähän "hassulta" kun odottaa jo neljättä.Meilläkään tuollaista paperia ei oo ennen saatu.
Ja kyllä mä oon jo käyttänyt pareja äitiyshousuja aina välillä,mutta tavallisetkin huosut käy ihan hyvin paria poikkeusta lukuunottamatta.
Onneksi sulle ei käynyt kuinkaan kun kaaduit.

Takki en varmasti mahdu tavalliseen talvitakkiini edes nyt kun maha on jo niin iso enkä oo vielä miettinyt että mihin takkiin talvella mahdun,kohtahan sitä pitää alkaa miettimään kun täällä on jo nyt aika viileät ilmat.

Miimau mulla itselläni ei ole siitä kokemuksia mutta mun kaveria se on auttanut että kyllä sitä kannattaa kokeilla.

Mies on kovasti innostunut tästä mahasta ja pussailee ja silittelee sitä paljon.Juttelee myös paljon masulle ja aamuisin kertoo masuvauvalle että isi lähtee nyt töihin.
Tänään kattelin vauvantarvikkeita ja mietin verhojen vaihtoa.En vaan oikein tiedä mitkä verhot ois hyvä mihinkin pitää vielä suunnitella:)Nuo vauvantavarat ja vaatteet mua ei kyllä juurikaa kiinnosta mutta hieman yritän hieman herätellä kiinnostustani tähän koko hommaan kun tuntuu että en oo vielä sisäistänyt kunnolla tätä odotusta.
Nyt meen takaisin sisustushommiin:)
 
Takki Ostin ekaa odottaessa A-mallisen villakangastakin jolla pärjäsin hyvin sinne tammikuulle. Käytän nytten sitä samaa.

äippävaatteet Nyt on olleet käytössä jo rv13 lähtien. Ekasta aloin käyttää vasta näillä viikoilla eli yli rv 20 ja normipaidat meni silloin loppuun saakka. Nyt on maha niin erimallinen,että ei tartte haaveilla normaalipaidoista. Oon ostellut huuto.netistä äippävaatteita.

Ei oo saatu neuvolasta mitään lappuja. Oon kyllä käynyt siellä vasta pari kertaa ja kerran neuvolalääkärillä. Parin viikon päästä on seuraava aika jolloin saan ainakin kaikki kelan paprut.

Vakuutus käytiin ottamassa jo tänne masuakille. Otettiin se ekallekin ja todettiin hyväksi.

millis ja vertti rv 22:heart:
 
Raudasta oli ollu puhetta, mainostan taas niinku jossain aiemmassa ketjussa sitä Fexiniä, mulla toimi hyvin eikä ollu mahaongelmia, se on siis poretabletti ja ihan suht hyvänmakustakin. Sitä oon nytkin sillon tällön ottanu ku on väsyttäny.

Äitiyshousut on ollu käytössä toista kuukautta, omat paidat ovat käyneet lyhkäsiksi, joten siirryin isännän t-paitahyllylle :D

metsätähti oli kirjoittanu tuosta miehen masun ihastelusta, tajusin vasta nyt että meillähän ei oo mies ees silittäny mahaa yhtään kertaa, saati puhellut tai yleensäkään huomioinut millään lailla. Viimeksi oli koko raskauden ihan onnesta soirona ja höpötteli ja silitteli. Enpä tiiä mistä nyt on kiinni, tosin ei nyt ehkä ihan oo tää parisuhde muutenkaan ollut viime aikoina huipputasollaan.. Onneksi nuo mun pienet miehet silittelee ja rupattelee masulle isänsäkin puolesta :D Työntävät sormen mun napaan ja tuumivat että "siellä vauva uimassa" tai "vauva leikkii raktorilla ja peräkärrillä" :D

HAA!!! PUOLIVÄLI TÄNÄÄN!!! Oi jee!!! Ja maanantaina rakenneultra, hiphei :) Melkein voisi jo kai sanoa et voitonpuolella ollaan :heart:

Muttajoo nyt on mentävä pakkaamaan mukulat autoon ja mars ukin luokse :)

Tirppa ja HerttaMartti
 
  • Tykkää
Reactions: höyhen83
heip

Takeista ja äippävaatteista ollu puhetta. Mie todella toivon et mahtusin loppuunasti tohon mun lautailutakki joka on ostaessaki ollu todella reilunkokonen mulle, toppahousut on pakko hommata koska päiväkodissa ollan pihalla kylmemmälläkin ilmalla. Meillä kun ei täällä Lapissa -15 ole este uloslähölle viimetalvena oli parhaimillaan sen -26 ja olimma ulkona useaman tunnin päivän aikana eli hyät varusteet tarviipi jos talvi yllättää yhtä aikasin ku viimevuonna :) Kenkinä aijon edelleen pitää hupatossuja ne on lämpimät ja varmasti mahtuu vähän turvonneisiinki jalkoihin :D

Äitiyshousut on ollu käytössä mullaki rv 16 lähtien ku ei omat farkut ole mahtunu sitäkään ennen,tosin luulin siinävaiheessa vain lihoneeni mut solin vaava joka pisti vaatteet pieniksi vaikka kuinka jumppas :D

Vihdoin ja viimein annoin itelleni luvan alkaa tehä suurempiakin hankintoja. Käytiin ikessa muutamapäivä sitten ja ostettiin vauvalle sänky ja siihen kaikki tarvittava,hoitoalusta,sekä muutama pieni lelu ja eilen tilasin netistä rattaat.Oran Taigaan päädyttiin kun täällä kuiten on talvella paljon lunta ja pitää olla säänkestävät vaunut joilla on helppo liikkua paikasta toiseen ja tuoteseloste semmosta lupas,kävellen kun joudutaan jokapaikkaan kulkemaan koska kummallakaan meistä ei ole ajokorttia :)

Tänään taas viikot poksuu,nyt jo huimat 23 viikkoa täynnä :D :heart:

Nyt syömään ja sit nukkumaan et jaksaa vielä toisen yön valvoa töissä :)

höyhen ja tonttu 23+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Nyt joutavaa höpinää omasta navasta, tavaroiden hankkimisesta ja pesänrakentamisesta.

Meillä olohuoneen nurkassa on nyt jo valmiina pieni tietokonenurkkaus jonne voi pikkuhiljaa alkaa siirtämään tietokonetta ja muuta työhuoneen tavaraa. Työhuoneesta heitetään iso tietokonepöytä roskiin ja huoneesta tulee vauvan huone.

Seiniin maalia kunhan oikea väri löytyy. Huoneessa jo oleva, vaalea, pieni vuodesohva saa jäädä. Vanha pinnasänky jossa meikäläinen on vauvana nukkunut, odottaa isovanhempien luona uutta maalipintaa. Pinnasängyn päälle on sellainen hoitotaso. Aika näyttää tuleeko sitä käytettyä. Sitten luutavasti joku tällainen säilytysjuttu TROFAST Säilytyskokonaisuus - IKEA ja meidän yksinkertainen vauvanhuone on valmis. Huoneen yhteydessä on myös iso vaatehuone jossa voi säilyttää vauvan tavaroita.

Päätin etten ota äitiyspakkausta koska olen jo saanut melkein kaikki tavarat mitä siinä on. Vaatteita on jo kaksi isoa pahvilaatikkoa ja lisää on tulossa vielä sukulaisilta. Toppapukukin jo on.

Lastentavarakirppiksellä käyty ja todettu että mitään ei kannata uutena ostaa kun kaikki vauvantavara on näköjään tosi hyväkuntoista. Myöskin yhdistelmävaunuja jo kyttäilty kirppiksiltä ja netistä enkä näe mitään syytä ostaa uusia kun on aivan valtava tarjonta hyvistä vaunuista kohtuu hintaan. Parvekevaunut saatiin myös. Turvakaukalon päätin ostaa uutena että on sitten varmasti turvallinen.

Pennin hyrrää en ole rahaa laittanut mihinkään eikä ilmeisesti tarvikaan koska yksi tuleva isomummi haluaa ehdottomasti antaa rahaa turvakaukaloon ja tulevat isovanhemmat haluavat maksaa vaunut.
Vähän hölmöltähän se itsestä tuntuu kun hyvää tavaraa kannetaan tänne ilmaiseksi mutta kiitollinen olen toki. Eiköhän rahaa mene vauvan synnyttyä ihan siihen peruselämiseen.

Äitiysvaatteista oli puhetta. Mulle menee edelleen kaikki samat vaatteet. Talvitakki tuskin enää menee sitten mutta päätin kulkea miehen rumalla ja vanhalla fleecetakilla. Kunhan on jotain millä täällä "maalla" kehtaa töihin kulkea ja lähimarkettiin :D

Tänään on ollut aivan jumalattoman tylsä päivä. Yksinäni ollut ja vettä sataa. Pientä siivousta olen tehnyt ja pyykinpesua mutta muuten olen keskittynyt telkkarin tuijottamiseen ja syömiseen :ashamed:

Ensku ja Poju 22+2
 
Morjens!
Meillä alkaa olla hankinnat vauvaa varten tehty, huutonettiä ja kirppareita on tullut koluttua jo silloin kun yritimme tätä viimeistä saada alulle. Jotain pientä olennaista voi vielä puuttua, mutta niitä sitten ostetaan kun tarvitaan/muistetaan.

Äsken tuunasin Amazonas Koala -merkkisen riippumaton katosta roikkuvaksi. Se teline vaikutti aika valtavalta häkkyrältä ja on meidän huushollissa varmaan aina tiellä.
Toki säästän telineen, (yö)kyläillessä voi olla kätevä. Laitoin riippumattoon sivupuut, jottei mene kasaan. Ja sitten vain kattopalkkiin koukut ja pitempää "köyttä". Ompelin vielä toisen petarinkin, että on sitten pesun ajaksi vaihtaa. Mies hiukan ihmetteli, että meinaanko sen nyt jo kattoon jättää roikkumaan! En sentäs, varastoon menee odottelemaan pikkuista. =)
Äitiyspakkaus otetaan tällä kertaa rahana ja ostetaan sillä sitten loput tarvittavat eli matkarattaat ja vauvalle sukkia! :D

Äitiyshousut on täälläkin ollut jalassa jo kauan. Paidoillekin olisi jo tarvetta, kovin lyhyeksi nuo jäävät, onneksi housut nousevatkin sitten reilusti ylös! :D

Onko teillä muilla läheisiä ystäviä samaan aikaan raskaana? Mä olen jostain syystä aina onnistunut olemaan ainoa, ei ole ketään kelle hössöttää näistä! Onneksi täällä voi sitten purkaa, vaikka kyllä se mieskin kuuntelee kiltisti kaiken ja osallistuu keskusteluihini... =)

Hippuliinu ja viimeinen villahousu 19+4
 
morotus!
masuasukki päivä päivemmältä potkuttelee enempi ja voimakkaammin.
se on uutta että potkut voi tuntea myös selän puolelle :)

täällä ei edelleenkään ole pinnasänkyä(tulossa kaverilta),ei ammetta,ei hoitoalustaa,ei peittoa,ei lakanoita ei oikeastaan mitään.olenko mä vähän hidas liikkeinen :ashamed:
laittasitte kuvia jos vauva nurkkaukset/huoneet valmiit :)

pikku nelonen tuleekin melko pitkään kasvamaan meidän huoneessa kun yläkerran huoneet on juuri saatu pojille uusiksi sisustettua.

sain jopa tänään tilattua verhokatosta varten kankaan..jee..haluisin kyllä laittaa jo pinnasängyn ym valmiiksi mutta kun sitä vielä ei ole..

nyt etsiskelen netistä josko löytyisi vaaleanpunainen-valkoinen-beige raidallinen pinnasuoja tai edes kangas :)

taas tänään meinasi tulla itku kun porukat odottaa niin meijän neitin syntymää :´) ilostakin voi todella itkeä. mä vaan kauhulla odotan millanen märehtiminen se alkaa kun synnärille menen ja kun neiti maailman tupsahtaa. odotan jo sitä kipua,heijausta,odottelua,ponnistusta ja sitä suloista palkintoa.
ehkä mä elän vähän liian vaaleanpunaisessa nykyään ;)

lapsuuden hyvä ystäväni odottaa kauan kaipaamaansa esikoista,la tammikuussa.sitten on toinen ystäväni kellä on jo 4 lasta,niin hänen kans paljo rupatellaan vauva asioista.

MARMAx4 ja jaz 21+5
 
Viimeksi muokattu:
Jei täällä alkoi kesäloma!!! Ja kyllä oli ihan tarpeeseen! :D

Äippähousut Oon käyttänyt ihan taviksia ja äippäversioita fiiliksen mukaan. Mutta eniten on tullut käytettyä hameita tai mekkoja. Oon aikaslailla sellanen ns. hameihminen, joka rakastaa naisellisia mekkoja ja hamosia. Ja tämä kesä on ihan parasta aikaa niille. =)

Ja ihan loman kunniaks vois poksauttaa viikonkin eli...
garden ja juniori 23+0 POKS! :D
 

Yhteistyössä