**Joulukuun Pikkutontut HEINÄKUUSSA**

Lastenhoitokeskustelusta: Musta on aika jännä asia, kuinka monilla palstoilla käydään usein kovaa vääntöä siitä, onko alle yksivuotiaan paikka kotona vai hoidossa. Monissa maissa lapsi laitetaan hoitoon esim. 3 kk tai 5 kk ikäisenä ja siihen verraten Suomessa suurin osa hoitaa tosi pitkään lapsiaan kotona. Yksi työkaveri muisteli omaa kahden kuukauden mittaista äitiyslomaansa neljänkymmenen vuoden takaa ja kertoi, kuinka aamulla soitteli naapurien ovikelloa ja kyseli, kuka tänään ottaisi vauvan työpäivän ajaksi hoitoon... Että tällaisiin esimerkkeihin verrattuna mekin kaikki palstalla kirjoittelijat meinaamme olla pitkään kotona :)

Muiskulle tsemppiä uuden ultran odotukseen. Toivottavasti kaikki on hyvin!
 
Muisku :hug: Onneks saitte uuden ultran aika nopeesti, mut pitkältähän tää odotusaika teistä kuitenkin tuntuu. Toivotaan tosiaan et kaikki olis kuitenkin hyvin.

mielialat Mä en ole yhtään se herkempi kuin normaalistikaan. Sama juttu ollu aikasemmilla kerroilla. Ainoo mitä mä en kestä on sellasta turhaa hälinää ja ääntä mitä tosta 5v:stä aina välillä lähtee. Siis sellasta päätöntä meluamista ilman mitään syytä. Mut se on toisaalta ihan normaalia ja ottais kyl ihan normioloissakin päähän.

Kirppikset Esikon kaikki vauvavaatteet annettiin jossain vaiheessa miehen kaverille lainaks ja sit kun kysyin niitä takaisin niin ei heillä ollu niitä enää tallessa. Onneks meidän melkein naapurissa oli viime vuonna ihan kiva itsepalvelukirppis mistä löysin halvalla kuopukselle kivoja vaatteita. Se kirppis muutti joskus vuoden alussa kauas pois mut keväällä miedän lähelle avattiin yks lastenvaatekirppis jossa kävin sillon keväällä kattelemassa ja tosi kivasti siellä oli tavaraa. Syksymmällä täytyy sinne suunnata tyttöjen vaatteita kattelemaan.

4D-ultra Olisin halunut käydä mut nyt kun Rd:n takia tulee noita äitipolin ultria vähän väliä niin tuntuu että ne saa riittää. Ei olla aikasempienkaan kanssa käyty.

Fantaihana 21+2
 
Hei pitkästä aikaa Lueskelen kyllä ketjuja ahkerasti mutta olen tajuttoman huono itse mihinkään kommentoimaan. Mutta edelleen mukana. =)

Eilen oli rakenneultra ja kaikki oli pienellä hyvin. Koko vastasi viikkoja ja rakenteet terveet. Poika siellä mahassa kuulemma möyryää. :heart: Meni mummon haaveet tytöstä nyt sitten siinä. Seittemän lastenlasta jo on ja kaikki on poikia. Nyt sitten kahdeksas perään. :kieh:

).( Todella helpolla olen raskausoireiden suhteen päässyt. Nyt on tullut vaan iskias ja häntäluu kipuja jotka yltyy välillä ihan hurjiksi. Mutta nekin onneksi menee ohi.

Ammateista Mä teen asiakaspalvelua. Aakkosasemalla työskentelen. Päivät menee siis jalkojen päällä ees taas juosten. Saa nähdä pystynkö loppuun asti töissä olemaan.

[BHankinnoista[/B] Hirveän paljon saan kaikkea suvulta ja nyt vasta alan kaikkea hankkimaan kun tuo rakenneultra oli itselle sellainen virstanpylväs että nyt "uskaltaa" tavaroita ruveta hankkimaan. =)

Jaa niin, ja ikää on 28.
 
  • Tykkää
Reactions: Kahlan
Huomenta!

Me ei olla vielä mietitty päivähoitoasioita tulokkaalle. Esikoinen on 3 päivää/viikko päiväkodissa. Hän aloitti siellä 1,3 vuotiaana ja on nyt 2 vuotta.

Hankintoja ei olla jouduttu tekemään, kun on vaunut, sitterit, turvaistuimet jne. jääneet esikoiselta. Pienimmät kestovaipat möin huutiksessa viime vuonna ja niitä olenkin nyt ommellut neljä lisää uudelle vaaville.

Raskausoireista täällä on ilmaantunut kevyttä närästystä, vessassa pitää laukata vähän väliä ja nyt tällä viikolla töissä olen huomannut, että alkaa seisominen ottaa jalkojen päälle, vaikka painoa ei ole kerennyt tulla kuin pari kiloa.

Onnea kaikille tyttö-ja poikalupauksista. Meillä ultra vasta 16.8. Tyttötunne on, sillä tähän asti raskaus on edennyt kyllä niin samaan tyyliin, kuin edellinenkin raskaus.

Nyt pitää "hetki" keskittyä ihan töihin :D
 
Muiskulle:hug: Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin seuraavassa ultrassa! Tsemppiä kovasti odotteluun ja epätietoisuuteen.

Onnea kovasti tyttö-ja poikalupauksista:heart:

Päivähoitoasiaan voisin sen verran sanoa että olen ollut kotona niin että esikko oli kaksi, kakkonen 4,5v, kolmonen vähän vajaa kolme ja kuopus silloin yksi kun töihin olen mennyt eli olen ollut toisten aikaan pitkään kotona ja junnu taas aloitti hoidon aikaisin.Alkuun lapset hoidettiin kotona ja tutut ihmiset hoiti puoli vuotta ennen ryhmikseen menoa. Oli myös sellainen tilaisuus tarttua uuteen työpaikkaan ja kun se mahdollistui niin en voinut jättää sitä käyttämättä joten siksi juniori oli vasta vuosikas enkä päivääkään ole valintaani katunut! Alun hoitomuoto, vaikkakin tutut ihmiset kyseessä oli ainoa asia mitä ehkä nyt kadun, ihan ihmistyypistä johtuen kun lasten hoito ei ollut tasapainoista mutta ryhmis saa kyllä pelkkää positiivista palautetta=) Eli omasta kokemusksesta sanoisin että molempi parempoi ja kaikki tekee omat ratkaisunsa. Nyt ajattelin alkuun olla 1,5 vuotta kotona mutta jatko täysin auki=)

Ja nyt onkin jo kiire töihin, piti pikaisesti poiketa. Oma rakenneultra ensi perjantaina ja sitä innolla odotan!

Auronkoista viikonloppua toivottaa äitsy ja muru 19+risat:heart:
 
Huomenia!!!!

kaipa se 7lasta menis siinä kuin 3-4 muksua :))))
tarttis vaan varmaan ostaa joku vanha koulu missä isot luokat mistä rakennella huoneita ja iso keittö + isot pesutilat ;) noo,meneehän se näin kerran kuussa tälläi tiiviimmin :)
kohta vaan loppuu autosta tila kun tämä meidän oma pikku nelonen syntyy,kun vain 9paikat.

omaan napaan ei erikoista,paitsi etten jaksanut käydä yöllä vessassa,niin neitonen potkas siihen malliin aamu tuimaan että pissa lirahti housuun.heräsin onneks mut silti tooooooosi nolo homma:ashamed:

täälläkin äitini ennen vanhaan lähti töihin 3kk äitiyslomien jälkeen,eipä ollut muuta vaihtoehtoa,tosin mummu asui meidän alakerrassa aina sinne asti kun kuoli eli mun ollessa 2v.



MARMAx4 ja jaz 20+5
 
Huomenta!

Täälläkin on alkanut se vaihe, kun matkat suunnitellaan vessojen mukaan! :D No, melkein.

Pikkuinen ei vielä potki kovaa ja tuntuu kuin viime päivinä olisi muutenkin liikkunut vähemmän...:| Monet ei tosin vielä tässä vaiheessa ole tuntenut niitä ensimmäisiäkään potkuja, joten tuskin vielä tarvitsee huolestua, vaikka uudelleen synnyttäjänä olen liikkeitä tuntenut useamman viikon. Mieskin on sattunut muutaman kerran laittamaan käden oikeaan aikaan oikeaan paikkaan ja tunsi pikkupotkuja. On vielä aika satunnaisia nämä liikkeet. =)

Kovasti tekisi mieli mennä 4d ultraan. Viidennestä kävimme ja oli kiva kokemus.
Nyt ei kyllä ole sellaista summaa ylimääräistä, joten joudutaan tyytymään vain näihin kahteen kaupungin tarjoamaan. Ellei sitten saada ylimääräisiä ultrauksia, jos vauva kasvaa suureksi, kuten sisaruksensa. Mutta sinne on matkaa vielä, taitaa olla aika pikkuinen kirppu vielä! =)

Ompelin eilen vauvalle peiton (moneskohan? :rolleyes:) ja nyt käyn ihastelemassa sitä vähän väliä, voi kuinka pieni ja pehmeä ja söpö... Ei malttaisi odottaa, että saa vauvan peitellä siihen. Höperöksi tässä tulee! ;)

Hippuliinu ja viimeinen villahousu 18+4
 
Täällä on ollut vilkas keskustelu lasten hoitoasioista ja itsellä tulee aivan pöljä olo kun ei olla yhtään osattu vielä tuollaista miettiä eli täällä mennään samoilla raiteilla kuin Ensku ;) Esikoinen täälläkin tulossa eli taidetaan mieheni kanssa mennä aika lailla päivä kerrallaan koko tämä raskausaika.Oon kateellisena lukenut kaikista teidän hankinnoistakin kun ei olla itse osattu edes siihen hommaan vielä ryhtyä. Ihastellaan vain kasvavaa vatsakumpua ja odotellaan innolla että isäkin saisi kokea pienoisen potkuja :heart:

Itse varmaan näin opettajan puuhissa kun olen,palaan töihin vasta tammikuussa eli uuden lukukauden alettua. Tämä tarkoittanee sitä että olen pari kk vielä hoitovapaalla äippäloman päätyttyä. Uskon tällä hetkellä että tuo olisi meidän perheelle oikea ratkaisu niin henkisesti kuin varallisestikin, mutta eihän sitä voi koskaan tietää mikä on mieli sitten kun pikkuinen on maailmassa... :)

4d houkuttelisi kovasti!!!! Mutta varmaankin katsotaan tuo rakenneultra elokuun puolessa välissä ensin ja mietitään sitten lisää :)

Maksaläiskistä: Apua, inhoan niitä! Onko teillä muilla kokemuksia menneistä tai tämän hetkisistä? Kovana auringonpalvojana yleensä olen koittanut vältellä auringonottoa tai siis en ole ottanut aurinkoa yhtään mutta muuten tietysti touhaillut auringossa kovat aurinkorasvat nassussa, lomalla kun olen... Mutta naama on kuin karttapallo :/ Not like!

Hassu hetki oli muuten kun perkasin kirppikselle meneviä vaatteita ja huvikseni kokeilin eräitä "normihousuja" ja tajusin että nehän ei mee päälle niin sitten mitenkään! ja mä oon muka ihmetellyt että miten sitä painoa on muka tullut niin paljon lisää :ashamed: Tosissaan on masu muka tuntunut vielä "niin pieneltä" mutta eihän se oikeasti ole... Minä olen varmaan sitten niitä ihmisiä jotka eivät oikein muutosta hevillä huomaa omasta peilikuvastaan. Tottakai olen masun kasvun huomannut mutta että näin kovasti... heh ;) Huomaan muuten myös kuuluvani siihen porukkaan joka ei välttämättä ole kovin sinut tämän muuttuvan ulkomuodon kanssa, varsinkaan tässä vaiheessa kun se raskaus ei aivan hyvin vielä ehkä näy mutta turvotusta ja painoa on tullut kovasti lisää entisen päälle.
Olo on kyllä aivan valastasolla ja tuntuu että olen ruma kuin tynnyri. Kaikki aina puhuvat siitä että raskaana oleva nainen hehkuu ja on kauneimmillaan mutta itsestä ei kyllä todellakaan tunnu siltä. Olen myös ollut nyt värjäämättä hiuksia tämän raskauden takia ja kun olen ihanasti juuri sellaisen maantievärin omistaja niin eipä tuolla pääosastollakaan ole oikein hurrattavaa tällä hetkellä. juuri mietinkin että mitäjos kuitenkin varaisin kampaajalle ajan ja laittaisin vähän väriä niin jospa sitä tuntisi itsensä vähän enemmän "salonkikelpoiseksi".

Huh huh, tulipa purkaus mutta kyllä helpotti kun sai ääneen purnata :) kiitos!
 
Menin sitten sekaisin tyttöuutisesta, että tuli pakkomielle käydä ostamassa pieniä mekkoja. Niinpä hipsin kappahliin tänään ja mukaan tuli kaksi liivimekkoa ja pikähihainen body pitsiksuluksella. Olipa kalliita mutta ihania. Pitäähän vauvalla olla jouluksi juhlavaatteita.

Nimistä keksittiin eilen jo tytölle nimi. Kyllä tietenkin on vielä aikaa tulla muitakin ehdotuksia, mutta eilinen ehdotus on tällä hetkellä tulossa...

Rv20+1
 
hello
solis toinen rokkipäivä kohta edessä :D eilen oli hauskaa mut yöllä eisit enää niin kivaa ku palkaksi päivän kävelyistä jalat kramppas koko yön : /

-Tinkerbell hitto en käyny enää eilen ennen rokkailuihin lähtöä kattomassa täällä joten hööhenet jäi laittamatta :D Tänhään varusteisiin kuuluu musta reppu,musta toppi jossa päällä musta liivi, ruskeet tennarit ja polveen asti käärityt farkut päässä musta huivi pannaksi laitettuna :) tuu kiskaseen hiasta jos oot tänhäänki tulossa :D ja toki voin koittaa sen hööhennenki hommata jos vaan ehin :D cheek on eka jota oon menossa kattoon :D piti kävässä muokkaan ku ei olukkaan raitapaita mukana :D

viikotki poksuu taas tänhään jo 22 :D

höyhen ja salarokkari 22+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
täälläkin oli tarkotus qustockiin tulla,mut tyttö porukalla..joten jättäydyin sit poijes..ei oo kiva lähtä yksin kattelemaan juhlijoita..
ukkoo ei näy kiinnostavan maailman menot..

täällä kans ollaan hivenen edelleen sekaisin että mun olo sai varmistusta,siis että neitonen tulossa :heart:
ja suku myös..ukon sisarusparvessa on 5poikaa ja 1tyttö ja mun sisaruksissa 6tyttöä ja 1poika..
eli ollaan melko hyvin hulinaan tottuja jo lapsuudessa :)
 
Tervehdys kaikille :)
Tällä hiljalleen kotiuduttu pitkältä lomareissulta.

Eilen oli hartaaaasti odotettu rakenneultra. Kyllä taasen jännitti niin vietävästi :headwall: Mutta kaikki oli oikein hyvin ja kätilön sanoin "hieno jätkä tulossa" :). Oli viikon "edellä" mutta LA ei muuttunut. Tosi ikävää että niin monella ollut nihkeitä kätilöitä noissa ultrissa. Meillä oli taasen tosi mukava ultraaja, vastasi miehen loputtomiin kysymyksiin kärsivällisesti ja saatiin kymmenen kuvaa juniorista. Istukka on etuseinässä eli puskuroi liikkeitä vielä jonkun aikaa. Olen kyllä jo muljahrtelua ja koputtelua alkanut tuntemaan, mutta hyvin vaimentaa istukka. Keskiviikkona on jo ilmoittatuminen tuonne kätilöopiston haikaranpesään. Jännää. Synnytysvalmennuksetkin tulee sitten sitä kautta.

Poikalupaus vahvistui ja valokuva saatiin siitäkin todisteeksi. Sanotaan nyt niin ettei ole kylä pienintäkään kysymystä sukupuolesta :LOL: Mullahan muuten oli ihan tyttöolo eli ei mennyt intuitio oikein.

Muiskulle :hug: pystyn hyvin kuvittelemaan huolesi, eikö se kätilö kuitenkin ollut luottavainen. Roppa kaupalla voimia tuohon epätietoisuuden hetkeen. Onneksi sait ajan jo ensi viikolle.

Nyt kun rakenne ultra on takana alan hiljalleen minäkin täällä miettimään hanikintoja, mutta ei ole ajatus täälläkään kyllä vielä noissa hoitoasioissa. Minäkin katsastan ensin minkälainen kaveri ja minkälaisella temperamentilla ja tarpeilla varusteltu hahmo sieltä tulee ;) Senkin varmaan vaikuttaa sitten joskus noihin hoitopäätöksiin.

Ikää on täällä 34vuotta ja pakko myöntää että suhteellisen uraorientoitunut olen ollut. taiteen maisteri ammatiltani, eniten tuolla elokuva-alan puoella toiminut. On aivan ihanaa vetäytyä kahdeksan vuoden opiskeluitten jälkeen pienen kanssa kotiin, mutta koska ammattini on myös intohimon ja unelmani, uskon että veri vetäää projektien pariin kyllä jossain vaiheessa :D Katsotaan päivä ja tunti kerrallaan miten pikku ukon kanssa elo lähtee käyntiin.

Joku oli saanut tuon tickerin allekirjoitukseksi. Miten onnistuu? Yritin räveltää sitä tuolla atk:n syövereissä, mutta eihän siitä mitään tullut.

Mainiota viikonloppua koko poppoolle :cool:

Viena&Pilke 19+5
 
Eilen tääläkin oli rakenneultra ja kaikki oli pikkuisella hyvin. Koko vastasi viikkoja tai oikeastaan olikin nyt viikon isompi, mutta vauvan koko voi vaihdella kuuleemma 2 vik. ja rakenteet terveet. TYTTÖ kuulemma on tulossa. Niin kuin ajattelinki :) Meilläki on nimi keksitty :)

20+2
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4 ja Kahlan
ikäätäällä 21vuotta ja miehellä 29.

kirpparillaon käyty, ollaan yritetty katsoa jo 'vähän isompia' vaatteita. meillä kuitenkin jonkun verran matkaa kirppareille niin ei tule niin usein käytyä.

töissä tällä hetkellä siivoomassa, mutten ole menossa ainakaan kyseiseen paikkaan takaisin kun töihin palaan. vaikka töitä ei olekaan ihan valittavaksi asti.

eilisessä rakenneultrassa meillä kaikki hyvin. tosi kova liikkumaan (tai sitten sitä vaan ärsytti kun kätilö kuitenkin paino aika kovaa sillä anturilla), tykkäs ainakin omasta korvalehdestään ja nenästään :) paino arvio oli 425g. ihana pikkunen, sukupuolta ei edes haluttu tietää ja tuskin se olisi selvinnytkään.

autoista oli vähän puhetta myös, mulla omana autona peugeot 206 neljällä ovella joka tosin lähtee kokonaan pois sitten kun jään töistä pois, sitten meille jää nissan almera jolla varmasti pärjätään pitkälle kunnes alkaa tulla lisää lapsia ;)

tyttöjä on kovasti tulossa. Itellä oli voimakas tyttöolo kunnes mummo ja täti totes että maha on niin pystyssä et poika se on ja tätä teoriaa tukee myös se että oireita ei ollut viime maanantaihin asti ollenkaan ja sitten tuli selkäkipu. luulin ensin että se oli vanha vaiva joka johtuu vaan lihaksista mutta se olikin joku nivel joka löystyy raskauden aikana. Nyt sain sellasen tukivyön. ja tunnollinen työntekijähän sairastaa ainoostaan omalla ajalla eli kesälomalla tällä hetkellä ja onneksi tuo kesäflunssa alkaa olla muisto vain. onnistuin kyllä polttamaan nahkani tänään palvoessani aurinkoa ja sain aikaan mahtavat rajat :D

Kista & Tipi 21+2
 
Huomenta !

Höyhen, en sitten enää lauantaina paikalle ehtiny, olisin kyllä nykässy hihasta. :D

Ihania ultrakuulumisia monelta, ja paljon tyttölupauksia =)

Joku kyseli maksaläiskistä, ilmestyy minullekin aina raskauden aikana, vaalenevat sitten. En tiedä olisiko voiteista apua, en ole kokeillut. Pysyvästi ne ei kuitenkaan ole jääneet.

Tickersit : Lyhyt ohje näin ei nörtiltä. Niitä löytyy useasta paikasta, mm. tickerfactory.com, tai googleen tickers ja valikoi sieltä.

Valitset pohjan, kuvakkeen, syötät lasketun päivän ja saat koodin. Kopioit bb-coden tänne ja puff...siinä se on.

Nyt valmistautumaan työpäivään, vielä 5 päivää ennen vapaita |O



 
Heissan! Tääl mutustetaan pizzaa :) kauhia ikävä on lapsukaista :( ja sitte viel lisäx harmittaa niin paljon että..eile meile sitte vaihtu autot..juu-u..autot..mut sen piti olla tosi kiva juttu..eipä oo..nyt meilä sit on kolome kappaletta neli paikkasia autoja!! :( ja miulla oli vaa vaatimuksena et takapenkillä kolme kolmepistevyötä..... :( yö unetki meni..ei varmaa oo hyvä ennen ku saa siihe toiseen sen keskivyön ja kunnollisen..harmittaa ja tuntuu tosi pahalle..sen piti olla auto missä kaikki ja ei tarvii laitella..nytkii on mies auton tai siis autojen kimpussa.. :( kaipa myö tyssin kans lähetää käymään tuossa pihalla..
Toivottavasti teilä muila on mukavata..

~Marsu ja siskit + masu-asukki~
 
Kista Mistä sait sen tukivyön, jouduitko itse ostamaan vai saitko ihan neuvolasta/tk:sta lainaksi? Viime viikon istumasessio ei tainnut tehdä hyvää, kaksi yötä on mennyt ihan pipariksi kun alaselkää särkee niin juukkeristi ja eikä se päivälläkään sen paremmalta tunnu.

Autoista sen verran, että meille kun tulee neljäs lapsi niin hankitaan varmaan ihan suosiolla minibussi, Mersu Vito tai VW Transporter. Niissä takapenkit saa vastakkain, on kivempi matkustaa niin pitkiä matkoja - meillä kun mummoloihinkin on matkaa 300 ja 700km.

Kiitos Tinkerbell ohjeesta, täytyy heti kokeilla :)



 
Tsoink ihan sain tk:n fysioterapiasta lainaan, ei oo sellanen tavallinen selkätuki vaan nimenomaan tohon si-niveleen tai mikä olikaan tossa alempana. on vähän normaalia kapeempi se vyö. toi selkäsärky on niin inhottava kun kävellessäkin meinaa lähteä välillä jalka alta :/
 
Täällä just tultiin miehen pikkuveljen rippijuhlista :) Kortissa oli sitten pieni runo missä pyydettiin kummiksi ja reaktio oli voimakkaampi kun osattiin odottaa, purskahti kovaan itkuun onnesta kun oli kummiksi tuloa jo odottanut kauan :) <3

Muuta ihmeempää ei oikeastaan, tiistaina olisi sit Alanyaan lähtö viikoksi :)

Astre ja Eemeli 19+0 POKS <3




 
Viimeksi muokattu:
Eilen kirjotin tarinaa ja taas kerran kaikki katos taivaan tuuliin. Ei sen puolen että mun teksti nyt mitään maatamullistavaa olis ollu mut nyt en meinaa enää muistaa mitä asiaa mulla oli. Ja heti perään ei tietenkään voinu kirjottaa uudestaan kun ärsytti niin paljon. :D

(.)Nyt on kuuden päivän työputki menossa, ja tää istuminen alkaa olemaan aika ikävän tuntusta.Tänäänkin pitää istua 12 tuntia putkeen. Lonkat puutuu ja iskiaskin yrittää nostaa päätään.
Yöllä nukuin jostain syystä tosi huonosti, pari kertaa piti käydä vessassa ja ainakin kolme kertaa veti suonta.

Astre aivan ihana toi tulevan kummin reaktio. :)


Piti käydä tekemässä toi Lillypie:n tikkeri että sain oikeen värisen vauvan meille näkyviin. :heart:

 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä