**Joulukuun Pikkutontut HEINÄKUUSSA**

Ylipaino ja näkyvyys ultrassa
En usko sen vaikuttavan. Itsellänikin ylimääräistä paljon ja näkyi tosi hyvin. Jo eka ultra tehtiin mahan päältä kokonaan vaikka yleensä alakautta juuri sen takia että näkyisi paremmin pikkuinen..
Toivotaan kuitenkin että kaikki olisi hyvin ja eiköhän :heart:

Mulla sydän pakahtuu onnesta. Ihana päästä miettimään nimeä jo tulevalle ja automatkalla ultrasta muutama vaihtoehto löytyikin. Ei ollut Tukholmasta ostettu pinkki mekko turha ostos :LOL:

Öitä kaikille, mä vähän jatkan pakkaamista ja sitten maate mahani viereen :D
 
Viimeksi muokattu:
Ensku meillä lääkäri ultrasi todella kauan sydämenrakenteita. Ehdittiin molemmat jo miehen kanssa miettiä että onko jotain vikaa, mutta vauva oli vain huonossa asennossa. lopulta liikkui sen verran että sai tutkittua paremmin. Oon kuullut että lähempänä rv 24 alkaa yleensä näkymään paremmin kaikki rakenteet sikiöllä kun ovat kunnolla kehittyneet. Mullakin on ylimääräistä mutta ei se ollut syy miksei se pieni sydän kunnolla näkynyt.

Tyttö on alkanut liikkumaan selkeästi enenmmän. Eilen illalla potkiskeli vähän väliä, katsotaan miten käy kun vihdoin pääsen pötköttämään sohvalle. Olin siis iltavuoron töissä ja hektistä oli..

Poppeliini ja pikku tyttönen 20+4
 
Bellaella Mulla toi issias oli raskausoire ennen kuin tiesin olevanikaan raskaana, sitä jatkui myös alkuraskaudessa myös ja hitsi että teki kipeää! Nyt se on ollut pitkään poissa mutta eilen kun pidin siivouspäivän ja sain siinä selkäni hieman kipeäksi, huomasin myös illalla koiraa viedessä että issiasta kiristää, onneksi meni ohi aika pian! Mutta luulen että loppuvaiheessa tulee vielä vaivaamaan! Samoin selkäjumi. Auts!

Rakenneultra on taas päivän lähempänä, olo on kauhunsekaisen innostunut. Jännittää ja on ihana nähdä pikkuinen mutta silti vähän takaraivossa kummittelee se tosiasia että sitä niskaturvotusta oli ja vaikka kaksi muuta ultraa on näyttänyt hyviltä niin ei ole 100% etteikö sieltä jotain yllätyksiä löydy. Olen yrittänyt tsempata itseäni sillä että pieni tuntuu mukavan jäntevältä potkuineen ja selvästi kasvaa koko ajan, ja tosiaan hyviä uutisia saatiin viimeksi. Olen yrittänyt myös keskittyä jännään saadaanko sukupuoli selville, mutta silti ajatus välillä harhailee..

Te keille tiedossa lisäultra Ajatelkaapa kuinka kateellisia me muut ollaan sit teille kun niiden aika on, ja me nähdää pienet seuraavan kerran vasta synnärillä :D
Hyvä se on että tekevät tutkimukset kunnolla, ja tuo sydän juurikin on sellainen että pitää olla kunnon kuvakulma ja kaikki kohillaan että siitä saa kunnon arvion. Meilläkin tiedossa varmaan äärimmäisen tarkka sydäntutkimus, kun oli sitä niskaturvotusta ja sukurasitettakin vähän on sinnepäin, mun toinen veli on aikanaan vauvana kuollut sydänvikaan ja toisella, jo aikuisella veljellä on pumpussa kans pientä vikaa. Eli JÄNNITTÄÄ. Tähän astissa ultrissakin tuo erikoislääkäri on tosi tarkkaan aina kattellut sydäntä ja se virtauksia ettei näy mitään läppien falskaamisia.

Susimieli ja Pieni 19+6 (huomenna POKSUU puoliväli!)
 
Se on viikoksi moikka :wave: hellettä tulee olemaan, en tiedä makaanko koomassa altaalla vai ilmastoidussa huoneessa. Lomaa reissu kuitenkin on, ei tarvitse tiskata, ei laittaa ruokaa jne. Voikaahan hyvin!!!!

Astrelle kanssa mukavaa lomaa elokuun alussa, me ollaan silloin palattu mutta etten unohda niin nyt sitten toivottelen :cool:

pieni matkustaja 20+1 :heart:
 
Täällä jo hieman parempi mieli kuin eilen.
Oliko se adalmiina joka ei saanut kunnon kuvia mukaan...? Me ei tosiaan saatu myös mitään kunnon kuvia kun niitä ei vaan ollut tarjolla. Meillä on pari kuvaa pojun varpaista :)

Vakaa usko on siihen että kaikki on hyvin mutta eipä voi sille takaraivossa piileskelevälle "mitä jos"- ajatukselle mitään. Sydänäänet on alusta asti kuulunut hyvin ja torstain neuvolassa sanottiin että kyllä täällä kasvaa vahvasydäminen ja terve vauva.
 
Käyn melkein päivittäin lukemassa juttujanne, mut toi kirjoittaminen tällä puhelimella on välillä sellasta räpellystä, ettei tule useasti kommentoitua juttuja.

Noh, joka tapauksessa ensinnäkin onnittelut hyvistä ultrakuulumisista niille, jotka ovat jo oman palleroisen nähneet. =) Täällä kovasti tiistaita jo odotan, että näkee juniorin...

Kesäloma on toinen mitä jo kovasti kaipaan. Kaksi viikkoa vielä täytyisi jaksaa ja sitten alkaa loma! :)

Painonnousua joku kysyi jo aiemmin... ei toistaiseksi ole tullut yhtään, vaikka maha on kasvanut aika palloksi. Tosin edellisestä oli jo muutama extrakilo jäljellä, niin hyvä näin.

Seuraava neuvola on vasta 2.8. ja edellinen oli ennen juhannusta jo eli mielestäni tosi pitkä väli tässä ollut. Haluaisin mielelläni jo kuulla taas sydänääniä, vaikken muuten niin siellä välitäkään käydä. Tosin juniori on niin aktiivinen liikkuja, että siitä ainakin tietää pienen olevan elossa. :heart:

Lämpö pehmentää pään ilmeisesti... oli mielestäni muutakin mitä piti kirjoittaa, mutta ei ajatus luista. Noh, voikaahan paksusti mammat ja masut! :D

garden ja juniori 21+0 poks!
 
Hyvää matkaa neljäskö :wave:

Nyt lyö kyllä niin tyhjää etten osaa/muista mitä piti kommentoida ja kenelle....

Ainakin Enskulle zemppiä! Yskon vahvasti myös kaiken olevan hyvin, vaikka ainahan se hieman mietityttää... :)

Kiva että teilläkin Poppeliini alkaa olemaan enemmän vauhtia siellä masussa :)

(.)
Täällä alkaa liikkeet olemaan jo niin selviä että ne tuntee jo ihan helposti asennossa kun asennossa. Vatsanpäällekin näkyy jos masu on paljaana ja tarkasti tuijottaa :)
Esikoinen muistuttaa päivittäin että "äitillä on vauva masussa" ja nuorempi tokaisee vieressä "ei oo" (ikää 1v9kk) :) ei taida tuo nuorempi vielä sisäistää että kyllä sieltä se vauva on tulossa jonain päivänä :) Voi olla aikamoinen shokki kun ei saakkaan enää olla se ainut "äitin pikku vauva" vaan joutuu hyppäämään isosiskon saappaisiin :)

Sateista päivän jatkoa kaikille pallukoille :wave:

¨¨vauvahai & vaavi 18+0¨¨ POKS*POKS*
 
Pikaiset moit!

Iskias on muuten todella vaivannut. Minulla on kyllä ollut kyseinen vaiva jo ennen raskautta, joten odotettavissa tämä olikin. Kävelin edellisen viikon kyynärsauvoilla... että sitä luokkaa kipu. Nyt jotenkin selviän ilman. Onneksi on ollut lämmintä ja lämpimät vedet. Uimista voin kyllä tosiaan suositella kyseiseen vaivaan.

Selkäkivusta ja muusta huolimatta mekin startataan huomenna reissuun! Lomaillaan 2.8. saakka Nizzassa joten sitten palaillaan. :wave:
Kivasti poika jo liikkuu masussa ja isukkikin tuntee jo välillä potkut. Rauhallisin mielin siis reissuun.

Sari ja Pömppä 21+1 :cool:
 
heipsan

Niin ne taas viikot poksuu tänhän sit jo 21 :D

Lunssa ei ota helpottaakseen mut ehkä se tästä. Sain pukkusiskoltani sellaien helisevän pallokorun joka on tarkoitettu odottavalle äidille,son tosi sievä ja ääni on mukava. :heart: Olin itsekkin aatellu ostaa semmosen mut siskolikka ehti ensin :) Saapas nähä rauhottaako se tuota melskaajaa niinku ohjeessa sanottiin. :D

Nyt unille.

Höyhen ja tonttu 21+0 :heart:
 
Huomenta!!!
eilen oli todella hikinen ja nihkeä iltavuoro,kesken töiden oli pakko välillä käydä suihkussa,ei jaksa muuten mitenkään.muutenkin kun on tollanen ilta niin sitä on paljo herkemmällä tuulella..ei jaksas kenenkään sotkuja siivoilla :/

viime yö nukuttu vaihtelevin menestyksin,välillä nukuttu ja osittain taas ei.
nyt olis hipsittävä aamuvuoroon ja huomenna jopa 1vp <---kauan odotettu ultra :)
tähän asti odotettuja rajapyykkejä ovat olleet nt-ultra,liikkeet ja nyt rk-ultra mut mikä olis seuraava? tottakai varmasti toi rv22 menee äkkiä,ja rv30 odotellessä :)

lomista:mä pidin jo 3vk kesäloman ja keväällä oli 1vk talvilomaa,mut elokuun lopussa alkais taasen 3vk syysloma tai mikä lie kun lomapäiviä jäänyt käyttämättä.
itellä tarkoitus aloittaa mammaloma varhennettuna 12.10 jo.

issiaskivusta:se oli ensmäisiä oireita raskaudesta,ihmettelin ukolle kun kipuilee vaikken oo raskaana,vaan kuinkas kävikään :)
mut kaipa se on riennettävä kattomaan mitä työpäivä tuo tullessaan.

MARMAx4 ja jaz 19+6 huomenna poks ja ultraan <3
 
  • Tykkää
Reactions: höyhen83
Hauskaa ulkomaan reissua muillekkin ketkä lähdössä :)

Painosta ollut puhetta, mul ei viel oo tullut yhtään. Mut ei ollu esikoisestakaan näillä viikoilla, tos 24 viikon kohilla alkoi nousemaan ja 11kg tuli mitkä sit lähtikin alle 2kk synnytyksestä ja vähän allekkin lähtöpainon :) Toivotaan nyt et menis suht samoihin. Mitään kauheeta ylipainoa ei ole, bmi 28 mut harrastan jonkun verran liikuntaa et varsinkin jaloista löytyy lihasmassaa mikä painaa myös.


Mitähän muuta piti kommentoida.... Eipäs taas muista :)

Astre ja Eemeli 18+0 POKS <3
 
Susimielelle onnea puolivälistä! :flower: Ja huomiselle päivälle peukkuja! :)

SariP:lle Oikein mukavaa reissua :wave: Nauttikaa ja levätkää :)

Eipä nyt tälläkertaa muuta ihmeellistä...

¨¨Vauvahai & vaavi 18+1¨¨
 
Ainiin tosiaan pitikin höyhenelle sanoa tuosta saamastasi Bola-korusta että sellainen on aivan ihana :heart: Haluaisin itsekkin mutta en vain ole saanut aikaiseksi sitä koskaan ostaa :ashamed: Mutta onnea korusta :D varmasti vauvakin siitä tykkää :)

Mitenkäs muuten, joko olette nimiä miettineet pienokaisillenne?
Meillä on molemmille nimet valmiina. Tuli sitten kumpi tahansa :) Myöskin aikaisemmista lapsista ollaan jo hyvissä ajoin neuvoteltu nimet valmiiksi. Aina se on suht mukavasti mennytkin ja molemmat ovat olleet tyytyväisiä :)
Kaipa meillä on niin samanlainen maku tai hyvä yhteisymmärrys, ettei ole tarvinnut suuremmin "tapella" nimiasioissa.... :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Heissan! Tänään pyykki päivä. Kävelemään ku oltas lähetty ni päättikii käyvvä sataa kaatamalla! Onnex kuiteskii kerettii olla pihalla leikkimässä ja syömässä mansikoita ja vadelmia :) ja grillata makkaraa.
Mukavaa matkaa kaikille ketkä on lähössä jonnekki!! Miustakii ois nii ihanata matkustaa..
Rakenneultra meni ja siel pikkunen potkiskeli :) sukupuoli ei selvinny,joteski jännä ku tysseistä tiiettii et ovat tyssejä,ja nyt ei tiiäkkää :) ja onkos tässä ees enää mitään ultraa jossa vois sukupuolta koittaa tiirailla? Eipä sillä sillee väliä,jompi kumpi ja selvii sit joulukuussa :) Nimet on mietitty kummallekki. Auton vaihto ois eessä,ku toho nykysee ei mahuta,ja kaiken kukkurax takana keskelä on vaa lantiovyö..
Mukavaa päivän jatkoo kaikille!

~ Marsu ja siskit 10/06 ja 03/09 + masu-asukki 20+4 ~
 
Mullakin on toi Bola-koru, äitini sen osti aika alussa jo. Tykkään siitä kyllä, ääni on ihan kiva helinä ja ajatus sitäkin parempi. Mulla vain on kaksi muuta kaulakorua joita yleensä käytän, niin jää toi Bola harmittavan monesti käyttämättä kun kolme jos on niin menee ketjut solmuun :D

Vauvahai kyseli nimistä meillä on jo hyvän aikaa ollut molemmille nimet valmiina. Saa nähdä aletaanko Pientä rakenneultran jälkeen nimellä kutsumaan jos saadaan selville kumpi on tulossa. Nyt ei ole käytössä mitään selkeää työnimeä. Nimistä päästiin uskomattoman nopeasti yhteisymmärrykseen ja molemmilla oli selkeästi samat suosikit. Neiti A tai Herra E meille on tulossa, koko nimen voin sanoa sitten synnytyskertomuksen yhteydessä :) Molemmille tulee lisäksi toinen nimi joka tytöllä alkaa E:llä ja pojalla I:llä, ja miehen sukunimen saa. Ollaan vähän suunniteltu jos kastejuhlassa paukastaisiin samalla naimisiin niin olisi sitten kaikilla sama sukunimi ja ei tarvitsisi häitä erikseen suunnitella. Lukkoon ei olla tota hääasiaa vielä lyöty.

Vauva on selvästi kasvanut! Eilenkin sohvalla löhötessäni silittelin mahaa ja selkeästi huomasi että vauva oli navan vasemmalla puolella,maha oli ihan kova pallura siitä ja oikealla puolella oli tyhjää, mieskin siihen tuli taputtelemaan ja sanoi hämmästyneenä "no nyt se lumpsahti tonne keskelle" :D

Hauska päästä ultraan kun viimeksi oltiin viikolla 15 niin varmaan on selkeä ero havaittavissa! Ja odotan innolla kun pääsee näkemään miltä se näyttää kun se siellä menee kuperkeikkaa ja potkii, tietää sitten kotona kun potkuja kuulostelee että mitä siellä tehdään.

Kovasti on kyllä noi myllerrykset alkaneet tuntua enemmänkin, istuessa tuntuu usein, enää ei tarvitse maata hiiskumatta paikallaan tunteakseen ne. Kävellessäni en ole huomannut liikettä, tosin se tuntuu aina asettuvan kuulostelemaan kun liikun. Kumartuessani siellä taidetaan jäädä litistyksiin kun tulee usein kantapäätä kun kumartuu :D

Tänään kun poksui viikot niin tuli taas selailtua mitä tällä viikolla mahassa tapahtuu, ja infossakin sanottiin että lapsen liikkeet tulevat tarkoituksenmukaisemmiksi ja lapsi voi itse kontrolloida liikkeitään enemmän, olen jo useampana päivänä miehelle sanonutkin että siellä se liikkuu selvästi erilailla, ei enää semmoista sätkimistä vaan se selvästi välillä häärää siellä jotain :heart:

Huh, huomista odottamaan, miksi sen pitää olla puolelta päivin vasta, ehdin mennä pitkin seiniä jännityksestä huomenaamun..

Susimieli ja Pieni 20+0
 
Onkos jollakin muulla issiashermo vaivaa? Täällä ei oikeen kestäny välissä istua jalat ristissä ja nyt alkaa olla lenkkeily pahasta. Lenkin jälkeen vetää niin vietävästi ja venyttely vaan pahentaa. Täytyy sille alkaa varmaan keksiin korvaavaa liikuntaa, vaikka uintia..
Olipas täällä tekstiä! Sain torstaina 2 viikon sairasloman issiaksen takia, 7,5 tuntia kun istuu toimistossa tekee todella kipeää iltasin. Mies joutuu taluttamaan vessaan jne. Nyt kuitenkin joudun sairaslomalla töihin koska minulla ei ole sijaista ja kukaan muu työpaikalla ei osaa tekemiäni töitä. Olen oikeasti nyt henkisestikin jo tosi väsynyt, vaadin saada tehdä vain puoltapäivää sairaslomallani :( Uusi lääkäriaika parin viikon päästä ja jos en selviä ns. iskiastestistä (lääkäri painaa hermoa ja jos huudan niin tulee saikkua) taaskaan niin tulee saikkua lisää.

Tänään on maaginen 20viikkoa täynnä :) Tänään pieni on potkinut niin että joka kerta muut murheet katoavat :) Rakenneultraan on vielä viikko.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Hyyppis+Höömö 20+0 (<3 <3)
 
täällä nimi olis jo tytölle..meillä neli kirjaimiset etunimet ja toinen nimi tulee sit suvusta..pojalle ei etunimeä ole vain millään keksinyt,toiseksi nimeksi tulisi henrik mun ukin mukaan :)

täällä ei ihmeempiä..

teimpä sit lyhyen aamuvuoron sijaan koko päivän,eli tuplavuoro takana..
 
nimistä: Me olemme nimen jo päättäneet ja sen myös joillekin jo kertoneet. Mä en kykene mitään salaisuuksia pitämään :D Esikoistakin alettiin kutsua nimeltä jo ennen syntymää. Täällä en tosin aio nimeä kertoa missään vaiheessa.
 
Nimistä pitää kommentoida et täällä nimet jo mietitty :) pojan nimi oli jo esikoista odottaessa selvä mistä molemmat tykkää kovasti ja tytön nimi on myös valmiina jos vaan näyttää yhtään sen nimiseltä :D ( on vähän erikoisempi, ei kuitenkaa mikään muoti nimi).
Meillä esikoisen nimet on sellasia ns. vanhoja nimiä, joten nääkin sopii hyvin senkin puolesta :)

Vähän on mietityttänyt pitäiskö pyytää lähete pelkopolille kun on alkanut synnytys jo mietityttää. Esikoisen oma ei ihan oppikirjan mukaan mennyt ja oli kyl vähän huonoa "hoitoakin" mukana siinä. 36 tuntia salissa kärvisteltiin huonosti edistyvän synnytyksen kanssa ja mm. epiduraali on annettu jo silloin kun ollut vasta sormelle auki ja oli ensimmäinen kivunlievitys mitä tarjottiin. Synnytys pysähtyi n. 5cm:n kohdalla ja sektioon joutu sitten loppujen lopuksi.


Astre ja Eemeli
 
Heipsan

Nimistä ollu puhetta meillä on etunimet molemmille ja pojalle on toinenki nimi jo mut tytön toisestanimestä ei oo vielä aavistustakaa. Mies tahtos mun toisen nimen tytölle mut ite ku en siitä tykkää yhtään niin miksi haluisin lastani kiusata sillä et se sillekkin laitettas :confused: Mut en oo repiny ressiä siitä vielä ku ohan tässä aikaa vaikka kuinka miettiä vaihtoehtoja :)

Mie olen kyllä siitä bola-korusta tykänny hirmupaljon vaikka se onki mulla vasta päivän verran on ollu :)

Nyt vois lähtee kokeileen unille ku vihdoin vähän viileempää :)

höyhen ja tonttu 21+1
 
Viimeksi muokattu:
Ensku Jep juu...me emme saaneet rakenneultrasta kuvia mukaan.Tai saatiin yksi,mutta ei sitä kuvaksi voi sanoa.Siinä näkyy lähinnä vaan mustaa ja osa selkärangasta.Eli toisinsanoen siitä ei saa mitään selvää.

Astre Oli kuin olisin lukenut omaa synnytyskertomustani.Voiko noin samanlaista tarinaa ollakaan :confused:???Just prikulleen aikoineen kaikkineen synnytyksesi on ollut ihan samanlainen kuin minulla.Ja myös minä olen miettinyt tuota pelkopolille menoa.Ajattelin asian ottaa puheeksi seuraavassa neuvolassa reilun viikon päästä.
Minulla on myös sellainen pelko,että pelkään ihan sikana,jos en saa synnyttää alakautta.Tämä on vissiin minun viimeinen mahdollisuus siihen (eikös kahden sektion jälkeen tule seuraavat automaattisesti sektiolla?) ja haluan ehdottomasti alatiesynnytyksen.Sanoin miehelle jo esikoisen sektion jälkeen,että minusta tuntuu että jään jostain paitsi tässä elämässä,jos en saa kokea alatiesynnytystä.Joo,tiedän että on tässä elämässä paljon tärkeämpiäkin juttuja,kuin alatiesynnytys,mutta minulle tuo on iso asia jonka haluan ehdottomasti päästä kokemaan.

adalmiina ja sitso 21+4
 
Huomenta !

Ja tsemppiä ultraan menijöille =)

Hikinen yö takana ja pitkä työpäivä edessä >.<. Jotenki toi ukkonen tekee ilmasta niin painostavan ja kostean että tuntuu kuumemmalta kuin muulloin.

Nimistä: Pojalle olisi ollut nimi valmiina, mutta tälle pikku prinsessalle pitää vielä miettiä. Pari ehdokasta on, mutta mikä niistä sopii, niin näkee sitten kunhan vauveli on syntynyt.

Nyt alkaa tulemaan kiire, 11 tuntia pitäisi töissä jaksaa : /

Moitteetonta maanantaita kaikille,

-Tinkerbell ja myy 21+1

*muoks*...pahimmat typot korjattu, pitänee avata toi toinenki silmä että näkee paremmin :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
huomenta,takaisin kaupunkiin tultiin maalta eilen ja oli kyllä ihana herätä omassa sängyssä..:) lapsetkin heräsi vasta,sai juoda rauhassa aamukahvit,ihana kun ei ole kiire mihinkään..:)

olikos niitä ultraanmenijöitä tälle viikolle montakin? tsemppiä kaikille,hengessä olllaan vahvasti mukana!

EevaN ja pieni 21+3 (21+1 ultran mukaan)
 

Yhteistyössä