**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Liitynpäs minäkin keskusteluun. :)
Eli ensimmäistä kasvattelen ja laskettu olis 6.12. Se missä synnytän on vielä auki. Se riippuu siitä jäänkö tänne suunnille vai muutanko takaisin pohjoiseen. :) eli TAYS tai OYS..

Kaikki on niin uutta ja omituista. :) Olen tottunut olemaan vähän kaikkitietävä melkein joka asiassa mutta nyt löytyi semmoinenkin asia mistä en kyllä tiedä mitään. Onneksi on ystäviä jotka voi auttaa ja vastailla mun typeriin kysymyksiin.

Viimeset kaks viikkoa noi alavatsa vihlaisut ja menkkamaiset kivut ollu oikein tuntuvia, mutta nyt parin päivän sisään helpottanut. Etonut on sillon tällöin. Suurin oire on ehdottomasti noi rinnat! :O
Siis tsiisus. Kipu on välillä ihan hirviä ja nyt jo kasvaneet aikalailla. (Olen suht pienirintanen normaalisti)

Kummeista Mä en kuulu kirkkoon joten kummeja ei tule. KUMMAtätejä ja setiä ehkä. En vielä tiedä.

Eläimistä Minulla on kaks isoa koiraa. Rakastavat lapsia joten ongelmaa ei toivottavasti sen puolesta tule.

RiKarkka ja beebis 5+5
 
Viimeksi muokattu:
RikarKKa tervetuloa mukaan =)

Kengumamma tää mun allergia ei varsinaisesti hankaloita raskautta mutta raskaus hankaloittaa tän lääkitsemistä :/Ja aina oon ollut raskaana pahimpaan siitepöly aikaan.
Kyllä oon ärhennellyt lapsille tavallista herkemmin joka kyllä harmittaa ja kyllä sitä yrittää venyttää pinnaa ja olla ärisemättä, mutta välillä tilanne meni jo ennen kuin ehdin ees tajuta et ois voinut hieman rauhallisemminkin ottaa.Jospa tää tästä nopeasti.Onneks ens viikolla on paljon ohjelmaa niin ei ehdi ärisee ja torstaina lähden lasten kanssa lomalle niin hermo pääsee lepäämään kun pääsee tästä arjesta hiukan pois.Kohta alkaakin taas käytännössä yh-elämä kun mies alkaa tekemään 14-16h työpäiviä... silloin sitä henkistä jaksamista tarvitaan.

Muisku kiitos tuosta penikkatiedosta =)Mikäköhän siihen auttais tai ehkäisis sitä?
Mulla on tuolla kaapissa se digitaalinen testi ja meinasin sen tässä lähiainkoina tehdä koska mulla on nyt noi kierrot vaihdellut niin mielenkiinnosta haluan nähdä näyttääkö se näitä viikkoja mitä mulla nyt on vai kenties enemmän.

neljäskö miten sitten oot uskaltanut hankkitua vielä raskaaksi jos aivolääkäri on noin ehdottomana ollut uutta raskautta vastaan??Sä varmaan joudut nyt sitten aika tarkkaan seurantaan taustastasi johtuen?
Hurjia oot kyllä kokenut.Toivottavasti tää raskaus sujuis hyvin:)
 
Muisku78 Täälläkin on jotenkin vaikea uskoa uuteen raskauteen :) Testailla en enää aio. Olotila kertoo enemmän kuin tuhat sanaa :D

neljäskö Hurjalta kuulostaa tuo sun tarina. Millä mielin oot lähtenyt nyt uutta odottamaan? :)

metsätähti Oon ehkä hiukan kateellinen kun pääset lapsimessuille! Olisin itsekin halunnut mutta ei viitsitä tuon 10kk kanssa lähtee kun matkaa on 300km/suunta : /

Kummeista: Meillä mies kuuluu kirkkoon ja minä en. Esikoinen on kastettu joten kai tämä kakkonenkin kastetaan? Stressaa nekin jo valmiiks kun molemmat suurista perheistä. Ihan lähisuvusta tuntuu tulevan yhtä paljon väkeä kuin toisilla on omissa häissään :D Oon vähän miettinyt että jos kakkoselle pitäisi pienet ristiäiset? Mummut, papat ja kummit? Esikoisellekin pienet pidettiin kun kastettiin TAYSin hiljentymishuoneessa. Syntyi siis 3kk etuajassa ja haluttiin pitää rauhalliset juhlat.
 
Sannuli mä ymmärrän hyvin miltä susta tuntuu.Viime vuonna en uskaltanut lähteä kun nuorimmainen oli niin pieni etten uskaltanut viedä sitä niin isoon väkijoukkoon, kun oli vielä se rsv epidemia vuosi.Täältäkin on matkaa 500km suuntaansa joten ihan halpaa lystiä se ei ole mut kun sukua asuu siellä niin samalla näkee niitä ja on apikka missä voi yöpyä.Pojat on ihan innoissaan kun pääsevät junalla reissuun ja näkemään mummia ja tätiä:)Mua on harmittanut kun näitä messuja ei järjestetä myös jossain keskemmällä Suomea jolloin muillakin kun etelä -suomessa asuvilla ois kohtuullisempi matka paikalle.
Meillä ristiäisiin kutsutaan myös aina vaan isovanhemmat ja kummit koska muuten vieraita tulis ihan älyttömän paljon ja vaikka tällä kaavalla mentiin viimeksikin niin silti vieraita oli jo 25 joka on kuitekin jo aika paljon.
Toivottavasti tää teidän kakkonen ei yhtä paljon kiirehdi maailmaan tuloa kun tuo esikoinen.Mitään jälkiä ei ilmeisesti oo jäänyt aikaisesta syntymästä?
 
RiKarkka tervetuloa joukkoomme!! :flower:

Kivaa, että meitä on jo näin paljon täällä! Ja lisää saa tulla, on kiva vertailla meidän erilaisia kokemuksia kun tuntuu, että jokainen meistä on erilainen tapaus :)

Eläimistä meillä ei ole eläimiä eikä kyllä ole vähään aikaan tulossakaan. Kun saataisiin tämä ihana lapsunen niin se riittäisi :p
 
Tervetuloa uusimmatkin uudet :) !
Hellokittylle tsemppiä!!!
Oireet on täälläkin selvästi vähentyny eilisen jälkeen :mad:. Oon jaksanut siivota, leipoa, laittaa ruokaa, ulkoilla... Tähän asti kaikki normiaskareet tuntui siltä kuin Mount Everestille olisi pitänyt lähteä kiipeämään.
Ristiäisiin meilläkin kutsutaan vain isovanhemmat ja kummit, koska muuten rajanvetoa olisi vaikea tehdä. Kummeiksi mekin pyydetään ystäviämme, kuten esikoisellekin, koska sisarukset ovat muutenkin tärkeä osa lastemme elämää.

Onneks pian on se ultra, niin saa mielenrauhan...: /
 
Yksi lisää joka haluaisi mukaan =)
Laskettu aika on 16.12. NKL ja viides olis toivottavasti tulossa.

Meillä on kotona kolme tyttöä ja neljäs tyttö kuoli kohtuun ja syntyi 16.12.2010 eli laskettu aika sattuu olemaan tasan vuosi siitä.
Keskenmenojakin on ollu muistaakseni kolme joten saa todellakin toivoa että kaikki menis tällä kertaa hyvin loppuun saakka.

Linda ja ?? 4+2
 
Hei!

Minäkin liityn mukaan. Pissin illalla testiin ja 2 viivaa tuli aikas heti. Mies oli jo monta viikkoa ollut varma raskaudesta ja itsekin pari viikkoa "uskonut".
Alusta alkaen olen tätä ketjuakin lukenut..

OireitaMuutaman viikon on palellut, pari viikkoa ollut huonompi ruokahalu ja pieni ällötys ajoittain. Makea ei uppoa normaaliin tapaan (mullakin suklaa on jäänyt syömättä, mikä on todella harvinaista =) )

2 tuttuakin täällä on Poppeliini ja Whitney. Kuopuksen raskausajan pinosta. Hutikuiset 2010. Tein vain uuden nimimerkin ettei tutut heti tunnista =) Olin Greddy.

lapset ovat 08/08 poika ja 04/10 tyttö. Ikäeroa lapsilla 1v7kk ja toisen ja mahdollisen kolmannen ikäero myös tuo sama suurinpiirtein.

En oikeen usko laskurin antamaan laskettuun aikaan.. Mutta 3.12. se antoi. Mulla oli 3 tai 4 kuukautiset kuopuksen jälkeen ja kierrot olivat kyllä jokainen 39 päivää. Tuntuu vaan niin pitkältä kierrolta.
Mies heti testin jälkeen kysyikin että milloin on varhaisultra. Eli sinne kai olen menossa. Molemmista raskauksista kävin myös. Yksityisellä maksaa n.70€.

Kummeja Emme kuulu kirkkoon mutta molemmilla lapsilla on yksi kummi. Haluan niin osoittaa lapselle (varsinkin kun on isompi) että on myös joku muu aikuinen vanhepien lisäksi johon voi tukeutua yms.. En tiedä onko tyhmä ajatus.. Kolmosen kummista en tiedä vielä..

Kissoja meillä oli 2 aikaisemman raskauden aikana. Vaihdoin hiekat harvemmin raskauksien aikana juuri sen bakteerin takia..

Jospa lopetan kirjoittamisen ettei teille tule tylsää :)

Biana 6+1(??) kolmas la 3.12 KOKS
 
Tervetuloa uudet :)

metsätähti Eipä oikeastaaan jälkiä jättänyt. Tai no, ei kai niinkään voi sanoa kun onhan sellanen pieni pelko : / Tyttö syntyi ennenaikaisesti kun on oli ilmeisesti itse rapsutellut sikiöpussiin reiän, josta infektio sai alkunsa kuten myös supistukset. Tuskin sama toistuu toisen kanssa (?) Kun ennenaikaisesti syntyminen ei ollut kuitenkaan minusta mitenkään kiinni.

Oireita on ollut ruokahalun heikentyminen (JES! :D ), alavatsan turvotus ja sen viiltelevä kipu. Myös vasemmasta pohkeesta veti suonta muutamia päiviä oikein kunnolla mutta sekin on nyt jäänyt. Ja oon ollut ihan ihmeellisen hyväntuulinen! :D
 
metsätähti ja sannuli juu, tosiaan heti infarktin jälkeen lääkäri oli sitä mieltä ettei saisi, mutta kun syy löytyi (reikä sydämessä) niin moni ns.vaara jäi siihen ja tietokin tuli mikä päästi todennäköisesti sen tulpan aivoihin asti..
Viikon oli neurologisella osastolle jossa osaton ylilääkäri sanoi ettei mitään estettä ole uudelle raskaudelle, mutta se pitää vaan jo lääkkeiden vuoksi suunnitella kunnolla.
Eli kyllä mä ihan hyvissä mielin olen tässä tilanteessa ja onnellinen ettei mitään ihmeellistä jäänyt tapahtuneesta..

tervetuloa uusille myös :wave:

Lindalle erityis halaus :hug: Tuntuu kohtuuttomalta että sama laskettupäivä tulokkaalla kuin syntyneellä pikkuisella :ashamed: toisaalta taas ajattelen että se on "ihana" asia. Suuren suuri rutistus ja tarrasukkia paljon pienen matkaan. :heart:

Omaa:
Tällä ilta palelu taas ja oksutus, mulla oireet painottuu ehdottomasti iltaan. Alkaa väsyttämäänkin ajoissa niin jospa ne vaan tuntuu voimakkaammilta- ihanaa, antaa oksuttaa vaan :D

Öitä kaikille!!!
 
Lindalle ja Bianalle tervetuloa mukaan =)

Kovin suuria hintaeroja näkyy olevan noissa yksityisten tekemissä ultrissa...

Sannuli no hyvä =)Varmasti on kuitenkin pelko kun eihän niitä välttämättä vielä kaikkia voi ees nähdä.Teidä tyttö taitaa olla taistelija:)
Voi kumpa munkin ruokahalu hieman vähenis tai oikeastaan tää herkkutteluhalu ja hyväntuulisuuskin ois tervetullutta.
 
Uudet: tervetuloa! Lisäilen teidät huomisen aikana etusivulle mukaan. Meillä on ollut tänään aika haipakkaa menoa, kun ollaan käyty ostamassa kaappeja lastenhuoneeseen (sekä koottu niitä) ja aamulla maalasin huoneen vielä viimeistä kertaa. Nyt aika väsy olo, joten parempi suunnata nukkumaan :wave:

Poppeliini ja kolmas 5+6 (JEE, huomenna poksuu :D )
 
Tervetuloa taas uusille!

raitakissa Ilman muuta kirjottelet täällä, kaikki varmaan jännitetään sun puolesta.

sairauksia mulla ei ole, ylipainoa on mut sitä ei sairaudeks voi laskea

(.) Puhuttiin miehen kanssa eilen ja nyt hän on tullu siihen tulokseen että vauva saa tulla ja mies iku sítä mieltä että mä en edes sais enää aborttia tehdä. En viittiny aloittaa keskustelua siitä että mulla on oikeus päättää omasta kropastani....:xmas: Kyllä meillä vielä hieman viileet välit on mut kyllä tää tästä :heart:

Mä oon hurahtanu tohon huhtikuu 2011 pinoon ihan totaalisesti, sieltä on niin kiva käydä lukemassa synnytyskertomuksia ja odotustunnelmia kun äidit odottaa synnyttämään lähtöä. :ashamed: Tästä odotuksesta voi tulla aika pitkä jos nyt jo alan odottamaan synnytystä ja vauvan syliin saamista. Kait tää on vaan tätä alkuhuumaa, ja edellisessä raskaudessa ekat 11 viikkoa meni ihan eri tavalla nopeasti kun tultiin kotiin Suomeen vasta sillon ja samalla viikolla oli sitten jo sekä eka neuvola että npultra. Ei tässä auta kun mennä eteenpäin päivä kerralla.

Ihanaa kevättä kaikille, nyt se kevät on oikeasti tainnut tulla.
 
Huomenta vaan kaikille.

Juurikin töistä kotiuduin. Viimeiset neljä vuotta olen pelkkää yötä tehnyt ja nyt olis näillä näkymin sitten viimeinen yö tehty.

Sairauksista Mulla on ajoittain kovaa migreeniä, joten katsotaan miten se pukkaa päälle tässä raskausaikana, vai pukkaako ollenkaan. Onneksi nykyään tulee vain harvoin kohtauksia, sillä ne on sitten ihan älyttömiä kun ne iskee. Oksu lentää ja kaikki valot ja äänet tekee kipiää. :kieh:

Maha on taas niiiiiiiin turvoksissa ettei ole tosikaan. Turvottaako muilla näin kauhiasti!? :O
Mutta oireista on jotain hyötyäkin. Mä olen unilääkkeitä unettomuuteen syönyt. Siis meni ennen lääkkeitä kolmekin päivää samoilla silmillä ja siltikään ei uni tullut. Mutta kappas nyt kun raskaana olen niin uni tulee jos vaan silmät kiinni pistän ja sitä riittääkin sitten vaikka muille jakaa. :p Ja lääkkeitähän en tietenkään enää syö.

Mun paras ystävä ja sielunsisko sanoo että musta on tullut ihan vihannes tän raskauden myötä. Olen normaalisti erittäin räiskyvä, helposti "syttyvä" ja isoääninen ihminen, mutta nyt pari viikkoa jo ollut ihan LIIANKIN rauhallinen. Normaalia? :ashamed:

RiKarKKa ja beebis 5+6
 
Huomenta!

Täällä ei mitään ihmeempiä, rinnat ovat edelleen kipeät ja turvonneet mut tuohan ei haittaa :D Öklöä oloa ollut jo viikon verran, mutta odotan et koska alkaa pahoinvointi kun 2 lähintä ystävääni ovat niiltä välttyneet raskauden ensimmäisellä kolmanneksella.. Siksi he eivät osanneet sanoa koska se yleensä alkaa. Olen kuullut että yleensä 6-7 viikko tai aikaisemmin. Mutta tähän mennessä olen vielä tyytyväinen :)

Aloitin muuten viime viikolla kirjoittamaan raskauspäiväkirjaa johon kirjaan oireita ja tuntemuksia ylös. Ystäväni ehdotti tätä minulla ja sanoi sen olevan hyödyllinen ja hauska jälkeen päin lukea.. :p Niinpä aloin kirjoittamaan sitä joka päivä ja päivittämään tuntemuksia.

Hauskaa päivää kaikille!! :)


Padmerine & Pumppis 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! :wave:

Uusi äippä ilmoittautuu joukkoonne! =)

Kaksi lasta on ja kolmas tulossa.
Haamuplussa tuli viime torstaina ja tänä aamuna vahva + :)
LA 18.12 ja synnytyssairaala SKS.

Oireet alkoivat hyvin nopeasti hedelmöittymisen jälkeen, etenkin väsymys ja wc:ssä rumppaaminen.
Väsymys on jotain ihan hirveetä, vois vaan nukkua! :rolleyes: Siitä tiesin jo ennen testaamista, että kyllä, nyt on tärpännyt! Muita oireita: alavatsan turvotus, nipistely ja vihlaisut. Rinnat on myös arat. Pahoinvointia ei ole, kuten kahdessa edellisessä raskaudessa. (Se ihmetyttää, mutta pitäs kait olla vaan tyytyväinen)
Hormoonikierukka poistettiin viime marraskuussa, eli yrittämiskuukausia on takana jokunen.
Minulla on perussairautena astma ja allergioita. Silti meillä on 2 kissaa (joista ei tule oireita).

ONNEA kaikille muillekin plussanneille!! :hug: :flower: :D
 
Huomenta kaikille,

ja tervetuloa uusille!!! Meitähän alkaa olemaan jo kohtuullinen joukko täällä odottelemassa joulutonttuja :)

Aamu alkoi ihanasti pahimmalla yökötyksellä tähän mennessä. Heräsin jo ennen kellon soittoa ja tunsin pahan olon, onneksi sain nukuttua vielä vähän kuitenkin. Aamupalasta ei meinannut tulla ihan mitään ja sainkin syötyä yhden pienen leipäpalan.. Sen jälkeen piti lähteä vessaan miettimään että kummasta päästä tulee ulos (anteeksi liian tarkka kerronta).. Oksentaa ei ainakaan vielä tarvinnut.. :x Mutta sen verran olen oppinut, että otan töihin evästä mukaan, kun en kerta aamulla pysty kunnolla syömään.

Kerrottiin viikonloppuna meidän parhaille ystäville. Heillä on häät tulossa kesällä ja meillä oli viinimaistajaiset, siinä oli vähän vaikea kierrellä tosiasioita, kun tietävät kuitenkin yrityksestä. He ovatkin sitten ainoat joille ollaan kerrottu, ja muille ei varmasti ennen ekaa neuvolaa kerrotakaan.

Äitiyspakkauksen kuvia odottelen täällä innolla, eli meille todellakin otetaan äitiyspakkaus.. :)

Padmerine, raskauspäiväkirja ei ois kyllä huono idea. Pitäisiköhän sitä alkaa sellaistakin tässä kirjoittelemaan??

Kai se pitää jatkaa töitten tekoa, vaikka nyt tuntuu olevan vähän keskittymisvaikeuksia..

MiMa & Bebé 5+4 (ja jos mun laskelmat paikkansa pitää ja kaikki on kunnossa niin meidän vauvalla pitäisi alkaa sydän lyödä ihan näinä päivinä :heart:)
 
Ensimmäinen uni... Näin ensimmäisen raskauteen liittyvän unen viime yönä :) Mulle kerrotiin, että odotan poikaa. Olin unessa ihmeissäni, koska oli ollut lähes varma, että odotan tyttövauvaa. Joku vakuutteli, että ei kyllä se poika on.

Mies on kysellyt minulta (aivan kuin voisin sen tietää), että kumpi sieltä tulee, kumpi mahtaa tulla.. - hassu mies! Sanoin, että varmaankin kaksoset, koska ei ole tyttöolo eikä poikaolo... Ja totesin, että se oliskin kätevää, koska kaksi lasta me varmaankin haluttais, ja se olisi sitten siinä ;)

No, mies näki jo ennen testiä unen, että meille tulee poika. Sen jälkeen on maininnut monesti tyttöolosta.. Myös meidän työterv.lääkäri onnitellessaan sanoi, että hänestä tuntuu että sinä odotat tyttöä.

Kummeista. Emme ole vielä sen enempää asiaa pohtineet, mutta olen aina tiennyt että esikoisen kummiksi pyydän pikkusisartani ja todennäköisesti myös hänen miestään. Mieheni pyytää varmaankin parasta ystäväänsä. Semmoista :)

Puffs & Trulle 5+3
 
Tervetuloa vaan muutkin uudet :flower:

Varasin keskiviikolle varhaisultran. Silloin olisi raskauskalenterin mukaan 6+4. Esikoisesta mentiin 5+6 ja sydän sykki nätisti silloin. On se kiva tietää että jos kaikki on kunnossa, pikkunen on elossa ja oikeassa paikassa =) ja lisäksi ne viikot. Voi sitten neuvolaakin varata ja saada np-ultran oikeaan aikaan.

Raskauspäiväkirjaa olen pitänyt molemmissa aikaisemmissa raskauksissa. Neuvolasta saa Liberon "Odotusaika - Pieni kirja raskaudesta-" lehtisen. Sellaiseen olen kirjoitellut oireita ja kuulumisia. Eli nytkin odotan että neuvolaan asti pääsen ja saan samanlaisen. Voi sitten aikuisiällä antaa jokaiselle lapselle sen :) Ja kalenteriin olen myös kirjoitellut juttuja jos se päiväkirja ei ole ollut ulottuvilla.

Unohdin eilen oireita muistellessa että useita viikkoja sitten oli rinnat herkkänä. Ei enää.. Turvotusta on myös. Eilen ennen testin tekemistä mieheni sanoi että mulla on vauva mahassa kun pömpöttää :)

Kertomisesta Ei vielä varmaan vähään aikaan kerrota kelleekään. Ehkä vasta sitten np-ultran jälkeen.. Jotenkin ei vaan uskalla hehkuttaa. Mullakin on se pelko että kun ei ole koskaan ollut mitään keskenmenoja, tuulimunia ja olen raskautunutkin suht nopeesti, niin ehkä nyt sitten kaikki ei ole hyvin : /

Sitten kun/jos tulee aika kertoa niin en tiedä miten ja milloin kertoisin ystäville jotka yrittivät vuoden kun tarppäsi ja np-ultrassa selvisi tuulimuna :( Tämä on siis aika tuore juttu. Annoin vielä lainaan mun raskausvaatteita.. kai niitä sitten itse tarvisin.

Mäkin koukutuin tähän pinoon jo ennen kuin plussasin =)

Biana ja Lahja-Armas 6+2
 
Mäkin oon miettinyt myös tuota varhaisultraa. Mennäkö vai ei? Olishan se kiva nähdä että siellä tosiaan asukki on ja että viikot on niinkun pitääkin. Esikoisesta kävin verenvuodon vuoksi varhaisultrassa rv 5+ (piti olla rv 7+) ja olihan se ihanaa nähdä se herneen kokoinen "vauvelikin" jolla sydän sykki :D

Täälläkin on sadetta ja niin ankean harmaata. Päätä särkee ja on veto pois. Alaselkää särkee ja äääh...Nää sadepäivät on niin masentavia :D

Hyvää maanantaita kaikille :)

Sannuli ja vaavi 5+1
 
Huomenta :wave:!

Fantaihana Ole onnellinen että sä oot koukussa synnytystarinoihin. Mä luen lievästi pelon vallassa noita sikiöseulonnassa kiinni jääneitä :ashamed: . Ei ainakaan helpota tätä neuroottista oloa.
Padmerine Lämmöllä suosittelen raskauspäiväkirjan pitämistä. Ostin esikoista odottaessa sellaisen Minun odotukseni-kirjan Akateemisesta ja täytin sitä hyvin kuuliaisesti vielä synnärilläkin :). Niitä on nyt ihana lukea :heart: .

Esikoisesta alkoi odotuspäiväkirjan mukaan tänään, eli 6+3, kova oksentaminen jota siis jatkui 7 vk... Tänään oli kuvottava olo ja kamala väsymys, eli oireet ovat taas palanneet. Ja naamassa on valtavia finnejä, joita esikoisesta ei ollut koko raskausaikana.

Hauskaa että te mietitte tässä vaiheessa tyttö- ja poikaoloa :D .Mä en oikein osaa siitä muutaman millin sintistä ajatella vielä mitään tiettyä oloa, mutta tokihan se sukupuoli on heti määräytynyt, joten kaipa siitä voi heti alusta asti joku olo olla.

Kertomisesta: Yksi kaveri kysyi suoraan puhelimessa enkä halunnut valehdella koska tuntuisi tyhmältä sitten kertoa myöhemmin, jos tämä menisikin kesken... Nyt siis tietää minun 4 ystävää miehineen ja yksi työkaveri. Sukulaisille kerrotaan aikaisintaan np-ultran jälkeen.

Oletteko miettineet sikiöseulontojen tuloksia etukäteen? Lähinnä sitä, mitä sitten jos jotain onkin pielessä?
 
Kaikki uudet lisätty listoille mukaan =)

Pistepirkko mä olen myös lukenut tuota sikiöseulonnaista kiinni jääneiden pinoa. Itse asiassa olen lukenut jo esikoisen ja kakkosenkin kohdalla. Kyllä se vähän hirvittää jos se seula hälyttääkin omalla kohdalla. Tällä hetkellä tunne että tekisin ehkä sen istukka- tai lv-punktion jos jotain tulisi. Mua aina alkaa itkettämään kun luen niitä surullisia tarinoita :'( . Varsinkin kun se joka viimeksi oli päätynyt keskeytykseen oli laittanut sen Laura Närhen kappaleen: mä annan sut pois. Jotenkin niin tilanteeseen "sopiva". Nykyään aina kun kuulen sen kappaleen niin mua alkaa itkettämään, usein satun olemaan silloin autossa.

Fantaihana mä luen kans usein juuri viimeisten viikkojen ketjua (eli tällä hetkellä huhtikuisia). Juuri nyt myös marraskuisten pino kiinnostaa, koska oma la niin alkukuusta ja siellä on myös loppukuun odottajia = aika lähellä siis mennään. Oma eka synnytys oli loppujen lopuksi aika hurja, joten mua ei ihan vähällä saa synnytyskertomukset ahdistumaan, siksi niitäkin on ihan kiva lukea.

MiMa86 mäkin viime viikolla ajattelin että nyt se pienen :heart: on alkanut sykkimään. Ihanaa!

Sairauksista mulla oli viime raskaudessa tosi pahana migreeni. kuukauden sisään tuli 10 kohtausta, jonka seurauksena mulla aloitettiin propral-lääkitys. Nyt toivon ettei sama uusiutuisi, mulla ei nimittäin ole ollut kertaakaan migreenikohtausta pojan syntymän jälkeen (itse asiassa ei kohtauksia lääkityksen aloituksen jälkeen, lääkitys lopettiin pojan syntymään). Esikoisen aikana mulle tuli rytmihäiriöitä n rv 35 -->. Tällä kertaa sormet ristissä että "lisämausteilta" säästyttäisiin :cool:

Eilen illalla oli aika huono olo. Syömisvälit venyivät pitkiksi ja sen kyllä heti huomasi :x. Muuten olo vielä ihan hyvä. Innolla jo odotan ensi viikon tiistain alkuraskauden ultraa =)

Poppeliini ja kolmas 6+0 *POKS, POKS*:heart:
 
Tervetuloo uusille!! :flower:
Mie tuossa äskö tilasin masutuubin =) oon aikasemminkii jo halunnu semmosen mut ei vaa oo tullu hommattuu,ni nyt oli kyl iha pakko,tahtoo tahtoo!! :D
<3 jouluvauva <3 Minkä ikäsiä lapsosia siulla on? Ootko ite minkä ikänen? =)

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 5+5 ~
 

Yhteistyössä