**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Vielä tuosta sukulaisille kertomattomuudesta sen verran, että jo ekastakin isäni huomasi raskauden viikolla 11...vaikka mahaa ei ollut juuri olleskaan. (Normaalisti olen kyllä hoikka -ainakin vatsan kohdalta...) Miehen suku todennäköisestii huomaa myöhemmin vaikka lähempänä asuvatkin :$
Ei siis ole tarkoitus mitenkään piilotella ja kesäähän tässä kuitenkin on tulossa...

Whitney
 
Voi Padmerine :( . :hug: . Toivotaan kuitenkin viimeiseen asti, että se tärpin tuonut "pumppaaminen" olisi tapahtunut vasta myöhemmin kuin mitä itse aluksi luulit. 2 viikkoa tuntuu varmasti loputtoman pitkältä odotukselta :( .
Alkaa todenteolla pelottaa omakin ultra : / ...
 
Padmerine onko siis aivan mahdotonta ettei hedelmöittyminen olisi voinut tapahtua myöhemmin? Mä mietin että mikähän sulla on auki, kun kohdunkaulan kyllä kuuluu olla kiinni näin alkuvaiheessa (joskus uudelleen synnyttäjillä kyllä voi olla sentin auki osittain). Oisko kohdunkaulaa jäljellä 3,5 senttiä?? Nämä epäselvät tapaukset on kyllä niin yleisiä pienillä (alle 7rv) viikoilla, eli ei auta kuin odottaa :eek:
 
voi kuinka kurjia uutisia kuulunut pdpttajille tänään...isot halaukset teille..:hug:

täällä jatkuu:|:x|O tänään ihan kaameena...ystävä kävi leikkimässä dopplerin kanssa,sydänäänet saatiin vilahtamaan kaksi kertaa ainakin koneen mukaan..on neuvolan doppler. 166 oli syke..mut kyl se kovin piilossa on.. tänään 6+6 huomenna poksahtaa. ensi viikolla uudestaan kokeilu kuunnella sydänääniä..:)
 
Onpas kamalia uutisia monilla... hurjasti tsemppiä ja jaksamista teille Raitakissa, Peikkoprinsessa, Sannuli88 ja Padmerine!

Mites siskot, onko teillä tämä raskaus jo vaikuttanut liikkumiseen? Mä oon ollut niiin väsynyt ja sen verran huonovointinen et mun liikunnat on jääneet tosi vähiin parin viikon aikana, kun ennen liikuin kuitenkin monta kertaa viikossa. Nyt otan itseni sohvalta ylös ja lähden spinningiin, moikkamoi! :cool:
 
Voi miten paljon huonoja uutisia... :'( Jaksamista!! :heart::hug:

Kylläpä tänne ehtii tulla tekstiä, kun ei joka päivä ehdi lukemaan! ;)

Nyt on neuvola ja varhaisultra aika varattu ja sattuivat samalle päivälle :)
En olisi varhaisultraa edes tullut ajatelleeksi, ellen olisi löytänyt tietäni tänne teidän joukkoonne! :D Tuli tosiaan itselle sellainen fiilis, että pitääpä meidänkin varata aika! ;) Viikkoja siinä vaiheessa 6+5, eli ilmeisesti ihan hyvä aika mennä?

Oireettomuus vähän jännittää... Kahdesta edellisestä ollut ympärivuorokautista pahoinvointia. (En oksentanut) Ja nyt ei edes pientä kuvotuksen tunnetta :| Väsymys on kyllä vähintään yhtä vahvaa, ellei pahempaa kuin edellisillä kerroilla.

Töistä olis tavoitteena olla pois se 3 vuotta. Mut saas nähdä alkaako kaipaamaan jo aikaisemmin takaisin :) Tällähetkellä sellaiset fiilikset, että haluan olla mahdollisimman kauan pois...

Muutama ihminen tietää raskaudesta. Tekis mieli kertoa kaikille :heart: mut ollaan mietitty että yritetään olla kertomatta ennen np-ultraa enää kellekään :)

- jouluvauvan äippä ja vaavi 4+4 -
(pitäsköhän muuttaakin tuo nimimerkki)
 
Täälä olisi aivan omituisia oireita... :)
Pahoinvointia ei ole näkynyt eikä kuulunut mutta tänään kun olisi pitänyt syödä pitsaa en saanut sitä alas, eikä koskaan ole tuollaisia ongelmia ollut...
Tuntuu ettei alas mee muuta kuin salaatit..

Ja oli muuten pakko viel hakea uusi testi kun ei ollut uskoa..
Sellaisen Clearbluen testin hain ja siinähän sitten luki Raskaana ja 3+ ja mun laskujen mukaan nyt olis menossa 6+jotain....
 
Voi ei, osanottoni keskenmenon kokeneille! Tulipa monta samassa rytäkässä :( :hug:

Tuisku81 Vaikka näinkin alussa ollaan, niin huomasin tällä viikolla, ettei liikkuminen tuntunut niin mukavalta kuin ennen. Johtui varmaan mahdottomasta turvotuksesta. Mutta toivottavasti turvotus menee pian ohi ja voi jatkaa liikkumista entiseen malliin.

Tänään päivällä töissä olo tuntui ihan normaalilta, ihan kun ennenkin. No ajattelinpa siitä syystä varmuuden vuoksi tehdä huvikseni raskaustestin kotiin päästyäni. Nyt oli Davidin liuskassa viiva jo vahvistunut alkuviikkoisesta, mutta ei se vieläkään testiviivan veroinen ole. Ja tulihan se tuttu turvotuskin sieltä takaisin heti kun oli hetken ehtinyt kotona rentoutua.

Soitin tänään neuvolaan, ja sieltä vastailikin mukavan kuuloinen täti ja rupateltiin siinä tovi. Ajan sain kolmen viikon päähän, päivää ennen kuin meillä on alkuraskauden ultra. Hirmusta hintaa velottavat tuosta ar-ultrasta, mutta ajattelin että maksan kyllä mielelläni kun saa mukavasti lähistöltä ajan ja vielä ilta-ajan, jolloin saan miehen varmaankin mukaani. Ja onhan se tärkeää saada varmistus, että kaikki hyvin. Neuvolaan mennessä pitäisi kuulemma päättää synnytyssairaalakin, kättärin ja NKL:n välillä siis arvotaan. Ei mitään hajua :headwall:

Me emme ole vielä kertoneet kellekään, eikä toivottavasti kukaan saa tietää vielä pitkään aikaan. Mies varmasti haluaisi kailottaa jo kaikille, kysyikin tuossa jo, että milloin saa kertoa isälleen (isänsä kun on kovasti kannustanut meitä tekemään lapsenlapsia). Minä haluaisin mielellään pantata tietoa sinne asti kun keskenmenon riski on vähentynyt (oliko se nyt vko 12 vai milloin?). Tässä on nyt vaan ongelmallisia tilanteita tulossa; vappu ja viikonloppureissu ja yritän miettiä pääni puhki kuinka huijata kavereita alkoholinkäytön suhteen :$

Minkäänlaista poika- tai tyttöoloa ei ole, kun ei erityisesti vielä tunnu että olisi raskaanakaan, paitsi tämä turvotus! Kummempia oireita ei ole. Tosin mulla on ollut aika usein kuuma. Niin, että siitä palelusta ei ole vielä tietoakaan :D

Joululahja2011 4+3
 
Voi Padmerine! Todella ikävää, yritä nyt siinä sitten selvä järkisenä odotella kaksi viikkoa, mut hei, vielä ei kannata lannistua. Mullakin edellisessä raskaudessa ekassa ultrassa sanottiin päin naamaa et näyttäs vähän tuulimunalta. No, seuraavana päivänä ultrattiin uudestaan (olin siis sairaalassa) ja oli eri ultraaja niin kappas, hän kyllä löysi alkion ja sydänkin sykki. Että se voi olla niin pienestä kiinni tuon ajan kanssa. Voimia!:hug:

Mun äiti kävi tänään kylässä katsomassa lapsia ja olin vähän suunnitellu kertovani raskaudesa, mut en vaan saanu sitä kakastua ulos kurkusta! En tajua miks, mut jotenkin ei vaan tullu sellasta hetkee et oisin pystyny kertoon. Mä en oo semmonen joka voi pamauttaa tollasen uutisen ihan tosta noin vaan. No ehkä ensi viikolla sitten kerrotaan kun mennään pääsiäisenä kyläilemään. Niin ja ultrakin on just ennen pyhiä, niin tietääpä sitten että onko mitään kerrottavaa.

Koko päivän oon oottanu et alkais nyt jo se etominen, mut ei, ei se vaan oo alkanu. Jos huomennakaan ei viä oo mitään niin tää tytsy suuntaa apteekkiin uutta testiä hakeen, vaik pitikin se testaaminen jo lopettaa.
 
Raitakissa, Peikkoprinsessa ja Sannuli88 :'( :hug: Voimia teille kaikille!

Pandemerine :hug: Sulla on kyllä aivan kauheat kaks viikkoa edessä, mut niinkun muutkin on sanonu toivoahan teillä vielä on.

Tänään varasin minäkin varhaisultra ajan, tai ei siitä niin kovin varhainen tule kun se on vasta 2.5 ja viikkoja on sillon kasassa jotain 8+5. Halusin tähän mahdollismman lähelle ja esikon päiväkotipäivälle ja vielä kuopuksen päikkäriaikaan. Niin sillon täytyy ottaa mitä saa. 5.5 on sitten neuvola joten tietää ainakin sitten että kaikki on ok.
Vähän tuntuu hölmöltä mennä kun tosiaan edellisen kanssa oli 11 viikkoa täynnä ennen kuin edes raskaustestin pääsi tekemään. Toisaalta tää jää aika varmasti viimeiseksi niin ajattelein että kävisin sen 4D ultrankin sitten kun on sen aika, niin sit on sekin tullu koettua.

Töihinpaluusta Tän raskauden takia suunnitelmat vähän muuttu mut mun on pakko tehdä niin että kuopus alottaa suunnitellusti päiväkodissa syksyllä, on sillon 1v6kk ja mä menen syyslukukaudeksi takasin kouluun ja jää sit taas kotihoitoon tammikuusta 2012. Syksyn oon varmaan ensin (kesä)lomalla töistä ja siihen heti perään äitiysloma saa alkaa varhennettuna niin säästän pari kuukautta mun aikauiskoulutustuki kuukausista. Tammikuussa 2012 mun on pakko mennä jatkamaan koulua, nykynen kuopus on sillon vajaa 3v ja tuleva vauva olis sillon reilu 1v. Tähän menessä mulla on ollu koulua vaan ma ja ti päivät mut nyt näyttää siltä että koulussa ei enää alota uusia aikuiskoulutusryhmiä joten voi olla että koulussa joutuu olemaan 5 päivää viikossa. No se on sen ajan murhe. :)

Pahin oire mulla on edelleen tää aivan järjetön väsymys. Yövoron jälkeen oon tänään nukkunu/maannut sohvalla ihan koko päivän. Vielä viikko sitten mulle riitti ne 1,5 tunnin torkut mitä nukuin kun kuopus nukku parvekkeella. No onneks herra on nyt kolme päivää nukkunu 3 tunnin päikkäreitä mikä on ollu aivan ruhtinaallista. Kohdunkiinnikkeissä tuntuu edelleen sitä ihnottavaa vihlovaa kipua kun maatessa liikahtaa liian nopeesti, viimeks ne jossain vaiheesa loppu lähes kokonaan tai sit mä vaan ite opin varovaisemmaks. Tänään on ällöoloa ollu enemmän kun aikasemmin mut tosi lievänä kuitenkin.

Nyt tais tulla pitkä omanapainen viesti. Fantaihana 6+1
 
Fantaihana tarkoitat varmasti vuotta 2013 kun palaat kouluun, ettei nyt ihan 1kk ikäistä viedä hoitoon ;)

Mulla ei oo tehnyt mitään mieli iltapalaksi. On ihan täysi olo :O Jääkaappikylmä (tytön) tripin join, sekin tosin maistui ihan liian makealta.

Tein tänään vielä yhden testin.
Prismasta ostettu ns. kunnon testi (on aivan samanlainen kuin apteekin oma mutta halvempi 3,90€, se suojus vain on eri värinen). Se testiviiva ehti heti tulla äkyviin vahvempana kuin se kontrolliviiva, joten pakko uskoa että hormitaso on selvästi noussut. Itselle tuli jotenkin parempi olo :)

Poppeliini ja kolmas 6+3 (joka lähtee metsästämään edes niitä istukkasuhinoita)
 
Kylläpä näitä huonoja uutisia alkoi tulla nyt ropinalla! :hug: täältäkin kaikille tarvitseville. :'(

Täällä vuoto jatkuu runsaana ja jonkin verran kipuja on. Hyytymiä ei ole vielä tullut. Kyllä mä oon 99,9% varma että tää on taas keskenmeno. Ensviikon maanantaina olisi uusi ultra. Kaikkein inhottavinta tässä on se, kun kaikki raskausoireet jatkuvat siihen asti, että pikkunen tulee ulos..

Poppeliini Se sikiöpussi oli jotenkin littanan näkönen ja pieni verrattuna ruskuaispussin kokoon.

Mut voi siis kanssa jo poistaa listalta.

Muille ihanaa ja onnellista odotusta ja paaaaljon tarrasukkia mukaan!!! :heart:
 
Plug in baby :hug:

Täälä alotin aamuni kahvilla, jota en normisti tee, puol tuntii, huono olo....
kaikki testaa digillä, minä testasin aconilla plussani tästä raskaudesta, nyt sitten tänä aamuna testasin seka apteekin omalla että first singnalilla, sillä 25:lla, ap omaan tuli kauniit(joskin ei ihan niin tummat kun oletin) viivat, mutta tähän ns herkempään en saanutkaan kunnon viivaa?? mitä on tekeillä??

kengu
 
:'( Onpas täällä nyt ollut rankat ajat.. Kaikille isoiso :hug: ja pahoittelut huonoista uutisista. Aivan kamalalta tuntuu kyllä teidän kaikkien puolesta!! Padmerinelle vielä erikoisvoima :hug: ..

Ja näiden tapahtumien vuoksi ajattelin tänään käydä ostaan digitestin ja testailla vielä..

Eilen meillä tosiaan oli seminaari+päivällinen Helsingissä. Päivällisellä tarjotaan aina viiniä. Mä kysyin mun mieheltäki, että miten voin huomiota herättämättä kieltäytyä viinistä, keksin jo kaikkia selityksiä ym.. Noh, kun itse tilanne tuli, mä keksin huippukeinon; mä otin ihan normaalisti viiniä, skoolasin muitten kans, mutten juonu ollenkaan. Enempi ihmiset kiinnittää huomiota siihen, jos kieltäydyt viinistä kuin siihen, että tyhjeneekö se sun lasi. :) Mun pomo siis istui mun vieressä siellä päivällisellä, enkä todellakaan halunnut herättää mitään epäilyksiä..

Tänä aamuna oli sen verran paha olo, etten heti pystynyt syömään mitään. Meikkailin eka ja söin vasta n. puol tuntia heräämisen jälkeen vähän leipää. Huomaan, että mitä vähemmän saan unta/mitä rankempi edellinen päivä on ollu, sitä pahempi olo mulla on aamulla.

Tuisku81, mulla kans on voimat ollu jotenki tosi pois myös liikunnan suhteen. Tuntuu, että jumpalla sykkeetki nousee ihan hullun helposti ja se kai se varmaan aiheuttaa sen lievän huonovointisuuden. Huomenna ajattelin mennä kyllä pumppiin..

Joops, taidanpa jatkaa grandi-mehun lipittämistä (se on mun suokkari nykyään..).

MiMa + Bebé 6+1
 
Huomenta!

Täällä ei olla nukuttu ollenkaan viime yönä. Joko km edessä tai sitten en tiedä mitä tapahtuu, koska raskausoireet alkavat häviämään. Rintojen arkuus on kokonaan poissa sekä turvotus ja huono olo.. Niinpä jään tänään kotiin ja menemme illalla vielä toiselle lääkärille Helsinkiin, joka saa sisään kurkkaa että näkyykö mitään, koska vuotoa ei ole ollut eikä kipuja.. Siispä edessä voi olla aika kaavintaan.. :':)'(

Jos se kaikille käy niin jään vielä listoille 2 viikoksi kun 26.4 minulla on se vika ultra sitten niin seurailen täällä mukana siihen asti.. ?!?

Hyviä odotuksia kaikille ja toivottavasti tulee lisää + monille sitä toivoville!! :heart:

Padmerine & Pumppis?
 
P-i-b :hug: . Vähän liikaa tulee huonoja uutisia :( .
Toivottavasti Padmerinella kaikki tänään toisessa ultrassa kääntyisi parhain päin!
Oma ultra on puolen tunnin päästä. Jännittää niin että meinaa oksennus tulla...
 
TOivotaan Padmerine nyt kuitenkin parasta! Tuuhan sit heti kertoon mitä ultrassa sanottiin.

Täälä kans nukuttu joten kuten ja aamuheräty oli taas klo 5.58 kun toi nuorimmainen alko huuteleen sängystä. Että ihanaa vapaapäivää vaan mulle :D
Etominen ei alkanut tänäkään aamuna. Jos oikein pinnistin niin vähän oli sellanen höntti olo, mut se johtuu siitä et joutu taas herään noin aikaseen huonon yön jälkeen ja illalla olin mässäilly karkeilla sun muilla ja sillon on aina aamusin vähän huono olo. Kävin jääkaapillakin nuuhkimassa mutta sekään ei saanut aikaan mitään reaktiota, ja mulle toi jääkaappi on aina ollu se pahini. Ei hitto, mä joudun siis tänään hakeen taas testin!!! Ostan digitaalisen ja katon mitä näyttää, kun viimeks sunnuntaina se näytti viikkoja 3+. Onhan tää ihan tyhmää ja turhaa, mut en voi mitään että olen näin kärsimätön.
Muisku 5+5
 
Padmerine tottaki saat olla täällä niin kauan kuin on tarvis, toivottavasti loppuun asti :wave:. Kaavintaa harvoin tehdään muuten näillä viikoilla, eli jos käy huonosti niin lääkkeelinen tyhjennyt on eka vaihtoehto.

Pistepirkko ultrapäivitykset tänne sitten heti :attn:

Muisku78 eikös se näytä suurimmillaan vain 3+ viikkoa raskaana. Eli ei näytä enempää viikkoja?

pib jos laitan sut tuonne epävarmoihin plussiin kunnes täysin selviää mikä oli...

Puntari vihdoinkin alkanut näyttää pienempiä lukemia. Näin käynyt joka raskaudessa tässä vaiheessa. Aamusta jaksoin peräti suunnitella pojan synttäritarjoilut, päivällä/illalla kun monet ruuat tökkii niin ei pysty edes suunnittelemaan. Mulla siis aamut parhaimpia =)

Ai niin, ei kuulunut vielä doppelrilla sydänääniä. En tosin odottanutkaan, mutta 8-9 viikolla pitäis mulla kuulua viimeistään.

Poppeliini ja kolmas 6+4
 
Voi Padmerine , älä missään tapauksessa heitä vielä kirvestä kaivoon. Jos päiviä onkin muutama vähemmän ja huonosti ultraava lääkäri ollut esim. Pienen koko on nii vähäinen tässä vaiheessa että muutaman päivän heittokin voi muuttaa montaa asiaa.
Oma varhaisultra paikka sanoi ettei ota ennen rv 7 ketään sinne, ettei hätä tule jos pari päivää vähemmän tms.
Joten tsemppiä ja iso :hug:
PS. Älä odota kahta viikkoa uuteen ultraan, kyllä luulisi ens viikon puoli välissä jo tilanne vähän selkiämään ja näkee onko tapahtunut muutosta kasvussa jne!!!
Voi kun kaikki olisi hyvin :heart:

(.)
Eilen taas tyttöteoria osoitti voimansa ja kanarisotto meinasi tulla oksennuksen kera ulos. Siihen päälle autokyyti ei ollut hyvä juttu ja olo vain paheni. Kaupassa paleli niin että luulivat varmaan narkkariksi jolla vieroitusoireita |O
Kotona illalla maistui fetasalaatti eikä tullut paha olo ollenkaan..
Yhtä mysteeriä koko odotus!

Onko kaikki tehnyt lisätestejä tässä lyhyen matkan varrella?
Mä en ole enkä jotenkin uskallakaan. Pakko vaan luottaa omaan mutu-tuntumaan ja oloihin. Varhaisultra sitten antaa lisätietoa ja toivottavasti hyvää sellaista :heart:

Onko täällä muita jotka varovat seksin harrastamista?
Ihan kauheeta mutta itsellä pelko niin suuri etten uskalla edes ajatella mitään siihen suuntaankaan. Olen myös mieheen saanut "tartutettua" saman pelon eikä sekään halua ennen ultraa touhuta mitään. Ehkä mun onni, koska mun ei pelosta/raskaudesta johtuen tee edes mieli mitään intiimiä..
Vaikka lääkärit on sanonut että ihan normi elämää pitäisi viettää, helpommin sanottu kuin tehty. En edes uskalla jumppaan lähteä tms. :ashamed:

Mutta mutta, siivota pitäisi ja leipoa. Rakkaan tyttären juhlapäivä huomenna :heart: Tiedän että olen jo näistä 3 ihanasta lapsesta onnekas ja ne ovatkin auttaneet jaksamaan km:t ja muut läpi.

Joten aurinkoista perjantai päivää kaikille ja mukavaa viikonloppua! :wave:

Neljäs rv 5+4 :heart:
 
Tässä on nyt vaan ongelmallisia tilanteita tulossa; vappu ja viikonloppureissu ja yritän miettiä pääni puhki kuinka huijata kavereita alkoholinkäytön suhteen :$
Mulla oli sama ongelma viime viikonloppuna, kun oltiin kaveriporukalla reissussa. Ratkaisin sen siten, että otin mukaan pari piccolo -pulloa alkoholitonta skumppaa ja ravintolassa tilasin soodavettä mihin pyysin paljon jäitä - kukaan sitä tiedä mitä siinä lasissa on :) Ja läpi meni - ei edes epäilys herännyt kenelläkään ;)

Itse olen kyllä elänyt ihan normaalia elämää raskaudesta huolimatta. Urheilen edelleen samalla tavalla, eilen olin bodypumpissa - teen edelleen toistot samoilla painoilla. Käyn juoksemassa ja pian aloitetaan miehen kanssa taas rullaluistelu (tykätään molemmat siitä tosi paljon). En ole edes ajatellut, että pitäisi rajoittaa näitä harrastuksia... Tietysti siinä vaiheessa kun alkaa tuntua tukalalta, kevennän painoja pumpissa tai vaihdan juoksun reippaaseen kävelyyn jne. mutta siihen saakka meinaan kyllä mennä kuten ennen.

Joku kokeneempi totesi, että jos keskenmeno tulee tavanomaisissa harrastuksissa (tai esim. rakastellessa) niin alkio on viallinen ja silloin on parempi, että raskaus keskeytyy luonnollisesti. Tuo kuulostaa hirmu loogiselta ja samalla lohdulliselta - en voi itse vahingoittaa alkiota näillä omaan elämääni kuuluvilla normaaleilla asioilla.

Puffs & Trulle (6+0)
 
Viimeksi muokattu:
Padmerine ja p-i-b: Mullakin oli toissapäivänä aika vaikea löytää sikiökaikua ja lääkäri meinas jo luovuttaa. Pikkuinen oli hyvin läpinäkyvänoloinen. eli todellakin näillä viikoilla voi olla vaikea bongata se parin millin möykky sieltä ruskuaispussista!! Toivoa on! Oletteko te miten varmoja ovulaatioajankohdasta? itse tein o-testejä ja tunsin ovulaation, joten olen aika varma viikoista. Senkin voisin teille kaikille tässä vielä jo tulevaisuutta ajatellen lohduksi kertoa, että ed. raskaudessakin kävin kaverilla ultrassa n. 6+0 ja näkyi alkio ja syke, MUTTA 3 viikkoa myöhemmin varhaisultrassa alkio vastasi kooltaan 2 viikkoa nuorenpaa. Jos en olisi nähnyt pientä jo 2 viikkoa aiemmin, niin olisin varmaan panikoinut. Noissa mitoissa on helposti heittoja alkuraskaudessa!!!! Älkää luovuttako. Oireet mullakin vaihtelee päivittäin, välillä turvotus on pois ja välillä oksettaa hulluna ja välillä ei ollenkaan! J aon myös tosi tavallista että raskaus alkaa kaksosraskautena ja toinen tulee alussa pois! jaksuja!!!:hug:

Voi teitä onnellisia joita ei vielä okseta, mulla alkaa olla :x aika vaikeeta hetkittäin. saa nähä miten tässä jaksaa tehdä töitä!
 

Yhteistyössä