**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Huomenia!
Ihanaa, tänään vapaapäivä! Tosin kaikkee hommaa ois, siks vein lapsetkin hetkeksi tarhaan, haen sitten ajoissa...
tervetuloa uudet, paljon on tullutkin teitä :)
Piupula Hui! Sulla onkin sitten kaksi pientä hoidettavana joulukuussa =) Onkos molemmat sitten 2011 syntyneitä?
Täälä ei oireita ole vielä ONNEKSI ollut. Aiemmissa raskauksissa ainoa oire onkin ollut se pahoinvointi mikä on ollut todella kamalaa!!! Olen oksentanut noin 3kk yötä päivää ja lähes vuodepotilaana. Viime raskaudessa myös olin tiputuksessa. Tää on ehdottomasti pahin vaihe koko raskautta, synnytyskään ei oo mitään tähän verrattuna, siks toivon et josko tällä kertaa pahoinvointi tulis edes vähän lievempänä. NO, taitaa olla toiveajattelua, miks se ois lievempää nyt kun kaks raskautta ollut ihan kauheeta ja tosi voimakasta, kaipa sitä samoilla mennään. No sitä odotellessa.

Meillä täälä tampereen seudulla kunta maksaa np-ultran ja rakenneultran. Molemmissa edellisissä raskauksissa kävin myös oma kustanteisesti alkuraskauden ultrassa josku viikolal 7+ muistaakseni. Niin aion nytkin mennä. Noissa hinnoissa tuntuu vaan olevan kauheita eroja. Ja sekin ihmetyttää miks joissain paikoissa saa hinnasta kelakorvauksen, mut joissain paikoissa taas ei???!!!

Joo, mut nyt pitää alkaa tehoileen, siivottavaa ois ihan hirmusesti ja pakko tehdä se nyt kun jaksaa, sillä pahoinvointi alkanee ensi viikolla ja sitten ei moneen kuukauteen tehdäkään mitään.
Ihanaa ja keväistä viikon jatkoa kaikille!!

Muisku 4+3
 
Minä tulen tänne :wave:

Ensimmäinen plussa tuli maanantaina ja tänään tein vielä viikkonäytöllisen joka sitten vahvisti asian.

Meille on tulossa neljäs lapsi ja laskettu aika olis 14.12, synnäri on Tyks.
 
Ihanaa kun olit mutkin lisännyt listaan vaikka vielä en "uskalla" tarkempia tietoja antaakaan :heart:

Eilen aamupäivästä vieraana oli taas tuttu kuvotus, sitä on ollut jo monena päivänä. Ei sentään okseta, mutta huono olo. Lisäksi eilen iski kolmeen otteeseen hurja nälkä. Yleensä mulla ei ole nälkä oikeastaan koskaan.

Kävin illalla juoksemassa, ja alamasussa oli kyllä tuntemuksia, mutta ei mitään pahoja. Nippailua ja turvotuksen tunnetta. Menkkajomotukset on ollut kokonaan pois. Yleensä mulla on joka kierrossa näillä päivillä tiputtelua, tässä kierrossa ei ole ollut mitään :) Samoin lämmöt on korkealla ja nännit selvästi tummuneet. Huhhei, olisikohan sitä oikeasti raskaana :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille! Minulle voi laittaa synnytyssairaalaksi LKS:n Meidän neuvolan täti taitaa olla lomalla, joten ei auta vielä sinnekkään soitella. Kovasti tekisi mieli mahdollisimman pian päästä varhaisultraan, olisi ihanaa saada varmistus että raskaus on alkanut hyvin. Huolestuttaa, vaikka ei mitään erityistä syytä aiempien keskenmenojen lisäksi olekkaan :headwall:
 
No niin, nyt alkaa olla oireita myös täällä (näin ainakin oletan):

- armoton veetutus (kuten PMS)
- arkuutta rinnoissa
- turvotusta (paino oli pompsahtanut yhtäkkiä 2kg ylöspäin)
- hapotti juoksulenkillä (tällaista ei normaalisti tapahdu)

Hmm... ei kovin positiivista ;) Vihkisormuksien ympärillä on "läskirengas".. eli turvotusta on oikein kunnolla..

Puffs (4+5)
 
Viimeksi muokattu:
Taas kerran tervetuloa uusille! Meitä alkaa kertymään jo ihan mukavasti! :D

Puffs de Vanilla Mä syön ihan noita multivitan raskausvitamiineja, luultavasti siirryn kohta ladyvitan mamaan, koska siinä on myös kalkki mukana. D-vitamiinilisä on tärkeä. Eikö niissä möllereissä ole a-vitamiini mukana? Sitähän ei saisi raskaana syödä hirveen paljoa.

p-i-b ja pikkupulla 5+2
 
Huomenta kaikille tasapuolisesti :cool:

Ja ihana huomata että täällä paljon neljännen odottajia tai yleensäkin useamman.
Mutta toki te ekan ja tokan odottajat olette yhtä ihanassa asemassa :D

Täällä eiliset mahan kolotukset jääneet pois, onneksi.
Perus koko päivän kestävä kuvotus ollut jo viikon ajan ja sama homma jatkuu..
3 aikaisemmastakaan en ole kovin pahoin voinut, joten tää pikku yökötys on tuttua ja jopa ihan mukavaa :D
Turvotus on valtava, pikkuhousut joita viikko sitten pidin puristavat nyt jalassa armottomasti. Ja maha kuin 4 kuulla raskaana. Löysiä vaatteita vaan päälle ja pientä salaisuutta varjelemaan :xmas:

Mies tosin meinasi aamulla esikoiselle lipsauttaa salaisuuden kun puhui äidistä ja vauvasta, sain jotenkin käännettyä sen asian vitsiksi.. saa lapset vielä odottaa vauva uutisia siihen asti että edes vähän turvallisilla vesillä ollaan.

joku vitamiineista kyseli mä syön vaan Multitabsin raskaus monivitamiinia ja varmaan lisärauta tulee kuvioihin jossain vaiheessa.

Marevanin juuri lopetin ja odotan ens viikon lääkäriä että alkaako mulla päivittäinen piikityshoito vai aloitetaanko se vasta myöhemmin.
Lähdemme Alanyaan perheen kanssa kuukauden päästä joten sinne ainakin haluan piikit varmuudeksi sekä lentosukat pitää mennä ostamaan. Jännittää se reissukin niin että :cool:

Onko muilla etelänreissua tiedossa nyt raskauden aikana? Jos niin millä viikoilla?

Täällä into pinkeenä tästä raskaudesta, varmaan hymyilen roskiakin vieden :D
Toivottavasti voin vielä joulukuussa hymyillä onnesta!!

Muoks: ja päiviä taitaa olla kasassa huimat 4+2 :xmas:
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja neljäskö;23522090:
Onko muilla etelänreissua tiedossa nyt raskauden aikana? Jos niin millä viikoilla?
Meillä on lomamatka heinäkuussa, lähdemme mieheni kollegan häihin Ranskaan, Pariisiin. Teemme samalla pienen maaseutukierroksen etelä-Ranskan viinitiloilla (jää viinin maistelut tällä kertaa miehelle) :) Raskausviikkoja on silloin.. öh.. jonkin verran :) Olen nyt viikolla 4+5.

Mitä pistoksia nuo on jotka aiot ottaa lomamatkaanne varten? Itse en ole koskaan käynyt Turkissa, joten en ole ottanut selvää mitä sinne tarvitaan. Olemme reissanneet lähinnä Kreikka/Espanja/Ranska/Italia -akselilla silloin kun Euroopassa on lomailtu.

Puffs (joka sai juuri lähetteen työterveydestä varhaisultraan!)
 
Viimeksi muokattu:
puffs
Fragmin tai Klexane piikitystä tarkoitan, veritulppien ehkäisyyn.
Sain lievän aivoinfarktin tammikuussa ja tähän asti marevan mennyt, mutta se pitää heti plussattua lopettaa. Ajattelin että lentomatkalle haluaisin sen varuiksi ja ne sukat ekaa kertaa pitää ostaa kyllä.
Mulla matkan aikana viikkoja noin 9 joten aika alussa ja jänskättää miten menee. Eiköhän ihan hyvin =)

Saanko kysyä miksi sait työterveyden kautta lähetteen ultraan? Onko työsi sellainen että tarvitsee heti tietää onko vauva tulossa tms?
 
Tervetuloa kaikki uudet!

EevaN Helsingissä asutaan, mies on igbo. Luultavastihan meidän miehet ainakin tietää toisensa, ellei ihan kavereita ole...

Nyt muakin alkaa väsyttämään, ja yöllä herään vähän väliä, mikä ei auta väsymykseen yhtään. Olo on muuten ainakin vielä ihan ok. Esikon kanssa oksensin jonkun verran mut kuopuksen kanssa oli vaan sellanen kuvottava olo välillä joten tällä kertaa voisin jättää huonon olon pois kokonaan. ;)

Edellisessä raskaudessa mulla oli raskausdiabetes ja sen takia kävin helmikuussa (eli n. vuosi synnytyksestä) sokerirasituksessa. Silloin oli arvot hieman koholla joten nyt syön jo tässä vaiheessa raskusdiabetesruokavalion mukaan. Lisäks päätin aloittaa kuntosalitreenit, käy tänään tekemässä sopimuksen. Ihan jo henkisen hyvinvoinnin takia päätin että nyt mun on pakko hoitaa itteäni ja auttaahan se tota verensokeriakin jos jaksaa liikkua.

Nänninpihoista en tiedä, lopetin kuopuksen imettämisen joulukuun puolessa välissä ja en ole huomannu tarkistaa miten ne ehti vaaleta tässä välissä. Maitopisaroita tulee edelleen puristaessa ja varmaan tulee koko raskauden ajan. Viimeks pisaroita tuli jo alle rv 15.

Fantaihana 5+0 (luulisin, päivät menee sekaisin)
 
Huomenta kaikille :wave:! Tervetuloa uudet =) .
Kiva, että muitakin Tampereen seudun joulumammoja löytyy =). Voidaan sitten yhdessä ähistä Taysin käytävillä ;).
Vitamiineista : itsellä on Ladyvitan mama.
Lomamatka Kanarialle ajoittuu rv 9 aikoihin. Jos olo on samanlainen kuin esikoisesta niillä viikoilla, niin lentäminen onkin vallan hilpeää :x . Ootteko ottaneet lapsillenne Havrixia tai muita ylimääräisiä rokotteita etelän matkoille (Eurooppaan) ?
 
Fantaihana Mulla on sama tilanne ton maidontulon suhteen, alkaa valua jo hyvissä ajoin raskaana. Vieläkin tulee puristaessa vaikka lopetin imettämisen yli 1,5 vuotta sitten! :rolleyes: Mä oon varmaa ollu edellisessä elämässä lypsylehmä.. :cool:

Mutta nyt on kyllä pakko alkaa lukee ylihuomiseen tenttiin, vaikka ei tekis mieli tehä muuta kun nukkuu.. |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljäskö;23522322:
puffs
Saanko kysyä miksi sait työterveyden kautta lähetteen ultraan? Onko työsi sellainen että tarvitsee heti tietää onko vauva tulossa tms?
Saa kysyä :) Ei, en ole sellaisessa työssä, vaan ihan konttorissa istun. Meillä on tosi kattava ja hyvä työterveydenhuolto - saamme kaikkiin erikoislääkäreihin (gynekologi mukaan lukien) kaksi lähetettä per vuosi jokaiseen. Lisäksi työnantaja on ottanut meille vakuutuksen joka kattaa äkilliset leikkaukset tms. operaatiot jos sellaiseen jostain syystä joutuu (toivottavasti ei). Tämän puolesta olen kyllä aivan loistavassa työpaikassa :)
 
Kysymys kaikille pk-seudulla asuville: Missä ootte synnyttäny ja minkälaista on ollut. Mä jo vaivaan pientä päätäni tän asian kanssa. Jorvi ois lähimpänä meitä, mutta mulla on mieli avoinna myös naikkarille ja kättärille. Eli plussat ja miinukset esiin.

Mun "salainen" haave ois kotisynnytys, mutta ei musta oikeessa elämässä siihen olisi. Jos vauvalle kävisi jotain sen takia, niin en koskaan antaisi sitä itselleni anteeksi.
 
Meitä jo useamman lapsen äitejä onkin tässä pinossa tällä hetkellä jo monta. Toivottavasti ei ihan järkytetä esikoisen odottajia kun varmasti tulee puhetta synnytyksistä ymv. aikanaan :cool:. Mut toisaalta, saahan meiltä varmasti myös käytännön vinkkejäkin =)

Poppeliini ja kolmas 5+1
Hei päinvastoin: tosi hienoa kuulla teidän kokemuksia joilla jo on lapsia. Joten antaa palaa vaan :)
 
Pistepirkko mä kanssa rv9 kun Alanyaan suunnataan lasten kanssa lomalle. Ihanata :p
Me ollaan lapset rokotettu ihan rokotusohjelman mukaan neuvolassa sekä 2 vanhimmaista lasta saaneet hepatiitti rokotukset aasian reissuihin..
Mutta ei me euroopan reissuille olla mitään ylimääräisiä otettu, käsidesiä vaan monta pulloa mukaan ja hyvä mieli :D

plug Mä olen 3 kertaa synnyttänyt naikkarilla ja vain hyviä muistoja jäänyt. Aion tämän onnekkaan myös mennä pyöräyttämään sinne. Siellä musta ollut rento ilmapiiri ja saanut touhuta omia vauvan kanssa ja muistelen että sai syötävää milloin vaan kaapista :p
 
Tervetuloa uusille. =)

Oon synnyttänyt ekan naistenklinikalla ja hyviä muistoja jäi. Hoitajat oli mukavia ja just ruokaa sai hakea kokoajan jääkaapista. =) Nyt ei asuta enää pk-seudulla ja meillä olisi ollut ensisijainen synnytyspaikka Hyvinkää. Halusin silti naikkarille.

..oliskohan se sitten 4+5
 
Metsätähti: Meillä onkin sitten sama synnäri eli KYS Sen voi mulle päivittää, kun jäi viimeksi lihavoimatta

Puffs: Meillä myös varhaisultra kunnan puolesta ja olen varannut jo pääsiäisen jälkeen heti ajan. :)

En tiiä pitäskö tehdä vielä yks raskaustesti, kun tuntuu, että oireet vähenneet!?
:D Luulis riittävän että mielialat ailahtelee ja välillä ällöttää... Kummasti sitä vaan oottaa että sais ultrassa nähdä sykkeen ennen kuin sitä jotenkin osaa luottaa tähän tilaansa. Mulla ei ole keskenmenoja taustalla ja kaks raskautta menneet hyvin. Silti vaan aika epäuskoinen olo, kun pitäs miettiä auton vaihtoa tai kotiinjäämistä loppivuonna. Onko teillä muilla mielialaoireita?
 
Viimeksi muokattu:
Päivittelen myöhemmin tänään etusivun listaa. Pikku väsy päällä kun viime yönä pääsin lapsenvahdiksi kaverille joka lähti synnyttämään (eihän siinä loppuyönä saanut nukuttua kunnolla vieraassa paikassa). Pikapäikkärit nukuin kuopuksen nukkuessa ja esikoisen katsoessa piirrettyjä. Kiva kun uusia on tullut taas mukaan =)

Taysiinon meistä moni tulossa joulukuussa. Eikös sovita mielummin että nähdään osastolla eikä (puhista) käytävillä ts. päästään nopeasti saliin ja synnytetään pikavauhdilla :D

Poppeliini ja kolmas 5+2
 
Kiitos kun ootte huolinut mukaan:)Mukavan tuntuista porukkaa täällä näin ensisilmäyksellä olevan:)

Tarvikkeet:Meillä kun on kolme lasta jo ennestään niin tarvikkeita on aika hyvin jäljellä.Kaverilta saan turvakaukalon, mut sitteri pitäis hankkia ja sit ihan pikkuruisia vaatteita:)

Neuvolaan soittaminen mä en oo vielä soittanut kun aamulla soittoaikaan olin vielä niin sekaisin onnesta että en osannut ees ajatella koko asiaa ja täällä kun pitää vielä käydä labrassa pissalla ennen kuin saa ekan neuvola ajan niin varmasti venyy vähän...

Alkuraskauden ultrasta oli täällä puhetta.Meillä se kuuluu automaattisesti neuvolan ohjelmaan

Mä syön multivita raskaus vitamiineja, maitohappobakteereja ja möllerin kalanmaksatabletteja missä ei oo A-vitamiinia

Anin tervetuloa mukaan:)Ihana kun täällä tapaa uttuja:)Meillä on muuten sama la:)

).(Mitään oireita mulla ei vielä oo.Ainoa mitä nyt voi ehkä oireeksi sanoa on että jos istun pitkään "kyyryssä" ja nousen ylös niin vihloo mahaan ja illalla rupeaa jo aikaisin haukotuttamaan.
Onks teistä kukaan katsonut tuota vauvan tarinaa?Musta se on ihan kiva.
Monta kertaa oon käynyt testiä katsomassa et vieläköhän tämä on totta:)
Ens viikolla lähden reissuun mun äidin ja siskojen luokse.Silloin meinasin heille kertoa sekä hyvin tärkeälle kummitädilleni, koska heille myös voin kertoa jos jokin menee pieleen ja koska välimatka välillämme on pitkä niin tää on eka raskaus josta voin kertoa heille kasvotusten=)
Toivottavasti kaikki vaan menee hyvin.Mulla on takana yksi tuulimunaraskaus ja siksi huolestuttaa mutta yritän luottaa että kaikki menee hyvin.
Tää tunne on kyllä niin ihana:heart:
Mä en osaa laskea mun viikkoja:ashamed: Voiks joku ihana kertoa mitkä ne nyt ois:)?Täti kävi viimeks 3.3 ja la on 14.12 kun kierron pituus on 34pv se taitaa olla 4+?

Metsätähti ja onnenjyvä
 
MarsuJaSiskit Mun lapset on 4v,3v ja 1v eli vauhtia tulee riittämään:) Mut täytyy myöntää että hieman harmittaa ettei sittenkin hieman aikaisemmin alettu yrittämään,mut eipä 3. ja tälle nyt hyvin suuri ikäero kuitenkaan tule.

Minkaikäisiä lapsia muilla on?
 

Yhteistyössä