**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Naikkarilla olen minäkin kolme edellistä synnyttänyt ja vain hyviä kokemuksia sieltä. Ja hyvillä mielin sinne taas tälläkin kertaa menossa ja kiva kun on tuttu paikka. Henkilökunta on ammattitaitoista ja kaikki toimii niinkuin pitääkin.

Vitamiineista syön tällähetkellä ladyvitan mamaa ja siinä on varmaan kaikki tarvittava.

Lomamatkoistakin oli puhetta. Meidän perhe on juhannuksen jälkeen lähdössä kreikkaan kahdeksi viikoksi ja mulla on viikkoja silloin noin 17. Pitäis olla ihan hyvä aika matkustaa noilla viikoilla. Ja tota lomamatkaa minäkin jo odottelen...

Ei ole vielä alkanut pahoinvointi ja niiiiiin toivon ettei alkaiskaan kun se oli viimeks niin hirveetä. Katsellaan, katsellaan.

Sintyli rv 5+2
 
Taysiinon meistä moni tulossa joulukuussa. Eikös sovita mielummin että nähdään osastolla eikä (puhista) käytävillä ts. päästään nopeasti saliin ja synnytetään pikavauhdilla :D

Poppeliini ja kolmas 5+2

Sovitaan vaan =). Ei ole mitkään parhaat muistot sieltä alakerrasta... Tays taitaa olla ainoa sairaala tässä maassa, jossa mies pääsee mukaan vasta sitten ihan tositoimiin...
 
Tervetuloa uusille :wave:

Tuisku81 Kiloista on toisaalta ihan turha stressata :heart: se tulee, mikä tulee, ite söin suklaata aikas paljon loppuajasta ja olin vk33-36 pakko levossa ja sen jälkeen selkä oli niin huonossa kunnossa, et en voinu oikeen enää tehdä mitään eikä mulle tullu painoa, kun 14kg :) Kuulemma aika luntasta, kuinka plajon tulee, toisille enemmän toisille vähemmän. Ite oli kyll sinänsä tarkka ruokavalion suhteen, et jätin kaikki ns. kielletyt aineet pois ja katoin aika tarkaan mitä uskalsin siuuhun laittaa, että ei tule listeriaa yms :) Ja PALJON ONNEA plussasta! :heart:

Muisku Jep! eka synty tammikuun puolessa välissä ja toinen syntyy joulukuun puolessa välissä. Ekaa yritettiin yli vuosi ja päätettiin et toinen saa tulla, kun on tullaksenn, mut en ihan näin pian odottanut., mutta oon päättäny pärjätä mainiosti :p -univelkaa siis odotettavissa-

ultrista Tääl kans kunta maksaa np-ultran ja rakenneultran ja loput on sitten poliklinikka maksuilla nim.merkillä tuli ekassa maksettua aika monta, kun katottiin painoa ja kohdunsuuntilannetta, niin mentiin käymään aika monta kertaa xD

Alkuraskaudenultrasta+4D-ultrasta Juu oon kans kuullu, et osassa paikassa ei saa kela-korvausta, mut tääl ainakin sai :) Mutta jäi niille silti maksettavaa 100€ ekasta ja tokasta 170€

vitamiineista Mulla on käytössä Ladyvitan raskaus ja imetysvitamiinit ja sit syön gefilustabletteja :) niin ja c-vitamiinit :)

matkustelusta Oltiin viimevuonna portugalissa ja olin sillon vk21-23 ja ite en tarvinnut lentosukkia, mut mulla ei ollut sillon viel turvotustakaan :) Ei muutenkaan lennon kans tullut mitään :) masuasukki riehu aina, kun laskeuduttiin ja noustiin :)

rokotuksista Mulle ei ainakaan suostuttu antamaan hepatiitti rokotusta, kun kuulemma suurempi riski ottaa se, kun saada portugalista hepatiittia :)

Tarvikkeista noh, meillä nyt on noita tossa, mut jos poika tulee, niin tarvii vatteita ostaa lisää ja tuplarattaat tarviii siis ostaa, toinen pinnis tai toi mawok-unikeinu, kenelläkään kokemuksia? sais molemmat sängyt samaan huoneseen, kun perhepeti ei oo kamalan mahdollinen :)ja lisää äippävaatteita, kun alkaa jo kyllästyttää noi samat, kun kohta vuoden niitä käyttänyt xD Kävinkin eilen ostaa yhen villatakin ja kauluspaidan alennuksesta :heart:

metsäntähti Täällä kohta 3kk ikäinen vauveli :)

(.) Tääl ei viel hirveesti ole oireita, mutta muutama:
-aamu kahvi tökkii (sama oli ekastakin)
-etikkaiset jutut polttaa suussa (sama oli ekastakin) esim. ketsuppi
-yöllä tarvii ravata vessassa (ei tullu ekasta näin aikasin)
-migreeni ennen plussaa (sama)
-pientä nippailua alavatsassa ja tisseissä
-kokoajan tekee mieli syödä

Pahoinvointi alko viikolla 6+ ja jatku 8vk putkeen 24/7 ja oksentelin siihen asti, et toivon, ettei täs tulis ollenkaan, mut alkanu jo vähän öklöttää, että saas nähdä :) Muutenkin saa nähdä kuin käy, kun on niin vähän väliä synnytyksissä :)

piupula ja papu 4+2 olisko :D
 
niin ja maidontuloista Mulla ei noussut maito olleskaan kunnolla, tuli noin 20ml per syöttö :( Nyt kokoeilen täs sitten okstisosiinia, jos auttais ja imetys onnistusi tälläkertaa :heart: oli aika kova pikka, kun ei onnistunut :(
 
Kättärillä oon kaks edellistä synnyttäny ja sinne olis taas tarkotus mennä. Olen ollu siellä lapsivuodeosastolla työharjottelussa, opiskelen terkkariksi, tai siis jatkan opiskeluja sitten jossain vaiheessa. Haikaranpesässä on itseasiassa molemmat synnyttäny, eka tarkotuksella ja toinen sen takia kun tavallisella synnärillä oli ruuhkaa.

Metsätähti kyseli lasten ikää. Esikko täyttää kesäkuun alussa 5 ja kuopus on pari päivää päälle 1v1kk.

Tarvikkeet Meillä löytyy kaikki paitsi sisarusvaunut. Tietysti jos tyttö tulis niin pitäis jotain tyttöjen vaatteita ostaa. Autoonkin mahtuis varmaan kolme lasta, jos nyt siinä vaiheessa ollan miehen kanssa yhdessä, nähtäväks jää. :|
 
Viimeksi muokattu:
Fantaihana :hug: Toivottavasti saatte asiat kuntoon tai sitten jos ero on parempi vaihtoehto, niin sitten voimia siihen :hug:
mekin ollaan tota autoa mietitty. oikeestaan vaan ton säilytystilan takia :) sitä ei kamalasti ole ja en tiedä mahtuuko sisarusrattaat autoon :) Pitää käydä koklaamassa, ennen, kun alkaa ettimään. Käytettynä ajattelin ostaa, mutta täytyy nyt eka bongata sellanen, mikä olis hyvä :)
 
No nyt on kaikki uudet lisäilty =) . Poika meni toisille päikkäreilleen, ja tyttö katsoi Pingua (ei oo koko päivää katsonut tv:tä vaikka edellisessäkin viestissä katsoi telkakria :saint: ), joten pieni hetki omaa aikaa. Itse asiassa tyttö näytti nukahtaneen sohvalle, joten ehkä mäkin menen hetkeksi pitkälleni, viime öinen "hoitokeikka" tuntuu aika lailla silmissä. Eli myöhemmin tule kommentoimaan juttuja :wave:

Poppeliini ja kolmas 5+2
 
Fantaihana, minäkin toivon teille, että saatte asianne selvitettyä :hug: .

Ikäeroa tulee 4 vuotta. 3- 4vuotta olin aina toivonutkin ikäeroksi, koska halusin saada kerran elämässä nauttia täysin vauvan/lapsen ensimmäisistä ikävuosista - jokaisesta kehitysvaiheesta - ilman että vuodet menisi jotenkin sumussa. Jos yritys olisi heti tärpännyt, ikäeroa olisi tullut se 3 vuotta, nyt sitä tulee 4 ja kun esikoisen sisarushaaveita kuuntelee, olen varma että tämä on todella hyvä ikäero, koska hänestä on paljon apua sitten pikkusisaren kanssa ja minä todellakin olen saanut nauttia näistä vuosista yhden lapsen äitinä ja tarkkailla miten hienoja ihmisiä noista pikkuisista tulee :heart: .
 
Pistepirkko meillekkin tulee vähän suurempi ikäero, 3,5 vuotta, ihan omasta tahdosta. Ei me ikinä olla mitään tarkkaa ikäeroa päätetty ja aikasemminkin on tullut pieniä vauvakuumeita (tosin enemmän miehelle) ja mä oon niistä sit aina loppujen lopuks hannannu. Nyt sitten viime syksyn lopulla alkoi vihdoin tuntumaan tosi hyvältä ja oikealta alkaa yrittämään pikkukakkosta. :heart:
 
neljäskö kiitos oikein paljon:)

Piupula sulla sitten riittää vilskettä.Toivottavasti sulle ei käy niin kuin mulle et odtusaika meni niin siinä esikoisen sivussa et siitä ei jälkikäteen juuri muista paljoakaan.

Fantaihana sun nikki tuntuu tosi tutulta...?Ollaankohan me aikaisemminkin oltu samassa ketjussa kirjoittelemassa.Mulla nuorimmainen on viikkoa vaille 1v1kk =)Ja esikoinen täyttää kesäkuun lopussa viis=)
Toivottavasti saatte asianne selvitettyä:hug:

sametuli mulla on 2. ja 3. ikäero juuri tuon 2v8kk ja tähän asti oon kokenut sen ihan hyväksi.Parasta on se kun mustasukkaisuutta ei ollut ollenkaan ja kun toinen on jo niin omatoiminen (syö pukee ja käy vessassa itse, sekä osaa ilmaista itseään hyvin puhumalla)

Mä oon koittanut saada tässä takkaa syttymään tosi huonolla menestyksellä:kieh:En tiedä onks noi puut märkiä vai mikä piru niitä vaivaa, mä oon tunkenu hirmu määrän sinne kaikkea sytykettä niin ei mitään, mut oon varma et jos tän talon nurkan luokse tiputan yhdenkin palavan tulitikun niin johan koko mökki roihuaa iloisesti:kieh:Mä jatkan takan kanssa tappelemista
 
Hei!

Varovasti minäkin täältä taustalta liityn joukkoonne.

Kolmatta lasta täällä siis odotellaan, esikoinen täyttää ensi kuussa 6 vuotta ja nuorempi kesäkuussa 4 vuotta. Tää on siis vähän niinkuin iltatähti :D

Tarkasta lasketusta ajasta en ole varma, viimeiset kuukautiset on ollu 7.3 ja neuvolan täti laski kierron vaki 28 pvän mukaan jolloin la olisi 12.12. Itse epäilen että hieman pitemmällä ollaan, koska ensimmäisen plussan sain jo 31.3 (viikkoja olisi siis ollut 3+2) ja mulla on ollut lyhyempi kierto yleensä aina.

Nyt ei ihan tarkkaa tietoa ole kierrosta muutenkaan, koska tämä vauva sai alkunsa ensimmäisestä terolut kierrosta. Mulla taustalla keskeytynyt km nyt joulukuussa, joka aiheutti sen että kierrot heitti ihan omiaan ja mulla oli kuukautiset n.2viikon välein siitä lähtien. yksi pitempi kierto oli 25 päivää.

Tein vielä tänään Clearbluen digitestin joka sitten kertoikin raskaana 3+ joten uskottava se on :D

Kovin on toivottu ja haluttu tämä vauva, eikä mulla raskausoireita ole juuri ollenkaan, joten siksi epäuskoinen olo.

Ajattelin käydä alkuraskauden ultrassa vappuviikolla, ihan oman mielenrauhan takia ja että saisi sitten selvyyttä tuohon laskettuun aikaan.

Anteeksi tämä omanapaisuus, mutta ehkä se on näin 'esittely'viestissä sallittu :D
 
Tervetuloa Jude ja muut uudet! Onpas meitä jo paljon, toivottavasti tarrasukat pitää ja pysytään täällä!

Kiitos Piupula ja muutkin hyvistä vinkeistä mitä teillä kokeneilla on! Täällä tulee varmasti oppimaan paljon.

Mulla jatkuu tämä ihmeiden aika: sain tänään kuulla että mut otetaan töissä vakituiseksi!! Elämäni eka vakituinen työpaikka, ja saan sen viikon sisään siitä kun huomasin olevani raskaana!! :cool: Voi kunpa tietäisivät ja voisin kertoa, hah hah! Mutta nyt oon siis tuplailoinen. Missä vaiheessa te aiotte kertoa/ootte aiemmin kertoneet töissä?

Neuvola: Soitin ja sain sekä neuvolan että ultran vapun jälkeiselle viikolle, mikä ilmeisesti on viikko 9+. Kuukausi vielä pitää malttaa, jännittää!

Tuisku ja papu 5+2 (noin)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on ja tuplaonnea! :)

Saatiin tänään kuulla, että meidän tarjous meni ihanasta uudesta omakotitalosta läpi ja se on heinäkuussa meidän kunhan vaan saadaan tämä nykyinen myytyä.. JEI! :cool: =) Oon niin onnellinen, koska se talo on juuri sellainen, mistä olen aina unelmoinut. Ja nyt saadaan sitä kaivattua lisätilaa.

Ja toinen homma, että sain uuden työpaikan! Ja juuri siinä paikassa mihin halusinkin päälliköksi. En kyllä kertonut olevani raskaana ja tiedossa on työhöntulotarkastus, että tuleeko se sitten siinä ilmi?? I don´t know.. : /

Mutta hienoja uutisia tullut!!

Ja kaikille uusille tervetuloa!! :flower:
 
Tervetuloa mukaan JudeD!

Tuiskku81 ja Padmerinelle paljon onnea hyvin järjestyneistä työkuvioista ja padmerinelle myös onnea uudesta kodista! :flower:

Töihin kertomisesta: Mulla on vähän sekavatilanne, kun oon periaatteessa hoitovapaalla mun vakkari hommasta, mutta oon kuitenkin tehnyt koko hoitovapaan samaa hommaa osa-aikasesti. Nyt sitten aloitin viimesyksynä myös noi yliopisto-opinnotkin. Mutta ensikuussa pitäisi alkaa tulemaan vähän enemmän työtunteja taas kehiin niin varmaan kerron siinä np-ultran tienoilla.
 
Raitakissa :hug:

Tervetuloa uusille!! :flower: ihanaa ku meitä on näin paljon!!
Tais olla joku muukii jonka lapsukaiset on 4 ja 2? Minäs vuona teijän lapsen on syntyny?
Minni on syntyny 9.10.2006, imetin 1v6kk ja sen jälkee oli kahet menkat ja sit ootin Emppuu joka synty 25.3.2009, imetin 1v3kk ja sit toivottiin et tärppäis,menkkoja tuli ja meni ja välillä tein testejäkii,ja sit nyt 9 kerta,elikkä siis 8 menkat oli..ja sit tärppäs :heart: ihanata!!!
Tänään taas töihin ja siel on selvittävä ihan yxin,noh kyl mie seleviin =) ja tuntuu oikeen hyvältä et pomo tietää et ootan vaavia,kerroin puhelimessa. Onnitteli :heart: ja katellaan voimien mukaan et miten jatkan. 4kk koeaika siinä on.
Meilläkii se on auton vaihto eessä. Mies iha onnessaan ku lupasin et sit saat suunnitella ja katella vaikka kuinka paljon kohan tärppää!! =) ni nyt saa!!
Tarvikkeita ei tarvii hankkia ku kaikki löytyy. Toki oisha se ihanaa uuvvet vaunut :p mut mut,eiköhä selvitä noilla mitä meil on. Meil siis on kirpparilta ostetut yhistelmävaunut,sellasilla isoilla kovilla renkailla. Kahet ollaa ostettu ja miun vanhemmille annettii toiset. Ja sit on carena easy matkarattaat. Vaatteita löytyy ja osa on semmosii mitä voi käyttää pojallakii.
Eilen kävin apteekista ostaa niitä multi-tabs raskaus monivitamiinia.

metsätähti syttykös se takka?? =)

Mukavat päivän jatkot kaikille!!!

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 5+1 !! :heart: ~
 
Huomenta kaikille!

Kiitos plug-in-baby onnitteluista!! :heart:

Itselläni tänään vapaapäivä ja olen menossa kävelylle parhaan kaverini kanssa joka sai lapsen helmikuussa. Pääsen tenttaamaan ja kyselemään oireita ja samalla kertomaan omat hyvät uutiset :p Kaverillani oli tooosi vaikea ja kipeä raskaus ja sitä en kyllä itselleni toivo :D

Mä lähden nyt Vepsäläiselle shoppailemaan!

Hauskaa päivää kaikille! :)
 
Heips kaikille,

minäkin ehkä uskaltaudun mukaan, kolmen erittäin vahvasti positiivisen raskaustestin jälkeen :D .. Esikoista odotellaan ja todella epätodellinen olo on, ei vielä oikein usko tätä todeksi, mies vielä vähemmän :rolleyes:.

Raskausoireita: nännien arkuus, närästys (jota mulla ei yleensä todellakaan ole ollut), nälän tunne ja nippailut/kevyet vihlaisut alamahassa/nivusissa.

Luultavasti oon viikolla 4 + jotain menossa. Tänään aamulla tein Clearbluen digitestin ja sain vastauksen 2-3. Mun menkat on heitelly miten sattuu ja söinki 4 kiertoa teroluteja, siksi on vähän vaikee sanoa, kuinka pitkällä sitä on menossa. Viimeisen jälkeen siis tärppäs. Ehkä apuna oli greippimehu. :)

Tänään ajattelin soitella terkkariin ja kysellä millon sinne vois/pitäs tulla. Niin ja jos loppuun asti mennään, synnytyssairaalana olis OYS.

Eka viesti omanapailua, mutta meillähän on tässä melkeen 9kk aikaa tutustella, että eiköhän täällä hyvät keskustelut saada aikaan.. :)

-Mima ja Bebé 4+?
 
Meillä on 4v, 2v ja 10kk ikäiset lapset vauhtia ja vaarallisia tilanteita on siis luvassa =)
Me muutettiin just lauantaina omaan taloon ja eka plussa tuli maanantaina, hyvä ajoitus ;)
Oireita täällä ei oikein muuta ole kuin repäisykivut välillä.
 
Raparperitaivas ja raitakissa pahoittelut ja iso :hug::(

Tää on ehkä kurjin vaihe tässä odotuksen alussa, porukkaa tipahtaa aina muutama pois ja se on itsellekin aina kova isku kun tajuaa miten haavoittuvainen itsekin on ollut keskenmenojen kanssa.. ja muutenkin arkaa aikaa ainakin minun mielelle.

Täällä meinasi aamulla lähteä vintti pimeeksi. Laitoin nuorimmaisen kumisaappaita ja lahkeita kumartuneena alaspäin ja kun nousin niin huippasi niin että piti seinistä kiinni pitää.
Maha oli eilen kuin ilmapallo ja kahvi alkanut tökkimään.
Varhaisultra paikkoja eilen jo vähän katsoin ja menen ehdottomasti siihen rv 7 kieppeillä.

Työpaikasta joku kyseli: mä olen tehnyt sopimuksen viime marraskuussa juhannukseen asti koska neljännen piti tulla elokuussa mutta meni kesken. Aion siis hyvällä omalla tunnolla ottaa lapset pois päivähoidosta kesäkuun vika päivä ja lomailla koululaisen ja tarhalaisten kanssa koko heinäkuun. Elokuussa tarkoitus olikin ottaa nuorin tarhasta pois ja laittaa uusi koulutulokas koulutielle ja tehdä illat ja viikonloput keikkaa.
Eli mulla varsin mukava tilalle omasta mielestäni :D
Olisin saanut juhannuksesta jatkaa hommia ens syksyyn asti mutta en halua.. ehdin keikkaa tehdä elo-lokakuun ainakin jos kaikki menee hyvin.

tarvikkeistakin oli puhetta. Meillä on lasten ihana baby björnin sitteri tallessa, samoin kaukalo, pinnasänky, muutama lelu ja turvaistuin johon kaukalosta siirrytään. Meillä 2 nuorinta varsinkin olleet aika isoja vauvoja/lapsia ja jouduttu suht aikaisin siirtymään isompaan "kaukaloon" :D
Myös hätähousuna ehdin joulukuussa ostamaan vaunut tulokkaalle, enkä km:n jälkeen halunnut myydä niitä pois vaan sanoin miehelle että ne saa odottaa sitä neljättä komerossa sitten vaikka 5 vuotta jos tarvis. Näillä näkymin pikkuinen kuitenkin pääsee joulukuussa kyytiin :heart:
Tyttöjen pieniä vaatteita löytyy jonkun verran, mutta pojalle joutuisin ostamaan lähes kaiken uudestaan..

Te, kenelle on neljäs tai useampi tulossa minkälaista kulkupeliä olette ajatelleet jonne kaikki mahtuisitte kyytiin?
Me ollaan nyt 3 kanssa pärjätty ihan farmarilla jossa reilu takatila, mutta kyllä neljäs vaihtaa auton.

Meillä myös isomman asunnon etsintä alkaa kesäkuussa, tässä nyt vähän pohditaan vaihtoehtoja minne lähdetään vai vaihdetaanko asumismuotoa omistuksesta esim asumisoikeuteen. Pk-seudun huonoja puolia, reilut 4h tai 5h asunnot maksaa MALTAITA!

Onko teille tullut ruoka himoja?
Mulla on aurinkokuivatut tomaatit, sellaiset jotka ui öljyssä :whistle: sekä suolakurkut.
Olisikin jokin tervellisempi himon kohde, mutta ei :LOL:

-neljäs rv 4+3 :heart:

Muoks: Yritän työpaikkallani pitää salaisuuden aina np ultraan asti. Mulla sellainen äitiyspaita jossa edessä lukee tyyliin: näin minun tarinani alkoi, meinasin että laitan sen päälle ja saavat itse tajuta asian laidan. Varmasti käytän sitä myös ystävilleni :LOL:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä