***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Täällä myös olo, ettei mikään huvita. Ei jaksais lasten kans olla, haluis vaan levätä levätä levätä!!!!!! Kämpän kunto retuperällä, melkonen pommi täällä on räjähtäny... :ashamed: Mutta onneksi huomisen jälkeen alkaa miehen loma!!!!! Saa vähän ottaa rennommin itse!!!

Huomenna tosiaan se veronpalautuspäivä, aamulla lähdenki sitten kaupunkiin neuvolan jälkeen. Illalla olis tonttujen yö, vai mikäs se nyt nykyään onkaan, mut ei viitti kyllä niin myöhään lähtee kaupunkiin, ko sillon siellä on niiiiin paljon porukkaa, et en mä voi... Helpompi käydä päivällä, ei ole niiin paljoa sakkia.

simuli 38+2
 
Mitä parhaimmat huomenet!
Täällä helsingissä paistaa vihdoin aurinko.

Palauduin juuri äippäpolilta, minne siis menin sitä poikkitilan käännösyritystä varten, mutta kuinkas ollakaan jannu oli kääntynyt ilmeisesti viime yönä :O Olin tooooodella yllättänyt. Tämä kaveri on nimittäin ollut tuossa samassa asennossa koko elämänsä ajan.... ainakin liikkeiden mukaan, mutta juuri nyt -kriittisellä hetkellä - päättänyt iskeä päänsä menosuuntaan! Hyvä poika :-D

Mulle suositeltiin monelta eri taholta akupunktion kokeilemista ennen tuota fyysistä kääntämistä ja kävinkin erittäin pätevällä akupunktiota taitavalla kätilöllä, joka sai (ilmeisesti) muutoksen aikaan. huh.

Nyt vaan syviä kyykkyjä ja pitkiä lenkkejä tekemään että saisi pikku-ukon juurrutettua lähtöasemiin. Aika paljon nimittäin tuntuu tuolla vielä heiluvan. Myös kokoarvio ei enää ollutkaan ihan pikkarainen vaan 2900 gr. Sen olen kyllä nyt oppinut että aika paljon on eroa lääkäreillä ja heidän näkemyksillään...

Viena & Juniori 37+3
 
Paras aamu pitkään aikaan!! Soitin teho-osastolle ja kyselin mitä sydänleikkauksesta toipuvalle isälleni kuuluu..Isä oli jo niin pirteässä kunnossa, että sain puhua hänen kanssaan puhelimessa :heart:

Eilen käytiin tsekkaamassa uusi asunto ja on se kyllä NIIIIIN paljon isompi kuin tämä vanha ja se keittiö...Aaah!! :)
Tänään mennään äidin kanssa sinne hiukan kaappeja täyttelemään :)

Täälläkin vaan pelkkiä harkkareita pukkailee...Hetken aikaa jo vaikutti lupaavalta, mutta hiipui taas...Poissu ei taida haluta lainkaan ulos sieltä :D
Kaverit tyyttäsivät minulle, kun ajoivat autolla ohi ja kun näin heidät ohi kävellessäni, kysyi miespuolinen että "Ei sentään lapsivedet menneet?!"
Totesin vain, että "Olisikin!" :D

Äh...sekavan sepustuksen sekava lopetus...

Kirjoittelemisiin!!

Kahlan ja rakkain pikku tonttunen 37+1 :xmas:
 
Mukavaa joulukuuta kaikille!! :flower:
Ihanaa Kahlan et isäs voi hyvin ja ollut pirteä :heart:

Tääl oli yöllä jotai juilimista ja masun kovettumisia, ei kivuliaita mut heräsin kuiteskii joka kerta. Ja sitte tuossa puol 10 aikaan tuli supistus,ei kivulias, niitä tuli sit tunnissa 4 :D jospa ne jotai sais aikasex!! Taijankii imuroija ja mopata seuraavax yläkerran!! :D

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 39+1 ~
 
Kiiitos kaikille ihanille tsempeistä, niitä tosiaan tarvitaan :D
Viime yö meni täysin supistusten merkeissä, oli ihan järkyttävän kamala yö kaikenkaikkiaan! nukutuksi en saanut ollenkaan. aamulla sitten supistukset loppuivat kun seinään, nice! lääkäriä olen odottanut jo aamu 7 asti eikä vieläkään näy. kätilö kyllä vähän lupaili että tänään käydään vauhdittamaan suppareita jos ei itte tajuu voimistua, tosin lääkäristähän se enää on kiinni. hermot menee tässä odotellessa :D niin, ja eilinen lääkäri oli saanut koneelle kirjotettua että kohdunsuu sormelle auki ja kanavaa jäljellä 1.5cm.. toivottavast on viimeyön supparit saanu muutoksia aikaan ;) nyt taas odottamaan....huoh
 
Kiva, että Kahlanin isä voi hyvin :)
Viena Sulla kävi hyvin :D

Mulla on ollut kaikista, sanotaan n. viikko-pari päivää ennen synnytystä ettei oikeen huvittais mikään ja nukkunut olisin vaan, ylimääräinen meteli kakki (pienikin sellainen) ärsyttänyt ihan suunnattomasti, kai se on niitä luonnon keinoja valmistautua tulevaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: viena
Nyt tulee valitusviesti, mutta jonnkein pitää saada purkaa :kieh:. Elikkäs omat vanhempani ovat ensisijainen vaihtoehto tulla hoitamaan lapsiamme kun menen synnyttämään. Nyt sitten tätini (äitini kaksossisko) oli eilen soittanut ja pyytänyt että hänen kaksoset, 16v. (ongelmatapauksia, pikkurikollisia, alkon yliannostuksia jne.), voisivat tulla vanhemmilleni pe-aamuyöstä itsenäisyyspäivään, koska tätini on töissä (pitkä työmatka ja yövuoroja) ja heidän isänsä (ovat siis eronneet) lähtee Ahvenanmaalle. Itse en tällä hetkellä suostu ottamaan ko. poikia meille (kyllä, olen itsekäs enkä jaksa tehdä ja passata ylimääräisiä juuri nyt) jos synnytys lähtee käyntiin, vaan tietenkin haluan että OMAT lapseni saavat huomion ja hoidon isovanhemmiltaan. Ko.poikia ei voi jättää yksinkään (omaan kotiinsa tai vanhemmilleni), koska ovat jo lastensuojelun alaisia :headwall:. Vanhempani ovat myös ainoat ihmiset jotka voivat tulla meillä yöllä niin etteivät lapset säikähdä heidät nähdessään (kuopuksella 1v7kk on paha vierastusvaihe, joten toisia isovanhempia on hankalampi yöllä meille pyytää). Nämä asiat on jo ajoissa selvitetty ja luvattu hoitaa puolin ja toisin, sitten tulee tuollainen idiootti-täti joka edes kehtaa pyytää tuollaista asiaa äidiltäni ja äitini on taas liian kiltti olemaan auttamatta :stick:. Laitoin pari valittua sanaa menemään tädilleni tekstiviestinä, niin paljon mua ottaa päähän tuollainen toisen huomioon ottamattomuus. Niin ja matkaa heiltä vanhemmilleni on n. 400km eli poikia ei todellakaan vain palauteta noin vain takaisin.

Tiedän että olen herkkänä juuri nyt kaikille vastoinkäymisille, mutta kyllä on itku tullut silmään tänä aamuna :'( (monet muutkin viikonlopun asiat menivät pilalle kuten oman tytön yökyläily, mun oman ajan saaminen, viimeisten lahjojen osto jne.). Mä en kaipaa mitään yllätyksiä tällä hetkellä, vaan haluan vain keskittyä mahdolliseen vauvan syntymään (la mullahan on maanantaina!). Sen tiedän aikasemmista kokemuksista että äitini tulee olemaan todella väsynyt (ja kiukkuinen, ei oikeasti jaksa noita poikia päivää-paria pidempään) jos/kun ko. pojat ovat heillä tiistaihin asti ja heti sen jälkeen tulee meille viimeistään kun menen käynnistykseen keskiviikkona.

Se mikä on positiivista niin napakoita supistuksia on tullut tämän seurauksena nyt aamupäivästä. Kyllä, toivon että tämä syntyy itsenkseen ilman käynnistystä. Olen koko raskauden ajan toivonut että nyt viikonloppuna-alkuviikosta tapahtuisi jotain (sehän on viimeinen mahdollisuuskin ilman käynnistystä), koska silloin on hoitajat kaikista parhaiten saatavissa, siis tähän päivään asti.

ugg, olen puhunut. :stick:

Poppeliini ja tyttönen 39+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Poppeliinille meidän oman kuun pinosta, ihan huippua että vihdoin se on käsillä. Moni saanut nyytin, monilla merkkejä ja osa jo hakureissulla- ja sitten me hautojat :D

Tänne ei ihmeempää. Aamuyöllä heräsin siihen että alapää oli niin kipee. Illalla supisteli taas, tullut tavaksi supistella muutaman tunnin ja sitten loppuu kuin seinään. Hirveä paineentunne mutta siinä se taitaa ollakin. Joten kyllä täällä vaan odotellaan ja sen kunniaksi kävinkin ostamassa itselleni joululahjan- leipäkoneen ;) Voi että odotan että saan ekan leivän siitä masinasta, se on niin hyvää. Miehelle ostin myös sellaisen kahvikoneen jolla saa tehtyä erilaisia kahveita (siis sellainen johon laitetaan niitä "patruunoita". En tarkkaan tiedä miten toimii, mutta mies puhunut siitä jo tovin ;)

Muutaman joululahjankin ostin lapsille vielä, nyt niitä alkaa olemaan aikalailla :whistle: Seuraavaksi pakkausoperaatio edessä, voisin vaikka tänään aloitella :xmas:

Tonttu 38+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Poppeliini: Onpa hankala tilanne :( Jotkut ihmiset sitä kyllä osaavat olla itsekkäitä... mrrr! tsemppiä!

Kahlan: IHANAA kuulla että isäsi voi virkeämmin :)!!!!

Mulla oli eilen nukkumaan mennessä muuten karsean huono ja tukala olo... oon kuullut että ne hormonit jotka aukaisevat kohdunsuuta voivat aiheuttaa vastaavaa - ootteko kuulleet tuollaisesta? Voihan se toki olla että kroppa oli vain väsynyt tai että olin syönyt jotain "väärää" mutta tuli vain mieleen...

Miimau&masuasukki 36+2
 
Piti tulla korkkaamaan uusi pino.
Ensinnäkin sympatiat Poppeliinille, ikäviä tuollaiset tapahtumat ja tapaukset :(.

Täällä kävin eilen lääkärillä, mitään painoarviota ei antanut, kuulemma normaalina alatiesynnytyksenä lähdetään ja paikat on yhä kiinni, tosin kohdunsuun merkitsi korttiin pehmeäksi ja kohdunkaulan pituus 3,6cm... ei siis ole kuulemma ihan heti tulossa tämä tapaus ulos. Oikein päin on kuitenkin, muttei vielä laskeutunut. Sf -mitaksi heitti sitten 3cm enemmän kuin neuvolatäti viime pe, saa nähdä mitä neuvolassa saavat huomenna mitaksi.. heittää näköjään vähän miten sattuu nuo luvut.

Sitten vähän vuodatusta itseltäkin. Olen välillä tosi maassa ja surullinen, kun kukaan ei kysele miun kuulumisia. Ei kaverit, eikä vanhemmat. Mummi soitti sentään tänään ja meinasin oikeasti purskahtaa itkemään, kun se vain aloitti puhelun, että halusin vain kysellä, että mites siellä menee :heart:
Äiti ei ole soitellut pariin viikkoon ja viimeksi, kun soitteli, niin ei tainnut kysyä sanallakaan vointiani tai mitään vauvasta.. olin vain itse niin iloinen sen soitosta, että kerroin kaiken kysymättä, mutta en usko, että olisi muutenkaan kyllä kysynyt mitään.. kuulemma oli tuota puhelua ennen kysynyt siskoltani, että joko olen jakautunut.. :/ Isä varmaan kyselisi, mutta se on vain luonteeltaan sellainen jörö, ettei soittele kenellekään ellei ole pakko..
Myöskään kaverit eivät ole kyselleet perään sen jälkeen kun jäin äitiyslomalle.. lisäksi vähän toivoin, että edes työkaverini olisivat järkänneet minulle babyshowerit, kun viime keväänä järjestimme eräälle toisellekin, mutta ei ole mitään kuulunut, eikä varmasti ehdi enää ennen joulua kuuluakaan..
On vain niin kovin yksinäinen olo olla päivät pitkät kotona ja kaikki näyttää unohtaneen minut :'( Onneksi on tämä palsta vähän piristämässä.. :)
Osa päivistä kuluu oikeasti vain itkeskellessä...
 
Hilipatuinen puhui ennen synnytystä vaivaavasta väsymyksestä, oiskohan tää mullakin sitä, olen nyt muutamana yönä nukkunut ihan hyvin, herään aamulla miehen kanssa aamupalalle ja käyttämään koiraa ja menen sitten hänen kouluun lähdettyään takakisin nukkumaan (n.klo 8-10 päivästä riippuen) ja nukun about kello 13 asti. Tässä alkaa kyllä kaikesta toivoa että joko joko joko..

Kahlan Mukava kuulla että isäsi voi hyvin!

Vienalla on fiksu poitsu tulossa :)

Poppeliinin ärsytyksen ymmärrän täysin, argh että tuollaisia ihmisiä pitää ollakkin.

Joulumamma siellä supistuksia odotellessa, voit lohduttautua sillä että meistä suurin osa olisi mielellään samoissa puuhissa, sen sijaan että odotellaan kärsimättöminä kotosalla. :)

Miimau Mulla on kans tässä viimeisen viikon aikana ollut välillä sellaisia selittämättömiä huonovointisuus-kohtauksia. Ehkä se jotenkin kuuluu asiaan..

Kauris eipä mullakaan kaverit kauheesti kysele vointeja, omat- ja appivanhemmat kyllä.

Yritin suostutella poikaa syntymään, kerroin sille että me jo kovasti odotetaan ja haluttaisiin päästä näkemään hänet. :heart: Joulukuu alkoi, ja enää on vain päivistä kiinni koska.

Omaa napaa miksei mua supista!? Ei niin mitään, mahan kovettumisia on välillä, ja toisinaan jos niitä on enemmän niin jossain vaiheessa tulee epämukava ja kipeä olo kun supistus painaa pojan päätä tonne lantioon. Ja sitten ne yleensä loppuu siihen. Olisikin joku juttu millä saisi supistuksia aikaan niin voisi sitä tehdä. Ehkä tää sit lähtee äkkiarvaamatta tulemaan. Mies eilen sanoi että koko raskaus on mennyt vähän siitä opaskirjan sivusta, ei siis ihan niin kuin ennalta olisi arvannut, niin jotenkin hän olettaa että synnytys menee samalla kaavalla, tulee yllärilähtö kun sitä vähiten odottaa tms. Pientä painetta on ollut lantiossa viimeyön ja nytkin, mutta ei siis mitään kunnollista kun hyvin olen nukkunut jne.

Huomaa että tulevat isovanhemmat alkaa olla intona, maanantaina anopin kanssa puhuin, samoin oman äitini, toissapäivänä anoppi jutteli facebookissa, eilen se soitti (mulle ja miehelle) ja eilen myös mun iskä soitti. Mun isään taitaa kolahtaa aika tavalla tää ukkiutuminen, se on sellainen vähän herkkis muutenkin, on selvästi miettinyt mun ja veljen vauva-aikoja ja fiilistellyt niitä ensihetkiä. Nytkin se puhelimessa sanoi että on se niin elämän paras hetki jne. Sillä kyllä tulee oleen tippa linssissä kun se saa poikasen ekaa kertaa syliinsä. :heart:
Ja tuo tuleva isukki, mie odotan ehkä melkein eniten sitä kun saan katsoa kun siitä muuttuu ISÄ. Ajatuskin sitä pitämässä poikaa varovasti sylissään saa mun hormonien herkistämän mieleni liikuttumaan. :heart:

Taitaisin olla kypsä synnyttämään pikkuhiljaa.. :whistle:

Jaksamista kaikille viimeisiin päiviin ja viikkoihin!

Susimieli ja Pieni 38+4
 
Kauris-82 jaksuhali:hug: Ei kyllä sinun tilanne kuulosta kivalle :( Tosi kurjaa kun äitisikin kyselee siskoltasi kuulumisiasi eikä suoraan sinulta:( Ihana että edes mummisi on kiinnostunut kuulumisistasi.

Poppeliini tiedän tunteen että tuollaisia kuulumisia ei todellakaan kaipaa kun on viimeisillään raskaana.Niihän meilläkin kävi että oma äitini teki oharit ja vieläpä räikeän tekosyyn varjolla:kieh: Paska tilanne ei voi muuta sanoa:kieh: Jaksuja :hug:

Huomenna äitiyspolille että jos minua ei pariin vuorokauteen täällä "näy" niin jäin sitten sille tielleni (en kylläkään yhtään usko,mutta eihän sitä tiedä).

Metsätähti ja pikkuinen 38+1
 
Heippa! Mahtuuko vielä yksi tuleva mamma höpisemään? Olen taustalla seuraillut jo jonkin aikaa ketjua. Ihan kivasti tonttuja jo tupsahtanut maailmaan! Tässä vähän taustatietoa: LA 23.12, ikä: 27, esikoista odotellaan ja tyttöä on lupailtu. Raskaus on sujunut hyvin, paitsi viikolla 28 puhkesi RD. Sen kanssa on nyt siitä saakka taisteltu, mutta on pysynyt hyvänä tiukalla ruokavaliolla. Nyt on noin viikon verran verenpaineet ollu koholla ja proteiini +. Saas nähdä vieläkö raskausmyrkytystä tähän pukkaa. Vähän vetää mielen matalaksi nämä vaivat. Huomenna olis taas ä-poli käynti, jossa tehdään synnytystapa-arvio ja katsotaan vaavin vointi.
Mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä ei ole joten ei varmaan synny etuajassa meidän tonttu! :) Täällä niin monella tuntuu jo olevan merkkejä ilmassa, paljon tsempityksiä heille ja voimia tulevaan koitokseen!

-Hiny 36+6
 
Poppeliinille kiitos uudesta pinosta ja ikävää tuollaiset ylimääräiset ikävät yllätykset.

Hinylle tervetuloa mukaan.

Tänään käyty neuvolassa ja jälleen ultrassa. Paino tippunut 0,500 g :eek:, proteiini oli plussalla, joten pitää viedä huomenna näyte, josta tarkistetaan, että ei ole mitään tulehdusta. Ja sitten se ultrakäynti. Nyt oli eri lääkäri, kuin viimeksi ja kyllä alkoi ottamaan päähän se maanantainen lääkäri. Selvisi, että tämä käynti oli sen vuoksi, että miettivät joko nyt käynnistetään synnytys vai ei. Oli kyllä ikävä yllätys. Olisi lääkäri kyllä voinut mainita tästä jo maanantaina :kieh:. Virtaukset olivat osa yli raja-arvojen ja osa raja-arvoissa ja lapsivesi vähentynyt maanantaista hiukan. Huomenna sitten aamusta jälleen ultraan, jolloin päättävät, joko käynnistetään vai ei. Miettivät vain aikataulujen takia, kun viikonloppu tulee, maanantaina on äippäpoli kiinni ja sitten on itsenäisyyspäivä. Huomenna ollaan sitten viisaampia. Sorry tämä oma napaisuus. Lähden nyt leikkauttamaan hiuksia, jos sitä kuitenkin huomenna pääsisi sinne pikkujoululounaalle, mikä nyt sitten onkin niin ja näin.....

Lapitar ja kaveri 39+1
 
Poppeliini :hug: Eipä tässä muuta osaa sanoa, voin arvata, että harmitus on kova...
Metsätähti Onnea polireissulle :)

Kauris :hug: kanssa... Mä kanssa pahoitin hieman mieltäni kun mua ei tullut sairaalaan kattoo kun mun äiti, ja kävihän mies ja lapset tottakai. No on kaikki ns. tärkeet kaverit ja sukulaiset käyneet sitten heti kotona kun ovat päässeet....

Meillä on tänään pojat poikkeuksellisesti neljään asti hoidossa kun siellä on tänään sellainen joulupaja juttu (joulujuhlan korvike) ja se alkaa neljältä ja mun ei ois ollut mitään järkeä lähteä hakemaan niitä puol kolmelta hoidosta ja sitten mennä sinne takas heti, tai oishan sinne voinut mennä vähän myöhemmin (olikos se nyt kuuteen se juttu), mutta pakkaa nyt sitten taas kolme lasta autoon ja kun nuo siirtymätilanteet saattavat olla tuon isoimman kanssa hankalia...
 
Pakko laittaa pieni välipäivitys omaan v*tutukseen. Tätini kehtasi laittaa viestiin ettämun kannattaa lopettaa vaahtoaminen, taisi pikkaisen kirpaista häntä kun laitoin kylmän rauhallisen viestin omista mielipiteistäni asian suhteen. Hänen mielestään en ole kiitollinen kun ei apu kelpaa (siis nämä pikkurikolliset olisivat voineet leikkiä lasteni kanssa ja hoitaa heitä, nähty on: ei heitä se kiinnosta edes leikkiä elleivät saa siitä rahaa...) :headwall:. Muutenkaan ei-toivottujen vieraiden (sitä nämä mun serkut valitettavasti on) viihdyttäminen ei ole mun top-listalla tällä hetkellä :kieh:

Lapitar mullakin käynnistys menee keskiviikolle pyhien takia. Eivät mielellään ota käynnisteltäviä pyhinä, koska silloin ei ole sairaalassa paikalla niin paljon asiantuntijoita.

Kauris nämä hormonit varmasti tekevät osansa kun olo tuntuu itselläkin välillä kurjalta, varsinkin tänään... :hug: Mulla vain oikeastaan yksi kaveri jaksaa kysyä mun voinnista, vaikka monelta muultakin sitä odottaisi. Oma äitini kyllä kyselee sitten kaikkien muidenkin puolesta.
 
Viimeksi muokattu:
Kauris: Onpa kurjaa :( Toivottavasti ystävät nyt heräävät hoksaamaan että tämä on ainutlaatuista aikaa sulle ja heille ja koko ystäväporukalle!!! Onko siinä kaveriporukassa paljon lapsia? Mietin että jos eivät hoksaa jos eivät le itse olleet/ole samssa elämäntilanteessa? Jaksamisia :hug:

Metsätähti: Wuhuuuuuuuuuuuuuuuu, tsemppiä siis :)!!!! oon kyllä huomannut että ihmiset on suurimmaks osaks kauhean itsekkäitä eivätkä ajattele toisen ihmisen vointia, oloa saatikka sitten kysele kuulumisia... se on ärsyttävää! Ite yritän olla sellainen että pidän yhteyttä ja kyselen kuulumisia varsinkin jos tiedän että jollakin on jotain erityistä menossa/tulossa.... Mut oon kans huomannut että harvoin kukaan jaksaa kiinnostua toisten asioista! Yhdestä parhaasta ystävästäni ei raskauden alussa kuulunut MITÄÄN melkeen kahteen kuukauteen paitsi jos itse laitoin jotain pientä viestiä ja kyselin häneltä kuulumisia. Silloinkin hän vastasi vain kysymykseeni mutta ei kysynyt itse mitään mun/vaavin voinnista...voi,blääh! Mut rupesin sit ajattelemaan että ei kannata "tuhlata aikaa" sellaiseen ihmiseen vaan annan olla... Mutta paha mieli tuli! Ymmärrän todella sun tunteen!!!! Onneksi meillä on täällä tosi hyvä porukka vaikka "naamattomia" ollaankin - vertaistuki on NIIIN tärkeää!!!! Toivottavasti tämä samam porukka jaksaa jatkaa sittenkin kun vaavit ovat syntyneet ja alkaa elo pikkuisen kanssa :)

Hiny:
TERVETULOA :)!

Miimau&Masuasukki 36+2
 
"Joulutähti taivahan onnen saatat tupahan! Tulet kauniit loistavat,jouluilot saapuvat.Annat ilon ikävään,rauhan eloon synkeään.Riemuin laulaa lasten suu,loistaa kaunis joulupuu.Enkelitkin ihanat,lasten unta valvovat,kertoin heille hengessä ainaisesta keväästä.Jeesuslapsi armias,luoksemme sa saavu taas,sydän meidän uudeks luo,meille joulu onni tuo!"

Päätin tänään, että meen nukkumaan ja nukun siihen asti, että saa lähteä laitokselle. Kolmas päivä, kun vaan väsyttää ja väsyttää ja on jatkuva nälkä ja huono/ heikko olo. Alapäätä vihloo ihan kamalasti ja väliin supisteloo 10-15 min. välein. Valkkaria tulee ihan "litra tolkulla". Eilen kävin pienellä kävelyllä ja sen jälkeen saunas. Yöllä supisteli hieman, mutta ei niin että ois unta häirinny.
Kukas sitä sanoikaan,ettei enää ajattele mitää muuuta,ku sitä mistä sais supistuksia?? Sama mieli täällä. Olo on muutenkin jotenkin masentunu. Tuntuu ,että lapsetkin vaan tekee tahallaan tinkiä mulle joka asias.

Päivät menee nukkues ja tupaa ympäri kävelles... odottaes.............
 
:hug: poppeliinille ja kaurikselle.

kahlan hienoa että isäsi voi jo paremmin :)

Hiny tervetuloa mukaan! :)

neuvolassa käyty taas, rv39+0
RR 119/72
paino -300g/vko
Turvotus -
pissa puhdas
tarjonta rt, ei laskeutunu
syke + 128-138
liikkeet ++
ja supisti heti kun terkan olis pitäny kokeilla vauvan asentoa.
lääkärikin soitti aamun magneettikuvista että lantio on sopivan kokoinen, et enää ei ole muuta huolta kun et jos synnytys ei meekään suunnitelmien mukaan. *helpotuksen huokaus*

supistuksia kaipaillen Kista & Tipi 39+0 poks.
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau ja viena
Kauris, jaksuja. Minullakin on ajoittain aika yksinäinen olo (ollut pitkin raskautta), kun ei ketään tuttuja ole samassa elämäntilanteessa, ja miehen tyyliin ei kuulu kauheasti etukäteen miettiä tai fiilistellä vauvajuttuja. Lapsettomat kaverit eivät ole kyllä kertaakaan kysyneet nimenomaan vauvakuulumisia, mutta sitä en ole odottanutkaan... ollaan kuitenkin muuten tavalliseen tapaan yhteyksissä. Äiti onneksi kyselee aina neuvola- ja muut kuulumiset monta kertaa viikossa, aina kun nähdään. Rakas äiti! :) Jos on mieli kovin itkuinen ja allapäin, niin ei ole ollenkaan huono idea ottaa puheeksi sitä neuvolassakin - raskausaika altistaa kuitenkin masennukselle, samoin synnytys, niin osaa sitten terkkarisikin olla vielä tavallista enemmän tuntosarvet pystyssä. Jaksamista, kyllä ne sinusta välittävät!

Susimieli, et ole ainoa herkistelijä. Jo tuon sinun isäsi suhtautumisen ja mielikuva isäksi kasvavasta miehestä nyytti eka kertaa sylissä sai melkein kyynelet silmiin! :DTäytyy tunnustaa, että tässä eräänä päivänä itkin yhtä smurffibiisiä kuunnellessa, voi hyvää päivää sentään... :LOL:

Tervetuloa, Hiny! Meillä onkin hyvin samoihin aikoihin la, alunperin jopa sama, mutta muuttivat sitten 22.12. ultrassa.

(.) Taas on tallusteltu sellainen viiden kilometrin lenkki, mieskin lähti ilokseni mukaan. Taas piti kyllä loppumatkasta pysähdellä, kun lantio/alaselkä kipeytyivät, ja alkoi harkkasuppareitakin pukata. Nyt ei oikein tiedä, että miten päin olisi, kun paikallaan olo jumittaa tuon alaselän niin, etten meinaa taas kohta liikkeelle päästä. No ei se mitään, kuuluu kuvioon!

Masu on pompsahtanut valtavaksi, esim. vessassa istuessa tuntuu nousevan jo kylkikaaren yläpuolelle tuo kohdun korkein kohta! Eilen illalla ihan huvikseen koitin saada tuntumaa kohdunsuulle, on siellä pientä jotain tapahtumassa. Tähän asti on ollut pehmeä, parisenttinen ja tiukasti sormelle auki, sekä niin takana, etten meinaa edes ylettyä tutkimaan - nyt oli tullut hiukan eteenpäin, ja sormelle oli jo väljästi tilaa. Yllättävää kyllä bongasin myös riekaleen "räkää" emättimestä, en keksi mitä muuta tuo voisi olla kuin limatulpan palanen. Mutta pientä vielä, tuskin tämä vielä lähiaikoina on syntymässä (koputetaan puuta, kun huomenna lähtö junalla 300km päähän kavereita moikkaamaan...)!

Onnittelut vielä vauvautuneille!Miten teillä muuten on imetyshommat lähteneet käyntiin?

Swerfiel ja nuppu 37+0, TÄYSIAIKAINEN!
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau
Kiitos poppeliinille uudesta pinosta! Tsemppiä myös kurjaan tilanteeseen sukulaisten kanssa. :hug:

Hinylle tervetuloa!

Meille syntyi sitten tyttö (3150 g ja 47 cm, rv 38+5) silloin maanantaina 28.11. , jolloin viimeksi kirjoitin ja mietin, että mahtaakohan syntyä. Viestin olin näemmä kirjoittanut 13:13. Supistukset muuttuivat tosi kipeiksi ja lyhytvälisiksi siinä 14:30 ja 14:45 soitin synnärille, että haluan tulla näytille ainakin. Klo 15 oltiin sairaalassa ja klo 16:43 vauva syntyi :) Tänään kotiuduttiin.

Onnea muillekin vauvan saaneille! :flower:

Keskustelun jatkamisesta vauva-aikana : Esikoisen jälkeen jatkoimme keskustelua täällä kaksplussalla tällä palstalla Vauvat 0-12kk. Mielestäni siellä keskustelu oli helppoa. Facebook-ryhmäkin perustettiin, mutta ei siellä keskustelua oikein syntynyt. Sitä on käytetty lähinnä tapaamisten sopimiseen.
 
Täällä viimeyö on nukuttu onneks hyvin. Ja aamulla lähdin kävelemään cittariin ja kyllä oli liukasta ja suppareitaki alko tulemaan niin että piti todellakin hidastaa menoa. :) Nyt on imetysliivitkin sitte ostettu Ja sairaalakassissa taitaa kaikki sellaset olla mitä pystyn pakkaamaan ennen lähtöä :) Joulukortti tarvikkeita olisin tiimarista ostanu mutta täällä ei oikeestaa ollu jäljellä oikeestaan mitään kivaa :( Mites ne kaikki nyt samaan aikaa haluaa ostaa joulukorttitarvikkeita :(
Onnea taas uusille äideille :)

baarbi rv 37+2
 
ONNEA uudesta tontusta!!!!! :flower:

hyvä uutinen on se että seuraavan 24päivän aikana tapahtuu! Tää on kuin joulukalenteri! saapa nähdä mistä luukusta tonttu pompahtaa! Ainoat tuntemukset on kipu selässä ja vähän reisissä mut panen ne siivoamisen piikkiin :D mä oon tehny kaikki ässät samanakin päivänä ja niin täällä sitä kokonaisena ollaan! :headwall:

sisko lähtee huomenna Kajaaniin ja tulee vasta 6.12. takaisin. Voi siis unohtaa lastenhoitoavun tuolta ajalta. Onneksi sain nakitettua ystäväperheen ottamaan esikoisen synnytyksen ajaksi. Ja onni että heille käy mikä vuorokaudenaika tahansa. Mummo on nyt jääny kokonaan omaan arvoonsa sen oudon käytöksen ja puheiden takia. Toivottavasti sullakin poppeliini lastenhoitoasiat järjestyy vielä parhain päin!!!!! :hug:

TONTTUA ODOTELLESSA 38+6
 

Yhteistyössä