***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

m0308 Itsekin soittaisin ja menisin näytille.

miimau Kuulostaa kivalle. =)

Belleihana Onnittelut tytöstä :flower:

Lämpöpussi Saadaan lainaan mun kaverilta.

Miida Onnittelut tytöstä! :flower:

BAnski Mulla oli sfmitta 38+4 37cm ja menee yläkäyrän yläpuolella. Meille on arvioitu pidempää lasta ja painoarvio oli tuolloin 3200g. Saa nähdä. =)

Bellaella Mukavaa synttäripäivää!!

Tänne ei ihmeitä. Suht hyvät yöunet takana. Tyttö heräsi niin ajoissa niin ollaan ehditty jo muumipiparit leipomaan. =) Kohta puoliin ulos ja iltapäivällä ostamaan loput joululahjat!

millis ja vertti 39+1
 
Onnea Joulumammalle, EevaN, Miida ja Belleihana :flower: :flower:

Oi, miten ihanan paljon tonttuja syntynyt.. ja vielä hurjan monta lämpöisessä mahassa odottaa päivävaloa :xmas:
Niin kuin omani, ei merkkiäkään että tulisi. Supistelee päivittäin, mutta siinä se onkin!

Tsemppiä niille jotka laitoksella, niille joilla lähtö juuri käsillä ja meille kärsivällisille odottajille :whistle:

pikkuinen 39+2 :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: NewYork
Onnea kaikille uusille mammoille<3 En muista ketä olen jo onnitellut joten kaikille tasapuolisesti taas :)

Tänään on kaverin tai no ei se oikeestaan ole pitkään aikaa ollut kaveri mutta kumminkin. Hänen häät, tai no kahvitteluhetki maistraatissa jo pari viikkoa sitte meni naimisiin mutta nytte vasta pitävät kahvittelut :) Mitään hienoahan en päälleni saa laitettua joten ihan perus paita housutyylillä mennään :D Illemmalla tulee miehen 4-v pikkusisko leipomaan pipareita :) Minä niin tykkään leipoa niitä pipareita mutten tykkää syödä niitä hah :D saa siis nähdä meneekö osa pipareista roskiin :)
baarbi rv 37+5
 
Angelseyes

Kyselit perätilasta Mullahan tosiaan vauva kääntyi perätilaan vielä 39 viikolla (38+6). Käännettiin 39+0, mutta ei pysy pää alaspäin. Olen myös koittanut kopostella miten päin on masussa nyt. Tuntuu vaan liikkuvan niin kovasti että vaihtaa asentoa vielä monesti päivässä. Aamulla meno synnärille. Katotaan mitä alkavat tekemään ja miten vauva tällä kertaa on masussa...
 
Heippa kaikille joulumammoille!

Onnea paljon kaikista pikkutontuista! :D

Enpä oo ennen tällasta ketjua löytänyt, nyt vahingossa tänne eksyin. Luin pari sivua taaksepäin teidän tekstejä, mutta en löytäny ketään jolla vielä oli menny yli lasketun. Tosin nythän eletään vasta joulukuun alkua :)

Mulla toinen vauva tulossa, ja LA oli torstaina 1.12. Tässä eletään nyt kolmatta päivää yliaikaa :( Kuukauden verran ollu sellanen olo että kyllä tää tulee etuajassa, mutta eipä tullu...Esikoinen synty laskettuna päivänä.
Supistuksia ollu, mutta ei mitään kunnollisia vielä. Torstaina neuvolassa sano että pää on lähtökuopissa ja vatsa tosi alhaalla, että hän ei usko mun enää tulevan ens viikon tarkastukseen torstaina :) Mutta, saas nähdä. Hieman alkaa tuskastuttamaan jo :(

m0308: En millään jaksa uskoa että sua lähettäis enää kotiin sairaalasta jos sinne menisit. Jos noin tuskaset oltavat, niin eihän siitä tuu mitään. Jos tehdään sisätutkimus, niin noilla viikoilla ne "rämplää" yleensä vähän kovemmin, ja sillon synnytys usein lähtee käyntiin. Mulla ainakin esikoisen kanssa. Joten menisin sinuna näytille. Ehkäpä jo tänä iltana pikkunen sylissä :)

Mä oon kuullu tosta perätilasta, että jotku koittanu kääntää pimeässä huoneessa taskulampun avulla :D Eli silleen että taskulamppu sinne pään kohdalle, ja sitten hissukseen sitä vatsaa pitkin alas. Sikiö saattaa siis "seurata" valoa. Ihan jossain dikumentissa joskus näin, ja oon myös jostain lukenu. Kuulostaa hieman hassulta, mutta saattaa toimia...
Siit+ä en tiedä millon voi vielä kääntyä, mutta siinä dokkarissa oli munmielestä se nainen ihan vikoja päiviä raskaana, eli oli menossa käynnistykseen. En sitten tiedä jos on kiinnittynyt, että voiko "irrota" vielä...
 
Tasan viikko laskettuun, ja olen ajatellut että kun ihan varmasti yli menee, niin ENINTÄÄN ENÄÄN 3 viikkoa ;D jee.. En tiedä vaan kauan kroppa kestää, tykyttää ja tuntuu että kroppa "kärsii" tästä tilasta jo ihan tarpeeksi. Onneksi aika sentään taas kuluu jotenkin :xmas: Viime yönä jouduin oksentamaan, tiedä sitten mistä sekin johtui.

Onnea kaikki vauvautuneet
:kiss:

Itse kun esikoista odotan on tullut ihmeellisiä ajatuksia nyt loppumetreillä. Mm. "sit se vauva on tääl aina seuraavat 20 vuotta, ja siitä pitäis saada kasvatettua järkevä ihminen, onpa vastuu", "Kuinka meidän elämä muuttuu kun ollaan oltu kahdestaan 7,5 vuotta, matkusteltu ja menty minne halutaan koska halutaan" "Mitä jos se ei opi ikinä kuivaks, tai hoidetaan sitä jotenkin tosi väärin" Olenko ainoa outojen ajatusteni kanssa, miten muut esikoista odottavat?, tuliko/tuleeko totuus päin näköä vai olen vain jotenkin muutos/stressiherkkä :LOL:

Hyyppis+Poju :heart:39+0:heart:
 
Hyyppäjäinen ole huoleti (tai huolissani kanssani...) mulla on ihan samantyylisiä ajatuksia ;)

Tää pallero olotila alkaa pikkuhiljaa piisaamaan meikäläiselle...Jos joskus toista lasta aletaan yrittämään, lupaan ja vannon, kautta kiven ja kannon, etten anna itseni kerätä näin paljon painoa!! Ahristusssss.....Onneks kuitenkin ollaan suht loppumetreillä :) ja se maailman parhain lahja tästä paisumisesta on pian syntymässä :heart:

Mistä tulikin mieleeni...reilu kaksi viikkoa laskettuun aikaan... :eek: Mihin se aika meni!!?? Iiks!! :heart:

Kahlan 37+4 :xmas:
 
Pii mulla varmaa menee yli LA. Jos esikoiseen on uskominen joka syntyi viikollla 41+5. LA olis ensi perjantaina mut empä jaksa uskoa että syntyis ennemmin :D uskonpuute vaivaa siis ;) niija TERVETULOA vaan tähän ketjun jatkoksi! :D

7.12. on seuraava neuvola joten luulempa että sinne pääsen vielä vaivatta! :LOL:

m0308 mä varmaan olisin jo menny ekana päivänä! mulla on suunnilleen saman verran matkaa sairaalaan jne. Toivottavasti oot jo saanu nyytin kainaloon! :heart:
 
Mulla oli tuo sf-mitta viime ke eli 36+5 37,5cm! eli reilusti yli käyrien. Silti meille on ennustettu suht pientä vauvaa 3-3,5kg syntyessään. Painoarvioita on tehty monta, olisko jopa 5 tuon RDn ja raskausmyrkytysepäilyn vuoksi. Lääkärin mukaan tulos on melko luotettava, koska on noin monta mittausta ja kaikki samalla käyrällä. Mulle sanottiin että sf-mitta voi olla suuri ihan rakenteellisista syistäkin. Pituus voi vaikuttaa (ite oon 163cm). Ja kätilön mielestä mun maha näyttää pieneltä! ei se kyllä siltä tunnu :D
Sitten vähän ällömpi kysymys :) Miltä limatulppa tarkalleen näyttää?

Hiny 37+2
 
Oli kyllä ihanat babyshowerit :heart: Ja arvatkaapa vain tuliko herkuteltua kaikenlaista ja olo on nIIIIIIIIIIIIIIIIN turpea että....apua ;)

ONNEA pikkuisesta prinsessasta Belleihana ja miida!!!! :xmas:

Pii: Tervetuloa joukkoon :)!

Täällä sf on mennyt myös koko raskauden yläkäyrillä ja sen yläpuolella, nyt viimeksi oli jämpännyt paikoilleen kun on masu laskeutunut. Voi kuulemma tuo sf mitta viitata esim.pidempään lapseen, oman kropan/istukan paikkaan, runsaaseen lapsiveteen tai vaikka tosiaan siihen lapsen isoon kokoon mutta ei tosiaan oon kiveen kirjoitettu että lapsesta tulis iso....Silti muakin jännittää ens viikon synnytystapa-arvio jossa kuullaan ekaa kertaa painoarvio,iiik!

Kahlan:
Nyt tajuan sen sun surinan!!!!!!!!!!!!!!! Mulla oli samaa eilen!!!!!!!! Eli sellainen niinku joku olis laittanut jonkun lapsen patterihyrrän hurisemaan vattassa! Mulle itelle tuli mieleen että voisko se olla vauvan pissaamista?! Tai voisko olla kohtulihasten "elohiiri"? Ihan puusta temmattuja noi mun mietteet mut tulipa vain mieleen :)

Täällä myöskin herätty kukonlaulun aikaan täysin pirtsakkoina eikä unesta hajuakaan... Näin se kroppa vaan valmistautuu tuleviin valvomisiin ;)

Raskausarvista
sellaista että te joilla on kokemusta niin ootteko hoitaneet niitä jälkeen päin "pois"/vaalenemaan jollakin tökötillä? Onko suositella jotain? Mä oon tosiaan rasvannut ja öljynnyt masua alusta saakka monta kertaa päivässä mutta näin se vain on että jos on taipumusta niin sitten ei mitkään keinot auta....Kirjava alamasu loistaa joulunpunaisissa "koristeissaan" (ääääk!) - noh,oon ainakin aikakauden mukaisissa väreissä, heh :LOL:

Kaikille tunnelmallista sunnuntaita!!! Ja toivotaan yhdessä sitä lunta niin ehkä sitä sitten tulee...eiks juu?! :D

Miimau&Masuasukki 36+5
 
Viimeksi muokattu:
Miimau :D mutta kun se tuntuu tuolla...tuota alapäässä...Ja meitin ukkelo on jo kiinnittynyt...eli peppu ja pissivehkeet pitäis olla eri suunnilla...Mä meinaan et se on vaan sit jotain...painetta tai oma värkki alkaa jo falskaamaan :D

Ja tervetuloa Pii empähän puusilmä huomannut kommenttiasi aikaisemmin... :ashamed:

Ääh...jos sitä laittais vaatteet päälle...ettei mene koko pvä yöskärissä oleskellen :)
 
Voi vesisade, eipä juur joulukuulta näytä ulkona.

Viimeyön nukuin kun pieni possu, mitä nyt pissalla piti ravata vähän väliä. Ei niin mitään "lähtömerkkejä" .

Hassua aatella että todennäköistä on että ensiviikolla meillä on vauva...
Viimeinen viikko ennen laskettua alkoi nyt (bonusviikkoja en nyt mieti..)!

Susimieli ja Pieni 39+0
 
Onnea taas uusista tonttusista :heart:

Tänään heitettiin yhteensä 250km autoreissu kummipojan 1v juhliin, kyllä tuntuukin lonkissa ja lantiossa :/ Muuten ei tässä odotellessa mikään oliskaan jos ei koskis näin kovin :)

Joku laittoikin ettei oo kovin jouluinen olo kun tota vesisadetta ja mittarin +5 astetta kattelee...

Mut eipä mitään ihmeitä, keskiviikkon neuvolaan niinku vissii muutama muukin :)

Astre ja vauveli 37+0 :heart:
 
EevaN suuret onnittelut pojasta:flower:

sametuli perjaatteessa joo mutta näillä tiedoilla synnytän kotona tai ambulanssissa:kieh:
Joo niinhän se synnyttäneiden osasto oli kuulemma täynnä ja salissa täyttä mutta mulle oli tilaa ja noilla aikaisemmilla synnytysten kestoilla mä oisin hyvästikkin synnyttänyt jo sinä aikana mitä salissa odottelin ja kuuntelin radioo.
Joo täälläkin on kyllä pinna piukeena ja kaikesta voi kyllä syyttää miestä:D

adalmiina mullakin oli kakkosen synnytyksen aikaan synnärillä todella rauhallista ja siksi pojan syntymä hetkellä kätilöitä oli huoneessa peräti neljä kappaletta:D Ja viimeksi kun olin tytön jälkeen osastolla niin siellä oli todella hiljaista juuri hirveän ruuhkan jälkeen :)

tirppa mä todellakin toivon että paino arvio heittää häränpyllyä eikä tulekkaan jättiläisvauvaa.Ja jos arvio osuu oikeaan niin eipähän ainakaan vauva tipahda itsekseen kävellessä tai saatan jopa ehtiä sairaalaan asti kun synnytys alkaa...:D
Onneksi sun tapauksessa kaikki meni hyvin.

Joulun laittamisesta mä olen jo laittanut kaikki jouluverhot ja osan joulukoristeista kun niiden käyttöaika on niin lyhyt ja kun musta niiden ihana tunnelma katoaa heti joulupäivän jälkeen niin mä otan ne jo viim. 1.1 pois kun en jaksa enään katsoa niitä.

Kävin tuossa äsken 3km reippalla lenkillä mutta ainoa mitä sain aikaiseksi oli melkein pissat housuun kun vauva painaa niin hyvin rakkoa.
Koko eilisen päivän shoppailu ja illalla saunominen ei täällä saanut aikaan yhden yhtä supistusta joita ei muutenkaan ole joten en odota edes vauvan ulkoutuvan ennen laskettua aikaa ja jos totta puhutaan niin mua ei kiinnosta pätkääkään mennä sinne KYSiin moneksi tunniksi ihmettelemään silloin laskettuna päivänä joten taidan jättää sen käymisen siellä väliin.Mua tarvitaan paljon enemmän täällä kotona ja se on niin mahdottoman turhauttavaa odottaa ja valmistautua johonkin jota ei edes tule.Huomaatte varmaan tekstin sävystä mun turhautumisen koko asiaan.

Joku uusi oli ilmoittautunut mukaan (anteeksi kun ei muistu kuka) mutta sydämellisesti tervetuloa mukaan :)

Ja tyttölapsen saanneille onnittelut:)

metästähti ja jättiläisvauva? 38+4
 
Mulla kans neuvola keskiviikkona, uskoisin olevani hyvinkin yhtenä kappaleena menossa sinne, kun ei tunnu niin mitään. Hauska nähdä on paino jatkanut hurjaa nousuaan (kilo viikossa on ollut viime aikojen tahti.. ) vai joko nousu on tasaantunut.
Hieman jalkoja turvottaa ja sormus ei mee sormeen, mutta mitään kauheeta turvotusta ei oo.

Ostin nyt sitten pitkän harkinnan jälkeen yhdet imetysliivit. Noi ei oo hirveesti isot, mutta aika joustavaa materiaalia, ja ei kai noi tissit voi määräänsä enempää paisua? Lisää ostan sitten kun näkee sen todellisen koon, ei viitsi monia ostaa jos onkin väärää kokoa, ottaa vaan sit päähän turha rahanmeno.

Ostettiin myös yksi paketti new born vaippoja. Aiotaan kyllä kestoilla, mutta jos poika onkin vaikka tosi pieni niin en tie istuuko noi kestot heti hoikempiin kinttuihin. Ja niinkuin mies sanoi että jos ei vaippapyykin pesun rytmi löydy heti niin ei olla tilanteessa jossa ei ole vaippaa jota laittaa päälle.
Piti jo avata paketti ja katso minkä kokoisia noi on, ja onhan ne niin ihanan pieniä! Ei varmaan mee kauaa kyllä päälle kun vauva kasvaa niin nopeesti.

Mulla on mahanahka kutissut taas parina päivänä enemmän, ja nyt on sitten noi arvet laajentaneetkin reviiriään, mulla on alamahassa ihan kunnon "karhun raatelemat" jäljet, ja nyt on tollaisia pieniä ja ohuita tullut myös navan päälle ja ympärille. Sitä se kutinaa siis tarkoittaa, iho venyy. Ja olen rasvaillut mahaa siis päivitttäin ihan alusta asti, eli kudostyyppi taitaa olla se vaikuttava tekijä. Joku kyseli arpia vaalentavaa ainetta, kelpaisi mullekkin, voisi sitten synnytyksen jälkeen sivellä iholle.

Hyyppäjäinen mietti elämänmuutosta lapsen tultua, mua eniten on koko raskauden ressannut se että jos tää onkin pakko pistää heti äippäloman jälkeen päiväkotiin :D Olen sitä kuule itkenyt lukuisia kertoja..
Mua ei niinkään haittaa se että kokisin ettei jotain voida tehdä kun on lapsi, ollaan suunniteltu reissaamista lapsen kanssa, ja varmasti tulee mentyä ihan sujuvasti mukula kainalossa.
Viimepäivinä olen myös miettinyt onko mussa joku vika kun tuntuu etten ole tarpeeksi/oikealla lailla innoissani siitä että lapsi on kohta täällä. Samaan aikaan kyllä tohisen siitä koko ajan, niin etten oikein tiedä miten mun mielestäni kuuluisi toimia/tuntea, jotenkin vaan tuntuu etten odota tarpeeksi.. :stick:

Herkkuruualle ja sitten sohvalle telkkaria tuijottamaan, väsytys päivä ollut taas vaikka yön nukuin hyvin..

Susimieli ja Pieni 39+0
 
Kahlan: Nii totta :D Mutta se elohiiri vois ainakin natsata?!? Mulla on ollut muuallakin noita elohiiriä tän raskauden aikana joten vois ainakin mun osalta osua oikeaan...ehkä....? ;)

Mun sisko on Buzzador ja on kyllä tykännyt touhusta:) Voitti jopa kerran jonkun bonusjutun kun oli niin hyviä kuvia lähettänyt "mainostustilanteesta" ystävillensä:)
Ja tosiaan on saanut monenmoista kokeilla mm.valkaisevaa hammastahnaa, kosteusvoidetta, hiustenhoitoainetta, pakastepizzaa jne... Pitäisiköhän sitä itsekin ryhtyä?

ÄÄÄÄK tätä oloa! Ei oikein tiiä missä olis ja mitä tekis kun kaikissa asennoissa on tukalaa ja painaa ja kiristää...voi apua :( Viime yökin oli aika onneton... Noh,ehkä huomenna on taas parempi päivä? :)

Miimau&Masuasukki kynttilänvalossa 36+5
 
Onnea taas omat tontut saaneille :heart:

metsätähti no toivotaan että sulla on ollut sama puusilimä mittaamassa kun mullakin oli :D Jaksuja, varmasti turhauttaa tuo sun tilanne :hug:

Mango jo mainitsikin tosta Sydänääniä-sarjasta, mäkin oon sen kattonu aiemmin, tai ainakin melkein kaikki jaksot mut pitihän tuo taas väijyä. Voittaa noi amerikkalaiset ja kanadalaiset lässynläät ihan sata-nolla :)

Raskausarpien vaalenemisesta on ollut puhe, mullahan ei poikien jäljiltä montaa neliösenttiä tervettä ihoa mahassa ole, pelkkää arpea rinnakkain ja poikittain ja hyvä ettei sisäkkäin :D Ite en käyttänyt mitään erikoissalvoja tai vippaskonsteja, perusrasvalla rasvasin raskauden jälkeen ja hyvin nuo vaaleni. Ohuet arvet ovat normitilassa melkein näkymättömiä, mutta suuri osa arvista on sentinkin leveitä joten huomaamattomia eivät oo vaikka vaalenivatkin. Raskausaikana en rasvannut viimeksi enkä oo nytkään rasvannut.

Vietin tänään vapaahetkeä ostosten merkeissä, kävin reilu pari tuntia käppäilemässä kaupoilla. Yritin autonkin aina jättää vähän etemmäs parkkiksella et ois PAKKO kävellä mahollisimman paljon :D Näin yhtä kaveria joka kauhisteli että onpa mun maha jo alhaalla. Hyvä hyvä, saapi jo ollakin :) Shoppailusta ei tainnut taaskaan olla kummoista hyötyä, vähän normaalia napakampia suppareita on ollut mutta aika onnettomia silti. No, sainpahan rahaa kulumaan ja joulukamaa ostettua ;) Muutenkaan ei oo edelleenkään mitään oireita ollut, HUOH.

Hyvää vointia kaikille!
 
Hyyppäjäinen eivät nuo mielestäni mitään outoja ajatuksia ole. Itseäni samaten mietityttää, että kuinka parisuhde tulee muuttumaan ja millaista se on, kun ei enää saadakaan olla kaksin ja tehdä mitä huvittaa. Ja kuinka sitä sitten jaksaa... Itselläni ainakin se mielikuva, että alkuajat tulevat varmaan olemaan tosi rankkoja, ja pitää pärjätä tosi vähillä unilla. Mutta kai sen jotenkin jaksaa, monet sanovat että hormonit auttavat... Mutta kaikista noista huolista huolimatta tuo pikkuinen tuntuu jo niin rakkaalta, ja sitä toivoo tapaavansa hänet mahdollisimman pian!

Täällä on tänään siivottu koti ja leivoin jo pakkaseen hyydykekakun jouluksi. Joitakin joulukoristeitakin on jo laitettu. Kortit on postitettu, ja lahjoja on hankittu jo jonkin verran. Toivottavasti loput saisi ensi viikon aikana hoidettua. Sitten pääsisi vain odottelemaan sitä joululahjaa :) Ainiin ja kuusi pitää toki vielä käydä ostamassa! Joulu on ihanaa aikaa, toivottavasti saisimme viettää sen jo uuden perheenjäsenen kanssa kotona.

Onnittelut jälleen uusille pikkutontuille!

Oma vointi olisi tätä kutiavaa ihmeihottumaa lukuunottamatta todella hyvä. Aamulla käyn paastoverikokeessa. Maksa-arvoista ei ainakaan pe kuulunut mitään, joten oletan, ettei tämä ole raskaushepatoosia. Mutta huomisen munuaiskokeen jälkeen saan sitten ip tulokset. Toivon niin kovasti, että tämä kutina loppuisi pian! Välillä on ollut niin epätoivoinen fiilis, että on tullut kyyneleitä tirautettua. Tämä on mun ensimmäinen kunnon vaiva koko raskausaikana, joten kai sitä piti jotain tullakin, ettei liian helpolla pääsisi...

joululahja2011 38+3
 
Tervetuloa uusille!!

Täällä kanssa yksi jolla menee laskettu taatusti yli. Eka siis syntynyt rv 41+5..käynnistyksellä. Neuvolatäti sanoikin keskiviikkona,että vielä ainakin ensi viikon ke nähdään. Niin siinä varmasti käykin. Oon asennoitunut siihen,että yliajalle mennään.
 
Vauvautuneille onnea!:flower: ja uusille tervetuloa mukaan loppumetreillä.

Tänään vietettiin mun äidin 70v synttäreitä. Veljen vaimon vanhemmat oli mukana ja veljen vaimon äidillä oli kanssa synttärit ihan muutama päivä sitten. Molempien äidit sai kortin jossa oli tieto että heistä tulee mummoja kesäkuussa. :heart: Meidän äidistä tulee mummo neljättä kertaa ja veljen vaimon äidistä toista kertaa. Molemmille eka lapsi tulossa. Ihanaa!
 
_H_
Hei,

Täällä yksi joka on palstaa taustaillut vähän aikaa ja aktiivisena kirjoittelin tuolla kaatuneella palstalla. Viime maanantaina oli ajatuksena, että rekisteröityisin ja tulisin mukaan. Ehdin sitten kuitenkin jo synnyttämään... Mutta ajattelin nyt kirjoittella ja ilmoitella itsestäni ja mahdollisesti sitten tulla synnyttäneiden keskusteluun mukaan.

Eli toisen LA oli 1.12. Minulla Sf-mittahuiteli yläkäyrän yläpuolella viikolla 38+0 se oli 38cm. Tästä syystä pääsin kontrolliin Kätilöopistolle jossa viikolla 36 arvioitiin LA:n painoksi 4,3 kg. Uusi kontrolli oli edessä 28.11 jolloinka arvio oli n. 4,1 ultralaitteen mukaan. Pahemmin ei ollut ollut supistuksia mutta 3cm olin auki ja kohdunkaula vissiin hävinnyt. Käynnistysajan eli kalvojenpuhkaisun sain lasketulle päivälle. No 29.11 heräsin 4.30 vessahätään jolloinka lapsivedet myös meni. Supistuksia alkoi tulemaan viideltä ja heti 3-5min välein ja napakoituivat. Sairaalassa oltiin sitten 6.30. 7 aikoihin olin 4cm auki ja pyysin epiduraalia jonka sainkin jo ennen kasia. Vaikutus oli ok, tuli joku ihme supistussarja mutta onneksi puudutus oli päällä. Lääkärikierto sattui puoli ysille ja olinki jo sitten kokonaan auki. Hirveä tärinä tuli ja pakarat oli ihan jumissa ja sainkin sitten pudendaalipuuduksen vielä ja lihasjännitys hävisi jonkinverran. Ilokaasua hengittelin välillä kaverina kun kuitenkin jotain tuntemuksia oli. Laskeutumista saatiin sitten tunnun verran odotella. Ponnistamaan kun päästiin niin se hoitui 5 minuttussa. Lopputuloksena oli 54cm pitkä poika ja painoa herralla oli 4130 g päänympärystäkin 37,5cm. Koko helahoito vesien menosta kesti siis 5tuntia. Syntyi siis 39+5ja varmaan lääkräikäynti edellisenä päivä edisti asiaa.

Ihan erilainen synnytys kuin esikoisella, jossa avautmista odoteltiin sairaalassa useampi tunti kalvojen puhkaisun jälkeen ja laskeutumista tovi myös, silloin vielä kukkuraksi ponnistin tunninverran ja tyttö oli3,5kg ja 51,5cm.

Kaksi yötä oltiin sairaalassa ja nyt harjoitellaan eloa kahden lapsen kanssa. Mies on vielä reilun viikon kotona onneksi.

Eli minun kohdallani sf-mittaantoi viitteitä isosta/isohkosta lapsesta. Vettä oli normaalisti. Kohtu kyllä sen mallinen, että kaikki oli tuossa suoraan edessä. Painoarvio päivää ennen piti myös hyvin paikkansa.

_H_kera pojan 5vrk sekä neiti reilut 2v.
 
Tervetuloa uudet mukaan

Täälläkin on pohdittu paljon miten elämä tulee muuttumaan uuden tulokkaan myötä. Nyt yhden lapsen kanssa on melko helppoa, mutta kovasti jännittää kuinkas sitten jaksaa kun huomiota täytyy jakaa kahdelle. Pelkään, että esikoinen joutuu olemaan isompi poika kuin oikeasti on. Onhan 1v 9kk vielä todella pieni. Omalle ajalle saa heittää hyvästit varmasti pidemmäksi aikaa... Esikoinen nukkui huonosti ja lopulta kävin niin ylikierroksilla, että oli turvauduttava nukahtamislääkkeisiin. Pelkään, että sama unettomuus toistuu taas. Nyt olen kyllä fiksumpi sen suhteen, enkä anna tilanteen päästä niin pitkälle, etten nuku yössä ollenkaan.

Parisuhdetta ollaan tähän asti onnistuttu hoitamaan arjen keskellä. Kumpikaan ei liiemmin ole kaivannut kahdenkeskeistä aikaa kodin ulkopuolella. Lapsen(lasten) nukkuessa pystyy puuhaamaan meidän tarpeeseen riittävästi aikuisten juttuja.

Niin ja mä olen myös varautunut, että yli lasketun mennään. Esikoinen syntyi 42+0, tuntia ennen ku oli tarkoitus mennä käynnistykseen :) Eilen synnärin ohi ajellessa miehelle totesinkin, että viimestään 5 viikon päästä pitää mennä tonne :)

Kukakohan on nyt synnyttämässä? Jännää :popcorn:

Mango ja Ola 36+6
 

Yhteistyössä