***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Onnea tonttusista Tanjuska ja Tsoink:heart:

Monilla on limoista ja supisteluista päätelleen tosi jännät ajat menossa=) Toivottavasti tosiaan tuleva täysikuu saa synnärit pullistelemaan meitä joulumammoja!

Nyt olisi vauvan sänkykin vihdoin valmiina odottamassa pikkuista nyyttiä:heart:
 
Koko ajan tulee tonttuja lisää :)Isot onnittelut kaikille vauvautuneille:heart::flower: ja tsempit hakureissulla oleville :heart:

Täällä ei ole tapahtunut viikonlopun aikana muuta kuin vatsan kovettumista kun hiemankin jotain touhuaa ja vihlontaa kohdunsuulla. En kyllä nyt toivoisikaan vielä mitään tapahtuvan, koska silloin on edessä kiireellinen sektio.

Alkoi naurattamaan nuo selostukset vesien menosta lenkillä tai jossain muualla ihmisten ilmoilla, kun pitää mennä pitkäkseen :D siinä voi kanssaihmiset olla kyllä ihmeissään,mikäs nyt tuli. Tosiasiassa kyllä miettinyt itsekin sitä samaa, kun tänne myös sellainen käsky tuli äitiyspolilta eli mitä ihmettä sitä tekee jos ne vedet menee jossain kävelylenkillä, hankeen vaan pitkäkseen vai.. :)

Hyviä viikonloppuja kaikille
 
Voi ONNEA ONNEA ONNEA jälleen uusista tonttusista!. Olenko ihan ainoa josta edelleen tuntuu ihan absurdilta että oikeasti se vauva on tuloillaan :) En jotenkin osaa ajatella että ihan kohta se pieni uusi ihminen muuttaa meille. Enkä jotenkin osaa odottaa että synnytyskään oikeasti alkaisi. Outoa.... vaikka toisaalta odotus on tietty ihan hirmuinen silti kaikki tuntuu tosi kaukaiselta...

Susimieli
sun nimimerkille sopisi kyllä oikein hyvin täyskuusynnytys :LOL: Susimieli synnyttää täysikuun aikaan... kuulostaa melkein biisin nimeltä ;) Toivottavsti ensi yönä tonttuja puskisi oikein olan takkaa!!!

ja mulla on myös ohjeet soittaa heti ambulanssi, jos vedet menee. Tämä siksi että vauva on viihtynyt sen verran hyvin poikittain (vaikka nyt ilmeisesti taas raivotarjonnassa onkin) + ei ollut kiinnittynyt. Olen myös naureskellut että kiva heittää pötkölleen vaikka stokkan kellon alla tässä säässä ja soittaa isselleen ambulanssia ;) Mutta kättärillä oltiin tosi tarkkoja siitä ettei edes itse missään nimessä saa nousta paareille, vaan on tosi tärkeää olla ihan makuuasennossa koko ajan.

Ajattelin ensi viikolla mennä akupunktioon, jossa kuulemma voidaan luontaisesti lämmitellä synnytystä käynnistymään... hmmmm..... onko kellään kokemusta?

Ärhäkäitä, aikaansaavia täydenkuun supistuksia koko porukalle (tai niille jotka niitä toivovat :)

Viena ja juniori 38+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Tsoink!:flower:

Me siivottiin tämä päivä, nyt on lakanat vaihdettu (kai niihin ensiyönä holahtaa lapsivedet... ) ja imuroitu, myös vauvan vaipat ja vaatteet laitettiin koreissa hoitopöytiin (makkarissa ja vessassa omansa) ja amme sun muut on nyt paikoillaan. Kaikki on valmiina. Ei olla aiemmin noita nosteltu esille ettei suotta pölyynny, mutta tässä ei kait montaa päivää nyt mene että pääsevät käyttöön.
En kyllä vieläkään toisaalta usko että se syntyy ihan koska vain, todennäköisesti viimeistään alkuviikon aikana! Huh! :whistle:

Kävi tossa kyllä sellainen kömmähdyskin, joka ensin otti lujaa päähän mutta toisaalta, parempi että se nyt kävi kun vauvan kanssa..
Siirrettiin makkarissa mun yöpöytä pois, kun tarkoituksena on että vauvan sänkyä saa öiksi aina laita alhaalla mun viereen kiinni, sivuvaunuksi, ja siinä tuli sitten kokeiltua ja kerrattua vielä miten se laita laski ja nousi.
Vaan siinä testatessa, irtosi koko hemmetin ylälaita tuosta sängystä, ja pienat ropisi tietty irti samalla! Toinen pitkä sivu meni siis ihan palasiksi!
Hetki siinä ihmeteltiin että mistä me tähän hätään saadaan uusi sänky, mutta saatiin toi sit hyvin kasaan, laitettiin parit ruuvit niin että se ei voi enää särkyä. Olisikin ollut hienoa kun ei olisi ollut sänkyä odottamassa..
Käytettynä toi ostettiin ja on vissiin edellisellä omistajalla jo hajoillut kun noin äkäseen hajosi, ei olla sitä juuri nosteltu kun se on vaan seissyt koristamassa makkaria. Olisi se tietty voinut ostaessa kertoa.. Brion melko uusi sänky ja muuten kunnossa niin ei olisi uskonut.
Mutta onneksi se on nyt kasassa ja kunnossa taas.

Nyt on vähän kurja olo, huimaa vähän, mutta se saattaa johtua kun ei olla syöty sitten aamupalan kun ollaan touhuttu siivouksen kanssa. Mies lähti hakemaan herkut kotipizzasta ja loppuilta lepäillään vatsat täynnä. Kaverit pyysi niille istuun iltaa mutta ei tee mieli mennä kun hieman jo väsyttää ja tän mahan kanssa on mukavin röllöttää sohvalla pitkänä, niin kylässä pitää liikaa jäykistellä.

Mua niin inhottaa kun jalkaterät on turvoksissa, mulla on sellaiset pullajalat nyt, ihan niin kuin lapsen pyöreä ja pehmeä jalkapöytä.

Mä niin toivon että ensiyönä saataisiin lähteä poikaa hakemaan sairaalaan,loppuisi jännitys ja pääsisi murun jo näkemään. Vaan eipä tunnu supistuksen supistusta!
Katsotaan, toiveeni on täysikuun maagisessa vaikutuksessa! Mut se ainakin pitää hereillä jos ei muuta.

Hassua kuinka moni on jo valmiina lähtemään riemusta (ja kivusta) vinkuen hakemaan vauvaa kun vaan tontut haluaisivat ulos, juurihan me tuskailtiin kun lasketut ajat on niin kaukana.. Meilläkin huomenna jo :heart:

Susimieli ja Pieni 39+6
 
Onpas ollut mukava lauantai! Vietetty koko päivä esikoisen kummiperheen kanssa, kokkailtu ja syöty... me äidit nukuttiin kuulema oikein somasti vierekkäin päikkäritkin, kun pojat ja isät pelasivat pleikalla. :D

Tuli myös hiukan synnytysvalmentauduttua, kun tämä kylässä ollut kaverini on tulossa tukihenkilöksi, ja näytti ja kertoili, millainen liikkuminen, asennot ja äänet ovat hänellä olleet hyviä synnytyksessä. Siinä sitten mölistiin yhdessä makkarin lattialla "synnytyslaulua". :)

Täällä ei mitään suorastaan synnytystä ennakoivaa. Säännöllisiä, kivuttomia harkkasupistuksia voi olla monta tuntia viiden minuutin välein, mutta eivätpä ne mitään kyllä tarkoita. Kipeitä odotellessa.

Onnea vielä uusille vauvautuneille!

S ja Nuppu 38+2
 
Onnea uusista tontuista!!:flower:

Susimieli sovitaanko ens yöks rehvit vaikkapa siihen synnytysvastaanottoon? :p Minäki oon täällä ihan niissä toiveissa että alkas ens yönä syntymään!

Nyt pari päivää tosiaan ollu semmosta menkkakipua aina välillä. Tänä aamuna päätin sitte kokeilla hieroa nännejä ja nehän tosiaa sai aikaan muutaman supistuksen! Puolen tunnin aikana tuli ehkä 5-7 iiihan pikkasen kipeää supistusta, mutta siihen ne sitte loppu. Koko päivän kyllä on selkää jomottanu ja välillä mahaaki, mutta ei siis tosiaan muuta.

Jospa se ens yön täysikuu tosiaan sais jotain aikaan!?

Jätkälle pakkasin jo aamulla hoitokassin valmiiks ja katoin vielä oman kassin ja vauvan vaatteet läpi, että on varmasti kaikki!

Mutta eipä tässä voi muutaku ootella, että alkas tapahtumaan........

Jonna90 ja pikkukakkonen 40+1
 
Tsoink Onnittelut pojasta :flower:..ja mukava oli lukea synnytyskertomus.

TanjuskaOnnittelut tytöstä :flower:

Täälläkin ollaan vielä mukana. Limoja,supistuksia ja kaikkee muutakin odotellaan. :LOL:

Millis ja Vertti 40+0 :heart:
 
Jonna90 Sounds like a plan! ;) Olisi kyllä hauska jos siellä olisi joku täältä :D

Piti vähän laskeskella pojan liikkeitä, aika rauhallinen päivä ollut mahassa. Hyvin se sit liikkui, toivotaan että kyseessä oli voimien keräystä ensiyöksi ;)

Jalkoja turvottaa ehkä vähän lisää, nilkat katoaa tätä menoa näkyvistä, jos pahenee niin mennään näytille huomenna.

Nyt nukkumaan ja odottamaan tapahtumarikasta yötä.

Susimieli ja Pieni
 
8.12 syntyi pieni tonttutyttö 3140 g ja 47,5 cm

Ja onnittelut kaikille pikkuisen jo syliin saaneille :)

Sairaalassa vielä ja odottelen että tytsy heräilee, joten vain tälläinen pikapäivitys. Huomenna lupailtu kotiinpääsyä, joten silloin pääsee paremmin lueskelemaan, oli nimittäin tekstiä kertynyt muutamassa päivässä monia sivuja :popcorn: ja naputtelemaan vähän omia synnytyskokemuksia...

-Tinker ja pikkuinen :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau ja Astre
Tinkerbell: valtaisesti onnea pikkuisesta!!!!! :heart:

Ja Viena, vaikka kuinka odotan toista niin samat ajatukset täällä.. vauvaa odotetaan jo kuinka mutta silti tuntuu epäuskoiselta että nyytti on kohta jo tuossa tuhisemassa...

Täällä meinaan kans vihloo ihan mukavasti alas, niin "kipeästi" että tuntuu että kohta menee vedet.. iski melkein paniikki tässä että jos vaikka tulisikin lähtö.. rupsesin sit äkkiä kirjoittamaan osoitteita joulukortteihin ja pakkasin sairaalalaukun itselleni ja miettisin esikon vaatteita miten isovanhemmat löytäisi tavarat helpoiten ja peruutin kirjakerhon paketit.. :LOL: no en siis usko kyllä laisinkaan että lähtö tulisi mutta tuli jotenkin ensimmäistä kertaa todelliseksi koko asia että kohta tässä mennään ihan oikeasti.. no kun noi joulukorttihommat saa tehtyä niin kaikki on kyllä muuten valmista..
Huh kun tälläkin hetkellä alamahasta juilii kun vatsa kiristyy ihan kivikovaksi..
Mies on onneksi jo matkalla kotiin metsästämästä.. ja enää sen ei tarvi mennäkään.. kyllä se aamulla jo pohti voiko mennä ollenkaan mutta sanoin ettäpärjätään kyllä..

Mutta jospa tästä siirtyisi vaikka sänkyyn odottamaan että mies kotiutuu, en osaa nukkua kun siellä on ihan kamala keli ja pahinta peura-aluetta..

Hyvät yöt kaikille !!

Hipu+pikkuveli 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: viena
Omaa napaa: Täällä liukastuttiin sitten kunnolla iltalenkillä. Mies ehti just sanoo, että tuossa on liukasta ja jo olin selälläni. Koko alkulenkki oltiin kävelty käsikynkkää, ettei vaan satuttais kaatumaan ja tuossa kohtaa ei jostain syystä oltukaan käsi kädessä. Kaatuminen ei sattunut pahemmin ja ajattelin, että hyvä, että selälleen kaaduin, enkä mahalleen, enkä ajatellut, että siitä mitään seurais.

Illan mittaan erehdyin googlettamaan kaatumista ja löysin juttuja, että on riski istukan repeemiseen jne. Mitään vuotoa tai erikoisempaa kipua ei ole tullut, mutta soitin silti synnärille, tarviiko käydä näytillä. Kätilö oli sitä mieltä, että olis hyvä tarkistaa, mutta koska matkaa meiltä synnärille on se reilut sata kilsaa, niin päätti yhdistää lääkärille, ettei ihan turhaan tarviis yöllä lähtee ajelemaan. (Taisin herättää sen lääkärin, oli ihan sen kuulonen puhelimessa ja vaikutti tosi välinpitämättömältä verrattuna kätilöön. Toivottavasti se ei oo sillon töissä, kun oon synnyttämässä!) Oli sitä mieltä, että kun ei mahaan osunut, niin ei tarvii tulla. Liikelaskentaa käski tehä ja jos tulee kipuja/supistuksia, niin sitte pitää mennä heti näytille.

Liikelaskut tein äsken ja kyllä siellä suklaan voimalla liikettä tuntui tarvittava määrä, mutta silti vähän huolettaa. Jospa nyt vaan selvittiin säikähdyksellä!

Lontoon rae ja Pätkis 38+3
 
Tinkerbell onnea! Siro tyttö teillä :)

Lontoonrae hui! Itse hankin sellaiset mummojen liukuesteet kenkiin, kun läheltäpiti liukastumisia on tullut, onneksi olen aina saanut miestä hihasta kiinni. Eiköhän masussa ole kaikki kunnosssa, koita saada rauhassa nukuttua yö, ettet liikaa hermoile.

Mua alkaa kohta tosissaan jännittään, laskettu aika ois nyt, sunnuntaina! Ja jännittää se ja myös se vaihtoehto että maanantain neuvolan tuomiota joudutaan odottaa. Nyt jänskättää kaikki! Synnytys, vauvan tapaaminen, mahdollinen käynnistys.. Saa nähdä tuleeko uneton yö..

Susimieli ja Pieni 40+0!
 
Onnea kovasti Tinkerbell tyttösestä:heart:

Ja tsempit matkaan Sametulelle, hyvä että täysikuu sai jollain vipinää aikaiseksi=)

Lontoon rae oli kaatunut mutta onneksi selvisitte säikähdyksellä. Mä olen tämän odotuksen aikana kaatunut kahdesti ja aina se pelästyttää.

Mä odotan ainoastaan tiistain polikäyntiä, saan purkaa kaikki huoleni sillä reissulla. Muutoin on sellainen olo että viime viikon limatulpista, supisteluista ja verisestä vuodosta huolimatta tämä meidän tonttu ei ihan hetkeen ole ulos pyrkimässä. Kunpa vain itse pystyis nauttimaan näistä viimeisistä päivistä.

äitsy ja muru 38+5:heart:
 
sametuli ihanaa ihanaa:)!!!!Ei täälläkään lähtö tullut vaikka pariin kertaan yöllä heräsin kun kohtu oli ihan kovana ja muutenkin nukuin tosi huonosti.Onnea matkaan:)!

Lontoon rae HUI!Hyvä että et tosiaan lentänyt mahallesi.Mäkin oon monta kertaa meinannut kaatua ulkona.

Tinkerbell onnea tontusta:)
 
Ohoh. Täällä on taas tapahtunut!
Sametuli onnea matkaan, ihanan syntymäpäivämäärän saa teidän vauva!

Onnea MarsuJaSiskit ja Hulitus!

Mullakin toi laskettu aika olisi niinkuin NYT, mutta ei tunnu missään, napakoita harkkasuppareita yöllä, mutta niitä on ollut tässä jo jonkin aikaa. Olen aika yllättynyt jos tässä yhtäkkiä synnyttämään lähdettäisiin. Huomenna on se neuvola14.30, toivottavasti alkavat suunnitella käynnistystä, alkaa hermostuttaa tämä odottelu ja oman ja vauvan voinnin miettiminen.
Mulla on toi turvotus kyllä vähän lisääntynyt viikonlopun aikana, me sitä seuraillaan ja tarvittaessa soittelen tänään sairaalaan ja kysyn ottaisiko ne tarkistettavaksi.

Susimieli ja Pieni 40+0
(Hullua kuinka tätäkin päivämäärää on tuijottanut viikko kaupalla, ja nyt se on tässä. Ja mitään ei tapahdu :D )
 
Onnea kaikille tontun saaneille :heart:

Täällä ei varmaan tapahdu yhtään mitään vielä pitkään aikaan. Varmaan synnytän vasta tammikuussa, huoh :headwall: On niin kipee olo että vois neiti syntyy jo mut turhaa taitaa olla tää toivominen.

- Sokruli ja pikku neiti 37+6 -
 
Tulin myös poksumaan, laskettuaika olisi tänään. Olo on todella omituinen, eilen kaverilla ollessani kolmetuntia siis AIVAN kamalaa selkäsärkyä.. alaselkä ihan tulessa. En tiedä miten ne oli, minusta särki koko aika, eikä se heikentynyt. Nivuset ja alakerta huutaa nyt hoosiannaa, jos jotain kohdunsuulla tapahtui.. toiveajattelua :)
Supistuksia huomasin yöllä missä ihan se ns. huippu, mutta ei ne nyt oikeasti sattunueet, mutta olivat erilaisia kun harkat. Ehkä ensiviikolla?? ;D

Lähden nyt kävellen joulumarkkinoille. Pari kilsaa sinne ja takaisin. Olo on kun krapulaisella, myötätunto darraa ilmassa, koska ystäväni eilen joivat ;)

Joku taisi taas vauvautua tässä välissä, ONNEA :)

Hyyppis+Poju 40+0 <3
 
Lämpöiset onnittelut vauvautuneille! <3

Miks ei miulla mee niinku toisilla..valivali taas.. ;) Mutta iltakympistä lähtien supisteli ihan napakasti että piti puhallella, 7-15 min välein, samalla lailla mistä ekan lapsen kohdalla kyllä oli tosi kyseessä.. Parin tunnin tauko parilla supparilla 23:30-01:30, ja aamuviien aikaan taukos taas, yksittäisiä supistuksia, kasilta tuli tunnin verra säännöllisemmin, ja nyt taas yksittäisiä supistuksia vaan tulee. Eipä oo nukuttu viime yönä. En ymmärrä, onko ne vaan napakoita harjottelusuppareita kun ei pahentunu.. Vauva liikkuu hyvin. Ahistavaa! No ei auta ku katella. Oliko muilla tällasta arpomista tää oleminen?
 

Yhteistyössä