***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Tonttujahan putkahtelee nyt harva se hetki! Onnea kaikille vauvaantuneille ja tsempit lähtöä odottaville! Mulla on täällä hormoonihuuruissani ihan paha mieli osan puolesta. :D

Kohta päästään kotiin, illalla naputan piiitkän synnytyskertomuksen vielä kun muistan kaiken. Oli se niin hienoa, etten halua mitään kokemuksesta unohtaa!
 
Me tossa miehen kanssa tutkailtiin tätä mun turvotusta ja koska nyt alkaa kämmenetkin pullottaa, niin soitin synnärille. Kehoitti tulemaan tarkistettavaksi,
katsovat pissan, verenpaineen, laittavat kai käyrille, lääkäri ultraa istukkaa jne.
Noiden perusteella sit katsotaan jatketaanko neuvolan seurannassa vai ottavatko mut sisään. Voin kertoo että nyt iski jänskätys! Toivoisin ehkä että alettaisiin patisteleeen pojua ulos, ettei tarvi jatkaa tätä hermostuttavaa olon seurailua.

Susimieli ja Pieni 40+0
 
Tinkerbell Onnittelut tytöstä :flower:

Lontoon rae Hui onneksi selvisit säikähdyksellä.

sametuli Tsemppiä!

marsujasiskit Onnittelut tytöstä! :flower:

Hulitus Onnittelut tytöstä! :flower:

Tänne ei mitään uutta. Aika kypsä alan olla tähän mahaan jo ja kyselyihin joko joko...
Noh max 2vkoa enää ja sitten luulisi olevan sylissä. :) Ensi viikolla voisi alkaa urputtaa niin josko pääsisi vähän aiemmin käynnistykseen. Ihme on jos tä vielä tulee omin avuin.

Täälläkin alakerta on kipee. Muutaman päivän sisällä kipeytynyt. Jospa siellä jotain tapahtuu.

millis ja vertti 40+1
 
Viimeksi muokattu:
Onnitelu Tinkerbell, marsju ja siski ja Hulitus!!!:flower:

Täältäkin tsempit Sameulille ja Susimielelle myös!

Synnytyskertomuksia odotellen! Mä niin tykkään luke niitä :)

Mango ja Ola 37+6

Ainiin, saanhan mä ainakin sydäänäänistä vähän synnytystarinan makua, ellei kukaan jouda tänään synnytyskertomusta tänne jakamaan!
 
MarsuJaSiskit onnea:):flower:

Hulitus vaaleanpunaiset onnittelut:):flower:

Sokruli:hug:

(.) Viime yönä oli muutama supistus ja nyt taas tässä iltapäivällä on masu mennyt kovaksi aina silloin tällöin mutta ei mitään kunnon supistuksia vaan epämääräistä masun kovettumista,alapäässä tuntuu painetta mutta ei yhtään kipeetä.Ihan kummallista kun kenenkään muun aikaan ei oo ollut mitään vastaavaa...

Metsätähti ja jättiläisvauva 39+4
 
Hei taas pitkästä aikaa kaikille!

Aika menee niin nopeasti ettei ole tosikaan. Eilisen ja tämän päivän olen viettänyt lukiessani tätä ketjua kun tekstiä tulee niin nopeasti ettei ehdi lukea. :)

Hurjan paljon onnea kaikille jotka ovat jo oman joulutonttunsa saaneet!

Täälä olisi viikkoja 39+6 eikä minkäänlaisia merkkejä olemassa että voisi tuolta tulla ulos.. :) Viime keskiviikkona olin painoarviossa ja arvioipa siinä sitten että silloin olisi jo 3,4kg. Käynnistyksestä puhui että viimeistään viikoilla 42+2 mutta sehän menee jo joulun yli ja vauvahan ehtii kasvaa siihen mennessä aivan hirmuisesti. Seuraava neuvola-aika on vasta torstaina ja ellei vauva siihen mennessä ole jo syntynyt alan varmasti panikoida kunnolla.

Synnytystä sinänsä en pelkää ollenkaan, lähinnä hirvittää vain tuo vauvan koko. Jos se ehtii kasvaa johonkin 4.5kg (tai painoarvio ei pidäkään paikkaansa ja on suurempi) niin kuinka mahtaa sitten synnytyksen kanssa käydä.. Apua....

Tänään sain makuuhuoneen "valmiiksi" kun siirsin sängyn toisinpäin ja sain sinne myös pinnasängyn ja vauvan hoitopöydän. Joululahjat kun saisi tänään paketoitua vielä niin voisin vaikka ensi yönä mielelläni lähteä... :)

Vanillah ja toivottavasti joulutonttu 39+6
 
Te ootte tässä parissa päivässä kirjottanu niin monta sivua tekstiä, että :) Onnea kaikille jotka on vauvan saaneet!

Meille synty sitte torstaina 8.12 tyttö. 3820g ja 52cm, eli kivan kokoinen, 1,5 kg esikoista painavampi! :D

Vois lyhyesti kirjottaa synnytyksestä.
Eli 8.45 meni vedet. Synnäriltä sanottiin, että viimestään kuudelta pitäs tulla. Koko päivän tuli pieniä supistuksia, kipeitä ehkä vähän, mutta ei kunnollisia. Neljältärupesin imuroimaan ja siivoomaan vessaa, kun tiesin että kivempi sitten tulla puhtaaseen kotiin. Sillon alko supistukset tulemaan 10 minsan välin, mutta edelleen aika lieviä, ei tarvinnu edes välttämättä keskeyttää hommia.
Viiden jälkeen lähdettiin ajamaan, ennen kuutta oltiin sairaalassa. En ois vielä halunnu lähteä, mutta kun käsky kävi, niin pakko oli mennä. Pääsin käyrille, ja sitten odottelemaan potilashuoneeseen. Kahdeksalta alko olla sen verran kivuliaita supistuksia, että tuntui.
Kymmeneltä laittoivat mut suihkuun, mutta siinä vaiheessa halusin ilokaasua. kohdunsuu tarkistettiin, ja oli 6 senttiä auki. Synnytyssaliin ilokaasua saamaan. Muistin pysyä pystyssä koko ajan, ja paikat aukeni tosi äkkiä. 23.25 sain alkaa ponnistamaan. Aloitin polviseisonnassa, mutta vartin päästä en vieläkään saanu mitään aikaan. käännyin omasta pyynnöstä puoli-istuvaan asentoon, ja johan tuli tyttö ulos parilla työnnöllä! :D
Istukka ei sitten irronnutkaan millään, vaikaa mitä tippaa ja piikkiä ja pilleriä antoivat. Puolentoista tunnin päästä lääkäri tuli tutkimaan tilanteen. Oli aikas ikävää kun laitto koko käden kohtuun ja koitti sitä istukkaa irrottaa, varovasti kylläkin. Teki sitten päätöksen, että nukutetaan ja irrotetaan väkisin.
Mies meni pesemään vauvaa, ja minä leikkaussaliin. Kolmelta pääsin vauvan kanssa huoneeseen, ja olo oli tosi hyvä :) Istukka oli ollu tosi hyvin kiinni, ja vaikea irrottaa.

Mutta nyt siis kaikki hyvin, ja kotona ollaan. Jännittää eka yö, mutta menee varmaan hyvin :D
 
Pii onnea tyttärestä:):flower: Kylmät väreet kulki kun luin tuosta istukan irtoamattomuudesta:O Onneks kaikki meni lopulta hyvin:)

Mies kävi tuossa pelaamassa ja juuri kun se oli lähtenyt niin tuli pari supistusta ei kylläkään kipeitä mutta sellaista mahan kovettumista ja kohta oli ihan sellainen tunne kun jotain ois jo kohta tulossa tuolta jalkovälistä ja painoi mukavasti mutta meni sitten ihan itsestään ohi ja nyt olo on ihan kuin ennenkin.Kummallista...
Laittelin tuossa äsken lisää joulukoristeita lasten kanssa:)
Mies tuli juuri kotiin ja rupes tekemään pitsaa:p
 
Hello!

Kaikki vauvalla ok, poikalupaus pitää edelleen ja painoksi veikkasi 3700g!
Pissassa proteiinit kaksi plussalla, verenpaine ok, jalat järkyn turvoksissa. Verikokeissa joku arvo koholla niin ottivat yöksi osastolle. Mun pitää kerätä kaikki pissa talteen seuraavat 12 tuntia ja illalla ottavat vielä käyrille.
Lääkäri teki melko ronskisti sisätutkimuksen (sattui ihan sairaasti!) Ja sanoi että reilusti yhdelle sormelle auki, änkeämällä sai kaksi ja venytteli siellä ties mitä. Nyt on kipeitä supistuksia vähän ja ruskeaa tuhruvuotoa vähän.. Saa nähdä syntyykö tänä yönä itsestään, jos ei niin huomenisaa tai viimeistään tiistaina käynnistävät.
Nyt lepään, jos synnytys alkaa niin olen voimissani.
 
Voih onnea kaikki vauvantuoksuiset, ainakin Lapitar, Poppeliini, Kish, NewYork, kipsukka, tanjuska, Tinkerbell, Hulitus ja marsujasiskit! Voi kun olen jo kade, mäkin haluan jo omani syliin!

Lapitar :hug: ja kovasti tsemppiä, toivottavasti saat pian vauvan viereen ja kotiin!

Täällä tänään jo 40+6, kuka noita jaksaa enää edes laskea... Kyljet kutiaa ja raskausarvet paukkuu molemmilla puolilla, kiva kun tietää että repeää päivä päivältä lisää eikä voi tehdä yhtään mitään :| Neuvolan tädille viikko sitten uhosin että en oo enää tulossa, mut niinpä sinne huomenna on taas köpöteltävä. Täällä ei siis edes limoja iloittavaksi, tukala olo vaan ja tukaloituu joka päivä. Mutta ei auta, päivä kerrallaan on mentävä ja joka päiväksi keksittävä jotain kivaa tekemistä. Tänään olen jopa laittanut niitä valokuvia albumiin mitä moni täällä sanoi tekevänsä, mä ainakaan itse en uskonut niin pitkälle pääseväni :LOL: Mites muilla venaajilla valokuvaprojektit edistyy? :p

Sit kun tässä tätä aikaa on, niin väsäsin synnytystoivelistan. Nyt mietin et kehtaanko se kourassa laitokselle mennä, kun en tietenkään halua kätilöiden ammattitaitoa kyseenalaistaa. Siinä lukee kyllä alussa moneen kertaan että tää on toive ja jos kaikki menee hyvin jne. Onko kellään muulla ollut? Mikä on ollut palaute?

Painoarviosta mulle silloin arvioitiin, että lasketun ajan tienoilla olis joku 3800 grammaa, eli nyt kun siitä on jo viikko niin varmaan on 4 kg, ja jos vielä menee viikko niin terve. Siinäpä sitten pungerretaan, luotan kyllä että se sieltä ulos tulee tavalla tai toisella!

Tsemppiä meille kaikille supistusten odottajille! Ja tulkaahan vauvautuneet kertomaan miten menee niin saa lukea jotain muutakin kuin limanodotuksia :LOL:

Tuisku ja jättiläispapu 40+6
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau ja viena
Onnea kaikille tonttusensa saaneille :heart:

Täälläkin ollaan visusti yhessä kasassa, huoooooooooh. Välillä tuntuu painetta alhaalla, vauva puskee ja sitten vetäytyy ripeästi takaisin ylös. Ihan tuli mieleen tossa kun sitä kuulostelin eilen että niinkun kokeilis pipoa päähän ja ottas pois monta kertaa putkeen kun mallailee sitä kuuppaansa tonne alas :D Että siinä ne mun oireet, ei taija ihan hetkiseen olla tulossa. Onneksi keskiviikkona on se äitipolikäynti, vaadin kyllä kohdunkaulan tsekkauksen kun ei sitä viimeksi tehty. Jos ei oo mitään edistystä tapahtunu niin taijan ottaa vakavaan harkintaan sen sektion.

Tuisku kyseli synnytystoivelistasta, en tiiä saanko sellaista oikeesti kirjotettua mutta jos kirjoittaisin niin ekana ois kyllä toive saada olla jalkeilla mahollisimman paljon jos vointi sallii. Se pelkkä makaaminen viimeksi oli ihan karseeta, kun oisin mieluummin ollut jaloillani mutta ei ne pahemmin irti sängystä päästäneet. Muuten ei suurempia toiveita oo ainakaan vielä, mitä nyt se että vois jo se vauva syntyä :D Viimeksikään ei mitään listaa ollut, mutta ei kyllä kukaan kysellytkään mitä oisin halunnu.

Eipä tänne sen kummempaa, taijan lähtee ettimään joulukoristelaatikoita. Voisko enää odottavan aika pitempi olla..
 
Jonkun verran kipeähkösti supistaa, saa nähdä malttaisiko se tulla jo tänäyönä.. Tuleva isukki on jännittyneenä kotona, valmiina tulemaan heti jos tarvii. Mukavaa kun asutaan lähellä niin se on suht nopeasti täällä jos tarvii.
 
Onnea taas vauvautuneille! :heart:

Ja tsemppiä niille jotka sitä on juuri hakemassa/lähdössä hakemaan!

Ääh ja täällä mitään, limaa vaan tulee niin jumalattomasti ja kyllä, supistaa n. 10 min välein, mutta ku ne ei voimistu sitten millään!!!! :kieh: On siivottu, käyty kaupassa, ym. mutta ku ei ni ei!!!! Pitää ne muutki ässät vielä tässä illan päälle käyttää. kyllä, alan olemaan tämän olotilan kanssa epätoivoinen, MÄ TAHDON PÄÄSTÄ NÄISTÄ VAIVOISTA NYT HETI PIAKKOIN EROOON!!!!!!!! :kieh: Pari päivää näiden kanssa saanu elellä ni alkaa ihan oikeasti turhautumaan!!!! Anteeksi purkautumiseni :ashamed: (mutta ku oli pakko)

simuli 39+5
 
Täällä on viikonloppu menny ihan hyvissä merkeissä eikä kauheesti oo vaivojakaan ollu :) Mikä on ihana asia, tänään poitsu vissiin pukkasi päällänsä jonnekki tosi arkaan paikkaa ku istuin niin ihan piti sellanen au ääni päästää ku niin paljon nipisti ku ois puukolla vedetty. Huomenna aamulla täällä on taas neuvola. Täällä on tällähetkellä hieman paha olo :( ja muutaman kerran ehkä supistellukki rajummin :) Tahtoisin jo kovasti pienen syliin :) Mietityttää tuo koko kyllä, ku painoarvio 35 viikolla oli se 2600 ni kuinkahan iso se poika oikee on minä ku en mikään iso oo ja 150cm pitkäki vaan :( eikä he kyllä mitään synnytystapa arvioo ole tehnyt :( Noh toisaalt on huomattu ettei noi paino arviot ole ikinä yhtään paikkaansa pitänyt :) Mutta sitä mietityttää että kuinkahan herkästi he käynnistävät tämän ku näin pieni olen? Lantionikaan ei mikään hirveen hehtaari ole :)
Huomenna siis neuvolakuulumisia voisin kirjotella :)
baarbi rv 38+5
 
_H_
Tervehdys vaan ja tsemppiä odotteleville ja onnittelut vauvansa saaneille.

On kuulkaas myös nämä reilut nelikiloisetkin pieniä :)

Meillä tulee tiistaina 2viikkoa täyteen. Torstaiina käytiin neuvolassa ja syntymäpaino oli reilussa viikossa ylittynyt. Maitoa riittää omasta takaa ihan riittävästi ja muillekin mutta astmalääkityksen takia luovutus ei onnistu.

Herra on erilainen kuin siskonsa. Sisko nukahti mihin ja miten vaan kun väsytti. Tätä tyyppiä pitää "auttaa". Nyt on pari päivää kokeiltu tuttia ja siinä ehkä meille apu. Tuntuu hassulta tunkea tuttia kun esikoinen ei suostunut tuttia syömään vaikka tarjotitiin. On ihan noviisiolo kun ei oikein aina tiedä koska herralla on nälkä ja koska uniaika kun kitinät on aika lailla samanlaisia. Lisäksi liika maidonsaanti pistää kurlailemaan eli pitää kellosta katsoa koska on edellisen kerran imettänyt ettei liian nopeasti saa lisää. Kaipa tämä tästä. Öisin saadaan ihan hyvin nukuttua parin-kolmen syötön kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Auts! Täällä supistaa ihan napakkaan jo, jos tihenevät vielä niin se on menoa!
Sairaalassa on ihan jees, huonekaveri on kiva ja joku kertoo koko ajan missä mennään :D
Vereslimaista vuotoa nyt, lienee se kuuluisa limatulppa!
Ei tää varmaan ilman sen lääkärin kaiveluita olisi näin hyvässä mallissa.
Yritän nukkua, jos ei onnistu kivuilta niin soitan miehen paikalle. Kyllä tää ainavälillä tekee aika kipeää :D

En vieläkään tahdo tajuta että tässä taidetaan olla synnyttämässä!
 
Susimieli tsemppiä ja kaikille vauvan saaneille onnea!

Tekstiä tulee niin paljon että kun saa kaikki luettua niin ei ole enää aikaa kirjottaa omia kuulumisia.=)

Meillä on tyttöllä nenä ollu aivan tukossa viime viikon puolesta välistä asti, nyt jo vähän helpottaa. Torstaina oli äänikin aivan käheä ja illalla soitin sairaanhoitopalveluiden neuvontaan ja yritin esittää asian niin että vauva on virkee, jäntevä ja syö hyvin eikä kuumetta ole, joten ei siis voi olla rs-virus eikä muutakaan vakavaa, et eihän meidän tarvitse käydä Lastenkilinkalla näytillä mut tietysti ne neuvo sinne menemään. Mies halus ehdottomasti että meen näyttää vauvaa ja sen takia soitin ensin. Meillä mies aina vähän ylireagoi kun lapset, on vähänkään kipeitä. (Tosin lapsikuolleisuus on Nigeriassa sitä luokkaa että ihan ymmärrettävästi on tottunu reagoimaan eri tavalla kun meillä). Lopputulos on ettei tytöllä ole rs-virusta ja painoa oli reilussa kolmessa viikossa tullu 600gr, eli tyttö on nyt hieman yli 4 kg.

Veljet on edelleen innoissaan siskostaan, vieläkin jaksetaan taistella kumpi saa ensin olla halaamassa ja pussailemassa. Keskimmäinen ei vieläkään osoita mitään mustasukkaisuuden merkkejä mut esikko 5,5v on viime viikon ollu normaalia hankalampi ja saa hirveitä itkuraivareita kun häntä joutuu komentamaan. En tiedä onko se sitten mustasukkasuutta vai jännittääkö tuleva joulu vai mikä vaihe sillä taas on menossa. Alkukesästä asti on uhmavaihe ollu päällä niin sais jo kohta hellittää. |O

Mulla on nyt jo ikävä isoa mahaa ja synnyttämistä ja kun lapsiluvun nyt pitäis olla ehdottomasti täynnä niin haikeena muistelen millasta oli olla raskaana.
Pesänrakennusvietti on vihdoinkin iskeny muhunkin, pikkasen jälkijunassa vaan. Pari viimeistä päivää oon innolla siivonnyt vaatehuonetta ja käyny läpi keskimmäisen vaatteita. Kaivoin esiin 86 koon vaatteet ja hieman naurattaa kun osassa lukee tyyliin Kappahl Baby, ja ikää meidän "baby-kokoisella" on parin viikon päästä 1v11kk. =)
Pojat on ensi viikon vielä päiväkodissa joten meinaan jatkaa kaappien läpikäymistä ja sit olis yks koulutehtävä jonka mun on ehdottomasti palautettava ens viikolla. Ja sit pitäis joku päivä päästä joululahjaostoksille. Esikko jatkaa tammikuussa päiväkodissa 3 päivää viikossa 7h/päivä ja keskimmäinen jää mun ja vauvan kanssa kotiin.
 
Peukkuja Susimilelelle, ja hyvää synnytystä! Kerrohan sitten, kuka sulla on/oli kätilönä ja lääkärinä, kiinnostaa kun on sama sairaala. :)

Aika moni murehti vauvan painoa, mutta eivät nuo teidän painoarviot kovin lohduttomilta kuulostaneet. Vauva kasvaa kuitenkin sen n. 200g/viikko, eikä 4kg vauva ole vielä mikään jätti synnytettäväksi. Hyvin se menee, tytöt!
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau ja viena
Omanapainen tilanneraportti. Sain klo 23 sen jonkun kipupiikin ja puolitoista tuntia se + lämpöpussit helpotti oloa mukavasti, sain torkahdettuakin. Nyt alkoi uudestaan sattumaan, lämmitin pussit ja koitan huilata vielä. Mies on kotona nukkumassa vielä, kai se pitää kohta soittaa.. Sattuu perhanasti, kipulääkkeet pääsee käyttöön vaikka muuta haaveilin. Tuskanhikeä puskee ja vereslimainen vuoto jatkuu, mutta silti mieliala on ok. Yökkö on nihkeä miehen tänne pyytämisen kanssa, ei tunnu hoksaavan että tarvin sen nua rauhoittamaan, muutenkin kuin loppurutistukseen.. muuten ok henkilökunta, miinus se kovakoura lääkäri, sillä tuntuu olevan kyseenalainen maine.

Eiköhän meidän tonttu maanantain aikana synny.
 

Yhteistyössä