***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

TUlin minäkin nyt virallisesti poksumaan 40+0 tänään. Ja neljäskö sulle nyt erityinen voimalähetys :hug: voin uskoa että turhauttaa kun itseänikin jo alkaa malttamattomuus vaivata. Neuvolaan tästä vain vääntäydytään, ei merkin merkkiä ja ei yhtään mittään...
 
Voimahalauksia yliaikaisille :D Itselläkin on jo malttamattomuutta joten voin vain kuvitella miltä teistä tuntuu... tsemppiä!!!!!

Onnea hurjan paljon ihanista omista nyyteistä laarrppa, MiMa86 ja millis1981!!!:xmas: Pikkuiset pääsevät viettämään ihkaensimmäistä jouluaan, ihanaa!!!!
Mun unelma olisi että synnyttäisin ennen joulua niin että pääsisin aatoksi kotiin mutta hiljaiselta näyttää.... Taitaa tämä vaavi mennä kuitenkin sinne
tammikuun puolelle kun kerran esikoinenkin on... Noh,poika kun on niin saa ainakin sitten ajokortin ensimmäisten joukossa, cool ;)

Mulla aivan hyvä olo muuten mutta turvotukset on KARMEET! Jalat painaa TONNIN enkä jaksais yhtään kävellä...:( Tekis nyös mieli hautautua vaan kotiin yksikseen tai miehen kanssa eikä mennä minnekään sosiaalisiin tilanteisiin... Kaippa sitä jotenkin henkisesti valmistautuu ja kääntyy sisään päin kuten sanotaan?
Kovasti jo odotellaan pientä uutta perheenjäsentä syliin :heart:

Miimau&Masuasukki 38+6
 
Täällä elätellään jo kovasti toiveita, että lähtö olis lähellä! Viime keskiviikkonahan tuli käytyä turha reissu synnärillä ja sen jälkeen on ollut hiljaiseloa, ei mitään merkkejä yhtään mistään. Eilen aloin olla jo oikeasti turhautunut tähän odotteluun ja lenkillä kovensin vauhtia ja melkein hiki otsassa kävellä touhotin. Olin varmaan näky, miehellekin sanoin, että elä kävele niin lähellä, ku en mahu heilumaan. :D Vaappumista täälläkin tuo kävely siis, en aiemmin oo ees kiinnittäny siihen huomioo. Ananaksenkin pistelin illalla poskeeni, kun joku siitä täällä mainitsi. Tuloksena koko yön harjotussuppareita ja nyt aamulla lähti limatulppa(a). :) Ei varmaan vielä pitäis iloita, mutta oon niin onnellinen, että edes JOTAIN edistystä on tapahtunu. :LOL:

Voimia kaikille pikkuistaan odottaville ja suuren suuret onnittelut kaikille, joilla odotus on jo palkittu. :)

Itse tykkäisin jutella anonyymisti. Face ei oikein nappaa, kun täältä minun suunnilta ei tainnut kovin montaa odottajaa olla, että tapaamisetkaan ei varmaan onnistuis.

Lontoon rae ja Pätkis 39+5
 
Onnea tosiaan kovasti kaikille vauvan saaneille,en edes muistakaan ketkä kaikki ovat jo saaneet vaikka palstaa olenkin aktiivisesti lueskellut,niitä on putkahdellut niin rytinällä.:LOL:

Viime vkolla tosiaan oltiin kuuntelemassa sydänääniä sairaalassa ja varmistuttiin että kaikki on hyvin,verenpaineet oli pikkasen kohonneet silloin aikaisemmasta ja äsken tulinkin sitten neuvolasta,verenpaineet oli ihan eri lukemaa istualtaan kun sitten menin makuuasentoon saatiin loistavat tulokset =) käytiin kaikki perus hoitotoimenpiteet niinkuin aina,eipä ollu mittään ihmeitä,tosin hg oli vähän alhainen mutta epäilivät sen johtuvan myös tästä flunssastakin,se kun tuntuu olevan aika sitkeessä edelleen,viime yö meni valvoessa ja yskiessä,ei meinaa lima millään irrota : /

Eilen oli oikein vilkas päivä masussa,sain napakoita potkuja vauvalta ja pientä myllerrystä oli kokopäivän ajan liikkeellä =) liekö asiaan vaikuttaa kun oma vointi on jo aavistuksen parempi kuin mitä se oli, niin pikkumieskin voi paremmin.

Tosiaan en viime kerralla kirjottanutkaan siitä kun rustasin tänne,siitä kun tarkistettiin kohdunsuun tilanne sairaalassa niin tosiaan kiinnittynyt on tiukasti ja aiemmin oli 4cm pituus ja nyt 2cm ja pehmentynyt on,joten saas nähdä. :whistle:

Eilen supisteli kyllä jonkin verran ja selkääkin vähän vihlas välistä mutta,kävely on vaikeeta ja hellänä on alakerta.Itsellänikin turvotus on ihan järkyttävää,sormetkin on ihan tulipunaiset ja koholla,ja turvotus on kasvanut tässä vkon aikaan lisää,tuntee ittensä niin paksukaiseks eikä oikein jaksa lenkeilläkään käydä koirien kanssa,mitä nyt pihalla vähän käy päivittäin.

Joulusta sen verran,meidänkin oli tarkoitus mennä anoppilaan,mutta päätettiin nyt jäädä kotiin kumminkin kun ei tiedä millon lähtö tulee ja sieltä on tunnin ajomatka sairaalaan ja sinne tulee tupa täyteen porukkaa,niin mielellään sitä on kotosalla rauhassa ja säästelee viimeisiä voimiaan,omat vanhemmat kun asuu paljon pidemmällä niin niitä ei nyt nähdä tänä jouluna,herkutellaan kahdestaan kynttilänvalossa.:p

Kaikki oireet viittais että vois olla lähtö lähellä mutta voihan se tosiaan mennä sinne ensvuodellekin kun ensisynnyttäjä olen,mutta poitsu on lähtökuopissaan =) meneekö vko vai kk saas nähdä :saint:

Keskiviikkona taas käyn verenpaineet tarkistuttamassa neuvolassa,ja kyllä siellä nyt saa rampata kokoajan mutta hyvähän se on tarkistaa tilanne vähän väliä.

Niin ja minulle on sama missä jatketaan jutustelua kunhan vaan jatkuis,mukava täällä on ollu kirjotella ja naamakirjassakin päivittäin tulee roikuttua,että sinänsä sama mulle,pääasia että saa jakaa kokemuksiaan ja kuulla niitä =)

jemina81 ja poitsu 38+3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea uusista tontuista!!

Juu, täällä ollaan edelleen kasassa. Huomena olis sitte tosiaanki se viimenen neuvola ja keskiviikkona sitten ya-kontrolliin. Mutta jospa se lähtö kerkeäis vielä tulla, on nimittäin nyt kahtena iltana supistanu n.tunnin ajan ja melkeen 5min välein. Ei kipeästi, mutta kuitenki. Toivottavasti on ees saanu jotain aikaan!! Toivossa on hyvä elää. |O

jonna90 ja pikkukakkonen 41+3
 
POKS 39+0 ja hermot riekaleina. viime keskiviikosta supistellut päivittäin, kipeästikin, vaan aina lopahtavat ja edelleen vauva keikkuu ylhäällä :stick: Sain sentään siirrettyä neuvolaa torstailta huomiselle ja ehkä edes saan jotain helpotusta omille tuskailuille. Anteeksi rutina, mutta täällä mies ja muut apujoukot ovat jo saaneet niin rajatta tätä kökköä niskaan, että jos helpottaisi vähän päästellä muuallekin pahoja tuulia...

Onnittelut uusista tonttusista!

Parempia tuulia muille toivottelee
Taiu ja kovin kovin NÄKYMÄTÖN Ninni
 
Heippa!
Täällä tosiaan eilen ilta meni kipeiden vihlaisujen ja tosi useiden harjoitussupistusten ja alaselkäjomotuksen parissa... ja alkoi myös ripuli. Yö meni hyvin vaikka mietin tuleeko lähtö. Nyt aamulla maha tyhjeni kans reippaasti ja tuli limatulppa(a), kuten myös Lontoon Rakeella.. samoissa fiiliksissä siis sun kanssa mennään täällä että tuleeko lähtö vai ei.. mies jo ihan helisemässä eikä malta olla töissä.. oli soittanut isällensä että tulee vuoraamaan meidän auton penkin jos tulee lapsivedet :D ja ukki tulee naapurista sitten muovien kanssa.. heh.. hiukan verran hymyilyttää mutta toisaalta aika hellyttävää!!! Ja kun ei todella ole mikään höösääjä tyyppi...
Nyt vatsa kovettuu täällä tosi tosi useasti ja menkkajomotusta mutta muuten olo oikein hyvä.. huh.. just nyt alkoi supistus.. huh.. ei nää satu mutta jomottaa kyllä mukavasti.. mutta ei niin että olisin vielä pitkään aikaan lähdössä.. ajattelin rueta siivoamaan paikkoja kuntoon varmuuden vuoksi..

anteeksi nyt kovin omanapainen viesti..

Tsemppiä kaikille ja varsinkin niille joilla hermot loppu ja joutuvat vielä anoppilaaan jouluksi..!!!Ei kiva kun muutenkin odottaa synnytystä.. :hug:
niin mekin mennään sinne syömään aattona .. asuvat siis naapurissa ja ihan mielelläni menen =)

hipu+pikkuveli 39+5.. huomenna on neuvola, saas katsoa olenko menossa..
 
Kylläpäs monella tonttuset odotuttavat maailmaan tuloa! Tsemppiä kaikille joilla ya-kontrolli lähettyvilä. Käynnistyksistä mulla ei ole oikeastaan mitään pahaa sanottavaa (ei tosin normisynnytyksistä kokemusta), sillä kaikki 3 on käynnistettyjä. Multa voi siis kysyä siltä saralta vaikka mitä - olen pro (valitettavasti) :D

Onnittelut uusista tontuista! Koitan päivitellä niitä taas..

Muistutus: Facebookin ryhmään pääsee yv:tä laittamalla mulle :wave:

Tyttö nukkuu pitkiä pätkiä kunhan vain nukahtaa. Nukahtamisessa siis tarvitsee enemmän apuja kuin isoveljensä, mutta toisaalta vähemmän apua kuin isosiskonsa.

Poppeliini ja tyttönen vajaa 12 vrk
 
Hipu, auton penkkien suojaaminen etukäteen ei ole ollenkaan huono idea. Meille kun tuli vähän nopeesti se lähtö, niin olisi helpottanut jos pyyhe ja sellainen suojalakana olisivat olleet jo valmiiksi autossa eikä että sitä lakanaa piti alkaa kaivaan esiin kaapista kun olisi jo pitänyt olla matkalla. :)
Siinä ei sitten mitkään terveyssiteet riittäneet kun vettä alkoi valua, mulla se ei siis holahtanut mitenkään kerralla lattialle. Naikkarilla kehottivat laittamaan pyyhkeen, mutta tuntui jotenkin hankalalta, joten asensin pöksyihini muutaman kestovaippojen froteisen lisäimun. :LOL:
 
Tonttutehtaalta ilmoitan, että meille syntyi tyttö la-aamuna 17.12. Klo 9.21. 52 cm ja 3300 g, rv 41+5. (painoarvioille sanon että pöh!)

Avautumisvaihe ehti kestää 24h, olin 5 cm auki kun yhtäkkiä vauvan tila huononi ja päädyttiin kiireelliseen sektioon. Meillä on molemmilla infektio, vauvalla lisäksi ilmarinta, joiden takia keskolassa. Surkeata olla osastolla ilman vauvaa, mutta toivotaan että päästäis pian samaan paikkaan. Tarkempaa kertomust a myöhemmin!

Tuisku ja Taikatonttu 2 vrk
 
Onnea Millis ja Tuisku Pienistä :)
Toivottavasti Tuisku saa pian pienen viereen :)

Me ollaan oltu tänään miehen ja vauvan kanssa ostoksilla ja huomenna on miehen joululahjan vuoro. Mä varasin meille paikat uutisvuot-ohjelman kuvauksiin, kun ei hirveästi ole rahaa ja on varmaan ainoa ohjelma mitä mies oikein kattoo joka kerta niin on ainakin erilainen joululahja eikä maksa kuin bensat pasilaan :) Mummin piti tulla vauvan vahdiksi siksiaikaa, mutta ei saanut vapaata töistä, joten tässä on se jännitys momentti, että päästääkö ne mua sinne kuvauksiin vauvan kanssa vai jäänkö ulkopuolelle odottamaan...

Hilipatuinen ja vauva huomenna 4vkoa :)
 
onnea vaavin saaneille!!! :heart:
Toivoisin et voitas jatkaa höpinöitä tääl kaksplussan vaavi kohassa :) ois oikee mukavata!
Tääl pikkunen on 1viikon ja 1päivän ikänen :heart: oikeen mukavasti menee. Neuvolantäti kävi perjantaina kotikäynnillä, miulta tulee maitoo oikeen riittävästi,oonki ommellu liivinsuojia,kätevää ku voi pestä ja käyttää uusix,miulla ku niitä menee aivan älyttömästi!! Paino oli pienellä hienosti noussu, 3480g elikkä enää 10g syntymäpainoon. Päivisin nukkuu omassa sängyssä, kehdossa, sylissä, öisin ollaan nukuttu ihan liki :) Eilen pikkunen pääs testailee hetken kantoliinaa pystyasennossa jalat kippurassa :) ensin kuivaharjottelin :) ois ihanaa ku saisin imetyksen siinä onnistuu.
3490g ja 50cm

~ Marsu ja siskit ~
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvahai, vesilelu ja tuisku oman pikkuisen nyytin johdosta :heart: IHANAAAAAA!!!!!

Täällä supistelee ankarasti, tosin vain harjoitussuppareita. mm.postin julmetun pitkässä jonossa tänään oli aikamoiset puristukset, heh! Joulu, joulukiireet, joulusiivot ja joulubaby - hyvä yhdistelmä;)

Neuvolassa kaikki hyvin, myös verenpaineet, huh! Pikkuinen oli kuulemma jo tosi alhaalla lantiossa ja pitkä,potra poika on tulossa. Neuvolatäti epäili että voisi hyvin olla 4kg syntyessään...ou great...auts!

Miimau&masuasukki 38+6
 
Johan tupsahtelee tonttuja ku sieniä sateella! Katteellisena onnittelen jälleen uusia lahjan hakeneita:heart:

Täällä taas neuvolapäivä takana. Ei mitään uutta. Poitsu on kiinnittynyt kyllä ja maha roikkuu mutta ei suostu lähteen tulemaan. Turvotus on täälläki jo sen tasosta että paino heitti vajaa viikon takaiseen yli 2 kg! Nyt on sitte vedetty ananasta ja vettä tänään :) Mulle anto perjantaille seuraavan ajan ja sit väliiviikolle äippäpoli jos ei vieläkään ole tapahtunu mitään.

Tänään on taas vedetty kaikki poppaskonstit. Päivällä lenkki (jolle on pakko päästä, muuten särkeää turvonneita jalkoja illalla ihan sikana) ja illalla joulusaunan siivous jonka lämmitin siinä sivussa. Tämän päälle vielä sain miehen suostuteltu siihen viimiseen ässään, joten yritystä ei puutu :whistle: Silti kummasti uskon että ei tule enneku "pakotetaan". Toivottavasti olen väärässä.

Hyvä idea muuten tuo pyyhe/suoja autoon. Tuota ei ole tullutkaan vielä huomioitua vaikka kaikki muu on kyllä tylsyyksissä tsekattu moneen otteeseen..

Toivottavasti tuo painoarvio menis pikkusen kohdalta alakanttiin ja sais sen normikokosen paketin äherrettäväksi. Vähän hirvittää ku nää viikot vaan kertyy ja herkut maistuu :LOL:

Tsemppiä kaikille muillekki kärsimättömille ja kiva että nyytin jo saaneet ovat vielä hengessä mukana.

Bellaella ja antsatonttu 40+2
 
Onnea vauvan saaneille ja kärsivällisyyttä tonttuaan vielä odottaville!


Etusivulle voi korjata raskausviikoiksi kohdalleni 39+2.

Nopeasti kerrottuna niin aloin olemaan jo vähän kärsimätön kun ei tuntunut synnytys lähestyvän, vaikka vauva olikin ollut alhaalla jo muutaman viikon, mutta synnytystä edeltäviä oireita ei lainkaan ja olokin oli aivan liian hyvä. Saatoin kävellä uhmaikäisen taaperon kanssa keskustaan shoppailemaan! Esikoinen syntyi 38 viikolla, joten odotin tämänkin syntyvän samoihin aikoihin.

Synnytys itsessään käynnistyi laiskoilla supistuksilla limatulpan esiintymistä seuraavana aamuna rauhaisan heräämisen jälkeen yllättäen ja kehittyivät iltapäivällä suhteellisen kipeiksi, jolloin päätin lähteä sairaalaan varmuuden vuoksi. Tilanne oli saapumisvaiheessa 4cm ja olo suht koht hyvä ja rauhassa kävin suihkussa ennen saliin menoa. Supistukset eivät tuntuneet pahoilta ja olinkin ilman kipulääkitystä, kunnes 2tuntia edellisestä tilannetarkistuksesta kohdunsuun tilanne oli sama 4cm.

Teimme sitten päätöksen puhkaista kalvot ja pyysinkin ilokaasun valmiiksi, puhkaisun jälkeen tiesin supistusten olevan järisyttäviä ja sovimme paracervikaalipuudutuksesta, en halunnut epiduraalia tai spinaalia, en halunnut liiallista puudutusta ponnistusvaiheeseen.

Nautittuani hetki ilokaasua olin rentoutunut sopivasti ja synnytyskin alkoi jälleen etenemään, olin 6cm kun kalvot saatiin puhkaistua ja samalla laitettiin puudute, joka oli mahtava. Ei vienyt tuntoa, mutta teki tilanteesta siedettävän ilokaasun kanssa. Tykkäsin. Siinä sitten "odoteltiin" reilut puoli tuntia ja sitten sainkin luvan ponnistaa ja 11min ponnistusvaiheen jälkeen maailmaan tuli aivan ihana mustatukkainen kaunis tyttönen.

Kaiken kaikkiaan hyvä ja helppo synnytys, kokonaiskesto virallisesti 5.5tuntia.
 
Voisin jatkaa kirjoittelua täällä sekä fb:ssä :) Eli kunhan vauva syntyy niin tuol vauvapuolel mihin tetku pisti pinon pystyyn ja sit fb:n ryhmässä, katsotaan minne keskustelua sitten saadaan aikaan, ollut aktiivinen pino joten kiva olis vauvan syntymän jälkeenkin jatkaa höpöttelyä :)

Siis mikä ihme tätä kroppaa vaivaa kun ei vaan lähde noi supparit vahvistumaan/kestä, kun enää ei puhuta mistään pienistä harkkasuppareista vaan ihan järkyn kipeistä mitä tulee se muutama tunti ja siinä se?! Ihan kun kroppa väsähtäis kesken leikin ja kohdulta loppuis voima.. no kai se vaan sit treenailee sitä oikeeta hetkeä varten.

Astre ja "Elsa" 39+1
 
Zenn, kiitos synnytyskertomuksesta ja onnea vielä mustatukkaisesta kaunokaisesta. Tuo sinun tarina oli kyllä kuin suoraan oppikirjasta :) Ei auta kuin toivoa samanlaistam tai edes lähelle samanlaista kokemusta!

Viena ja juniori 40+0
 
  • Tykkää
Reactions: jemina81
Onnittelut jälleen tonttusista!

Vihdoinkin täällä päästään eteenpäin. Tänään siis toinen ya-kontrolli ja käynnistys, ellei sairaala ole ihan täynä.
Viimeyönä ei ole kyllä liikaa nukuttu, kun yrittänee käynnistellä tätä vihdoin itsestäänkin. Supistuksia koko yö 10 minuutin välein, mutta ihan siedettävällä kiputasolla.
No, tavalla tai toisella, mutta eiköhän täällääkin pikkuinen ole sylissä huomisaamuun mennessä.

Whitney & Möhkö 41+6
 
  • Tykkää
Reactions: viena ja neljäskö

Yhteistyössä