***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Hui, Susimieli ja Kairi ainakin on kyllä kokeneet aikamoiset synnytykset. Onneksi loppu kuitenkin hyvin :heart:

Susimieli, meilläkin mies on sanonut juuri tuosta että jos joudunkin sektioon ja hän joutuu odottamaan tietämättömänä paniikissa vauvan kanssa mitä mulle kuuluu, tai jos istukka ei lähde syntymään ja se joudutaan irrottamaan leikkaussalissa. Itse suhtaudun melko rauhallisin mielin synnytykseen. Välillä toki ajatus jännittää, mutta enemmänkin odotan että pääsisin jo kokemaan mitä se on. Olisin myös miehen tilanteessa varmasti tosi paniikissa. Ei musta olis katsomaan synnytystouhua.

Onnittelut kaikille vauvan tässä taas saaneille!

Todistin tänään ainakin yhden ässän niin suureks huijaukseks, että älkää muut enää vaivautuko. Keskittykää sohvalla loikoiluun ja suklaan syömiseen! ;)
Siivosin siis tänään tunti tolkulla. Siivosin parvekkeen, vaatehuoneen, pesin ikkunat, imuroin koko kämpän jokaista sohvatyynyn väliä myöden, tiskasin,puunasin, pesin lattiat ja peilit. Ja tässä sitä ollaan kun mitään ei ois koskaan tehnytkään. Ei edes yhden yhtä harjoitussupistusta. Meno oli semmoista että yks homma ei ollut päässyt edes päätökseen kun keksin jo seuraavaa siivousurakkaa.
 
Joululahja11 perästä tullaan. Tsemppiä koitokseen! Äippäpolilla aamulla käyrien jälkeen ultrailtiin ja tosiaan 3,6 kg siellä pitäs vauvaa olla. Kaikki molemmilla ok. Joulun mässäys tosiaan näky taas parin kilon heittona, mut ei haittaa :p

Lääkäri sitte tuumas että katotaan se alakerran tilanne ja puhu jo että jos on ihan epäkypsää niin ei aleta niillä tableteilla värkkäämään ku pakkaa venymään noi synnytykset sillon, et kotiin vaan vielä odotteleen pariksi päiväksi. No mulla ei ollu kohdunkaulaa jäljellä enää ja parille sormelle olin auki. Eikä siis yhtään supistusta tähän mennessä. Lääkäri päätti ronklailla vähän lisää tilaa että jos auttas. tässä nyt sitte odotellaan tapahtuuko jotain vain ei. Jos ei torstaihin mennessä mitään, niin sitte puhkastaan kalvot. Lekuri oli sen verran nuori et jahkaili muutamaan otteeseen että pitäskö kuiten jo puhkasta ja varmaan jos oisin kärsimättömämpi luonne oisin vaatinu et nyt aletaan hommiin, mut kai tää pari päivää menee jos on näinki kauan jo oottanu :popcorn: Annetaan vielä luonnolle mahdollisuus..

Vuotoa tuli ton jälkeen vähän ja pikkasen alasekää jomotteli, mut nyt ei taas mitään. Tosin masussa ollaan oltu ehkä vähän levottomia et jospa hän tajus vihjeen ;)

susimielellä kyllä ideaali painonpudotus. Ei voi ku toivoa samansuuntasta itelle. Ku jäis edes 10 kg laitokselle niin olispa hullun kevyt olo :D
 
Onnea taas uusista pienokaisista!

Sokruli kuin sulla ruvetaan käynnistämään jo 41? Kateellisena tiedustelen... Mulle varattiin vielä nla 41+0.

Astre ihme meininkiä:O Sulla kuitenkin pidempään ollut paineet koholla yms. Toivottavasti ei enää kovin kauaa tarvi sun kärvistellä!

Bellaellalle tsempit, jos pikkuinen ei ole vielä syntynyt. Muuten etukäteisonnittelut :)

Baarbi mulle edellisessä synnytyksessä sanottiin, ettei niiden tikkien määrää lasketa. Ihan jos pari vaan tulee niin sanovat määrän.

Tsemppit JOululahjalle myös. Siis kotiin laittovat sut sen ballonkin kanssa? Mukavampihan se toki kotona olla, mut en oo aikasemmin kuullu moisesta :)

Tällä kan alkaa ärsyttää jokojokojoko! Kyllä mä sit kerron! Ja ihan tän takia aloitin laskennan fbssa ja silti soitellaan oonko vielä yhtenä... Joka kerta kun vähän ähkäsen tai tulee supistus mies tiedustelee tosi hauskana "menikö lapsivedet? Nytkö se syntyy? Joko pää näkyy?" Ei naurata ei!

Tänään oli neuvola. Eipä siellä mitään kummallista. Mulla on nyt muutamana päivänä supistanu kipeesti aina pari supparia kerrallaan. Tässä hetki sitten tuli jo vallan tunnin verran kipeitä suppareita, mutta ne loppu saman tien ku soitin miehelle, että ottaa treeneihin puhelimen kentänlaidalle. Se siitä. Kyllä mä vähän arvelin, ettei vielä ole tosi kysessä, kun selkään ei sattunu. Vaan mahaan ja reisiin. Mut aina sopii toivoa :)

Mango ja Ola 40+1
 
Onnea vauvansa saaneille:heart:

40+3 tänään ja äitipolilla käytiin, toiveissa oli saada päivämäärä sektiolle kun ei tää täältä tunnu ite tulevan. NO, eipä saatu, siitä huolimatta että vauvan sykkeet oli taas hitusen koholla ja flowta eivät saaneet kunnolla mitattua. Lisäksi kohdunsuulla ei ole tapahtunut edelleenkään mitään, ei supistele, ei vuotoja, ei mitään. Toivotettiin tervetulleeksi ensi maanantaina uudelle TARKASTUKSELLE koska ei kuulemma ole mitään syytä kiirehtiä asioita, jos se vaikka alkais spontaanisti syntyä. Ihan perkeleen varmaan alkaakin ite tulla jos näillä viikoilla ei ole muuta tapahtunut kun että kohdunkaula on pehmentynyt. Vituttaa kun odotuttavat viimeiseen asti vaikka ihan varma oon että se ei ite tule ja leikkaus on edessä, eiköhän tuo ois ollu sama leikata esimerkiks nyt perjantaina. AAAAAAAAAAARGH. Lääkäri kuitenkin ohjeisti asiallisesti että koita kävellä paljon rappusissa. Vähänkö nauratti.

Eipä tänne sit muuta. Tammikuulle mennään, hihhei.
 
Onnea tosiaan vauvautuneille taas :flower:

Tänään oli tarkoitus heti aamusta mennä neuvolaan mutta enpäs sitten jaksanut mennäkään huonon olon takia,siirrettiin tämän vkon perjantaille jolloin olis myös laskettu aika :whistle: mutta tosiaan eiköhän tässä ensvuoden puolelle mennä että rytinä käy =) en ainakaan elättele toiveita tms että tässä nyt jotain tapahtuis,tosin tänään on vähän supistellut lähinnä vatsaa kovetellut muttei yhtään kipeitä.

Mukavastihan nää päivät menee maatessa ja herkutellessa,ei tässä paljon muuta enää jaksakaan,vähän kotihommia välillä.Olishan se hienoa jos pääsis samalla tavalla kiloistaan synnytyksen jälkeen kuin mitä jotkut on kertoneet,kun tuota nestettä on kehossa paljon ja aivan turvoksissa raajat,mutta senpäs näkee sitten joskus kun nyt pääsee tositoimiin jossain kohtaa,toivon silti että lähtis itekseen tulemaan ettei tarttis käynnistellä.

Vähän tuo mietityttää että meneekö äidin kaavan mukaan jolla siis molemmat raskaudet käynnistetty kun ei oo lähtenyt itekseen tulemaan,aika näyttää. :$

Onneksi täällä on vielä muitakin kohtalotovereita joiden kanssa jakaa kuulumisia ja tietenkin vauvautuneidenkin =)
Koitetaan me odottavat vielä nauttia näistä potkuista,jos niitä tulee ikävä myöhemmin :heart:

jemina81 ja poitsu 39+4
 
Tänään bongattu ruskeaa vuotoa. MITÄ MITÄ? NYTKÖ? Limatulppaa? :O

Kerkesit Tirppa jo säikäyttää että olisit päässyt tositoimiin! :D Mie eka!

Kateellisena täällä lueskelen kun muut saa vauvoja. Omaa vaan ei kuulu, mut pakkohan sen on kohta tulla. Nii ja voi taivas että ärsyttää kaikkien utelut! Ai niin, vieläkään en osaa sanoo että onko supistellu. Vähän väliä johonki kohtaan kolottaa ja pistää enemmän ja vähemmän ni ota noista nyt selvää... Joo, tiedetään. "Tunnet kyllä kun on tosi kyseessä." Mut silti ärsyttää. AAARGH! :stick:

- Sid ja pikkuPentti 40+3 -
 
Sid ei pelkoo et minä tässä hommiin pääsisin, joutas kyllä jo. Tai no just nyt ei oikeen kiinnostas kyl tonne myräkkään lähtee ajelemaan :D Mut joo, ei täällä oo mitään edistystä tapahtunu, johonkin kyllä vihloo/kivistää/pakottaa koko ajan ja on tosi vaikee olla ja kuitenki pitäis jaksaa nuo pojat vielä tässä pyörittää. Pahalta tuntuu kun pojatkin tästä kärsii kun en jaksa enää just muuta tehä ku ruuan laittaa nenän eteen, mä NIIN haluisin et pääsis tästä mahasta ja vois ruveta taas elämään niin normaalia elämää ku vauvan kaa pystyy :) Lisäksi käy jotenkin niin paljon voimille jatkuva huolen kantaminen vauvasta, liikkeiden kyttäys ja vahtiminen, vaikkei oo mitään sinällään vikana ollutkaan. Eihän se huoli vähene syntymän jälkeenkään mutta silloin se on jotenkin paremmin hallittavissa :) Ja tosiaan, kyllä alkaa riittää nuo ootsä vielä kasassa/ai et oo vielä poikinu/onko ees tuntunu siltä -kyselyt. Hienovaraisesti oon koittanu vielä vastailla että kyllä ilmotellaan sit ku asiaa on, mut voi olla et kohta ärähdän jollekin ku ei jaksais enää noita uteluita. Onneks tätä ei enää VOI montaa viikkoa kestää.
 
ONNEA ONNEA TAAS KAIKILLE PIENOKAISISTA!

Minäkin täällä vielä myöhäisodottajien porukoissa. Voi hemmetin hemmetti... ja jep jep... ei mittää merkkiä ja 41+1 mennään. Äippäpolille aika vasta perjantaina eli pitkät on päivät taas edessä.

Ja kuten Tirppakin kuvaili alkaa TOTOSESTI stressaamaan tää pienokaisesta huolehtiminen tuolla navan alla :/ voisi latteasti todeta että TULISI JO!!!

V&J 41+1
 
tirppa, oonkin tässä huokaillut tyytyväisenä ja neuvolan tädin kanssa puhunut, että onhan tämä varmaan ihan eriä odottaa ensimmäistä kuin toista tai kolmatta. Ei nimittäin ole niitä isompia sisaruksia pyörimässä, kenen kanssa haluais myös touhuilla ja puuhata. Pitää nyt yrittää nauttia, kun ei tarvi huolehtia kuin itsestä ja masuvauvasta... Voin kuvitella, kuinka paljon tuskasempaa se synnytyksen odottaminen on, kun ei voi vaan löhötä sohvan nurkassa läppäri sylissä : /

Kävin tuossa yli tunnin kävelyllä taas, ja vähän jo alko tuntua, että tapahtuiskohan tuolla jotain :xmas: Heti lenkille lähteissä alko aika kova paine ja puristus sekä alapäässä että koko mahassa, ja kerrankin kesti koko lenkin! Yleensä kivistää ja painaa ja vihloo vähän sieltä ja pikkusen täältä, mutta jossain vaiheessa se sitten loppuu kuitenkin. Nyt sitä epämukavaa oloa kesti tosiaan toista tuntia, ja välillä piti tosissaan puuskuttaa. Mutta mitä vielä, lenkin jälkeen rojahdin sohvalle ja aloin kuulostella, niin siihen loppu mun tuntemukset! Olis vissiin pitäny kävellä koko yö, niin ois jotain tapahtunu :p Mutta ihan positiivista, että tuntui edes nuin pitkään joltakin. Mehän tähdätään tuonne lauantaille sairaalaan ja sunnuntaille syntymää, jos joku mun ja miehen mielipidettä kysyis :D Vaan eipä sitä vauva pahemmin kysele, tulee kun siltä tuntuu. Yhdeksän kuukautta odoteltu, kyllä me vielä vähän jaksetaan odottaa.

Mun täytyy myöntää, ettei vauvan hyvinvointi huoleta. Vauva liikkuu päivittäin erittäin paljon, liikelaskentaa ei ole tarvittu kuin muutaman kerran. Muutenkin aina ollut neuvolassa kaikki hyvin. Ainoa mitä mietin, on että miksi ihmeessä se köllöttelee vielä mielummin tuolla mahassa kuin täällä ulkopuolella :eek: Itellä ainakin ois varmaan jo aika ahtaat oltavat :p Ja koko huolettaa synnytyksen osalta, ei niinkään vauvan hyvinvoinnin osalta. Luotan jotenkin, että sillä on hyvä olla. (Mukava muuten lukea isojenkin vauvojen synnytyskertomuksia, vaikka ei meille niin jättiläistä olekaan povattu. Viikko sitten oli painoarvio 3,5kg. Silti mietityttää, että miten se mahtuu, ja miten pahasti pitää ensisynnyttäjän revetä, että vauva pääsee turvallisesti ulos...)

Tämmösiä kuulumisia täällä, ei näy ei kuulu meidän tonttua :xmas:

pusukka & vauva 40+4
 
Täällä bongattu limatulppaa yöllisellä vessareissulla! Nyt on tunnin verran supistanut sen verran napakasti, että piti ylös nousta. Nämä supistukset tuntuu nyt myös siellä selässä :D Ei vielä kipeitä ole, mutta tuntuu kyllä. Jos mentäs samalla kaavalla kuin esikoisesta, mulla olis nyytti sylissä vuorokauden päästä. Vielä sen verran laimeita suppareita, etten uskalla ajatella synnytyksen varmasti lähtevän käyntiin. Nyt vaan odotellaan :popcorn:
 
Huomenta mammat =)

Viime yönä täällä supisteli aika tiheästi,ei tosin kipeitä mutta vatsaa kovetteli vähän väliä ja oli hiukan menkkaoireitakin mutta eipä se mihinkään johtanut,nyt aamusta ollut vähän alhaalta kipeä muttei muuta.
Nyt kun tarkemmin mietin niin tais sitä supistelua olla ihan siinä illan mittaankin,niitä ei vaan tullut niin seurailtua kun ei ollut kipeitä.

Silti en usko että täällä tapahtuu mitään vielä tän vuoden puolella,joten turhaan tässä innostua enempää.Toivottavasti pisimmällä olevat odottajat pääsisivät jo tositoimiin :)


jemina81 ja poitsu 39+5
 
Ei supista ei... No, eipä se haittaa, supistelee sitten kun tarviikin! Turha sitä on kauan kärsiä. ;)
Eilen oli menkkajomotuksia illalla, limatulppaa tulee ihan hissukseen silloin tällöin.

Viikko sitten vauva pyöritteli päätään reippaasti siellä ultrassa eli ei ole kiinnittynyt. Kohdunkaulaa vielä 3cm (kk sitten vain 2cm! :D Taitaa olla lääkäristä riippuvainen tuo tulos...) ja paikat pehmeät, kuten kk sitten. Eli ei muutosta alakerrassa. Mutta joskus ne vauvat laskeutuu ja kiinnittyy tosiaan vasta kun synnytys on jo käynnissä.

Mua ei haittaa kyselyt joko joko? Ihan kivaahan se on, kun huomioidaan ja ollaan kiinnostuneita. Vaikka tosiaan tuskin unohdetaan kertoa, että vauva muuten syntyi!

Uudenvuoden aaton suunnitelmat on nyt ihan auki... Lasten kanssa on tarkoitus olla ja kotosalla, mutta vieraita ollaan kutsuttu varauksella, jos ei olla synnyttämässä. Joku muukin suunnitteli, että lauantaina voisi sairaalaan lähteä ja sunnuntaina synnyttää, kuulostaa hyvältä! Synnytyssalissa olisi mukava katsella raketteja! Ja pitää jalat ristissä seuraavan vuoden puolelle! :D


Hippuliinu ja Villis 40+1
 
Jospa minäkin hiukan synnytyskeromusta kirjailisin, kun vauva nukkuu ja esikoinen on ulkoilemassa.

maanatai ja tiistain välisen yön supisteli 10 minuutin välein enkä juuri nukkunut.
Tiistai aamuna oli yliaikaiskontrolli (41+6) äitipolilla 8.15 ja siitä oli tarkoitus jatkaa suoraan käynnistykseen. Kun lähdettiin ajamaan sairaalalle päin, loppuivat supistukset. Koska supistuksia ei ollut, paikat oli hyvin kiinni ja synnytyssalit täynnä, lääkäri laittoi kotiin ja käynnistyksen piti olla vasta keskiviikkona.
Hiukan silloin suututti. Soitin miehen hakemaan ja lähdin kävelemään vastaan. Pari kilsaa ehdin kävellä. Kun päästiin kotipihaan tuli kipeä supistus ja sen jälkeen supisteli koko iltapäivän 10 minuutin välein kipeästi.
18 jälkeen alkoivat supistukset pitenemään ja tihenemään ja päätettiin miehen kanssa sittenkin viedä esikoinen hoitoon -ihan varmuuden vuoksi.
Minä painelin suihkuun ja mies lähti poikaa viemään vanhemmilleen.
Suihkun jälkeen supistukset tihenivät(5 min välein), pitenivät (2 min) ja kipeytyivät. Noita sitten puoli tunti kelloteltiin ja 20.50 lähdettiin ajelemaan synnärille.
21.30 kätilö tutki paikat, jotka auki 5cm ja siirryttiin saliin. Supistukset olivat kyllä kipeitä, mutta aquarakkulat ja lämpöpussit selässä olo oli "ihan siedettävä"
23.00 Peräruiske ja sen päälle suihku. Nämä saivat supistukset "villiintymäään" kunnolla, joten nappailin ilokaasua vaikka en uskonutkaan siihen maskiin koskevani...
00.30 Auki 7cm. Kätilön kanssa todettiin paraservikaalin olevan parempi ratkaisu kuin spinaali. Sen jälkeen olo olikin oikein mukava kun kaikki kipu hävisi. Puhkaistiin myös kalvot. Odottelua.
02.00 Puudutteen teho alkaa hiljalleen hävitä, auki 9cm ja jäljellä pieni enää pieni "este" jota sulattelemaan laitettiin jokin piikki.
03.00 Supistukset tuntuvat taas kunnon teholla ja alkaa hiljalleen ponnistuttamaan. Saankin luvan. Heti kun alan ponnistamaan puoli-istuvassa asennossa supistukset häviävät. Niitä vauhdittamaan laitetaan oksitosiinitippa ja supistukset hieman kovenevat.
Vaihdetaan ponnistusasento kyljelleen, joka toimiikin paremmin ja sain vauvan pään työnnettyä ulos. (Se jo sattuikin hieman) Sitten vielä toinen kipeä vaihe eli olkapäät ulos puoli-istuvassa ja niin 3.34 (21.12) tyttäremme syntyi.

Kätilö vaan totesi, että onpas iso! Tyttö paidan alle köllöttelemään ja koittamaan syömistä. Siitä ei vaan tuossa kohtaa tullut mitään kun pikkuinen vain huuti. Punnituksen jälkeen olin jo itsekkin kauhuissani, painoa tytöllä 4558g. Miten se mahtui ulos eikä yhtään tikkiäkään tarvittu? Arvio 3900g meni hiukan pieleen.
Itsellä oli synnytyksen jälkeen heti todella hyvä olo, maito nousi alle 2 vrk, mutta se tai jälkisupistukset eivät tehneet juurikaan kipeää.

Oli ihanaa, että käynnistystä ei lopulta tarvittu ja tästä synnytyksestä jäi mukavan rauhallisen seesteinen ja melko kivuton muisto.

Whitney ja typykkä 1 vko
 
Oi onnea hurjan paljon Niisku7 :D!!!!!

Ja kiitos Whitneylle synnytyskertomuksesta! :)

Jospa Mango86:lla alkaisi pian tapahtua!!! JIHUUU!!!!!! Tsemppiä!!!!!!!

Täällä mennään aivan normitunnelmissa eli ei ainakaan laskettuna päivänä pikkuinen syntynyt eikä tänään edes tunnu nyt tukalalta olo, jee! Äsken olin just neuvolassa ja siellä neukkatädin sijainen mittas paljon pienemmän mitat kuin mun normi neukkatäti ja meinasi myös että ei hänen mielestään ollenkaan isolta vaikuta masuasukki eli ei tarvitse hätäillä mittojen kanssa. Ensi viikoksi sovittiin maanantaiksi neuvola-aika ja katsotaan taas sitten miltä näyttää:)

Mutta tuo MIES ei näytä tajuavan että vaikka kuinka onkin töissä niin käynnykkä on pidettävä niin että sen kuulee tai ainakin vilkaistava sitä silloin tällöin! MRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR,MILJOONA kertaa oon asiasta maininnut ja nyt taas on kohta neljä tuntia herra ollut "pimennossa".... Tosin ei mulla mitään synnytysuutisia ole mutta muuta tärkeää asiaa olisi ollut.... Voi noiden miesten kanssa....:( Yleensä en hermostuis tuollaisesta mutta nyt on itellä niin epävarma olo että olisi oltava sellainen tieto että saan mieheeni tarvittaessa yhteyden. Hänellä kun on töissä meidän automme ja ainoa kyytimahdollisuus....
Anteeksi nyt tämmöinen purkaus mutta kyllä helpotti kun sai vähän valittaa ;)

Miimau&Masuasukki 40+1
 
Viimeksi muokattu:
Heippa täällä vielä odottaville :)Alkaa meidän kuu olemaan aika loppupuolella jo. Saa nähdä moni saa vauvansa syliin vielä tämän vuoden puolella. Olisi kai parempi että vauva odottelisi rauhassa ensi vuoden alkuun, näin niinkun tulevaisuutta, kuten koulua ja muuta ajatellen, mutta kyllä tässä niin malttamattomia jo ollaan.

Itsellä kanssa samaa liikepanikointia jatkuvasti. Välillä on tosi hiljaisia päiviä ja välillä käy kauhea myllerrys. Välillä herään yöllä miettimään vauvan liikkumista ja yritän tökkiä vatsaa saadakseni pikkutyypin hereille. Paniikki siinä jo monta kertaa on ehtinyt tulla kun vauvaan ei saa liikettä millään. Yleensä takuuvarma keino saada vauva liikkeelle on painautua nukkumaan miehen selkää vasten, johan alkaa touhuaminen :)

Nukuin tänään melkeen klo 12 asti! Tätä tää on kyllä ollut jo monta viikkoa. Uni tuntuu maittavan niin mahdottomasti. En tiedä olisiko huono hemoglobiini. Raudalla se on saatu parhaillaan nousemaan 114. Jokunen viikko sitten vaihdoin merkkiä ja sen jälkeen ei ole mittailtu. Jostain syystä se mitataan täällä aina labrassa jonne saa jonottaa tunnin, eikä sellasella kouluterkkarilaitteella sormen päästä.

Mies ei antaisi mun lähtee kotoa enää mihinkään. Se kai kuvittelee synnytyksen tapahtuvan viidessä minuutissa ja mun synnyttävän johonkin kauppaan. Aion kyllä tänäänkin taas varmaan uhmata sitä ja lähteä alennusmyyntejä katsomaan. Vähän tylsää kyllä pyöriä kaupassa kun oikeen mitään vaatetta ei itselle voi ostaa :stick: Mies tosin tänään totesi etten saa lähettää kun tekstareita sille, sillä jos soitan se luulee että nyt tarvii lähteä synnärille :LOL: Sama tuntuu koskevan kyllä jokaista muutakin kenelle olen soittamassa. "olin varma että soitat et nyt meette" tai "olin varma et nyt se on syntynyt". :headwall: Jos jättäiskin jatkossa vastaamatta puhelimeen ja viikko vauvan syntymän jälkeen soittais että "ai niin unohdin ilmoittaa, että vauva syntyi viime viikolla" :LOL:

Nukkuessa havahduin pari kertaa kipeähköön supistukseen, mutta mitään sen kummempaa ei ole taas ollut ilmassa.

Onnea Niisku74!!!!!

Marciano ja vauvapossu 40+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miimau
Auttakaa joku, onko tuo ruskea vuoto ihan normaalia? Kun itellä ainakin sellainen käsitys että, jos ei ole veristä vuotoa niin ei hätää... Eilen illalla sitä pikkuisen bongasin ja tänään jo vähän reilummin. Niin kyllä toivoisin että pikkunen olisi kyydissä ensivuoden puolelle. Mutta tartteeko soitella synnärille?

Ihan niinku tirpalla ja monella muullakin on jo "vanhempia" lapsia, iso hatun nosto ja kumarrus teille! En vois kuvitellakkaan että jaksaisin näillä oloilla/mahalla mitään lapsia hoitaa. Kyllä taitaa ensikertalaisella olla niin paljon helpompaa! Halauksia!! :hug:

Onnea Niisku74:lle pojasta :heart:

niin ja viikkoja siis 40+4
 
Viimeksi muokattu:
Sid, viittaisikohan ruskea vuoto ns. vanhaan vereen eli verta tullut vähän ja muuttunut ruskeaksi tullessaan ulos. Ekana tuli mieleen, vähän kuin menkat loppumassa niin tulee sellaista rusehtavaa lopputuhrua (anteeksi epämääräinen selitys) :D

Tänään ollut mieli vähän herkillä. Aamulla imettäessäni tyttöä ajattelin miten ihana hän on. Keskenmenon jälkeen on niin upea tunne saada tyttö syliin ja vieläpä jotain noin rakasta että sydän pakahtuu onnesta. (juu, itken taas) Itkuhan siinä tuli heti ja pelkkä ajatteleminen saa uudestaan itkettämään..
Voihan hormoonit :ashamed:
Muistelen kyllä että edellisten kanssa olen ollut herkempi kaikelle, varsinkin esikoisen kanssa. Joten ei tää yllätyksenä tullut. Tosin aina jaksan vaan ihmetellä miten joku noin pieni voi olla niin rakas että ei mitään rajaa :heart: Elämä saa ihan uuden merkityksen tuhisijan myötä!!!!

Yliaikaisille ja muille mahaisille tsemppiä loppurutistukseen. Viimeiset päivät on ihan kidutusta kun omaansa vaan odottaa että milloin ;) Pian, pian.

itkuherkkä neljäskö ja tyttö 5 päivää =)
 
Neljäskö, kuulostaa ihanalta, kun pääsis itekkin tohon äitiyden ihanuuteen jo käsiks.

Sid-84
, mun korvaan toi kuulostaa ihan normaalilta. En usko että on mitään syytä huoleen. Meille ainakin sanottiin synnytysvalmennuksessa että sitten kannattaa olla vasta huolissaan kun tulee verta samanlailla kun kuukautisissa. Se voi viitata istukan irtoamiseen tms. Tietty voit soittaa neuvolaan jos tosissaan huolettaa.

Mulle on tullut ihan totaalinen kyllästyminen tähän odottamiseen (ei varmaan huomaa mun teksteistä :ashamed: ) Siivosin äsken vaatehuoneesta lainassa olevat äitiysvaatteet pois. En jaksa enää nähdäkkään niitä. Koko raskauden mennyt kaksilla hemmetin housuilla niin nyt alkaa ne jo kypsyttää. Ykskään takkikaan ei oo enää hetkeen mennyt kiinni. Onneks ei kauheen kylmä oo. Mulla on lainassa yks äitiystakki mutta se on niin iso kaapu etten nirsona oo sitäkään kelpuuttanut. Anteeks tää järkyttävä valitus :x
Ei uskalla kohta valittaa enää missään ettei kaikki kyllästy muhun totaalisesti :D
 
juu hommiin ei vieläkään päästy, mutta huomenaamulla se on sitte menoa =) Ei auttanu tuo lekurin venyttelykään oikeen mitään. Verensekasta vuotoa tullu jonkin verran ja vauva peuhtoo tosissaan jossain tuolla alhaalla, mutta ei tajunnu tulla näköjään avittamatta ulos.

Marciano Täällä mies ollu ihan samanlainen. Eilen kielsi jopa suihkun lattian kuivaamisen :LOL: koko ajan käskee vaan istumaan ja ei ole oikeen mun luonteelle sopivaa. Varsinkaan ku sitä on tässä tultu tehtyä jo jokunen viikko.

Sid -84 luulen kans et ihan normaalia. Mulla tullu samanakaltasta nyt ku loppuu tuo verinen vuoto ja enää vähän välissä tulee. Kirkkaammasta vuodosta sanovat että pitää sit olla huolissaan. Muuta hyvä son kyllä kysyä jos mietityttää..

Onnea Niisku74 :flower:

Josko nyt viimistä kertaa yhtenä kappaleena ;)
Bellaella ja Antsa 41+4
 
Kiitos kaikille vastanneille! Oli niin helpottavaa lukea. Vauva myllää normaalisti ja verenpaineetkin ok, joten enää en osaa ottaa stressiä. (öklötys varoitus :x) Tosin vuoto on nyt tosi tummanruskeaa ja limaista, mut ei mitenkään runsasta. Kaippa se kuuluu asiaan. Ja anteeksi näin yksityiskohtaisesta selostuksesta! :ashamed:

Menkkasärkyä mahassa, selässä ja jaloissa. Toivottavasti ne tekis tehtäväänsä tuolla alakerrassa ja laitokselle mennessä oisin jo täydet 10 auki! :LOL: Toiveajattelua??

Tää valittaja lähtee nyt päikkäreille.
 

Yhteistyössä