***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Pusukka,Astre,Poppeliini ja Prinsessav:Kiitos tosiaan lohduttavista sanoista,lämmitti sydäntä,eiköhän se tästä taas iloks muutu,tuli vaan totaalinen romahdus ekaa kertaa tässä odotusaikana,kait se jännitys alkaa olla jo sen verran kova : / ja pienilläkin sanoilla voi olla nyt suuri merkitys,sitä vähän säikähti sen sairaalatätin sanoja,emmehän mitään voi tehdäkään,muuta kuin odottaa.

Tästä palstasta on tosiaan ollut tukea ja apua paljon,ja kaikilla meillä sama tilanne niin jospa se auttas meidät viimeiset loppuun.

Jos sitä tänään lämmittelis taas saunan,mikäli siitä nyt mitään apua on,touhunnut oon päivällä ja supistuksia ollut taas mutta niitä kiristelyjä vaan,kait nekin vähän voi auttaa tilannetta tuolla alhaalla,tai ainakin uskoa voi.

Jokatapauksessa ei tässä nyt enää puhuta kun vkosta varmaankin kaikkien osalta ja sitten se on ohi keinolla millä hyvänsä,ajatelkaa miten lyhyt aika se on kuitenkin elämästä,jos sen synnytyksen vielä pystyis hoitamaan niin tuskin sitä paljon muistaakaan myöhemmin.

Nyt se vaan tuntuu niin jännittävältä,mut onhan kätilöt ja lääkärit meidän apuna,kaikki mahdolliset kivunlievitykset vaan pyydetään ja mikä nyt vaan suinkin voi auttaa,niin mitäs tosiaan jos elettäis vähän eri aikakaudella,mites sitten luonto hoitais? mutta ei meissä mitään vikaa ole,ne vaan tahtoo ilmeisesti vauvelit viihtyä meitin masuissa. =)

se oikein hengittäminen ois varmaan aika kova sana synnytyksessä,jos sen vaan pystyy oikein tekemään,ettei niin kuin pelkään että lopettaa hengittämisen siinä kohtaa kun tuntee kipua,se ei varmaa sattuiskaan niin paljon jos sais jotenkin rentouduttua supistuksilla,ku tietäs ny ensin millaisia ne oikeat supparit on :snotty:

jemina81 ja poitsu 40+4
 
Viimeksi muokattu:
Tuiskulla ja vaavilla on ollut kova kokemus mutta ihanaa kuulla että kaikki on nyt hyvin :heart: Totta puhut että on kyllä upeaa että kaikki ovat saaneet terveen vauvan ja asiat ovat hyvin :heart:

Hengittämiseen tosiaan kannattaa kuulemma keskittyä ja siihen että "menee supistusten mukana" eikä vastusta niitä, näin mulle on neuvottu! Kuulemma kanttaa ajatella supistuksia kuin meren aaltoina joiden mukana itse nousee ylös rantaan ja laskee takaisin veteen. Myös monet on suositelleet jonkinlaista laulamista/hymisemistä matalalta tms joka kuulemma auttaa myös tosi paljon! Hah,on varmasti tosi kauniin kuuloista laulua tiedossa....;)

Kyllä tänään on alkanut iltaa myöten tulla oudompi olo, sellainen ihmeellinen...en osaa selittää tarkemmin. Oudon paineinen olo ja yhtäkkiä saattaa tulla sellainen kova enformiiniryöppy koko kroppaan, jonkinlainen rentouden tunne tm. Onko teillä muilla ollut sellaista?

Miimau&Masuasukki 41+0
Ihme juttu!
 
  • Tykkää
Reactions: jemina81
Niin Tuiskun kertomus oli aika kova,mutta onneksi kaikki on nyt hyvin tosiaan.

Täällä tulee niin paljon kirjoitusta että sitten unohtuu välistä aina kommentoida jonkun viestiä/viestejä tohinassa.

Niin Miimau se voi olla kauniin kuulosta hymäilyä ja ilmeiden kera :LOL: mutta täytyyhän sitä kokeilla jospa siitä apua olisi =) ainakin tuo kun kerroit ettei oikein ole nukuttanut niin kuulostaa samalle kun itellä oli tuossa jokunen päivä sitten,tuntui ettei vaan väsyttänyt vaikkei ollut oikein nukkunutkaan,nyt taas puolestaan väsyttää entistä enempi.

Sitä kiristelyä ainakin on samoihin oireisiin menis,mutta mitä tarkoitat rentoutumisella?
niin närästystä on ollut nyt poikkeuksellisesti,sitä ei aiemmin ole ollut.

jemina81 ja poitsu 40+4
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau
Jeminalle ja muille vielä odottaville tsemppiä!

Mulla oli viimeisinä päivinä ihan samoja ajatuksia. Mua myös kauhistutti että millä hitolla mä väännän yli 4 kiloisen ulos. Synnytyspäivän painoarvio oli 4300g. Poika tosiaan oli 4280g mutta tuli loppujen lopuksi sektiolla niin "pääsin pälkähästä"

Jos me muutkin selvittiin synnytyksestä niin aivan varmasti selviät sinäkin :) Kyllä tämä imettäminen ja valvominen on tuskaisempaa kuin synnytys :LOL:
 
Ok mammat, täällä lähtee toivottavasti viimeinen yö mahan kanssa. Tai ainakin viimeinen yö kotona mahan kanssa :p Ysiltä aamulla on aika äippäpolille. Pitää vielä kattoa tuo sairaalakassi kuntoon ja laittaa kotona pyykit ja muut ojennukseen, ettei miehelle jää tänne kaaos yksin hoidettavaksi. Sitten vaan toivotaan, että ne ottaa mut huomenna käynnistykseen ja laittaa miehen vaikka vielä kotiin odottamaan. Mies sanoi, että jos ne meinaa mutkin vielä kotiin laittaa, niin pitää kyllä sanoa äkäseen, ettei enää millään jaksais :ashamed: Kasvattaa vauvaa turhaan, jos ei edelleenkään supistele yhtään, eikä muitakaan merkkejä ole, niin tuskimpa se tässä yhtäkkiä lähtee itsekseen syntymään.

Eli jos ei mitään kuulu huomenissa, niin meitä on armahdettu ja synnytys käynnistetty :D Ja jos tullaan vielä kotiin, niin voitte olla varmoja, että tuun avautumaan hyvin nopsaan :kieh:

pusukka & vauva 41+4 (huihui, oispa tämä viimeinen postaus vauva mahassa...)
 
Moikka!

Meille syntyi tänään 3.1.2012 terve poika.

Synnyttämään lähdettiin tosiaan sillon su-ma yönä ja 29 tuntia siitä niin poika syntyi. Kirjoitan kauhutarinani kun kotiudutaan. Synnytys oli äärimmäisen pitkä ja kivulias. Supistukset heikkeni ja niitä yritettiin vahvistaa akupunktiolla ja lopulta puhkottiin kalvot ja laitettiin tippa vauhdittamaan. Pahin moka koko hommassa oli mielestäni se että noi ommat tehtiin sen jälkeen kun olin valvonut yli vuorokauden ja olin jo äärimmäisen väsynyt.
Hengissä kuitenkin selvittiin, mutta kauhulla valitettavasti muistelen kokemaani. Onneksi palkinto on mitä parhain :heart:

Meni muuten vikan ultrankin arviot pieleen... Poika on 4100g ja 55cm. Ei mikään pieni kaveri!
 
Ensku:kiitos kannustuksesta,tulee tarpeeseen =)
Pusukka:toivottavasti olet jo tositoimissa ja saat vihdoin nyytin syliin :flower:
Marciano:eek:nnea vauvautumisesta :flower:

Mitenkäs muilla odottajilla,onko ollut mitään oireita kellään?
onkohan nuo ihan liitoskipuja nimeltään,kun tuntuu sellaista irtonaisuutta aina kun astuu toiselle jalalle askeleen otossa,ja kun vaikka kääntää kylkeä ja nostaa toista jalkaa vähäsen niin tuntuu vihlasuja alhaalla : / kävellessä varsinkin.

Onko täältä muuten siirtynyt muita tuonne tammikuisten palstalle? periaatteessahan se ois meidän kk nyt,vaikka tässä nyt kirjotellaankin. :)

jemina81 ja poitsu 40+5
 
Marcianolle lämpöisiä onnitteluja!!! :heart: Voi ei, onpa tosi inhottavaa ja kamalaa että sulla oli kamlaa kokemus tuo synnytys. Saithan käydä sen läpi hlökunnan kanssa? Mutta ihana kuulla että kaikki on nyt hyvin ja palkkio tuhisee sylissä!!!!
Meillä olikin sama LA joten tulin toiveikkaaksi että jokojoko olisi munkin vuoro :)

Pusukalle hurjasti tsemppiä!!!!!!!!!! Toivottavasti sait jäädä sisään:):):)!!!!!!!!!
Täällä odotellaan uutisia malttamattomina :popcorn:

Jemina81: Mulla tulee esim.kiristyksen jälkeen/yhteydessä sellainen jännä rentouden tunne, en oikein tarkemmin osaa selittää. Mietin et voiskohan olla että kroppa harjoittelee jo omia "kipulääkkeitään" annostelemaan eli endorfiiniä? En kyl yhtään tiedä..hih! Ihme juttu!:)

Täällä taas takana tosi huonosti nukuttu yö, blääh! :( Kuume ja flunssa alkavat ONNEKS hellittää mutta kyllä nyt alkaa olemaan jo niin tukalaa tämän jättimasun kanssa että huh huh. Ja tosiaan heräilen aika paljon ja oon muka tosi virkeä sitten enkä saa millään unta. Onneks nyt aamuyöstä sain nukuttua hyvin ja pitkään! :)
Olin niiiiin toivonut että tämä lähtisi hienosti itsekseen käyntiin mutta nyt kyllä tuntuu että eihän tästä mitään tule kun ei oikein ole edes supistellut mulla kunnolla. Tuntuu että tuskinpa se tästä eteenpäinkään kroppa tajuaa ruveta toimimaan.... snif! Miten teillä synnyttäneillä - oliko teillä supisteluja jo pitkään ennen varsinaista actionia?

Vauvaisaa päivää meille kaikille ;)
Miimau&Masuasukki 41+1
 
Heippa!Tulin tuolta maaliskuisista kommentoimaan Miimaulle että myös minulla liittyy harjoistussuppareihin juuri tuollaista kuvaamaasi jännää rentouden ja hyvänolon tunnetta. En itsekään tiedä yhtään mitä se on mutta on jotenkin niin jännä tunne että oli kiva kuulla että on kohtalotoveri, olen itse ihmetellyt tuota tunnetta jo raskauden puolivälistä saakka :) Valitettavasti niissä oikeissa synnytyssupistuksissa sellaista tunnetta ei sitten olekaan:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau
Komea hurmurimme syntyi 2.1.2012 :heart: Ratekiset mitat: paino 3190g, pituus 51cm, pipo 33cm, rv41+2 ja rt.

Hmm, mitähän unohtui?? Pää on niin pyörällä pikkuisesta tuhisijasta. Synnytys oli kivulias ja vaikea (en synnytä enää koskaan) mutta siitä myöhemmin kunhan päästään kotiin.

Tsemppiä lopuille mahoille, jos teitä vielä kasassa on. :D
 
Miimau Lohdutukseksi voin sanoa, ettei mulla tullut oikeita suppareita ennen vesien menoa. Harjoitussupistuksiakin ihan muutama illassa! Eikä ole tullut niissä kahdessa muussakaan itse käynnistyneessä synnytyksessä, yli meni nekin siis. Tämä meidän viimeisin hurmuri tosiaan syntyi mun historialla harvinaisen ajoissa (40+2) ja kätilö oli ihmeissään, kun oli ihan kinaa täynnä, vaikka on täysiaikainen. Yleensä kina vähenee siis laskettuun aikaan mennessä. Joten ei varmaan olisi ollut aiemmin valmiskaan tuo meidän poika... Vaikka odotus tuntuu pitkältä, (tiedän! ;)) voi sille tosiaan olla syynsä. Normaali raskaushan kestää sen 38-42 viikkoa. On helpompaa hoitaa vauvaa, joka on valmis. :)

Hippuliinu ja Villis 6vrk
 
  • Tykkää
Reactions: jemina81
Kävin sitte eilen siellä neuvolassa. Neuvolatäti tutki mun vehkeen tarkotuksella vähän rajummin jos se antais vaaville vauhtia ja sain sitä vyöhyketerapiaa. Kävin illalla saunassaki mutta vielä vaavi viihtyy masussa :( Vyöhyketerapian jälkeen tuli heti samantien kivuton supistus, että kait siitä jotain hyötyä kuitenki oli.
Mulla oli ukko neuvolassa mukana ja neuvolatäti suositteli seksiä tähän "ongelmaan", en ois halunnu että ukko sais tietää että se olis ihan suositeltavaa puuhaa ku itellä ei todellakaan kiinnosta harrastaa sellasta tässä olotilassa. Ja mun mielestä on aika pervoa että isukki hakkaa munan päällä lapsen päätä:rolleyes: Oon aina luullu että se ite tapahtuma vauhdittais asiaa, mutta se onki se speme jossa on jotain asiaa edistävää ainetta....
Sit sain tietää että mulla ois syynä raskauden pitkittymiseen se että mulla on kohdunkaula kääntyny taaksepäin?
Neuvolatäti aiko soittaa mulle torstaina ajan sairaalaan käynnistystä varten. Maanantaina kuulema luultavasti olis viimestään SE päivä :)

Miimau mulla oli eilen sellanen hyvän olon tunne, oli ihanan kevyt olla ;D mut sit se meni ohi ja taas oli ihanan raskas olo ;D

t. tytsy85 ja masuasukki 41
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau ja jemina81
Sannuliini ja tytsy: Onpa ihanaakuulla että muillakin on ollut samanlaisia tuntemuksia:) Mies vitsaili eilen et mitähän aineita mä oon oikeen tähän flunssaani vetänyt kun ääneen mietiskelin noita hyvänolontuntemuksiani...:) Pitää nauttia niistä nyt kun ei tosiaan varmasti tosi toimissa sellaisista "pelkoa" ole ;)

Hippuliinu:
Ah, helpottavaa! Voi siis olla että mun kropalla sama juttu, eihän sitä voi tietää! jee!

Sid84: Lämpöiset ONNITTELUT pikkuisen hurmurin johdosta :heart:

Miimau&Masuasukki 41+1
 
Moi vaan kaikille. Täällä minäkin vielä kovasti odottelen että pikkuinen haluaisi tulla ulos. Jo viikon ajan yöt ovat olleet kamalia kun supistelee valtavasti aina klo 2-5 ja sitten loppuu kuin seinään. Ensin ihan vartin/kymmenen minuutin välein ja sitten harvemmin. Päivällä tulee kyllä kipeitä supistuksia mutta aika harvaseltaan. Mahtaakohan nämä supistukset jo tehdä jotain jotta sitten itse synnytys (jos josku alkaa) olisi suht nopea? Alkaa kyllä jo mennä hermot unettomiin öihin. Minä kun olin varma että tämä vauva syntyy etuajassa kun on ollut jo kuukauden verran kiinnittyneenäkin.


Onnittelut kaikille vauvautuneille ja tsemppiä kanssani samassa tilassa oleville.

Mur76 40+4
 
Viimeksi muokattu:
Onnea uusille vauvaantuneille hurjan paljon. :flower:

Vielä muutama kärvistelijä odottaa malttamattomana omaa kääröänsä syliin. Tsemppi loppu rutistukseen ja itse h-hetkeen.

Täällä tyttö täyttää jo perjantaina 2 viikkoa ja on niin täydellinen tapaus että :heart:
Perheestään onnellinen: neljäskö :)

Ps. Missä tuo vauvapuolen keskustelu on tai löytyy?
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau ja jemina81
Sid-84 ja iseeyou: Oikein paljon onnea pikkuisista =)

Mur76:Siellähän kuulostaa jo siltä,kun voisi olla lähellä lähtö,toivotaan että pääsisit tositoimiin,eiköhän niillä supistuksilla jotain saa aikaan tuolla alhaalla ja jos ovat vielä kipeitäkin olleet =)

Ei meitä odottajia tällä palstalla taida enää montaa olla,odottelen kanssa uteliaana uutisia kuka ensimmäisenä meistä lähtee tositoimiin :D

täällä on supistellut koko aamun ja edelleen,nyt tuntuu enempi menkkamaista jomotusta ja supistukset vähän alempaa kuin aiemmin,mutta saas nähdä koska nää loppuu taas.Piti vähän jumpatakin siinä ohella,jos sillä joku vaikutus vois olla.Huomenna oiskin sitten viimeinen neuvolakäynti.

:whistle: Onko tänään ollut oireita muilla??

jemina81 ja poitsu 40+5
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau
Tsemppiä vielä nyyttiään odottaville :flower: ja onnea vauvautuneille!! :heart:

Enää ei tosiaan mene pitkään kun viimeisetkin päättävät tulla maailmaan, se ei tosin kovin lohduta kun haluaa odotuksen olevan ohi nyt.

Neljäskö vauvakeskustelu löytyy lapsi kasvaa osiosta 0-12kk :D

Kista & Tipi 2vkoa ja 5 vrk
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kovasti iseeyou pikkuisesta prinssistä :D!!!!

Mur76: Kuulostaa kyllä siltä että siellä olisi tapahtumat käynnissä kovastikkin :)
Jihuuuuuuuuuu!!!!

Samoin Jeminalla kuulostaa hyvältä!!!! Voiolla että jo huomenna sulla on oma ihana nyytti tuhisemassa sylissä :heart:

Mä sain tunteiden vuoristorata-päivän lopuksi valtavan siivousvimman ja putsasin ja puunasin saunan lähes raivohullun tavoin, hih! Ja kyllähän siitä tuntemuksia lähti....Nyt on tässä lähihetkinä tullut sellaista kunnallista kovaa paineen tunnetta aivan tosi alhaalla, häpyluun takana aika säännöllisesti, melkein 5min välein. En nyt vaan yhtään tiedä että onko ne supistuksia vai pikkuinenko siellä puskee. Kovin kiepitä ei ole muttakyllä todella epämiellyttäviä ja outoja ja kipeähköjä. Mitähän noi on? Hmmm...Noh,.nyt saunaan niin katsotaan miten tilanne kehittyy :)

Miimau&Masuasukki 41+1
 
  • Tykkää
Reactions: jemina81
Miimau:Tuohan kuulostaa jo lupaavalta,mulla sama homma että tuntuu painetta alhaalla ja supistelee,en tiedä mitä se paine on mutta veikkaus että pikkunen puskee siellä päällään :) me kans tultiin just saunasta,nyt ollaan lämmitetty joka päivä.

Tänään on ollut kokopäivän supistuksia ekaa kertaa,ja nyt ainakin epäsäännöllisin ajoin kun ollaan kellotettu,päivällä en kellotellut mutta tuntui että niitä tuli silloin tiuhempaan,samoin kun heräsin päikkäreiltä niin tuntui menkkajomotusta jonkin aikaa alhaalla.

Toivottavasti päästäis jo Miimau tositoimiin,jospa vielä tässä illan aikana,samoin muut vielä odottelevat :whistle: eiköhän tässä ole jo odoteltu tarpeeksi :popcorn:

jemina81 ja poitsu 40+5
 
Jihuuu,täällä taisi tosiaan merkit olla oikeita ja nyt on hommat käynnissä!!!:D
Tosi tiheästi alkoi tulla paineisia suppareita jotka tuntui jo lonkissa, 2-3min välein mutta oli aika lyhyitä. Niitä kesti noin pari tuntia ja saunassa vähän helpotti ja lämpimässä suihkussa. Sit jatkui ja jatkui ja koko ajan kipeytyi. Sitten alkoi jo tulla rusehtavaveristä vuotakin vessareissulla...

Tässä odotellaan nyt sitten ja koiteteaan kestä aina suppari kerrallaan!!! on kyllä hirveitä! :(

Tsemppiä ja palataan!!!!


Miimau&masuasukki 41+2
 
Miimau:Jee taidat olla parhaillaan nyytin kanssa,hyvä että siellä lähti itekseen tapahtumaan =)

Täällä ei vielä muutosta noista ennakoivista suppareista,ei kipeitä ole ollutkaan,koko eilinen päivä kyllä vatsaa kivisti suppareista.Neuvolakäynti takana,perustarkastukset ja kaikki ennallaan ja maanantaina sitten yliaikakontrolli jos ei sitä ennen ole syntynyt.

jemina81 ja poitsu 40+6
 

Yhteistyössä