**Joulukuun Pikkutontut KESÄKUUSSA**

Ai niin, nimistä...

Ensimmäiselle lapselle, joka oli tyttö, mietittiin nimi valmiiksi. Kävi kuitenkin niin ettei tulokas vain kertakaikkiaan näyttänyt tippaakaan siltä nimeltä joka oli päätetty. Niinpä jouduttiin keksimään uusi ja parempi.:D

Toiset nimet ovat olleet ennalta päätettyjä, suvussa kulkeneita perintöjä kaikki.

Tulokkaalle ei varmaan nimeä mietitä kuin joku pikapäätös hätäkastepapereihin varalta. Katsotaan sitten kotosalla, onko uusi veitikka minkä "luontoisen nimen" näköinen!;)
 
Ihania masukuvia :)

Joku kyseli äitiyshousuista, niin itse voin suositella Mamalicious-merkkiä, huomattavasti mukavemmat kuin H&M, etenkin loppuaikoina joustavuutensa ansiosta. Saa tilattua monista verkkokaupoista esim nelly.com

Mä muuten taidan olla ensimmäinen, joka on laittanut rattaat tilaukseen :D Törmäsin hyvään tarjoukseen Phil&Teds Hammerheadeista, niin olihan se pakko laittaa tilaukseen :LOL:

zenn + goa'uld 14+4
 
Viimeksi muokattu:
EevaN, :D Ihanaa, etten ole ainoa.

Jotenkin tuntuu kovin hassulta hankkia jo nyt vaunuja, koska ne joutuvat seisomaan jonkin aikaa, mutta itse en usko välttämättä yhtä hyvää tarjousta löytäväni ja ne rattaat vaikuttavat ihan unelmapeleiltä meille.

Taisin esikoista odottaessani tilata vaunut myös melko aikaisin, jossain 20 viikon tienoilla, mutta niissä meni toimituksessa melko kauan ja vauva syntyi ennen laskettua aikaa, joten olivat perillä 2kk ennen vauvan syntymää.
 
mun on ollut puoli pakko hankkia tavarat ajoissa kun kesän jälkeen "muutamme" sairaalaan pojan kanssa elokuun puolesta välistä pari kk eteenpäin,joten aikaa tässä ei hirveesti ole ihmettellä jos meinaa jotain hankkia...:)

Olen lähdössä lasten kanssa telttailemaan vihtijärven rannalla vihtiParkin ulkoilualueelle,sinne lähtee myös ystäväni jolla 4lasta mukana..:) he menee autolla,me yleisillä..:) pakkailin tuossa tavaroita ja kyllä melkein sain yhteen isoon matkalaukuun viikonlopun tavaratmakuupusseineen kaikkineen. Onneksi ei ruokia tarvi raahata,ystävä kun autolla kulkee niin hakee kaupasta..:) lapsille eka kerta telttailua,mahtaa olla kokemus näin juhannuksena,jos saadaan sadettakin kovasti niskaan..:D paikka on hyvä lapsiperheelle,on sisäsuihkut ja vessat,keittokatokset ja lasten uimaranta. ohjelmaakin on järkätty..:) Itse rakastan telttailua ja ulkoelämää..:)

Kävin työkkärissä nyt tän mun työttömyyden hoitamassa ja kerroin tilanteeni,virkailija olikin enkeli,koska osasi samaistua mun tilanteeseen oman kokemuksensa kautta,hänellä kaksi omaa lasta jotka sairaalajaksolla olleetkun olivat pieniä joten hän ymmärsi miten paljon siihen menee voimavaroja ymm. Saan nyt rauhassa olla tän kesäajan,hän ei laita työhönosoituksia koska niitä ei kyllä olekkaan,saan tehdä keikkaa jos ja kun sitä on ja elokuussa on vasta seuraava työnhaun uusiminen,silloin jo laitankin työnhaun poikki kun alkaa pojan hoito ja saan kelan vammaistukea sairaala-ajalta. Todella helpttavaa,että asia menee näin,ssan rauhoittua nyt kesäajan työttömyyskorvauksen avulla ja syksyllä on sitten uudet kuviot...:)

Ihanaa juhannusta kaikille!

EevaN ja Pieni 16+6
 
Kiitos kaikille minua rauhottaneille :) Olen hysteerinen esikoisen odottaja :D En tarkota että kaikki esikoisen odottajat on tälläisiä, minä vaan olen :D

Me hankittiin vauvalehden tilauslahjana Brion autonistuin, joten hankitaan se Brio Sing, joka on varmasti hyvä meidän tarpeisiin. Ei tarvitse hankkia tosin siihen enää kuin auton adapteri, ratas ja vaunukoppa.Meillä on ainakin kaupungin ainoassa lastentarvikeliikkeessä jopa 3kk toimitusajat, joten näitä on miltei pakko katsoa ajoissa.

Ihanaa jussia kaikille! Lähden miehen ja koiriemme kanssa kahdestaan mökille, olen niin kypsä töistäni, että vaikka nukkuisin koko juhannuksen, se ei tule muutakun tarpeeseen :)
 
:wave: pitkästä aikaa!

Mä olen ollut kahden viikon lomalla ja on ollut aivan ihanaa, vaikka ilmat ei olekaan oikein suosineet :( Särkänniemessä sentään ehdittiin jossain sateitten välissä käymään lasten kanssa. Maanantaina sitten kutsuu työt taas. Ei kyllä niin yhtään huvittaisi mennä, mutta pakko kai se on sitten ;) No, onneks ei enää kovin pitkään tarvii sielläkään kärvistellä. Elokuun alusta alan osittaiselle hoitovapaalle eli teen 4-päiväistä viikkoa äitiysloman alkuun saakka. Se helpottaa tosi paljon tuota loppuodotusta, varsinkin kun mun työmatkani on n. 45 km suuntaansa. Ei ole kovin mukavaa ison mahan kanssa sitä ajella.

Juhannuksen vietämme mun vanhempien kanssa mökillä. Ihan rauhallista jussia siis tiedossa :)

Lapsille ei olla vielä kerrottu vauvasta. Mä oisin nt-ultran jälkeen kertonut, mutta mies ei halunnut vielä. Sanoi, että tulee lapsille liian pitkä odotus. Meidän lapset siis 4,5 ja 2,5 -vuotiaat. No, rakenne-uä:n jälkeen sitten. Sekin on jo 10.8. Tuntuu, että tässä vaiheessa tää aika menee tosi nopeesti. Kohta alkaa jo panikoimaan synnytystä : /

Ens viikolla on neuvolalääkäri. Meillä on 3 kertaa lääkäri raskauden aikana eikä ultrat poissulje lääkärikäyntejä, kun ultrat tekee kätilö ja mitään sisätutkimustahan siellä ei tehdä. Äiti-polikäynnit tietenkin korvaa lääkärit, siellä kun ultrataan ja tehdään sisätutkimus lääkärin toimesta.

Sokerirasitus mulla on todennäköisesti edessä rv. 26-28. Meilläpäin ainoastaan alle 25-vuotiaat ensisynnyttäjät, joiden BMI on alle 25 välttävät sokerirasituksen. Ja nämäkin siihen joutuvat, jos suvussa on diabetestä. Eli käytännössä katsoen kaikki menevät. Mä en ole koskaan sitä kovin pahana pitänyt. Aina on mennyt ihan hyvin ja tulokset on olleet normaalit. Ainoa huono puoli on, että aikaahan siinä menee. Itse tosin pystyn "työn lomassa" siellä käymään kun tk:ssa olen töissä muutenkin.

Liikkeitä en ole vielä tuntenut. Odottelenkin tuntevani ne ehkä parin viikon päästä. Istukka mulla on etuseinämässä. Yks yö, kun oli hirvee pissahätä niin tuntui että siellä monotetaan virtsarakkoon. Tuttu tunne edellisistä raskauksista : /

Hiukan villiinnyin eilen ale-ostoksilla ja vauvalle kertyi aika pino vaatteita. Ei voinut vastustaa, kun olivat puoleen hintaa ja ylikin. Unisexiä ostin tietenkin. Mulla on kyllä vastasyntyneen vaatetusta aika paljon aiemmistakin jäljella, mutta jotenkin ne kyllästyttää, kun jo kahdella on pitänyt. Taidan myydä ne huuto.netissä. Mitään isompaa en ole ostanut eikä tarvitakaan. Tokihan uudet vaunut ois ihanat, mutta ei ole mitään järkeä, kun vanhat on oikein hyvät vielä.

Oikein hyvää juhannusta kaikille kanssaodottajille =) Eipä tarvitse meikäläisten ainakaan krapulasta kärsiä ;)

Niisku rv. 14+1 ( Hui, kun tuntuu jo paljolta )
 
EevaN telttailu on hauskaa :) toivottavasti on kunnon sadesuojat teltassa, jos vettä nyt tulee paljon :D toivotaan kuitenkin, että pysytte kuivina!! :)
Me laitettiin eilen illalla teltta kotipihaan pystyyn ja tehtiin lapsille eväät ja ne meni sit sinne yöksi :) Yöllä joskus neljän aikoihin alkaa kuulua supinaa eteisestä ja minähän komennan muksut takaisin nukkumaan. Mitä lie asiaa heillä sitten olikaan siihen aikaan.

zenn hyvähän niitä tarvikkeita on pikkuhiljaa ostella, ettei sit tarvii kaikkea kerralla hankkia :) ja se on niin kivaa, kun niitä saa sitten hypistellä :)
Meidän ei nyt tarvii tälle vauvalle hankkia MITÄÄN, yksi toppapuku tarvitaan, mut sekin saadaan yhdeltä tutulta ja siinä on sitten kaikki.
Ah Hyyppäjäinen muistutti kaukalosta! Enhän mä semmosta muistanut :D kuopuksen jäljiltä laitettiin kaukalo kiertoon, joten sellanen tarvii ostaa. Tosin, päätimme jättää sen kaukalo vaiheen väliin ja ostetaan suoraan sellainen 0-18kg istuin, joka vauvatuen avulla menee sitten vastasyntyneestä nelivuotiaaksi. Meillä nyt kuopuksella on tuo ko. istuin ja kyllä mä siinä kuljetan lasta huomattavan paljon turvallisemmalla mielellä, kun kolmella aiemmalla olleella gracon virityksellä. Se pitäisikin muistaa tilata jossain vaiheessa, kun saksasta pitää tilata, kun suomesta niitä ei oikein mistään saa+ne maksaa suomesta ostettuna ihan järjettömän paljon enemmän.

EevaN vielä onnittelut kivoista työkkärikuulumisista :) varmasti helpottaa, kun ei tarvitse sitä stressata!

Jennynny niinhän se on, että se tulokas sitten määrää sen nimensä :) meillä tosin tytön nimi oli mulla niin vahva, et sen lapselle haluan, että tyttö olisi sen saanut vaikka olisi miltä näyttänyt ja parempaa nimeä en voisi ajatellakaan. Ja sopii tytölle kuin nenä päähän.
Kiva, et täällä on muitakin, jotka aikoo jännäillä sukupuolen kanssa synnytykseen asti :) itse tosiaan edellisessä kysyttiin ja se oli ihan tylsää, kun sen tiesi! Kyllä siihen odotukseen se jännitys kuuluu.

Juhannussuunnitelmista meillä ei oo mitään. Ollaan kotona, lapset saattanee jäädä tänään mummille yökylään ja sitten huomenna jatkaa siitä serkkujensa luo, lauantaina mennään kavereille saunomaan ja siinä se sitten onkin. Kotona siis menee suurin osa juhannuksesta, IHANAA!! Oon jo odottanut pitkään tätä pidempää viikonloppua!! Saa levätä, aivan mahtavaa.

Mutta, täällä tuskin enää jussinakaan sitten kirjoittelen, joten Erinomaisen hyvää juhannusta kaikille!!

tatomira rv 13+2
 
zenn laitatko linkkiä tohon tarjoukseen, jonka oot löytäny. Täällä pohditaan samaisten menopelien hankintaa. En ole vaan vielä yhtään asiassa edistynyt. Mä olen niitä viimetipan ihmisä taas ;)

Oikein hyvää juhannusta kaikille!
 
Tatomira Meillä on kaikki esikoisen vanhat vaatteet ja tarvikkeet jäljellä, joten nuo tandemrattaat olivat ainoa hankinta. Eli nyt odotan rakenneultraa ja jos sieltä paljastuu tyttö, niin saan sitten vasta luvan ostella vaatteita :D

Mango86 Mä olen vähän sellainen stressaaja, että kaikki pitää olla aikaisin valmiina. :) Toisaalta helpompi olisi hankkia vasta lähempänä, mutta mä jotenkin pelkään, että sitten ei kuitenkaan ole hyviä tarjouksia jne.

Tuonne kannattaa kirjautua sisään ja vasta sitten laittaa rattaat ostoskoriin, saa paremman hinnan :) Ja tuohon tulee Suomeen toimittaessa pari prosenttia veroa (suunnilleen 10e), mutta ei toimituskuluja. Halvin mihin olen törmännyt.
Phil & Teds Hammerhead + Gratis Zweitsitz + Double Regenschutz 2011 - Baby-Artikel, Kinderwagen, Buggy, Teutonia, Hartan, Quinny, Recaro, Avent, Storchenmühle, Concord, Babysachen, Babyfachmarkt, Babymarkt, Autokindersitz, Babyschale,Maxi Cosi, Phil
 
Lueskelin tossa noita teidän juttuja ja tulin miettineeksi asiaa ekasta lääkärineuvolasta. Mulle täti soitti heti ku kuuli et oon jo viikolla 15 et seuraavalla viikolla PITTÄÄ käydä lääkärineuvolassa ennen viikkoa 16 et ei tarvii kelale alkaa selvitteleen äitiysavustus juttuja ja et miksi ei oo käyny ennen sitä viikkoa 16. Niimpä sain ajan 15+4 ja terkkatäti oli oikeen tyytyväinen et ehittiin ns. ajoissa ja vältyttiin selittelyiltä. En sit tiä miksi jossain muualla menee tolleen toisin mut täällä son ainaki noin. :confused:

(.) Eilen luulin tunteneeni pieniä liikkeitä :heart: mut en oo kyllä varma voiko se olla vielä mahollista ku viikkoja on nyt 16+5. :confused:

höyhen ja :xmas: 16+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
susimieli: onnea hyvistä uutisista! <3

oho, m0308:lla on jo tosi iso maha viikkoihin nähden :)

Vielä tuosta sokerirasituksesta. mie joudun siellä käymään 2 kertaa,koska miun iskällä on sokeritauti. Yllätyin viimeks siitä, että se maku on vaihtunu sellaseen vadelmaiseen! Kun esikoisen aikaan kävin, niin se oli vaan sellasta kauheeta litkua, yäk.

Oloista, esikoista kun odotin, niin oli jotenkin vahva tyttö olo. Se kumpusi vaan jostain. Mutta poika sieltä tuli :) Synnytyksessä kun kätilö sanoi, että poika tuli, niin hetken olin vähän kuin puulla päähän lyöty, koska olin niin varma, että se on tyttö :D Jotkut kyllä veikkasi, että poika tulee, koska maha ei näkyny takanta päin katsottuna, se oli suoraan eteenpäin. Mitään omituisia mielihalujakaan ei ollu, pahoinvointi tuli yhteen aikaan tosi usein raskaan aterian jälkeen. Nyt en osaa sanoa yhtään, että onko tyttö-vai poikaolo :confused:

Mieki oon jo melkein varma, että kun oon muutaman kerran tuntenu sellasen kuplinnan/töksäyksen, niin se on meidän murkula :heart: En malta odottaa, että ne alkaa tuntumaan jo paljon paremmin! Istukka on tälläkin kertaa ylhäällä takaseinässä, joten liikkeitten pitäis tuntua aika hyvin.

väsymys:'( se on alkanu olemaan jotain ihan kauheeta. Esikoista kun pitää syöttää öisin vielä n.4 kertaa, niin en saa missään vaiheessa nukuttua sillee ihan kunnolla :| Koko ajan on sellasessa pienessä valmiustilassa. Aamuisin tekee melkein mieli käydä itkemään, kun poika herää, ja ite on niin väsyny ettei tosikaan.. Oonkin tässä alkanu pikkuhiljaa miettimään, että mihin tää alkaa johtamaan, jos tällasena jatkuu koko ajan.. Kyllähän ne voimat riittää, mutta raja tulee takuulla jossain vaiheessa vastaan.

NeitiAurinko ja Murkula 14+3
 
Viimeksi muokattu:
Olettepas te monet olleet aktiivisia jo tarvikkeiden hankinnassa. Itse kun olen tätä vähemmän huolehtivaa tyyppiä, niin ajattelen, että ehtiihän sitä. :)
Vaunut saadaan varmaan tutulta käytettynä, mutta muuten täytyykin alkaa miettimään, mitä sitä ylipäätään tarvitaan. Mutta, mutta... ehtiihän sitä! :D

Eipä ihmeellisiä kuulumisia, eikä tuntemuksia. Tänään illalla päästään katsomaan maanantaina syntynyttä vauvaa! :heart:

Hyvää juhannusta kaikille!
Sari ja Pömppä 16+6
 
SariP, mekään ei olla hankittu yhtään mitään, eikä hankitakaa ennen elokuuta. Ei tulisi mieleenkään. Toki tosi ymmärrettävää jos siellä loppusyksyssä on muuta ajateltavaa/ohjelmaa niin kannattaa tässä vaiheessa laittaa paukkuja siihen. Mutta usko että syyskuun jälkeen alan miettiä...

EevaN, ihanaa että sait työkkärijutut kuntoo ja erityisesti että sait myötätuntoista kohtelua siellä :)

Toivotan teille kaikiile mahtavaa juhannusta sateista ja ukkosista huolimatta. Tänne etelään on ainakin luvattu jo täksi iltapäiväksi ihan vaaralista myrskysäätä ja huomisesta eteen päin ukkosta eli kiva lähteä ajelemaan mökille päin :O

Viena ja pilke 14+3
 
Höyhen83, Ihania liikkeitä! Itse tunsin esikoisesta hyvin samoihin aikoihin, siis 17. viikolla... taisi olla uudenvuoden aatto, kun tuli ekat kuplinnat.:heart: Odotan liikkeitä ihan valtavasti, mutta täällä vasta 15. viikko pyörähti käyntiin, joten ehkä ensi viikolla, tai sitä seuraavalla...

Tatomira, voitko laittaa linkkiä, millaista 0-18 turvaistuinta olet katsonut? Meillä ei ole autoa, joten tuntuu turhalta hankkia kaukalo, se kuitenkin on niin vähän aikaa käytössä.Olisikohan tuollainen siis kätevä? Millainen se vastasyntyneen asento siinä on?

Kärryistä: Esikoisen kanssa pärjättiin ilman vaunuja eka puoli vuotta, sitten kun oppi istumaan, niin hankittiin pyörän peräkärry, jonka sai muunnettua myös rattaiksi. Tarkoitus olisi, että samaiset vankkurit riittäisivät nytkin, ei meillä olisi edes mitään paikkaa vaunuille.:)

(.) Hyvin, hyvin huonosti nukutun yön jälkeen on muuten tänään väsyttänyt! Oli yöllä unta odotellessa aika epätoivoinen olo, kun puoli kahdelta laskeskelee, että enää 4h aikaa nukkua ennen kellon soittoa, ja sitten vielä esikoinen päätti tulla mylläämään meidän sänkyyn jossain kolmen aikaan, ja piti herätä suostuttelemaan hänet takaisin omaan sänkyyn.|O Aamu oli sitten hyvä aloittaa taas oksentamalla aamupala, kai juuri väsyn takia. Onneksi on lyhyt työpäivä, ja pääsee kohta tyhjään kotiin päikkäreille!
 
Lääkärin ronkittavana käyty...Väitti että se emättimeen ilmestynyt kammo suoni on ihan normaali ryppy mitä emättimessä on...Kai minä nyt oman torttuni tunnen ja miksi se on niin pirun kipeä? Kohdun suu oli napakasti kiinni ja lekuri sanoi "Ei täältä mitään ulos tule!"...Operaation jälkeen totesi, että "voidaan niitä sydänääniä yrittää kuunnella, mutta näillä viikoilla ja kun tuota ylipainoa on niin paljon ei niitä välttämättä kuule.." Totesin että on ne jo kuultu...Runnoi sitten kovakouraisesti dopplerilla mahaa ja kun opastin, että yleensä tuolta vasemmalta puolelta hänet saa kuuluviin totesi että "Sillä nyt on niin paljon tilaa liikkua, ettei se ole mitenkään varmaa"..Sitten doppleroi kohdasta, josta neuvoin ja syke löytyi heti :rolleyes:
Olipa taas antoisa lekuri kokemus... :snotty:
Hänen diagnoosin mukaan vuoto on voinut tulla istukasta kuitenkin, vaikkei kohdunsuulla näkynyt mitään veristä vuotoa tai muuta...
Että sillä lailla :)
Oloista Täällä on koko raskauden ajan ollut poika-fiilis :heart: Katsotaan miten hyvin se pitää paikkansa :D
Nimet on suurin piirtein molemmille pohdittu...
Hankintoja emme ole suuremmin vielä tehneet...Saimme turvaistuimen tutuiltamme ja iiiison muovikassillisen vauvan vaatteita, leikkikaaren kaveri osti viime toripäiviltä :) Ja eräältä tutulta saamme varmaan ostettua matkasängyn ja matkasyöttötuolin :D
Juhannus.. taitaa mennä vanhempieni luona...Kaverini juhlistaa siellä samalla syntymäpäiviään :)

Kahlan ja pikkuinen rv.14+1

Niin ja... HYVÄÄ JUHANNUSTA TYTSYLIT!! :D
 
Viimeksi muokattu:
Tulin pikaisesti toivottamaan leppoisaa juhannusta=)

Menen vielä hetkeksi töihin ja sitten lähdemme vaunuilemaan kun pääsen kotiin.

Tohon tyttö-ja poikaoloon pakko heittää oma kanta, esikoisesta oli ihan varma että on poika ja niinhän oli. Se tunne oli vahva jo alkumetreiltä. Muiden aikana ne tunteet on tullu vasta myöhemmin ja nyt alkuviikosta olen ollut sitä mieltä että tämänkin tuloksa on poika. Johtuu varmaan siitä että olen kahdesti nähnyt unta moisesta=)

Terikuin äitsy ja muru 14+jotain päiviä päälle:heart:
 
Täällä verenvuotoa ja aamuöisiä soittoja päivystykseen :'(
Kätilö yritti rauhoitella mutta totesi ettei mitään voida tehdä tai estää jos on tullakseen ulos tms..
Koita tässä sitten olla rauhassa vaikka onneksi dopplerilla sain hienot sydänäänet kuuluviin.
alavatsaa kolottaa ja itkettää ihan sairaasti.
Mun maailma romahtaa jos jotain nyt käy :'(

Kaverin on oltava nyt sitkeä, me kaikki odotetaan niin meidän joululahjaa :heart:
-huolestunut äiti ja pikkuinen rv 16 -
 
heips

neljäskö :hug: toivotaan et pikkunen on sitkeä ja pysyy mukana loppuun asti

talvicci huomasin tossa tota ekaa sivua lueskellessa et olin innoissani ekaa kertaa kirjottaessa unohtanu mainita et et eka olis tulossa,miehellä on kyllä jo yks ennestään mut mun eka :)

( . ) Tylsää,sataa vettä eikä oikein huvita tehä mittään ku niin harmaata ja ankeeta. :( Vielä on paripäivää lomaa jäljellä ja ma olis sit taas töihin paluu. Mitenhän sitä sais töissä kerotuua asiasta ku ei kaikki ihan varmasti hypi riemusta kun kuulevat :ashamed: no mietin sit ma ku on töihin paluun aika...

Mukavaa juhannusta kaikille sateista huolimatta toivotteleepi
höyhen ja :xmas: 16+6 :heart:
 
neljäskö Ehkä se on samanlaista kuin minullakin ja on tullut istukasta, niinkuin lekuri epäili! On kuulemma aika normaalia!! Suurempi jännitys varmasti lisää vielä alavatsatuntemuksia, joten jos syke kuuluu eikä vuoto kovene, yritä ottaa rauhallisesti!! (Paraskin neuvoja...:whistle: )
SUPERRRRHYPERRRR halitus!!!
 
Viimeksi muokattu:
moikka kaikille!

täällä olisi uusi ilmottautuu laskettuaika olisi 12.12,neljäs,ennestään poijat 04,06,07, synnärinä kaks, tyttöolo,vaikken sitä itselleni vielä anna hihkua koska tämä saattaa vain olla unelmointi :)

todellinen ylläri raskaus,koska olen käyttänyt jaz-ehkäisypillereitä aina 25.5 asti jolloin sain tietää odottavani,menkatkin tulivat normaalisti ym.

mutta odotus sujunut ihan ok.

MARMAx4 ja pikkuinen-jaz 15+5
 
morotus neljäskö.

täällä kans pikku nelosta odotellaan ja mulla ollut menkat/vuodot mitä lie koko odotuksen ajan..kyllähän sitä säikähtää,mut hyvä kun sydänäänet kuuluu ym..nyt odotan sitten tuleeko vuotoa taasen kuunvaihteessa..mutta hengessä mukana,toivottavasti pikkuinen on sitkeä..meillä ainaskin kun halusi pillereistä huolimatta tulla maailmaan :heart:
 
Voisimpa tännekkin tulla jo listoille. Eli uusi ilmottautuu ;) toista naperoa odottelen (esikoinen 2.2v) ja 7.3 synnytin enkeli vauvan viikolla 20. Siitä samantien plussa tikkuun ja tämän "pikku tontun" la on 19.12 hyvinkäällä olisi tarkotus synnytellä ja poika fiilikset on kovat. :D hankintoja ei vielä ole uskaltanut edes ajatella...
 
Naistenklinikan päivystyksesta juuri kotiutunut onnellinen äiti. Touhukas pikku kaveri löytyi hyvän sykkeen kanssa ja vuoto jäi ihmettelyn aiheeksi vain. Istukka takana eikä lähelläkään kohdun suuta, ei tietoakaan hematoomasta tms.
Pari päivää saikkua ja lepoa, toivotaan että sillä lähtee kivut ja vuoto lopullisesti pois.
Olin näkevinäni myös tulokkaan sukupuolen ja mietinkin voiko viikolla 16 nähdä sitä jo? Näkemäni perusteella jalkovälissä roikkui jotain eli hyvin vahva POIKA olo täällä. No, kuukauden päästä sekin selvinnee kumpi siellä oikeasti on. Olojen/tuntojen mukaan tyttö, mutta näkemäni väittää toista :heart: Täähän menee jännäksi :whistle:

Mutta rauhallista Juhannuksen jatkoa kaikille ja
Tervetuloa uusille :wave:

odotettu 16+1 :xmas:
 

Yhteistyössä