***Joulukuun Pikkutontut LOKAKUUSSA***

vauvan kotiintulo vaatteista mulla on vauvalle 50cm body ja potkarit ja 56cm body ja potkarit,kypäräpipo,villapipo,toppatumput, toppatöppöset ja 56cm toppahaalari.Niillä tullaan sairaalasta:)Sitten olen ostanut 62cm toppapussin kaukaloon jota on sitten tarkoitus käyttää automatkoilla:)

hipu jaksuja 4veen kanssa:hug:

susimieli mullakin sf on ihan keskikäyrällä vaikka tuntuu että maha on valtava:)

sairaalakassina on Björn Borgin (kirjoitettiinkohan se noin?) kolmion mallinen harmaa reppu:)Mutta tällä hetkellä vielä vauvanvaatteet on kaukalossa ilman pussia:)

vauvan liikkeistä kyllä ne tuntuu jo aika voimakkaina ja varsinkin illalla meno on masussa tosi villiä ja mahanahka kupruilee ja aaltoilee hasusti:D Eilen illalla potkut oli todella napakoita niin että koko maha heilahti ihan kunnolla:O

paksupipo mä löysin paksun pipon kirpparilta ja sitä ei varmasti oltu montaa kertaa käytetty koko siinä tais olla 46.Mä luulen että niitä kyllä löytyy mutta täytyy hieman tehdä salapoliisin työtä koska ne on harvassa.

apteekista meinasin ostaa bebantteenia,muuta en taida sieltä tarvita...

Esikoisen odotusajan jälkeen jäin kyllä kaipaamaan kovasti masua mutta silloin voin tosi hyvin eikä masu tuntunut koskaan olevan tiellä mutta kyllä se tuntui ovelalta käydä synnytyksen jälkeen suihkussa kun oli niin kevyt olo ja kumartuminen oli helppoa:)Toisen jälkeen en ihan niin nopeasti kaivannut vauvamasua,kai kun kaksi pientä piti ajatukset hyvin muualla,mutta kyllä se kaipuu sitten palasi.Kolmannen jälkeen tuli aika pian olo että yksi vielä ja haluan vielä kokea raskauden mutta nyt kyllä tuntuu (ensimmäistä kertaa yhdenkään odotuksessa) että olo on tukala ja haluaa jo pian masusta eroon ja ikävä ei kyllä tule!Tai no varmaankin tulee hetkiä jolloin ajattelee miten ihana oli olla raskaana mutta toivottavasti se on ohimenevää,ei kyllä tunnu siltä enään että haluais raskaaksi tai lapsia lisää,kyllä neljä saa riittää;)

Ostin tänään cm:n tarjouksesta vauvallekkin yhden paketin liberon vaippoja 3-6kg ja lähempänä joulukuuta ostan sitten pari pikku pakettia niitä ihan vastasyntyneen vaippoja.
Eilen vai toissapäivänä,en muista... kävin neuvolassa ja siellä oli kaikki hyvin.paino oli harpannut kunnon askeleen ylöspäin:/
Nukkuminen on kyllä nykyjään oma taitolajinsa,alkuyöstä ei nukuta ja unen saaminen kestää,keskiyö menee vessassa ravatessa ja uudestaan unta etsiessä ja loppuyöstä kun saa nukuttua niin sitten on jo aamu ja lapset herättää ylös...
Vauva painaa kylikiluihin ja kun kävelee niin sitten tuonne alas lantioon että molempi pahempi...sain jo seuraavan neuvola ajan oiskohan ollut 3.11 ja sitten lääkärineuvolaan 16.11 johon mennessä pitäis päättää siitä käynnistyksestä että haluanko sen vai en... viime yönä tuttu synnytti autonsa takapenkille joka ei kyllä kuulosta mukavalta ja kallista lystiäkin vielä on kaiken lisäksi ja näillä ilmoilla ei välttämättä kovinkaan lämmin vaihtoehto joten vaaka ainakin nyt on kallistunut käynnistyksen puolelle... vielä on onneks aikaa miettiä...

Metsätähti ja möyris 31+1??
 
heips.
pikasesti yritän vastailla kaikkiin... ei enää tunnu hyvältä tää koneella istuminen kun on tuo alapää niin kipeä ja vauva puskee koko ajan alaspäin ja työntää jaloilla vauhtia ylhäältä päin. niin ja supistuksia tulee aivan kamalasti.
pakkasin tos just sairaalakassin valmiiks. laitoin samaan laukkuun mun ja vauvan kamat. oli pakko pakata varuiks jo valmiiks kun on niin kipeesti taas tänää supistellu ja äsken tuli muutama sellanen jotka alko näin: eka tuntu tissiis niinku maito ois laskenu. sitten alko puristamaan kylkiin ja selkään ja kipu levis voimakkaana sekä tohon rintalastan alle ,että tonne kohdunsuulle. jouduin huutamaan. viimeyönä näin unta että yks tuttu synnytti nyt ja sen oikee la on joulukuun lopus ja samas unes mä jouduin itekki synnärille heti perään.

Sairaalakassiin pakkasin: puolipotkarit, bodyn, sukat ja lapaset, pari välipukua (isompi ja pienempi), pienen lakin ja toppapuvun. sellasen älypaksun minkä alle ei tartte ollenkaan toppalakkia,hanskoja tai tossuja. edellinenkin pärjäs ilman ja silti oli aina hikinen. sen puvun saa sekä haalariks,että makuupussiks. ja sitten vielä harson, jos tuulee tai sataa,sen voi laittaa vauvan kasvoille siks aikaa ku kävelee autolle.
itelleni laitoin: collegehousut,t-paidan,villapaidan,liivit ja pikkarit. tissin suojia + yhet villaset suojat. ja tietty shampoot sun muut henk.koht tarvikkeet. ai niin ja villasukat :D

Nukkumisesta ei oo viimeaikoina tullu yhtään mitään. Oon kipeä, vauva potkii ja pissalla pitää käyä sata tuhatta miljoonaa kertaa. jalat on kans aika kipeät.

Ponnistamisesta: mua kätilö kehu,että osasin sen kuulemma heti niinku pitikin. eikä ponnistus vaihe kestänyt kuin vajaan tunnin. mun mielestä se oli lyhyt aika. ainakin mulle. kätilö ohjeisti että niinku ois isompaa shittiä punnannu ja minä tein työtä käskettyä :D eikä saa ponnistaa yläpäällä ja naamalla, vaan alapäällä ja niillä lihaksilla millä pissaat ja kakkaat :)

mies tulee mukaan synnytykseen,ehottomasti tälläkin kertaa. kerran on yhteiset lapset niin kuuluu myös hänelle tämä tapahtuma.

vauvan liikkeet on kovia ja jatkuvia! joskus mietin nukkuuko tämä kaveri ollenkaan?! :D

syksyjä! t: m0308 & poitsu 31+2
 
Neljäskö Miten kuulostaa niin tutulta, että tulee tehtyä kaikkea sitä mitä pitäis :LOL:

Raskausnostalgia Edellisissä mulla on ollut ikävä mahaa ja liikkeitä, mutta nyt kun ollaan päätetty, että tää on tältä erää ainakin meidän viimeinen (joo tiedän, että sitten kymmenen vuoden päästä kun oon sen 35v. niin voin olla erimieltä), niin ei oo sellaista haikeutta kyllä yhtään. Mä jotenkin ootan, että pääsen salille ja lenkille jne.

Tuli tuosta housuun lirahtelemisesta mieleen, että onko muilla ongelmana vetinen valkovuoto? Siis mulla on tosi runsasta ja ärsyttävää kun varsinkin aamuisin, vaikka on just käynyt vessassa niin sitten oikeen lorahtaa pöksyihin ja joka kerta mä säikähdän, et nyt tulee lapsivettä, vaikka oon aina samantien melkein satavarma, että ei se kuitenkaan ollut... Tulipas sekava sepustus...

Täytyy mennä erotuomariksi...
Hilipatuinen
 
PrinsessaV: Oi kuinka ihanaa että sulla on säilössä noin arvokas villatakki :heart:
Aivan huippunostalginen juttu :)

Sairaalakassia en oo vielä pakannut mutta oon kassin jo "valinnut", sellaisen pienehkön urheilukassin jota käytän esim.viikonloppumatkoilla. Vaatteita oon teidän vinkkien mukaan kasaillut pinoon seuraavanlaisesti:
lämpöpussi kaukaloon
sellainen kevyehkö vanupuku jossa ulkopuolella karvaa
puuvillapöksyt ja puuvillatakki TAI velourkokopuku
alle puolipotkarit ja pitkähihainen body
sukat, villasukat ja -tumput
kaverilta saamani paksu talvilakki ja kaula"huivi" samaa sarjaa
harso kaukalon päälle jos on pakkasta


Oho,onkohan vähän liikaa??!? Hehe! Noh,pitää sitten ilman mukaankin katsella mitä sitä pikkuiselle pukee:)

Tänään neukassa oli arvot hyvät,jihuuuuuuuuu!!!! Sokeritkin kohillaan, huh!
hb oli vähän laskenut joten eiku kuurille,mars! Painoa oli tullut pari kiloa lisää eli nyt on alkupainoon tullut n11 kg lisää...ohhoh!!!! :O Noh,pääasia että pikkuisella on kaikki hyvin! Syke oli taas siinä keskimäärin 150! Kumpaanhan viittaa: tyttöön vai poikaan?!? :whistle:

Paineen ja kipujen takia määräsivät loppuviikoksi saikulle ja ens viikolla onkin töistä syysloma joten saan levätä rauhassa ja sit varattiin lääkäriaika syysloman jälkeiselle viikolle niin voidaan tutkia että onko pitempi saikku tarpeen vai saanko vielä olla töissä... Toivoisin että saisin, mutta pikkuinen määrää tahdin :)

Miimau&masuasukki 28+2
 
Hilipatuinen voi kyllä on,valitettavasti:kieh: Tänä aamuna kiireessä unohdin laittaa pikkuhousunsuojan ja lähdin ostoksille kaupunkiin,no sieltä kun tulin kolmen tunnin päästä niin oli pakko vaihtaa pikkarit (aamulla vaihdoin puhtaat) ja jopa housut kun pikkareista oli tullut valkovuoto läpi niin että housujen sisäpuolellakin oli haaleanvalkoinen tahra:x Anteeksi ykstyiskohtainen sepustus asiasta:ashamed: Mutta kyllä kotiintullessa tuntui pikkarit niin märiltä vaikka kaupungissa kävin vessassa ja pyyhin kunnolla niin kuin yleensäkkin että ihan kuin ois lorahtanut pissaa housuun vaikka ei ollut.

Ja noista pikkuhuosun suojista tulikin mieleen että ostin tänään kolmia erinlaisia siteitä jo valmiiksi kun muistin yhden ison paketin yösiteitä,yhden tavallisia siivellisiä hyvin imukykyisiä ja yhden ison paketin tavallisia normaalilla imukyvyllä jo luulis noilla pääsevän alkuun:DJa kun prismassa oli tarjouksessa kaikki vauvanhärpäkkeet niin niitäkin ostin:)Täytyis ihan tehdä listaa että mitä vielä puuttuu niin että aina muistaessa vois ostaa.
Kävin tuossa lukemassa lokakuulaisten pinoa ja tajusin että ei se meilläkään oo enään hyvin pitkä aika enään:OJa jos oikein laskin niin jouluun on enään 72päivää:O
 
Voi vitsit että te ootte monta kuukautta edellä näissä valmisteluissa. Täällä ei ole vielä kaukaloa eikä vaunuja, eikä todellakaan tietoa mistään kasseista tai kotiintulovaatteista. No, luotan siihen että ensisynnyttäjänä mulla kestää kuitenkin ja äitiyslomalla on sitten aikaa keskittyä valmisteluihin!

Onko muuten muita kellä ei oo autoa? Meillä ei oo, eli sairaalaan mennään varmaan taksilla ja takas tullaan sitten joko taksilla tai bussilla, voinnin ja kelien mukaan.

Isä on tulossa mukaan synnytykseen, mut mä oon nyt kehittänyt jotain mustasukkaisuuskomplekseja sen entisestä elämästä. Miehellä on siis kaksi lukioikäistä lasta, meillä on tosi hyvät välit ja ne on ihan innoissaan tästä uudesta sisaruksesta ja kaikkea. Mut nyt mua on ruvennut ärsyttämään että mies on ollut jo mukana kahdessa synnytyksessä! Sille se ei oo siis mitään uutta vaan mullepa on! Ärsyttää tosi kovin, mut eihän se raukka sille mitään voi... Onks kellään ollut vastaavaa tilannetta? Jotenkin tästä on vaikea puhua, mua nolottaa varmaan kun muuten on kuitenkin asiat ihan hyvin ja mies on ihanasti mukana tässä raskaudessa ja selvästi välttelee vertaamista vanhempien lasten odotukseen.

Sit on toinenkin juttu mistä piti kysyä. Oon nyt kuullut kahdesta perheestä, toinen Suomessa, toinen Keski-Euroopassa, jotka on ottaneet istukan mukaan sairaalasta! Toiset on haudanneet sen pihaansa puun alle tuomaan onnea, toisilla on vielä jopa kaks istukkaa pakastimessa odottamassa loppusijoituspaikkaa. Mietin, että mitäköhän sairaalassa sanottais jos pyydettäis istukka mukaan? :LOL: Saiskohan sen doggy-packiin? Ootteko muut kuulleet tällaisesta perinteestä?

Kaksi viikkoa töitä jäljellä, jesh ja apua samaan aikaan! Mutta kyllä jo tuntuu että on loman ansainnut, on sen verran valas olo.

Tuisku ja papu 32+3
 
huh olipas lukemista tuolta viime viikon alusta saakka. :) Urakka suoritettu.

Täällä on vaatteet pesty poitsulle. Meillä ei taida olla ainuttakaan 50cm vaatetta. 56cm on ja sitten 62cm valmiiksi ostettuna. Tytöltä löytyi ihan muutamia vaatteita joita pystyn hyödyntää pojalle. :)

Sairaalakassi En oo vielä pakannut enkä miettinytkään. Ehkä voisi tuossa kuukauden päästä laittaa valmiiksi. Eka syntyi vasta 41+5 niin en oo mitään kiirettä pitänyt. Tämän on ennustettu syntyvän aiemmin. Saa nähdä kuinka käy.

Minäkin jäin maanantaina saikulle. Loppuun saakka kirjoitti.

millis ja vertti 31+5
 
Täällä on vatsa kasvanut muutaman viikon aikana tosi paljon ja selkäkipujen lisäksi on ilmestynyt uutena kipuiluna lantion seutu ja erityisesti häpyluu (virtsaputken) alue, joka tuntuu välillä poksahtavan irti, kun lähtee kävelemään :/ On ilmeisesti alkaneet paikat löystymään ihan urakalla..
Muuten kaikki arvot kohdillaan, verenpaina vähän noussut alkuraskaudesta, mutta yhä normaalien lukemien sisällä. Hemppa pyörii jossain 135:n tietämillä ja painoa tullut ekasta neuvolakerrasta 8 kiloa (tilanteesta ennen raskautta 10 kiloa).

Jollain muullakin oli täällä ilmestynyt kehoon sellaisia pieniä punaisia verenpurkautumia, itselläni sellaisia on tullut tuohon rintakehän seudulle jonkin verran.. Samoin kuin luomia on tullut lisää. Luomet oikeastaan ilmestyivät jo alkuraskaudessa ja yksi jo olemassa oleva luomi lähti kasvamaan raskauden myötä melkoiseksi varsiluomeksi,joten jouduin käymään sen jo leikkauttamassa pois.. oli sen verran hankalassa paikassa, koko alkoi olla pikkurillin pään luokkaa ja lääkärin mukaan hormonit kasvattaneet sen :rolleyes:

Valkovuotoa tulee täälläkin ihan urakalla, tullut oikeastaan koko raskauden ajan, eli pikkuhousunsuojia on kulunut..

Hankintoja ei ole täälläkään vielä suuresti tehty, sairaalakassin pakkaamisesta puhumattakaan. Saatiin ystäväperheeltä sitteri ja vähän vaatetta, vaunuja on alettu katselemaan ja varmaankin ne hankitaan aika piakkoin. Pinnasänkyä olen yrittänyt kytätä käytettynä huuto.netistä ja tori.fi:stä, mutta vielä ei ole tärpännyt.

Vauva -lehden tilaajalahjasta sellaista, että laitoin muutama viikko sinne kyselyä, kun laskua ei vain alkanut kuulumaan. Itse tilaus tehtiin jo elokuussa ja syyskuusta lähti lehti tulemaan. Noh, heiltä oli kuulemma lasku lähtenyt ja eräpäiväkin oli mennyt jo syyskuun puolivälin jälkeen, mutta laskua ei ollut vain perille asti tullut. Laittoivat sitten siitä kopion ja nyt olisi siis lasku maksettuna ja odotellaan vain tilaajalahjaa eli kohdallamme turvakaukaloa.

Vaunuista sellaista, että olemme miettineet sekä Oraa ja Brioa. Oran yhdistelmissä olisi tosi tilava makuukoppa ja isot renkaat, mutta muutoin Brio miellyttäisi merkkinä enemmän. Onko teillä kellään kokemusta Brion Happy vaunukopasta, kuitenkin niissä on nukkumakopan pituus vain jotain 74 cm ja leveys 29cm, niin minkä ikäiseksi vauva mahtuu koppaan? Olemme harkinneet, että jos päädymme Brioon, niin ostaisimme vaunut ja niihin erillisen ratasistuimen, jolloin pelkällä vaunukopalla nämä olisivat tosi kevyet.. ja meillä tarve on kuitenkin suurimmaksi osaksi lenkkeilyyn, eikä niinkään kaupungissa ja kaupoissa liikkumiseen.
 
Heissan pitkästä aikaa!

m0308 Aivan valtava (ihana) masu! Ja mä ajattelin että mulla on muhkea... Oletkos ihan varma että la on osunut ihan oikein;)

Kerro Metsätähti sitten mitä käynnistyksestä päätettiin.

Mä kävin alkuviikosta neuvolassa, vauvalla kaikki ok, sf oli jo 36cm:D. Pää on niin alhaalla ettei ultralla saa enää luotettavaa painoarviota, mutta parin kilon paikkeilla(luultavasti vähän alle) tuntui vauveli nyt olevan.
Meillä on miehen kanssa ollut pinna tosi kireellä, ei johdu mistään pikkuriidasta, vaan taustalla on vuosien aikainen "vääntö" joka aina välillä nousee pintaan. Nyt raskaana ollessa mulla ei ole yhtään sietokykyä (miehenkään) paskalle käytökselle, ja olen ollut ihan hajalla muutaman viikon. Sanoin sitten neuvolassa että jos voisin päästä puhumaan jollekin asioista, ihan itsekseni. Ja siihen tarvii sitten lääkärin lähetteen... Great! Mä olen ihan älyttömän huono avautumaan asioistani kenellekään ja kynnys puhua neuvolantädille oli jo korkea. Nyt sitten se pitää tehdä vielä lekurille ja lopulta sitten varmaan jollekin psykologille... Alkoi kaduttaa koko homma. :snotty:

Täällä oli puhetta sairaalakassista. En ole pakannut, en päättänyt enkä edes pessyt vaavin vaatteita vielä.:D Eli viimetippaan jää. Sängyt, hoitopöydät yms. ovat vielä varastossa ja saavat ollakin ainakin tuone 37-38 viikolle...


Ihanaa, aurinkoista viikonloppua kaikille!

Jennynny ja neljäs 32+4
 
Oi kuinka mielettömän ihana masu m0308!!!! :flower:

Minullakin on tosiaan ollut niitä verenpurkaumia kasvoissa ja rintakehän alueella ja luomiakin tullut pari lisää. Ja kesällä ne maksaläiskät....:/ Noh,kaikki kuulemma kuuluvat normaaliraskauteen :)

Minäkin olen tässä ollut taas kolmatta päivää "pikkusaikulla" kun ensi viikolla on syysloma eli lomaa ja lepoaikaa muutenkin. Syysloman jälkeisellä viikolla sitten lääkärineuvolakontrolli jossa tarkistetaan että kaikki on kunnossa. Mulla on ollut vaivana valtava paine yhdistettynä valtaviin kipuihin tuolla alhaalla ja vielä ainakin kivuttomiin mutta aika isoihin suppareihin. Kävellä en voinut oikeastaan yhtään keskiviikkona ja joka ikinen liikahdus sattui, huh! Työ on sellainen että että ei oikein työnteko suju kun olen puhallinsoitinopettaja ja muusikko ja meidän kun pitäisi tuottaa tuon soittimen ääni vatsalihaksilla ja vatsan alueen paineella.... :/ Mutta TOIVOTAAN että levolla menee ohi ja että kaikki on kunnossa!!!!

Tein eilen niitä paljon puhuttuja JOULUTORTTUJA!!!! Namiiiiiiiiiiiiiiiii!!!! :xmas:

Aurinkoista ja värikästä viikonloppua kaikille!
Miimau& masuasukki 28+3
 
NewYorkille voimia lunssaan! ei varmaan yhtään lohduta, mut miulla on jo 5 viikko menossa. Loppua ootellessa. :headwall:

Tuisku mekin mennään synnyttää taksilla. Miehellä ei ole korttia ja en usko että itse ajamaan kykenen taikka ratin taakse mahtuisin. :whistle: Ja tuosta istukan mukaan ottamisesta?? HYI! Vauvan otan sairaalasta mukaan, mutta muut romppeet saa kyllä jäädä sinne. :LOL:

Hilipatuinen, täälläkin lorisee! :kieh:

m0308 Valtavan kokoinen maha, mut kuitenkii niin söpö! Oma pötsi on ihan naurettava tuon rinnalla. Nyt tuntuu ihan turhalta marinalta omat yölliset kyljen kääntämiset. :ashamed:

Kauris kyseli brion vaunuista. Kokemustahan niistä ei ole, kun ensimmäinen on tuloillaan, muutakuin sisällä tyhjillään työntely. Me ostettiin jo hyvissä ajoin (kesäkuussa) brion classicit. Ratasistuimella ja pehmeällä kantokopalla. Tulivat näin huomattavasti halvemmaksi kuin vaunuosalla. Eiköhän siihen mahdu reilu puolivuotias köllöttelemään. Ja eihän vauvat (kuuleman mukaan) noin puolenvuoden iässä enää haluakkaan pelkästään köllötellä, vaan istua ja katsella maisemia. Joten vaunuosalla/kantokopalla ei sit tee enää mitään. Tulipas asiaa vaikka en tästä vielä mitään tiedäkkään...

Eilen oli tutustuminen synnärille. Vähän rupesi pulssi nousemaan ja polvet tutisemaan kun siellä kierreltiin. Nähtiin siellä muutama vastasyntynytkin. Voi kun ne oli pieniä ja niin kurttuisia ja söpöjä. Mies tuumasi kun oltiin kotona, että huomasinko sen isän joka kylvetti vauvaansa. Sanoi ettei malta odottaa pääsevänsä samaan hommaan. Itkuhan siinä tuli. :heart:

- Sid ja pikkuPentti 29+5 -
 
Viimeksi muokattu:
Ja sitten nopsasti tänne omanapaisesti leijumaan:

AAAAHAHAHA menipäs sokerirasitus puhtain paperein edelleen läpi, voi että mä oon hyvilläni :)

Tuiskulle tuosta miehen aiemmista synnytyskokemuksista, meillä ei ihan sama tilanne ole mutta pystyn ymmärtämään sun ärtymyksen. Meillä on jo yhteiset nuo pojat miehen kanssa, mutta ainut syntymä jossa mies on ollut läsnä on se aiemmasta suhteesta olevan tyttären syntymä. Minua siis ärsyttää kun yhdessä ei olla päästy sitä hetkeä jakamaan, ja jos nyt taas menee joku pieleen niin ei päästäkään ehkä ikinä. Ja mullakin on jotain ääneen puhumattomia mustasukkaisuusepisodeja siitä miehen elämästä ennen MINUA, mutta onneksi harvemmin :)

Taidanpa tästä lähteä vähän katselemaan mitä vauvanvaatteita mulla täällä oikein onkaan, mummo jo soitti ja kyseli mitä vaatetta vois vauvalle ostaa :heart: Meillä on siis ihan luksusta jos lapset saa uusia vaatteita, melkein kaikki poikien vaatteet ovat käytettyjä, paitsi mitä mummo on ostanut, ja sama linja jatkuu vauvankin kanssa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kahlan
Pikamoit!

Nyt on sitten aloitettu mammaloma saikkuilulla!
Neuvolalääkäri siis kirjoitti tänään loput 8 työpäivää sairaslomaa. Ihan hyvä niin ja onneksi näin sanoi esimieskin. Eipä tarvitse kummankaan osapuolen miettiä, että tulenko vielä vai en. Ensi viikolla menen käymään, hakeen omat tavarat ja antaan mammaloman ajaksi avaimet... :)

Mites sitä sitten aikaa kulutetaankaan kotona..? =) Kai olisi ainakin ompeluhommia, jos vain jaksan. Keittiöön tarvitsisi tehdä verhot... Any ideas?? :D

Musta jotenkin tuntuu, että hyvä, ettei hankintoja ole meillä jäänyt tähän loppuun. En enää jaksaisi kierrellä kaupoissa miettimässä minkälaiset vaunut esim. ostettaisiin, kun olo on tällainen. Monen olo on varmaan kuitenkin vielä niin hyvä, että jaksaa ja tietty kannattaa mennä ihan omaan tahtiin näissä... Mutta meillä nuo hankinnat ovat loppuviimein menneetkin aika helposti, onneksi!

Leffailta miehen kanssa tänään! :popcorn:

Uusi viikko!
SariP ja Poju 33+0 :heart:
 
heipsan..:)
täällä on yhdellä niin iso kyrpä otsassa joka ei lähde kirveelläkään. ihan kauhea ärsytys päällä päivästä toiseen. olo on tosi huono ja odotankin vain että tän mahan kantaminen loppuu ja saan oman kehoni takaisin. supistukset on voimakkaita ja rasituksen,eli kävelemisen jälkeen,olen ihan tulessa. Viime viikonlopun olin käyrillä ja leposeurannassa kun supistukset ei vaan laannu,ei levossakaan. Nyt en aio päivystykseen enä lähteä,ennenkuin oikeesti en pärjää kotona oloni kanssa,kun viikkoja on niin hyvin ja sikiö niin iso että jos tätä vauhtia kasvaa niin ei ole huolta kyllä...lääkäri sanoi että jos lähtee tulemaan rv 34 jälkeen niin eivät estele. Mut mä en moisiin usko,että alkaisi tulla.

Hankinnat kaikki on tehty ja valmiina,nyt vaan odotellaan.viimeinen lääkäri on 3.11 ja äitiysloma alkaa virallisesti parin viikon päästä kuun lopussa. sain äitiysrahapäätöksenkin vihdoin ja olen tosi tyytyväinen siihen,ihana tietää että talous kohenee lapsen tulon myötä,useinhan se ei ole näin,mutta nyt kun on ollut pienillä työttömyyspäivärahoilla ja saanut 500e kuussa käteen ja kohta saakin 1500e niin avot..:)

Että sellaista.

EevaN ja Pieni 33+0
 
Tervehdys kaikille,
EevaN.lle iso tsemppipeukalo nihkeään oloon jam uillekin jotka sitä tarvitsevat d=)b

Täällä tämä hirmuinen uupumus jatkuu vain. Ärsyttävää. Onko teillä muilla tällaista. Ei vain löydy energiaa. Onneksi olen joogassa ja pilateksessa käynyt läpi raskauden, uskon että on osaltaan auttanut pitämään kropan aika hyvässä hapessa. Molemmat on vartavasten tarkoitettu raskaanaoleville ja on tosi mukavaa treffata muita samassa junassa olevia.

Neuvolasta terveisiä myös täältä, oli viime viikolla. Kaikki ilmeisesti hyvin. Hemoglobiini 145!!! wou, eli ilmeisesti ei ole raudanpuute syynä tähän ramasuun :O, sf-mitta taisi olla 27 eli keskikäyrällä mennään. Paineet normaalit, edelleen matalahkot, painoa tullut yhteensä 10 kiloa. En ymmärrä. tän preskutan rd:n takia syön kuin malliopilas mutta kiloja vain pukkaa hemmetti. Tosin sanomista ei tule kun bmi oli vain 21 ennen raskautta ja nytkin tuntuu olevan kaikki extrakilot tossa vatsassa vain... tosin aika paljon ;)

Hankintoja on tehty aika verkkaisesti... tänään vihdoin löysin mieleisen hoitopöydän huuto.netistä, sitten on ostettu tuollainen söpö, pyörillä kulkeva kori-ensisänky, sitterikin ostettu käytettynä(siihen tosin panostettiin ja hellyttiin ostamaan tuollainen kaikkien sittereiden rolls roys:ashamed: valot vilkkuu, musiikki soi ja sitteri heiluu moottorilla, voi apua... mutta en heltynyt olla ostamatta kun mieskin niin innostu, saa nähdä innostuuko sitten juniori. Mitäs muuta hankittu... myöskin ostin käytettynä kohtuammeen Tummy Tuben. Maksoi vain jottai kympin. Näytti niin hauskalta kun youtubesta löysin kyseisen ammeen käytöstä videoita, käykääpä katsomassa jos kiinnostaa:

Tummy Tub - YouTube

Newborn in the TummyTub - YouTube

MItäs muita hankintoja.... jonkun verran olen vatteita myöskin huutonetistä ostanut lähinnä Tutan vanhoja printtejä ja retrokuoseja... en juurikaan fanita tuollaista vaaleansinistä nalle, joutsen estetiikkaa, niin on hauska etsiä vähän värikkäämpää ja persoonallisempaa matskua.

vielä puuttuu varmaan aika paljon vaatteita. Teutonian, aika vanhat, mutta toimivat yhdistelmävaunut ostettiin tänään kaverilta 50eurolla... olikohan fiksu ostos? sitten vielä pinnasänky pitäisi saada kun tuo ensisänky menee vain max 4kk. Mutta kaikki on vielä tekemättä, eli vaatteet pesemättä ja muovikasseissa, huonekalut ei vielä edes Helsingissä jne. jne... eli en tosiaankaan ole päässyt vielä sairaalakassin pakkaamisasteelle. Huh ja huh huh. Ihmeissäni ja hieman kateellisena kuulostelen täällä keskusteluja jossa totisesti teillä on jo tiedossa millä kassilla sairaalaan lähdette. Wau. you go girls:wave:

Kyllä tässä aika raskaanaoleva olo alkaa olla. Nyt kun ensimmäiset aamupakkasen nippailevat nenää, tulee konkreettisemmin olo että kohta pikkujunnu on täällä. Aion kyllä parissa viikossa saada tän torpan kuntoon, niin pystyy ensi kuun vaan rentoutumaan (as if ;)

Ihan mahtavaa viikonloppua joka iikalle!

Viena & Pilke 30+4
 
Miimau meil on ollut sykkeet aina n.150 ja ultrassa poikaa lupailtiin...katsotaan muuttuuko synnytystapa-arviossa sitten tuo..hmm...arvio :D

Heräsin tänään siihen todellisuuteen, ettei vauvalla ole pahemmin pussilakanoita ja reunapehmusteetkin puuttuu... :eek:
Pistin Facebookin (tämän alueen) kirppikselle ilmoituksen ja vajaassa puolessa tunnissa tuli hyvä määrä tarjouksia :)
Nyt on kirpulle pehmusteet ja varmaan viisi settiä pussilakanoita ja tyynyliinoja :D JeJe!!

Tulin vaan pikaisesti tähän lesottelemaan...

:p
 
  • Tykkää
Reactions: viena ja jonna90
Juuri palasimme synnäriltä. Pari päivää supistellu taas oikeen urakalla, yötä päivää. Eilen ja tänää tullu pari sellasta hengityksen pysäyttävääkin supparia. Mahan yläosa on niin kipeä että tuntuu että nahka repeää!
Päivällä soitin synnärille ja käskivät tulla tarkistukseen. Päästiin vasta illalla lähtemään ja siellä olikin kauhea jono. Käyrillä oltiin jonku aikaa ja tietty supparit loppu sitte siihen. Kyllä hävetti. Noh, lääkäri kahto vielä sitten. Teki sisätutkimuksen ja ultras. Kohdun kanavaa on vielä hyvästi jälellä mutta suu on jo sentin auki. Poika kehu eläväiseks ja hyvin aktiiviseks :) Sykkeet oli tosi hyvät. Paino oli n.1700g. Ihan saman kokonen poika tulos ku edellisetkin lapset oli :)
Kaikki oli muuten kunnos. Mitää kieltoja ei tullu,ainakaan vielä. Meillä ois muutenki ollu ens viikolla lääkäri aika. Sovittiin että se pidetään vielä. Kohdunsuu tarkistetaan sitten uudestaan ja tehään tarkemmat mittaukset ja ultraukset.
Nyt oon melko varma ettei päästä laskettuun aikaan. Edelliset raskaudet meni melkein loppuun asti kummatkin ja kummissakin oli kohdunsuu kiinteä ja kiinni ja kaulaa 3cm jälellä vielä synnytysten käynnistyessäkin. Ja kun tää on täs vaihees jo tällä mallilla,niin en usko täysaikasuuteen. varsinkaan näillä supistuksilla.

noh, näillä mennään keskiviikkoon asti.....
m0308 & Lenni 31+3
 
Hei!

Kotiintulovaatteista ollut jo pidempään ´puhetta. Ostin valkoisen pussukkamallisen puvun, jossa reiät, että saa turvakaukaloon, lindexiltä. Sit mulla on esikoiselle aikoinaan miehen mummo tehnyt villapuvun, se tulee puvun alle. Body ja potkarit, koot 50 ja 56 senttiset. Huomasinpa eilen että aluskypärä ja lakki puuttuu vielä. Ja onpa kyllä hakusessa pienet pipot. Mistä ihmeestä niitä ootte löytänt?

Täällä ei vieläkään ole merkkejä pesänrakennusvietistä. Vauvan vaatteet odottavat edelleen pesua ja järjestelemistä... Miten ihmeessä mie tulen ne saamaan tehtyä... Varmaan mies pesee täällä vaatteet ja tekee muutenkin kaikki vauvalle valmiiksi hirveällä kiireellä, kun minä itse olen laitoksella vauvan kans :)

Täälläkin puuttuu lakanoita sängystä... Olen antanut aikaisemmat siskolleni lainaan, ja hänellä nuorin täyttää vuoden joulukuussa niin hänkin niitä sitten tarvitsee vielä, kun pinnasängyssä on. No eiköhän sieltä pari helly mulle takasin.

Voimia kaikille supistusten kourissa oleville, toivotaan nyt että pysyvät vielä vähän aikaa mahassa. Itselläkin on alkanut tuntumaan supistukset kipeinä, mutta sopivasti, ei oikeanlaisia synnytyspolttoja kuitenkaan. Mutta kyllä sitä tässä vaiheessa saakin olla jo vähän, ettei loppuun asti olla aivan alkutilanteessa, kaikki paikat tiukasti kiinni ja kiinteänä. Kivaa alkaa taas sit kypsyttelemään ja käynnistelemään synnytystä lääkkeillä ihan alusta saakka, jota minä en halua. Mie haluan kerrankin oikean synnytyksen, joka alkaa ihan itsestään omilla poltoilla!!!!

Tullut taas tuo synnytys mieleen, kun aika lähenee. Miettiny, et onkohan mun kohdussa jotain häikkää,kun molemmissa aikasemmissa, mun kohtu ei ole supistunut takasin omiin mittoihin vaan olen vuotanut aivan valtavasti verta ja sit on annettu joku piikki joka on supistanu kohdun sit takasinpäin. Ekan synnytyksen jälkeen laitettiin jopa peräsuoleen jotain lääkkeitä, kun ei meinannu millään supistua. Oli kamalaa.... Nyt pitää sitten muistaa valmiiksi kätilölle sanoa siitä, että pistävät valmiiksi kaikki aputoimenpiteet, että se kohtu supistuu ajoissa, eikä sitä verta vuotais niin paljoa,ettei sänkypotilaana joutus taas olemaan monen monta päivää ja vauvan hoito jää muille siksi aikaa.

simuli 31+4
 
Sairaalakassia en ole miettinytkään. Meillä on autolla max 10 min matka sairaalaan joten tavarat kyllä varmasti kulkeutuvat.

Kunnon yöunet on mulle tällä hetkellä aivan elintärkeät. Väkisin yritin monta yötä sinnitellä selkäsärkyni kanssa ilman särkylääkettä mutta eihän siitä mitään tule. Päivät meni ihan kiukutteluksi ja pillahdin itkuun aivan joka asiasta.
Nyt olen suosiolla ottanut 1000mg parasetamoolin ja nukkunut hyvin ja pitkään. Eipä tarvitse päivisin kiukutella.

Neuvolassa oli paino pompsahtanut ylös. Johtunee turvotuksesta. Nyt täytyy hirveän tarkkaan katsoa mitä syö ja juoda runsaasti vettä.

Tiistaina taas neuvolaan ja samalla lääkäri.

Raskaana oleminen ei kyllä yhtään sovi mun luonteelle. Niin valmis jo olisin synnyttämään. Ärsyttää ihmiset jotka sanoo että kyllä sä monesti toivot lapsen syntymän jälkeen että se olisi vielä sun mahassa. Ei oikeasti paljon lohduta tässä tilassa.


Ensku ja Poju 32+2
 
Vihdoin ehdin korkkaamaan lokakuun pinon :)

Täällä onki moni jo saanut käskyn lepäillä!!! Toivotaan, että vauvat nyt vielä jonkin aikaa kaikilla malttais pysyä mahassa.

Omaa napaa.. Mulla niitä reilun kk:n takaisia supistuksia ei oo enää kuulunut, jaksan vielä liikkua ja nukun yöt tosi hyvin. Fyysisessä kunnossa ei siis ongelmia, mutta henkinen jaksaminen onkin vähän kiikun kaakun. Parin viikon ajan varsinkin aamusokerit on ollu turhan korkeella ja myös iltaisin ruokaa edeltävät arvot välillä. Kävin jo kerran äippäpolilla ja ens viikollä lähetän tuloksia.. Pahoin pelkään, että insuliinit joudutaan aloittamaan ja oon sitä nyt tässä murehtinut... Viime raskaudessa kaikki arvot pysyi ruokavalion muutoksella tosi hyvinä, joten tää tuntuu nyt niin TURHAUTTAVALTA kun ei itse pysty noihin vaikuttamaan :(

Jos nyt jotain hyvää täytyy keksiä tästä, niin pääsen ainakin ultrattavaksi parin viikon päästä polille ja vauvan kasvua seurataan muutenkin tarkemmin.. Lisäksi meillä vikassa neuvolalääkärissä ultrataan ja varmaan lähinnä varmistetaan tarjonta.

Torstaina oli mun ja poikasen neuvolakäynnit (täytti siis kuun alussa 2v.). Tuntuu uskomattomalta, että käynti oli vasta kolmas ja seuraava käynti sovittiin joulukuun alkuun!!!! Toki tässä välissä on äippäpolikäynti ja lekuri, mutta silti nää käyntivälit terkkarilla tuntuu tosi pitkiltä!! Kaikki oli ihan ok; hemoglobiini noussut takas sinne 135:en ja paineet sun muut kunnossa. Ainut, että painoa tullut n. puoli kiloa/vko ja yhteensä n. 11kg! Eipä näytä paljon rd-ruokavaliot auttavan taaskaan tohon painonnousuun :/ No mun tavote on, ettei ihan siihen viime kerran +20kg:eek:n päästä.

Nyt alan ahkeroimaan koulujuttujen parissa! Mä palailen tarkemmin lueskelemaan ja kommentoimaan myöhemmin!

Silona 30+6
 
Aika tuntuu kuluvan kauhean nopeasti. Olisi niin paljon kaikenlaista tekemistä vielä ennen joulua. Täällä ei siis minkäänlaista ongelmaa saada aikaa kulumaan vaikka olenkin jo sairauslomalla. Isommalle lapselle olen nyt koittanut ommella vaatteita vähän valmiiksi isompaakin kokoa kun tiedän etten sitten seuraavaan vuoteen varmaan ehdi juuri ompelukonetta kaivaa esille.

Vauvan tavarat ja vaatteet on vielä muovilaatikoissa. Jossain vaiheessa pitäisi käydä läpi mitä löytyy ja pitääkö jotain vielä ostaa. Mitään ei olla kaivettu esille vielä, enka ajatellut ainakaan kuukauteen ruveta levittelemäänkään tavaroita. Kotiintulovaatteita en ole siis myöskään suuremmin pohtinut.

Pipo asia kyllä mietityttää, mistään ei tunnu löytyvän vastasyntyneelle talvipäähinettä. Muuten ihan varoituksena esikoisen odottajille, noissa pipoissa on sitten kahdenlaista kokomerkintää: lapsen pituuden mukaan ja lakin koon mukaan. Eli 50cm voi tarkoittaa vastasyntynyttä tai olla pään ympärys! Vastasyntyneellä on todella pieni pää, meillä esikoisella taisi olla 34cm. Täytynee tehdä itse muutama talvipipo vauvalle kun ei kaupoista tunnu löytyvän.

Minulla oli alkuvuonna keskenmeno ja muistin vasta nyt, että sen raskauden laskettu aika oli tämän viikon maanantaina. Onneksi nyt on raskaus jo näin pitkällä niin unohtuu menneet helpommin!

Lumine 29+1
 
Valkovuotoa tulee täälläkin joka päivä ja tosi vetelää myös. Kaupasta saa ostaa aina megapakkauksen pikkuhousunsuojia kun niitä tosiaankin menee. Myös minä olen muutaman kerran ajatellut että olikohan tuo lapsivettä kun niin tuntunut holahtavan (ja ihan varma olen ettei ole pissaa).

Pipoa en olekaan miettinyt. Esikoinen syntyi helmikuussa ja silloin taisi maaliskuussa olla vain kypärämyssy+ohut pipo + huppu eli paksua pipoa/lakkia ei edes meillä ollut. Pitää siis myös lisätä ostoslistalle tuo paksumpi lakki :wave:

Silona ainakin Taysissa aloitetaan aika herkästi insuliinit jos aamupaastot ei pysy kurissa. Mulla oli kiikun kaakun jatketaanko tableteilla vai otetaanko iltainsuliinit mukaan ja paastot 5,5-5,6 luokkaa n.3-4x viikossa (muuten kaikki arvot normaaleissa rajoissa). Nyt lisättiin ilta-annostusta maksimiin, mutta pieni riski on että insuliineille tulee. Ja jos insuliineille joutuu niin sittenhän on seurantoja äitipolilla tiheesti loppuaika (tällä hetkellä mulla ollut 4 viikon välein, seuraava väli on enää 3 vkoa ja sit kai 2 vkoa). Katsoin neuvolakorttia ja ei mullakaan ole ollut kuin 3 perusneuvolakäyntiä. Ultrat ja äitipoli tietty siihen päälle, jotka ainakin minä lasken ihan kunnon käynneiksi.

Kaupasta on tarttunut mukaan nyt myös kaikkea pientä pikku hiljaa. 1 vaippapaketti (libero 2 koko, mietin josko ostaisi yhden paketin myös 1 kokoa) on jo ostettuna, samoin liivinsuojia, sinkkivoidetta ja puhdistuslappuja (niitä kyllä kuluu meillä muutenkin). Talkki ollut jo kahdesta kaupasta loppu, joten se pitää muistaa. Tänään ostin myös kaukalopussin monien suositusten jälkeen. Imetysliivit tilaan netistä tässä joku päivä. Oon ostanut täältä Nursing Bras - FREE UK Delivery kakkosen aikana ja hyväksi todennut. Anitan imetysliivit oli ainakin 20€ halvemmat kuin Suomesta ostetut ja toimituskin ollut nopeaa.

Vauvalehden tilauslahja pitäisi tulla parin-kolmen viikon sisällä sillä lasku on tullut ja maksettu myös.

Sairaalakassin pakkaan varmaankin joskus rv 37. Lista toki jo on olemassa, on sama kuin kuopuksen aikana.

Kotiintulovaatteet on suunniteltuna omassa päässä, mutta laitan ne vasta kun kaukalo tulee 2-3 viikon sisällä (toivottavasti). Helpompi laittaa ne sitten suoraan siihen kaukaloon odottamaan. Tosin olen vähän alkanut miettimään että mitä jos ottaisinkin vauvalle muutaman bodyn jo sairaalaan mukaan. Siellä kun on vain niitä paitoja jotka helposti nousevat korviin ja paljastavat vauvan selän.

Sänkyasiaa edelleen miein. Kaverilta saadaan pinnasänky, saisi vaikka heti hakea pois. Itse kuitenkin haaveilen vieläkin siitä vaavisängystä jonka saisi vuokrattua.

simuli myös minä toivon luonnollista käynnistymistä kahden käynnistyksen jälkeen. Viime päivänä kyllä on supistellut ja toivonkin että vähän edes edesauttaisi paikkojen kypsymistä.

Tuisku ilmeisesti muualla maailmassa on yleisempää tuo istukan kotiinottaminen. Joissakin maissa/kulttuureissa sitä taidetaan myös syödä :O. Itse lahjoittaisin istukan tutkimuskäyttöön jos olisi mahdollista, mutta ilmeisesti vain Helsingissä se onnistuu.

Poppeliini ja kolmas muru 32+5 :heart:
 

Yhteistyössä