***Joulukuun Pikkutontut LOKAKUUSSA***

heip

pika pikaa tulin vaan kertoon et viikot ne vaan poksuu ja vaavin tulo lähenee :) eli nyt mennään jo viikolla 33 :D sen kuniaksi kasattiin viimein pinnis ja laittelin siihen suojan ja päiväpeiton valmiiksi,lakanat laitan vasta lähempänä :)

höyhen ja pikkunen 33 :heart:
 
Howdy!

Itse en olekkaan saanut vielä aikaiseksi tänne kirjoitettua, joten nyt on korkea aika tehdä muutos asialle :)

Raskaus sujunut muuten ongelmitta paitsi keskiviikkona jouduin ostastolle yhdeksi yöksi kivuliaiden supistusten takia. Maanantai-iltana alkoi ensimmäiset kivuliaat supistukset ja keskiviikko-aamuna olikin pakko jo käydä tohtoria moikkaamassa. Mulla oli supistusten takia lyhentynyt kohdunkaula 1.7cm ja yhdelle sormelle auki! Kortisonia alettiin heti pistämään, sain 4x kortisonipiikkejä 12h välein.. lääkäri onneksi lohdutti että vaikka pieni nyt syntyisikin, ei olisi hätää ja pientä voidaan auttaa.. se lohdutti.

Seuraavana päivänä kun mut oli otattu osastolle tehtiin taas tutkimukset ja huomattin kohdunkaulaa olevan enemmän kiinni, tuolloin mitattiin 2.1cm.. Lääkäri oli sitä mieltä että olen liikaa rehkinyt ja touhunut joka aiheutti siis nämä supistukset, määräsi mut 2 viikoksi vuodelepoon ja tämän jälkeen kuulema saa alkaa taas touhuta :) nyt ollaan oltu sitten pitkälleen ja levätty, harmittaa kun ei pääse koirien kanssa lenkkeilemään, mutta mieluummin näin kuin että pieni syntyisi ennenaikaisesti..

Muuten pikkuisella on kaikki kunnossa, pienen tämänhetkinen painoarvio oli 2kg ja viikkoja nyt tasan 33 :heart:

Meillä ollaan oltu jo ajoissa liikenteessä tavaroiden suhteen! Kaikki isot ostokset on jo investoitu, ainoa mitä pitäisi nyt enään hankkia on nimenomaan ne vaatteet.. :p

Janea ja tytsy 33 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpäs täällä supistelee monella nyt. Puhalletaan :whistle: niitä vielä hetkeksi pois päin. Janealta piti kysyä että oliko todella 1.7 ja 2.1 mm vai kuitenkin senttimetriä? Kun n.2 millimetriähän tarkoittaa käytännössä sitä ettei kohdunkaulaa ole enää ollenkaan jäljellä, ts. reunatkin on jo enemmän...
 
Poppeliini, kertoisitko tietämättömälle jotta mitä ovat nuo rd-tapletit, että eivätkö ne varsinaisesti ole vielä insuliinia, vai pistetäänkö insuliini aina piikillä? Olen ihan out :ashamed: Muakin "uhkaillaan" tuolla insuliinilla, nyt rajalla olevien aamupaastojen takia, muutaman kerran ollut 5.5, muttei ole mulla mistään tapleteista puhuttu mittään, vaan pelkän insuliinin aloittamisesta.

Kiitos kiitos kera hymyn :)

Viena ja poika 30+6 (vartin päästä)
 
Täällä nautiskellaan aamun hiljaisista tunneista ihan itsekseen kun muu väki vielä nukkuu :) Oma nukkumien ollut aika huonoa viime aikoina ja aamulla tulee noustua hyvinkun aikaisin ylös, etunsa tosiaan tässäkin kun on hetki hiljaista omaa aikaa. Ja hyvin terveellisen aamupalan kera, suklaarasiaa tässä samalla tyhjentelen :D

Neuvolakäynti oli jälleen torstaina, ei mitään ihmeellistä, painoa tullut nyt raskausaikana 5kg lisää, noistakin 4kg parin viimeisen kuukauden aikana...

Äippäloma alkoi sitten virallisesti maanantaina, äitiysrahapäätöksetkin sain jo ja muutamat eurot enemmän päivässä tulee mitä edellisen kerran.

Hoitolisästä, meillähän on mies ollut hoitovapaalla kun olen ollut töissä ja nyt siirtyi sitten peruspäivärahalle. Saadaan hoitolisää hieman kuukaudesta riippuen 90-130e, mutta kun se tulee miehen nimellä, vähennetään peruspäivärahasta :O !!!! Kyllä ei mene millään ymmärrykseen miksi näin kun hoitolisäähän maksellaan tulojen mukaan ja sitten kuitenkin vähennetään toisesta kelan rahasta pois!
Täytyy varmaan soittaa kelaan ja koettaa vaihtaa raha minun nimelläni tulevaksi kun ei sitä varmaan äippärahasta vähennetä? Olisi kyllä vain jokainen euro tarpeen mitä mahdollista saada....

Pieni pipo ajattelin neuloa pikkuiselle sopivia pipoja muutamat ja samalla puuvillalangasta sisäpipoja, kaupasta ei tahdo sopivia löytää. Tuollainen pikkuinen pipo on nopea tehdä, alle tuntiin saa yhden valmiiksi. Samoin pieniä puuvillatumppuja ajattelin tehdä varalle jos tarvitsee ptää käsissä pitkien kynsien vuoksi.

Minä en pysy enää mukana viikoissa, pakko aina tarkistaa laskurilla missä mennään... Ja nythän se alkoikin sitten 34. raskausviikko!!
 
viena mä syön metformiinia eli ihan suun kautta otettavia sokerilääkeitä. Esim. ns. aikuistyypin diabeetikot voivat niitä myös syödä. Insuliini pistetään aina piikillä. Mulla aloitettiin jo rv 15 nuo tabletit, kun lääkärin mukaan oli vielä hyvin aikaa kokeilla auttaako ne. Ja tähän asti ovat siis riittäneet. Monella siis nuo eivät riitä, vaan tarvitaan insuliinia joka on tehokkaampi. Loppuraskaudessa yleisin vaihtoehto on siis insuliini. Sen teho tulee nopeammin kuin tableteilla aikaan saatu vaste. Insuliini ei kulkeudu vauvaan, mutta metformiini menee istukasta läpi. Tutkimukset tosin näyttäneet ettei pitäisi olla suurempia eroja tabletti vs. insuliini vauvoissa synnytyksen jälkeen (esim matalia verensokerita yhtä paljon).

Poppeliini ja kolmas muru 32+6
 
oih mikä yö takana taas,viikko sitten olin kipeyteni takia päivystyksessä ja viime yönä näytti siltä että taas tulee lähtö,kun olin niin kipeä supistelujen takia....jossain yhden jälkeen stten sain paremmin unta. jotenkin en halau sinne päivystykseen lähtiä ennen kuin jotain konkreettista tapahtuu,vuotoja ymm,kun en uskoa näihinn supistuksiinkaan. Pieni toive laitettu ilmaan että synnytys alkaisi vesien menolla jotta tietäisi että kohta tapahtuu ja voisi valmistautua synnytykseen henkisesti paremmin. Näin tapahtui viimeksi ja sainkin sen lääkkeettömän synnytyksen ja uskon että jaksoin ottaa supistukset vastaan juuri sen vesien menon jälkeisen odottelun ja psyykkisesti valmistautumisen takia..:)


EevaN ja Pieni 33+2
 
Siis kylläpä täälä on monilla noita supistuksia ja kipeitä sellasia!! Itelläkin kyllä aika paljon supistelee, mut ei mitään kipeetä oo oikeestaan ollu, muutakun sillon yhtenä päivänä töissä. Toivotaan että ihan vielä tässä kuussa ei vauvelit kiiruhtais maailmaan.
Mulla oli kans viikolla neuvola ja mitään erikoista sielä ei ollut, mutta painoa nyt tullut sen 16kg alusta :O kyllä tää tällä menolla menee helposti sinne yli 20 kiloon...mitä edellisistä ei kyllä ole tullut.
Onko muuten kellään vielä ilmestynyt raskausarpia ? Mulle ei vielä ole tullut, eikä siis edellisissäkään raskauksissa tullut, mutta nyt epäilen että tuo maha kyllä kasvaa niin hurjaa vauhtia että varmasti tulee nahka repeämään vielä. Mulla on kyllä ihan samanlainen masu kun sillä kuka sen kuvan tässä juuri pari päivää sitten laittoi...sori, en muista nimimerkkiä. Mä kyllä oon käyttänyt Biothermin raskausarpivoidetta, mutten siltikään oikeen usko niiden tehoon, saas nähdä. Sit hommasin just sellasta Weledan synnytykseen valmistautumisöljyä. Onko kellekään tuttua? Mua kyllä vähän nauratti kun sen kans menin kassalle, koska en tosiaan oikeen usko tollasiin ravauksiin sun muihin...siis kun tuokin on välilihan hierontaan tarkoitettua öljyä mikä sit auttais synnytyksessä...mut silti jotenkin sitä vaan haluu kokeilla kaikkee.
Mutta mutta, aamukahville ja aamulehteä lukemaan, lapset kun rauhassa katselee kerrankin ohjelmia.

Muisku 32+0
 
Viimeksi muokattu:
Heips, tulin taas poksumaan :) Eilen jouduin käymään äippäpolilla illalla kun alkoi verinen vuoto! Pelästyin niin perkeleesti, että on auennut, synnytys alkamassa, istukassa vikaa jne.. Mutta kaikki oli hyvin :) Poju oli raivotarjonnassa ja likkui paljon. Oli iso iso helpotus! :)

Täällä muutkin ravanneet päivystyksessä, nytkö se tosiaan jo alkaa... Tajusin eilen sairaalassa että tänne voin tulla n. kuukauden - kahden päästä tositoimiin. Ajatus on suhteellisen outo. Tsemppiä kaikille supistusten kanssa eläville, itselläni ei niitä ole vielä kivuliaina näkynyt.

Hyvä uutinen on, että pääsen uimaan, koska olin vielä täysin kiinni.. joten suuntaan siis tästä aamu-uinnille :)

Hyyppis+Poju 32+0 <3
 
Supistelijoille :hug: Itelläni on onneks pysyneet kivuliaat supistukset nyt peräti 2 viikkoa poissa *koputtaa puuta*

Raskausarpia ei ole näkynyt, enkä oo kyllä rasvaillutkaan :D Ei ole tullut edellisissäkään juurikaan, rintoihin tuli ekassa, mutta nekin vaaleni melkein samantien.

Pipoasia Mulla taisi olla joku pipo olemassa kun en oo sitä ees miettinyt. Haalari onkin sitten vhän erijuttu, mulla on joku pieni suht ohut karvahaalari minkä oon ellokselta tilannut meidän vanhimmalle, mutta mitä en oo ees kertaakaan käyttänyt edes pienemmällä...

Synnytystä mä oon kanssa jo vähän miettinyt, kun haluaisin, että menis taas niin nopeesti, etten ehtis mitään saamaan... Tuskin se synnytys kyllä hirveen pitkä on kun edelllisen synnytyksen kesto oli 3 tuntia...

Täytyy alkaa pakkailee muksuja autoon ja lähteä porukoille evakkoon, kun ei muuten päästä ovesta ulos kun aletaan oven eteen kaivaa salaojaputkia...

Hilipatuinen & Silmukka rv 32+6
 
Täällä muuttopäivä vol:2. Olin jo eilisen jälkeen illalla tosi kipeä ja aamulla vielä kipeämpi. Huomista aamukankeutta odottaen :|

Kesken pakkaushommien löysin esikoisen äitienpäivä kortin jonka tehnyt 3,5 vuotiaana (nyt poika siis 8,5v) ja nauroin ensiksi muistellen sitä ja heti sen jälkeen aloin itkemään aivan hysteerisesti. Pakkaushommat loppui hetkeksi siihen että sain rauhoitettua itseni ja näin taas eteenpäin..
Kyllähän mä tiesin että lapset kasvaa mutta se vaan oli tänään erityisen paha kolaus, johtunee väsymyksestä, muutosta ja raskaudesta varsinkin.
No, jokatapauksessa kortin teksti kuului näin:

Äiti aamulla: En mä tiiä tai muista.
Äiti päivällä: En oikeen tiiä. En mä hei voi kaikkea tietää.
Äiti illalla: En tiiä.
Äiti töissä: Ei kekkiviikkona töissä.

:LOL: :heart:
Poika hyvin taiteilijasielu ollut aina joten eihän se voi tietää mitä äiti aamulla tekee tai päivällä, saatika illalla :LOL:
Paljon muita ihania lasten äitienpäiväkortteja löytyi, mutta esikon ensimmäinen päiväkodin tuotos oli "pahin" henkisesti.. äidin ensimmäinen vauva ja nyt jo neljäs tulossa! Kaikki vaan niin jumalattoman rakkaita että päivääkään en vaihtaisi pois!!!

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille, mä jatkan pakkaamista. Vielä yksi yö täällä vanhassa asunnossa, sitten uuteen lopullisesti. Ihanaa.

Neljäs 32+2 :heart:
 
Heipat täältäkin, onpa taas tullut tekstiä :)

Raskausarpia ei ole tullut, mutta tuumasin jo heti raskauden alussa et jos tohon mahaan vielä joku arpi sopii niin siitä vaan. Muualla ei mulla olekaan kai, mutta pojat virutti mahan niin järjettömäksi arpien verkoksi ettei mitää rajaa :D On arpea pystysuorassa, viistottain ja poikittain, melkein enemmän ku tervettä ihoa joten melkeen se ja sama tuleeko uusia vai ei, en oo ees yhtä kertaa mahaa rasvannut. Viime kerralla yritin rasvata mutta eipä tuosta mitään apua ollut.

Eilen mittasin vyötärön ympäryksen ihan viikkojen vaihtumisen kunniaks, nyt rv 30 ja mittaa vyötäröllä 122cm :D Eipä tää maha paljoa kaksosmahasta jää, vaikka olo onkin paljon kevyempi kun viimeks näillä viikoilla. Vielä jaksaa kotihommat tehä ja poikia nostella, hitaasti mutta varmasti. Viime raskaudessa tässä vaiheessa ei paljon muuta jaksanut kun maata ja kattoa leffoja, karseeta oli se!

Äippäloman pitäisi alkaa parin viikon päästä ja hakemukset ei oo menneet ees käsittelyyn. Vasta kyllä reilu viikko sitten vein paperit mutta vähän on taas pieni pelko persiissä että tulee taas joku katkos ja ei tuu rahaa ennenku on hakemukset käsitelty tai jotain. Jos ei ala asia edetä ens viikolla ni tarvii vissiin soitella perään.

Kovasti on alkanu täälläkin jo ajatukset siirtyä vauvan syntymään, alkaa jo vähiin päivät käydä. Pitäisi piakkoin varata aika synnytystapa-arvioon. Mulla on aika vahva tunne että sektioon mennään, ei tuo vaan käänny. Nyt on viihtynyt toista viikkoa poikittain, että periaatteessahan se on oikeaan suuntaan menossa :D Mutta tosiaan, kun ei se oikein edes yritä kääntyä kokonaan! Aikaa kyllä vielä on mutta saahan nähä onko sillä mitään merkitystä.

Eilen juontui mieleen että sairaalakassin lisäksihän mun pitää varata pojille hoitokassi valmiiksi, yheks pakkaamiseksihan tää näköjään menee :D

En muista onko ollut puhetta mutta oliko jotain rajoituksia pitkille automatkoille loppuvaiheessa? En ole muistanut neuvolassa kysyä ja tarkoitus olisi vielä lähteä äitini luona käymään ensi kuussa, matkaa on 400km ja rapiat päälle. Varsinaisesti ei houkuta tuo autossa istuminen ja jatkuva vessassa pysähtely mutta ohan se lähettävä joulukinkku hakemaan, ja mummo kovasti on toivonut että käytäis vielä tällä kokoonpanolla yhden kerran ennen vauvan syntymää. Onko muilla muuten lasten isovanhemmat lähellä? Meillä on muut tässä äärellään paitsi äitini, välillä harmittaa kovasti kun pojat niin harvoin näkevät mummoa ja mummokin tuntuu kaipailevan noita ukkoja aika paljon. Onneksi tulee mummo pikavisiitille ensi viikonloppuna :)

Jospa valuisin tästä taas huuto.netin ihmeelliseen maailmaan tekemään löytöjä ;) Hyvää ja kaunista sunnuntaita kaikille!
 
Automatkoista ei oo rajoituksia automatkojen pituuteen mutta suosituksen mukaan 45minuutin istumisen jälkeen olisi hyvä jaloitella 15min,mutta itse oon viimeisilläni matkustanut reilun 400km yhdellä pyshdyksellä ja jalkoja pyöritellyt ja liikutellut autossa niin ei ihan koko ajan oo tarvinnut pysähdellä.
Meillä on mun äiti ja sisko, jonka luokse on se reilu 400km:( Mutta miehen vanhemmat ja sisko asuu tässä ihan lähellä.Muakin harmittaa tosi paljon (ja tietysti mun äitiä ja siskoa myös) että näkevät poikia niin harvoin:(Nyt on äidin kanssa sovittu että se tulee tänne marraskuun lopussa ja on sitten isompien lasten kanssa kun oon sairaalassa ja että se lähtee vasta tammikuussa ristiäisten jälkeen:)Ihana kun se on sitten täällä mun kanssa laittamassa joulua ja saa nähdä lapsia monta viikkoa putkeen:)Oon siitä tosi onnellinen:)

Hilipatuinen jospa tää sitten tulis puolet nopeammin:)

raskausarpia ei oo tässä taskaudessa ilmestynyt vielä yhtään mutta niitä on poikien ajoilta jo niin paljon että ei sekaan paljon uusia mahtuisikaa.

Valmisteluista mä oon halunnut laittaa kaikki tavarat hyvissä ajoin valmiiksi ettei sitten ainakaan jää laittamatta ja saa viimeiset viikot keskittyä vaan odotteluun ja varsinkin nyt kun kohta pitää alkaa jo joulukortteja ja joululahjoja hankkimaan ja kotia koristelemaan niin eipähän oo yhdelle päivälle sitten liikaa tekemistä.Ja muutamalle ystävälle kun on käynyt köpelösti näiden tavaroiden hankkimisen suhteen niin itse oon ottanut niiden virheistä opiksi.Yhdellä alkoi synnytys kaksi päivää ennen mammalomaa ja kaikki tavarat jäi hankkimatta ennen synnytystä,mies sitten kävi ostamassa kaukalon samalla kun haki vaimonsa ja lapsensa sairaalasta.Ystävä manasi todella paljon kun piti vauvan kanssa kierrellä tavaroita ostamassa ja sitten tulikin tehtyä paljon tyhmiä hankintoja kun niitä ei paljon ehtinyt vertailemaan (ja täällä kun lähimmät kaupungit on monen kymmenen kilometrin päässä niin kaupoissa ei niin vaan piipahdeta).Toisella vedet meni neuvolanrutiinitutkimuksissa ilman mitään ennakko varoitusta rv37 ja nekin joutui suurimmanosan tavaroista hankkimaan vasta kotiutumisen jälkeen ja kolmas joutui sairaalaan vuodelepoon 1,5kk ennen vauvan syntymää 2kk ennen laskettua aikaa ja tavarat oli kyllä varastossa mutta pesemättä ja paikat niille miettimättä niin ei kuulemma ollut mukava kotiutumisen jälkeen alkaa vauvanvaatteita etsimään varastosta, pesemään ja laittamaan paikoilleen.Jotenkin vaan tuntuu et itseä ei kotiutumisen jälkeen vois vähempää kiinnostaa rupea ravaamaan kaupoissa tai pesemään vaatteita.Muutenkin mieli on paljon levollisempi kuin tietää ettei mitään oo enään tekemättä eikä oo väliä vaikka tulis äkkilähtö:)

Meinasitteko ostaa vauvalle jonkun joululahjan?
 
Mä oon miettinyt tuota samaa että onko matkustamisiin jotain rajoituksia? Tietääkö joku? :)

Täällä on myös Ostettu sitä Weledan synnytykseenvalmistautumisöjlyä ;) Ja Weledalla oon myös säännöllisen epäsäännöllisesti öljyilyt vatsaa ja rintoja. Nyt ei vielä arpia mutta masun kasvu on pyrähtänyt oikein kunnolla käyntiin joten eiköhän niitä vielä ehdi tulemaan ;) Toivottavasti EI!!!!

Mulla on ihmeellisen kova väsy ja heikohko olo koko ajan. Hb oli laskenut 127:stä 112:een joten oliskohan sillä vaikutusta? Se on kyllä alhaisin mitä on tähän mennessä ollut eli ehkäpä pitää alkaa kiltisti taas rautaa popsimaan, yök!

Vaunuja käytiin tuumailemassa...hmmm,melkoinen viidakko se on! Onko jollain kokemusta Crescent classic:eista?

MUOKS! vastausta ehtikin jo tulla automatkasta tuon mun viestin kirjoittamisen aikana :) Kiitos!
Aiotaan ostaa vaaville "joululahjaksi" vaunut yhdessä anopin kanssa :)
 
Viimeksi muokattu:
metsätähti kiitti automatkainfosta :) Ja onpa kiva kun saat äitisi sinne noin pitkäksi aikaa! Meijän mummeli sanoi ottavansa lomaa sitten kun isännältä loppuu isyysloma ja tulee varmaan viikoks auttelemaan mukuloiden kanssa. Mummolassa on sikala ja saavat tosi kehnosti lomia joten visiitit tännepäin ovat harvoja ja lyhyitä :( Ja meillä taas ei oo varaa lähteä näillä polttoaineen hinnoilla kovin usein sinnepäin.

Vielä ei ole vauvalle joululahjaa, kaipa sitä jotain tulee hankittua samalla kun pojille ja lukuisille kummilapsille nettishoppailee lahjoja. Tuskin kuitenkaan mitään isompaa, ehkä joku oma eka nalle tai vastaavaa :)
 
Meillä asuu molemmat isovanhemmat kaukana, omiin vanhempiin on matkaa 700km ja miehen äitiin 350km. Ei siis kovin usein nähdä. Muutin itse pois kotoa jo yläasteen jälkeen, enkä ole sen jälkeen pystynyt pitkiä aikoja vanhempieni kanssa viettämään. Pari päivää on ehdoton maksimi, ja silloinkin jo alkaa ahdistamaan, lapsuusaika tulee liiaksi mieleen, tai lähinnä tunnetilat sieltä. Lapset kyllä tykkää vanhemmistani, joten kerran vuodessa on yritetty käydä, ja ne käy pari-kolme kertaa vuodessa meillä. Ei siis puhettakaan, että voisin edes kuvitella niiden tulevan "avuksi" tänne vauvan synnyttyä. Anoppi taas on hiukka epätasapainoinen, eikä sitä voi lasten kanssa ilman vahtimista jättää, joten harvassa on nekin kerrat, kun anoppia nähdään. Muuta sukua sitten enemmän, vaikka ihan lähellä ei ketää sukulaisia asukaan.

Neljäskö kun haikeili vanhaa äitienpäiväkorttia, tuli ihan mieleen kun oma esikoiseni oli kolmen vanha, ja olivat miehen kanssa käyneet ostamassa mulle kortin. Poika oli saanut itse valita kortin ja mieskin vasta antamishetkellä huomasi, että kortti oli numero kolmosella varustettu pienen pojan synttärikortti :heart:

Raskausarpia tuli kolmannen raskauden kohdalla niin paljon, että en osaa kyllä sanoa, onko tässä raskaudessa tullut. Rasvaa ja öljyä olen laittanut, kun tuntuu, että ihoa kiristää, tosin eipä siitä edellisessäkään mitään hyötyä ollut.

Olen aivan jouluihminen, tykkään hirveästi laittaa kotia joulukuntoon ja hankkia lahjoja ja kaikesta oikeastaan, mikä jouluun liittyy. Mies on kans, tavallaan, se vaan ottaa hirveät paineet valmisteluista, mitä en ollenkaan pysty ymmärtämään. Me ollaan vietetty joulua ihan vaan oman perheen kesken kaikessa rauhassa siitä lähtien, kun alettiin seurustelemaan, ja saadaan kyllä olla juuri niin kuin haluttaa. Ihan hirvittää, millainen se on nyt ennen joulua, kun vauvan kanssa ei varmasti ihmeisiin pysty. Viime joulu oli sille aivan kauhistus, kun minä jouduin töihin koko jouluksi ja juuri siinä joulun alla myös.

Vauvalle varmaan laitan pakettiin jotain, mitä sille kuitenkin tulisi hankittua, esim. tuttia tai jotain vaatetta. Sekin vain sen takia, että keskimmäinen ei ihmettele, miksi pukki ei tuo vauvalle lahjoja.

Nyt saunaan, mies lupasi hieroa mun jalkoja, jotka on aivan tautisen kipeät. Ihanaa :)

Tsoink ja vauveli 33+3
 
Poppeliini, kiitos paljon infosta noitten taplettien ja insullinin suhteen. Nyt miekin ymmärrän. Aika jännää ettei insuliini kulkeudu ollenkaan vauvaan.... ihan hyvä siis jos insuliinille joudun niin tietää ettei poitsu saa siitä suoranaisesti osaansa.

Muisku täälläkin on hommattu weledan synnytykseen valmistautumisöljyä... saapa sitten nähdä oliko hyötyä. Mulla on aika monta ystävää jotka kysisiä paikkoja ovat öljynneet ja kovasti kehuneet jotta auttoi. Apteekistakin saa kuulemma jottain vastaa litkua.

Raskausarpia ei täälläkään näy _vielä_ ;)

Hienoa alkavaa viikkoa ja voimaterkut kaikille supistuksista kärsiville!

Viena ja juniori 30+6... tunti kymmenenminuuttia ja taas viikot POKSuuuuu
 
raskausarpia Esikon raskausaikana niitä tuli jonkun verran, kuopuksen kanssa ei tullu uusia, eikä niitä nytkään ole uusia tullut.

Isovanhemmat Mun vanhemmat asuu ehkä 15 kilometrin päässä joten siellä käydään poikien kanssa suunnilleen kerran viikossa. Anoppi on sit kaukana Nigeriassa.

(.) Mies varas eilen itselleen Nigerian matkan niin että lähtö olis 15.1 ja kotiin hän tulee sitten 5 viikon päästä. Keskusteltiin meidän mukaan tulosta mut todettiin että miehen täytyy siellä ollessa rakennuttaa anopin talo valmiiks. Eli meidän mukaantulo hankaloittais asioita likaa, eteenkin kun pieni vauva olis vielä mukana. Tietysti oon tosi onnellinen miehen puolesta että pääsee käymään kotona 2,5 vuoden tauon jälkeen, mut mä vaan kauheesti haluasin lähteä mukaan.:(
Kuopus siirrettiin tänään esikon kanssa samaan huoneeseen kerrossängyn alaosaan nukkumaan ja vaikka se on pitkään ollu suunnitelmissa niin nyt on kyllä niin haikee olo. Kun mieskin aina välillä jää yöks sohvalle nukkumaan ihan ilman sen suurempaa syytä niin yhtäkkiä mun pitää osata nukkua yöt ihan yksin makkarissa. Saa vaan nähdä miten kuopus reagoi yöllä jos herää, nyt illalla meni nukkumaan ihan yhtä helposti kun on pinnikseenkin mennyt.

Vauvalle joululahja En ole tullu ajatelleeks koko asiaa. Ehkä joku vaatepaketti sille vois laittaa. Vauvanleluja meillä on ihan tarpeeks joten mitään sellasta en ala ostamaan.

Fantaihana 32+4
 
täällä yksi yökukkuja..
ei vain saa nukutuksi..
miettii tulevaa synnytystä,toivottavasti antaa ennakko merkkejä että kerkeän hommata koiranpennuillekkin sitten hoitajan tai saa ukko jäädä kotia ja mä lähen edeltä jo menemään.

en ole vieläkään saanut aikaseksi alkaa laitteleen vauvan tavaroita,saatikka pestä edes vaatteita,ottaen siis huomioon että koira vauvoja odotetaan syntyväksi 2vk päästä ja on aika iso maha..huh..siis koiruudellakin..

tänään olisi käynti ä-polilla kontrollissa..

yritän kirjotella sitten lisää..

MARMAx4 ja jaz 32+0
 
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :wave: täällä huonosti nukutut yöt jatkuvat edelleen. Tänään oon ollut hereillä jo aamuneljästä asti, sama homma oli eilen. En voi ymmärtää. Kerran viikossa sitten otan takasinpäin ja saan nukuttua sen 10-12 tuntia putkeen.. sitten taas sama jatkuu..

Viimeyönä näin toisen synnytysunen, meijän poika syntyi tänään, eli RV 29+3, painoi 2700g ja kaikki oli muutenkin ok. Synntys ei sattunut ollenkaan, se vaan tuli ulos :D synnytyksen jälkeen otin vauvan ja lähdettiin kotiin :D hah, voikun se olisi oikeastikkin noin helppoa.
Muutenkin meijän vauva on aikamoinen yöeläjä, potkuja satelee öisin ja iltaisin ihan hirveesti ja päivisin sitten ei juuri ollenkaan :/ tosin tänään näyttää siltä ettei vaavi rauhoitu ollenkaan, kokoajan hytkyy maha edestakaisin. On tää vaan niin ihanaa, enkä millään jaksaisi odottaa että saan oman pienen syliin.

Mikäs muuten on Astren tilanne raskausmyrkytysepäilyn osalta?

Raskausarpia täällä on jo ilmaantunut, ei mitään järin pahaaa vielä mutta ihan selvästi näkyy vaikka olen yrittänyt rasvailla säännöllisesti. En kyllä ota asian takia mitään sen suurempaa stressiä, Kuitenkin maailman ihanimman asian takia ne tulee<3

Nyt lenkittämään koira tonne ihanan aurinkoiseen syysilmaan :)

Joulumamma ja vauva 29+3 (kohta se 30 menee tääläkin rikki) :D
 
Se ois sitten rv 33 tasan tänään :)

Isovanhemmat On meillä lähellä, Anoppi asuu parin kilsan päässä ja mun vanhemmat n. 15 km päässä. Ensi kesänä todennäköisesti muutetaan mun vanhempien taloon ja mun vanhemmat muuttavat mun tädin taloon joka on vajaan kilometrin päässä.

Viikonloppuna on tullut nukutuksi huonosti, lähinnä tuon nuoremman vuoksi. On herännyt nyt kolmena aamuna 5.30... ja nukahtanut illalla 9-10 välillä kun normaalisti nukkuu sen 11-12 tuntia yössä ja on nyt vielä flunssassa ja kun on astmaatikko niin viime yö oli tosi rikkonainen sitten senkin takia. En raaskinut tänään laittaa päiväkotiinkaan vaan häärää tossa nyt sitten omiaan (onneksi henki kulkee ja ei ole enää itkuinen niinkuin eilen illalla, niin ei tarvi nostella koko ajan). Anoppi lupas tulla piipahtamaan kun on vapaapäivällä joten vähän vielä helpotusta... Molempia nähdään 1-5 kertaa viikossa, joskus ihan silleen että käyvät 5 minuutiksi piipahtamassa tai sitten kyläillään enemmän.

Kai se vauvakin jonkun pienen joululahjapaketin saa =)

Eipä tässä kai kummempia taasen :)

Hilipatuinen
 
Vitsit kun viikonloppu taas vilahti ohi äkkiä. Väliin tuntuu et aika rientää kauheeta vauhtia ja sit väliin taas että siihen h-hetkeenkin ois muka vielä ihan liian kauan aikaa...varsinkin kun miettii kauanko tuota jättimahaa vielä joutuu tuossa kanniskelemaan.
Fantaihana Ymmärrän kyllä hyvin että haluaisit lähteä miehesi mukaan. Mä en suoraan sanottuna voisi kuvitella selviäväni viittä viikkoa yksin vauvan ja isompien kanssa. Siis kaipa sitä pärjäis jos ois pakko ja jotain apua varmasti isovanhemmilta saisin, mut ajatuksena kauhea. Ihailen kyllä silti sitä että "päästät" miehesi yksin. Tottahan se on että jos on sielä sitten jotain rakennusprojektia sun muuta niin tiellähän siinä melki vaan olis lasten kanssa.

Meillä isovanhemmat asuu melko lähellä, siis kaikki n. 50 km säteellä. Ja apua ollaan aina saatu kun on pyydetty, tosin mä olen kovin huono sitä pyytämään. Onneksi lapset halauavat niin usein nähdä isovanhempiaan, ja tietysti hekin lapsia, että voi sitten laittaa lasten piikkiin kun pyytää mummuja kylään silloin kun itse tarvii hengähdystauon :D

Vauvan joululahjaa tuskin hommataan. Me ei olla muillekaan lapsille osteltu joululahjoja ennen kun ovat 2 vuotiaita koska eivät he asiaa ole aiemmin ymmärtäneet ja toiseksi meillä on joka joulu lapset saaneet muutenkin ainakin 20 lahjaa per nuppi kun noi sisarukset ja kummit ja mummit on niin kauheita osteleen kaikkee. Mä olen jopa pyytänyt ettei lahjoja tulisi niin hirveästi, kun väliin se joulupukki on kantanut jätesäkeittäin paketteja. Ja tosiaan kaikki tarpeellinen muuten ostetaan silloin kun tarvetta on (tai kun on rahaa :whistle: ) niin en ole katsonut näistä syistä tarpeelliseksi lahjoa lapsia jouluna. Sitten vähän isompana siis kun ovat ainakin sen 2v niin ollaan ostettu yksi joku isompi/kalliimpi lahja. Tällainen käytäntö ainakin siis nyt ollut, saa nähdä miten sitten muuttuu kun lapset kasvaa teini-ikäisiksi. Sitten ei varmaan enää muuten niin paljon lahjoja tule muualta.
Jeps, mut tarvii vissiin jatkaa työntekoa täälä töissä...aika leppoisiahan nämä viimeiset työviikot on.

Muisku 32+1
 

Yhteistyössä