**Joulukuun Pikkutontut TOUKOKUUSSA**

Huomenta!

Mieliteoista: itse en ole huomannut mitään erityisiä mielitekoja tai inhotuksia.. ehkä Fazerin Sininen on maistunut normaalia enemmän, tuntuu, että voisin vetää koko levyn kerralla, vaikka normaalisti olen osannut lopettaa siihen pariin palaan. Inhotuksista taas kahvikin maistuu, mutta välillä tahtoo jäädä kupillinen puoleksi juomatta, mitä nyt aikaisemmin ei olisi tapahtunut. Muutoin, ruokahalu on mitä mainioin, eikä mikään hajukaan ällötä : /

Masuturvotuksesta: Minulta löytyy tuota täytettä tuosta mahasta, mutta olen kuitenkin saanut sen tarvittaessa aina pidettyä nätisti timminä, mutta nyt siinä on sellainen kestoturvotuspallo, jota en saa edes vedettyä sisään. Eli käytännössä minulla on nyt sellainen puolikkaan rantapallon kokoinen pehmopallo tuossa edessäni :D

Oireista taas: Googlasin eilen juttuja oireettomista/vähäoireisista raskauksista ja onneksi löysin pari kivaa keskusteluketjua asiaan liittyen.. olin jo tällä palstalla maani myynyt, kun oireet on niin vähäiset ja kaikki muut tuntuvat "kärsivän" jos jonkinlaisesta kivusta tai ällötyksestä. Mietin jo, että pitää varmaan käydä ostamassa raskaustesti, jos en olekaan raskaana (tai siis ne neljä, jotka tein valehtelivat kaikki) :LOL: Jokatapauksessa siis meitä oireettomiakin on tosi paljon, joten niiden puuttuminen on yhtä normaalia kuin niiden olemassaolokin. Rauhoitti vähän mieltä. Ei sillä, etteikö minullakin voisi olla tm tai keskeytynyt kehitys.. se selviää sitten parin viikon päästä :/

Gallup: Paljonko teidän BMI on? Itse olen vain aikastalailla ylipainoinen, bmi 34.6. Tiputin jo joululta ennen raskautumista 10kg, joista on nyt turvotuksen (ja ruokahalun) myötä tullut 2kg takaisin, mutta jokatapauksessa toiveeni olisi, että saisin pidettyä painoni raskauden aikana suht pitkälti nykyisessään.
 
Itse olen niiin väsynyt että jopa tämän viestin kirjoitus ottaa totaalisesti voimille. Menin tänään myöslääkäriin tarkistuttamaan kipiraushasarvot... tämä väsymys on nimittäin ihan kamalaa ja muutenkin nuo arvot olleet nippa nappa viitearvojen sisällä. Ajattelin että tyroksiin voisi olla hyvänä tukena nyt raskauden aikana. Tuo vajaatoiminta kun voi keskenmenoja ja kohtukuolemaakin pahimmillaan aiheuttaa. Onko muilla kilpirauhasmietintöjä täällä?

Viena ja Pilke 7+0 POKS POKS
Minulla siis ihan dg. vajaatoiminta. Ennen raskautta olin hieman liikatoiminnalla lääkityksen vuoksi, nyt tuntuu että sammun toimistontuolille päivittäin. Nuokun oikeasti! Tänään jouduin lähtemään aikasemmin, koska silmät ei pysyneet enää auki. Joko tämä on normi raskausoire, tai minulla on lääkkeen noston paikka. Sen saan tosin tietää vasta neuvolan jälkeen ensiviikolla.

Joku muukin täällä valitetteli selkäkipuja, voi järkytys. Mietin, että olisi mielummin se närästys kun siihen sai ottaa lääkettä :LOL:|O

Spiderille pahoittelut! :'(

Hyyppis+Höömö 7+2
 
Huomenta!

Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille :hug:

Olen kotidopplerilla yrittänyt parina päivänä saada sydänääniä kuulumaan, mutta ei vielä ole onnistanut. Tosin on vasta tänään 9+1, niin että ei ole mikään ihmekkään, mutta kun ei malta odottaakaan :LOL:

Huomenna eka neuvola, ja pyydän kyllä terkkaria ekaksi kurkkaamaan ultraäänellä näkyykö siellä mitään, jotta tietää ettei ole ihan turhaan siellä sitä ekaa käyntiä. Yksi tuulimuna taustalla, riittä kyllä pitämään jatkuvaa epäluuloa yllä.

Vatsa on sellainen pallo, ettei farkut tahdo enää mennä kohtuudella kiinni...vielä pitäisi piilotella silti tätä jonkin aikaa. Ei ole tarkoitus kertoa kellekään ennen kuin 12 viikkoa on täynnä. Onhan ne riskit sittenkin, mutta alkaa olla jo pienemmät kuitenkin.
Ekat neuvolat aikaisemmissa raskauksissa minulla on ollut 10+ viikolla ja toisesta vasta NT-ultran jälkeen joskus 14+ viikoilla. Se johtui tosin siitä, että kävin sen verran terkkarin luona ennen meidän molempien kesälomia joskus 9+ viikoilla että hän tarkisti että syke näkyi ultralla ja laittoi lähetteen sinne NT-ultraan. Sitten uskalsi ihan hyvillä mielein odottaa ensimmästä oikeaa neuvolaa :saint:
 
Spiderille lämmin halaus :hug: Ei huonot uutiset lopu sitten ollenkaan, kurjaa.. :|

Sänkypuuhista joku kyseli, meillä mies on haluttomampi kuin minä. Tosin mullakin vähän sellainen älä mielellään nyt koske vaihe. Mies kuulemma nähnyt jonkun ohjelman/dokkarin jossa oltiin kerrottu että km saattaisi liittyä sekstailuun, joten ei siis halua että pikkuiselle sattuu mitään. Kuulemma np-ultraan asti pitää odottaa :whistle:
Toisaalta ihan ok, kun ei munkaan tee hirveästi mieli mutta toisaalta sehän on pahempi "pelkääjä" kuin minä :LOL::heart:
No, jos se helpottaa sen mieltä ettei sänky harrastuksia ole niin sopii mulle :D

Ekasta neuvolasta ja ultrasta, mulla neuvola oli 7+6 viikolla eli kai aika hyvään aikaan. Ei kuunnelta ääniä eikä ultrattu. Varhaisultrassa kävin 7+4 yksityisellä ja menen uudestaa perjantaina jolloin neuvolan mukaan tasan rv 9.

Mahan pyöristymistäen ole havainnut, lähinnä turvonneet läskimakkarat vaan kasvaneet. Tosin ultrannut gynegologi sanoi kohdun olevaan iso viikkoihin nähden ja joskus illalla oikein rentona ollessani tunnen selällään maatessani kohdun :)

Paha olo jatkuujoten luottavaisin mielin ollaan. Eilen meinasin töissä pamauttaa työkavereille uutisen kun olin ihan vihreenä päivällisen jälkeen.. sain jotenkin iltavuoron vedettyä läpi kuitenkin kunnialla ja salaisuutta pidellen.
Kaikista inhottavinta on että heti aamupalan jälkeen paska olo alkaa ja kestää aina iltaan asti jolloin pääsee nukkumaan. Eilen oksensin 3 kertaa aamupäivän aikana joten kauhean hehkeä olo ei ollut :/

Mites muiden ruokapuoli, oletteko olleet tarkkoina kiellettyjen ruoka-aineiden kanssa?
Käyttääkö joku makeutusainetta esi kahvissa? Olen ymmärtänyt ettei sekään kauhen hyvä ole.
Vähän mietityttää etelässä syödä, pitää vaan tarkasti katsoa että on hyvin kypsennettyä ja kuumaa ruokaa. Salaattikastikkeet sikseen ja en taida salaattiinkaan koskea.
Muuten innolla ja kauhulla odotan että meneekö ne ruoat alas kun niitä olen kuolannut pari kk jo ajatuksissani :LOL::p

Kerran töissä yhden asukkaan kanssa juteltiin että mikä elämässä tärkeintä, kerroin että mulle on perhe, terveys, ruoka ja nukkuminen. Lisäsin siihen että meneekö mulla hyvin siis, johon asukas vastasi että todellakin :LOL:

Np-ultra se tuntuu olevan monen mielestä se jännittävin. Myös itseni. Sieltä voi paljastua mitä vaan, monikkoraskaus, jokin poikkeavuus, km tms.. Mutta itse olen ehdottomasti sitä mieltä että sinne on mentävä, tuli minkälaisia uutisia vaan. Kukapa niitä hyviä ei haluaisi!!!!

BMi on täälläkin aivan liian suuri ja siksi sokerirasitukseen käy 2 matka :snotty: Eli 32 taisi olla neuvolakortissa :ashamed:

Mutta taidan iltavuoron kunniaksi mennä laittamaan kasvonaamion, ottaa kuuman suihkun ja vaikka kerrankin vähän meikata töihin. Aina niin räjähtäneenä nykyään menen sinne :whistle:
Ja tietenkin pienet päiväunet ennen työvuoron alkua ;)

- neljäs 8+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Spiderille :hug: ja toivotaan tulevaisuuteen parempaa onnea.

Minulla on ollut turvonnut olo lapsettomuushoidoista alkaen, johtuen osaksi siitä hormoonimäärästä, jota pitänyt pistellä. Itselläni on enää kolmet housut, jotka menevät kiinni. Mikä tarkoittaa sitä, että pitää lähteä kohtapuolin vaateostoksille (ei kyllä yhtään kiinnostaisi vielä). Eilen illalla kysyin mieheltä, että onko tuo vatsa kasvanut, totesi siihen, että ei se raskaus vielä voi näkyä, olen syönyt liikaa makeaa, sen takia näyttää isolta :O :ashamed: Pitäisi kyllä alkaa seuraamaan mitä sitä tulee suuhun laitettua, olen vain kovin perso makean perään. Hedelmiä olen pyrkinyt syömään päivittäin. Pahaolo on hiukan helpottanut, että saa ruokaakin syötyä. Yhdessä välissä tuntui, että kaikki ruoan haju teki pahaa.

Mielihaluista minulla oli pari viikkoa sitten lyhyt kausi, jolloin oli pakko saada suolaisia salmiakkeja, tavalliset tai sokeripäällysteiset eivät kelvanneet. Niitä piti sitten hakea videovuokraamon karkkihyllystä kunnon pussillinen. Onneksi se on mennyt ohi (ainakin toistaiseksi). ;)

Eka neuvola meillä on 16.5. ja neuvolatäti sanoi puhelimessa, että kannattaa varata siihen käyntiin 1,5 tuntia (eka lapsi) ja silloin myös kuunnellaan sydänääniä. Mies ei osannut vielä sanoa tuleeko mukaan. Aika on kuitenkin iltapäivästä, joten sopii kyllä siinä mielessä hyvin molempien työaikojen puolesta.

Sänkyhommista mies kieltäytyi hommista ennen varhaisultraa (joka oli viime viikolla), halusi varmistaa, että kaikki on varmasti ok, ja nyt sillä on sitten selkä kipeänä. Tosin omat halutkin on laimentunut. Mutta viikonloppuna kyllä harmitti, kun toinen ei kyennyt selän takia.: /

Lapitar -77 ja maha-asukki 8+6
 
BMI:stä: Ainakin on yli 25, niin että sokerirasitus taitaa odottaa...Aiemmin sitä ei tehtykkään, vaikka en varmaan aikuisiällä oo ns. normaalipainon rajoissa ikinä ollutkaan :ashamed: Sama neuvolantäti on kuin edellisilläkin kerroilla, mutta oon käsittänyt että säännöt on vähän tiukentunu.

Petipuuhista: Mua ei kiinnostais yhtään, mutta ei kyllä oikestaan oo hirveästi kiinnostanu pidempään aikaan...Miestä sen sijaan kiinnostain AINA. Nyt on kuitenkin reissuhommissa, joten se aina ei ihan onnistu, ja muahan se ei haittaa...Toivottavasti tilanne kuitenkin korjaantuis, odottelen jotain ihmettä tapahtuvaksi sillä suunnalla. 15v ollaan oltu yhdessä, joten ei tod olla enää missään alkuhuumassa :)
 
Viikonloppuna olin niin huolissaan kun paha olo loppui kuin seinään mutta alkoipa eilen taas aivan yllättäin. Että taas yökkäillään : /

BMI mulla 36. Pudotin painoa 15 kiloa talven aikana. Kutakuinkin pysynyt nyt samana. Riippuu vähän paljonko turvottaa punnituspäivänä.
Neuvolatäti ei painosta sanonut mitään. Onnitteli vaan hyvästä painonpudotuksesta ja käski jatkaa samaan malliin jos pystyy. Totesi myös että jos paha olo on, ei ole juurikaan väliä mitä suuhuni laitan, kunhan syön jotain.
 
Hei taas pitkästä aikaa. Kun ei omaa konetta tällä hetkellä ole niin menee aina pitkiä aikoja että pääsee tänne kirjotteleen.

Joku kysyi huhtikuun ketjussa että miten olen päätynyt yksin tekemään tämän lapsen. Mä olen aina tiennyt yksin tekeväni lapsen. En ole millään tapaa seurustelevaa tyyppiä. Ja vähän puolivahingossa tämä tuli, mutta iloisena yllätyksenä. En osaa sen kummemmin eritellä syitä.

Oireita Ei ole oikeastaan nyt pariin viikkoon ollut sen kummemmin. Rinnat on arat, selkä meinaa jumia pitkien työpäivien aikana ja mahasta nippailee sillon tällön. Ainut kunnon "oire" on TODELLA turvonnut maha. :O Kauaa ei enää voi salailla, sen verran turvottaa. Mulla on hieman tuota vararengasta jo ennestään, mutta ei paljoa. Just ennen raskautta sain laihdutettua itseni hyvään kuntoon. :kieh: Painoindeksi mulla on jotain 25 pintaan.

Iso :hug:kaikille jotka ovat surullisia uutisia kuulleet.

Mulle saa laittaa synnäriksi TAYSin
Perjantaina ensimmäinen neuvola. Ja heti neuvolan jälkeen pääseekin sitten viikonlopuksi äitin hoiviin. :)

RiKarKKa ja Beebis 9+0 (kauhia miten nopiaan aika menee)
 
Tervehdy ja liityn nyt uutena odottelijana tänne joukkoon:) Pääsiäisen pyhinä tein positiivisen raskaustestin ja nyt vasta sitä alkaa tajuamaan, että ehkä tässä on joku kyydissä mukana. Melkein tasan vuosi sitten meillä oli kohdunulkoinenraskaus eikä oikein vielä jaksa kunnolla uskoa että sitä olis uudelleen raskaana.

Tällä kertaa kaikki on alkanut kuitenkin paremmin ettei ole mitään verenvuotoja tai hirveää kipua. Mitä olen netin raskauslaskureista katsellut niin olis nyt 6+1 menossa ja ens viikolla eka neuvola, jännittää hurjasti esikoinen kun olisi toiveissa ja kohta 2,5v ollaan toiveiltu:) nyt toivotaan parasta <3
 
Tääl myös yks kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastava :) Väsymys vaivaa täälläkin voimakkaasti. En tiedä tän hetkisest arvost, rv10 labraan sit tarkistuttamaan. Neuvolan ohjeella nostin sen lasten tabun verran.

Pahoinvointi nostaa päätään voimakkaasti täälläkin ja ympärivuorokautinen kuvotus seurana, en tosin kauheesti valita kun jotenkin siitä tiedän olevani oikeesti raskaana. Noi keskenmenot jätti kuitenkin sen pelon ni onpa jotaa konkreettista mikä täst muistuttaa päivittäin :)

Sokerirasitus varmaankin edessä, BMI on jotaa 27 paikkeil. Ellei oo noussu kauheest tän syömisen myötä :D Mut jospa tää kuvotus kausi veis taas muutaman kilon pois niinku kävi esikoisen raskaudessa et 4kg putos eka paino.

Kyllä jotenkii tuntuu kaikki uudelta vaik ei täst edes oo kauaa ku kaikki samat asiat käynny läpi :)

Astre ja Tipunen 6+2
 
Heip ja pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille. Mulla on sama pelko koko ajan, pelkään , että käy samoin kuin kaksi vuotta sitten, kaksi kertaa olin jo nähnyt sykkeen, kunnes nt-ultrassa todettiin, että kaikki ei ole hyvin ja alkion kehitys oli loppunut viikolla 9. Mutta ei tuo onneksi ole kovin yleistä, kuten tänään sanoi gyne, kun kävin ultrassa. Hienosti näkyi syke ja pikkuinen oli 5,5 mm ja kuvakin saatiin. Viikkoja 6+3. Osaiskin nyt vaan nauttia tästä raskaudesta. Olin muuten positiivisesti yllättynyt hinnasta, hintaa tuli kelakorvauksen jälkeen 56 euroa. Tulikin mieleen, että laksuttiko gyne vain vastaanotosta eikä lainkaan ultrasta... kun sanoin sille, että jos voisi kirjoittaa laskun niin, että siinä ei puhuta mitään alkuraskauden ultrasta. Tätä pyysin siksi, kun työkaverini hoitaa sairasuskassaa työpaikalla ja olisi sitten heti tietänyt asiasta enkä halua raskaudesta vielä kertoa.
En halua kertoa edes ystäville vielä ja siksi mun pitäiskin keksiä jokin syy, miksi en ota mitään alkoholia ensi viikonloppuna.... Tietysti jos ostais holitonta siideriä ja kittais sitten sitä...muilla tällaisia ongelmia....
Nyt vois varmaan tilata aikaa jo neuvolaan ja samalla äitipolille. Mulla kun on kakkostyypin diabetes, niin pääsen näkemään pikku mukulin joka kuukausi =)
Erityisiä mielitekoja ei ole ja toivottavasti ei tulekkaan, BMI on jo aikas korkea....
 
sanoin sille, että jos voisi kirjoittaa laskun niin, että siinä ei puhuta mitään alkuraskauden ultrasta. Tätä pyysin siksi, kun työkaverini hoitaa sairasuskassaa työpaikalla ja olisi sitten heti tietänyt asiasta enkä halua raskaudesta vielä kertoa.
Suostuiko gynekologi tähän pyyntöön? Aika jännä, nimittäin itse kun pyysin vastaavaa niin lääkäri kysyi tuohtuneena, että mitä sitten pitäisi laskulle laittaa, valehdellako?! Totesin siihen vain, että no ei tietenkään jos kerran se niin sitten on.. Eli meille meni kyllä työterveyden kautta laskutukseen nyt sitten tieto, että ultrassa on käyty. tätä en olisi halunnut tietenkään vielä kenenkään tietoon.
 
Suostuiko gynekologi tähän pyyntöön? Aika jännä, nimittäin itse kun pyysin vastaavaa niin lääkäri kysyi tuohtuneena, että mitä sitten pitäisi laskulle laittaa, valehdellako?! Totesin siihen vain, että no ei tietenkään jos kerran se niin sitten on.. Eli meille meni kyllä työterveyden kautta laskutukseen nyt sitten tieto, että ultrassa on käyty. tätä en olisi halunnut tietenkään vielä kenenkään tietoon.
Suostui, laskussa ei lukenut mitään, vain ruksi kohdassa, että kyseessä on sairaus, raskaus tai synnytys. Ei gyne edes kommentoinut mitään, kysyi ainoastaan, olenko töissä kelalla.... sanoin että en, mutta meillä on oma sairauskassa =)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Spider lämpimät halaukset myös täältä!! Toivottavasti myös teille pian vauva suodaan!

Omaa napaa, eli lääkäri soitti tänään, jonkunlainen tulehdus mulla on päällä, sain 7 päivän kuurin lääkettä, jolla pitäisi mennä ohi. Voi olla, että tuo vuotelu ja jomotus johtuu siis siitä. Muuten olo ei ole muuttunut, jomotus on välillä ihan sairasta!! mutta vuotoa on ollut vain aamuisin hieman pyyhkiessä.

Kävin myös tänään ekassa neuvolassa, kirjoittivat kolme päivää sairaslomaa tän olotilan vuoksi nyt. muuten oli oikein mukava neuvolakäynti, tuli vähän uskoa taas siihen, että kaikki voi olla ja mennä ihan hyvin vaikka tälläistä häsminkiä onkin ollut.

Ja laskettu aika muuttui mulle päivää aiemmaksi, eli 11.12 olisikin virallinen päivä :) ja synnärinä olisi näillä näkymin Jorvi!

Raskausoireita on jotain, hieman on kyllä vähentyneet viikontakaisesta.. edelleenkin suurin ongelma on kun ei mikään maistu! Ja palelu on tullut takaisin, se on ihan valtavaa ollut nyt pari päivää.

Mutta nyt voin taas olla positiivisimmin mielin, ainakin taas hetken ;)

-JudeD ja Hippu 8+2-
 
Viimeksi muokattu:
Sain soitettuu neukkuun, 12 päivä olis ensimmäinen aika.. Ja sit pääsen tehostettuun tarkkailuun ku mulla on MS-tauti.. :)

Eilen kerroin mun siskolle et siitä tulee täti, parka oli ihan shokissa, suuttu mulle.. Samaa käytöstä uskon saavani myös iskältä, sit ku sille joskus kerron.. :/

-Sokruli ja minikirppu 6+1-
 
Puffs de Vanilla Ihana kuulla sustakin, ajattelin jo et olit saanut huonoja uutisia kun ei susta kuulunu mitään.

Petipuuhat Viis viikkoa ehdittiin elää selibaatissa tässä välissä joten nyt otetaan kaikki ilo irti tästä sovusta. :D

Kielletyt ruokaaineet Mä en kyl ihan tarkkaan muista mitä siinä listassa on, mut kyl mä aikasemmin oon yrittäny pitää salmiakin ja sellasen sallituissa rajoissa.

BMI on mulla tällä hetkellä niin järkyttävän korkee etten viittii teitä kauhistuttaa sillä. Kuopuksen imeyksen aikana lihosin 10 kg ja sit kun lopetin imettämisen aloin syömään Herbalife:in proteiinipirtelöitä ja kaverin kehonkoostumusvaan mukaan lihaspainoa tuli 2kk 7 kg lisää ja jo ennen raskautta ja imetystä mulla oli ihan tarpeeks ylipainoa. Ainoo hyvä on et kahdella edellisellä kerralla painoa on raskauden aikana tullut 10kg ja viikossa raskauskilot on ollu poissa. Mut tällä kertaa mun tietysti pitäis pyrkiä siihen että raskauskiloja ei tulis ollenkaan.

Toivottavasti kaikilla teillä huonovointisilla olo helpottais nopeesti, itsellä on nyt pari päivää ollu ihan ok olo. Väsymyspainaa illasta mut sillon voi suosiolla mennä nukkumaan, paitsi tänään kun pitää mennä yöuvoroon.

Tarkistin omat ekat neuvolat kun joku ajankohtaa mietti. Esikon kanssa oli eka neuvola 9+2, tokan kanssa 11+2, kun vasta 11+0 oltiin takasin Suomessa ja ylihuomenna mulla on neuvola ja sillon on 9+1. Esikon ekaa neuvolaa kun varasin niin täti vähän vihjas ettei yleensä aikoja anneta kovin alkuun kun sillon kuitenkin on aika suuri keskenmenoriski, eli antavat niitä aikoja mieluummin vähän varmemmille viikoille.

ideh tervetuloa :wave:
 
tervetuloa uusille!
Täällähän on moni jo neuvolassa käynyt,kivaa...:)

kovat venymiskivut ollut tänään ja jalkalihakset ihan lukossa,mistä lie sekin johtuu..:DD

BMI on mulla 17,9 eli kohta ollaan jo normaalin rajoissa..:) raskaus tuo kiloja ja tällä kertaa koitan pitää ne raskauden jällkeenkin,on helpompi vaatteita löytää kun ei ole kukkakeppi.

mulla on ystävä puolessa välissä raskautta ja odottaa yksin,olen hänen tukihenkilönsä tän raskauden aikana ja myös synnytykseen menen mukaan. Torstaina olisi toinen neuvola häneellä ja sinne taas pääsen minäkin..:) hänellä siis toinen raskaus ja toistaiseksi mennyt hyvin, Liikkeitä on alkanut tuntea vasta tällä viikolla,on niin ihanaa olla tuttujen raskaudessa mukana näin tiiviisti ja muistuu mieleen itsellekkkin paremmin mieleen nää asiat..:)

arg,hiukset rasvoittuu ihan kaaameaa vauhtia,en enää tiedä mitä teen kun yhdessä päivässä hiukset menee sen näköiseksi kuin ei olisi viikkoon käynyt suihkussa. Toivottavasti tää ei jatku ihan koko raskautta..:headwall:

edelliset neuvolat ovat meillä olleet viikoilla 10+2 ja 11+3 eli aika isoilla viikoilla..:)
 
En tiä mikä taas alko hermostuttaan, mut menin äsken varaan jo toisen ultra-ajan torstaille : / Oon mä sitä pari päivää miettiny et haluisin päästä kattoon pikkusta ultraan uudestaan, eka ultrahan oli 6+4 ja siitä kohta 2vko. Vieläkin vähän kalvaa se kun koko ei ihan vastannut viikkoja vaikka hedelmöityksestä olen melko varma ja se sykekin oli niin vaisu. Ei sillä että rahaa mitenkään liikoja ois, mutta jos se maksaa taas sen 85e niin raaskin sen kyllä maksaa siitä ilosta.
Ja olihan täälä joku muukin joka menossa kans uudesaan ultraan, neljäskö se nyt oli?

Eli se ois sit torstaina ja samoin myös eka neuvola.

Mummu on tänään ollut auttelemassa siivouksessa ja lastenhoidossa kun mies on töissä. Ihanaa!! Ja teki vielä niin hyvää ruokaa että olisin syönyt enemmänkin mutten kehdannut. VÄhän huono omatunto kun kuitenkaan en tunne olevani niiiiiiin kipeä, mutta totta kyllä on että keittiössä en voi oikein tehdä mitään, en ruokaa enkä siivota. Ihania nuo mummut!!
 
Moikka!
Mä haluisin kans liittyä teidän joukkoon. Sain plussan viikko sitten ja sen jälkeen on monen moista fiilistä ollut. Välillä hypin riemusta, mutta koska mullakin on parina, onneksi yksittäisenä, päivänä ollut pientä vuotoa, olen ehtinyt jo huolestuakin ja pelätä monta kertaa pahinta. Ihan kunnolla tätä raskautta ei vielä todeksi tajua. Omien laskujen mukaan la olis 28.12. Menen yksityiselle ultraan torstaina ja eka neuvola on ensi maanantaina. Onneksi sain ajat näin pian niin saan ehkä jonkinlaista mielenrauhaa tai sitten ainakin nopeasti sen huonon uutisen. Toivotavasti ultrassa näkyy jotain mukavaa.

milizza 5+6
 
Heipsan kaikille!

En oo pitkään aikaa käynyt täällä, mutta nyt on hetken rauhaa ja päätin tulla lukemaan kuulumisia. On tullut paljon ikäviä uutisia, halit :hug: heille.
Mutta on myös tullut paljon hyviä.... Ihanaa..... :)

Itellä on oireet lievintyneet todella paljon siis pelottavan paljon, välillä tuntuu että olenkohan raskaana ollenkaan. Esikoisesta kun oksensin todella paljon ja voisin tosi huonosti. No, onhan siitä yli 6 vuotta ja onhan jokainen raskaus erilainen, mutta jotenkin pelottaa.
Keskenmenoon päätyneessä raskaudessakin voisin todella pahoin viikoille 12 asti, kunnes siis np-ultrassa selvisi että oli elämä lakannut 5 viikkoa aikaisemmin. Se kokemus on jäänyt hyvin muistiin tuonne takaraivoon, joten nyt menossa varhaisultraan. Sain sen varattua ens maanantaiksi ja viikkoa silloin 8+0, joten luulis että näkyy ja kuuluu jo.
Huomenna eka neuvola ja uskokaa tai älkää... jännittää. :)

Onhan tämä oireettomuus siitä kyllä hyvä, että pystyy olemaan töissä normaalisti. Mä kun joudun pitämään salassa tämä tuonne heinäkuun loppuun asti. Viikkoja olisi silloin n. 20. Mitenköhän mahtaa onnistua... Paljon löysää vaatetta päälle :) No mutta heti kun on koeaika ohi, saa pukeutua kesäisesti :)


Kuu-mami ja Toukkanen 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Eka neuvola takana!
Heti alkuun kävi ilmi että meillä olikin vaki terkan sijaan sijainen paikalla, kuulemma paljon vaihtuu väki, turha toivoa siis jatkuvuutta siellä. Mukava terkka oli ainakin nyt!

Saatiin vino pino infolehtisiä ja hirvee määrä tietoa muutenkin. Olo oli ihan pöllämystynyt, ja vielä kun jännitin koko ajan sitä ultraa. Ultrasta ei saanut sillain kauheesti irti, sijaisterkka kun ei osannut zoomata sillä kovin hyvin, mutta tärkeimmät näkyi, pieni on oikeassa paikassa ja sydän siellä kovasti läpätti!

Täällä on KAIKILLA sokerirasitus 26. raskausviikolla, luulin että 22 vuotiaana en joutuisi siihen lainkaan. Noh, turha kai sitä on alkaa jännäämään vielä.

14.6 on seuraava neuvola, sitä ennen on tosin alkuraskauden ultra, eli nt-ultra joka on täällä keskussairaalalla. Sitä ennen eli ensi viikolla voin halutessani käydä jossain seulonta verikokeessa, siinä pitää käydä kaksi viikkoa ennen nt-ultraa. Sillä saa selvyyttä ultran tulokseen. Mua ei sikäli toisaalta kauheesti toi seulominen innosta, mutta ajattelin sen niin että jos nt-ultra näyttää huolestuttavalta niin verikokeen tulos voi osoittaa huolet turhaksi. Pahimmassa tapauksessa tietysti päinvastoin mutta... Kai mä meen sen verikokeen ottaan. Eipähän sit jää kaduttaan.

Neuvolan laskurilla laskettu aika ois 10.12 mutta pidetään toi 13.12, muutetaan sit jos nt-ultrassa siirtyy.

Kuulemma kauheeta pahoinvointia mulle tuskin on enää luvassa jo ei nyt tähän menessä ole ollut, eli huh, taisin selvitä siitä melko vähällä!

Käytiin ukon kanssa ostaan äitienpäiväkortit meidän äideille, korteissa luki jotain "Hyvää äitienpäivää mummolle, olkoon tämä päivä onnellinen ja ikimuistoinen" Lienee jäävän mieleen :whistle:
Käytiin ostaan H&M myös ihana nallekovainen pörröhuppari ja siihen kuuluvat fleecehousut kokoa 56. :heart:
Tein myös kortin töihin kahvipöytään jossa kerrron vauva-uutisen ja ostettiin karkkeja tarjottavaksi. Päivän puheen aihe on huomenna taattu :D

Menenpä sohvan pohjalle lukeman neuvolan posteja ja uusinta Kaksplussaa, piti ostaa se kaupasta kun Vauvalehteä (mun suosikki) ei ollut tullut vielä uutta.

Susimieli ja Astronautti 8+0
 
Tervetuloa ja onnea uusille tulokkaille :)

Tokasta aluraskauden ultrasta eli mä oon menossa ens perjantaina uudestaan (rv7+3), kun se se alkuperäinen aka olikin, kävin ton verenvuodon takia eilen jo tosi varhaisessa ultrassa. Vielä en oo neuvola aikaa varannu ja ajattelinkin varata vasta ton tokan ultran jälkeen.

BMI mulla on 29

Oloista täällä sen verran että tissit vaihtelevasti enemmän ja vähemmän arat, etenki nännit, pahaolo myös vahtelevaa, ilmenee lähinnä niin että täytyy miettiä mitä saattaa syödä. Jotenki ärtymys herkkyys hiaman laimentunut :saint: Ukko-kulta pääsee hiukan vähemmällä :whistle:

Sextailuja täällä ei oo juuri puntion jälkeen harrastettu..ei oo tehny yhtään mieli, kerkeehän tuota myöhemminki :whistle:
 
Tervetuloa ja onnea uusille tulokkaille :)

Tokasta aluraskauden ultrasta eli mä oon menossa ens perjantaina uudestaan (rv7+3), kun se se alkuperäinen aka olikin, kävin ton verenvuodon takia eilen jo tosi varhaisessa ultrassa. Vielä en oo neuvola aikaa varannu ja ajattelinkin varata vasta ton tokan ultran jälkeen.

BMI mulla on 29

Oloista täällä sen verran että tissit vaihtelevasti enemmän ja vähemmän arat, etenki nännit, pahaolo myös vahtelevaa, ilmenee lähinnä niin että täytyy miettiä mitä saattaa syödä. Jotenki ärtymys herkkyys hiaman laimentunut :saint: Ukko-kulta pääsee hiukan vähemmällä :whistle:

Sextailuja täällä ei oo juuri puntion jälkeen harrastettu..ei oo tehny yhtään mieli, kerkeehän tuota myöhemminki :whistle:

Teeny 6+0
 

Yhteistyössä