Joulukuun toiveikkaat IVF/ICSI/PAS

Moikka, löytyisikö muita joille suunniteltu joulukuuksi hoitoja?

Meillä olisi 2.IVF suunniteltu joulukuun puoleen väliin. Punktio olisi sunnilleen viikolla 50.
Esikoista meillä yritetään, jo kolmatta vuotta. Minä olen 29 v ja mies 42. Minussa vika, putket tukossa ja PCOS. Miehellä kaikki ok.
Ensimmäinen IVF:ä oli elokuussa ja saatiinkin silloin plussa kotitestillä, mutta ilo jäi lyhyeksi kun hcg näytti 12, pp14. Siis alkiot olikin vain yrittänyt kiinnittyä, kemiallinen raskaus. Pakkaseen ei jäänyt ketään :(

Ja tampereen TAYS:sissa käydään hoidoissa.

Mutta siis olisi mukava saada seuraa piinailuun =) Ehkä joulu tuo meille erittäin toivotun lahjan :xmas:
 
Justiinsa tulin haikailemaan joulukuun IVF ketjun perään :)

Tänään aamulla kävin ultrattavana 2.IVF tekeillä, tänään kp10 ja hyvältä näytti.
3.11. eli kp20 aloitan sumuttelun ja annos on 3krt vuorokaudessa molempiin sieraimiin. Samalla kaavalla mennään ku 1.IVF alkuvuodesta, mutta tuolloin mun omaa hormonitoimintaa ei meinattu saada stoppaamaan ja jouduin sumuttelemaan reilun kuukauden kun välivuotokin otettiin sinne kun sumuannosta piti lisätä. Nyt sitten heti suosiolla toi 3krt/vrk annos jo alusta alkaen. Lääkäri arvioi punktion menevän viikolle 49.

Esikoista yritetään kuudetta vuotta. Hoitoja takana: IUI: 6/06, 5/07, 10/07, 11/07, 12/07 kaikki negatiivisia. 1.IVF 2/08 -, 1.PAS 4/08 -, 2.PAS 8/08 - ja 3.PAS 9/08 -. Kerran olen plussan testiin saanut tuosta 1.PAS:ista, mutta pp14 hcg oli 15 ja seuraavan viikon kontrollissa alle 3 eli negatiivinen. Me ollaan mieheni kanssa molemmat 35 vuotiaita.

Meidän hoitopaikka Helsingin Diacor
 
JOULUKUUN TOIVEIKKAAT



Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.


Lauantai 25.10.2008

MinzuS: 2. IVF, punktio vk 49, siirto ?, pp--

Maricce: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp--



Ihmeidentekijät:





Myöhemmin onnistuvat:
 
Meillä kans joulukuulle IVF tulossa. Nyt siis eka IVF, takana 2 inssiä. Esikoista olemme odotelleet kaksi vuotta. Minä olen 26, mieheni 30.

Ihana toi Mariccen runo! Kovasti paljon täällä jo jännittää noi hoidot, kaikki on vielä niin uutta. Täältä hakemassa tosiaan vähän lisävoimia matkalle.

Punktio ja siirto meilläkin viikolla 50.
 
Maricce aivan ihana runo :heart: Kiitos hienosta listasta.

iMamma
Tervetuloa joukkoon :)

Mulla tänään kp11 menossa ja ens viikolla olis tarkotus käydä reseptien kanssa paikallisessa apteekissa tilailemassa mm. sumuja. Niillä kun ei noita ole valmiina vaan ovat tilaustavaraa kaikki hoitoihin liittyvät lääkkeet.
Mä olin aiemmin sekoillu tuolla päivämäärässä noiden sumujen aloituksen suhteen, mutta korjasin äsken. Sumut alkaa kp20, eli 3.11. maanantaina :D
 
Mistäköhän johtuu, että meillä eroaa toi sumuttelu? Mulla alkaa kp 23 ja sumutellaan 4 krt päivässä. Se ohje, jonka sain Oyssista tuntui olevan sellainen standarditapaus, joka jaetaan kaikille. Voiko olla että eri puolilla maata ohjeistetaan eri tavalla?
 
JOULUKUUN TOIVEIKKAAT



Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.


Lauantai 25.10.2008

MinzuS: 2. IVF, punktio vk 49, siirto ?, pp--

Maricce: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp--

iMamma: 1. IVF, punktio vk 50, siirto?, pp--




Ihmeidentekijät:





Myöhemmin onnistuvat:


 
Tervetuloa iMamma! :wave: Mukavaa saada samalle viikolle muitakin piinailijoita, tosin eihän sitä vielä satavarmaksi tiedä osuuko se just tuolle viikolle vai heittääkö muutamalla päivällä. Mutta tosiaan, täältä saa vertaistukea ja apua ihan mielettömästi. Meilläkin kun oli elokuussa eka hoito, niin ihan hukassa olisin ollut ilman tätä palstaa! Kyllä vain on mahtavaa, että voi jakaa kokemuksia samassa elämäntilaanteessa olevien ihmisten kanssa ja ilman tätä palstaa minulle ei ainakaan olisi ketään kenen kanssa jutella näsitä jutuista.

Meillä ei viimeksi käytetty sumuja ollenkaan vaan meillä oli jarruna Procren depot piikki. Se oli kyllä hirmu kätsyä kun ei tarvinnut muistaa kantaa ympäriinsä mukana sitä sumupulloa. Yksi piikki vaan vatsamakkaraan ja se vaikutti melkeistä kuukauden.

Minulla on maanantaina aika klinikalle ja sitten tarkemmin suunnitelllaan hoidon eteneminen ja varmasti ratkaistaan tuo sumut vai piikki asia.

Kiitoksia kehuista, tuo runo oli tuollainen huumorilla ja viinillä maustettu nopsa juttu kun halusin jotain piristävää listan alkuun, hengennostatusta :LOL:
 
Heip Maricce, MinzuS ja iMamma

Olen vielä tuolla loka-marraskuun pinossa, kun alunperin punktion piti tulla marraskuun puolelle, mutta nyt punktio näyttäisi tulevan viikolle 50, joten tulisin mieluusti tähän pinoon mukaan, jos sopii. :wave:

Ihanan runon tosiaankin olet kirjoittanut Maricce, juuri tuotahan me kaikki toivomme sekä itsellemme että toisillemme. =)

Mulla alkoi välivuoto lauantaina ja nyt sitten lasken 15 päivää, jolloin saan aloittaa sumuttelut Synarelalla. Siitä sitten kahden viikon päähän pitäisi varata nollaultra ja alkaa piikittelyt. Vihdoinkin taas tapahtuu jotain, eikä ole pelkkää odottelua. :whistle:
2. IVF siis alkamassa ja taas toivoa täynnä. Ensimmäisellä kerralla ei saatu mitään pakkaseen eikä edes haamua tikkuun, mutta jospa tällä kertaa. d:)b

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille.
 
Meillä suunnitteilla joulukuulle PAS.

Takana 3 IVF hoitoa. 3 tuoresiirtoa ja 2 pakastesiirtoa. Nyt siis 3 IVF hoito ja sen (ensimmäinen) 1 PAS. Olin tuolla syys/lokakuu IVF jne listalla, mutta ultrassa 7+2 todettiin, että alkio on kiinnittynyt, mutta ei kehittynyt, siis tuulimuna raskaus. Marraskuu menee kovasti tätiä odotellessa, joka mahdollistaa joulukuun siirron. Aikaisemmilla pakasteilla on saatu viivaa testiin, mutta molemmat päättyi keskenmenoon. 2 IVF hoidossa yksikään alkio ei selvinnyt sulatuksesta. Hiukan jo toivo hiipunut, mutta yritetään vielä. Edelliseen hoitoon tueksi otin hermoratahieronnan, nyt ajattelin viimein uskaltaa akupunktioon. Siinä meidän hoito historiaa. Yritystä on siis vuodesta -05.

Minä olen 37v ja mieheni 32v. Minulla on maaliskuussa 18v täyttävä luomupoika.
 
JOULUKUUN TOIVEIKKAAT



Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.


Maanantai 27.10.2008

MinzuS: 2. IVF, punktio vk 49, siirto ?, pp--

Maricce: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp--

iMamma: 1. IVF, punktio vk 50, siirto?, pp--

Janski71: 2. IVF, punktio vk 50, siito ?, pp--

hopottitar 3. IVF:n 1. PAS, siirto ?, pp--



Ihmeidentekijät:





Myöhemmin onnistuvat:




 
Kuulumiset klinikalta: Aloitan tänään e-pillerit ja syön niitä 22.11 asti. Se toimii ns. jarruna ja pakottaa menkat tulemaan juuri silloin kun suunniteltu. Sitten tulee menkat ja pistely aloitetaan sitten 26.11. Viimeksi pistelin Puregonia 150 iu ja nyt sitä sitten nostetaan kun viimeksi tuli vain 5 munasolua. Saa nähdä millainen hormoonihirviö minusta nyt sitten tulee, kun viimeksi mies sanoi astivansa hieman kiukkua pinnan alla koko ajan :LOL:

Mutta tässä tän hetken tiedot. Maricce päättää tähän rapottinsa tampereelta syksyisten sateiden merkeissä. (per**le tulis jo lunta :LOL: )

P.s laskeskelin tuossa ihan piruuttaan, että jos puktio on niin kuin on suunniteltu 8.12 niin alkion siirto on sitten 10.12. Siitä kun sitten lasketaan pp 14 ja testi päivä osuisi somasti JOULUAATTOON!!!! Että siitä tulee sitten joulu from hell or heaven. Ei voisi paremmin sattua :xmas:
 
Ollaan pudottu jo toiselle sivulle :eek:

Mulla on melkein sitten sama aikataulu sun kanssa Maricce. Mä aloitin 25.10. kans pillerit ja syön niitä 15 päivää, jolloin aloitan Synarelasuihkutukset. Kaks viikkoo suihkuttelen ja siten alan pistelemään. Näyttäisi osuvan suurinpiirtein samoille päiville kuin sulla. :)
Mullakin pitäis punktion olla 8.12. ja siirron 11.12. =)

Halitukset kaikille. d:)b
 
JOULUKUUN TOIVEIKKAAT



Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.


Keskiviikko 29.10.2008

MinzuS: 2. IVF, punktio vk 49, siirto ?, pp--

sani-sani: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? , pp--

Maricce: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp--

iMamma: 1. IVF, punktio vk 50, siirto?, pp--

Janski71: 2. IVF, punktio vk 50, siito ?, pp--

hopottitar 3. IVF:n 1. PAS, siirto ?, pp--



Ihmeidentekijät:





Myöhemmin onnistuvat:

 
Tervetuloa sani-sani :wave:

Janski71 Sittenhän saadaan piinailla yhdessä joulutunnelmissa :xmas: Minulla ei kai noita suihkeita tule ollenkaan. Tuosta siirrosta en ole varma, mutta yleensä se TAYS:sissa on kahden päivän päästä punktiosta.

Huomista hammaslääkäriä pelolla odotellen... Maricce :whistle:
 
Heippa!!

Kyselenpä teiltäkin jos tiedätte. Kertoilen ensin taustoja.. Meillä oli tänään IVF-info ja lääkäri sanoi, että meille tehdään tuo ICSI hoito,koska miehessä selkeästi vikaa. Tänään sitten lääkäri sanoi, että otetaanpas mieheltä Kromosomialanyysi. Jos se selittäisi miksi siittiöitä on ollut pesun jälkeen toistuvasti alle 10 miljoonaa. Meille tehtiin keväällä neljä inssiä joissa kolmessa pesussa oli 6 -10 miljoonaa ja yhdessä vaan 0.7 miljoonaa. Kysyn vaan tässä sitä, että mitä toi kromosomianalyysi meinaa? Mitä ne katsoo siitä ja miten se vaikuttaa noihin hoitoihin? Lääkäri puhui jotain että jos jotain niin pitää mennä sitten perinnöllisyyspuolelle..

Meillä menee eka punktio tammikuulle asti. Joulu sotkee pahasti.
 
Meillä kans joulukuulle 1.IVF tulossa. UÄ:et vko 48 ja punktio vko 49
2 kohdun ulkopuolista raskautta ja 2 epäonnistunutta inseminaatiota takana.

Alkaa pikkuhiljaa jännittää toi hoidon lähestyminen.

Onnea ja jaksamista kaikille!!
 
meillä on pian 4 vuotta takana lapsettomuutta . miehestä johtuva azoospermia :ashamed: . 4 inseminaatiota takana. yksi plussa ja sekin keskenmeno. plus sitten luomuna nuorempana yksi keskenmeno. ja nyt sitten edessä toi ivf. kauheeta, kun pelottaa toi itsensä piikittäminen ja punktio ym .. :ashamed:
 
JOULUKUUN TOIVEIKKAAT



Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.


Perjantaina 31.10.2008

MinzuS: 2. IVF, punktio vk 49, siirto ?, pp--

sani-sani: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? , pp--

Hunajabubu: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? pp--

Maricce: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp--

iMamma: 1. IVF, punktio vk 50, siirto?, pp--

Janski71: 2. IVF, punktio vk 50, siito ?, pp--

hopottitar 3. IVF:n 1. PAS, siirto ?, pp--



Ihmeidentekijät:





Myöhemmin onnistuvat:

 
Hunajabubu tervetuloa :wave:

Hunajabubu ja sani-sani kyllä muistuu elävästi elokuulta tuo meidän ensimmäinen IVF ja kuinka helkutisti se jännitti. Pistäminen ei minusta ollut loppujen lopuksi ollenkaan vaikeaa tai edes sattunut. Siihen tottui ja sujuu varsin helposti. Eniten minua rassasi se tarkka kellon lyömä jolla ne pistokset täytyy pistää kun satun olemaan hieman normaalia hajamielisempi :LOL: Ja loppu ajasta kävely oli tosi hidasta kun minusta ainakin tuntui siltä että kannan vatsassani säkillistä golfpalloja :LOL:

Minun kohdallani punktio olikin aivan eri asia... Minulla on TODELLA kipeat kuukautiset kiinnikkeiden takia ja kivut kestää noin 3 viikkoa kerrallaan. Syön ihan huumelääkkeitä kipuihin ja siltikin olen ollut moneen kertaan sairaalassa. Tietenkin siis punktio aikaa olen vielä ihan mielettömän kipeä ja siksi punktio oli minulle yhtä helvettiä. Itkin ja huusin ja osa munasoluista jäi ottamatta kun en enää kestänyt. Olin aivan huuli pyöreänä kun silloin melkein kaikki muut elo-syyskuun pinolaiset sanoi, että punktio ei satunut ja meni todella hienosti ja helposti... :kieh: OLEN HIEMAN KADE HEILLE!!!

Nyt kysyin, että olisiko mahdollista tehdä punktio nukutuksessa mutta ainakin tämä lääkäri sanoi jyrkästi ei. Tämä siis TAYS:sissa :eek: Olen kyllä kuullut, että ainakin muualla on nukutettu jos punktiosta on huonoja kokemuksia... Miksi ei sitten täällä??? :/

Alkion siirto olikin sitten ihan helppo siihen verrattuna. Katetri ei tuntunut missään, vain se kohdunsuun etsiminen ja vatsan painelu kun olin edelleen tosi kipeä.

millis1981 Sinulle en osaa vastata mitään, kun meillä ei ole tutkittu noita juttuja koska meillä ei sillä puolella ole ongelmia.

Rentouttavaa viikonloppua kaikkille :wave:
Tv. Flunssan riivaama Maricce
 
Tervetuloa munkin puolesta sani-sani ja hunajabubu :wave:

Mäkin muistan vielä hyvin elokuulta ensimmäisen IVF:n ja kuinka mua pelotti se pistäminen. Loppujen lopuksi se olikin sitten ihan helppoa, kun vain uskalsi yrittää. Mullekin eniten tuotti päänvaivaa tuo tarkkaa aikataulu ja laitoinkin muistutuksen kännykkään jokaisesta muistettavasta asiasta, ettei vaan arjen hyörinässä unohtuis mitään tärkeää. :ashamed:
Loppuajasta minäkin kävelin kuin ankka, kun tuntui tosiaankin, että vatsassa on monta säkillistä golfpalloja (hyvin sanottu Maricce) :LOL:

Mun kohdalla punktio meni hienosti ja helposti eikä sattunut lainkaan, vaikka mullakin on hirvittävä määrä kiinnikkeitä. Punktion jälkeen olin jonkin verran kipeä. Onneks ei tullut kuitenkaan hyperiä, niin kuin lääkäri pelkäsi. :)
Meidän klinikalla tehdään punktioita myös nukutuksessa juuri vastaavanlaisten pelkotilojen/kokemusten takia. Voi olla, että julkisella puolella on eri säännöt??? :eek:
Toivottavasti seuraava punktio on kohdallasi helpompi. d:)b

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille. :D
 

Yhteistyössä