Joulukuun toivevauvat 2012 *Elokuussa*

Kurre täällä kans pienikokoinen mamma jolle tehdään synnytystapa-arvio jossain vaiheessa.. neuvolassa sanottiin että rv 30 jälkeen olis ajankohtainen. Syynä mullakin on että edellinen vauva oli aika isokokoinen ja silloinkin päädyttiin sectioon, tosi kiirelliseen versioon.
 
Päiväunilta heränneenä, että huomenta!;) Piti ottaa pienet päikkärit, että jaksaa yövuoroon.. Takana aika raskas, (mutta ihana) viikonloppu, kun me juhlittiin meidän kesäkuisen salaa naimisiinmenon juhlia..:heart:
Työmotivaatio on täälläkin laskusuunnassa, jotenkin sitä vielä sinnitellä enskuun loppuun, kun on työsopimusta jäljellä..

Täälläkin tuli kelan päätös pakkauksesta pikapikaa..:) Viikonloppuna olin tehnyt netissä hakemuksen, tiistaina vein raskaustodistuksen ja perjantaina tuli lappu, että pakkaus myönnetty, tulee postissa kahdessa viikossa!:p Nyt pitäis käydä hakemassa hoitopöytä, että saa alkaa sen laatikoita täyttelemään, samalla kun hipelöi kaikkia niitä pikkusia vaatteita..:D

Maha on tosiaan viime parissa viikossa pullahtanut oikein kunnolla esiin! Nyt jo huomaa, että kyykistely ynnä muu kyyristely on hankalaa, mitähän se mahtaa olla sitten marraskuulla..:LOL:

Täälläkin on pienikokoinen odottaja, mutta mulle neuvolassa totesivat, että synnytystapa-arvio on jo tehty esikon synnytyksessä, kun kerta hyvin mahtui.. Mutta mies on syntyessään ollut isokokoinen ja jäänyt hartioista kiinnikin, että meinaan kyllä puhua vielä, jos epäilevät vauvan kasvavan isonpuoleiseksi.. LÄhinnä sektio pelottaa mua kamalasti, että olisi kiva saada sitten vaikka käynnistys..

Tytti, ahkerasti vaan kirjoittelemaan mitä mielellä!:) Samaten kaikki muutkin, jotka ovat alkujaan pinoon mukaan tulleet!:)

Vauvaton on ajatuksissa, toivottavasti teidän pienellä prinssillä riittää taistelutahtoa..:heart:

Sofi ja ekavekara esu 25+6 ja huomenna taas poksuu..
 
Sofi12 ja Tombatar mua kans hymyilytti kelan pikapäätös- tuntu, et niil ei ketää muita
asiakkaita- eikä muuta tekemistä. nettisivuilla oli et se perus käsittelyaika on vissii 2 vkoa, mut nyt on viel 3 vkon jono.. Ekassa raskaudessa sain päätökset vissii 2 vkoa ennen äippälomaa..

oon ostanu nyt tyttövaatteita- ja nyt tuli paniikki, et oonkohan hassannu turhan aikasin, kun eihän sitä varmaks voi tietää:ashamed:

sokerirasitus ens tiistaina

mame31 ja 23+4
 
Työmotivaatiosta, täällä ei ole motivaati hukassa, välilä kyllä jaksaminen kun ltaisin on aika poikki. Musta vaan on tosi kivaa töissä, siis toki on päiviä että kaikkimmenee pieleen mutta pääsääntöisesti viihdyn töissä paremmin kuin 24/7 kotona. Siispä hiukka jännittää tuo kotiinjääminen minälaiset fiilikset siitä tulee, toisaalta kun vauva saapu kaikki ajatukset menee siihen. Mutta tsemppiä kaikille töissäoleville.

Palkonko teille on tullut painoa lisää tähän mennessä? Itselleni on kertynyt pikkasen reilu neljä kiloa, olisi kiva tietää missä muut menee. Tällä kertaa ollaan kyllä selkeesti alle sen mitä esikoisesta.

Sitteri on ilmeisesti sangen hyödyllinen kapistus jos on pieniä useampi, itse tulin sen nyt hankkineeksi vaikka aiemmin en juuri tykänn käyttää. Liinailu varmaan toimii myös, jos ei vauva viihdy sitterissä.

Mulle ei viime neuvolassa mainittu mitään sokerirasituksesta, enkä aio siihen muutenkaan mennä ellei joku arvo hälyytä.
 
Minäkin päivittelen kuulumisia kun kerran Sofi12 tuolla jo "huuteli" meitä muitakin pinoon aikanaan tulleita. Omassa olossa ei oo ollut juurikaan raportoitavaa niin oon käynyt vaan lueskelemassa mitä teille muille kuuluu..
Lämpimiä ajatuksia myös täältä Vauvattomalle toivottavasti toinen prinssi jaksaa taistella!

Olo tosiaan ollut niin normi kun olla ja voi, mitä nyt maha vihdoin on alkanut kasvamaan ja nyt siitä on tullut jo "sievä" puolikas jalkapallo =) Kai se sitten loppua kohti hankaloituu kun kerta nyt on mennyt niin hyvin. Muutenpa ei tietäisi raskaana olevansa ellei tuo maha tosiaan olis alkanut pullistumaan =) Aika on mennyt hurjan nopeaa ja liikkeet on tuntuneet vaisuhkosti parin viikon ajan. Kiva tietää että siellä kyytissä tosiaan on joku kun masussa "muljahtelee".
Ainut pieni "ongelma" tässä viikon ajan on ollu masun ajoittainen kiristely ja paine alamahalla. Tätä esiintynyt varsinkin vessassa käynnin jälkeen. Neuvolatäti meinas, kun soitin asiasta, että on ns kohdun kohottelukipuja ja kuuluu tyypillisesti näille viikoille. Tiedä sitten, onko muilla ollut moisia? Minä jo ajattelin että supistuksiako?

Äitiyspakkauksesta minusta se oli kerrassaan ihastuttava joten toivottavasti se saadaan.
Hermanni12 22+6 =)
 
:hug: Vauvattomalle paljon jaksamista ja pienelle pojalle voimia että jaksaa kasvaa hyvin. :heart: Olo varmaan ristiriitainen, kun toista suree ja toisen puolesta toivoo niin paljon. Lämpimiä ajatuksia sinne. Itse olen myös "yksinäinen kaksonen", eli hengissä selvinnyt puolisko. Kyllä ne vauvat pienestä ponnistaa. ;)

Tytti ja muut, kaikki vaan mukaan kirjoittelemaan. :) Itse on tullut kirjoiteltua välillä aktiivisesti, ja välillä taas pidempi tauko ja käyn vaan lueskelemassa.

Mukavaa päivää kaikille toivottelee Tupuna ja Pikku-Ruu alias "Boitsu" 23+0 (tai 22+3)
 
Neuvolakuulumisia: Supistelun takia otettiin viikko sitten emätinerite- ja virtsanäytteet, ja virtsanäytteessä kasvoi beetahemolyyttinen streptokokki. Ei mulla kyllä muuten oo ollu oireita, mutta just ton supistelun takia päätettiin että hoidetaan se pois. Sain siis ab-kuurin, ja tulen myös saamaan synnytyksen yhteydessä tujauksen iv-antibiootteja. Kuulemma kaikki saa joilla raskauden aikana todetaan juuri tuo nimenomainen bakteeri. Muuten oli kaikki ok, painoa tullut 400g/viikko, nyt yht 7,5 kg raskauden alusta. Hb oli noussut 117->122 (oon syönyt rautaa nyt alle 2 vk), sf-mitta 24cm yhä hiukan yläkäyrän yläpuolella, ja sykkeet hyvät. Kovasti pieni potkiskeli anturia :) Ja mikä ihaninta, sain sairaslomaa suoraan ÄITIYSLOMAN ALKUUN SAAKKA!!!!! Lääkäri oli tosi ymmärtäväinen ja ystävällinen, ja sanoi että turha nyt on sairaslomaa pihdata kun ei noi selkävaivat ennen synnytystä mihinkään häviä, ja supisteleekin vielä. Käski vaan "olla prinsessana" kotona :D Ihanaa, kylläpä helpotti kun ei tarvi stressata mitään parin viikon pätkiä ja käydä töissä kokeilemassa vaan voi ihan vaan olla.

Rödluvan ja Beetakingi 23+3
 
nimimerkkini pitää jälleen paikkaansa. Olen vauvaton. Michaelin tehohoidot lopetettiin eilen ja hän lensi Cristian veljensä luo taivaaseen <3 :'( On siis aikani poistua tästä ryhmästä. Voikaa hyvin, toivon ettei enää yhtään surullista uutista tulisi tänne.
 
Vauvaton! Otan osaa suureen suruunne! On vaikea ymmärtää mitä joudutte käymään läpi surunne kanssa, mutta kovasti jaksamista ja uskoa elämään! Oman lapsensa menettäminen on varmaan pahinta mitä ihminen voi kohdata. Tukekaa toisianne tässä vaikeassa tilanteessa.
 
Voi vauvaton...
Tapaan aina sanoa, että muistoista aika rakentaa lohdutuksen, mutta sekin tuntuu nyt epäreilulta.. Toivon teille kovasti voimia jaksaa eteenpäin kun sen aika on, kaksi pientä enkeliä sydämissänne. Olet ehkä vauvaton, muttet missän nimessä lapseton. Olet arvokas ja upea äiti jonka eteen annettiin suuren suuri taakka kannettavaksi. Taakka, jollaista ei voida antaa kuin vahvimmille. Niin vahvoille, että he siitä selviävät - vieläkin vahvempina.

Olen todella pahoillani puolestanne.
 
Heissan!

Rödluvan Nyt pääset nauttimaan kunnon lomasta. Ihanaa!

Pienikokoinen odottaja Täälläkin! :wave: Pituutta suotu hurjat 158 cm. En mä kyllä esikoisen kanssa edes ajatellut sen olevan mikään ongelma ja hyvinhän ainakin 3650 grammanen pötkäle muutamalla hassulla ponnistuksella maailmaan saapui. =)

Karkkihimo Onko teillä mitään poppakonsteja taltuttaa jatkuva namihimo. Kaikkea oon yrittäny kokeilla hedelmistä säännölliseen syömiseen, mutta mikään ei auta. Puntarille en edes uskalla mennä. Vähän kauhistuttaa parinviikoon päästä oleva neuvolalääkäri.. :ashamed:

Väsymys palaillut takaisin, liekö hemppa laskenut. Täytyy vissiin yrittää syödä vähän ahkerammin noita vitamiineja.

Supistukset ovat hävinneet melko hyvin. Enää vaan silloin tällöin tulee.

Ensviikolla alkaisi syyslukukausi ja vähän jännittää mennä lyllertämään kampukselle tän pallomahan kanssa.. Alkaa olemaan aika kiire aikatautu, kun nyt jo koulujutut alkaa painaa päälle ja niiden lisäksi pitäisi vielä kuun lopussa muuttaa. :p

Vogue ja Taimen alku 25+3
 
Helou

Vauvaton..
Kamalasti voimia sinne teille.. sanat ei taas riitä kertomaan miten pahoillaan olen :'(
Tuosta toipuminen kestää varmasti aikansa, mutta kyllä se vielä aurinko paistaa teille!!! halaukset!!!!

Omaa napaa..
Siis miten voi ihmispolo hajota jo tässä vaiheessa.. Ennen en ole etes uskonu raskaana olevien valituksia, mutta nyt täytyy kyllä sanoa että huh huh..
Siis tästä kauppakassien kantelusta olen jo kertonukki, mutta nyt on tullu se, että parempia päiviä on ja huonompia, ja niinä huonompina istumasta ku lähtee käveleen niin tuntuu että jalat pettää alta ku haarusväliin sattuu niin maan per.....sti.. Selkä vaivaa, iskias siirty hetkeks oikealle puolelle.. Kyykkiminen aiheuttaa välittömästi supistuksen.. Kävelen ku ankka välillä.. Närästys on välillä aika rajua (eilen meinasin tukehtua suklaaseen ja oksensin...) Istuminen ei siis ole hyväks pitempään, seisoessa pitempään huippaa ja tulee ahistava olo, makuullaan ei jaksa kauaa olla ainakaa yhessä asennossa, ja ku vaihtoehdot on ne kyljet, niin se on sitte ees taas pyörimistä.. Hengitys on jotenki tosi ahistavaa (varmaan painaa jotenki enemmän keuhkoihin ku aiemmat).. Ihana koittaa kolmen villin kossin perässä pysyä ja vahtia etteivät hajota koko taloa japihaa... Yks päivä esikoinen 8v oli napannu varaston avaimet ja menny verstaalle ja hyvä ettei aiheuttanu itelleen kauheeta sähköiskua, ja sitte oli ryöstäny virvelin kelan josta siiman levittäny pitkin pihaa.. keksii koko ajan jotai jäynää, ja minä kun en jaksas juosta ihan perässä ku ehtii niin jokapaikkaan.. Vähän väliä kyllä ulkona hyppään niiden perässä ja katon myös ikkunoista mitä ne hommaa, mutta miten sitä sais ite mitää sisällä tehtyä saati ruokaa laitettua jos pitäis tuolla niiden perässä juosta..?
Huh huh.. no.. Omalla tyylilläni menen ja sitte jos ehtii tehä tuhoja niin ehtii.. ei voi olla silmiä joka paikassa.. Kuitenkin ne vaarallisimmat paikat on YRITETTY suojata munalukoin, mutta näköjään nekää ei estä pikku riiviötä :D

No joo...
siis ressiä ja ressiä täällä.. Pelkään niin jotenki että mikä päivä tästä joutuu lähtä laitokselle, mutta jospa minä joutuisin vielä kärsimään kuitenki jonku aikaa..

Potkut on jo ihanan teräviä ja sattuu välillä nekin. Niitä on kyllä ihana tuntea etten kyllä valita siitä yhtään..

lekurinneuvola olis tosiaan nyt sitten seuraavana ja se 6.9 ja sitte pakko saaha sitä sairasloman jatkoa... Kelalta soittivat sairaslomasta ja kysyivät että opiskelenko silti, ja ihmettelin ettämitä ihmettä? Mitäs varten minä sitä saikkua oisin hakenu jos opiskelisin... Kuulemma jotkut opiskelee vaikka saikkua ottavatkin... Sitten vielä Kelalle kun vien lappusia ja sen saikkutoikkarin niin ei kelan täti voinu sanoa että se pitää olla alkuperäinen se saikkutoikkari.. no onneks sain senki nyt sitte toimitettua.. Pitääki käyä katsoon josko se päätös ois äippärahasta ja siitä saikkupv rahasta tullu..
Sossun luukulle kävelen kyllä jos menee kovin tiukaks rahapuoli...

Pienikokoisuudesta..
itsekin 160cm eikäkyllä ole ollut mitään ongelmaa. Käsittääkseni se tehdään kaikille ensisynnyttäjille se synnytystapa-arvio. Isompikin ihminen voi olla niin ahdaslantioinen ettei lapsi mahdu syntyyn.

jaa jokohan se riittäs jaarittelu..
No poksumisen kunniaksi vertauskuvaa jota ihmettelin kyllä suuresti..



Vaavimasu ja valonpisara 25+0
 
Kyllä tuo pikkuinen osaa säikäyttää välillä. Tiistaina oli taas hiljainen päivä mahassa, yhden potkun tunsin aamulla, yhden illalla ja yhden ennen nukahtamista. Tuon illan potkun sain, kun join lasillisen mehua ja maltoin tarpeeksi kauan makoilla sohvalla. No, päivällä tunsin pari kertaa jonku muksauksen, mutta en mitään tarkkaa. Onneksi eilen aamulla heti herätessä sain taas kunnolla potkuja vatsaan ja niitä tuntuikin sitten melkein koko päivän. Viime yönäkin sain nauttia liikkeistä, kun olin tunnin verran hereillä neljän ja viiden välillä. :)

Sitä sanotaan, että raskaana tulee outoja mielihaluja joihinkin ruokiin, mutta onko teille tullut? Minulla ei ainakaan vielä ole tullut, mitä nyt rypäleet ovat tällä hetkellä heikkouteni. No, ovat ne muutenkin hyviä, joten en osaa sanoa, että johtuuko tuo raskaudesta. Miehen kanssa saatetaan syödä melkein koko puoli kiloa kerralla. Ovathan terveellisempiä makean nälkään kuin karkit. :)

Minulla ei olisi enää kuin kaksi työpäivää jäljellä. Pitää kait sitä seurata vielä noita työpaikka ilmoituksia pari kuukautta, jos jotain löytyisi, mutta epäilen kyllä, että ottaako kukaan minua enää tässä vaiheessa töihin. Täytyy alkaa pikku hiljaa siivoilemaan kaappeja ja tätä asuntoa. Olen kyllä vihjannut siskolleni, että jos hän tulisi kaverisi tekemään joskus syksyllä suursiivouksen. Voisi tehdä sitten pientä siivousta lapsen syntymään asti, niin pysyisi kämppä joten kuten siistinä, vaikka meillä onkin koira, josta lähtee noita karvoja.

Ostin eilen pienen bodyn, kun vielä sain henkilökunta-alennuksen. Kävin viime viikolla tuon veljeltä saadun laatikon läpi ja pidin kirjaa mitä vaatteita on minkäkin verran. Huomasin, että noita 56 kokoisia bodyja oli aika vähän, joten sen takia sitten viitsin sellaisen ostaa. Hankala tietää paljonko minkäkin kokoisia vaatteita tarvitaan, liikaa ei viitsi hankkia, mutta liian vähänkin on hankalaa. Toinen mikä minua on alkanut mietityttämään, että miten sitä osaa pukea lapselle oikean verran vaatteita. Onneksi kaverinikin on saanut joulukuussa lapsen, joten varmaan häneltä saan apua, jos oma maalaisjärki ei riitä. :whistle:

Peppi1981 ja Sykerö 25+3
 
Heips kaikille..:wave:

Olikohan se Vogue, joka kyseli tuosta painonnoususta... No joka tapauksessa itselle on tullut aika tasan 5kg tähän mennessä..

Peppi tuskasteli tuota pukemista.. Tämä nyt ei yhtään lohduta, mutta tuo pukemisongelma seuraa sua vielä monta vuotta..:LOL: Tänäkin aamuna meinaan mietin, että onko meidän 9-veellä riittävästi vaatetta, kun aamulla koulumatkalla on jo melko kylmä.. Ja vieläkun lapsi sattuu olemaan hyvin lämminverinen ja itse varsinainen vilukissa, että sitä on useampi vuosi tuskalteltu tuota pukemista..;) Mutta lohdutuksen sanaksi, että kyllä sitä pian oppii jonkinmoisen tuntuman, että onko vauvalla sopivasti vaatetta..
Ja oudoista mielihaluista, niin mun tekee hirveesti mieli tomaattia..:) Enkä edes ennen oo tykännyt siitä..;)

Äippärahapaperit pistetty eilen menemään ja hain rahaa 6kk:n tuloilla, laskin että just meni se vaadittavat 20% yli.. Päätöstä tuskin hetkeen saan, nimittäin saan vasta lokakuulla toimitettua loput tuloselvitykset, joita tuo vaatii..

Omaa napaa sen verran, että harjoitussupparit ovat alkaneet.. Tulee jokusen kerran päivässä, mutta ei onneksi vielä haittaa menoa.. Selkäsärky jatkuu, mutta toistaiseksi sen kanssa tulee vielä toimeen..

Sofi ja ekavekara esu 26+2
 
Sofi12 mulla on myös toi tomaatti. En ole ikinä erityisemmin siitä pitänyt, mutten myöskään noukkinut erikseen pois esim. salaatista. Mutta nyt kuitenkin syönyt sitä sellaisenaan ja leivänpäällä suurella himolla.. :p
 
Vaivat Lonkkia särkee, alapään luut tosi hellänä, närästää, väsyttää. Enää ei pysty nostella tota isompaa kolmivuotiasta edes oikeen syliin kun heti tulee kipuja. Nyt on myös alkanut ummetus, vatsa toimii noin neljän päivän välein. Mikä tuntuu kauheen pitkältä väliltä muutenki tän ison mahan kanssa.

Pitäisi vielä pari kuukautta tai vähintään kuukaus töissä olla, niin sitten vois alkaa jo saikulle.Kelaan enm ole vielä papereita lähettänyt kun en vieläkään tiedä ottaisinko paketin vai rahan.

Oon himoinu koko raskaus ajan coca colaa ja ranskan patonkii ilman voita, aika "terveellistä" :)

Tänään poksuu 24+0
 

Yhteistyössä