Joulukuun toivevauvat 2012 *MEIDÄN KUU!!!*

Hei kaikille,

Tassa kirjoittelee Markelat tammikuisista. Tulen tanne joulukuisiin nyt, kun aloitin aitiysloman. Mun laskettu aika alunperin oli 1.1. mutta rviikosta 20 lahtien on ollut 29.12. Nyt siis 36+1 muistaakseni. Mun piti tehda uusi rekisterointi, kun unohdin salasanani ja vaikka kuin pyysin uutta, ei sita koskaan lahettaneet:mad: Mutta hyva nyt tallai. Kai ma saan mukaan tanne tulla? En kamalasti kirjoittanut tammikuisiinkaan kylla, mut nyt tosiaan kun olen aippaloman aloittanut, ehka aikaakin on enemman.

Tassa tietojani: 34v, tytto 05, poika 06 ja nyt "iltatahti" kolmonen tulossa ja tytto pitais tulla :heart: Ja asumme ulkomailla.

Mun kaksi edellista raskautta menivat hyvin, ei mitaan ihmeempia. Tama sen sijaan on ollut aika erilainen. Kaikenlaisia vaivoja. Pahoinvointia oli 22 viikolle asti... siina 22-24 se hellitti. 20 viikolla oli pienta tiputtelua, vuotoa siis ja sen takia taytyi kayda naytilla. Onneksi silloin kaikki oli hyvin, vaikka eivat aluksi loytaneet vauvan sydanaania... ultrassa sitten varmistivat, etta kaikki ok ja samalla varmistui tuo tytto lupauskin:D Sitten kun pahoinvointi hellitti, alkoi kammottavat selkakivut ja niita olen kaynyt hoitamassa kiropraktikon luona. Aluksi 3x viikossa, sitten 2x ja nyt vaan kerran viikossa. Paljon parempi tuo selka ja toissa (mulla on tosi kiireinen tyo, koko ajan menossa) pystyin ihan hyvin olemaan, tosiaan perjantai oli viimeinen paiva. No nyt sitten iski raskausdiabetes ja olen nyt ottanut verinaytteita 4x paivassa. Tiistaina on laakari. Viime viikolla kavin jo nutritionistin ja hoitsun juttusilla ja seuraavat ruokavaliota/sokereita pari viikkoa. Ma meinaankin silta laakarilta kysya, et jos ois 38 viikoilla mahdollista kaynnistaa, et meille sitten syntyis vauva juuri ennen joulua... en haluais enaa tassa vaiheessa ruveta insuliinin kanssa leikkimaan... silta se nyt vahan vaikuttaa, kun aika korkeina arvot ovat olleet :'( Painoa ei ole tullut kuin 7kg tassa raskaudessa. Muutenkin olo on ollut kovin tukala, jos jonkinlaista kolotusta ja kipua ja epamukavuutta... ja nyt turvotusta, eilenkin illalla jalat oli kuin puupolkyt... ihan kauheet:x Verenpaineet ihan hyvat kuiteskin. Mutta ei enaa kovin kauaa:whistle:

Meilla isommat lapset odottavat vauvaa kovasti, innoissaan ovat. Meilla taalla semmoi kaytanto, etta saa joko valita katilon tai laakarin. Siis jos on riskiraskaus, niin toki laakariin heti, mutta kun ei mulla mitaan alussa ollut ja aiemmissa raskauksissa, niin tietty valkkasin katilon, kuten aiemmissakin raskauksissa. Nyt sitten pitaa menna laakarin luo, koska tuli tama raskausdiabetes. Tiistaina tiedan enemman.

Mutta jatketaan juttuja, jos vaan viela tassa vaiheessa seuraanne kelpaan:confused:

Onnittelut kaikille, jotka ovat jo vauvat saaneet:flower: ja tsemppia meille muille viela loppumetreille:wave: Kylla mekin pian omat joulutonttumme saamme:xmas:

Markelat ja "Sophia" 36+1
 
Onnea minunkinpuolesta vauvan saaneille.

On tää kyllä aika ihanaa... Muutaman virhearvioinnin huomasin tehneeni, kun tässä ketjussa joku totesi kun edellisestä raskaudesta on kulut tovi aikaa ei muista kaikkea enää.

:)

Enemmän olisi voinut ostaa 56cm vaatteita :D sekä pieniä tuttipulloja, tyttö on ihan mahoton syöppö. Ekana kotiyönä vetäsi vajaa 700ml yhteensä ja tunnin välein söi.
Huh.
Viimeyönä meni ja paljon mutta söi 80ml 3.30 ja heräs sitten vasta 6.30 syömään ja nyt on nukkunut taas siitä asti.
Alkuilta meni tunnin välein.

Sektio meni hyvin, jännitin ihan hirveesti edellisilta ,kiinnikeitä oli edellisestä sektiosta jonkin verran että kirurgi teki ihan kunnolla töitä päästäkseen perille, tunsin oikein kun paukkuivat.
Aikaakin meni ihan runsaasti.
Toivuin nopeasti ja pääsin kotiin pe kun sektio oli ke aamuna.
Pystyn ihan hyvin kävelee mutta lattialta on hankalaa ottaa tavaroita.

Hyvää alkanutta lumista viikkoa :)
 
Viimeksi muokattu:
Heissan ja hyvää joulukuuta koko poppoolle! :wave:

Hurjasti onnea kaikille vauvan saanneille! :flower:

Täälläpä ollaan vielä yhdessä kasassa kaikista merkeistä huolimatta. Koko viimeviikkoa oli kyllä yhtä helvettiä, niin henkisesti kuin fyysisestikkin. Mua supisteli perjantaihin asti joka yö (tai poikkeuksena yksi päivä) säännöllisesti n. 3-5 tunnin ajan, kunnes supistukset aina lopahtivat. Limatulpan lisäksi on tullut paljon ruskeeta limaa. Viikonloppuna säännöllisyys on kadonnut, mutta supistuksen kivut ovat jo omaa luokkaansa. Meinasi pieni hermoromahdus jo tulla, kun kokoajan sai olla valmiustilassa ja ottipa mieskin muutaman ylimääräisen vapaan. :ashamed:

Nyt viikonloppuna sain koottua olot ja ajatukset taas pakettiin ja nyt on melko seesteinen mieli loppuodotuksesta. Kyllä se kuitenkin melko varmasti sieltä n. 3 viikon sisään putkahtaa maailmaan. :heart: Anteeksi purkaus, mutta tässä on omat fiilikset heittänyt niin kovaa häränpyllyä..

 
Oi onnea vauvan jo saaneille!

Tsemppiä käynnistykseen Tomtabar! Tänäänhän se oli?

Omaa nassua; harmittaa hulluna. Piti mennä tänään ostamaan joululahjat, kun se on täysin tekemättä ja samalla hommata esikoiselle lisää lämmintä talvikampetta. Mutta mutta verenpaineet paukuttaa sen verran korkealla etten uskalla yksin kaupoille. Oon nyt seuraillut niitä viikon verran kotona, eivätkä oikein meinaa enää asettua. Tosin ei ne nyt hurjia ole vieläkään, mutta kovasti nousseet lähtötasostaan. Huomenna kätilökäynti polilla, katotaan mitä tuumaavat.
Viimeksi mulla käynnistettiin synnytys rv:lla 36 verenpaineiden ja sikiön kasvuhidastuman vuoksi. Olisin toivonut luomuilua tällä kertaa, mutta eipä siihen oikeen voi itse vaikuttaa. Ja tärkeintä tietysti, että saisi vauvansa turvallisesti maailmaan, -tavasta viis. Tämä on niin hiljainen tyttö, että oon jatkuvasti hiukan varuillani onko kaikki masussa ok ja toisaalta ois mukava saada sovittua joku päivä jolloin tämä hermoilu loppuu. Vauva viihtyy ilmeisesti poikki/viistotilassa tällä hetkellä. Vaikea sanoa asennosta nyt itse mitään varmaa, kun tosiaan liikkuu vähän ja hennosti ja vettä on tosi paljon.
Joulusta ei oo lyöty mitään lukkoon joulun suhteen, kun ei tiedä onko vauva syntynyt vai ei. Sukulaiset on kovasti ottamassa meitä kylään (asuvat lähellä) ja tästä saattaa vielä syntyä pientä vääntöä, kun en halua lyödä mitään lukkoon. Pientä stressiä aiheuttaa myös pojan hoitojärjestelyt kun la on 24.12.. Ehkä kaikki menee ihan hyvin kuitenkin.
Rödluvan kiitos uudesta pinosta ja edellisistä myös. Voimia selkäkivun kestämiseen. Mulla on auttanut kuumavesipullo alaselälle ja akupunktio. Ehkä ehtisit vielä kokeilla ennen synnytystä? Täällä monet kätilöt osaavat myös antaa akupunktiota, kannattaa kysyä kun menet käynnistykseen. Aqua rakkulat auttoivat mua viime synnytyksessä hyvin selkäkipuun, vaikka niiden laittaminen onkin hurjan tuntuista, suosittelen. Itse en päässyt liikumaan viime kerralla sikiön voinnin vuoksi ollenkaan ja hyvin siitäkin selvisin, ei jäänyt huonoja muistoja vaikkei mennytkään suunnitelmien mukaan. Lopputulos korvaa kaiken! Tsemppiä ja onnea matkaan.
Kaikille muille myös kiitos kun jaatte kokemuksianne ja iloa ja valoa viimeisiin päiviin ja viikkoihin ennen kun saadaan vauvat syleihin.
 
*Pihla*, meilläkin vasta nelisen viikkoa sitten lääkäri laittoi ensimmäiseen ylimääräiseen ultraan, kun itse kysyin sf-mitasta, joka oli tipahtanut hieman omalta käyrältään alaspäin. Alakäyrällä ollaan menty siis koko ajan. Käytiin silloin tosiaan ultrassa, jossa ultraava lääkäri kysyi halutaanko et hän katsoo koon vielä parin viikon päästä uudestaa. Totta kai haluttiin ja sen käynnin jälkeen kasvu oli hidastunut ja lääkäri laittoi lähetteen äippäpolille. Mielestäni vain tosi pitkälle menee se polikäynti, kun se on vasta perjantaina jolloin viikkoja kasassa "jo" 38+5. Itseä huolettaa juurikin se, et mitä tässä 2,5 viikon aikana ehtii/ on ehtinyt tapahtua. Mitä jos vauvan kasvu on hidastunut entisestään? Ite mietin myös tuota käynnistyksen mahdollisuutta kasvun hidastumisen vuoksi, mut ei oo kukaan siitä puhunut ainakaan. Toivon vain etteivät ainakaan sano "antaa kasvaa mahassa vielä kun on niin pieni". Perjantaina selviää ja sinne on ikuisuus :| Hyvä et sä oot kuitenkin saanut sektiopäätöksen ja vielä noin kivasti ettei tartte ikuisuuksia odotella :)

Pisara86, mitä ne sanoi neuvolassa siitä patista? Toivottavasti on ihan harmitonta ja liittyy tosiaan maitorauhasten toimintaan :)

tombatar, tsemppiä käynnistykseen ja ballongin laittoon! Pian sieltä kuullaan varmaan jo uutisia pienen syntymästä :)

Rödluvan, sulle tsempit iskiasvaivoihin ja toivottavasti mielikin siitä kohenee : / Piti vielä myös kiittää ahkerasta listan päivittelystä ja uusien pinojen tekemisestä! =)

juron-jaure, mukava kuulla et oot noin nopeasti toipunut ja päässyt kotiin! Ite oon alkanut myös hamstrata noita pienempiä vaatteita, kun pientä vauvaa lupailtu. Ettei raukan tarvii hukkua liian isoihin kun 50-56 senttiset on pesussa.. :)

Vogue, kylläpä sulla supistelee! :O Toivottavasti pian alkaisi tapahtua ihan kunnolla, eikä supparit laantuisi niinkuin aiemmin. Voimia oikein kovasti!

Milha, sullakin siis edellinen käynnistetty vauvan kasvun hidastumisen vuoksi? Niin ja niiden verenpaineiden. Mietin vain, et millaiset mahdollisuudet tässä omalla kohdalla on siihen, et lähtisivät käynnistämään jos kasvu on edelleen hidastunut.. Löydettiinkö teillä jotain syytä kasvun hidastumiseen, vai onko siihen ylipäätään yleensä mitään syytä?

ON, Viime yönä puoli 2 aikaan heräsin ensimmäistä kertaa menkkamaiseen jomotukseen, joka paheni supistusten aikana, mutta ei loppunut missään vaiheessa kokonaan. Yritin siinä nukkua huonolla menestyksellä ja 5 aikaan otin panadolin. Tunnin päästä se auttoi, tai kivut loppuivat omia aikojaan. Ultraava lääkäri sanoi silloin kun kokoa tutkittiin, että jos kivuliaita supistuksia tulee, pitäisi olla yhteydessä synnärille. En kuitenkaan sinne soittanut, kun olivat oikeastaan ensimmäiset niin tuntuvat, etten saanut nukutuksikaan. Ajattelin, et jos ne alkaa nyt uudestaa, soitan sitten ja kysyn pitääkö käydä näytillä.. Alkoi kyllä pelottaa et lähtö saattaa olla jo lähellä ja etenkin kun ensimmäinen kyseessä, ei aina tiedä mitä tehdä missäkin tilanteessa. Ja vielä se kun lääkäri käski olla yhteydessä synnärille jos kipeitä suppareita on, mut neuvolassa terkka sanoi, et ei sinne ihan heti tarvii, vaan käski katella kotona ensin rauhassa.. Nyt vain jännäillään :)

-minttu- ja jäbä 38+1
 
Huh, kun pisti "pikku"pakkasen tähän väliin.. No, nyt alkaa tuntua jo joulultakin..:xmas:
Ainoa, että juuri vaihtelin vaatteita sairaalakassiin, kun totesin, että ekalla kerralla on tullut pakettua aivan liian ohutta vaatetta.. Esim. vauvan villapuku vaihtui kevyttoppaan.. Samalla pakkasin laukkuun loppujakin tavaroita, siinä toivossa, että huomenna saa jäädä käynnistykseen, kuten viime viikolla polilla lupailivat..

Joulusta, mä olen kunnianhimoisesti kutsunut omat sisarukset ja heidän toiset puoliskot sekä oman äidin syömään jouluaattoaterian. Lisäksi ollaan menossa aattoillan viettoon miehen siskon luo, jonne tulee miehen sukua.. Molemmat ovat perinteitä, joista en halua luopua..:) Meillä molempien suvut asuvat ihan tässä lähistöllä.. Koen (ainakin vielä tässä vaiheessa;)), että pääsen aivan yhtä helpolla, kokkaan mä sitten omalle väelle tai muutamalle enemmän, lisäksi esikoinen saa sellaisen joulun, jota odottelee..

Tsemppiä Tombattarelle ja Rödluvanilla käynnistyksiin, toivon mukaan itse samoissa merkeissä..:p Ja muillekin loppumetriläisille!!! Meidän kuu tarkoittaa jo viimeisiä metrejä, vaikka taitavat pisimmiltä tuntuakin..:D

Omasta olosta muuten sen verran, että supistukset tulee ja menee, mutta ei mitään niin säännöllistä, että olisi lähtö käynyt edes mielessä..:kieh:

Sofi ja ekavekara esu 39+6
huomenna olis THE LA päivä..:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mameliini
Markelat, tervetuloa, eiköhän sekaan vielä mahdu :)

Minttu, taitaa tässäkin asiassa käytännöt vaihdella. Mulle sanottiin neuvolassa, että tuskin aikaistavat, kun vauva on pienikokoinen, että varmaan antavat kasvaa sinne rv 39+ asti. Lääkäri oli kuitenkin toista mieltä. Päätti, että vauva kasvaa ulkopuolella paremmin, joten ei anneta raskauden mennä lähemmäs laskettua aikaa. Turhaan tekee mun olosta yhtään vaikeampaa, jos vauvakaan ei enää juurikaan mahassa kasva. Itse sain lääkäriajan tosi nopeasti ja viime viikolla tapasin lääkärin peräti kaksi kertaa. Myös sektioaika sovittiin lyhyellä varoitusajalla, joten jänniä päiviä eletään nyt :D toivottavasti käynnistelevät sullakin synnytystä pian, jos vauvan kasvu kerran on hidastunut. Itse olen ainakin kytännyt nyt liikkeitäkin ihan vainoharhaisena ja olisi kyllä tosi rankkaa, jos joutuisi vielä pari viikkoa odottamaan. Toivon vaan kovasti, että vauva painaisi syntyessään edes 2,5kg.

Käyrillä taas oltu ja kaikki näytti edelleen hyvältä. Ensin vauva nukkui, mutta kun kätilö tuli jututtamaan minua lähestyvästä h-hetkestä, niin vauvakin heräsi :) tuolla meidän äitipolilla on kyllä ihan mahtava henkilökunta. Toivottavasti osastolla on yhtä kiva porukka.

Juron-jaure, kiva kuulla, että sielläkin on toivuttu sektiosta noin hyvin :) kunpa omakin toipuminen olisi yhtä nopeaa ja vauva kunnossa pienestä koostaan huolimatta.

Täällä on kuulemma sektion jälkeen niin tiukkaa, ettei tosiaan koko päivänä pääse jaloilleen. Seuraavana aamuna vasta autetaan sängystä ylös. Vähän kyllä jännittää, miten kaikki menee, kun ensimmäinen leikkaus ja lapsi kyseessä.
 
milha mä olen kanssa käyttänyt kuumavesipulloa viemään pois kipua alaselältä ja tehoaa!

(.) neuvolassa käyty ja olen kyllä sitä mieltä, että mun mahassa asuu jättiläinen tai sitten noi ei vaan osaa mitata sitä kunnolla tuolla neuvolassa. Mut nyt 2 mittasi, oli siis 37cm. Tytöistä mulla on viimeiset muutamat kerrat pysynyt samana (34cm) ja aina selitetty pään laskeutumisella. Nyt pää on ollut laskeutunut ja kiinnittynyt jo varmaan kuukauden. No kai se ulos tuolta mahtuu ;-) taas neuvolatäti sanoi, että kyllä se tällä viikolla syntyy, mutta uskallan epäillä...

Onko kenelläkään muulla yhtäkkiä rinnat kipeytyneet loppuraskaudessa? Pistelee ja kihelmöi samanlailla kuin alkuraskaudessa, omituista...
 
Onnea vauvautuneille ja tervetuloa markelat3!

Luen kyllä kaikkien viestit, mutta antakaa anteeks kun en jaksa kommentoida aina ;)..
Joulu Kotona ollaan, uudessa kodissa ekaa joulua, joten ruuat , kuuset ja koristeet kaikki hommataan. Tosin, jos oisin laitoksella just aaton, ni eiköhän tuo poika ja mies ois isovanhemmilla syömässä :)

Streptokokkistressi??apua: eli sain tänään neuvolassa tietää että mulla on nyt se positiivinen, ja että se vaan tarkottaa että synnytyksessä saan antibiootit-.- miten vaikuttaako toi antibiootti äidin maitoon- tai sen nousuun, tai saako vauva sitä imetettäessä itseensä. Oon vähän ahdistunut, kun en haluis mitään ylimääräsiä lääkkeitä- varsinkaan vauvalle. Sen siis ymmärin, että minuun laitettavalla antibiootilla vältetään vauvan tartunta ja siitä aiheutuvat tulehdukset--joten siis hyvä ettätestasivat.

Pitääkö olla jotenkin nopeempi menee sairaalaan, eka synnytykseni kesti sen 3 tuntia.??

vkot on jotakin 37+5, kaikki neuvolassa kunnossa, ensiviikolla meen äit.polille taas klexane ultraan, mut alko ahdistaa, kun seuraava neuvolakäynti onkin LA jälkeen.. Oispa vauva jo sillon sylissä.

mame:xmas:
 
Selkäkipuihin suosittelen mikrossa lämmitettävää kaurapussia. On muuten hyvämyös supistuksiin, ainakin alkuvaiheessa helpottaa kun vetää oikein kuumaksi ja laittaa pahimman kivun kohdalle.

Itsellä oli viime yö samanlainen kuin voguella, eli illalla supisteli jonkun verran ja puoliltaöin heräsin aavistuksen kivuliaisiin supistuksiin. Eivät mitään kovin säännöllisiä olleet mutta kävi kuitenkin mielessä pitääkö lähteä yänä yönä. Nukahdin kuitenkin ja supparit loppuivat. Katsotaan jatkuuko sama meininki tänä iltana. Sairaalakassin pakkasin kuitenkin jo, sen verran todelta rupesi lähtö tuntumaan.

Tomabatterrlle tsempit, olisiko jo nyytti kainalossa?

Undu 38+1
 
Täältä varmasti löytyy joku, jolle on laitettu katetri. Tuntuuko se kamalan pahalta, kun sitä laitetaan? Entäs spinaalin laittaminen? Pelkään molempia ihan tosi paljon, joten jos joku haluaa jakaa kokemuksensa, olisin kiitollinen :D pelottaa melkein enemmän kuin itse leikkaus.
 
Täällä myös supisteli eilen illalla kun katselin telkkaria sängyssä, mutta niin ne taas loppu kun nukahdin. Tänään sitte supisteluje ei oo niin tullukkaan, mutta tuonne alas on vihlonu sitäkin enemmän. Varsinkin sen jälkeen kun kävin kävellen kaupoilla ja tuli käveltyä varmaan sellanen parisen kilometriä yhteensä. Näillä keleillä ei raaskinu lähteä autolla kun se ei ollu lämmityksessä ja eipä tuo kävely pahaa tee vaikka joka askel lonkkiin ottaakin. Tulipahan haisteltua ihanaa pakkassäätä :)
Tänään ollu jotenki ketutuspäivä... Aika käy pitkäksi kun kaikki jutut tehty vauvaa varten ja itekseen kun oon ollu kotona. Ootan kyllä sitä hetkeä kun saan vauvan pukattua pihalle ja pääsee elään vauva-arkea. Haaveilen jo pitkistä lenkeistä, mutta niitä saa kyllä odottaa jos nää pakkaset jatkuu...

Jabadaba77 ja 38+1
 
heippa!
ei oo nyyttiä kainalos. lääkäri kattokaas päätti,et eipä käynnistetä koska kohdunsuun tilanne oli sama mitä viime keskiviikkona. no eiköpähän tuo sitte kuitenki käynnistyny ihan ittestään ku oottelin vielä viimeiseen käyrillä käyntiin vuorooni.
nyt tilanne se,et kanava kokonaan hävinny mut ei ohentunu ja ks ei oo alannu aukeemaan. (siis tutkittu viimeks puoltoista tuntia sitte) supparit on ihan sairaan kovia. pakko jotain lieventävää saada |O
 
Tervetuloa Markelat joulukuisiin :)

Pisara, mulla oli alkuraskaudessa epämiellyttävä patti kainalossa, ja kysyin silloin neuvolassa niin veikkasivat harmitonta hikirakkulan tulehdusta tms. mikä saattaa ilmestyä hormonitoiminnasta (samoin kuin luomimuutokset). Mutta juttele ihmeessä neuvolassa niin saat mielenrauhan, minä en kuitenkaan ole mikään lääkäri ;)

Mame, minä kysyin nkl:lla tuosta streptokokkiasiasta, kun mulle ei neuvolassa oltu puhuttu siitä mitään puhumattakaan että olisi otettu mitään näytettä raskauden aikana niin vastaus kuului, että streptokokkia ei erikseen katsota, vaan kaikille synnyttäjille annetaan automaattisesti se antibioottipistos synnytyksessä. Tämä siksi, että niin moni kantaa sitä bakteeria, niin antavat kaikille suoraan suojan enempää kyselemättä tai testaamatta.

Supistuksista, mulle tulee niitä kivuttomia mahankovettumisia päivittäin, mutta vielä en usko kokeneeni kivuliaita versioita. Onko muita, joita ahdistaa se, että ei tiedä miltä supistuskipu tuntuu?? Mua pelottaa, että en tunnista sitä tunnetta tavallisista mahanpuruista ja nippailuista, ja sitten hillun täällä kotona tietämättä, että alakerrassa tapahtuu jo vakavia! :O
 
Baby on board kiitos kommentoinnista, huojensi mieltä tuo nkl:n tapa. Täällä taas luottavat testailuun- koska jos minulla vaikka menis yliaikaseksi, ni testitulos oli voimassa vaan 4 vkoa, ni testaisivat ylimennessä viel uudelleen..
Tuskin antibioottiannoksesta sit mitään haittaa mihinkään imetykseen oo, jos nkl:lla antavat kaikille. :)
 
Pakko vastata BoB:lle noista supistuskivuista.. Mulla esikoista odottaessa oli vain noita mahan kovettumissuppareita ja kovasti huolehdin, että mitä jos mä en tajuakaan, koska synnytys alkaa.. No, ensimmäisten kivuliaiden suppareiden alkaessa, tajusin, että se huoli oli täysin turha...;) Uskon vakaasti, että kyllä säkin ne sitten tunnistat..

Täällä laukku pakattu, esikoiselle hommattu seuralainen ja kovasti jännittää, että sais jäädä synnärille huomisen la:n kunniaksi..

Sofi
 
  • Tykkää
Reactions: Baby on Board
Hehe, no niinhän mä olen kuullut ja kaikki sanoo, mutta kun tämä oma mieli on kaikessa kokemattomuudessaan niin hölmö :ashamed: ja varmaan vaikuttaa sekin, että niin kovasti odottaa sitä, että miltä se sitten oikeesti tuntuu ja milloin tositoimet alkaa niin kuvittelee kaikenlaisia kauhuskenaarioita, että vauva syntyy vahingossa kotona pönttöön... :D
 
Kiitos vinkeistä iskiaskivun hoitoon, kokeilin kuumaa jyväpussia alaselkään ja se helpotti hiukan. Nyt yritän vaan levätä mahdollisimman paljon jotta pystyn sit huomenna kävelemään omin voimin osaston ovelle...

Tombattarelle tsempit sinne toimien keskelle! Harmi etteivät suostuneetkaan käynnistämään mutta hienoa että käynnistyi itsestään juuri tänään ;)

Markelat3, tervetuloa, vielä mahtuu mukaan!

Piti kommentoida kaikkea mutta jännitän niin sitä huomista käynnistystä ettei pysty nyt keskittymään :ashamed: Mulla on vanhassa kännykänräyskässäni tosi huono netti joten todennäköisesti en nyt ainakaan viikkoon (pari päivää käynnistystä + 3-4 päivää osastolla vauvan kanssa luulisin) pääse kuulumisia lukemaan tai päivityksiä tekemään. Mutta sitten kun ollaan kotiuduttu ja ehdin niin tulen taas tänne. Toivottavasti mahdollisimman monta vauvaa syntyy sillä välin!! Jaksamista kaikille :)

Rödluvan ja häädön saava Beetakingi 37+2
 
Tsemppiä vielä tombatarelle! :) Varmasti tosiaan ikävä mennä odottaen käynnistystä, eikä sitten käynnistetäkään, mutta tosiaan onneksi synnytys lähti sitten itsekseen käyntiin!

Sofille myös tsemppiä huomiselle! :) Toivottavasti nyt sitten käynnistelisivät!

Onnea nopnop pienestä tytöstä! :heart:

Rödluvanille vielä myös tsemppiä huomiselle. Toivottavasti selkä antais edes vähän liikkua...

Apua, niin näitä vauvauutisia vain satelee! ;) Hassua ajatella, että itsekin tässä voisi periaatteessa synnyttää milloin vain... Ajoittain mulla on sellaisia epämiellyttävän tuntuisia "kouraisuja" tuolla alhaalla, jossain virtsaputken/kohdunsuun(?) tietämillä. Ei varsinaisesti satu, mutta tuntuu erikoiselta... Mitä sitten lieneekin... :O
 
Onnea vauvansa saaneille ja nyyttiään hakeville! :heart:

Ja tervetuloa minunkin puolesta mukaan Markelat!

Mame31 Mulla on ollut tuo streptokokki, joten ohjeena on, että neljä tuntia ennen syntymää pitäis olla tipassa, jotta vauva saa suojan. Eli kovin viimetippaan ei kannata jättää menemistä.

Pihla Katetri laitettu ja aiheutti lievää kirvelyä. Spinaalista ei kokemusta, mutta epiduraali oli ekassa synnytyksessä ja se mulle saatiin oikeaan paikkaan vasta 7 yrityksellä. Ei se laitto niinkään sattunut, mutta ne hillittömät supparit siinä välissä oli mielenkiintoisia. : /

(.) Huomenna piti olla kasvukontrolli, mutta oli se pakko siirtää, kun ollaan kipeenä. Tai siis minä en ole, mutta mies on ihan tokkurassa ja lapsenvahti kanssa kipeänä. Siirtyi aika loppuviikkoon, kun ei kahden alle 4veen kanssa ole paljon asiaa äitipolille. :O Ja minä kun niin olisin halunnut sen ajan käynnistykseen, vaikka heti.

Mameliini ja Pulla 37+3
 
En oikee ehtiny ku vilasemaan muiden kirjotuksia ja kirjottelen itekki pikaseen ennenku koneesta loppuu akku.
Mulla piti siis pe olla käynnistys mutta eihän se sit lähteny käyntiin ku oli niin epäkypsä tilanne. Vauvan painoarvio oli perjantaina 4130g eli käynnistivät rv38 ettei olis ehtiny enempää kasvaa. Yötä olin sairaalassa mutta la pääsin sitten kotiin mutta ilman vauvaa ku ei suostunu syntymään. Muutamia suppareita sai aikaan lääkkeet mutta niillä ei pitkälle pötkitty. Nyt olis sitten keskiviikkona sectio edessä ja hirmusti jännittää mutta oon niin onnellinen että joku tolkku tähän vihdoinki tulee; ainaki uskon että se nyt leikkauksella saadaan pois mahasta! Mua jännittää eniten se katetrin laitto varmaan ku laitetaan ennen spinaalia. Sitä puudutusta en jännitä ku esikoisesta se epiduraalin laitto sujui niin helposti ja kivuttomasti. Mut toi katetri kyllä kuulostaa ikävämmältä. Mut helpottunu oon kyllä sektiopäätöksestä.
kainalopatista joku kirjotti vissiin ellen ihan väärin katsonu mulla myös semmonen kirvelevä, sanottiin puhelimes et se voi olla tulehtunu hikirauhanen, tuppitulehdus tai tukkiutunu maitotiehyt (vai mikä ihme), jokatapauksessa raskaus voi aktivoida ja on vaaraton, kehotettiin desinfiointiaineella tai puhdistusaineella putsaamaan vaan vanutupon kanssa ja välttämään kirveleviä dödöjä. Noh mutta jos huolettaa niin mun mielestä lääkärikäynti on aika pieni vaiva jos saa siitä mielenrauhan.
Onnea kaikille vauvan saaneille
 
Onnea kaikille vauvautuneille!! :heart:

Mä oon miettiny tota sairaala asiaa.. Kun meiltä ajaa kolmisen varttia sinne, mutta en ota paniikkia. En nyt kumminkaan usko, että vauva alkais autossa syntyä. Vaikka mistäs sitä tietää, toivon mukaan ei. :)

Kuinkakohan kauan sitä itse joutuu odottelemaan, että sais tuon pikkuisen syliin tuolta.

Oonkohan mä täällä maininnutkaan sitä, että mun isosisko odottaa toista lastaan ja maaliskuussa on LA hänellä. Eli kaks vauvaa tulossa meijän sukuun 4kk sisällä. :)

Vauvan on kyllä hyvän kokonen, että sen puolesta sais tulla jo ja täysiaikainenkin on. Mutta tosiaan tuntuu siltä, että tää vauva ei vähään aikaan ulos tule. Mutta taas sitä samaa sanon, kuka tietää. :)

Eilen en ehtiny tulla poksuilemaan, koska meijän piti miehen kanssa laittaa toi vauvan huone täysin kuntoon.(jäi kesken syksyllä, kun miehellä alko työt..) Ja nyt se on valmis, joten ei tarvii siitä stressata.

Nii ja se tärkein, eli *POKS* (vaikkakin päivän myöhässä)

Susanna#1 & LillaMy 37+1 <3
 

Yhteistyössä