Joulukuun toivevauvat 2012 *MEIDÄN KUU!!!*

Onnea vauvan saaneille!

Täällä odotus ja valitusvirsi jatkuu. Mulla on vähän sama homma malttamaton eli pelkään myöskin että jotain voi vielä mennä pieleen ja turhauttaa kun vauva on jo valmis eikä sitä kuitenkaan saa tuolta pihalle...mitä enemmän päiviä tässä vierähtää sitä epätoivoisempi olo on että musta koskaan tuleekaan mitään äitiä :( Olo on pettynyt, turhautunut, kyllästynyt ja täysin luovuttanut.

Huomenna olisi viimeinen neuvola ja melkein toivon että olisi vaikka verenpaineet sen verran koholla että laittaisi samantien lähetteen sairaalalle. Tai ainakin aion valittaa ja itkeä niin kovaa että sen on pakko laittaa mulle heti lähete johonkin yliaikaiskontrolliin. En lähe sieltä neuvolasta ennen sitä :kieh:

Wera 40+5
 
Tulin itsekkäästi Poksumaan 39+0!

H-hetki, TOIVOTTAVASTI lähestyy. Siitä ei edelleenkään tietoakaan. Alkaa jo todentotta kyrsimään, vaikka postiiiviiseti yrittää ajatella että niin vähän jäljellä!

Alkaa jo tuntua, että meitä kasassa olevia on todentotta paljon vähemmän kun synnyttäneitä :) Mikä siis on varsin ihanaa, vaikka kateellinen olenkin ;)

Voisiko tuosta "laskettujen aikojen listasta" poistaa, tai esim. paksuntaa ne, ketkä ovat jo nyyttinsä saaneet :)? Olisi mukavempi rivistöä tulkita itseään kiusata ja todeta, että synnyttäneitä on jo PALJON. Mitä mieltä muut :)?
 
22.11/kaapo80/poika/36+1/2900g
22.11/Madicken04/tyttö/38+5/54cm, 3710g
22.11/Minsku82/tyttö/39+1/44cm, 2440g
23.11/ViolaRose/tyttö/37+3/45cm, 2620g
24.11/*tähti/poika/37+4/51 cm, 3900g
24.11./Haylina/poika/54cm, 4355g
26.11/Kultasiipi91/tyttö/38+4/49cm, 3260g
28.11/juron-jaure/tyttö/39+1/52cm, 3610g
29.11./Näkkärinmuru/poika/48,5cm, 2700g
1.12/Vaavimasu/poika/38+2/49cm, 3010g
2.12./nopnop/tyttö/45cm, 2540g
3.12./Tombatar/poika/39+4/51cm, 3630g
4.12./Vogue/poika/39+1/50cm, 3464g
5.12./*Pihla*/tyttö/46,5cm, 2380g
6.12./Sofi/tyttö/40+2/49cm, 3078g
6.12./Milha/tyttö/ 50cm, 2900g
7.12.Rödluvan/poika/37+6/52cm, 3570g
7.12. Emerentia/poika/40+6/52cm, 3710g
 
Jutut on ollut viimeaikoina huomattavan omanapaisia, mistähän mahtaa johtua..;) Mutta nyt kun tyttö nukkuu isänsä hellässä huomassa, niin aattelin, että voisin rustata jonkin näköistä synnytyskertomusta siitä kiinnostuneille..:)

Aivan kaikki ei ole tarkassa muistissa, mutta edes suurinpiirtein.. Saa sitten tarkistaa omia muistikuvia, kun sairaalalta laittavat synnytyskertomuksen sitten perässä..

Eli keskiviikkona oltiin siellä ballongin asennuksessa. Sen laitto ei sattunut yhtään, oli hyvin kivuton toimenpide, enemmänkin sattui lääkärin ronski sisätutkimus, jonka teki käynnistääkseen synnytystä.. Ballongin kanssa oli aika hassu olo, koska paine alapäässä oli melkoinen ja lisäksi reiteen oli teipattu putki kumihanskan sisällä.. Oli hyvännäköinen joo..:LOL: Ballonki sai aikaan supistuksia, mutta ei mitään järin säännöllistä. Illalla se vähän pelästytti, kun hanskaan valahti reilusti jotakin nestettä, mutta soitto synnärille kertoi, että se on normaalia, jos olisi ollut lapsivettä, niin olisi tullut "ohivuotona" ei katetrin kautta..

Torstaiaamuna mentiin takaisin synnärille, siinä vaiheessa ei vielä tiennyt jatkosta mitään, oli kuulemma mahollisuus, että olisivat laittaneet vielä takaisin kotiin kypsyttelemään.. Lääkärin tutkiessa kohdunsuu oli auki noin 3senttiä ja kanavaa noin sentti, niin että ballongin sai irtoamaan, joten lääkäri päätti, että kokeillaan josko lähtisi tipalla käyntiin. Cytotec tulisi lisäksi siinä tapauksessa, jos oksitosiinitippa ei auttaisi..
Tippa laitettiin kymmenen maissa ja se sai aikaan heti säännölliset kivuliaat supistukset 5minuutin välein. Puolen tunnin päästä kätilö ehdotti sisätutkimusta, koska olin niin kipeä jo. Siinä vaiheessa olinkin 5senttiä auki ja kätilö puhkasi kalvot. Vettä oli, mutta tosiaan aika vähän.. Kätilö tilasi samalla lääkärin laittamaan spinaalin, koska olin oikeasti tosi kipeä ja oksensinkin kivusta.



Ok, tarina jatkuu toiste.. Tuore mummu tuli katsomaan tyttöä..:)

Sofi
 
Onnea pikkuisista Rödluvan, Milha ja Erementia!:flower:

ON: Ei ylläri päästykkään käynnistämään perjantaina, kun paikat ei ollut tarpeeksi kypsyneet. Muutoin olis lääkäri puoltanut käynnistystä. Karmee v-tutus, kun tultiin kamppeitten kanssa kotiin, kun lapsenvahdit ja muut oli saatu varmuuden vuoksi hommattua. Nyt sitten vaan odotellaan ja ens viikon lopulla uudelleen mennään katsomaan tilannetta. Vauvan koko oli nyt 3,5 kg, mutta sanoi sen tosiaan olevan arvio. (Edellisen vauvan kohdalla viimeinen koko arvio heitti kilolla) Ja sanoi, että saattaa kasvaa nopeastikkin viimeisinä päivinä, kun mulla on tuo rd.

Hoh hoijaa, ei jaksais enää odotella.

Mameliini ja Pulla 38+2
 
Onnea jälleen kerran vauvan saaneille:flower:

Ite tuli kans hankittua nuo imetysliivit. Toivottavasti on hyvän kokoiset sitten kun alkaa imettään.

Täällä ei vieläkään mitään supistuksia. Eilen kyllä oli kummallista painetta reisissä ja nivusissa ja oli aika epämukavaa mutta sitten sekin meni ohitse.

Eipä tässä muuta kerrottavaa olekkaan :D

ceecee 39+3
 
Edelleen turhaa toivoa herättäviä supistuksia tulee, mutta oon jo heittämässä kirveen kaivoon: ei tää vauva taida tulla ikinä ulos. Katselin esikoisen aikoihin kirjoittamia juttuja ja ihan samalla tavalla oli reilun viikon supistellut iltaisin ennen kuin poika syntyi. Sen takia en uskonut synnytyksen oikeasti käynnistyneen ennen kuin sairaalassa kätilö sano että oon 4-5 senttiä auki. Eli ihan samalla kaavalla näyttää nytkin menevän, viikko nyt näitä suppareita takana. Hohhoijaa.

Turhautunut Undu 39+0
 
Onnea vauvan saaneille :flower:

Tänne ei juuri mitään uutta eli yhtenä kappaleena edelleen. Yhtenä iltana supisteli pari tuntia säännöllisesti, vaikkakin kivuttomasti eli ehkä tämä vielä joskus syntyy... Sen jälkeen on alkanut vähän verinen limainen vuoto, joka toivottavasti myös enteilisi jotain???


Jouluvauva 38+4
 
jouluvauva mulla alko sellanen verinen limavuoto sillon ku irtos limatulppa. ja sillon siis oli kanava lyhentymässä...

mameliini mulla oli sillon maanantaina samat fiilikset ku se lääkärintekele sano,ettei käynnistetäkkää :headwall: mut sit se tosiaan teki vähä rajumman sisätutkimuksen joka käynnisti koko prosessin :whistle:

mulla oli ihan mahtava kätilö,just sillon vaihtu vuoro,ku olin saliin menos. ei siinä edellisessäkään toki mitään vikaa ollu. tää oli vaan niin ihana ku jakso tsempata ja anto kehuja lopussa,vaikka omasta mielestä se ei ny ihan oppikirjan mukaan menny :D
sano vaan,et kyllä se kroppa tietää,mitä pitää millonki tehä. tää oli siis sillon,ku sanoin,et ON PAKKO PONNISTAA;en pysty pidättää. enkä kyl pystyny yhtää. se vaan tuli ku salama kirkkaalta taivaaly´ta se raju ponnistamisen tarve.
mä vieläki pyörittelen mielessä tota mun synnytystä :ashamed: ku kaikki kävi kuitenki nii älyttömän nopsaaan...

no joo,molemmat pienet nukkuu,kai sitä itekki joutas!
 
Onko kaikki muut jo synnyttämässä kun pino tuntuu vähän hiljentyneen? =)

Tai mä vaan niin malttamattomana pyörin täällä ja odotan että jotain tapahtuis ja ois ees pientä merkkiä et synnytys on lähellä!

Nyt olo on ollut suorastaan loistava, vois tietty olla tyytyväinen. :D Ja oishan noita keskeneräisiä asioitakin vielä listalla, niin vauvan tarvikkeiden kuin joulunkin suhteen... Kun jaksas. :D

Ihania kuvia täällä pinossa, pienet tuhisijat on sitten liikkiksiä!

Pari pientä flunssapotilasta on tänään olleet kuin herran enkelit, tais eilinen joulupukin näkeminen kauppakeskuksessa tehdä vaikutuksen. Tänään sit kaupat jääkin väliin.

Mukavia vointeja kaikille ja tsempit synnyttämässä oleville, mäkin haluun! :wave:

Tupuna ja Boitsunpallero 37+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tupuna, olen kans ajatellut, että kylläpäs pino on hiljentynyt! Niin monella jo vauva sylissä, että on parempaakin tekmistä kuin pyöriä täällä juttuja lukemassa/kirjoittamassa :heart:

Mulla on tämän aamun ollut jotenkin outo fiilis, että jokohan synnytys olisi lähellä... Voi tämä kyllä olla ihan omaa toiveajatteluakin :LOL: Ruokahalu ollut pari päivää nyt paljon pienempi kuin aiemmin, kun mulle on ruoka ja herkut maistunut liiankin hyvin :whistle: Vatsakin taas löysällä... No, toivottavasti ei ole vain kuvitelmaa, vaan kohta tapahtuisi jotain! Tosin, kyllä synnytys jännittääkin :ashamed:

Hyviä vointeja kaikille ja kärsivällisyyttä vielä nyyttiä odotteleville!
 
Hei kaikille taas piiiitkästä aikaa :)

Ensinnäkin onnittelut kaikille nyyttinsä syliin saaneille ja onnea tulevaan koitokseen myös kaikille jotka pientään vielä masussa kantaa :)

Sekoitanpa arvauskisaa vielä entisestään ilmoittamalla että meille syntyi tyttö 30.11.2012. PAinoa 3382g ja pituutta 48cm.

Näytti aiemmiin joku arpovan että onko vuoto valkovuotoa vai lapsivettä. Itsellä oli samat mietinnät jokunen päivä ennen synnytystä. Vuotoa ei ihan hirveästi ollut mutta sen verran kuitenkin että housut kastuivat. Lähdin varalta näytille ja sille tiellehän jäin kun lapsivettä sen todettiin olevan. Katsoivat että vedet menneet 2 vrk sitten kun sen ajan oli suunnilleen tiputellut. Sairaalassa samantien antibioottitippaan ja alettiin käynnistelemään synnytystä. Vesi oli jo vihreääkin joten lapsella alkoi olla jonkinlainen ahdinko jo masussa. Oksitosiinilla synnytys lähti niin vauhdilla että 2h ja tyttö oli maailmassa ilman mitään ongelmia :)
Tämä vain varoituksena niille jotka arpovat vuotojen kanssa. PArempi aina käydä näytillä ennenkuin katua. Itse olin melkein 100% varma että vuoto on valkovuotoa mutta mies joka muutenkin kovempi huolehtimaan kaikesta patisti näytille. Onneksi lähdin...
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
Paljon onnea kaikille nyytin syliinsä saanneille :flower:
Täällä alkaa olla kanssa aika epätoivoiset fiilikset, tuntuu että tuleeko meille ollankaan vauvaa... Seuraava neuvolakin on vasta keskiviikkona, mielestäni olen jo reilusti yliajalla jos katsotaan laskettua aikaa kuukautisten ja viikolla 34 tehdyn ultran mukaan.
Joka kerta kun kipeä supistus tulee, ajattelen nytkö se vihdoin alkaa ja sitten ne tyrehtyy muutaman jälkeen...

Tsemppiä kaikille jotka on samoissa fiiliksissä :heart:

Mom4two? 41+1 etusivun mukaan 39+5
 
Hei muut sektiolla vauvautuneet: mitä teille on sanottu saunomisesta ja uimisesta (siis kylpylä-tyyppisessä uimahallissa käynnistä? Tekisi jo niin kovasti mieli tuon 2v:n kanssa polskimaan...

Ja auraus-kiukuttelu jatkuu. Tänään vauvelilla kuulokontrolli ja ajattelin että sitä ennen kävisin hänen ja isosiskonsa kanssa avoimella päiväkodilla. Sisko alkaa tosissaan kaivata seuraa ja tekemistä kun ollaan viikonloppu oltu miltei pelkästään sisällä. Mutta ei oltu kerhotalon pihaa aurattu vieläkään, hirveän kiukuttelun kanssa jouduttiin kääntymään pois. :( Kohta viikko lumen vankeina, täällä normitalvea... (No, Tanskassa asuva siskoni lohdutti että heillä ilmoitettiin jo että tämän talven aurauksiin varatut rahat on jo kotikaupungissansa käytetty, täytyy vaan toivoa lumetonta lopputalvea)

No, huomenna uusi yritys päästä kirkon avoimeen päiväkotiin. Tosin uusi paikka eikä seurakunta oikein innosta mutta minkäs teet.
 
Onnea kaikille jo nyytin saaneille ja tsemppiä meille loppumetreillä oleville! =)
Itse en ole hirveästi tänne kirjoitellut mutta lueskellut pinoa kylläkin ahkerasti!

Tupuna, meillä näyttääkin olevan sama la ja kolmas molemmille tulossa,täälläkin kovasti odotellaan jo merkkejä tulevasta!Yhtenä iltana viime viikolla supisteli vähän aikaa kipeämmin, mutta saunaan loppuivat ne supparit.Mun puolesta vois jo syntyä tämä!Kaikki hankinnat,mitä nyt on tarvinnut tehdä, on jo tehty ja jouluakin laitettu niin pakastimeen kuin taloon.

Onko kellään,jolla nyytti jo syntynyt, kokemusta uä:llä tehdystä kokoarviosta, jossa olis havaittu keskivartalopullukka vauva?Onko pitänyt paikkaansa? Tiedän että painoarviot ei ole kovin luotettavia, mutta alkoi hirvittää kun vauvan päänympärys havaittiin tuossa arviossa hieman pienemmäksi kuin vartalonympärys...mulla siis sokereita seurattu,mutta olleet koko ajan normaalit,jostain kuitenkin ilmeisesti sokeria vauva liikaa saanut,vaikka en edes makeaa hirveästi syö..
 
Eli keskiviikkona oltiin siellä ballongin asennuksessa. Sen laitto ei sattunut yhtään, oli hyvin kivuton toimenpide, enemmänkin sattui lääkärin ronski sisätutkimus, jonka teki käynnistääkseen synnytystä.. Ballongin kanssa oli aika hassu olo, koska paine alapäässä oli melkoinen ja lisäksi reiteen oli teipattu putki kumihanskan sisällä.. Oli hyvännäköinen joo..:LOL: Ballonki sai aikaan supistuksia, mutta ei mitään järin säännöllistä. Illalla se vähän pelästytti, kun hanskaan valahti reilusti jotakin nestettä, mutta soitto synnärille kertoi, että se on normaalia, jos olisi ollut lapsivettä, niin olisi tullut "ohivuotona" ei katetrin kautta..

Torstaiaamuna mentiin takaisin synnärille, siinä vaiheessa ei vielä tiennyt jatkosta mitään, oli kuulemma mahollisuus, että olisivat laittaneet vielä takaisin kotiin kypsyttelemään.. Lääkärin tutkiessa kohdunsuu oli auki noin 3senttiä ja kanavaa noin sentti, niin että ballongin sai irtoamaan, joten lääkäri päätti, että kokeillaan josko lähtisi tipalla käyntiin. Cytotec tulisi lisäksi siinä tapauksessa, jos oksitosiinitippa ei auttaisi..
Tippa laitettiin kymmenen maissa ja se sai aikaan heti säännölliset kivuliaat supistukset 5minuutin välein. Puolen tunnin päästä kätilö ehdotti sisätutkimusta, koska olin niin kipeä jo. Siinä vaiheessa olinkin 5senttiä auki ja kätilö puhkasi kalvot. Vettä oli, mutta tosiaan aika vähän.. Kätilö tilasi samalla lääkärin laittamaan spinaalin, koska olin oikeasti tosi kipeä ja oksensinkin kivusta.
Eli jatkuu..:)
Tuo huonovointisuus saattoi johtua siitäkin, että kokeilin pahimpaan kipuun ilokaasua, joka ei siis mulle taida sopia.. Lääkäri laittoi spinaalin ja totesi, että tulee 3tunnin päästä laittamaan uuden, kun vaikutus loppuu.. Kivut loppuivat ihanasti tuohon puudutukseen!! Ei mennyt varttia, kun sanoin, että kovasti painaa alahan joku ja kätilön katsoessa tyttö oli jo puoliksi siinä. Ponnistusvaiheeksi mitattiin aikaa 1 minuutti.
Eli meillä oli synnytys aika vauhdikas, puolitoista tuntia tipan laitosta tyttö oli maailmassa..:heart: Kätilökin totesi, että yllätti hänet täysin..

Vointi on ollut koko ajan tosi hyvä, mitä nyt niitä jälkisupistuksia oli, jotka selvitti kyllä särkylääkkeellä ja nekin on loppumassa..

Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin, maito nousi kotiutumista seuraavana yönä kunnolla. Vähän on nännit arat, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä.. Tyttö on molempina kotiöinä nukkunut sellasia 4 tunnin putkia, joten ei valittamista..:LOL:

Jos jotain oli vielä mielessä, niin se ajatus katosi...:whistle:

Sofi ja "Lelli" 4vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rödluvan;27624275:


Meitä on jo 112 odottajaa!!

Laskettu aika
Nimi/Ikä/Monesko lapsi/Sairaala/Tyttö vai poika


30.11
Tuikku*/32/ensimmäinen/PKKS

1.12
once upon a time/24/toinen/TAYS
mia-mamma/31/ensimmäinen/LS

2.12
äippis1/28/kolmas/KYS
(Jenksula/TAYS/kaksoset) --- enkelipojat syntyivät 18+2. Otamme osaa.

3.12
Minskis/27/ensimmäinen/KYS/kaksospojat
tytti85/26/toinen/KYS
TingaTanga/26/NKL

4.12
Wera_/29v./Ensimmäinen/SeKs/tyttölupaus

5.12
Pudelberg/30/ensimmäinen/Kät
puro/27/esikoinen/TYKS

6.12
Tuittutuire

7.12
young-mum/19/ensimmäinen/PHKS
piio/kolmas/KYS
ikuinenkuumeilija/22/neljäs/K-PKS
Annah81/31/toinen/NKL/poikalupaus

8.12
Pihlaja-/26/ensimmäinen/VAS?

9.12
Sandde/24/ensimmäinen/TYKS

10.12
kurre/25/toinen/PHKS/tyttölupaus
stellariia/21/
Enny/25/ensimmäinen/LS/poikalupaus
dzelli/21/esikoinen/TYKS
Peppi1981/30/ensimmäinen/OYS/tyttölupaus
Pumpuli-81/30/kolmas/TAYS/tyttölupaus

11.12
11.12.12./34/ensimmäinen/KÄT

12.12
linsku/33/ensimmäinen/Nkl
Talvitaapero/30/toinen
Mom4two?/24/toinen

13.12
ceecee/20/ensimmäinen/poikalupaus

14.12
Baby on Board/34/ensimmäinen/NKL/poikalupaus
mimina/19/ensimmäinen/Kät/tyttölupaus

15.12
Ain00/22/toinen/KOKS

16.12
PIKKUMAMI85/27/neljäs/SeKS
Tolkuton/23/toinen/NKL tai HYS
-minttu-/21/ensimmäinen/TAYS/poikalupaus
Undu/30/toinen/JS
jabadaba77/35/viides/K-SKS/tyttölupaus
luppi/22/ ensimmäinen/SatKs
Obladi Oblada/35/toinen/K-SKS

17.12
Jan-na/28/toinen/JS
Marisa79/32/ensimmäinen/OYS
keissa/17/ensimmäinen
joululahja2012/27/ensimmäinen/PHKS
helmerii/poikalupaus

18.12
hemptunen/kolmas/K-PKS
nis/29/ensimmäinen
Hilma/26/kolmas/KOKS
Nenna85/26/ensimmäinen

19.12
Nezzie80/32/ensimmäinen/SatKS tai VAS
jouluvauva/35/kolmas/SeKS
malttamaton/kolmas/poikalupaus
Jenskaa/21/ensimmäinen/KYS

20.12
mame31/32/toinen/tyttölupaus
futuremami/28/toinen/OYS
BabyBelly/22/toinen/VAS
nipa86/26/toinen/NKL/tyttölupaus

21.12
Ehkänen/28/neljäs/SeKS
Pepsimax86/25/ensimmäinen/KOKS/poikalupaus
Mameliini/29/kolmas/K-SKS

22.12
sanna89-/22/toinen/KYS
minttis81/31/neljäs/KOKS
Vanullas/35/toinen/TYKS
Julia_/21/ensimmäinen/KOS

23.12
Pink*/toinen
kiri/33/toinen/TYKS
Nana2012/28/ensimmäinen/SatKS

24.12
Seerumia/21/toinen/LAS
Anni-Ilona/kolmas
Taurus91/21/ensimmäinen/OAS
joulupallo/28/toinen/K-PKS
Susanna#1/18/ensimmäinen/SatKS/tyttölupaus
Himmu/27/ensimmäinen/K-SKS

25.12
Vanilya/21/ensimmäinen/SKS
Ninn1/23/ensimmäinen/Kät/tyttölupaus
PikkuR/25/ensimmäinen/OYS/poikalupaus

26.12
Ittuli/24/kolmas
Lion -79/32/toinen/JS
Hermanni12/31/ensimmäinen/OYS
Pisara/26/ensimmäinen/MKS/tyttölupaus

27.12
Ciru/28/ensimmäinen/NKL
joulukuu2012/22/kolmas
Pikku J/26/ensimmäinen/TYKS

28.12
Äpyli/29/neljäs/OYS/tyttölupaus
Murunmami/25/toinen/EKKS
tiituh/26/ensimmäinen/SatKS/poikalupaus

29.12
oranssikirahvi
Tupuna/33/kolmas/Kät:H/poikalupaus
marial78/kolmas/OYS
Markelat3/34/kolmas/ulkomailla/tyttölupaus

30.12
lanttu-anttu
Nuusku82/30/toinen/KYS/tyttölupaus

31.12
(jen_ni/25/toinen/TYKS) --- enkelipoika syntyi rv 23+0. Otamme osaa.
yöperhonen/23/ensimmäinen/EKKS/poikalupaus
081012/31/kolmas/K-HKS/tyttölupaus

?.12
Cheeky/21/toinen





:heart::xmas: SYNTYNEET!! :xmas::heart:
pvm/nimimerkki/sukupuoli/viikot/pituus ja paino


19.8/Vauvaton/kaksospojat/23+0/Molemmat menehtyivät. Otamme osaa.
22.11/kaapo80/poika/36+1/2900g
22.11/Madicken04/tyttö/38+5/54cm, 3710g
22.11/Minsku82/tyttö/39+1/44cm, 2440g
23.11/ViolaRose/tyttö/37+3/45cm, 2620g
24.11/*tähti/poika/37+4/51 cm, 3900g
24.11./Haylina/poika/54cm, 4355g
26.11/Kultasiipi91/tyttö/38+4/49cm, 3260g
28.11/juron-jaure/tyttö/39+1/52cm, 3610g
29.11./Näkkärinmuru/poika/48,5cm, 2700g
30.11./Silti onnellinen/tyttö/48cm, 3382g
1.12/Vaavimasu/poika/38+2/49cm, 3010g
2.12./nopnop/tyttö/45cm, 2540g
3.12./Tombatar/poika/39+4/51cm, 3630g
4.12./Vogue/poika/39+1/50cm, 3464g
5.12./*Pihla*/tyttö/46,5cm, 2380g
6.12./Sofi/tyttö/40+2/49cm, 3078g
6.12./Milha/tyttö/ 50cm, 2900g
7.12.Rödluvan/poika/37+6/52cm, 3570g
7.12. Emerentia/poika/40+6/52cm, 3710g






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Lahden aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LOAS= Loimaan aluesairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Aiemmat keskustelut:
Maaliskuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2115392-joulukuun-toive-vauvat-2012-a/
Huhtikuun ketju:
Joulukuun Toivevauvat *HUHTIKUU*
Toukokuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2133441-joulukuun-toivevauvat-2012-toukokuussa/#post26175030
Kesäkuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2147070-joulukuun-toivevauvat-2012-kesakuussa/
Heinäkuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2160247-joulukuun-toivevauvat-2012-heinakuussa/
Elokuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2171246-joulukuun-toivevauvat-2012-elokuussa/
Syyskuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2182869-joulukuun-toivevauvat-2012-syyskuussa/
Lokakuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2193262-joulukuun-toivevauvat-2012-lokakuussa/
Marraskuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2203954-joulukuun-toivevauvat-2012-marraskuussa/


Päivityspyynnöt paksulla ja punaisella!
(Ohje: Viestinkirjoitusruudussa mustaa ensin se teksti jota haluat muokata. Sitten painat B-painiketta (Bold). Sen jälkeen paina A-painiketta (Text color) ja pääset valitsemaan haluamasi värin. Valitse punainen.)
Nyt taisin hokata, miksen ekalla kerralla onnistunut.. Ei riitä pelkkä lainaus, pitää kirjoittaa jotain muutakin..:)
Tää uusi lista nyt ei pysy etusivulle, mutta jos annetaan Rödluvanin toipua kunnolla pojan kanssa..=)
 
Moikka!
Täälläkin vielä yhdessä kasassa ollaan. Tosin aikaahan on vielä laskettuunkin puolitoista viikkoa. Mutta ei mitään tuntemuksia, olo on ihan ennallaan. :) Hyvä juttu siis! :D

Tosin vähän samanlaiset fiilikset kuin teillä malttamaton ja wera_! Oon alkanu ajattelemaan, että jos jotain meneekin pieleen näin viime metreillä, kun muuten on ollut kaiken kaikkiaan aika huoleton raskaus. Noh, pitäisi kai yrittää nauttia vielä tästä loppuraskaudesta ja mahasta ja pikkuisen möyrimisestä... :heart:

Nimikin taidettiin tänään keksiä... :heart:

Niin ja onnea pienestä tytöstä SiltiOnnellinen!

Sofi, kiva kun kerroit synnytyksestä! Kiva, että sujui niin sutjakasti, ei kuitenkaan ilmeisesti liian. :)

Pepsimax 38+3
 
pepsimaxin kanssa mennäänkin melkosen samoilla viikoilla, :) tosin itse jo aika kärsimätön, ja mua ahdistaa myös se, ettei vauva liiku samoin kuin ennen, eli liikkuu mut on huomattavasti rauhallisempi. On ultrattu ja huomen taasultraan ton klexanen takia, eli sillee ei tarvi oikeesti panikoida.

Onko muilla vielä niitä sukkapuikkokipuja? Mä en muista että esikoisen kanssa ois ollu näin "kauan", eli on ollu iltasin jo pari viikkoa, ja nyt ollu tosi tiukkoja puukotuksia harva se ilta.

Vauvautuneet, kun jaksatte niin kaikkien synnytyskokemukset on mielenkiintoista luettavaa, eli kirjoittamaan vaan kun jaksatte :)

mame38+4
 
Suuret onnittelut kaikille vauvautuneille! :heart:

Täällä ollaan tänään täysiaikaisia! :)
Lauantaina jouduin käymään käyrillä vauvan vähäisen liikkuvuuden takia, mutta kaikki kuitenkin onneksi hyvin!!
Keskiviikkona on taas lääkäri ja ultra ja meinasin kyllä kinuta käynnistysaikaa! Mies tosin veikkaa että synnyttäisin tulevana keskiviikkona, tuleva kummisetä veikkaa torstaita ja eräs vanhempi nainen wano tänään et viikon sisään saadaan vauvauutisia :) saas nähä kuinka käy..

Tsempit meille kaikille mahakkaille loppumetreille! :)

YP & Fantti 37+0 *POKS* :heart:
 
eipä olo oo vielä ihan normaali. tänään käytiin kaupungilla vähä jouluostoksilla ja on vähä heikko olla. plus meinaa sisuskalut kipuilla kaikesta kävelystä :$

mulla katkes ihan totaalisesti ajatus |O en muista mitä oli mielessä...

:hug: kaikille mahan kanssa kulkeville.
 
heipä hei ja Onnea kaikille vauvansa jo saaneille ketä en vielä ole onnitellut! :)

Oma napa: Täysaikaisia ilmeisesti ollaan nyt täälläkin, 37+1 ja lääkärin kiellot/rajoitukset raukesi :) Oman voinnin mukaan saapi nyt elellä! Täysaikaisuuden kunniaksi kävin tänään kampaajallakin, edellisestä kerrasta onkin jo reilusti 3kk aikaa kun jouduin siihen lepohoitoon. Nyt onkin tyvikasvut piilossa ja muutenkin siistitty kuontaloa, että nyt on hyvä lähtee synnyttämään....vaikka itkee se vauva kuitenkin kun äitinsä nähdessään oli tukka hyvin tai ei ;)

Liekko mistä johtuu, mutta tänään iski aivan yllättäen se kipuilu/tukala olo mistä te muutkin puhuneet. Eli häpyluut/liitokset niiiiin kipeenä että kävely liikkuminen tuskaista ja muistuttaa tosiaan huonovointisen vanhuksen liikehdintää kaikkine ähinöinen :/
Sukkapuikkokipuja on ollu aiemmin jo piiiitkään. ..paitsi ei vielä tänään ole ollut. Yleensä iltaisin ollut tullut enempi huolimatta siitä onko pitkällään vai pystyssä.

Nyt sitten jännäillään millon tämä typy päättää syntyä maailmaan. Mies on työreissulla ti-ke, kunhan ei siihen saumaan tule. Loppuviikolla olis taas paremmin aikaa jo ihan esikoisenkin takia. Näihinkun voi itse niin vaikuttaa ;)

Nyt täytyykin mennä, vielä lähdetään kyläilemään.

-Nuusku ja typy 37+1
 

Yhteistyössä