Joulukuun Toivevauvat *HUHTIKUU*

Tervetuloa uudet ja onnea plussista!! :heart: Ihanaa kun porukka kasvaa!!!

Täällä välillä tuntuu että ehken ookkaan raskaana kun ei vahvoja oireita, rintojen aristelua on tosi usein ja vihlaisuja alavatsatsassa.. ja pientä etovaa oloa harvemmin.. Mut tulee semmoinen olo et olenko mä raskaana ollenkaan kun ei oo oksettanu kertaakaan, ku edellisten kans oon aika alusta yrjöillyt :D Mut siis munhan pitäs vaan nauttia tästä tilanteesta ettei okseta ja olla hiljaa koska viimeks aika alussa iloitsin siitä ettei oo pahoinvointia ja ääneen sanoin että ei oo ollenkaan ollut pahoinvointia.... niin eiköhän se heti siitä alkanut.. Joten koitan nauttia tilanteesta hetkestä ja nauttia olosta :)

Ja heti kun näistä puhui niin alkoi etomaan... mut en mä tätä toivonut vaan välillä vain pientä ällö oloa :D :D

TingaTanga & salamatkaaja Mauri 5-6 :heart:
 
Moi! Mun on pakko nyt kirjotella vähän, on niin ahistunu olo ettette uskokkaan. Mähän kerroinki teille et kövin viime pe ottaan verestä hcg:n joka oli vaan 34. Raskaustesti näyttää vain haaleaa plussaa, eilinenkin testi oli vain haalea (hieman tummempi kuin aiemmat) mutta kuitenkin haaleampi kuin kontrolli selkeästi. Tänään mulla otettiin hcg uudemman kerran verestä ja vastauksesta mun pitäis soittaa lääkärille puoliltapäivin. mut nyt oon niin peloissani ja ahdituynu et mitä se näyttää niin en tiiä uskallanko soittaa ollenkkan..meneekö vaan koko pääsiäinen pilalle jos tulos on huono :( maanantaina tosiaan jo ultrattiin ja sillon ei näkyny muutaku paksuuntunut kohdun limakalvo. Kaikenlisäks mulla ei ole mitään oireita (kaikissa kolmessa aiemmassa raskaudessa oireet alkanu heti raskauden alettua) Ei kyl hyvältä näytä:(

Onnea teille kaikille uusille plussaajille ja tervetuloa mukaan!

Regalo oon ihan varma et sulle se plussa pärähtää sieltä! koita ,malttaa sunnuntaihin!
 
Varovaisesti voisin minäkin tulla tähän pinoon :D
Täällä plussattiin aprillipäivänä jo mutta nyt on vaa niin varuillaan ettei hehkuta liikaa tätä ennen kuin ollaan ainaki viikolla 12 tai yli kun nyt on tullu 2 keskenmenoa marraskuun 2009 jälkeen.

Mutta tässä tiedot listalle:

taaperotx5..........29v.......kuudes.....TAYS

niin ja LA ois 6.12 2012
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Moi!

Mä niin toivon, etten hötkyile... Eilen tein testin ja näytti "heikosti positiivista"... Mutta jos testi pitää paikkansa (minkä aion tehdä ehkä huomenaamuna toistamiseen) niin...

9.12., Kattikati, 37 v, kolmas lapsi, OAS
 
:wave:
viime viikon maanantaina 2pvä ennen menkkojen alkamista (3+3) tein selvän plussan ja keskiviikkona toisen ja sunnuntaina kolmannen tosi vahvan (värit yhtä tummat) eli joulukuista täälläki ootellaan :heart:

laskureitten mukaan LA olis 6.12.
taapero on nyt 1v.2vko joten aikaa ei kovin paljoo oo kirjotella,mut lukemassa käyn aika ajoin...
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, porukkaa on tullut lisää vaikka millä mitalla..:D Tervetuloa uusille!!

Täällä ihan julmettu väsymys jatkuu, melkein nukahtaa sohvalle iltapäivälle, jos siihen on tilaisuus kellistää..

Ikuinen haavelija, mitä se veritesti näytti? Pidetään peukkuja!

Hyvää pääsiäisen aikaa kaikille!!:wave:

Sofi 5+4
 
Uusille tervetuloa ja onnittelut plussista! :flower:

:hug: kaikille testitulosten kanssa piinaileville.

Täällä on aaltomaisesti pahaa oloa, mutta samalla menkkamaisia tuntemuksia. Vainoharhasena ravaan vähän väliä vessassa kattomassa alkoiko vuoto.. :ashamed:

Neuvolankin sain varattua ja se olisi 27.04. Jospa nyt tällä kertaa sinne asti pääsis..

Vogue ja Taimen alku 4+2
 
Tervetuloa taas uusille ja onnea plussista!!!! :heart:

Ja voimia jännityksessä eläville :hug:

Mihin pääsee mittauttaa sen hcg:n ja pitääkö varata siihen aika?? Haluisin kanssa mennä mittauttaa sen... Kauheesti siitä puhuttu. Mutta niin tietämätön tän asian suhteen.

TingaTanga& salamatkaaja Mauri :heart:
 
Olen täällä aivan innosta pinkeenä! :) Maanantaina testi näytti plussaa :) ja tänään sain varattua neuvolaan ajan rv 9, 4.5 eli kuukausi pitäisi vielä jaksaa odottaa... Olin niin yllättynyt ja onnellinen kun ekalla yrityksellä tärppäsi :)

Eli minut voi lisätä listalle
La 7.12
young-mum.....19.....ensimmäinen.....PHKS

p.s Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä yrittäjille, kyllä se plussa ilmestyy :)
 
Voih, täällähän on porukka lisääntynyt! Onnea kaikille plussanneille!! :heart:

Ikuinen haaveilija Soititko sen veritestin tuloksesta? Etköhän sä raskaana ole kun testitkin kuitenkin näyttää sitä haaleta viivaa.. :) Mulla oli esikoisesta testiviiva haalee vielä menkkojen ollessa 3viikkoo myöhässä. Silti tuli terve poika :)

Vogue Tsemppiä :hug: Ja kovasti tarrasukkia nyt tälle pikkuiselle!! :heart:

Täällä vaivaa nyt aivan uskomaton väsymys.. Ja mielialojen vaihtelu, voi mies raukkaa kun saa taas tän kaiken osakseen! :D Huono vointisuus mulla on vähentynyt yhtäkkiä tosi paljon, eikä moneen päivään oo tullut sellasta "kohta tulee oksennus"-oloa.. Sitä vähän tässä ihmettelen :O
 
Meillä kaksi ensimmäistä lasta on tärpänneet todella nopeasti... Nyt tämä kolmas antoi odottaa niihin nähden pitkään... Olo on nyt aika sekava. Vielä en ole tehnyt sitä toista testiä, jossa toivon viivan tulevan vahvana näkyviin...

Älyttömästi pitää hillitä itseäni, etten ala lennellä ja huudella ympäriinsä tätä meidän unelmaa.... Tänään teki mieli lähteä hakemaan varastosta kaikki pahvilaatikot, joissa on vauvatavaraa...

Päädyin lopulta soittamaan ystävälle ja kertomaan meidän iloisesta epäilyksestämme... Yllätys olikin, kun samalla paljastui, että heillekin on tulossa heidän kolmas vauva... Siis jos kaikki menee hyvin...

En tiedä onko tämä tunne jotenkin sekoitus kaikkea mahdollista... Ehkä tämä vauva tulee olemaan se meidän viimeisemme, todennäköisesti, ehkä? Pitempi tärppäämisen odotus, jossa ollut jo vähän epätoivoakin mukana... Ja jotenkin tämä lapsiperheen arki vie vaan niin paljon sitä aikaa, ettei miehen kanssa ehdi jutella asioista niin perinpohjin, mitä itse kaipaisi.... Siis sitä huomaa olevansa omien ajatusten kanssa aikalailla yksin...

Oon mä vaan tuntenut niin suurta onnellisuutta ja kiitollisuutta pitkin päivää, jos tämä on todella totta! En ole aiemmin vielä itkenyt raskauksistani, nyt olen tehnyt jo sitäkin... Siis mahdollisen tiedon saatuani... Mutta eipä mulla kyllä muuten ole mitään merkkiä/ tuntemuksia siitä, että olisin raskaana... Aiemmin rinnat on ollut hullun kipeät... mutta ehkä ne vielä ehtivät tulla? Jossain tuli jo vastaan, että on uskomus, että poikavauvat antavat enemmän fyysisiä oireita... Tiedäppä tuota, meillä se uskomus kyllä sopii ainakin noihin kahteen ensimmäiseen lapseen... :)
 
Onpas meitä jo paljon, kivaa! Ja hurjasti onnea taas kaikille plussanneille :)
Tänään varasin neuvolan ja lääkäriajankin sain samalla, lääkärin sain 16.4 (6+4) ja neuvola 19.4 (7+0), tosi aikaseen on. Esikoisen aikana kävin vasta viikolla 10 ekan kerran neuvolassa, tosin sillon asuttiinkin eripaikkakunnalla... No mutta ens viikolla sitten verikokeisiin kilpirauhasen vajaatoiminnan takia ja lääkäri sitten katsoo tarviiko jo annosta muutella. Mä olin muuten laskenut väärin lasketunajan ja se oliskin itsenäisyyspäivä 6.12 mutta päivä sinne tänne, eipä se mitään meinaa :) Oikein rentouttavaa ja iloista pääsiäistä kaikille teille Joulukuiset ! <3
 
Täällä ollaan viel aika hissukseen tästä uutisesta,onha tässä aikaa viel kertoa siitä jos niille turvallisille viikoille tässä nyt päästäis :)

Jos päästään niin meillä kyllä on tuo joulukuu sellanen juhlakuu sit oikee vaikka on se jo nytki mut sit siihen tulee yksi juhlapäivä lisää :D Meidän esikoinen kun synty 4.12,toinen neiti 28.12 ja sit kun tuo kolmonen synty 10.1 niin me pidetään viikko ennen joulua tyttöjen yhteissynttärit jonne tulee sit sukulaiset jne..mutta tyttöjen oikeina synttäripäivinä saa kaverit tulla kylään.Pojat meil on sit syntyny marras ja maaliskuussa :heart:

Täällä on havaittavissa pientä kuvotusta,nyt jo!!! :O En kyl haluu viettää sängynpohjalla ekaa 3kk 24/7 oksennellen :x
 
Onnea kaikille uusille plussanneille :)

Itse olin muutaman päivän lomalla Unkarissa ja kesken reissun tuli aivan hirvee himo suolakurkkuihin. Oikein kuola valui, kun ajattelikin niitä. Ei kai himoja ruokaan voi näin alussa tulla? :LOL: Oli kuitenkin pakko laittaa äidille viestiä, että käy ostaan mulle valmiiks niitä. Tänään oonkin sit vedellyt niitä mielin määrin.

Tänne on hiipinyt pelko, että entä jos en ookaan raskaana tai jos onki tullut jo keskeytynyt keskenmeno. Raskausoireet lievittänyt(mitä nyt väsymyt ja rintojen arkuus jäljellä), joten heti pelottaa. Täytyy ehkä jossain vaiheessa kipaista hakemaan testi mielenrauhaks. Vaikka tää olikin vahinko, niin jotenkin en nyt osaa enää kuvitellakaan elämääni toiste.

Hyvää pääsiäistä kaikille :heart:

Emerentia ja palleroinen 5+6
 
Emerentia, kyllä täälläkin on jo sillipurkki pitänyt ostaa vaikken niitä ennen syönyt. :D En nyt sitten tiedä voiko olla raskaudesta johtuvaa vai muutenko vain alko tekemään mieli.

Tänään tein clearblue digitalin testin ja ruutuun pärähti 3+. Elikkä nyt on ainakin 5+0 menossa, kun laskurin mukaan oisi 4+5. Pari päivää hypättiin eteenpäin. :) Näillä viikoilla monilla pahoinvointi iskee. Kauhulla jo odottelen. Neuvola- ajankin olen varannut. Kuukauden päähän 7.5 sen sain.

Hyvää pääsiäistä! :)
 
Kylläpä täällä on vielä hiljaista vai onko kaikki pääsiäisen vietossa?

young-mum Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! :flower:

Regalo Oletko jo testaillut?

taaperotx5 Teillä on talvella sitten kunnon juhlaputki, ihana! =)

Kattikati Mullakin meinasi lipsahtaa muun puheen lomassa työkavereille tästä, mutta sain pidettyä suuni supussa.. :D Mä sain siskolta takasin esikoisen vanhoja vaatteita, mitkä siskolla oli lainassa, niin kyllähän ne piti käydä läpi ja hypistellä niitä tovi.. :ashamed:


Täällä oireet muistuttelee paljon pojan odotuksen alkuraskauden oireita, joten pieni positiivisuus tän onnistumisen suhteen nostelee päätään. Oon nyt varmaan plussasta lähtien heränny joka päivä viiden ja kuuden välissä.. |O

Ootteko te muuten työelämässä, kotona vai opiskeletteko? Mulla on vielä tämä kuu melko vapaata opiskelua ja muutama hassu työvuoro, mutta sitten alkaakin neljän kuukauden suht rankka harjoittelu.. :confused: Vähän jännittää, kun pitäis sinnekkin aika aikaisin tästä sanoa, koska sielläkin on joitain hommia mitä raskaana ollessa ei voi tehdä..

Vogue ja Taimen alku 4+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kattikati
Hei kaikki.
Täältä tulisi uusi palstalainen.
Plussan tein toissapäivänä kun ei alkanut menkkoja kuulumaan ja ihan mieletön väsymys koko ajan.Pelottaa vaan kamalasti ko edellisessä sektiossa kohtu repesi niin perjantaina neuvolaan aika sieltä sit ultraan katsomaan että saanko luvan tehdä enään lasta.Mutta sitten tietää paremmin.

LA 5.12 kolmas lapsi,26v,OYS
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!! Täällä herättiin vasta :D Sai kerranki nukkua pitkään.Pääsin yöllä vasta 2.30 nukkumaan.

Kuvotusta on jo ilmassa.Eilinen oli pahempi mitä tää aamu näyttäs olevan.

Väsymys on kans aivan hirveetä,sitä vois nukahtaa heti ku istahtaa esim sohvalle

Juu,mut onha se ihan kivaa kun on noita juhlia loppuvuonna mut välil tuntuu et ne tulee kohtajo jorvistakin ulos.Saa nähdä miten tänävuonna käy noitten tyttöjen synttäreitten jos on laitoksella vaikka silloin just ku esikolla on juhlapäivä ;)
 
Heippa, täällä ollaan :wave:
Soitin tosiaan siitä verikokeesta torstaina hcg oli noussut viikossa 34:stä 884:ään.. Lääkäri ei sanonut mitään onko se ok vai ei, tuumas vaan et viikon päästä uudelleen taas hcg. Mitä miletä te ootte tästä? Oon toki iloinen ja erittäin onnellinen ku arvo noin noussut, mutta ihmettelen vain et miksi lääkäri ei kommentoinut tuotra nousua kuinkaan? : /

Joku oli kysyny mistä saa lähetteen hcg:n mittaukseen, minä ainaki soitin äitiysneuvolaan ja sanoin et laittaa lähete labraan hcg:n ottoon. Kyl sen varmasti saa ihan soittamalla vaan omaan terveyskeskukseen.

Itsekki mietin täällä et joko Regalo on testaillut????

Tervetuloa mukaan Santukka! Toivottaavasti kaikki sulla kohdun suhteen kunnossa :hug: Puhuttiinko sulle mitään viime synnytyksen jälkeen että onko uusi raskaus vielä turvallinen? Minkäikäisiä sun muut muksut on?
 
Hello ladies! Täällä ollaan. Eikä ole tultu raskauden suhteen hullua hurskaammiksi :headwall:
Oon ollut yövuoroissa loppuviikon enkä sen vuoksi ole päässyt tökkimään tikkuja aamupissaan. Tänään testasin herättyäni neljä tuntia rakossa olleesta pissasta, tuloksena hyvin hyvin haalea plussa (tai haamuksi tuo kai pitäis luokitella). En uskalla vielä innostua, varsinkin kun noita Clearbluen ei-digitaalisia testejä on haukuttu vähän joka paikassa väärien plussien antamisesta :(
Täytynee kokeilla huomenna uudestaan, onneksi ei tarvi mennä enää ensi yöksi töihin valvomaan.

Tervetuloa Santukka! Pidetään peukkuja että ultrasta tulis hyviä uutisia :)
 
Minulla on kaksi poikaa 3vuotias ja kymmenen kuukauden ikäinen.Molemmat on leikattu.
Leikkaava lääkäri ei suositellut lapsia mutta jälkitarkastuksessa kun kysyin sit sterilisaatiosta niin ei suostuttu tekemään kun siellä ollut lääkäri oli sitä mieltä et onnistuu mut seuranta on tarkkaa. vähä sit meinaa jänskättää.
 
Hei kaikki!

Minäkin varovaisesti uskaltaudun mukaan ketjuunne. Olen 32-vuotias ja mieheni 37, esikoista odotellaan. Meille tehtiin toinen inseminaatio höystettynä ovulaationinduktiolla 23.3 ja plussasin ensimmäistä kertaa elämässäni jo viikko sitten clearbluen digillä. Testejä on kulunu ja kaikki näyttäneet vahvaa plussaa. Nyt olis siis 4+2 menossa inssistä laskien. LA olis 14.12, jos kaikki hyvin menis.

Olen aivan peloissani kaikista oireista: alavatsalla nippailee ja vihloo, myös nivusisssa. Rinnat on hirrveen kipeät ja arat:) Koko ajan mielessä kummittelee keskenmeno tai tuulimuna jne. apua... Miksei voi vaan ottaa rennosti ja nauttia nyt, kun kerranki sai sen plussan..? Onko muilla vastaavaa mielessä? Oonko tulossa hulluksi..:)

Minutkin saa lisätä tuohon listaan.

Marisa79, LA 14.12 ja synnärinä OYS
 

Yhteistyössä