Joulukuun Toivevauvat *HUHTIKUU*

Itse en osaa kirjoitella hirveän hyvin minkäänlaisille palstoille, mutta luen kyllä tätä joka päivä, aina uusimmat kommentit! :) Mutta nyt on ihan pakko kirjoittaa kun yksin kun pyörittelee päässään asioita ja mitä vastaisin teidän muiden kysymyksiin, niin eihän siitä tule mitään.

Ensinnäkin olen miettinyt koska kertoa ystäville ja sukailaisille?
Meillä on ollut nyt sellainen ajatus, että kertoisimme vanhemmillemme äitienpäivänä. Olen aina tykännyt yllättää ihmisiä ja ajattelinkin kirjoittaa äitienpäiväkorttiin jotain tälläistä "Hyvää äitienpäivää Mummolle/Nannalle!". Oma äitini varmaan ajattelisi eka, että minulla on mennyt varmaan mummoni ja hänen korttinsa sekaisin :D
Muille kertomista en ole vielä edes uskaltanut miettiä. Muutenkin kun siskoni (minua nuorempi) ilmoitti minulla siihen aikoihin kun olimme päättäneet yrittää puolisoni kanssa lasta, että hän ei halua tädiksi vielä pitkään aikaa! Pomolleni olen kyllä kertonut ettei ihmettele huonovointisuuttani ja muuta outoa käytöstäni.

Aikaisemmin joku kyseli elämäntilanteista ja iästäkin jotain puhuttiin, niin pakkohan minun nyt siihenkin on vastata, kun vastausta olen miettinyt päässäni.
Eli opiskelen itse tällä hetkellä ja valmistun tänä keväänä ammattiin. Tarkoitus olisi saada vakkarityö Lahdesta valmistumiseni jälkeen. Puolisoni puolestaan tekee töitä tällä hetkellä, mutta haki Lahden amk:n opiskelemaan. Asumme yhdessä ja meillä on ikäeroa kolmevuotta, puolisoni on vanhempi meistä.

Tulihan sitä teksitiä paljon! Mutta tarrasukkia teille kaikille :)

young-mum & vaavi 7+0
 
young-mum: tohon muille raskaudesta kertomiseen.. me kerrottiin molempien vanhemmille heti, koska ollaan joka päivä tekemisissä ja hyvinkin läheisissä väleissä perheiden kanssa, et en ymmärrä miksei sitä niille vois kertoa heti :) ne oli jo kovin odottanut vauva-uutisia ja tiedettiin et niille se tulee olemaan tosi iso juttu. oli ihanaa päästä jakamaan asia tulevien isovanhempien kanssa. ollaan myös kerrottu mun parhaalle kaverille ja miehen parhaalle kaverille. eli muut ei saa vielä tietää tässä vaiheessa tietenkään. ollaan järkeilty kertominen siten, että on ihanaa päästä jakamaan asia läheisimpien kanssa, ettei tarvi ihan yksin pitää sisällään tätä kaikkea onnea. ja jos jotain ikävää tapahtuisi, läheisille kerrottais joka tapauksessa samantien ja saatais niiltä tarvittavaa tukea.

Näin meillä :)

Mutta muille ihmisille kertominen, luulenpa että vasta silloin kun maha rupee näkymään sen verran ettei sitä voi enää kunnolla enää peitelläkään. Sit ois hyvä kertoa muillekin asiasta. Eli joskus kesällä varmaan ;)

Toi ois kyl tosi ihana idea kertoa äitienpäiväkortissa.. "Hyvää äitienpäivää tulevalle mummolle". Toi ois ihana!
 
Tää palsta jumittaa nyt pahasti ainakin meiän koneella :p

Mut pikaiset ultrakuulumiset: Ultrassa näkyi piiiiiiienen pieni herne, ja piiienen herneen pieni mutta vahva syke. <3 Vastasi viikkoja 6+1 ja laskettuaika sitten kuulemman 6.12.

Ihana oli päästä hernettä katsomaan mutta kauhee hinku ois päästä nopeesti taas uudestaan :D Seuraavaksi tosin sit np ultra siihen tasan 5 viikkoa. :)
Hyvää viikonloppua kaikille :)
TingaTanga & Herne nimeltä Mauri 6+1 <3
 
Young-mum, kerroin siskolle ja parhaalle ystävälle heti plussauspäivänä, ja molempien vanhemmille kerrotaan huomenna. Ovat meille tosi läheisiä, ja jos raskaus menisi nyt kesken niin en sitäkään heiltä haluaisi salata vaan kertoisin kyllä että saisin tukea ja ymmärrystä. Muille kerrotaan sitten vk 12 kun keskenmenoriski on hyvin pieni ja masukin alkaa ehkä jo vähän näkyä. Jossain Facebookissa julkistan vasta rakenneultran jälkeen vkolla 18-22.

TingaTanga, onnea ultrakuulumisista, oli varmasti ihanaa! Itellä sama edessä kahden viikon päästä, mullakin silloin just 6+1. Kiva että näkyi syke noin varhain, ehkä on toivoa että mullakin näkyy.

ON. Kävin tänään verikokeessa, ja HcG oli 137. Gynen mukaan se on ihan hyvä, että tähän aikaan (alkion ikä 14-15 vrk) normaalin alaraja on 50. Menen kuitenkin vielä maanantaina uudestaan, ihan omia hermoja rauhoittaakseni. Haluan nähdä että arvo kasvaa.

Rödluvan ja BeetaKingi 4+1 (Mies sai valita raskausnimen ja tuossa on nyt sitten seuraus)
 
Viimeksi muokattu:
Kävin eilen neuvolassa mutta en saanut vielä ultraan aikaa joten vieläkin jännätään että miten tässä käy.Soittavat ensi viikolla aikaa ultraan.Neuvolatätikin oli sitä mieltä ettei mitään riskejä kannata ottaa.Oli viimeksi ihan parista tunnista enään kyse että olis käyny köpelösti.

Eli ei oikeen voi vielä iloitakkaan tästä raskaudesta.

Muutamille ystäville ollaan kuitenki jo kerrottu mutta samalla sanottu ettei tiedä vielä mitään miten tässä voi käydä.

Ihana kuitenkin seurata tätä palstaa ja lukea miten muut voi.=)

Santukka ja pirpana 6+3
 
Tervehdys! Ilmoittautuisin mukaan myös tänne ketjuun, jo kirjoittelin tuonne keskenmenon jälkeen plussanneisiin, mutta siellä näyttää kovin rauhalliselta. Eli meillä siis ylläriplussa testattu eilen ja tänään vahvistuneena. Ja laskettu aika ilmeisesti n. 20.12.

Meidän tarina on sellainen, että plussasin tuossa helmikuussa ja odottelimme lokavauvaa aina RV 9 asti, kunnes huomattiin että pieni oli kuollut jo rv 7+4. Oireet kuitenkin jatkuivat ihan loppuun asti, kärsin ihan älyttömästä pahoinvoinnista. Kaavintaan pääsin heti (15.3.) ja kaikki sujui hyvin, jälkitarkastusta myöten. Gyne suositteli pitämään kolme kuukautta taukoa yrityksessä.

No kuinkas sitten kävikään... Seksiä meillä on ollut tasan kerran, eikä osattu sitten varoa (jotenkin hävettää, kun yli 30 on ikää mittarissa, ja suhtautuminen kuin teini-ikäisellä...) Esikoista kun tehtiin 9 kk ja muutenkin heti keskenmenon jälkeen olin varma ettei hormoonitoiminta ole käynnistynyt jne. Nyt sitten pyörryin töissä torstaina ja sen innoittamana testasin "jos kuitenkin". Ja kyllä vaan, uusi kyytiläinen on saatu matkaan yhdestä laakista, tuntuu uskomattomalta, mutta myös hienolta! Myöhemmin olen netistä viisastunut tämän hormonitoiminnan alkamisen ja muun suhteen...

Tiedot olisi: La 20.12 Kieloirmeli 31v, 2. lapsi

Aion suhtautua tähän uuteen raskauteen positiivisin mielin ja pelkäämättä, vaikka taustalla on keskenmeno...

Mutta nyt ryhdyn ensin lukemaan tätä pinoalle.
 
Heippahei ja onnea kaikille odottajille=) Ajattelin tulla ilmoittamaan jos joku teistä olisi kiinnostunut, mulla olisi myynnissä Angelsoundsin doppleri 35e+postikulut. Pistäkää yksityisviestiä jos kiinnostaa!

Mukavaa keväänjatkoa

Pipsapippuri rv 18+1
 
Kieloirmeli, tervetuloa! Kiva saada lisää porukkaa saman päivän alle, mullakin LA 20.12. =) Osanotto keskenmenostasi, toivotaan nyt että kaikki menisi hyvin! Itse en ole kokenut keskenmenoa, mutta pitkä lapsettomuustausta on ja se saa pelkäämään kauheasti että jotain menee pieleen.

Täällä aika matelee... Oireita ei edelleenkään oo muuta kuin ajoittainen kuvotus ja ehkä vähän tihentynyt virtsaamistarve.

Rödluvan ja BeetaKingi 4+2
 
Tervetuloa Kieloirmeli, minulla ja Rödluvanilla jännäillään samaa päivää 20.12.
Mulla tuntunu kahtena iltana- kun on väsyny ja tullu nälissään kotiin, sellanen pahanolon aavistus- mutta saattaa olla mun mielen tekosia, mun ekasta raskaudesta jäi trauma kun oksensin itseni sairaala kuntoon, ja olin tiputuksessa ja lääkityksessä- kun meni elimistö niin huonoon kuntoon. Eli kai sitä automaattisesti odottaa, koska yrjö lentää.
- me kerettiin odotella elokuuksi vauvaa, mutta se päättyi sitten n. vkolla 5+3. Eli ei kyllä kerrota kellekkään mitään vielä pitkään aikaan, kun ei tähän itsekään osaa uskoa...
Mulla on nyt tuntunu mahassa kyllä kipuja- joita ei ekassa raskaudessa tuntunu, repäisykipuja ja vihlontoja , ihan pieniä ja lyhyitä, ja sit sellasta pingotusta.
Mutta edelleen- en koe olevani raskaana, ja km:n pelko on mielessä koko ajan.
Tinga Tingan kuulumiset ihania, voi kunpa itekki pääsis sinne saakka, että kuulis sydänäänet.
Millo teillä muilla 20.12 odottajilla on ultrat, mulla varhaisultra (ihan ite vaa haluun mennä) 4.5 (vkol 7) ja eka neuvola- jos silloin viel oon raskaana , ois 10.5 ja sieltä saa sitten lähetteen np ultraan (vkol 11 tai 12)
 
Ai miten kiva, että on muita ihan yhtä pitkällä (eli nyt viellä alussa...) Rödluvan ja mame31. Mul on kylläkin muuttunu laskettu muutamaa päivää aikasemmaks kummassakin raskaudes, joten saa nähdä miten nyt käy. Mut lasken kierron alkaneen 15.3. kun oli kaavinta.... eipä siinä paljon vaihtoehtoja ole sitten.

Mä en asu Suomessa ja täällä missä oon pääsen ultraan kyl usein. Meen ekan kerran varmaan 6+ viikolla, että näkis heti sydänäänet. Viimeks kävin rv5 + (näki vaan et sikiö oikees paikas) rv 7 + näki sydänäänet. Ja rv 9 + sitte nähtiin alkion menehtyneen heti tuon rv 7 ultran jälkeen. Sit kuudennen viikon jälkeen käyn varmaan aluks joka toinen viikko, että jos menee taas kesken, niin tietää sitten heti.

mame31: mä kärsin kanssa ihan järkyttävästä pahasta olosta raskauksissa. Nyt luin heti mikä voisi auttaa ja aloitin b-vitamiinikuurin (+ foolihapon ja magnessiumin) ja terveet elämäntavat eli paljon kasviksia ruokavalioon ja liikuntaa; että ruumis ikäänkuin kestäis paremmin sitten sen kärsimyksen. Sitte ajattelin soittaa myös akupunktioon, en oo koskaan käynyt, mutta oon kuullu että auttaa... ja kaikki mikä auttaa on testaamisen arvosta. Viimeks sain myös lasten pahoinvointilääkettä, mutta en haluais ottaa enää mitään "teollista", tuntuu ettei oo hyväks. Onko kellään mitään hyviä vinkkejä raskausvaivojen hoitoon?

Mulla ei kyllä onnks oo vielä oireita, luulisin että kahden viikon päästä alkaa, jos niin pitkälle päästään.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa kun pääset noin usein ultraan, itse halusin nyt vaan sen varhaisultran, et tosiaan näkee sit onks siel ees mitää. Mulla ei pahoinvointiin auttanu tosiaan mitkään ruokavaliot, eli edes vesi ei kestäny sisällä, ja lääkitystä sain sairaalassa koska kurkku ja vatsalaukku oli kärsiny niin pahoin kovasta oksentamisesta.
Nyt mulla on pahoinvointirannekkeet- joissa siis akupunktiopallero, joka painaa ranteessa oikeaa kohtaa.
Huvittavaa on sekin, että koska tosta raskaudesta synnytin terveen vauvan, ni jotenki ootan sitä oksenteluu, et jos en oksenna ollenkaan, ni pelkään et mitään lasta ei tulekkaan.. ;) Mä en muista millon pahoinvointi alko viimeeks, mutta mut otettiin kuivumisen takia sisään sairaalaan jo vkolla 7+2, eli olin kyllä sitä ennen sinnitelly kotona yli 2 viikkoa, eli aika alussa siis alko..
Mukavaa kun täällä saa sentään jännätä piina-aikoja yhdessä :)
 
Tervetuloa kaikki uudet :wave:

Täällä päivittäin tulee sellaisia pahan olon aaltoja ja väsymys on kova...
Eka neuvola on ensi viikon perjantaina ja ensimmäiseen ultraan pääsen täällä 7.5 silloin rv 8+3.

Täällä myös kummittelee keskenmeno kakkosen ja kolmosen välissä.. Kävin silloin varhaisultrassa jolloin sydämen syke näkyi, mutta np- ultrassa vastasi viikkoja 8+3 eli oli menehtynyt melkein heti varhaisultran jälkeen.. Vuoto alkoi silloin itsestään, mutta jotain jäi ja jouduin vielä kaavintaan...

Mutta avoimin mielin ollaan, eihän sitä koskaan tiedä miten käy =)
 
Mulla on varhaisultra jo 27.4 eli rv 6+1 silloin. Saan sen julkiselta kun on ICSIllä alkunsa saanut raskaus. Toi ultra on kyllä tosi aikaisin, toivottavasti syke näkyy jo sillon koska jos pitää ultrata uudestaan viikon päästä varmuuden vuoksi niin hajoon. Kurjia noi kertomukset km:sta normaalin ultran jälkeen, nyt tuntuu siltä ettei missään vaiheessa voi hengähtää :(
 
Kiva saada lisää porukkaa tänne! Itsekin pelkään keskenmenoa, erityisesti jos niin käy varhaisultran jälkeen kuteb KieloIrmelille kävi. Itsellä on ultra varattu vappuaattona, viikkoja on silloin 7+0 eli jos siellä ketään asuu niin sydänmensyke pitäisi näkyä. En ole ikinä jännittänyt yhtä paljon kuin viime raskauden ultria, saa nähdä pystynlö tällä kertaa olemaan hermoilematta. Neuvolankin varasin, 8.5.

Ei olla vielä kerrottu kenellekään, varhaisultran jälkeen varmaan sanotaan vanhemmille ja lähimmille ystäville. On tää alku kamalaa hermoilua, pnneksi tällä kertaa ei ole ollut tuhruilua niinkuin viimeksi.
 
Heti kun aloin lukea tätä palstaa, löysin jo kauhutarinoita, että tällaisessa tapauksessa kun mulla, että plussa on tullu heti keskenmenon jälkeen, se plussa voiskin johtua EDELLISESTÄ raskaudesta... eipä ollut tämä taas tullut mieleenikään.

Enhän mä ole tässä välillä testannu, joten en tiedä vaikka hormoonia ois ollukin veressä! (Arvioitu) dpo 12 oli ihan hailakka haamu, eilen dpo 13 haamu ja tänään dpo 14 vaalea plussa. Et tavallaan kyllä viittais musta uuteen raskauteen. Mut silti stressaa. Ehkä pitää vaan käydä se hormooni mittauttamassa pian veritestillä.
 
Että tää palsta jäkittää pahasti, menee varmaan aina 5 min. ennekuin edes pääsen kirjautumaan sisään, ärsyttävää!

Tervetuloa taas uusille, toivotaan pitkää odotusta :)

Kieloirmeli, sehän siinä onkin kun malttais pysyä pois tietyiltä palstoilta niin voisi vähän rennommin ottaa ;) ja ainakin mussa asuu pieni masokisti siinä mielessä että luen kaikki mahdolliset jutut siitä mikä voi mennä pieleen, tyhmää. Toivotaan että kyseessä on uusi raskaus kohdallasi!

Mulla olis varhaisultra ens torstaina, jännittää vähän. Toisaalta taas ei, koska vaikka silllä hetkellä kaikki oliskin hyvin niin todellakaan en vielä huokaise helpotuksesta, niin moni asia voi senkin jälkeen mennä persiilleen, nimim. pessimisti ei pety.

Viime päivinä on kuvottava olo hiipinyt salakavalasti jos ruokailun välissä on liian pitkä aika. Eilen oli pakko mennä kesken kauppareissuun autoon odottelemaan, olin varma että lentää laatta. Siinä sit mietinkin että miten ihmeessä tätä jaksaa vielä pahimmassa tapauksessa monta viikkoa?? Väsymys on myös pahentunut.

Mitenkäs te muut jakselette? Niin ja TingaTangalle onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Wera_ 6+3
 
Uusille tervetuloa mukaa! =)

Täällä on pahaa oloa ja rinnat on tosi arat. Oon alkanut miettimään, että josko sitä kuitenkin menisi siihen alkuraskauden ultraan taas, koska jos siellä olisi kaikki kunnossa niin tän raskauden onnnistumisprosentit nousis teoriassa siitä 60 %:sta yli 90 %:iin.

Viime yönä näin unta, että oltiin jo rakenneultrassa ja masussa köllötteli terve poika. :heart: Toivotaan, että se oli enneuni.

Vogue ja Taimen alku 5+5
 
Heips!

Jokohan uskaltaisin varovasti liittyä tänne. Meillä siis 2- vuotias Icsi-poika jo ennestään. Tämän jälkeen tehty 3 tuloksetonta hoitoa, joista yksi alkio vielä pakkasessa. Nyt sitten odottelin menkkojen alkua, että saatais viimeinen siirto tehtyä. No niinhän siinä kävi, että eihän ne ikinä alkanu. Torstaina, tein sitten raskaustestin ja selkeä plussa tuli. Perjantaina aamulla viel tein testin ja ihan selvä plussa taas. Ei olllu ees mikään herkkä testi. Eli luomuplussa täällä. Netistä katoin, niin laskettu aika olis 19-20.12. Perjantaina kävin verikokeessa, jonka tuloksen saa vasta maanantaina. Nyt vaan mietityttää tuo koko viikonlopun kestänyt alamahakipu. Ei mikään hirveä kipu, mut silti koko ajan mietityttää. No, toivoa kai on niin kauan ku ei verta tule.
-Futuremami ja Pähkinä rv 4+4
 
Mä kurkin tänne voipi olla, että masussa kasvaa ihka oikea joululahja.. :)
Eli meillä(kin) hoitojen (follistimulaation) kautta vilahtelee plussa testeissä ja hcg-arvokin olisi positiivinen eli huimat 3+6 olisi tänään kasassa. Plussan sain jo 3+3 eli nyt pitäisi yrittää pitää pää kylmänä.. Helppoa kun heinänteko! :D

Jos kaikki menee hyvin niin tämän toisen LA olisi tosiaan 24.12.
 
futuremami ja Seerumia, tervetuloa! Seerumia, on varmaan kaveri tukevasti kiinnittynyt jos sai plussan jo 3+3! Onnea! Ja futuremamille onnea luomuplussasta!

ON. Täällä ei mtään uutta, vessareissut taas vähän tihentynyt ja pari kertaa aivastaessa on tullut vihlaiseva terävä kipu alavatsalle. Se on kai sit sellainen repäisykipu. Huomenna kontrolli-HcG, please god että se olis noussut!! Pelottaa ihan hirveästi. Tosi vaikea nauttia näistä ekoista viikoista kun pelkää km:aa koko ajan.
 
^paljonko sun hcg on ollut ja millä viikoilla?

Mulla oli perjantaina (3+3) vain 22, mutta se on vissiin ihan rajojen sisään. Todennäköisestiän mut määrätään kontrolliin huomenna..

Koitan olla optimisti sillä perjantainen plussa oli apteekin omalla joka ei liene herkin ja tänään tehty samanlainen antoi jo paljon vahvemman tuloksen. :)
 
Seerumia, mulla oli 4+1 HcG 137, joka oli kuulemma ihan normaali. Ei mulla mitään erityistä syytä oo olettaa etteikö se olis huomenna noussut normitahtiin, oon ihan muuten vaan hysteerinen :p Kyllä toi sun 22 noilla päivillä on ihan normaali kans. Sen pitäis kaksinkertaistua 36-48 tunnin välein ekojen viikkojen ajan, että siitä voit laskea about mikä sen pitäis olla huomenna.

Rödluvan ja Beetakingi 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille uusille plussanneille!

Täällä on 24/7 huono olo vallannut elämän. Oksentamassakin on jo joutunut käymään, mutta lääkärin neuvoista viisastuneena yritän kaikin tavoin olla oksentamatta. Eli meille jotka kärsivät pitkälle rv 24 asti kestävästä pahoinvoinnista vinkiksi, että elimistö tottuu kuulemma oksentamiseen ja sitä on vaikea lopettaa jos pahoinvointi on ollut rajua. Tätä lääkärin teoriaa tukee mun kohdalla se, että ole saanut aina rv 24 oksennuksen tulon estävät lääkkeet ja viikossa oksentaminen on loppunut kokonaan. Nyt siis yritän voida huonosti ilman oksentamista(ihan älyttömän helppoa..), ja toivon että keino tepsii ja pahoinvointi menisi ohi niinkuin valtaosalla muillakin ihmisillä. Tiedähäntä toimiiko sitten.

Onko täällä muita jotka käyttävät tai ovat joskus käyttäneet lugesteronia? Kuinka pitkälle sitä käytetään yleensä raskauden alussa? Mulle jäi lääkärin puheista käsitys että ainakin rv 6 asti.

Ensi viikon torstaina olisi ultra ja täytyy kyllä sanoa että kiinnostus on siihen suuntaan nolla. Sen verran huonoja uutisia on tullut ultrissa viimeisen kolmen vuoden sisällä. Mennä on kuitenkin pakko. No jospa tällä kertaa tulisi niitä hyviä uutisia kun on tämä massiivinen pahoinvointikin. Ja kaikki paineen tunne selällään maatessa puuttuu kokonaan. Mulla oli kaikissa kolmessa keskenmenossa sellainen omituinen paine alavatsassa kun makasi selällään ja selkää särki koko ajan. Nyt nämä oireet puuttuvat kokonaan, ja nyt on ihan toiveikas olo. Sen vuoksi pelkäänkin kamalasti sitä torstain tuomiota. Nyt pudotaan sitten taas korkealta jos huonoja uutisia tulee!

ViolaRose 6+0
 

Yhteistyössä