Joulukuun Toivevauvat *HUHTIKUU*

Mukavaa, että muutkin voi pahoin ;) tai siis ei mukavaa,mutta kiva kun on vertaistukea. Minä yritän tälläkertaa viimeeksi lääkäriltä saamaani neuvoa syödä ja juoda VAIN mitä mieli tekee-eli ei sitä mitä on automaattisesti tarjolla- vaikkapa lounaalla tai kylässä- ei sekään nii helppoo oo. Ja nyt on parina päivänä just lounasaikaan ja iltaruuan aikaan tullu se pahaolo aalto, niin pahoinvointirannekkeet vaan käsiin ja makaamaan. on nyt kaksi päivää auttanut- eli ei kerro mitään mitä seuraavat viikot tulee olemaan :D

paniikissaoottelen et viikot menis et pääsis ultraan- testaan varmaan ensviikolla digillä vielä, et onko mikään muuttunu.
 
Heippa, täällä uusi ilmoittautuisi mukaan :) Plussan testasin perjantaina ja omien laskujen mukaan la olisi 20.12 eli viikkoja nyt huikeat 4+4. Olo on vähän epätodellinen, kun oireita ei oikeastaa vielä ole. Kolmas lapsi tulossa, vanhemmat -06 ja -08 syntyneet ja heti ensimmäisestä kierrosta tärppäsi :) Hui, jännää tämä on! Ihan kuin olisi ensimmäinen raskaus kysessä.

Jouluvauva:) 4+4
 
Jouluvauva, nyt meitä taitaa olla jo 4 tai 5, joilla sama laskettu?! Tervetulo puolestani, vaikka itsekin liityin seuraan vasta eilen ;)

Mame31, mäkin haluan sellaset rannekkeet! Pitääkin katso mistä niitä sais täältä. Eikö Suomessa muuten käytetä pahoinvointilääkkeitä? Ainakin noin pahaan oloon luulis saavan kuin sinulla, että tiputukseen asti joudut. Mulla meni loppuun asti päätyneessä raskaudessa kaikki hammaskiilteet kun oksensin niin paljon. Mutta tiputukseen en joutunut, kun aina kuitenki jotain sai alas ja kilojakin loppujen lopuksi 14!
 
Moi kaikki, tervetuloa ja onnea uusille plussanneille! Tarrasukkia varmaan tarvitaan myös:)

Täälläkin on jatkuva km:n pelko ja toisaalta myös melkein jatkuvasti etova olo. Inhottavaa kun ei tee mieli syödä oikein mitään mut pakko vaan välillä pakottaa ittensä syömään. Välillä oon jo ollu ihan varma että nyt oksennan mut onneks vielä ei oo tarvinnu. Kuulemma 9-viikon jälkeen olo yleensä lähtis parempaan päin? On seki varmaan aika yksilöllistä.

Onkse eka ultra mitä sanotaan np-ultraksi? Mistä noi kirjaimet tulee? Ekakertalainen ku ei tiedä..:/

Minskis ja mustikka 7+4
 
Täältä löytyy kans yksi joulukuinen. Seurannu teitä olen reippaan viikon,en vielä vaan ole tohtinu ilmottautua. Taustana sen verran, että esikoinen on nyt 1v9kk,la. oli lokakuussa -10,mutta otti varaslähdön,ja syntyi 2.5kk etuajassa vaikean raskausmyrkytyksen vuoksi. Tähän raskauteen on myös "annettu" suuret prosentit sille,että se uusiutuu. Esikoisen isän kanssa lähettiin eriteille,kun tyttö oli 4kk, ja siitä kuukauden päästä kuvioihin astui uusi isäntä, jonka kanssa tämä vatsantäyttäjä siis on.

Plussan tein tooodella aikaisin, ja dpo 13 hcg oli 72. Oli siis hurjat alavatsakivut,ja käväsin päivystyksessä. Dpo 15 hcg oli 132,eli lähes tuplaantunut. Tiistaina käväsen vielä mittauttamassa. Tämä vatsantäyttäjä sai alkunsa _yhdestä_ pupuilusta,päivistä ei ollut mitään tietoa, meillä oli tarkoitus "lopettaa" yritys (jota emme ehtineet tehdä,kuin muutaman kk), ja katsella tilannetta uudelleen syksyllä. Kävin vielä 27.3 gynellä,joka totesi,etten mitä todennäköisemmin ovuloi,ja kun aletaan tosissamme yrittämään,otetaan avuksi clomit. No,vituiks män,ja ovis olikin ollut 25.3 ;D

Tolkuton la. 16.12 / 23v. ja toinen lapsonen. Sairaalana hys/nkl (riippuen viikoista)

Tolkuton ja "söin vähän liikaa,nyt turvottaa.." 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan uusille
Minskis juu se on se noin rv 12 viikolla oleva ultra np-ultra ja nuo kirjaimet tuleen niskapoimu- sanasta kun siinä mitataan se vauvan niskapoimu turvotus, jos vanhemmat niin haluaa.
Seerumia toivottavasti olisi vain harmitonta vuotoa :hug:
Ijanaa kuulla hyviä ultrakuulumisia, ainakin TingaTangalla niitä oli :)

ON En ole nyt muutamiin päiviin kirjoitellut, nimittäin ensinnäkin jouduin viikonloppuna köäymään sairaalassa kovien vatsakipujen vuoksi, vuotoa ei ollut mutta kuume nousi yhtäkkiä ja sitte nuo kivut, enemmän vasemmalla puolella. No siellä sitten tutkittiin ja laitettiin mut gynen päivystäjälle. Ultrassa ei näkyynyt sikiökaikua, vaan sikiöpussi ja ruskuaispussi.. eli siis tuulimunasta kohdallani ei ainakaan ole kyse, koska tuo ruskuaispussi kuitenkin näkyi, tämäkin lääkäri epäili että olisikohan menossa kesken.. noh vielä pitäisi jaksaa sinnitellä keskiviikkon silloin minulla on se aika sinne yksityiselle, josko sit selviäis. Täällä kans alkanu hurja pahoinvointi, tai sillai aalloittain tulee ja menee. Normaalisti juon paljon kahvia, mut nyt tuntuu ettei millään pysty juomaan ja kaikki hajutkin etoo eikä oikeen mitä pysty syödä.. tekee mieli kaikkea raikasta, kurkkua, marjoja jne....
 
Heippa! Täälä olisi yksi plussannut :) eli jouluvauva olisi tulossa :) viikkoja ilmeisesti kasassa 5+1 :) Miten olette toimineet kun olette saaneet tietää olevanne raskaana, otitteko heti yhteyttä oman kaupungin äitiysneuvolaan? :) Saitteko ajan heti, mitä ensimmäisellä kerralla tehdään? :) Huh, kun jännittää! :D
 
Hei kaikille! Täällä on ollut tosi vilkasta keskustelua, tosi kivaa..:p

Taas on uusia, tervetuloa!!:flower: Onnittelut kaikille joululahjoista ja varsinkin sulle Rödluvan hoidon onnistumisesta! Seurasin tuota lapsettomuus-palstaa oman hoidon aikana, mutta en koskaan saanut aikaiseksi kirjoittaa..

Seerumillekin onnittelut hoidon onnistumisesta ja :hug:, että se vuoto on harmitonta! Tsemppiä!!

Emerentialle ja TingaTangalle onnittelut ihanista ultrakuulumisista!:heart:

Kenellä kaikilla on tällä viikolla varhaisultra?? Käsi ylös..:wave: ' Weralla ja Jenksulalla ainakin, mutta oliko muita..
Itse jännitän ultraa torstaina..: / Toivottavasti kaikki saisivat hyviä uutisia...

Wera, täällä on justiinsa samanlaisia oireita yökötyksestä, heti kun ruokaväli pitenee, niin öklötys alkaa.. Parin-kolmen tunnin välein pitäisi saada syödä jotain.

Futuremamille onnea todellisesta ylläriplussassa!!:heart: Tänään sait vissiin ne tulokset, pidetään peukkuja!!

ViolaRose, mulla on käytössä lugesteron. Oot oikeassa, vähintään viikolle 6 asti sitä vähintään käytetään, siihen mennessä istukan jo pitäisi toimia kunnolla. Mulla on annostuksella 1tabu kolmesti päivässä tuohon torstain ultraan asti, joka on 7+3, sen jälkeen lopetan parissa päivässä koko pallerot.. Sitä odotellessa..;)

Minskis, mistä noita kaikkia termejä voikaan alkuun tietää..:) Eka ultra on ihan varhaisraskauden tms nimeltään, mutta toi np-ultra on niskapoimu (tai niskaturvotus) ultra, joka tehdään noin rv10-12 paikasta vaihdellen. Toi np-ultra on yleensä ilmainen kaupungin tarjoama..

Omasta olosta sen verran, että väsymys jatkuu ja tosiaan pahaa tekee, jos menee liian pitkälti syömättä. Torstai lähenee ja se saa jännityksen nousemaan, ymmärtänette varsin hyvin...

Sofi ja muru vieläkin ilman tekonimeä 7+0
 
Miwwi

Mä oon soittanut aina plussaamista seuraavana arkipäivänä. Kahdesta kaupungista on kokemusta, pienemmästä ja isommasta. Kysyvät milloin on ollu viimeiset kk ja sen jälkeen ovat antaneet oman tapansa mukaan tietylle rv ajan. Pienemmällä paikkakunnalla olen päässyt aikaisemmin. Eka kerta tulee olemaan infotulvaa ja kestää sen tunteroisen :)

Siinä käydään kaikkea mahdollista ruokatottumuksista alkaen...

Onnea odotukseen! :)
 
Futuremami, Seerumia, Jouluvauva:), Tolkuton ja Miwwi tervetuloa ja onnittelut plussista! =)

Seerumia toivottavasti olisi vain harmitonta vuotoa..

ikuinenkuumeilija
Jospa keskiviikkona tulisi parempia uutisia, mitkä viikot sulla pitäis nyt olla?

Miwwi Helsingissä pitää ainakin ottaa yhteyttä heti kun kuukautiset jäävät pois.

No nyt mä varasin sen alkuraskauden ultran ja se olisi 2.5., jolloin viikkoja olisi kasassa 8+1. Eli reilu pariviikkoa oottelua.

Vogue ja Taimen alku 5+6
 
Sofi kyseli varhaisultrasta: mulla kanssa varattu, tulee olee 4.5 jos ei sitä enne mitään radikaalii tapahdu
oon sillo 7.llä viikolla. Halusin siksi kun viime raskaus meni kesken, ni helpottaa välietapit vähän ajankulua.
 
Onnea kaikki plussanneet!! :heart:

Mä siirryn taustalle, mulla tulee ruskeahkoa vuotoa, joten siirryn mielummin suoraan sivuun. :p Katellaan sitten myöhemmin uudestaan, uskallan vasta np:n jälkeen liputtaa. Mutta nyt mieli maassa. :'(
Voimia odotukseen jouluiset!! :heart:
 
Öö, soitin tänään neuvolaan ja antoi minulle vasta ensi kuun puoleen välin ajan, olisin slloin jo viikolla 9, melkein 10 :O aika myöhään kyllä... Haluaisin silloin jo mennä ultraan :( millä viikoilla te olette menneet ensimmäisen kerran neuvolaan tai menette?
 
TingaTanga, peukut pystyyn täältä että olisi vain harmitonta tiputellua, nuo on kyllä aina niin rassaavia tuollaiset turhat vuotelut...

Miwwi, ainakin täällä päin neuvola annetaankin tuohon lähemmäs 10 viikkoa. Ja Np -ultraanhan pääsee siis yleensä vasta viikoilla 11-13, ennemmin sitä mittausta ei oikein voida tehdä. Voithan sä halutessa mennä yksityiselle varhaisultraan niinkuin moni täällä onkin menossa. Tosin se pitää kustantaa omasta pussista.

Eilen ja tänään ei ole ollut kuvotusoloa, niin hetihän sitten mietin että ei oo kaikki hyvin. Onneksi on torstaina se ultra, vaikka niin vannoin etten ala hysteerisenä miettiä kaikkia oireita... helpommin sanottu kuin tehty.
 
Tulinpas pikaseen kertoon kuulumiset kun esikoinen päiväunilla. Mä oon niin huono tänne kirjotteleen, mutta käyn kyllä useamman kerran päivässä lukemassa. Ehkä sitä tässä oppii.. :)
Tänään oli eka lääkärineuvola ja alkuraskauden ultra! siis meillä on täällä kunnallinen ar-ultra, en todellakaan tiennyt kun menin lääkäriin, mutta positiivinenhan yllätys tää oli! Siellä pienenpieni kirppu oli ja sydän sykki, eli kaikki hyvin. Aika lailla vastas viikkojakin joita kierron mukaan on 6+4 (ultran mukaan 6+2). Kyllä nyt iskostu viimestään päähän että tosissaan sitä ollaan raskaana.
Mua on kyllä oksettanu nyt viimepäivät kamalasti..ja tää väsymys!

Hehee ja anoppi soitti eilen miehelleni että onkos teille toinen tulossa kun ootte ollut jotenkin niin erityisen onnellisen olosia viimeaikoina.. ja siis ei oltu mitään puhuttu tästä raskaudesta tai yrittämisestä :D no eihän me lähdetty kieltemään vaan kerrottiin sitten, aikamoista.

Hei ja ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE!

Kultasiipi ja kirppulainen 6+4
 
ikuinenkuumeilija, TingaTanga ja Seerumia, toivottavasti kaikki käy hyvin, pidetään peukkuja!

Uusille tervetuloa, kiitos Sofi onnitteluista =) onnea itsellesikin!

ON. Kävin tänään kontrolloimassa veritestin, ja hcG oli noussut!!! Perjantaina se oli 137 ja nyt, vain 3 vrk myöhemmin, se oli 827!!! JEEEEE :D=) Eli ainakin tuon perusteella ollaan ihan tukevasti raskaana. Puolet pienempikin arvo olisi ollut vielä normaali. Nyt jaksaa vähän rauhallisemmin mielin odotella ensi viikon varhaisultraa. Teen kyllä varmaan silti pari digitestiä tässä välissä :LOL: Minkäs sitä itselleen voi.

Rödluvan ja Beetakingi 4+4
 
Moikkelis. Saanko liittyä seuraanne? Vähän yli viikko sitten dpo 10 tuli haamu pregcheckillä ja keskiviikkona dpo 14 CB digillä 2-3. Dpo 17 piti vielä tehdä digi uudestaan ja silloin sain 3+ (mikä on melko paljon noille päiville...se vähän alkoi huolestuttamaan). Mutta raskaana sitä vissiin ollaan :)

Olin viime syksynä hetken aikaa tuolla kesäkuun kastehelmissä, mutta se raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon rv 8 :( Toivotaan, että tämä jatkuisi loppuun asti eikä tarvitsisi tästä ryhmästä poistua ennen aikojaan.

Tiedot: ikä:32, ensimmäinen lapsi, la 19.12, SatKS tai VAS

Nezzie rv 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ilmottautuu myös uusi joukkoon iloiseen :) Kaksi lasta ennestään -06 ja -08 syntyneet. Tuntui jo että kyllä kaksi riittää mutta toisin kävi ja vauvakuume yllätti :D Pillereitten jätöstä toisella kierrolla tärppäsi.. Vaivoihini kuuluu PCO joten hieman varauduin että pitempäänkin saadaan vauvaa odotella. Ensimmäinen sai alkunsa clomeilla ja toinen kylläkin luomuna. Mutta iloinen yllätys pikainen raskautuminen ja varovaisin odotuksin kohti tulevaa :) Eli minut saa lisätä joukkoon: La 5.12, kolmas raskaus ja OYS
 
Niin ja ikää minulla 32v
Täällä ilmottautuu myös uusi joukkoon iloiseen :) Kaksi lasta ennestään -06 ja -08 syntyneet. Tuntui jo että kyllä kaksi riittää mutta toisin kävi ja vauvakuume yllätti :D Pillereitten jätöstä toisella kierrolla tärppäsi.. Vaivoihini kuuluu PCO joten hieman varauduin että pitempäänkin saadaan vauvaa odotella. Ensimmäinen sai alkunsa clomeilla ja toinen kylläkin luomuna. Mutta iloinen yllätys pikainen raskautuminen ja varovaisin odotuksin kohti tulevaa :) Eli minut saa lisätä joukkoon: La 5.12, kolmas raskaus ja OYS
 
Tervetuloa kaikille uusille :)
Itse en aio mennä varhaisultraan ja neuvolaankin vielä soittamatta... Jospa sitä ensi viikolla. Edellisissä raskauksissa ensimmäinen neuvolakäynti on ollut siinä 8-9vkolla ja np ultra n.12 vkolla. Ei edelleenkään mitään oireita, mutta ehtiihän niitä vielä tulla ;)
Peukut pystyyn kaikille ja tarrasukkia pikkuisille!!!

Jouluvauva:) ja muru 4+5
 

Yhteistyössä