~*~Joulukuun tonttuset 2013 elokuussa! ~*~

*~iltoja ~*
Pää lyö ihan tyhjää mut tuntuu että pakko jotakin sentää kirjoittaa ettei taas mee montaa päivää :)
Edelleen tällä puhelimella tympiä kirjoittaa ku ei nää noita tekstejä enkä muista :D
Täällä hammaslääkäristä selvitty vaikka pikkunen monotti kokoajan.
Kelan lappuset ja uuteen neuvolaan soitettu, ens viikolla asutaanki ihan kokonaaan uuudessa kaupungissa, en tiiä iloitsen vai oonko surullinen koko muutosta, siellä ei ole tuttuja pelkään et tuun vaan hulluksi no mut kaippa se siitä, on sielä varmasti enempi kaikkea tekemistä kun täällä.

Nyt nukkumaan, muutama viime yö ollu nii levottomia.

Princesssa & Papu 22+5
 
Haje: juu no ei tulis mieleenkään puuttua asiaan :D (vaikka joskus kyllä pitäis puuttuakin eikä aina vain itekseen pohtia ja huolehtia...) Kuhan täällä päästin paineita kun ei muuallakaan oikein voi asiasta kiukutella... ja ajattelin kysellä mitä muut on mieltä tollasesta.

Jos yleisesti ajatellaan, niin eihän ihmiset koskaan saakaan tietää mikä tilanne oikeasti on, jos ei mene kysymään ja auttamaan/puuttumaan... no joo, tollasia filosofisia nyt sit aloin pohtimaan :D

voikaa hyvin,
tömpsis ja persikka 25+4
 
  • Tykkää
Reactions: Haje ja Pieta
Huomenta :)
Viimeinen sairaslomaviikko käynnissä. Äitin hautajaiset vietettiin viikonloppuna.
Öisin on alkanut lonkkia ja ristiselkää särkemään niin että nukkuminen on yhtä pyörimistä kyljeltä toiselle.
Aamulla ei tahdo päästä sängystä ylös :| Eilen kun kävin lenkillä, ihan kävellen, niin tuli muutama aika reipas supistus. Hienoa olla näin raihnainen tässä vaiheessa odotusta :headwall:

Vauvalla onneksi kaikki hyvin, koko ajan tuntuu olevan liikkeessä.
syyselo ja kirppu 24+4
 
Moi kaikille!

Tänne ei ihmeempiä. Päivät ja viikot kuluu tasaiseen tahtiin. Vaatteet ja suurin osa tarvikkeista alkaa olla valmiina. Eilen tuli jo äitiyspakkaus ja pitäis tänään hakea se postista. Sit aattelin pikkuhiljaa aloittaa vaatteiden pesu-urakan. Esikoisen vaatteet on ollut sisätiloissa säilytyksessä sen n. 3,5 vuotta pahvilaatikoissa. Puhtaana ne silloin pakkasin pois, mutta jotenkin niihin on tullut sellanen pahvilaatikon haju, niin pitää käyttää ne koneen kautta. Jos vaikka lykkäis ne 15 minuutin pikapesuun :) Jotenkin oon varmaan aika etuajassa tän kaiken hössäämisen kanssa, mut pelkona on kuitenkin olla aika raihnaisessa kunnossa (tai jopa sairaalassa) loppuaikana, niin parempi tehdä nyt kun jaksaa. Ja eihän sitä siis ees tiedä, että jos kaksoset päättävät syntyä paljonkin etukäteen.

Muutoin päässä pyörii perusjuttuja.. Imetys mietityttää tosi paljon. Esikoisen kanssa se ei onnistunut ja nyt olis sitten kaksi vauvaa ruokittavana. No, esikoisen kohdalla siirryttiin 2,5 kk iässä korvikkeeseen ja jos tässä käy nyt samoin, niin ehkä siihen on ite henkisesti paremmin valmistautunut. Se oli viimeksi aika kova paikka.

Ens viikolla sitten sokerirasitus ja parit verikokeet sekä neuvolakäynti.

Mulla kans tulee kävelylenkillä supistuksia (ja tulee niitä välillä ihan sohvalla pötköttäessäkin). Terkka sanoi, että kävelyllä vois olla hyvä käyttää sellaista tukivyötä. Ja tietty pitää tempo ja matka oloon suhteutettuna. Mä kävin eilen parin tunnin "kauppakeskuskävelyllä" ja kyllä sen taas huomaa nivusissa.

Nukkuminen sujuu toistaiseksi ihan hyvin. Selällään ei enää oikein voi nukkua, mut jommalla kummalla kyljellä ihan ok. Ei ole toistaiseksi tarvinnut ees vielä rampata öisin vessassa.

Tänään oon yrittänyt paneutua noihin Kelan tukiin.. Äh, ärsyttää koko byrokratia. Muuta eroa näihin äidin ja isän vapaisiin ei ole kaksos-tapauksessa kuin se, että saadaan 60 lisäpäivää vanhempainakautta. Sen voi pitää kumpi tahansa. Eli periaatteessa vauvojen syntyessä isä vois olla kotona sen 18pv ja siihen perään 60pv. Pitäis vaan tehdä laskelmia, että mihin on taloudellisesti varaa...

Ei kukaan olis vielä vailla yhdistelmävaunuja (HKI)? Mulla on Briot edelleen myynnissä :)

Pohjoistuuli ja tuplat 24+4
 
Moi kaikille!

Ihanaa olla kotona! :heart: Reissu oli päällisin puolin mukava ja fyysisesti sai levättyä, mutta aika stressaava muuten, se rytmittömyys pienen lapsen kanssa ja kaikki... Nyt taas palaillaan kotirytmeihin ja arkeen, tää viikko vielä lomaa ja sit taas kokeilemaan, kuinka töissä jaksaa. :) Mulla oli kovasti supistuksia (?) tuossa paluumatkalla, tai epäilen ainakin että niitä olivat... Helpotti heti levossa. Jännittää, kuinka mahdan töissä selviytyä, kun on aika fyysisesti raskasta kuitenkin.

Eilen olin neuvolassa ja kaikki oli hyvin, pissa puhdas ja verenpaine hyvä. Hb oli pysynyt ennallaan. Painoa tullut 430 g/vko eli nyt yhteensa 4 kg koko raskauden aikana, paljon vähemmän mitä esikoisesta. Vauvan sydämen syke oli 135+ ja kohdunpohjan korkeus 23 cm. Seuraava käynti vasta rv 30, multa jätetään pois se keskiraskauden lääkärikäynti kun täällä on niin huonosti lääkäriaikoja ja mulla ei ole mitään hälyttävää voinnissa...

Hitsi kun onkin nyt tehnyt mieli syödä kaikkia herkkuja!! :p Tuolla reissussa ei juuri herkutellut niin nyt maistuu kylla suklaa ja muut hyväskät... argh! :D Mun ei tarvitse mennä sokerirasitukseen, koska mulla ei ole BMI:n eikä edellisen raskauden puolesta riskiä. Jos paino lähtee nousuun kovasti tai pissassa on sokeria, niin sitten pitää mennä.

Minunkin pitäis täyttää nyt netissä ne Kelan paperit...

Vauva on liikkunut taas kotiin palattuamme tosi aktiivisesti, ihana pieni. :) Oon ostanut vähän vaatteita vauvalle ja tänään menen hakemaan seisomalaudan vaunuihin esikoista varten. Käytettynä oon kaikki ostanut.

Merve ja masupoju 25+3
 
tömpsis: Tsemppiä kovasti kipuiluun! :hug: Onko nuo supistuksia vai jotain muuta?

Mulla niveliä särkee erityisesti sormista, vissiin turvotus tekee. Selkä ja lonkat olleet parempanaa nyt pari päivää. En ollu esikoisesta ollenkaan näin vaivainen ja nyt tuntuu, että kerään itselleni kaikki mahdolliset raskaus-ajan vaivat.:'( Muuten täällä ei ihmeitä. Kelan lappuja en oo vielä jaksanut täytellä, pitänee ottaa viikonlopun hommaksi.

Pieta ja Junnu 22+2
 
Heippa pitkästä aikaa!

Olen lomalla, toista viikkoa. Loman ensimmäinen viikko meni ystävän kanssa Budapestissä, oli kyllä upeat näkymät Tonavan molemmin puolin, samoin Synagoga juutalaisten kunniaksi ja Pyhäin Tapanin kirkko valloittivat. Masu on alkanut pyöristyä mutta edelleen osittain ajasta pehmeä, eli ei vielä vastaa täysin vauvamasua.

Olen nyt 22+3 ja tyttöä ilmeisesti odotan=)

Ostin matkalta maltillisesti vauvalle muutaman tarvikkeen + ihonhoito tuotteita kuten Johnssonin öljyä, shamppoota sekä baby powderia.
Kotisuomessa taas pääsin heti reissun jälkeen ystäväni tykö Hämeenlinnaan ja siellä kierrettiin ahkerasti kirpputoreja, eilen kävin suositulla Vantaan lastenkirpputorilla ja näiden ansiosta mulla on nyt paljon ihania pikku vaatteita. Lisäksi olen tilannut netistä eri myyntipalstoilta tavaroita, nekin saapuivat matkalla.

Kaikki tärkeä ja suurempi kuitenkin puuttuu. En ole löytänyt miellyttäviä budjettiin sopivia yhdistelmävaunuja. Pinnasängyissa olen malttanut senkin takia, että putkiremontti valmistuu nähtävästä lokakuun puolessa välissä ja haluan sitten sängyn ostettuani asentaa sen heti huoneeseen omalle paikalleen enkä kuskailla ympäri ämpäri pienessä autossani.

En osaa päättää otanko äitiyspakkauksen, luultavasti otan, ohan se esikoisen kanssa kuitenkin kiva kokea.

En aio hankkia hoitpöytää ja olen kutomassa ja ompelemassa osan pinnasängyn lakanoista ja peitoista. Joten ei kai tässä mitään hätää ole.

Töihin palaan 9.9 mutta ennen sitä lähdetään vielä perheen kanssa Tukholman risteilylle ja shoppaamaan, odotan innolla!

Töihin palaaminen on sinänsä raskasta että pitäisi kertoa raskaudesta ja siellä on esimies kimpussani koko ajan. Onneksi ajatus siitä että pääsen pois sieltä jo 20.11 helpottaa.

Semmosta tänne=) Mun tyttö on varmaan nyt sitten yli sen 20cm ja 330g mitä ultras sanottiin=) makeeta!
 
Pieta: se siinä vähän pelottikin kun ei oikein tiennyt mikä noin kovin sattuu :( Ja jos noin kovasti jo supistelee... :O Enkä tänään edes ole puuhaillut mitään ihmeellistä, se kipu vaan alko aamupäivällä ja jatkui pitkälle iltaan, välillä viilsi, välillä supisti ja sitten taas jotain muuta. Onneksi nyt on helpottanut!
Mulla tuli ranne- ja sormikivut esikoista odottaessa vasta ihan lopussa, ne onkin varmaan ainoot vaivat mitä ei vielä ole tullut... synnytyksen jälkeen jouduin käyttämään ihan rannetukea kun meni se toinen ranne ihan mahottomaksi. plaah, on tosi rasittavaa olla niin raihnanen!

Kiitos sympatiasta myös paivih:lle! :)

Helenan loma kuulostaa kivalta! Nauti! :)

voikaa hyvin
tömpsis ja persikka 26+0 (!)
 
Jotenki tuntuu nyt, että aika matelee. :kieh:
Oon tässä katellu vauvan vaunuja käytettynä, mutta tällä alueella on niin nihkeesti tarjola mitään käytettyä. Ihan alkaa ottaa pattiin. Sitten uskalla ihan "Sokkona" ostaa netistä käytettyjä, näkemättä livenä. Hankalaa tämä on.
 
tömpsis: tuu sitten kertomaan mitä lääkäri sanoi! Toivottavasti siellä on kaikki hyvin.:heart: Minulla oli myös eilen maha-ja selkäkipuja, mutta ne eivät olleet aaltomaisia vaan jatkuvaa jomotusta,joten ajattelin, että tuskin on supistuksesta kyse.

Todella ihanan kuuloinen loma kyllä Helena2013:lla! Kateeksi käy ihan.

Täällä myös aika matelee ja arki muutenkin tökkii. En oikein saa mitään aikaiseksi töissä tai kotona. Kaikki vauvan jututkin on laittamatta edelleen.Ehkä sitten äitiyslomalla...:|
 
Tulinpas pitkästä aikaa täälläkin käymään, on vähän jäänyt tämän ketjun seurailu vähemmälle mutta aion nyt tsempata!

Meillä on jo hankinnat aikalailla tehtynä. Aloin jo hyvissä ajoin seuraamaan päivittäin tori.fi:tä sillä silmällä, että ostan mahdollisimman monta juttua käytettynä, kunhan ne on hyvässä kunnossa ja hinta on kohtuullinen. Mitään huonoa en suostu ostamaan. :) Vaunut on Emmaljungan Duo Edget vuosimallia 2009, olleet tosi hyvällä pidolla ja ilmeisen vähäisellä käytöllä kun oikeastaan mitään käytön jälkiä ei huomaa! Noista maksoin 300 e, mikä oli mielestäni erittäin kohtuullinen hinta. Oikeastaan hankkimatta on enää vaunuihin sadesuoja kun alkuperäinen on vähän hajalla, pinnasänkyyn pinnasuoja, kylpyamme ja pieniä juttuja kuten harsoja yms. Vaatteitakin on jo jonkun verran enkä itse aio niitä juuri enää ostellakaan kun niitä varmasti tulee lahjaksikin.

Olen siis opiskelija samoin kuin avomieheni, joten kaikki säästö on kotiin päin. Nyt kesän ajan olen onneksi ollut kesätöissä, rahan menoa on kyllä sitten piisannutkin kun piti (tai sai) tämän perheenlisäyksen ansiosta muuttaa vähän isompaan kämppään ja samalla päätettiin ostaa uusi sohva. Siihen vielä päälle kaikki vauvahankinnat ja olishan se kiva jos syksyksi jäisi jotain säästöönkin... :D

Kelaan laitoin hakemukset menemään netissä tuossa toissapäivänä, vielä pitäisi se raskaustodistus viedä sinne. Oli vähän epäselvyyksiä tuon vanhempainpäivärahan hakemisen kanssa, kun ensin luulin että päätoimisena opiskelijana saan automaattisesti sen minimipäivärahan, mutta sitten sain kuulla, että voinkin hakea päivärahaa edellisten 6 kk tulojen mukaan. Eli käytännössä näitten kesätyötulojen perusteella. Niin sitten tein, toivottavasti saisin vähän isompaa rahaa kuin sen minimin! Vaikka on sekin parempi kuin opintotuki, joka on ihan naurettava summa...

Vauva on potkinut hurjasti viimeisten parin päivän aikana, niin että maha vaan heiluu. Huomaa että sillä alkaa olla voimaa ja kokoa aina vaan enemmän. Nimikin saatiin päätettyä sekä tytölle että pojalle tuossa muutama päivä sitten, eihän sitä tiedä vaikka tulisikin yllätyksenä kuitenkin poika niin onpahan ainakin varauduttu. :D

Tunafishu & Mini 25+5
 
Tunafishu - sinullahan kävi hyvä onni noiden kelan tukien kanssa kun kesätyöansiolla voit hakea :) Itsellä ollut laput täytettynä jo pitkän pätkää mutta kun en ole saanut viedyksi eteenpäin. Jos vaikka tänään tsemppaisi...haluaisin kovasti jo sen äitiyspakkauksen kun en oikein osaa ostella noita vaatteita ennen kuin oikeasti näen että mitä pakkauksessa on.

Pieta - ihan sama fiilis. Kotona vaan pällisten sohvalta sitä kaaosta ja ahdistun kun mitään ei tapahdu. Ukko parka saa kyllä kuulla kunniansa kun ei ole tehnyt sitä taikka tätä ja itse en saa mitään aikaiseksi. Olen varmasti rakastettavaa seuraa :)

Paivih - joo käytetyjä ei kyllä uskalla näkemättä ostaa. Meille löytyi vaunut torista ja pesin sitten vaan kaikki irtoavat osat ja niistä tuli kyllä tosi siistit. Renkaat pitäisi vielä pumpata mutta ajattelin että lähempänä sitten h-hetkeä....

Tömpsis - onneksi helpotti :)

Helena2013 - onnittelut tyttöuutisesta ja ihanaa lomaa. Ihailen energiaasi!

(.) täällä on sekoiltu tuon rd-diagnoosin kanssa. Pääkaupunkiseudulla on näköjään systeemit sekaisin ja nyt meitä on palloteltu neuvolan ja sairaalan välillä. No toivottasti kohta selviää kuka hoitaa ja mitä hoitaa ja tärkeimpänä, että mitä meidän pitää tehdä/seurata...

Maikkis 26+1, vauva.fi:n laskurin mukaan eilen alkoi viimeinen kolmannes!
 
No mä oon katellu kans Torista kaikkee, mut ei tällä alueella ole sellasia jotka haluaisin. :( Jotaki Ränsistyneitä, ylihintasia kapistuksia. No, onneks ei niin hoppu oo asialla vaunujen suhteen, mutta stressin pukkaa.
Toisaalta, ei meillä oo ku vauvan vaatteita kotona. Ei oo pinnasängystä tietookaan. Sitteri on tulossa tuosta kaverilta, samoten itkuhälyyttimet, turvakaukalo ja matkarattaat. Mutta ei muuta, mä en ees tiiä mitä mun pittää ostaa. Mur. Nooo, jospa kaikki selviää tässä kunhan joutaisi paneutumaan asiaan kunnolla.


Ensi viikolla ois neuvola, josta saa todistuksen raskaudesta ja pääsee hakemaan äitiyspakkausta sekä äitiyspäivärahaa. :)
 
Hoi, olenpas ollut laiska kun en oo kirjotellut vaikka joka päivä luen teidän kuulumiset läpi x) Viimeksi valittelin närästystä, johon hainkin sitten lääkäriltä apua ja sain reseptillä omepratsolia (?). On kuulemma pitkään ollut käytössä eikä haittavaikutuksia ole todettu, joten olen uskaltanut niitä ottaa..ja kieltämättä ollut tosi tyytyväinen, närästys on satunnaista iltaan painottuvaan happoilua lukuunottamatta kadonnut! Tänään söin jopa - toistaiseksi - ongelmitta pakastepizzaa, johon en oo uskaltanut koskea aikoihin.. Olotila on pääasiassa muutoinkin ihan hyvä, mitä nyt heti iskee heikotus/alavatsakipu jos on liian kauan syömättä, ens maanantain sokerirasitus pelottaa tästä syystä.. Miten te muut ootte selvinneet siitä?

Hankinnoista; mä olen nyt kunnostautunut kanssa nettikauppojen tutkimisessa ja on ostettu käytettynä kokoontaitettava hoitopöytä + siihen sopiva amme, mobile, uudinverhotanko, pari haalaria (toppa- ja vanu-) ja vähän vaatteita. Pinnasänky patjoineen ostettiin uutena. Vaatteita en aio juuri enää ostaa, niitä tosiaan tulee varmasti lahjaksi riittämiin + äitiyspakkaus on tilattu. Vaunuiksi ollaan harkittu Bumblerideja (Indie, kantokopalla), onko kellään kokemusta niistä? Se on jenkkimerkki ja suht uusi Suomen markkinoilla, joten juuri mitään kokemuksia/arvioita en oikein ole löytänyt tämän maan olosuhteisiin sopivuudesta tms. Meitä houkuttaa niiden kätevyys kaupunkiolosuhteissa, uskomattoman kevyesti kääntyvät verrattuna nelipyöräisiin malleihin mitä on tullut nyt testailtua :D

Meidän vaavi on myös tosi kova potkiskelemaan, erityisesti illalla myöhään ja aamulla aikaisin kun mä voisin mielellään vielä nukkua... On tainnut periä mun potkunyrkkeilykiinnostuksen :p Maha on miehen mielestä paisunut viimeisen viikon aikana hurjasti, mikä hirvittää mua jostain syystä! Kuinkahan valtava musta vielä tulee.. Painoa on tähän mennessä tullut reilut 5kg. Mielestäni ihan maltillisesti, lähtöpaino kuitenkin painoindeksin alarajoilla.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille :)

Di-mang ja vaavi 23+5
 
heippa taas :)

neuvolassa kaikki ok, verenpaine melko alhaalla, paino noussut melkein jo lähtölukemiin ;) jne. Multa on löydetty labrassa strepto B ja sitä nyt sitten on arvottu neuvolassa, että hoidetaanko vaiko eikö. No lekuri meinas että ei tartte hoitaa, ja vasta kolmannella kerralla kun valitin noita vatsakipuja niin muutti mielensä, että laitetaan sittenkin antibioottia. Joo se lekuri on vähän sellanen höslä, oli jäänyt jo eläkkeelle mutta (onneksi) tuli tuuraamaan uutta lekuria, joka on vielä enemmän pihalla... hohhoijaa. No niin, eli mun kivut voi johtua tosta streptosta, kokeillaan jos menee pois ja voihan ne supistukset tulla muutenkin jo. Kohdunkaula oli aavistuksen pehmennyt... mikä on siinä mielessä mielenkiintoista, että esikoisesta ei pehmentynyt ollenkaan ennenkuin käynnistettiin. Tänään ei kipuja ollut päivällä ollenkaan, illalla sitten kun oon vaan maannut niin on puristanut kyllä kivuliaasti. : / Ja huomenna joutuu taas istumaan autossa ihan liikaa, se ei tunnu vatsassa hyvältä...
vähän alkaa stressaamaan pitkä päivä ja väsymys ja kivut... no toivottavasti sitten saan levätä pian taas, harmi että miehellä on pitkä työkeikka lauantaina, mitenköhän tästä selvitään...:ashamed:

Pieta: mullakin on kesän mittaan ollut sellasta puristavaa kipua, ei selkeitä supistuksia, mutta kyllä neuvolan täti meinas että nekin jonkin sortin supistelua on, tai kohdun kasvukipua... No mistä noita tietää, kipuja on niin monenlaisia :D

Di-mang: kokeilitko sitä Gaviscon-litkua? Se on ainakin turvallista ja auttoi mulla närästykseen tosi hyvin. Voi harmi, se sokerirasituksen paasto on kyllä aika tuskaa :( Toisilla paikkakunnilla sanotaan ohjeeksi ettei edes vettä saa juoda, mutta onneksi meillä oli fiksummat ohjeet, edes se auttoi vähän. Ja kuumalla kelillä vielä, hohhoh, ei ihmistä voi vaatia olemaan juomatta mun mielestä! Ja sitten jos on nälkä ja jano ei saa edes nukuttua, koita selvitä! :hug:

Meillä pitäisi olla varastossa yksi ylimääränen pinnasänky. Pitäisi katsoa onko kaikki osat tallessa, voitaisiin se myydä pois halvalla :) Valkoinen, säädettävä pohja ja ihan siisti :)

nähdään taas, voikaa hyvin!
tömpsis ja persikka 26+0
 
Hei!

Kiitos kaikille tsempeistä! Ja lomatoivotuksista. Oli jotenkin helpottavaa päästä lomalle kun töitä oli enemmän kuin laki sallii ja paha mieli töissä olleista vaikeuksista. Nyt on unohtuneet ne asiat aika hyvin kun pääsi Budapestiin ja tän viikon on lepäillyt. Olen tosin ympäri ämpäri kaupunkia käynyt leffassa, näkemässä ystäviä ja ostellut putkiremonttia varten omakustanteisia tarvikkeita, joista viimeisen piti olla saumauslaasti ja sitä ei olekaan olemassa siinä värissä mitä tarvitsen ja minkä remppafirma kelpuuttaa, huomenna pitää selvittää mitä nyt tehdään?! Kääk.

Ja joudun muuttamaan vielä kerran evakkoon. Oon ollut kohta 3kk/4kk evakossa ja muuttanut jo kaksi kertaa asuntoa välissä ja vielä olis yksi asunto löydettävä 2-4 viikoksi. Ahdistavaa.

Vauvan kanssa en malta näköjään lopettaa shoppaamista vaan vaatteita tulee ovista ja ikkunoista. Ja kyllähän tuolt kivoja vaunujakin löyty kun tarpeeks katteli.
 
Di-Mang Me ostettiin kaksosille noi Bumbleriden Indie twinit. Vielä ei ole käyttökokemusta, mutta vaikutti todella hyviltä (sen verran mitä kaupassa niitä testailtiin). Itse olen tyytyväinen niihin ja toivottavasti ovat käytännössä toimivat. Itseäni niissä miellytti erityisesti se, että niissä on kääntyvät isot eturenkaat. Kaksosrattaiden maailmassa ne on myöskin vain 74 cm leveät, joten niillä pitäisi päästä ihan hyvin kulkemaan. Tietysti se vähän mietitytti, että kun arvosteluja ei juurikaan löytynyt, mutta ne olivat aika suositut tuolla kaksoskeskustelussa.

Muutoin ei mitään erikoista tänne. Tiistaina haettiin äitiyspakkaus postista. Mä kyllä tykkäsin suurimmasta osasta vaatteista. Eniten mua ehkä "ärsyttää" ne valkoiset vaatteet. Mä oon harkinnut, että pitäiskö värjätä niitä, mutta jotenkin sitä miettii, että onko se värjäysaine kuitenkaan hyväksi vauvan iholle. En tiedä. Onko jollain kokemusta värjäämisestä? Minusta siinä ei ollut selkeästi sellaisia vaatteita, mikä olisi huutanut suoraan, että tämä on pojan/tytön vaate. Mulla on itellä oikeastaan ainoa rajoite se, että en halua laittaa pojalle ihan selkeästi vaaleanpunaista tai vaalean lilaa vaattetta (eikä siis glitteriä ja röyhelöä tms.). Muut värit on aika sama, että kummalle pukee. Mä olisin halunnut ostaa ihan noi pienimmätkin vaatteet värikkäinä, mutta eipä ollut sellaista tarjolla. Vaan valkoista, vaaleansinistä, vaaleanpunaista ja beigeä. Onneksi sitten 56cm alkaen on sitten saatavana vähän muutakin :)

Pohjoistuuli + tuplat 25+0 (POKS!)
 
Pitkästäaikaa tänne kirjoitan :) Nyt paukahtaa rv26 täyteen.

tömpsikselle Sanon,että ei varmaan voi minunkaan mies pitää isyyslömaa jos silloin on paljon töitä. Pakosta on sen viikon kun olen sairaalassa+ muutama päivä kotiuduttua. Joka perhe ratkaisee nämä itse ja tekee niinkuin onnistuu. Mieheni on yrittäjä ja ei kärsi olla hommista pois silloinkun hommia on ja joulukuussa niitä takuulla piisaa.

Meille annettiin poikalupaus :) et sen voi lisätä tuonne listaan. Kuudes poika tulossa taloon :D
Puolukat olen poiminu ja nyt saa syyshommat piisata. Vielä kasvihuoneesta tulee tomaatteja mutta kyykkimiset ja perunan nostot saa hoitaa muu sakki.
Hb tahtoo olla matala ja liitoskivut valtava. Mut muuten vointi on ihan hyvä. Muutaman kerran päivässä tulee edelleen oksennettua mutta en anna sen häiritä elämää.
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Moikka!

Täällä sitä paisutaan vaan :) Oon lueskellu päivittäin lähes teidän kirjotuksia, mutta kirjottelu on jääny vähemmälle... Täällä kaikki jees, mitä nyt tuskasen kipeet liitoskivut vaivaa. Sain fysioterapeutilta sellasen SI-vyön, sen avulla oon jaksanu nyt töissä ja kävellä taas pystyy. Suosittelen kokeilee teille jotka kipuilette! Sympatiahalaus teille, tää on ärsyttävä vaiva, mistä olin kokonaan autuaan tietämätön ennen, ei tällasta osannu edes pelätä tulevan :D

Täällä hankintoja aika hyvin suunniteltu, mut käytäntö vielä vaiheessa. Eiköhän ne tässä vielä ehdi :)

Tsemppiä kaikille ja ihania potkuja masuun!
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
tömpsis, en kokeillutkaan sitten Gavisconia vaikka apteekissa sitä mulle esiteltiin. Mua jotenkin jäi hirvittämään se (älkää välittäkö, mua hirvittää tällä hetkellä millon mikäkin asia :D) kun apteekin tyyppi sanoi siinä olevan alumiinia, ja toisekseen se kun siitä kuulemma tulee mahalaukussa joku vaahto..alkoi ällöttää ajatus. Tosin tosi pieni määrä tietysti sitä alumiinia, mut silti.. Onhan tuossa omepratsolissakin varmaan vaikka ja mitä, mutta sillä mennään nyt ja nielaistava kapseli menee mulla helpommin alas :)

Pohjoistuuli joo meillekin vauvatarvikeliikkeessä sanottiin, että Bumbleriden kaksosmalli on tosi suosittu. Kai se "yksöismallikin" sitten. Minkä värisiin vaunuihin päädyitte? Se tän vuoden turkoosin sävy on kyllä ihana, meille varmaankin tulee sitten se :heart:

Sitten on pakko tuulettaa - mulle oli tullut päätös äitiys- ja vanhempainpäivärahasta ja hurraa, miten hieno summa kilahtaa kuussa tilille verrattuna tänhetkiseen (opintotuki)! Vaikka siitä nyt vielä jonkinlainen ennakonpidätys toki meneekin, niin silti. Kannatti tehä vauva nyt ja jäädä tän vuoden puolella äippälomalle, kun päiväraha laskettiin v.2011 tulojen mukaan jolloin olin koko vuoden töissä :p

Tsemppiä Kuppi ja muut kipujen kanssa kärvistelevät - mulla vaivaa vaihtelevasti öisin iskias oikealla puolella pakarassa/lonkassa ja säteilee joskus sääreen saakka, että se osaa olla kipeä ja pitkälle aamuun koko toinen jalka sit ihan tönkkö.. Onkohan siihen olemassa mitään mikä auttais?

Huomenna poksuu 24+0!
 
Di-mang niitä indie twinejä oli vaan kahta eri väriä tarjolla - mustat ja lotus bluet. Me otettiin ne lotus bluet. Syksyllä oli kai tulossa joku harmaa (lava), mut ei jääty odottamaan sitä. Mä tykkäsin tosta lotus bluesta.

Mulla on taas just toi 2011 huono vuosi, kun palasin silloin hoitovapaalta töihin (elo-joulu). Nyt oon sit työttömänä ja mahdollisesti sairaslomalla ennen äitiyslomaa. Mä aion esittää Kelalle alkuvuoden tulot, et jos laskisivat tuet niiden perusteella.Ärsyttää pyöritellä tota byrokratiaa :/

Pohjoistuuli ja tuplat 25+0
 

Yhteistyössä