~*~Joulukuun tonttuset 2013 elokuussa! ~*~

tömpsis : Onko sulta siis otettu se saga-näyte jo ja onko se streptokokki siis synnytyskanavassa vai missä? Jospa helpottaa vaivat kuurilla sulla.

Kuppi: tuo SI-vyö vois kuulostaa hyvältä meikäläisenkin tarpeisiin. Kiitos vinkistä! Mistähän niitä sais?

Onpa hyvä kun kirjoittelit Pohjoistuuli noista äippärahoista; minä myös palasin hoitovapaalta töihin 2011 ja olin töissä vaan syys-joulukuun. Pitänee minunkin hakea rahoja tämän vuoden perusteella. Mitäs tositteita siihen pitikään olla, jos hakee tän vuoden tuloilla?

Tänne ei ihmeitä, perusvaivat ja ihmeelliset unet piinaa. Onneksi nyt alkoi viikonloppu!:cool:

Pieta ja Junnu 22+4
 
Pieta Työantajaa pitää pyytää täyttämään toi Y17 ilmoitus, johon täytetään se osio, missä puhutaan niistä 6kk tuloista. Mä en ole vielä hakenut sitä rahaa, mutta on mulla toi lomake jo valmiina (kun siis työt on jo päättyneet). Ystävällisesti mun edellisen työpaikan palkkis täytti ton lomakkeen. Jos ne ei olis suostuneet siihen, niin sitten olis varmaan pitänyt itse esittää palkkakuitteja ja kirjallista selvitystä.

Näin haet - kela.fi

Pohjoistuuli ja tuplat 25 + 1
 
Kelaneuvolassa käyty maanantaina 22+0 viikoilla, ja laitoin kelalle hakemuksetki heti. Otin sen äitiyspakkauksen myös kolmannelle, niin ei jää harmittaan ja saa sen makuupussin muistoksi sit , se raha on niin pieni.
painoa tullu yhteensä 4,5kg, hemppa laskee joka käynnillä, 147 ekassa neuvolassa, nyt 115. Sydänäänet hyvät, vilkas tapaus. Kokoajan potkii :D
24.9 lääkärineuvola! sokerirasitukseen pitäs parin viikon päästä mennä. (se tarkistetaan siksi kun edellisestä jouduin seurantaan). seurantaverikokeet veriryhmän vuoksi on myös 24.9. seuraava neuvolaki taas 7.10! Sf-mitta oli nyt 22+0 viikoilla tasan 22, hieman yläkäyrän yläpuolella siis mennään.
viikkoja tänään 22+5 :)
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Pieta: mikä ihmeen saga-näyte? :D Valitin lekurille mun jatkuvia hiivatulehduksia ja se määräs bakteeriviljelyn ja hiivakokeen. Hiiva ei silloin kasvanut, mutta strepto B löytyi. Sitä ei pitänyt oireettomana (mitä oireet sit oiskaan) hoitaa, mut ehkä parempi sit varmuuden vuoks hoitaa ku on noita supisteluja, kipuja ja jatkuvasti hiivatulehduksia. Juu, joudun varmaan synnytyksessä sit antibioottitippaan. :(

Te kenellä on kohdun kestämistä seurattu: mulla on tehty 1 sektio, eikä kukaan ole nyt ollut kiinnostunut mun kohdusta tai arvesta. Onko siihen joku syy, että teillä seurataan sitä? Nyt yks tuttu on synnyttämässä ja sillä on laitettu joku paineanturi arven kohdalle, vaikka on vain 1 sektio takana. Pitäiskös mun ottaa toi arpi puheeksi äippäpolilla? Vai onko yleensä arvet ihan kestävää tekoa eikä niitä tartte mitenkään erityisesti seurata? Kiitos jos osaatte yhtään auttaa :)

Voikaa hyvin,
tömpsis ja persikka 26+2
 
Tänään taas lonittu vauvan vaatteita. Miten ne onkaan niin ihanan pieniä ja suloisia? Sain tänään taaaaas uuden laatikon lahjoituksena. Sielläkin oli vaikka mitä. :) Luulen, että meijän poikasella on aika paljo ylimääräisiä vaatteita.

vaunu asia selvisi vihdoinkin ja sain ostettua Cresent Classic vaunut. Koppahan siinä on melko kapea, mutta käytössähän sen huomaa minkälainen se on. Ja kyllä kai pikkunen menee siinä vähäsen alkuajan mitä pääsee pakkasilla ulos. Sitten vaihtaa makuupussiin yms. sen.


Pitäisikö tehdä uusi keskusteluketju, kun syyskuukin alkaa? Itse en ala tällä puhelimella väsäilemaan sitä, mutta jos joku muu teistä ihanista äideistä...


Paivih ja pallero 23+3


P.s. tämä on iltavirkku vauva. Kamala jumppa menossa.. <3
 
tömpsis Ei mullakaan ensimmäisen sektion jälkeen seurattu arpea tai kohtua ja ei varmaan toisenkaan jälkeen seurattaisi näin tarkasti jos ei toisessa sektiossa olisi todettu kohdunseinämän ohentuneen huomattavasti ja sain suosituksen ettei pitäisi enempää lapsia tehdä. Mulle sanoi lääkäri ettei nykyään ole edes niin ehdotonta etteikö kahden sektion jälkeen saisi alateitse synnyttää, mä en saa koska kohtu tuskin synnytyssupistuksia kestäisi. Mutta yhden sektion jälkeen pääsee kyllä loppuraskaudessa synnytystapa-arvioon, siellä kyllä katsovat tilanteen. :)

Meillä alkaa kaikki hankinnat olla tehtynä. Turvakaukalo saadaan ostettua esikoisen kummeilta todennäköisesti kun heillä varmaa vauva siirtyy seuraavaan istuimeen kun meidän syntyy. Täytyy vielä varmistaa vai pitäiskö alkaa katselemaan niitäkin. Mutta se on ainoa mikä enää puuttuu.

En jaksais odottaa enää yhtään että vauva syntyy! :heart:

Poikienäiti 25+6
 
Moikka!

Mulla oli tiistaina se sokerirasitus ja oli kyllä paljon iisimpi juttu, kuin oletin. Pyysin päästä pitkälleni, koska pyörryn helposti ja sit sen kaks tuntia pötköttelin labrassa lehtiä lukien. Paha olo ei tullut missään vaiheessa, mitä ihmettelin. Huimas ja pyörrytti vaan. Menin sitten heti testin perään sairaalan kahvioon aamupalalle. Ke soitin tulokset ja ei ollu mitään ongelmaa, huh!! Tsemppiä kaikille siihen, jotka on menossa!

Hankinnoista vielä, mulla on nyt sit kahdet yhdistelmävaunut...Anoppi halus kustantaa toiset, niin nyt on sit Emmaljungan Duo Edge Combit myös City Crossien lisäks. No, ainakin kaikki osat käy toisiinsa ja kattoo nyt miten tekee, toiset varmaan käytössä vaan takapihalla. Duo edget on uudemmat, molemmat käytettyinä ostettu. Turvakaukalon ostin kans, käy adapterilla molempien vaunujen runkoon kiinni. Vaatteita ja muita tarvikkeita (sitteri, bumbo, pinnasänky, hoitoalusta, tuttipulloja, rintareppu, rintapumppu, leluja) olen saanut sukulaisilta, joten ei tarvii ostaa itse kuin muutamia tavaroita. Äitiyspakkaus tulee vielä siihen päälle. Yritän mahdollisimman paljon sisaruksien ja sukulaisten tavaroilla pärjätä.

Hirvee pesänrakennus käynnissä, meinaa alkaa jo ahdistaa välillä, kun ei oikein tiedän mitä tekis ja mitä jättäis tekemättä. Tunteet vaihtelee muutenkin sekunnissa naurusta vihaan ja itkuun. Onneks meitä on muitakin samassa veneessä! :) Huomenna olis neuvolalääkäri, en tiiä mitä odottaa mut senhän näkee sitten huomenna.

Jaksamista kaikille!

Liise ja poika 26+2
 
Onko työnantaja velvollinen ilmoittamaan (minun pyynnöstä) tulot Kelalle? Ehdin olla töissä huhtikuusta elokuuhun ja siitähän nyt ei ihan puolta vuotta tullut... sitä ennen olin opiskelija 31.5. asti. Vuoden 2011 tulot ovat varmaan vähän pienemmät, mutta haluaisin yrittää hakea näillä 2013 tuloilla.. Oon ihan ulapalla näistä, ja huomenna on meno työvoimatoimistoon ilmoittautumaan työttömäksi työnhakijaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tömpsis tuli vaan mieleen että kannattaa pyytää sitä kohdun arven seuraamista! Mulla yhellä kaverilla oli takana yksi sektio ja lähti toista synnyttää alateitse (ei ollut seurantaa) ja ponnistus vaiheessa sitten kohtu repesi ja sehän oli hengenvaarallista äidille ja lapselle! Vissiin tosi harvinaista että näin kävi...mutta oisko voitu ennakoida jos ois seurailtu!?

Itelle ei mitään erikoista mahaan...potkuja tuntuu päivittäin ja varsinkin kun antaa itelleen aikaa levätä ja makoilla :)! Tänään tuli kyllä jonkun verran jo selkä ja maha kipeeksi,ku käveltiin äitini uuteen asuntoon ja siellä siivoilin innokkaana ja muutettiin sen kamoja :p! Pitäis tässä alkaa varmaan rautatabletteja syömään, ku aivan väsyttää ja pitää päikkäreitä ottaa...Oottelen seuraavaks lääkärineuvolaa joka on joskus rv. 26 ja jos sitten vaavi haluais näyttää meille kumpi hän on ;)...

MeMaMi ja pieni 23+3
 
Täällä keskustelussa on viime aikoina ollut hiljaista, etten ole itsekään saanut kirjoiteltua... Onko kaikki fb:ssä?
Kävin viime viikolla sokerirasituksessa ja oli neuvolatädin kanssa puhetta, että soittaa jos on jotain. No eipä ole puhelua kuulunut, että kaikki on ilmeisesti kunnossa.
Käytiin viime viikolla kattelemassa vaunuja ja ehkä jopa löydettiinkin mieleiset. Vielä arvotaan kaksien välillä, mutta jos ne toiset menis autoon ilman renkaiden pois ottoa, niin sittem varmaan otetaan ne.. Jos ei nyt autokaupoille tarttis mennä...
Oon myös viikkotolkulla siivonnut kaappeja ja yrittänyt järjestellä lisätilaa, kohta pitää asuntokaupoillekin mennä. Niin ja äitiyspakkaus tuli tällä viikolla. Mies oli innokkaampana sitä postista hakemasta kuin minä. :)
 

Yhteistyössä