~*~Joulukuun tonttuset 2013 joulukuussa ~*~ Vihdoinkin meidän kuukausi!

Onnea VanamoBr!

Tänään käyty viimeistä kertaa äippäpolilla. Kaksosten painoarviot on 3,1kg ja 3,3kg. Asennot on edelleen samat eli A on perätilassa ja B rt (tai ehkä enemmän sillai viistossa). Maksa-arvot nousee kerta kerralta, mut kutinat ei oikeastaan vaivaa kuin satunnaisesti. Maksa-arvojen nousu ei kuitenkaan muuta tässä vaiheessa suunnitelmia, kun vauvat liikkuu tosi hyvin. Maanantaina suunnataan siis Naikkarille sektioon.

Pohjoistuuli ja tuplat 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille! Ihana lukea teidän synnytyskertomuksia,kiitos kun olette jaksaneet niitä laittaa.

Omaan napaan ei ihmeitä,ensi viikon äitipoli käyntiä odotellessa. Supistuksia en ole bongannut,sen sijaan päivittäin vihloo alapäätä,jospa silläkin joku hyöty olisi.

Pieta ja Junnu 36+2
 
Onnea VanamoBr!:flower: Ihan mukavasti vaikutti synnytys sujuneen :)

Tänään oli käynti neuvolassa ja itku kurkussa sieltä tulin pois. Ei sen takia et joku ois ollu huonosti vaan siksi että pää kuulemma edelleen liikkuu hieman ja vauva vaihtaa vielä kylkeäkin ajoittain. Eli ei siis mitään merkkiä mistään synnytyksestä muuta kun ne harvat supistelut ja niistäkään ei kyllä mitän voi päätellä. Vauva liikkuu edelleen paljon, sykkeet tosin oli taas hieman laskenut nyt 130. Alapaine oli hieman koholla mutta ei paljon, pissa puhdas kuitenkin ja paino taas laskenut 700g. Nyt siis paino sama kun puolitoista kuukautta sitten. Hassua kun aattelin että sitä painoa tulis just tässä viimesen kuukauden aikana kun vauva kasvaa. Käynnistä jäi mieleen vaan se että uusi aika ensi maanantaille ja ärsytti hieman ku terkkarikin puhui ihan sillai että siellä taas nähdään. Toisaalta ensi viikon viikonloppuna on kait sit viimestään käynnistys, johon en tosiaan kyllä haluaisi joutua.

Olen vähän kade teille joilla kohdunsuun tilannetta seurataan neuvolassakin. Itsellä viimeinen arvio viikolta 36 ja silloinkin sanottiin vaan että pehmennyt ja ei yllä kokeilemaan muuta..hmm. Eli siis voi olla ettei sielläkään mitään edistystä oo tapahtunut. Oon niin varma jotenkin nyt että tää tulee sen kaksi viikkoa yliajassa.

Miips ja pikkuR 40+4
 
Moi Kaikille!

Paljon onnea vauvautuneille, teitä alkaa olla jo paljon! :heart: :flower:

Viimeinen neuvola eilen:

-RR 112/70
-pissa ok
-syke 165-175
-paino 83.6kg (kokonaisuudessaan 5.6kg)
-pää ei lähelläkään kiinnittymistä, raivotarjonnassa kyllä

Tunnen myös itse, että vauva on noussut ylemmäs... hengitys on vaikeampaa. Varmaan ihan "kiva" käynnistys tiedossa huomiselle.
Pääasia on kuitenkin terve vauva, ihan sama, miten tulee!!!

Tänään pitäisi vielä pakata itselle kamat mukaan sairaalaan ja lapsille mummolaan. Mies saa sitten tuoda vauvan kotiutumisvaatteet.

Mitäs sinne kannattaisi ottaa mukaan?

-kamera
-känny+laturi
-hammasharja+tahna
-nännirasva
-kasvorasva
-imetysliivit
-liivinsuojia
-shampoo ja hoitsikka

Tsemppiä kaikille loppurutistukseen!!

T: Alexa ja Olio 37+4 (huomenna käynnistys)

Päivittelen, kunhan ehdin!
 
VanamoBr paljon onnea!! :)

Miips: Tsemppiä sulle. :) Jaan kyllä niin tunteen kanssasi, vaikka vähän sun perässä tulenkin... Kuitenkin voihan olla, että lapsivedet vaikka menee ja sitten synnytys käynnistyy nopeastikin. :) Ja ajattele, ettei kuitenkaan kuin noin viikko ja saat jo vauvan syliin. :heart: Ja onneksi vauvalla on kaikki hyvin masussa. :) Mä muistan kun esikoinen syntyi, mulla oli viimeinen neuvola rv 39+3 enkä ikinä ois silloin uskonu että vauva syntyy 40+1... käytiin silloin 40+1 yöllä näytillä synnärillä kun olin NIIN kipeä, suppareita tuli 3 min välein... kätilö teki sisätutkimuksen ja sanoi, ett kohdunsuu täysin epäkypsä ja takana... no, kuitenkin sitten päivällä poika syntyi. :)

Mulla oli neuvola tänään... Vauvalla kaikki on hyvin ja muutenkin kaikki ok. Mulla vähän alapaine korkealla (RR 124/88) mutta kätilö sanoi, että voi johtua stressistä, kun kerroin että oon tässä ollu aika hermona pari päivää. Pissa oli puhdas. Turvotuksia ei ole, vaikka paino oli noussut 1445 g/vko eli aika hurjasti... Sikiön syke oli 135+ ja on raivotarjonnassa, pää kuitenkin vielä vähän heiluu, eli ei ole täysin kiinnittynyt. Sf oli nyt 34 cm, viimeksi oli 33 cm. Kätilö teki sitten vielä sisätutkimuksen, ja tulos oli lähes sama kuin viime viikolla - kohdunsuu epäkypsä ja takana... blaaaaah. Varattiin uusi aika ensi viikon torstaille, jolloin ois rv 40+4. Kätilö sanoi, että katotaan tuunko silloin. Joo, katotaan mut ihan varmana tuun! : / Ei tää täältä oo tulossa. Yliaikaiskontrolli äitiyspolilla ois mulla sitten 20.12. jos vauva ei sitä ennen oo syntynyt. Käynnistys kuulemma viimeistään rv 42 eli 22.12. Voi kun ei tarvis olla joulua laitoksella. No, vaikka vähä mieli maassa niin yritän silti ajatella, että onneksi vauvalla on kaikki hyvin. :) Vauva painaa kuulemma n. 3600 g tällä hetkellä, vaikka toki arvio käsikopelolla voi heittää. Eihän mulla oo edes laskettu aika vielä, mutta silti oon NIIN malttamaton jo.

Alexalle kovasti tsemppiä ja onnea huomiseen käynnistykseen! :heart:

Merve ja masupoju 39+3
 
Onnea vauvan saaneille! Tässä alkaa pudota jo kärryiltä, vauvoja tullut jo niin monta.

Onnea pohjoistuulelle sektioon ja Alexalle käynnistykseen.

Miips ja Merve jaan teidän tuntemuksenne. Vaikka oikeastihan sillä ei nyt ole niin suurta merkitystä supisteleeko kuinka monta viikkoa ennen synnytystä, eikä silläkään onko pää kiinnittynyt jne. Kunhan ne oikeat supistukset alkavat niin kyllä se täysin kiinnikin oleva kohdunsuu aukeaa :). Näin ainakin psyykkaan itseäni! Minullakin oli vko 38 paikat vielä täysin kiinni. Meilläkään ei neuvolassa tilannetta edes katsota, mutta ehkä se on hyvä.

Itsekin kyllä toivon, että jouluun asti ei tarvitsisi odottaa. Jos nimittäin käynnistykseen menee, niin se on juuri ennen joulua. Miksihän nämä viimeiset viikot osaavatkin niin madella. Toiveikkaasti aina vilkaisen kelloa kun supistuksia tulee, mutta aina ne loppuvat lyhyeen eivätkä edes käy tarpeeksi kipeää :D.

Toivottelen jaksamista kaikille!

Minniliini (39+1)
 
Miips eikös se mene niin, että toisilla voi vauva laskeutua vasta synnytyksessä. Samoin muidenkin "ennakoivien merkkien" kanssa, toisilla tulee kipeitä supistuksia monta viikkoa ennen synnytystä ja toisilla vasta sitten kun synnytys alkaa, samoin kohdunsuun kanssa, toisilla aukeaa hyvissä ajoin ja toisilla vasta synnytyksessä. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä, toivotaan että pikkuinen päättäisi tulla jo pian ja ihan itsekseen ilman käynnistystä! :)

Alexalle kovasti tsemppiä ja onnea huomiseen urakkaan! :) Palkinto on jo ihan lähellä!

Merven kanssa mennäänkin ihan samoilla viikoilla, täällä kans kovasti toivotaan että vauva syntyisi itsekseen ennen käynnistystä ja päästäisiin jo ennen joulua kotiin. Ei vaan ole mitään oireita, paitsi viime käynnillä neuvola oli sitä mieltä, että pää olisi jo kiinnittynyt, vaikkei sekään tietysti vielä mistään kerro. Eikä tosiaan ole vielä edes laskettu aika ja silti jännitän ylimenemistä ja pakkokäynnistystä :D

Mahtava lukea joka päivä täältä uusia vauvauutisia, onnea kovasti uusille vauvoille perheineen! :heart:

hiisi ja poika 39+3
 
Ensinnäkin, Alexa tsemppiä huomiselle! pidetään peukkuja että kaikki menee hyvin! :hug:

Meillä oli tänään neuvola, vauva ei ollut kiinnittynyt vielä vaikka jokseenkin alhaalla oleskeli :'( Mä niin haluan tän vaavin jo ulos, ihan sen takia, kun olokin on jo niiiiiin tukala! Paino mulla noussut viime neuvolasta eli kahteen viikkoon 1225g!!! :eek: Mutta johtuu kuulemma turvotuksesta, nesteen määrästä kehossa. En o mitenkä voinu syödä et tulis noin paljo muka viikkoon :D Sykkeet vauvalla oli +155. Uutta aikaa ei sovittu, sillä ultra on 9pv (ens maanantaina) ja se on laskettu aika viikko, joten voi olla että sille seuraavalle viikolle sovitaan joku ultra aika.

Aijon ottaa puheeksi ultrassa, että jos käynnsityksen voisi tehdä tuolla lasketun ajan seuraavalla viikolla, jotta vauva olisi jouluna. Ensinnäkin, että saan olla joulun rauhassa eikä kokoajan valmiudessa. Toiseksi, kun olen alkanut jännittämään, niin voisin rauhassa valmistautua synnytykseen kun tiedän koska se tapahtuu. Kätilö mulle puhelimessa sanoi, että saisin toivoa käynnistystä aikaisemmin kuin 42+0 ja aijon tämän ottaa puheeksi. Mutta nii, toivottavasti saisin tahtoni läpi !!!! Voisin uskoa, että tässä mun raskaus tilanteessa saisinkin tahtoni mukaan.

ps. Enään kymmenen päivää laskettuun aikaan!!

Neyski +poitsu 38+4 :kiss:
 
Onnittelut taas vauvauutisista! :flower:
Tässä vaan tälläinen pikainen omanapapäivitys; tuli viimein kutsu perätilavauvan mahdolliseen käännytysyritykseen ja synnytyksen suunnitteluun ens tiistaille. Paperinen kutsulippunen tuli, eikä siinä lukenut niin yhtään mitään käännöksen mahdollisista riskeistä. Kyllähän ne kait siinä alussa läpikäydään, mutta jotenkin musta tuntuu hölmöltä ettei siihen lippulappuun voi niitä laittaa että vois rauhassa ne lukea. Se asia tulee kuitenkin siinä taas niin nopeasti, kun kiirehän aina on, ja sit jo kysytään että noh, käännetäänkö?? Ja minä kun en vieläkään tiedä.. Mutta siis, jännät paikat luvassa tiistaille, muuten täällä menee ihan niinkuin ennenkin.

Tiikeli
 
Meidän poitsu ei kiinnittynyt ollenkaan ja veti hirveetä rallia vielä alkuosassa avautumisvaihettakin supistusten välissä. Kohdunsuu oli edellisenä yönä eli 2.-3.12. välissä auki kahdelle sormelle ja takana, kanavaa oli 1cm. Eli ei voi kyllä noista paljon ennakoida milloin lapsi syntyy. Kuten jo sanoin meillä oli kohdunsuu 3 cm auki sairaalaan mentäessä klo 1.30 4.12. ja kanava oli hävinnyt. Mullahan tuli siis kahtena yönä ja kahtena aamuna ihan kunnon supistuksia ja käytiin tosiaan pyörähtämässä sairaalassakin. Sit supistukset lakkas oltuaan jo kipeitä ja säännöllisiä 4-7 min ja ajoittain 10 min välillä. 3.12. päivän nukuin lähes kokonaan. Supistukset alkoivat uudelleen illalla ja muuttuivat pikku hiljaa säännöllisiksi vasta n. klo 21. Vielä klo 00.50 olin epätoivoinen kun supistukset hiipuivat taas. Päätettiin kuitenkin että nyt mennään hakemaan vauva kotiin ja soitettiin lapsenvahdit meille. Supistukset yltyivät kipeiksi ja väli lyheni niin että 7 km automatkalla supisti kaksi kertaa. Pituutta näillä ilta yhdeksän jälkeen tulleilla oli 1-2 min. Sairaalassa nuo sitten olivat jo todella kipeitä ja pitkiä 1-3 min välein. Yhtään liian aikaisin ei sairaalaan menty.
Tuo latenssivaihe kesti mulla siis kaksi vrk. Itse synnytys kolmantena yönä vain 5 tuntia ellei jopa vähän alle.
Antakaa siis kohtunne jumpata rauhassa ne yöt ja levätkää päivät mahdollisuuksien mukaan. Tankatkaa hiilihydraatteja ja huolehtikaa että kropalla on virtaa synnyttää. Kohtu on lihas ja tarvitsee treenin sekä palautumista edesauttavat pitkät hiilarit. Eli puuroa syömään vain.

Vanamo ja Karhunpoika (tuli sellaisen karjaisun kanssa maailmaan)
 
Onnea Vanamo! :heart:

Tiikeli: mulle ei oo muuten missään vaiheessa kerrottu mitään riskeistä :O Käännetty vaan... Kyllä ne käskee tulemaan syömättömänä että jos joutuu sektioon äkkiä, mutta muusta riskistä ei mitään koskaan mainita. Huomenna saan mennä siis nälkäsenä sinne taas makaamaan ensin käyrille ja sit ultraan - annan niiden ehkä kääntää, mutta en tod. anna puhkasta kalvoja, ellei ole jotain perustetta käynnistykselle nyt jo - ja tuskin mulla on kohdunsuukaan auki tarpeeksi kun ei ole juuri supistellut :)

paitsi tänään automatkalla meinasi kuolema korjata, oli niin kipeetä mahassa ja supisteli! auts! meni sitten kotona onneksi ohi :)

voikaa hyvin
tömpsis ja persikka 39+6 vielä pari minuuttia kääääk :D
 
Merve kiitos tsempeistä. Hyvä kuulla että joillakin tosiaan synnytys lähtee käyntiin ilman että tilanne olisi valmiiksi sen kummemmin kypsä. Varmaan vaikuttaa sekin kun olen ensisynnyttäjä niin ei ne paikat niin helposti ala kypsymään. Toivotaan ettei sinunkaan tarvitse mennä sinne seuraavaan neuvolaan enää :)

Hiisi -78 Olin itsekin kuullut niin että vauva voisi ihan hyvin kiinnittyä vasta synnytyksessä ja että kohdunsuun tilannekin voi olla vielä ihan epäkypsä varsinkin ensisynnyttäjillä, mutta terkkari on aina jotenkin selitellyt asiat niin että ihan kun se olisi jokin välttämättömyys että on kiinnittynyt jne. Viimeksikin sanoi että ehkä se sitten ensi viikonlopun aikana kiinnittyy ja siitä sitten voi mennä muutama päivä. Siis mitä??? Sehän voisi syntyä jo ihan milloin vaan, mutta terkan mielestä ilmeisesti ei... Että mitä nyt sitten uskoa kun lääkäri taas sanoi aiemmin että varmaan viimestään viikkoa ennen tulee. Ei noihin näköjään kannata luottaa :D

Minniliini75 Minulla ihan sama noiden supistusten kanssa. Sitä aina kerkeää ajatella että no nyt se varmaan alkaa, mutta ei kuitenkaan.

Kiva lukea ihmisten synnytyskertomuksia ja huomata kuinka eri tavalla asiat voi mennä kaikilla ja kuitenkin sujua hyvin :)

Tsemppiä Alexa käynnistykseen! Jäädään odottelemaan vauvauutisia taas:)

Miips ja pikkuR 40+5
 
Omakohtaista kokemusta synnytyksen käynnistymisestä ja kropan "valmistautumisesta" edellisessä ns. normaalissa synnytyksessä: mulla tuli kipeitä, epäsäännöllisen säännöllisiä supistuksia muutama vuorokausi ennen vauvan syntymää. kipeet supparit alko vähän niin kuin varkain. synnytystapa-arviossa 37 vkolla ei alakerrassa ollu tapahtunu viel mitään ja synnytyksen käynnistyttyäkin tyttö ei ollu viel kiinnittynyt. syntyi rv 41+3. mut laskettin ensisynnyttyjäksi kun eka lapsi tosiaan syntyi sektiolla.
nyt tän kolmannen kohdalla, joka siis myöskin leikataan, alakerrassa oli joitain muutoksia jo 36 viikolla.
täytyy sanoa, et odottavan aika on pitkä..! ens viikolla olis h-hetki, mut aika ei tunnu kuluvan millään.. vaik toka meni 10 pvä yli lasketun ajan, ei se tuntunu läheskään näin tuskaselta ootella. malttamaton:)

onnittelut taas uusille vauvatuneille:)

kuume84 ja pikkunen tasan 39 rv
 
Miips Kyllä se sinun neuvolatätisi on nyt väärässä. Eihän synnytyksen käynnistyminen sen pään kiinnittymistä tarvitse, eikä edes harjoitussupistuksia. Lääkärit ja terveydenhoitajatkin voivat vain arvailla, milloin synnytys voisi alkaa. Usein arvaukset menee pieleen :). Itse en ennen esikoiseni synnytystä edes tiennyt miltä supistus tuntuu. Sitten kun synnytys alkoi, niin kahdeksan tunnin päästä vauva oli jo maailmassa.
Eli odotellaan rauhassa, vaikka se onkin helpommin sanottu kuin tehty :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika ja Neyski
Onnea taas vauvauutisista :xmas:

Täällä oli tosiaan eilen laskettu aika ja neuvolakäynti sen kunniaksi, eikä tuo pikkunen anna mulle merkkiäkään aikomuksistaan syntyä. Supistelutki on loppuneet kuin seinään, vähän sellasta menkkakipua muutaman kerran päivässä selässä ja vatsassa, mutta menee pois niin pian kuin tuleekin. Eihän tässä mitään hätää ole, mutta viime yönä mielen valtas jännitys... entäs jos kaikki ei menekään hyvin, se onki ihan kauheaa ja en pysty hoitaa hommaa kunnialla? Jos satutan siinä jotenki pikkusta...? Sunnuntaina painoarvio ultralla oli 3800g (kävin tsekkauttaa arvot kun turvotusta on mahottomasti ja hedari iski päälle), jos se ei synny vielä pariin viikkoon niin miten siitä synnytyksestä selviää kun pikkunen kasvaa rytinällä nyt?

Eilen olin ihan hyväntuulinen ja positiivinen vielä, mutta nyt ei paljoa hymyilytä... Johtuu varmaan siitäkin että en oikeesti pahemmin nukkunu. Mies kannusti et soittele neuvolaan ja juttele kun pelottaa, mutta en ole soitellu, mitä ne voi sanoa muuta kuin että "kyllä kaikki hyvin menee" jne. Hyvähän niiden on... :snotty:

ÄÄh, sorry tää megalomaaninen napavuodatus! Ja tsemppiä kaikille ihan hirmuna!

Kuppi + muru 40+1
 
Kuppi: soita vaan neuvolaan, jos vaikka antaisivat soittoaikaa tai tapaamista pelkopolille tai jonnekin kätilölle, pääset juttelemaan kunnolla ja ne osaa sanoa muutakin :) Tai sit avaudut täällä ja me vastataan fiksuja ;) :hug:

tömpsis ja persikka 40+0
 
VanamoBr onnittelut! Kuulostaa siltä että meni mukavasti ja pieni nyt varmaan on mitä ihanin :)

Aika monenmoista synnytyksen ennakko-oloa on täällä itse kullakin, ei vaan voi tietää mikä johtaa mihinkin. Täällä eilen paljon kivuttomia supistuksia, tänään päivän mittaan tullut limatulppa, mutta olo päivällä mitä parhain, ei supistuksia, kuin ei olisi edes raskaana. Nyt viim. kolmen tunnin ajan tihentyviä kivuliaita supistuksia +/- 10 min välein, ei pysty istumaan, mutta kestävät alle minuutin. Saas nähdä johtavatko nämä siihen toivottuun vain tuleeko taas hyvin nukuttu yö ja reipas päivä ennen kuin päästään tosi toimiin. Kivun kyllä tunnistan ja muistan viime kerralta, huh, mutta ei onneksi pelota! Hyviä öitä kaikille!

Paiju 40+4
 
Eilen oltiin neuvolassa ja tänään polilla.
Synnytys käynnistetään 11.12! Ballongilla yritetään. Kohdunsuu on sormelle auki ja pehmeä, mutta kaulaa 3 cm jäljellä.

Vauvalla on kaikki ennallaan: eli aivokammiot eivät laajene, lakimitta just käyrien yläpuolella, mutta kasvaa tasaisesti omalla käyrällään. Painoa tänään n. 3500 g. Eli radista huolimatta ei pitäisi mitään jättiläistä tulla. Kuulemma vauvan kunto määrää , miten paljon päätä loppujen lopuksi tutkitaan syntymän jälkeen.

Vauvan syke normaali ja liikkui vilkkaasti. Mulla hemppa 138, ei turvotusta.
Painoa ei ole mulle tullut lisää radi-dieetin aikana vaan olen edelleen - 1 kg "ennätyksestä".

Ymmärsin, että käynnistys tehdään vauvan pään ja myooman takia. Jännää!!!

Onnea vauvansa juuri saaneille!

Hanne70 37+1
 
Viime yönä kolmen jälkeen heräsin kunnon supistuksiin. Olin juuri nähny unen, että mulla tuli hurjasti verta pöksyihin ja soitin sairaalaan... hui. Valvoin parisen tuntia suppareiden kanssa ja sit nukahdin. Tänään päivällä ei ole ollut mitään, mutta iski ihan järkyttävä into puuhastella kaikkea kotona - siivosin ja kävin kaupassa, nyt on jääkaappi täynnä ruokaa. :) Laitoin ruuan ja leivoin kakun, lisäks tuli tehtyä vielä piparitaikina, tarkoitus ois huomenaamulla leipoa. :)

No, nyt illalla supistukset alkoi jälleen ja ovat melko kipeitä. N. 8 min välein tullut nyt, mutta kestävät alle minuutin ja pystyn puhumaan ja touhuamaan ihan normaalisti. Pitää ottaa yöksi Panadol, ett sais nukuttua. Toivon hartaasti, että nämä tuntemukset ois nyt sitä, että vauva lähipäivinä syntyis. :)

Tsemppiä kaikille <3

Merve ja masupoju 39+4
 
Huomenta ja hyvää itsenäisyyspäivää!

Paiju miten huomasit tuon limatulpan tulleen? Oliko ihan sekeästi tai miten tunnistit? Mietin kun itselläni ei mitään merkkiäkään mistään limatulpasta että onko ihan selkeästi huomattavissa kun se tulee. Kuulostaa tosiaan siltä että sinulla olisi tositoimet edessä lähiaikoina ja samoin Merve. Toivotaan että teitä onnistaa pian ;)

Kuppi sama juttu täällä. Supistukset loppuneet kuin seinään. Muutamia harkkareita silloin tällöin ja juuri noita pieniä menkkamaisia jomotuksia ajoittain. Minua alkanut varsinkin iltaisin pelottaa kaikki ja mietin myös tuota että jos vauva kasvaakin ihan mahdottoman suureksi tässä ajassa... Mies kertoi että häntä alkanut myös jännittää enemmän ja pelottaa juuri miten pärjään sitten ym. ja se ei todellakaan helpota omaa pelkoa yhtään :D Vaikka hyvä tietenkin että puhuu myös tuntemuksistaan.

tömpsis onnea lasketun ajan saavuttamisesta!:)

Neyski Pidetään peukkuja ettei tarvitse mennä lasketun ajan yli. Varsinkin kun sinulla tuo tilanne on hieman erilainen. Kärsivällisyyttä sinullekin! Itsekin yritän kovasti :D

Miips ja pikkuR 40+6
 
Heips!

Täällä vielä vauva masussa. :) Viime yönä en tosin juuri nukkunut... Supisteli n. 10 min välein erittäin kivuliaasti ja piti juosta vessassa isommalla hädällä... N.klo viiden aikaan oon nukahtanu ja heräsin kahdeksalta, nyt aamullaki tullu supistuksia mut eivät ole niin kipeitä ku yöllä eikä niitä tuu niin usein. Oon koittanu olla ylhäällä ja touhuta normaalisti. Olo ei silti oo kovin normaali, ruoka ei maita ja tekee vähän pahaa : / Kun yritän syödä, tuntuu kuin ruokatorvessa ois joku tulppa, en saa mitään alas. Tiedän, että kuitenkin pitäis syödä. Jännitän iltaa ja yhtä aikaa pelkään ja toivon, että supistukset palaa kovempina. Nyt tää kipu taas muistui mieleen esikoisen ajalta, on se kumma miten sen oli ehtiny unohtaa, luonto tehny tehtävänsä. :)

Paiju: jokohan oot pääsdy synnyttämään? :) Tsemppiä!!!

Limatulpasta: Kyllä mä esikoisen aikana sen heti tunnistin, se lähti sit kun oli supistellut kipeästi jo jonkin aikaa. Vessanpöntöllä istuin ja tunsin kuinka se tuli. Se oli mulla silloin sellanen erittäin paksu, keltainen limaklöntti, verta ei ollu mukana... Se jäi pyyhittäessä paperiin ja sen jälkeen sitä limaa vaan irtos ja irtos, sellasta paksua, sitä sai oikeasti vetää ulos tuolta jalkovälistä... sori yksityiskohtaisesta selityksestä :D

Jostain syystä vähän apean jännittynyt mieliala tällä hetkellä. Pitäis jaksaa leipoa pipareita vielä.

Hyvää itsenäisyyspäiväänkaikille! :)

Merve ja masupoju 39+5
 
Hyvää itenäisyyspäivää kaikille!
tänään se oliskin ihan hyvä päivä syntyä ja synnyttää, juhlan tuntua mukana vähän ekstraa, liputuskin ;) taitaakin olla monilla jo lähellä h-hetki ja täälläkin jotain viitteitä,edistymisestä ainakin,kun supistukset tiukentunu että joutuu vähän jo puhalteleen ja tulee tasasen epätasasesti.tosin vielä ei tiheään,mutta saas nähdä,jos vaikka lähipäivinä ainakin..on kyllä ässiäkin otettu jo käyttöön lasketun ajan jälkeen..pieni säikähdys ehti olla yks päivä kun neuvolantäti erehtyi että vauva olis kääntynyt ja perätilassa,mutta kätilö kun ultrasi(pääsi onneksi heti seuraavana päivänä tarkistukseen)niin ihan oli raivotarjonnassa onneksi,ja niin että ei nyt enää sieltä nousisi.siellä käytävällä kuulin vaan henkilökunnan puhetta että silloin oli täyttä kossissa ja rupesinkin miettimään että jos olisi sulku niin mihinkäs sitten,että ohjaavatko johonkin tiettyyn,valitaanko itse vai miten.onko jollain kokemusta husin alueelta?niin ja että mimmosia muut husin sairaalat on kun itsellä ei oo kokemusta kun kosista. tsemppiä vaan kaikille ja puhtia matkaan! Noie 40+2
 

Yhteistyössä