~*~Joulukuun tonttuset 2013 joulukuussa ~*~ Vihdoinkin meidän kuukausi!

Tömpsis ei voi olla totta ettei sun kans oo riskejä käyty läpi ennen kääntöyritystä..! :O Täytyyhän ne käydä. Tosin eipä minunkaan kutsussa lukenut sanaakaan mistään ravinnotta olosta.. Ja kun netissä googlailin aihetta niin ei meinannut mitään tietoa löytyä, vain se että synnytys saattaa tosiaan käynnistyä ja mennä sektioon. Mutta kyllä mä muistaisin kahden vuoden takaa että niitä riskejä oli muutama enemmänkin ja ne käytiin läpi ja sitten vasta kysyttiin sitä että käännetäänkö.. Onpahan eroja eri paikkakunnilla!
Omasta navasta: unettomuus on tullut myös tänne, nyt en oo kahteen yöhön oikein nukkunu, kukkunu vaan. Väsyttää kyllä iha pirusti mut uni ei tule. Sama homma päivällä kun esikoinen menee päikkäreilleen ja itekin pääsis vähä torkahtaan nii ei, ei tuu uni. Argh!
Kaikesta huolimatta hyvää itsepäisyyspäivää kaikille!

Tiikeli ja tulokas 36+3
 
Onnittelut Alexa!!! :)

Limatulpasta sen verran, että mulla se irtosi tasan viikko sitten ja kyllä sen selvästi huomasi. Olin suihkussa ja suurin osa tulpasta tippui lattialle. Sellainen limainen ruskeahko ja kirkas sitkeä limaklöntti, noin ruokalusikallisen kokoinen. Limaista vuotoa tuli vielä enemmänkin tuon tulpan jälkeen.

Täällä on edelleen sama ralli jatkunut supistusten kanssa. Paitsi taas viime yönä oli niin rauhallista, että ei mitään! Pinna kireellä!! :'( Sain vielä lisämausteena todella ikävän flunssan tähän päälle. Oon ihan poikki. :(

Kaikille peloista kärsiville suosittelen todellakin asioista puhumista!! Mulla on pelkopolin käynnit auttaneet tosi paljon. Eniten sen takia, että oon saanut sieltä vastauksia asioihin ja konkreettista tukea. Eniten oon ollu tyytyväinen meidän pelkolääkäriin. Mulla on hänen numerokin, saa soittaa suoraan kun siltä tuntuu! :)

Tänään olis sitten laskettu aika, nyt ei merkkiäkään mistään synnytyksestä. Miten voi nää olot vaihdellakin näin?! Eikä menny lääkärin, kätilön tai terkkarin arviot nyt kyllä oikein... Kolme viikkoa jo "pitänyt syntyä". En usko enää mihinkään arvioihin tai merkkeihin, se alkaa sit kun se alkaa! Selviäis tästä flunssasta nyt ja sais voimia takas. Kävellä ei kyllä enää juurikaan pysty, sen verran paikat auki että koskee ja supistaa heti. Jos sitä sit ennen joulua kuitenkin...

Itsenäisyyspäivän iltaa kaikille!

Liise ja poika 40+0
 
noie: ne lähettää Jorviin tai Lohjalle käsittääkseni :) Lohjalla on kiva pieni synnäri, mä tykkään :) Laita sit viestiä jos oot Lohjalla niin katotaan osutaanko samaan aikaan ;)

Hei aloin huolestumaan tosta mun käynnistyksestä. Kun kukaan lekureista ei ota huomioon (tai ainakaan puhu mulle mitään siitä) sitä että mulla on yksi sektio takana ja oon käsittäny et sitten ei haluttais käynnistää kun voi olla kohdulle liian kovat supistukset??? Pitääköhän paikkansa? Tai ettei päästettäis yliaikaseks? ja nyt seuraava käynti on 40+6 ja sitten taas katotaan käännöstä ja kalvojen puhkasua... ja mahdollisesti tarttee oksitosiinia, siihen en ainakaan suostu höh :( Rupes myös tuntumaan siltä, että ihan sama missä asennossa se vauva on synnytyksen alkaessa kun se voi vaihtua synnytyksen aikanakin ja sitten mennään taas kiireelliseen sektioon, ja meidän tilanteessa ois parempi sit suunniteltu... :( äh, kun ei ne lekurit oikein ehtiny puhua näistä viimeksi enkä sillon tajunnu kysyäkään! :(

onnea Alexa!!!!! :heart:

limatulppaa ei kaikilla kuulemma edes tule/huomaa. mulla se tuli päivä vai peräti kaksi synnytyksen/sektion JÄLKEEN.

voikaa hyvin
tömpsis ja persikka 40+2
 
Viimeksi muokattu:
Alexa onnea pikkuisesta! :flower:

Tänään olisi tasanviikko laskettuun aikaan! Toivottavasti ei menisi edes niin kauan!

Meillä itsenäisyys päivä meni minun äidillä oleillessa. Käytiin sielä syömässä ja saunomassa! No, saunomisesta ei ollut kovasti hyötyä vauvan tuloon, vaikka niin toivoin :D Ostin myös jumppapallon tuossa ykspäivä, kaverilla auttoi sillä pomppiminen, joten sitäkin täytyy kokeilla :D Kaikki vinkit vaan kokeiluun! :D Seksiä ei uskalla tuon kystan takia, ainoa mikä oikeasti auttaisi. yyh :( No eiköhän tämä pikkuinen tule ennen joulua, täytyy toivoa! :heart:

Neyski +poitsu 39+0 POKS! :kiss:
 
Meille syntyi tänä aamuna 7.12.2013 klo 04.12 pikkuinen poika. Pojan mitat 3890 g ja 53 cm. Raskausviikkoja oli kasassa 39+6.

Synnytys oli normaali alatiesynnytys ja sujui hyvin, hurjan nopeasti... Eilinen ilta meni kipeiden supistusten kanssa kotona, puolenyön jälkeen lähdettiin vähän niin kuin varmuuden vuoksi katsastamaan tilanne synnärille, vaikka tuntui että pärjään vielä kipujen kanssa. Klo 01 olimme sairaalalla ja pääsin yllätyksekseni heti saliin, olin jo 4 cm auki ja siitä avautuminen kävikin äkkiä, ilokaasulla ja kohdunkaulan puudutteella pärjäsin. Ponnistusvaihe kesti 22 min ja jäi mieleen aika hurjana, mutta päällisin puolin silti koko synnytyksestä hyvä mieli. :) Palaan myöhemmin ajan kanssa kirjoittelemaan lisää. Poika on aivam ihana ja toistaiseksi rauhallinen tapaus. <3 Nukkuu ja viihtyy tissillä, maitoakin mulla jo tulee. :)

Tsemppiä kovasti kaikille teille ja kiitos tästä yhteisestä odotuksen taipaleesta ja vertaistuesta <3

Merve ja pieni jätkän pätkä 11,5 h
 
Onnea Merve!

Täällä käydään vähän kilpajuoksua kelloa vastaan. Limatulppaa irtoillut ilmeisesti eilen ja tänään. Ei supistuksia. Maanantaille on tosiaan varattu sektio. Saa nähdä, et tuleeko lähtö ennen maanantaita :)

Pohjoistuuli ja tuplat 39+1
 
Merve Onnea poikasesta! :flower:

ja omaa napaa..
Mulla täällä ihan pinkee maha vaikkei supista. Sattuu oikeen yskiä, eikä poitsuka ota oikee liikkuakseen kunnolla ;s tänää tullu toooosi paljo kävellessä semmosta viiltely/kouristus kipua alavattaan ja alapäähän, sekä selkään sattunu menkkamaisesti koko kaupunki reissun ajan. ja löysemmällä kakkosella käyny varmaa kolme-neljä kertaa. Oon syöny tänää salaattia, voisko johtua siitä? :s

Neyski +poitsu 39+0 :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Moikat aktiiviselta takapalstailijlta!

Onneksi olkoon kaikille jo vauvansa saaneille. Lohdullista, että pikkuhiljaa väki vähenee se tarkoittaa omankin ajan päättymistä tällä paksukaisuuskaudellta.

Kaikki täällä tällä hetkellä enempi tai vähempi pohtii mikä on sitä oikeaa ja synnytykseen johtava kipua. No kukapa sen tietää. Itsellä esikoisen kanssa alaselän poltot alkoivat ( rv 39+2) illalla, limatulppa irtosi 39+3 aamulla ihan selkeesti tunsin ja tiesin sen olevan sitä itseään, poltot pysy samanlaisina ja sain oltua päivän askariden parissa kotona, illalla tuli pupu pöksyyn kun unesta ei ollut tietoakaan ja käytiin synnäril käyril ja kipulääkkeen voimin torkuin seuraavan yön istuen tarkkailuhuoneessa, 39+4 aamulla lähettiin kotiin kun supistukset helpotti ja nukuin kunnolla 3 tuntia (ainut hetki noina päivinä kun supistukset/poltot hellitti) sen jälkeen keikuin jumppapallolla 4h himassa kun lähettiin uusiksi. Olo alko olee niin tukala, että automatka alko hirvittää. Aamuyöllä rv 39+5 poika sitten saapu maailmaan 7h päästä sairaalaan menosta. Univelka oli siis aika jäätävä kun h-hetki lähesty, siinä kohdassa sitä ei kyllä osannut pelätä yhtään miten jaksaa tai ei jaksa. Odotti vaan, että saisi alkaa ponnistamaan jotta tuon ihmeen näkisi mikä mahassa on kasvanut. Luottakaa vaan omaan kroppaanne.

Mulla hormonimyrsky oli valtava kun kotiin päästiin sairaalasta ,en osannu ajatella olevani niin ylämäkialamäki sekasin kaikesta. Joten ei kannata sitäkään pelästyä jos nyt loppuraskaudesta on herkällä se kyllä tulee jatkumaan. Siitä kannattaa reilusti puhuu ukon,neuvolan,äitien,kavereiden kanssa. Mun mies ei tajunnu ollenkaan miten voin itkeä sitä, että hän lähtisi ja jättäisi mut ja vauvan. Ilman mitään syytä :) mä vaan pelkäsin sitä jostain syystä sillon alkuunsa ihan kauheesti.

Ja välilihan rasvailusta ootte puhunu aikasemmin ainakin....mä sitä tein esikon kanssa,mutta silti epistotomia jouduttiin tekemään (onneksi). Ehkä etukäteen rasvaus autto siinä, että parani tosi hyvin ja nopeesti. Et aika hakuammunnalla toi menee auttaako vai ei. Kyllä sekin vaikuttaa millanen päänympärys vauvalla on aika paljon..

Mä pakkaan vauvan aika hyviin varusteisiin kotimatkalle vaikka auton kyydissä onkin. Pitää kuitenkin muistaa, että vauva on eläny 9kk teijän 37 asteisessa vesikammiossa, että ei ne vastasyntyneet ihan hirveen herkästi pääse kuumenemaan kyllä ekoina päivinä - lämpötilan muutos on aika valtVa keksellä talvea vauvoilla. Esikoinen juhannusvauvana vietti heinäkuunsa villasukat jalassa eikä ollu moksiskaan..

Oma olo on ihan kohtalainen. Mitä nyt nivuset on kroonisesti venytysjumissa ollu 3vkoa ja nyt kun oon flunsassa toista viikkoa alkaa yskimisen ponnistusvoima todenteolla painamaan vauvan päätä vielä alemmas. Oon käyttäny kaikkia mahdollisia sallittuja lääkkeitä mut eipä pöpö hävii niin ei hävii.. Hiukan jännittää ton esikoisen kantelu tuolla ulkona kun liukkaat kelit on tullu, mutta hissukseen mennään. Odottaen aika menee ja päivä kerrallaan vaan eipä tässä juuri muuta voi.. Laskettuunaikaan on kuitenkin vielä matkaa, onneksi tää jouluhöpsötys saa päiviin erilaista vivahdetta :)

Rv 37+2
 
Paljon onnea vielä Kurina:flower:, Vanamobr:flower:, Alexa:flower: ja Merve:flower: hitsi ku teitä alkaa olla jo paljon vauvautuneita,onnea :hug:

Mua vaan täällä pelottaa ja öisin mietin lähtöä...aina nykyään ku käy vessassa ja pyyhkii,niin kattoo onko mitään merkkejä lähenevästä synnytyksestä...Miten sitä voikin jännätä näin paljon,vaik jo kolmas tulossa!? Tai ehkä just siks...tieto lisää tuskaa ;)!

Täällä joululahjoja ostettu tänään ja loput tilaan tylsästi netistä...kovasti päänvaivaa tuottaa, mitä kellekki ostaa :kieh: Ens viikolla vois paketoida lahjat, laittaa kuusenkin (muovi) ja leivoskella lisää...saa kivasti ajan kuluu ja on sit ehkä valmiimpi vauvaan :xmas:

MeMaMi ja poju 37+2
 
Onnea Alexa ja Merve vauvoista!:heart:

Täällä alkaa olla jo todella epätoivoiset olot välillä.. Ahdistaa niin paljon että näin paljon mennyt jo yli eikä mitään merkkiä mistään. Vaikka moni jo todennutkin ettei välttämättä mitään merkkejä tule ennen varsinaista h-hetkeä mutta tuntuu että monella ainakin täällä lähtenyt limatulppaa tai supistellut ennen. Nyt alkaa miettiä kaikkea ihmeellistä että onko mussa tai vauvassa joku vialla kun ei lähde tulemaan sieltä tai oonko toiminu jotenki väärin.. Vaikka kuulostaa itsellekin hassulta mutta kaikkea sitä tulee mieleen kun odottelee. Jotenkin on epäonnistunut olo ja surettaa ja pelottaa jo ajatus siitä että kohti käynnistystä ollaan menossa hyvää vauhtia.. Nyt ei voi mitään että alkaa vaan pää hajota tähän vaikka joka päivä yrittää kuinka ajatella positiivisesti ja iloita että kohta näkee vauvan mutta alkaa kyllä viimesetkin postitiivisuudet kohta hävitä. Toivottavasti muilla on vielä hieman iloakin mukana odotuksessa! Ja pahoittelen tätä masentavaa tekstiä.

Miips ja pikkuR 41+1
 
Miips, tuolta marraskuisista odottajista tulin moikkaamaan kun samoilla viikoilla mennään ja täälläkin ollaan vielä tukevasti yhdessä koossa :) Millon sulla on yliaikaiskontrolli?
Mulla on ens viikon torstaina, eli sillon viikkoja jo 41+5. Terkkari puhuikin että jos paikat on sopivasti kypsät niin saattavat laittaa sen ballonkin(?), lääkkeillä eivät voi/saa käynnistää mun tapauksessa kun takana on yksi sektio. Alatiesynnytys on kuitenkin suunnitelmissa, vaikka todella nopeasti mä siitä sektiostakin toivuin :)

Mullakaan ei tunnu missään että pitäs kohta synnyttää, olo on ihan erinomainen ja nautin tästä mahasta :) Esikoinen (1,5v tyttö) mulla syntyi siis kiireellisellä sektiolla jo rv 34+6 etisen istukan takia joten osittain sen takiakin nyt olen ihan tyytyväinen että tällä kertaa päästään pidemmälle. Vaikkei nyt tietty ihan tappiin astikaan tarttis mennä :D

Parina iltana on tällä viikolla tullut muutamia kipeämpiä supistuksia mutta ei niillä vielä mihinkään lähdetä, öisin tulee kylkeä kääntäessä harjoitussupistuksia. Kovasti oon touhunnut kotona ja siivoillut paikkoja jne. Tuntuu että kaikki muut rupeaa jo hermostuun kun vauva ei vielä oo syntyny... nyt on onneks ollu vähän rauhallisempaa ettei oo tullut pariin päivään "Jokojoko"-kyselyitä, sen verran hyvin oon vissiin ärähtäny etteivät uskalla enää joka päivä kysellä ;)

nipsu83 ja poika 41+1
 
Niin vähän kun tää lohduttaakin niin: yliaikaisuus on täysin länsimaisen lääketieteen keksintöä. Eikä todellakaan tarkoita, että äidissä tai vauvassa olisi mitään vikaa. Ei tarvii mennä kovin kauas kun kukaan ei puhu käynnistämisestä yhtään mitään vaan vauvat syntyvät kun ovat valmiita siihen. Vaikka kuinka käynnistellään ei ne aina silti 'käynnisty' kun ei ihminen voi lääketieteellä päättää koska on oikea hetki. Naisen-istukan-vauvan hormonipaketti toimii niinkuin sen kuuluu juuri sulla toimia ja niinkuin meidän geenit sen on muokannut. Laskettuaika on siis keskiarvo syntymähetkeen eikä mikään papin aamen syntymästä. Vaikka oon terveydenhuollossa töissä en silti perusta ihana kauheesti kaikkiin länsimaisiin metodeihin. En tietysti pullikoi vastankaan, mutta tää synnyttämisen läketieteellinenkulttuuri ei välttämättä ole aina oikeassa..

Sapettaa siis välillä :)
 
nipsu83 Mulla on kans yliaikaiskontrolli 41+5 eli torstaina. Aika tosin varataan vasta tiistaina ja sitä ennen on vielä maanantaina neuvola. Terkkari sanoi mulle että aina ois toi 41+5 tuo kontrolli ja korosti enemmänkin sitä että ei yleensä lähdetä käynnistämään vielä sillon jos äidillä ja vauvalla kaikki hyvin. Ja mullahan kaikki on hyvin tätä malttamattomuutta lukuunottamatta :D Voihan olla että jos sinulle ei se lääkkeellinen käynnistys sovi niin laitetaan se ballonki tuolloin kun eikös siinä saata mennä päiviäkin että käynnistyy? Ja voihan olla että tuolla aiemmalla sektiollakin on vaikutusta että sinulla käynnistettäisiin aiemmin. Ja tuo on kyllä niin totta vaikka ei kokemusta olekaan että saa kyllä olla tyytyväinen mielummin ettei ole ennenaikaisesti käynnistynyt synnytys juuri vauvaa ajatellen. Itsellä tuli niitä supistuksia tosi aikaisesta vaiheesta silloin kun ei pitäisi joten yritänkin miettiä että mielummin näin mutta kun ei sitä juuri ihan tappiin haluisi mennä.

Sandrastiina olinkin valmistautunut että yli menee kun ensimmäistä odotan mutta olen kuullut että suurin osa vauvoista kuitenkin syntyy välillä 39+0 - 41+0 joten alkaa se kärsimättömyys väkisinkin nousta kun ärsyttää että miksi itse joutuu sitten odottamaan niin pitkään kun muilla vaan vauvat syntyy :D Varmaan ihan luonnollista tämä, mutta ahdistusta lisää se että juuri tuota käynnistystä pelkäänkin hirveästi joten toivoisin että synnytys lähtisikin käyntiin tässä pikapuoliin.
 
Miips: mutta montaa päivää ei enää sulla mene vaikka käynnistäisivät! Ootko käynyt ultrassa, että miten päin vauva on? Jos se vaikuttaa. Olet varmaan jo epätoivoisesti siivonnut, saunonut ja sekstaillutkin :) Mun yks kaveri, 5 lapsen äiti, vannoo sen nimeen, että yksi siideri käynnistää synnytyksen, mä en sitä suosittele kenellekään koska mun mielestä raskausaikana ei saa käyttää tippaakaan alkoholia... Mut hällä on 4 synnytystä niin käynnistynyt. Koita jaksaa, mullakin on ihan karmea olo kun on niin tukala olla, liikkua, hengittää ja kaikki pännii... :hug: Niin ja ehkä riippuu miten käynnistävät, mulla on ihan hyvät kokemukset cytotecilla käynnistämisestä, ei se ollut ollenkaan kamalaa - no tosin ei ole mitään muuta kokemustakaan :D

nipsu83! hei mulle ei kukaan oo sanonut mistään rajotuksista mitään vaikka mullakin on yksi sektio takana! (yli 2vuotta) Mutta olen huolissani asiasta, että jos menee käynnistykseen - mulla on puhuttu kalvojen puhkasemisesta mutta vielä ei ole ollut kohdunsuu tarpeeksi auki, jotta sen voisi tehdä ja sitten uhkailivat että oksitosiinia sen lisäksi, eli lääkettä! Huolettaa toi sektioarpi eikä kukaan oikein kommentoi sitä asiaa :( Miksiköhän sulle on eri suunnitelmat?

Sandrastiina: niinhän se on! Ja puheessa sanotaan että on yliaikainen heti 40 viikon jälkeen, vaikka oikeasti yliaikaisuus alkaa vasta 42 viikolta. Kaikki 37-42 viikot on normaaleja raskauden kestoja. Mä kysyin esikoisen aikana, että mitenköhän pitkään vauva voisi mahassa viihtyä jos vaan annettaisiin viihtyä ja pisin mitä meidän sairaalassa tiedettiin oli 47 viikkoa, kun oli Helsingissä annettu olla ja seurattu tarkkaan :)

Mua ärsyttää kun muilla ihmisillä on kiire saada mun vauva maailmaan... Se tulee sitten kun on valmis, ei mulla ole mikään kiire häätää sitä, mä uskon luonnon hoitavan homman jos annetaan hoitaa... Tai no tavallaan, luonto näköjään ei halua mun vauvan olevan rt:ssä :D En ihan aina ymmärrä myöskään miksi toiset alkavat häätämään vauvoja pesästään heti 37+0, paras niiden on siellä kasvaa ja valmistautua, mutta ymmärrän kyllä täysin tuon kärsimättömyyden ja tuskaisuuden mitä moni kokee jostain n. 40-viikolta alkaen. On se olo vaan jo niin karmea, että hermo menee itse kullakin!
Taisin kertoakin siitä kätilöstä joka sanoi, ettei naisille pitäisi antaa laskettua aikaa ollenkaan, kun toiset vaan tuijottaa sitä päivämäärää ihan liikaa, laskennallinen ja teoreettinen se kuitenkin taitaa olla. Pitäisi vaan antaa joku kuukausi, että "sinä saat vauvan joulukuussa, tai sitten et" :D

Isot sympatiat ja empatiat kuitenkin jokaiselle pallomahalle! :hug: Aatelkaa miten hankala oikeasti olisi halata kun mahat ottais yhteen? :D :D

Mulla on taas hiiva :headwall: Ja kauheen kauan arvoin, että uskallanko käyttää lääkettä kun kohdunsuu on vähän jo auki... Äippäpolilla kuitenkin sanoivat että voi käyttää, mutta silti pelottaa :( Ja sitten pelotti se että jos sitä ei käytä, ja kaikki muukin on alkanut pelottamaan... Äh, yöllä oli ihan kamala itkufiilis koko ajan kaikesta, vauva tuntuu liikkuvan liian vähän - tai liian paljon... Onneksi tänään on vähän parempi mieli.

Voikaa hyvin
tömpsis ja persikka 40+3
 
Onnea Merve!!! :flower:

Joo tähän yliaikaisuuteen ja loppuraskauteen liittyen. Ei tässä kyllä paljon lohdutukset auta, kun olo on fyysisesti näin karmea ja lisäksi pelottaa, väsyttää ja itkettää lähes koko ajan. Kyllähän sitä yrittää ajatella, että lapsi tulee sitten kun se on valmis... Pelottaa vaan se oma lantion tilanne ja jatkuvasti kasvava vauva. :( Huomenna soitto lääkärille ja katsotaan tilannetta sitten...

Tsemppiä kaikille! :hug:

Liise ja poika 40+2
 
Onnea Merve ja Alexa :)
Tänne ei erikoisempia.. Huomenna olis neuvola taas. Lekurikäynnillä alkuviikosta kaikki oli hyvin. Eilen illalla hetken supisteli mutta pääsin kuitenki sitten nukkumaan reilun tunnin jälkeen. Huomena poksuu 37+0 :)
 
Miips, mulla oli viimenen neuvola keskiviikkona ja sillon sain lähetteen jo tuonne oysiin. Tietysti jos joku huolettaa tms. niin saan vielä alkuviikosta käydä neuvolassa mutta muuten odottelen sitä äitipolin aikaa.
Jännittää kyllä että jos sillä ballonkilla käynnistellään niin entä jos se ei toimi, mitähän ne sit tekee...

tömpsis, mulle sanottiin jo sillon esikoisen aikaan jälkitarkastuksessa että seuraavassa raskaudessa pitää seurata tuota sektioarpea ja lääkkeillä ei saa synnytystä käynnistää koska supistukset on/voi olla liian rajuja ettei arpi kestä. Kolme kertaa on ultralla nyt katsottu tuo arpi ja hyvältä näyttää, ei pitäis olla mitään riskiä sen kanssa.
Mutta eipä ole mun parille kaverillekkaan puhuttu mitään ettei sektion jälkeen sais lääkkeillä käynnistää, samassa sairaalassa ollaan kuitenkin esikoiset saatu sektiolla viime vuonna.

Tulipas käytyä jouluostoksilla tänään, melkein 3 tuntia taapersin anopin perässä kaupoissa. Nyt vaan väsyttää ja voiskin mennä sohvalle lepäämään :)

Jos vaan passaa niin voisin tunkea itseni teidän ketjuun loppuajaksi? Aika hiljainen on tuo marraskuiden ketju kun siellä taitaa kaikilla olla jo vauvat kainalossa :)
30.11. Nipsu83 / 30v / 2. lapsi / OYS / poikalupaus
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Tömpsis Viimeksi neuvolalääkärissä ultralla katsottiin viikolla 36 että raivotarjonnassa on niin kun on neuvolassakin sanottu tunnustelemalla. Ja kuulemma pää tuntuu melko alhaalla kun on sisätutkimuksia tehty. Että ihan normaalisti synnytys pitäisi onnistua. Ainakin luotan noihin arvioihin ja uskon ettei tässä enää ole vauva mihinkään kääntynyt. Tunteehan sen sillai potkujenkin sijainnistakin. Onko sinulla muuten seurattu vauvan kokoa tai muuten nyt enemmän kun vauva on perätilassa?

nipsu83 toivotaan ettei käynnistykseen tarvitse mennä niin eipähän tarvitse sit huolehtia ballonkeista sun muista :) Mietin ite et varmaan käy niin että just edellisenä yönä ku pitäs olla kontrolli ni vauva lähteekin syntymään.
 

Yhteistyössä