~*~Joulukuun tonttuset 2013 joulukuussa ~*~ Vihdoinkin meidän kuukausi!

Moikka kaikille! Sen verran tietoa laitan, että poika on nyt ollut vuorokauden vauvateholla, sokerit liian matalat joten siellä tarkkailussa. Syötöt kolmen tunnin välein pullosta ja sokeritippa kanyylin kautta. Itse en ole vielä päässyt imettämään, istuminen ei onnistu laajan hematooman vuoksi ja teholla ei voi imettää pitkällään :( Tänään koitan pumpata maitoa. Lisäksi poika kävi eilen keuhkokuvissa, jäänyt kosteutta hieman lapsivedestä, jonka takia happisaturaatiota ja keuhkojen tilannetta tarkkaillaan myös. Mies on mukana sairaalassa, ollaan perhehuoneessa ja hoidetaan poikaa koko ajan kun saadaan! :) Toivottavasti saan pojan pian vierihoitoon tänne osstolle. Tänään tulee kätilö keskustelemaan synnytyksen kulusta. Koitan jaksaa kirjoitella sen jälkeen synnytyksestä. :)

Liise
 
Onnea myös Liise ja Paiju :flower:

Järkyttävät liitoskivut on vaivanneet jo muutamia viikkoja, eilen ne iski ihan tosi pahana. Pihan kolaamisen jälkeen oli kävely ihan vaappumista ja piti nukkua vaatteet päälä ku ei saanu housuja yksin pois illalla, sänkyyn meneminenki oli työn ja tuskan takana.. huh. Aamulla vähän parempi, mutta täysjomotus kokoajan! Varovaisia on liikkeet täälä.. sais syntyä pian!
37+2
 
Oikein paljon onnea kaikille vauvan saaneille! Vauvoja tuntuu tulevan melkein joka päivä! Toivottavasti pohjoistuuli saat vauvat pian omaan hoitoon.

Kyllä tässä alkaa jo kärsimättömyys vaivata. Eilen oli laskettu aika. Vauva ei enää niin potki, mutta venyttelee niin, että maha sinkuu. Välillä änkeytyy ylöskin päin, niin että en usko, että pää on aivan alhaalla, vaikka pitäisi olla laskeutunut. Synnytys hermostuttaa ja se onko vauvalla kaikki hyvin. No ei kai se auta kuin odottaa. Eiköhän tuo jouluna ole jo täällä.
 
Mulla on ollu molemmat vauvat maanantai-iltapäivästä asti vierihoidossa. Ekan yön viettivät hoitajien huomassa, niin sain nukuttua edellisen (sektio yön) väsymyksen pois. Viime yön hoidin molemmat ekaa kertaa yksin.

Meillä ei oo perhehuonetta, kun kotona on tosiaan se esikoinenkin huomioitavana. Viime yönä sain ehkä pari tuntia unta. Vähän on vielä hakusessa rytmitys jne.

Molemmat syö pullosta. Viime yönä tyttö innostui hieman rinnallekin. Maito ei oo vieläkään noussut, joten yritän rintapumpulla stimuloida. Aika usein sektion jälkeen kestää sen 3-4 päivää, et maito nousee.

Huomenna lastenlääkäri kai tarkistaa vauvat ja vois olla toiveita päästä kotiin. Sektiosta toipuminen on lähtenyt ihan hyvin käyntiin. Toki haava on kipeä, mut särkkäreitä saa kyllä pyytämällä.

Onnittelut muille vauvautuneille!

Pohjoistuuli ja tuplat 3 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Paljon paljon onnea kaikille vauvan saaneille!!!!!! <3 Joka päivä käyn lukemassa, mitä uutisia täällä on! :)

Onko Miips jo päässyt synnyttämään? Voimia tosi paljon! <3

Tänään taitaa myös Hanne70:lla olla käynnistysaika? Jännää :)

Me päästiin pikkujätkän kans maanantaina kotiin. Kaikki on mennyt hyvin. :) Vauva on tyytyväinen, nukkuu ja syö. Mulla tulee ihan hirveästi maitoa, en muista että esikoisen aikana ois ollut näin vaikka silloinkin imetin... Rinnat on koko ajan niin täynnä, ettei poju saa kunnon otetta, eikä muutenkaan jaksa vielä tyhjätä rintaa kunnolla. Viime yönä poika nukkui 3-4 h pätkiä syöntien välissä ja mä ajattelin, etten kestä. Aamuyöstä oli sit pakko herätä ja pumpata enimmät maidot pois... helpotti vähän. Esikoinen on suhtautunu niin ihanasti pikkuveljeensä, äitiä meinaa aivan itkettää. :') On yhtäkkiä niin iso poika ja reipas! Huolehtii vauvasta ja jaksaa odottaa vuoroaan... vaikka täyttää vasta 3 vuotta kohta. :) Mulla on mieli aika herkillä, varsinkin iltaisin itkettää kun vauva on niin ihana ja kuluu pitkiä aikoja kun vain tuijottelen sitä. <3

Paljon tsemppiä kaikille ja voimia odotuksen loppumetreille. On se kaikki odotus sitten sen arvoista. <3

Niin kiitollinen Merve ja pikkujätkä 4 vrk
 
Tunafishu ~ Kiitos synnytyskertomuksesta!

Liise ~ Onnea vauvasta! Voi kun pieni tulisi nopeasti kuntoon. Ihana kuitenkin kun mies on sinun kanssasi siellä ja saatte olla perhehuoneessa :)

Pohjoistuuli ~ Onnea tuplavauvoista! Mukava kuulla kuulumisia.

ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SYLIIN SAANEILLE :flower: :heart:

Meidän kuulumisia: Viime maanantaina poika syntyi suunnitellulla sektiolla. Sektio meni kaikinpuolin hyvin lukuunottamatta mun verenpaineen laskua leikkauksessa, tuntui ihan hirveältä. Onneksi saivat sen suht nopeasti nousemaan niin olo parani huomattavasti. Poika sai pisteet 9/10/10. Mies oli mukana leikkauksessa ja sai katsoa koko leikkaus operaation mun poskeani silitellen :) Ihanaa kun mies oli siinä :heart: Joku harjoittelija leikkasi ohjaavan lääkärin kanssa - sillä kuulemma ihan kädet tärisi kun leikkasi. Leikkausarpi on nyt sitten ilmeisesti tämän harjoittelijan käsialaa, toiselta puolelta n.4cm matkalta on ihot eri tasossa, eli siihen jää semmoinen pykälä :kieh: Olisi nyt aikaisempien lapsien kohdalla ollut näin, mutta ne kaksi aiempaa arpea ovat olleet todella siistejä niin nyt sitten tämmöinen säkä :( HÖH. Lapsivettä oli 2 litraa ja kohtu vain 1mm, eli ei olisi kestänyt supistuksia, saati että vauva olisi ollut kauemmin masussa - mutta tässä tämä minun ihana poikakolmikkoni nyt on :heart: Ja meidän perhe tuntuu nyt kokonaiselta, kun ennemmin on yksi tuntunut puuttuvan. Puuttuva palanen ;)

Sairaalassa olo aika oli kaikista inhottavinta. Pääsimme vasta torstaina kotiin, kun vauvan kalkkiarvo oli liian matala. Bilirubiiniarvo oli kuitenkin vähä noussut ja meidän piti mennä vielä lauantaina tarkistamaan, että ovat ok. No, lauantaina bilirubiini oli kohonnut niin, että jäimme sairaalaan ja vauva sinivalolampun alle. Vuorokausi riitti ja pääsimme sunnuntaina kotiin. Kun vauvan bilirubiiniarvot olivat korkeat hän vain nukkui ja ei juurikaan jaksanut syödä - saati, että olisi itse herännyt syömään. Sitä sitten herättelin vauvaa to-ma kolmen tunnin välein syömään yötä päivää. Joten noina päivinä ei ole itse tullut nukuttua paljoakaan. Nyt vauvan arvot ovat ok, mutta kuitenkin mietin kokoajan nukkuuko vastasyntyneet tosiaankin näin paljon? Imetys on lähtenyt käyntiin kohtalaisesti, vauva vain nukahtaa heräily-yrityksistä huolimatta rinnalle. Nyt on jaksanut imeä 15min per rinta ja sitten saa tämän jälkeen nannia. Maitoa vain pitäisi tilata rintoihin lisää, mutta jahka tuo pikkumies tuosta nyt alkaisi olemaan virkeämpi niin saataisiin sekin asia kuntoon :) . Kuinka pitkiä aikoja muiden vauvat valvoo? Entä miten teidän miehet ovat osallistuneet vauvan hoitoon? Meillä mies arastelee hoitaa vauvaa, ei vielä käskemättä vaihda vaippaa / syötä pullosta. Ruokaa tekee ja muutenkin hoitaa kotia / isompia lapsia. Ehkäpä sittenkun tuo pikkumies on jäntevämpi käsitellä alkaa vaipanvaihtokin sujua mieheltä vanhasta muistista.

Ihanaa kun itse olen jo kivuton eikä leikkaushaava arastele enää :) Ja tämä pahin hormonimyrsky tuntuu laantuneen - eipä sitä muista kuinka itkuherkkä on ensimmäisinä päivinä. Olen niin LOVE tuohon pojanpalleroon ja on se valloittanut isoveljienkin sydämet ihan täysin :heart:

Jännittäviä aikoja monella kun h-hetki lähestyy! Pian meillä kaikilla on vauvat sylissä :)

Pitääkin käydä kurkkaamassa meidän vauvautuneiden sivulle, josko joku olisi uskaltanut jo sinne jotakin kirjoittaa :) Te muut tulette joukkoon sitten myös!

Judie + poju 10pvä
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hiisi -78
Onneaonneaonnea kaikille jotka saaneet nyytit syliin! :heart:

Jeccika:
Sympatiatsemppihalaus! Mulla on ollu liitoskivut jo pitkään tolleen pahat, elo ja olo on kyllä tuskaa kun kaikki liikkuminen sattuu! Mies joutuu oleen tosi paljon tukena jo ihan sohvalta nousemisessa, yöllä kylkee kääntäessä, vaatteita pukiessa jne. Yksin tää olis mahdotonta... :| Mutta eihän tälle mitään voi, ku tsempata vaan. Yritä siis sinäkin jaksaa!

Omaa napaa; Kävin just viimeisessä neuvolassa. Ensi maanantaille pitää varata yliaikaiskontrolliaikaa missä tsekataan käynnistetäänkö sillon vai siitä parin päivän päästä. Viimeistään siis viikon päästä ollaan tosi toimissa... hui ja ihanaa! Vauvan kokoa arvioi taas yli neljä kiloseksi, eli... kääk, hommaa siinä synnyttämisessä varmaan sitten tulee olemaan ihan tarpeeksi. En tiiä voiko omaan intuitioon luottaa, mutta musta tuntuu nyt ettei tää lähde itsestään syntymään, vaan käynnistykseen menee. No se nähdään... :)

Onko teillä muuten varattu kotiin korvikkeita varmuuden vuoksi? Mulla ei, mietin et pitäiskö käydä ostaa valmiiksi.

Nyt lähden hemmottelemaan itseäni, varasin kauneushoitolaan ajan :wave:

Tsemppiä kaikille ja poks!

Kuppi ja muru 41+0
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Paljon onnea myös Liise:flower: ja Paiju:flower:!

Kiitos ihanista synnytyskertomuksista taas...tulee itelle malttamattomampi olo ;)!
Eilen yöllä aattelin taas että lähtö tulee kun seksin jälkeen oli pari tuntii niin supistusherkkää että ja jomotti kunnolla alavatsaa...kuuma kauratyyny autto ja yön sai suht hyvin nukuttuu...aamulla huomasin että vähän punertavaa oli tullu pikkuhousunsuojaan :O! Mulla ois kohta neuvola,katotaan tuleeko sieltä mitään ennustuksia mun edistymisestä,jännää :D!

MeMaMi ja poitsu 37+6 huomenna poksuu :)
 
Heippa!:)

Täällä ollaan vielä sairaalassa,huomenna päästään kotiin:)
Tässä minun synnytyskertomusta hieman:D
Elikkäs la aikahan minulla oli pe 6.12.Viikonloppu meni ihan hyvin,ei ollu mitään tuntemuksia että vaavi syntyis kohta,mitä nyt tietty niitä liitoskipuja ja kolotuksia jonkun verran.Sunnuntaina sitten vessassa käydessäni huomasin vaaleanpunaista vetistä vuotoa ja siinä vaiheessa alkoi jotenkin tulla levoton olo ja iskeä pakokauhu.
Supistellu ei kuitenkaan yhtään ja lähdettiin vielä jouluostoksille.Siinä sitten illalla hyräilin ja leivoin suklaakakkuja ja pipareita:D
Illalla en saanut unta joten katoin telkkaria sohvalla ja nukahin siihen joskus kahentoista aikaan.Heräsin klo.02.00 että ihan kuin ois tuntunut supistus ja pomppasin ylös.Ja ei mennyt aikaakaan kun toinen ja kolmas jne...supistusten väli oli ihan mitä sattuu,4min,12min,8minvälein jne...
Koko ajan sain juosta vessassa pissalla ja veristä vuotoa tuli samalla.Neljään asti siinä seurailin ja menin herättämään miehen että nyt kait se sitten tuli lähtö laitokselle.:D
Mies meni pistään autoa lämpiämään ja minä pakkailin sairaalakassia mukaan.
Puoli kuuden aikoihin mies sitten vei minut sairaalaan ja meni kotiin takaisin että vie sitten tytön tarhaan puoli seittemäksi.
Sairaalaan tullessani olin 4cm auki ja sitten vietiinkin heti saliin.Supistuksia tuli tiuhaan,mutta ei tuntunut juuri missään,ainoastaan alavatsalla.Klo.8.00 olin 8cm auki ja sitten laitettiin spinaali.Sen jälkeen puhkaistiin kalvot ja pistettiin tipalla vauhtia.
Siitä tasan tunti,oli pikku emäntä maailmassa<3 Ponnistusvaihe kesti 10minuuttia.
Synnytys meni todella hyvin ja kivuttomasti eikä jäänyt mitään negatiivista.Synnytyksen kestoksi laitettiin 5,20h
Että tämmöinen tarina täältä:D
 
Tervehdys pitkästä aikaa :)

Onnea paljon kaikille vauvansa jo saaneille ja tsempit vielä masun kanssa matkaajille :heart:

Meillekkin syntyi poika, rakas marrasvauva, 27.11.2013 :heart:

Kaikki sujui synnytyksessä hyvin ja elämä vauvan kanssa on ihanaa. Melkoista hulinaa vaan on elämä ollut kun arjen pitää pyöriä samaa vauhtia kuin aiemminkin :)

Rauhallista Joulua myös kaikille!

terveisin mileon ja muru 2vk
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Onnea Mileon Ja muut joita en ole onnitellut. Nyt on listattu syntyneet, sanokaa ihmeessä jos huomaatte jonkun virheen. :)

Oma vauveli pysyy visusti mahassa venyttelemässä. :) Ei minkäänlaisia merkkejä ole ,että ulos olisi tulossa :D ei haittaakkaan. Sielläpähän on.

paivih ja palleroinen 38+0 POKS
 
Josko saisin kanssa aikaiseksi synnytyskertomusta..Eli neitihän syntyi 6.11 keskiviikkona. Silloin ma-ti yönä oli vatsa löysällä ja valvoskeluksi meni. Tiistai aamupäivän huilailin sängyssä, muutama kipeä supistus tuli. Iltapäivällä ne alkoivat tulla tiuhempaan, n 10 min välein joten soitin tayssin synnytysvastaanottoon että mitä tehdään.

Näytille pyysivät, sairaalan pihassa oltiin klo 20.30 ja kun nousin autosta, meni vedet. Heti sitten käyrille ja lääkäri ultrasi, vauvan painoarvioksi sai 2400g ja kohdunsuu 2 cm auki, kanavaa ei ollut enää. Päättivät estellä synnytystä kun viikkoja niin vähän.Sain kortisonipiikin ja tippaan antibioottia ja supistuksia estävää lääkettä. Siirsivät 4 osastolle, lupaa liikkua ei ollut muuta kuin vessaan.

Siinä miehen kanssa syötiin iltapalaa ja katsottiin tv tä, hän oli lähdössä kotiin kun sairaanhoitaja sanoi että suoraan saliin koska supistukset eivät olleet kokonaan loppuneet.

Salissa supistukset vahvistui, mutta edelleen vain n 10 min välein, sain epiduraalin joka lopetti supistukset kokonaan. Pari tuntia meni torkkuessa =)

Kätilö tarkisti kohdunsuun, oli 4 cm auki ja kalvot kuulemma ehjät, ilmeisesti vesi oli vuotanut ylempää ja sitä oli vieläkin jäljellä. Hän puhkoi kalvot ja sen jälkeen supistukset alkoivat 2 min välein hyvin kipeinä. Sain toisen annoksen epiduraalia, ei auttanut enää. Samalla tuli paineentunne ja kohdunsuu oli auennut 10 senttiin puolessa tunnissa. Ponnistusvaihe oli lyhyt, 11 minuuttia ja tyttö syntyi napanuora vartalon ja toisen jalan ympärillä. Hänet vietiin heti lääkärille virkoamaan ja siitä suoraan kaapilla teholle. Nyt siis kuitenkin jo muutama viikko oltu kotona ja terve, reipas neiti meillä :heart:

Synnytyksestä jäi hyvä mieli, saas nähdä josko meille vielä se neljäskin joskus suodaan ;)
 
Tässä meidän synnytyskertomus :)

Mullahan oli laskettu aika su 8.12. Mitään tuntemuksia ähestyvästä synnytyksestä ei ollut ja oloani täälläkin tuskailin. :) Rv 39+3 sisätutkimuksessa paikat epäkypsät ja neuvolassa arveltiin, että vauva ei olisi ihan vielä syntymässä. To-pe välisenä yönä mulla tuli kipeitä supistuksia n. 10-20 min välein enkä saanut nukuttua. Aamuyöstä olin sitten kuitenkin nukahtanut jossain vaiheessa eikä pe aamuna tuntunut enää mitään, ainoastaan oli sellanen kumma etova olo ja närästys, en meinannu saada ruokaa alas. Siinä pe päivällä sitten odoteltiin siskoani kylään ja päätin leipoa pipareitakin kun olin edellisenä päivänä tehnyt taikinan valmiiksi. Jokunen supistus tuli ja aika tiheään sain käydä pissalla, samalla aina pissalla käydessä tuntui että kakka tulossa, mutta maha oli niin kovalla ettei punnaamisesta tullut mitään. Illalla laitettiin siskon kanssa pizzaa ja käytiin vielä esikoisen kanssa ulkona, oli ihana ilma kun lunta satoi taivaan täydeltä. :) Siinä klo 18 aikaan alkoi supistukset tulla melko kivuliaina, mutta ihan hyvin pystyin vielä touhuamaan. Käytiin saunassakin. Supistukset voimistui ja niitä alkoi tulla tiheämpään tahtiin, n. 7-10 min välein. Klo 20 jälkeen siskoni oli lähdössä kotiin ja mietin, pitäisikö soittaa mun äiti varmuudeksi meille yöksi esikoisen kanssa, jos vaikka lähtö tulee yöllä. No, päätin soittaa ja äiti tuli klo 21. Siinä vaiheessa aloin olla jo aika kipeä ja äiti laittoi esikoisen nukkumaan, itse en ois jaksanut... Yritin olla liikkeellä ja kävin vielä suihkussa. Alettiin pohtia sairaalaan lähtöä n. klo 23. Olin kipeä ja supistuksia tuli n. 5-10 min välein, en kuitenkaan kokenut että tarvis välttämättä vielä lähteä, ajattelin että pärjään vielä kotona. Klo 24 lähdettiin miehen kanssa kävelylle ulos ja n. 30 min käveltiin.Siinä sitten alkoi tuntua paineen tunnetta takapuolessa ja päätettiin lähteä sairaalaan. Lähdimme klo 00.25 ja ajelimme vielä hetken kaupungissa.

Klo 00.45 olimme sairaalassa. Olin ihan varma, että sieltä lähetettäis meidät vielä kotiin. Kun kerroin kätilölle, että tuntuu paineen tunnetta takapuolessa, hän sanoi että saamme tulla suoraan synnytyssaliin. Hän pyysi mua vaihtamaan vaatteet ja käymään sängylle. Olimme tosi yllättyneitä ja mulla oli aika epäuskoinen olo - en uskonut, että vauva ois ihan vielä syntymässä. Kätilö teki sisätutkimuksen klo 01 ja tulos oli että olin 4 cm auki. Kätilö sanoi, että vauva syntyy tänään, luultavasti ennen aamua. Mua alkoi itkettää. Koin, että pärjäsin vielä ilman kipulääkkeitä, joten kävelin salissa ja nojailin sellaseen kävelytukeen, kätilö lämmitti myös riisipussia mulle selkään, kun supistukset tuntui enemmän siellä. Jossain vaiheessa kätilö kysyi, olenko valmis täysin lääkkeettömään synnytykseen, koska nyt voi kaikki käydä nopeasti. Ajattelin, että kyllö mä jotain haluan. Klo 02.30 olin 6 cm auki ja sain kohdinkaulan puudutteen, samalla lääkäri puhkaisi kalvot. Ilokaasuakin otin sitten. Puudutus oli ihana, se vei kivun kokonaan pois - en tuntenut kuin vain painetta takapuolessa. Tunnin kuluttua, klo 03.45 alkoi tuntua ponnistamisen tarvetta tosi voimakkaana. Kätilö katsoi että olen 10 cm auki ja saisin ponnistaa kun siltä tuntuu. Ponnistusvaihe kesti 22 min ja poika syntyi klo 04.12. <3 Ponnistusvaihe oli kivulias, en muista että esikoisen aikana ois tuntunut juuri yhtään, mutta silloin mulla ei ollutkaan mitään ponnistamisen tarvetta. Nyt oli ja vähän pelkäsin antautua tilanteeseen ja ponnistaa täysin voimin. Poika jäi hartioista jumiin ja jouduttiin vähän painamaan häpyluun kohdalta. Lapsivesi oli vihertävää kun poika syntyi, vaikka kalvot kun puhkaistiin, oli ollut kirkasta. Vauva oli ehtiny kakata juuri syntyessään. Hänellä oli kaikki kuitenkin hyvin eikä merkkejä tulehduksesta ollut sinä aikana kun oltiin sairaalassa. Kun näin vauvan, ajattelin ekana tä nyt tämä on ohi vihdoin... Vauva pääsi heti ihokontaktiin ja ensi-imetys sujui hyvin, vauva oli 45 min rinnalla. :) Vauva painoi siis 3890 g ja oli 53 cm pitkä, päänympärys 34 cm. Mulle ei tullut kuin yksi pieni repeämä välilihaan, yksi tikki jouduttiin laittamaan. Esikoisen aikanhan väliliha leikattiin. Synnytyksen jälkeen mun oli vähän vaikea saada pissattua muutaman päivän ajan, onneksi sekin korjaantui kun sain sairaalassa jotai lääkettä siihen vaivaan ja muistutettiin juoda paljon.

Kaiken kaikkiaan positiivinen mieli jäi synnytyksestä, vaikka en nyt ehkä ihan heti uudestaan menisi. ;) Ehkä se kolmas lapsi meille vielä jonain päivänä kuitenkin voisi tulla. <3

Merve ja pikkujätkä 4 vrk
 
Meille syntyi maanantaina 9.12. pieni poika 3505g ja 52cm. Ilman ennakko-oireita supistuksilla lähti käyntiin sunnuntai ja maanantai välisenä yönä. Limatulpasta ei tietoakaan kun sitä aiemmin pohdin. Synnytys sujui todella hyvin, kesti yhteensä 11h eikä jäänyt mikään vaivaamaan. LAitan synnytyskertomusta myöhemmin. Päästiin jo eilen kotiin ja nyt uuden arjen opettelemista mikä tuntuu vielä melko haastavalta mutta aivan ihana tapaus tuo lapsi on. :heart: Kaikille odottaville tsemppiä ja onnea myös muille vauvautuneille :)

Miips ja rakas poika kohta 3vrk
 
Oikein paljon onnea Miips, Liise ja Paiju (ja olikohan muita, joita en ole vielä onnitellut..) =) Ihanaa kun vauvoja syntyy nyt niin tiheään tahtiin. Pitää käydä aina aamulla ensimmäiseksi katsomassa, mitä täällä on tapahtunut =) Ja kiitos synnytyskertomuksista! Niitä on tosi ihana lukea, ja tuntuu että pystyy itekin ensikertalaisena jotenkin paremmin valmistautumaan synnytykseen kun vähän tietää, mitä siellä voi tapahtua.

ON: Viikko sitten lääkäri totesi pään kiinnittyneen, ja neuvolatäti oli kovasti sitä mieltä, että ensisynnyttäjällä synnytys alkaa yleensä kahden viikon kuluessa siitä. Voi siis kohta olla jännät paikat… Sitä odotellessa =) Kipeitä supistuksia tulee muutamia illassa, mutta menevät aika nopeesti ohi. Mutta täällä siis valmistaudutaan siihen, että lähtö voi tulla piankin.

Lisconen & pikkujannu 39+0
 
Onnea Miips , paiju ja Mileon :flower:

Kiitos synnytyskertomuksista, niitä on mukava lukea :)

Pitää myös käydä päivittäin katsomassa, ketkä ovat saaneet vauvat syliin - hurjan paljon vauvoja jo syntynyt - IHANAA :heart:
 
Täällä poksui 40 tänään! Monitoreilla käytiin äsken, supisteluja oli noin 6 minuutin välein, ei mitään kivuliaita vielä.. Lääkäri sanoi että 4-5 päivää saattais mennä vielä. Painoarvio tytöllä oli 3,8 kiloa, katotaan mimmonen tyttö sielt tulee pihalle, mahtuuko pienemmät vaatteet edes päälle :D sais tulla jo, syli on niin tyhjä <3
 
Miips Onnea sinne koko perheelle! :flower:

Mulla irtos tossa toissapäivänä limatulppa. Eka huomasin että oli ihan pikkuruinen hyytelönpalanen pikkuhousun suojassa. Sitten hetken päästä kävin pissalla ja pyyhkiessä paperiin jäikin oikeen kunnon klöntti! :eek: Parina yönä heräilly kipeisii supistuksii mut siihen ne kaikki on jääny :( Sais tää penska tulla jo pihalle!

PS. Ihana lukee noita synnytyskertomuksia! Lisää vaa kaikki kekkä ei oo vielä kirjottanu! :)

Neyski +poitsu 39+5 :kiss:
 
onnea Miips ja mileon! :heart: :heart:

Saako sairaalassa käyttää nettiä
? Tai siis onko siellä joku avoin netti? Kun monet päivittelee sairaalastakin naamakirjaa ja vaikka mitä ja mä en tiedä sellasesta mahdollisuudesta mitään, kun puhelimenkin käyttö on osastoilla kielletty... :ashamed:

et jos musta ei kuulu pitkään aikaan mitään niin oon siellä sitten, huomenna aamulla aikaisin sinne... saa nähdä miten käy, olo on todella kurja ja masentunut, toivottavasti luonto hoitaa asiat niin että en masennu lisää. : /

Voikaa hyvin!!!! :hug:
tömpsis ja persikka 41+0
 
Hurjasti vauvoja saapunut maailmaan, onnea kaikille! <3 ja kiitos synnytyskertomuksista!

Itsellä ei mitään oireita lähestyvästä synnytyksestä. Kärsimättömäksi käyn. Ja koko ajan olen ajatellut että vauvan jouluksi vielä saisin.. Pää on kuulemma tosi alhaalla, kiinnittymisestä ei mitään osannut sanoa. Vauva kyllä potkii ja myllää masussa edelleen ankarasti.

tömpsis kättärillä ainakin saa synnyttäneiden osastolla käyttää nettiä ja siellä on siis sairaalan langaton verkko.

Iikki rv 38+3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea onnea kaikille vauvan jo saaneille! :flower:

Täällä kans kärsimättömänä odotellaan.. Tänään neuvolassa kätilö teki sisätutkimuksen, ja kanavaa ois noin puolet enää jäljellä ja 1 cm auki, limatulppaa sai myöskin tulemaan. Positiivista kuulemma myös se et vauvan pää painaa tosi tiukasti kohdunsuuta vasten.. Verenpaine huiteli tosi korkeella, mut meinas et johtuu tästä hervottomasta turvotuksesta ja sit valvomisesta ja väsymyksestä.

Neuvoi nyt sit vähän jotain rasitusta (pesin lattiat :D) ja illalla rentoutumista esim. saunassa. Koitetaan nyt ohjeiden mukaan ja katotaan joko pian olis lähtö!

Tafgu 39+1
 
moikka pitkästä aikaa!

meille syntyi tiistai-iltana 10.12 klo. 22:14 terve tyttö mitoin 3510g ja 51cm. rv 41+4. synnytys lähti spontaanisti käyntiin yhtäkkiä alkaneilla säännöllisillä ja kipeillä supistuksilla puoli kuudelta illalla. sairaalaan mentiin ysin maissa ja vähän ennen kymmentä tehtiin eka sisätutkimus, jolloin olinkin jo 8cm auki (olin varma ennen tutkimusta, et laittavat vielä kotiin :D) ja tutkimuksen jälkeen viimeiset 2cm menikin vauhdilla ja ponnistusvaihe kesti 2min. mitään kivunlievitystä en ehtinyt saamaan, koska eteni niin vauhdilla. hengissä kuitenkin selvittiin ja tyttö on ihana <3 tänään päästiin jo kotiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Neyski ja Jeccika
Onnea mileon:flower:, Miips:flower: ja jen_ni:flower:

jen_nin synnytys kuulosti nopealta ja "helpolta" ensisynnytykseksi, ihanaa :)!

Jännä kuukausi meillä,ku vauvoja syntyy ku sieniä sateella ;)! ja ku lukee teidän kertomuksia, niin jännitys nousee itelläkin...nyt alkaisin olee valmiimpi henkisesti poitsun syntymiseen :)! Mulla oli ke. neuvola ja sain ajan viikon päähän,mut täti tuumas etten enää tulis...jaiks, mitä!? Olin ihan että "apua, ei kai vielä!?" :D...vaikka eihän tässä muutenkaan ois ku pari viikkoo la...tuntunu vaan et siihen on aikaa! Kaikki oli neuvolas hyvin, paino 70,4 kg (en oo ikinä painanu ton vertaa) että se 16 kg tullu ny...sf. 33 ja hb. 126, vauvan pää jo tosi alhaalla (kävellessä tuntuu pallo jalkojen välis,auts) ja on jo tarpeeks iso varmasti, että tulis vaan ettei liian isoks pääse :p

MeMaMi ja poitsu 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: jen_ni
Onnea hirveästi kaikille vauvansa jo saaneille!! :heart:

Empäs ole taas pitkään aikaan kirjotellut, kun aika kuluu tuolla face ryhmän puolella :)
No viime kerralla taisin mainita jotain käännytyksestä kun vauva oli poikkitilassa, mutta onneksemme siihen ei jouduttu vaan neiti kääntyi ihan itse lääkärintarkastukseen eli viikolla 36. Sen jälkeen menikin pari viikkoa ja maha alkoi hirveästi kutista. Mut laitettiin menemään labraan ja sieltä vastaus tulikin että raskaushepatoosi olisi. Maksa ja sappi arvot koholla. Aika nopeesti saatiin aika äitipolille ja uudet verikokeet näyttivät että arvot vain nousee ja nousee. Äitipolilla oltiin käyrillä, sikiön ultrassa, ylävatsan ultrassa ja viellä pumpattiin kaiken maailman hepatiitti kokeita, jotta ne voitaisiin poissulkea.
Sisä tutkimuksessa kohdunkaulaa oli vielä 3cm jäljellä ja suu oli täysin kiinni. Nämä siis viikoilla 39+1. Sitten käytiin seuraavalla viikolla eli nyt 40+1 kontrolli käynnillä, jossa selvis että maksa ja sappi arvot olivat kummatkin laskeneet normaalin tasolle. Hyvä juttu vauvan ja minun kannalta, mutta vähän ehkä itsekästä sanoa että ärsytti kun ei sitten tällä viikolla käynnistetäkkään. :/ No kaipa meille tulee joulun vauva jos päättää sen 2 viikkoa olla myöhässä. Niin ja nyt tuo kohdunkaula oli lyhentynyt 1cm ja suu oli noin 1cm auki. Ärsyttää kun melkeimpä joka päivä tulee kipeitä supistuksia, mutta mitään ei tapahdu. Lähtis nyt ees kunnolla tulemaan!! :D Sf-mittaa ei ole otettu kun melkein 2 viikkoa sitten viimeksi, mutta ultran painoarvio (40+1) oli 3630g :) Eli hyvän kokoinen tytsy tulossa :) Painoa mulla ei ole tullut kun se 6,7kg raskauden aikana ja se on jumittanut samassa lukemassa jo viikolta 35 asti.

Kärsimätön odottaja
Saanu ja sen Linnea 40+4 <3
 

Yhteistyössä