~*~Joulukuun tonttuset 2013 joulukuussa ~*~ Vihdoinkin meidän kuukausi!

Meille syntyi 21.12.13 puolenyön jälkeen kaunis tyttö!:heart: mitat 3185g ja 48cm. Synnytys oli nopahko (minun makuuni) ja olin jo valmiiksi ennen synnytystä kuolemanväsynyt... hemoglobiini olikin sitten enää 65 synnytyksen jälkeen. Tänään päästiin onneksi kotia ja jospa se arki alkais tästä sitten rullaamaan :)
 
Onnea diipadaapalle pienestä tytöstä!

Ei tullut tännekkään jouluvauvaa. Tudkin tulee uudeksi vuodeksikaan, varmaan tässä käynnidtyksren joudutaan ja saan unohtaa haaveet luonnonmukaisesta synnytyksestä. Masentaa. Oon kolme päivää kokeilut kaikkea kolmea S:ää ja lenkkeilyt ja tänään juossut aleissa eikä supistuksen supistusta. :(

Iikki ja tyttö 40+4
 
Ei täälläkään merkkejä, et ois vauva tulossa. Viimenen neuvola tänään käyty ja kaikki hyvin. 2.1 ois sitte yliaikaiskontrolli, jollo 41+1. Katsotaan tuleeko poitsu ennen sitä.

Paivih ja palleroinen 40+2


Muoks. Huomasin just neuvolakortista, että mun streptokokki näyte on ollu positiivinen??! :eek: kellään muulla ollu?
 
Viimeksi muokattu:
Ei täälläkään merkkejä, et ois vauva tulossa. Viimenen neuvola tänään käyty ja kaikki hyvin. 2.1 ois sitte yliaikaiskontrolli, jollo 41+1. Katsotaan tuleeko poitsu ennen sitä.

Paivih ja palleroinen 40+2


Muoks. Huomasin just neuvolakortista, että mun streptokokki näyte on ollu positiivinen??! :eek: kellään muulla ollu?
paivih tiedätkö mitä yliaikaiskontrollissa tuolloin tehdään? Mietin vaan kun meillä päin on nyt vielä ensi tiistaina 41+1 normi neuvola ja sitten saan varata yliaikaiskontrolliin 41+5 päivälle ajan, jolloin melko rutiinisti käynnistetään, jos en itse vastustele.
 
Onnea Diipadaapa! :flower:
Täällä kans jännätään tuleeko nyt sitten uudenvuoden vauva, ei mitään merkkejä kyllä vielä mihinkään suuntaan. Supistelut on ehkä jopa laantuneet kun oon ollut kipeänä, mikä tietysti ihan kiva kun jos jo valmiiksi sattuu yläpäähän niin ei sitä alapääkipua siihen enää rinnalle kaipaakaan.. =) Huuh. La ens viikolla, vaikea uskoa sitäkään. Vointeja kaikille vielä kasassa oleville!

Tiikeli ja tulokas 39+4
 
Iikki: Mmm.... Mä käsitin, että silloin käydään synnärillä ihan vaan sydänkäyrillä ja sisätutkimuksessa. Mut en kyllä oo ihan varma. Pitäis kysellä kavereilta, jos joku ois sattumoisin käyny kyseisessä kontrollissa. :D Tietäis vähän varautua sitten itekki et mitä sitä ottaa mukaan sinne. En hoksannu neuvolatätiltä asiaa kysästä.

Miehelle just tuumin tuossa, että ompa outoa kun on jo laskettuaika menny ja kaikki sanonu et ku kyllästyttää ootella. Ja mulla ei oo minkäännäköistä fiilistä, että tämä on menny yli ja pitäs jo syntyä. :DD Mies mietti, että mitenköhän hän töissä osais sanoa isyysvapaan alkupäivästä. Toki hän on ilmoittanut että tammikuussa pitää, mut hankala sanoa alkupäivää. Hmm..

Paiviha ja palleroinen 40+3
 
No kannatti avata suunsa. Edes puolen tunnin välein yön läpi supistuksia jotka herätti ja nappasin vielä särkytroppia et siais nukkua. Aamulla tulppa irki ja nyt parit kipeet supparit tunnissa puskee. Hitaasti, mutta toivottavasti edeten menis tää nyt loppuun asti. Oli vuosi sit mikä tahansa kun on ulkona.
Mulla on kans rv 41 vika neuvola ja siitä vast kontrollia sopimaan jos tarvii.
 
Paljon onnea vauvan saaneille! <3 Toivottavasti kaikki jaksavat tulla laittamaan tänne uutiset vauvojen syntymästä, te loppukuustakin ja tammikuussa synnyttävät :) Itse käyn täällä edelleen joka päivä lukemassa kuulumisia.

Haikea olo kun joulukuu alkaa olla lopuillaan ja kohta kaikki ovat saaneet nyyttinsä syliin. <3 Teidän kanssa oli ihana jakaa iloja ja suruja. Alkaa olla oikeasti ikävä raskausaikaa ja pelkään että mulle iskee pian raskauskuume! :D No ehkei sentään...

Miten sinne teidän fb-ryhmään pääsi liittymään?! Yv:tä Neyskille, mut kuinka laitan täällä yv:n??? En osaa...

Täällä menee oikein hyvin. <3 Vauva on niin ihana ja niin mahdottoman rakas. Hän on saanut jo nimen :) Nimijuhlia vietämme parin viikon päästä.

Ihan hirveästi tsemppiä teille odottajille! <3 <3

Merve ja pikkumies 3 viikkoa
 
Tänään poksuis kuukautisten mukaan laskettu aika. Saa nähdä kumman lasketun ajan mukaan pikkuinen tulee :)

Paksua limaa tullut pari päivää ja joka päivä supistelee jonkin verran. Yks ilta mulla oli monta tuntia säännöllisiä kipeitä supistuksia, mutta ne sitten taas loppui. Mistä minä tiedän millon sinne synnärille pitää lähteä, mitä jos ne supistukset loppuu :eek: Edellisessä synnytyksessä ei ollut ollenkaan tämmöstä ongelmaa. Melkeenpä toivon, että synnytys alkais vesien menolla niin ainakin tietäis, että milloin pitää lähteä....

Minäkin haluan jo käärön syliin!

Judidi ja Venkula 37+5
 
Onnea myös täältä kaikille vauvan saaneille ja vielä odottaville!

Ei varmaan auta yhtään, mutta minulla myös haikea olo kun mietin loppuraskautta ja kaikkea sitä odottamista ja jännitystä. Enpä olisi uskonut kun muistelee sitä malttamattomuutta mikä oli ihan loppuviikoilla. On ollut mukavaa jakaa täällä kaikkea iloa ja myös niitä ärsyttäviäkin asioita. Harmi että ketju hiljennyt näin loppukuuta kohden. Itsekin olen tuon vauvelin kanssa ollut kiireisenä (vaikka vauva onkin helppo tapaus :) ) ja sitten kun on aikaa niin ei oikein jaksa tulla kirjoittelemaan vaikka käykin lukemassa säännöllisesti. Ja aika menee hurjan nopeasti. Aiemmin mietin että haluan vaan yhden lapsen mutta nyt kun mietin kaikkea tätä niin uskon että vielä joskus tulevaisuudessa toisenkin lapsen haluan. On tässä kuitenkin niin paljon kaikkea ihanaa kaiken inhottavan kuten pahoinvointien tai synnytyskivun lisäksikin. Mielialat ovat edelleen vaihdelleet aika hurjasti mutta eiköhän tämäkin vaiva ohi mene. Täällä jännittelen teidän odottajien puolesta :)

Judidi Itsekin ajattelin ennen synnytystä että voikun vedet menisi ensin niin ainakin tietäs lähteä sitten kun pelkäsin kans etten tiedä millon lähteä. Kuitenkin synnytys lähti käyntiin sitten supistuksilla ja kyllä ne oli erilaisia mitä aiemmin oli ollut vaikka ei tosin niin kivuliaita mitä olin pelännyt tai kuvitellut. Niitä supistuksia kun tuli tiheästi ja ei helpottanut panadolilla niin kyllä sitten tiesi että nyt soitan uudestaan synnärille ja lähden sinne. Eikä se haittaa vaikka turhaankin kävisi jos siltä tuntuu ettei oikein tiedä onko se sitä vai ei. Niin ja sitten kun sairaalassa jo salissa alko olla 5-6cm auki niin kyllä ne kivut räjähti että jos oisin siihen asti jäänyt kotiin (siis vaan noin tunti myöhemmin kun tultiin synnärille) niin kyllä varmasti oisin lähtenyt tukka suorana! :)

Hyvää loppuvuotta kaikille ja toivotaan että vauvat ei anna odottaa ihan viimesiin mahdollisiin viikkoihin asti!

Miips ja pikkumies 2vko 6pv
 
Minäkin käyn päivittäin tilannekatsauksen lukemassa. Ja monet kerrat vieläpä. :) Jotenki tämä loppuraskaus on ollu niin hyvä, että onko tämän pakko loppua kohta? :D Joten mulla ei ole kiire vaikka laskettuaika meni jo useampi päivä sitten. :)

Paivih ja palleroinen 40+4
 
Onnea kaikille vauvautuneille ja tsemppiä vielä odottajille loppurutistukseen!! :heart:

Minä oon siirtynyt tonne lapsen saaneiden joulukuisten ketjuun. :)

Oma synnytyskertomus jäi kirjoittamatta, mutta voisin tässä nopeasti jotain kyhäistä vielä ennen ku vauva herää.

Mulla synnytys alkoi klo 5.30 lapsiveden menolla. Heräsin siihen. Tuli ihan kunnolla kirkasta vettä. No heräilin ja hihkuin siinä jes jes ja maltoin syödä aamupalan ennen sairaalaan lähtöä. Tunnin päästä oltiin laitoksella käyrillä ja sisätutkimus tehtiin. Vettä tuli tasaisesti koko ajan, välillä lorahdellen. Limaista ja veristä vuotoa tuli myös supistusten myötä. Supistukset alkoivat kunnolla sairaalassa käyrillä ollessa ja jouduin juoksemaan vessassa koko ajan. Yritin muistaa syödä vielä tuossa vaiheessa, että jaksaisin pitkän päivän.

Tilanne etenikin sitten nopeasti kivuliaaksi ja käyriltä siirryin suoraan 4 cm auki olevana synnytyssaliin. Ilokaasulla ja pallon päällä selvisin jonkin aikaa, mutta sitten supistukset voimistuivat niin nopeasti niin pahoiksi, että halusin epiduraalin. Tässä vaiheessa oli 5-6 cm auki. Epiduraali auttoi ja antoi mahdollisuuden kerätä voimia ponnistusvaihetta varten. Supistukset tekivät tehtävänsä puudutettunakin oksitosiinitipan kanssa ja kohdunsuu aukesi 10 cm tasaisesti.

Lopulta sain luvan alkaa ponnistamaan pikkuhiljaa ja puudutusta vähennettiin että tunsin supistukset ja ponnistustarpeen paremmin. Ponnistusvaihe kesti 40 min. Välillä otin ilokaasua pahimpaan kipuun, pupendaalipuudutus oli laitettu jo ponnistusvaiheen alussa.

Sain ähkiä loppua kohden ihan kunnolla että sain pojan ulos. Välilihaa leikattiin hieman, mutta onneks ei tullut repeämiä. Ja mikä vonkale sieltä tulikin! 4,5 kg lähes, päänympärys 38 cm. Ponnistin niin, että silmien allekin tuli verenpurkaumat... :) Kovaa työtähän se oli, mutta niin sen kaiken arvoista!! Kokonaisuudessaan synnytys kesti n. 13 h lapsiveden menosta. Kätilöt olivat ihan mahtavia, samoin mieheni! Itsekin pysyin rauhallisena ja päättäväisenä koko ajan, kontrolli säilyi itselläni.

Mulle jäi synnytyksestä positiivinen mieli ja se oli kaiken kaikkiaan voimaannuttava kokemus! Olen onnellinen, että sain kokea tuon elämän synnyttämisen ihmeen yhdessä tärkeimpien ihmisten kanssa.

Liise ja poika 3 vko
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille vauvautuneille!

Meille syntyi ihana poika 20.12.2013 klo 8.58 (rv 40+1) <3 Painoa pojalla 4052 g ja pituutta 52 cm.

Jouduin tuon viikon maanantaina osastolle tarkkailuun korkean verenpaineen takia. Keskiviikkona synnytystä alettiin käynnistellä ballongilla, ja torstaiaamuna puhkaistiin kalvot ja jatkettiin ballongilla alkaneita supistuksia oksitosiinilla. Kohdunsuu ei kuitenkaan 1,5 vrk:n käynnistelyn jälkeenkään auennut 5 cm enempää, joten perjantaiaamuna päädyttiin sektioon. Synnytys oli siihen asti ollut melkoisen haasteellista syystä jos toisestakin, ja itselläni oli jo voimat ihan lopussa, joten olin sektiopäätökseen erittäin tyytyväinen. Leikkaus meni todella hyvin ja olen myös toipunut siitä mainiosti. Tuloksena 10 pisteen poika, aivan ihana tapaus <3

Arki on lähtenyt rullaamaan oikein mukavasti. Poika nukkuu yöt 3-4 tunnin pätkissä, päivällä mennään vähän lyhyemmillä unilla. Luonteeltaan poika on melko rauhallinen, itkee jos on asiaa ja rauhoittuu heti kun hätä on hoidettu. Ollaan kyllä niiiiiin onnellisia tuosta pienestä ihmeestä =) Niin mainio tapaus.

Lisconen & pikkujannu 1vk 2 pv

PS. Tsemppiä vielä kaikille odottaville! Odotus palkitaan kyllä =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neyski ja iikki
Onnittelut kaikille vauvautuneille ja tsempit vielä loppuraskauteen kasassa oleville :)

Miips - mulla on ihan samat fiilikset. Olen jo alkanut haaveilla toisessa vaikka olin vahvasti sitä mieltä että yksi riittää. Tosin tänä aamuna kun olen taas valvonut puol yhestä neljään aamulla mietin että olenko ihan viisas mutta tuo neiti on niin suloinen että tahtoo toisen...onneksi tässä on hetki pakko odotella kun neiti tuli sektiolla maailmaan.

Maikkis ja typy 6 vkoa
 
Nyt alkaa näyttämään siltä, ettei meille joulukuun vauvaa tule. Jos sitten ottaisi iltapäivällä ässät käyttöön ja kokeilisi saada vuoden ensimmäisen vauvan :D

Onnellista uutta vuotta kaikille odottajille ja vauvaperheille!

Iikki ja tyttö 41+1
 
ETUSIVU PÄVITETTY VAUVAUTUNEIDEN OSALTA!

Täälläkin taitaa hyvin mennä tammikuun puolelle, ennenkuin poika syntyy. Ei oo yhen yhtä merkkiä, että tänään tulis. Saa nähä vieläkö tosiaan sen yliaikaiskontrollin ehtii käydä. :D

Mukavaa uudenvuoden aattoa kaikki mammat ja vauvat ja tulevat vauvat <3 Palataan ensi vuonna asiaan. (Okei, myönnän että käyn kuikuilemassa täällä kyllä tänään vielä pariinkin otteeseen tapahtuuko mitään)

Paivih ja palleroinen 40+6
 
Iikki: Mulla vähän sama tilanne ja sairaalakin meillä sama. Onko sulle sanottu mitään yliaikaisseurannasta? Aikasemmin mua ei haitannut mitään muiden jokojoko -kyselyt, nyt hieman puuduttavaa....grr!

Haje 41+0
 
Haje, sen verran mulle on sanottu että voin varata yliaikaiskontrollin vikan neuvolan jälkeen, joka on torstaina, jos tarve on. Ja se kuulemma pitää varata 41+5 päivälle eli mulla se olisi lauantaina. Alkavat kuulemma melko rutiinisti kättärillä käynnistämään tuolloin, jollei itse vastusta käynnistystä. Itse en haluaisi käynnistystä, jos kaikki ok, mutta voi olla etten jaksa enää odottaa :D saattaapi olla että synnärillä sitten tavataan!
 
Tytön kanssa kotiuduttu tänään <3 29.12 klo 4.31 saapui maailmaan. Joten supistusten alkaminen aloitti synnytyksen. Säännöllisesti alko 28.pvä klo 22 ja 01 oltiin sairaalassa ja siitä muutaman tunnin päästä kylpemisen, ilokaasun ja spinaalin turvin lapsi saapui. Imetys lähti heti rullaamaan ja paino on jo nousussa. Nyt nukkumaan senmitä raketit antaa myöden ja huomenna uusi päivä koko perheen kera!

Tsempit viellä vihoviimeisille masuille!!!!!
 

Yhteistyössä