Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

Tervetuloa ÄiteeX, niin ne pikkupirpanat voi näemmä noinkin vaan saada alkunsa :)! Ihana tarina.Hitsi että nauroin tolle sun ellottaa & vollottaa jutulle ku itellä ihan sama meininki. Jos ei okseta niins itten oon vaan super herkkänä ja vetistelen :D.

Mä oon saanu mandariineilla ja appelsiinimehulla itseni nyt taas kasaan. Tuolla mies häärää uunilohta ja kermaperunoita joka on yks mun lempi ruuista ja ois kyllä vaikee kuvitella ettei se menis alas. Kokeillaan :D.

Mä kerroin nyt kahdelle kaverille, jonka kanssa ollaan lähdössä vapuks tyttöjen reissulle ja molemmat oli kyllä tosi ällikällä lyötyjä. Kivasti ne otti homman, kun lupasin pysyä menossa mukana vaikka olis oloakin :). Juomattomuus ei nyt tunnetusti mun kohalla ole ees ongelma, kun osaan kyllä hipata ja olla ihan hönppä ihan selvinpäinkin ja olen sitä harrastanutkin monissa kemuissa.

Hei toi bodyshopin puikko pitää hommata kuulostaa niin ihanalta eli kiitos vinkistä!

Tukiverkot mulla on kyllä kohillaan kun kaikki lähisukulaiset paitsi miehen sisko asuu samassa kaupungissa ja appivanhemmat vielä ihan tossa 400 metrin päässä. Anoppi on päiväkodissa töissä, niin on vielä maailman luotettavin lastenhoitaja. Oma äitini hössöttää nyt jo mun kummitytöllekin mun puolesta kaikkea tavaraa, että kyllähän sillä mummokuumetta taitaa aika pahasti pukata, vaikkei siitä puhukaan. Kavereita asuu täällä myös paljon, kenestä varmaan apua ja seuraa saa. Mun pienen pienen kummitytön äiti on kanssa ihan intona tästä mun raskaudesta, päästään yhdessä tekemään lapsiperhejuttuja :).
 
Mä koen, että meillä tukiverkot on hyvällä mallilla! Samalla paikkakunnalla asuu kilometrin säteellä poikaystävän molemmat vanhemmat ja veljet, ja molempien yhdet isovanhemmat. Noin 30 minuutin ajomatkan päässä sijaitsee molempien toiset isovanhemmat, mun molemmat vanhemmat ja poikaystävän sisko miehensä ja 8kk ikäisen poikansa kanssa. Lisäksi ympäriltä löytyy myös ystäviä, jotka on jo nyt ilmoittaneet, että lemmikkejä saa viedä hoitoon, jos tuntuu, ettei omat kädet enää riitä. Pelkästään tulevia isovanhempia uusien kumppaneidensa kanssa löytyy jo 8 - ei oo nimittäin auttavista käsistä pulaa ja siitä oon kyllä onnellinen. :)
 
Viimeksi muokattu:
Aiemmat synnytykset: 38+3, päätyi kiireelliseen sektioon kun ei sitten laskeutunutkaan ja lapsivesi vihreää. Napanuora oli kahdesti jalan ympärillä. Toinen 36+5, oli tuloillaan jo 10 vkoa, levossa meni se raskaus, syntyi niin vauhdilla että synnytyskertomuksessakin lukee vain "tuli ja synnytti".

Raskausarvet kyljessä yksi ja tisseissä parit haaleat. Ihotyypin uskon vaikuttavan enemmän kuin rasvailun...

Vanhemmille raskaudesta kertominen... En tiedä miksi, mutta mua jännittää miten mun vanhemmat reagoi... Tai jotenkin. Isäni kommentoi vähän aikaa sitten tyyliin et millonkas nuo lapset menee hoitoon, et ois jo aika... Ärsytti se kommentti... Onhan ne hoidossa olleet vuoden verran, mut muuten kotihoidossa - nytkin mun opintovapaan ajan olleet kotona. Saakeli, jos meille edullisrmpi hoitaa kotona niin hitto sitä muitten tartten kommentoida!!! Argh!!!

Oireita Väsymys tullut taloon. Onneksi tiedossa enää opintojen viimeistelyä ja satunnaisia työkeikkoja vain niin saa hyvin levättyä... :)

Onne 6+3
 
Hei mähän oon ihan unohtanut punasella merkata mun neuvolan eli 25.4. eka neuvola.

Onne täälläkin on ihan karmaseva väsymys, vedin just tunnin päikkärit kun silmät ei enää pysyneet auki. Oisin voinu nukkua vissii loputtomii, mutta mies tuli herättää, ettei sit ihan yöunet menis.
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Mulla on ollu tota kylmä-kuumaa! Enemmän kyllä kylmää :/ Varasin muuten ekan neuvolan, se on 17.5. Eli se ois rv 9. Katoin et ekasta oli eka neuvola rv 7 ja sit tokasta rv 10.. Kovasti vaihtelevaa ;)
Oireet on pysyny aika samoina. Edelleen kahvia juon ja kovasti ihmettelen, miksei se yhtään ällötä :D no ehkä sekin aika tulee vielä.. Luin jotain mitä olin ed. raskaudesta kirjotellu, niin pitkälti samoja oireita.
Vaikka olo on välillä epätodellinen, niin oon päättäny olla murehtimatta turhia, ja nauttimaan raskaudesta :) Jopa nimiä tänään vähän mietiskelin :) Mites muut, onko nimiasiat vielä käynytkään mielessä?
 
Olisikin joskus kuuma, tuntuu et täällä ollaan kylmissään koko ajan! :ashamed:

Niin ja ne tukiverkostot on täällä ihan hyvät, molempien vanhemmat ja paljon muitakin sukulaisia asuu tässä melko lähellä. Etenkin meidän äiti saattaa tästä suorastaan villiintyä kun on hänen ensimmäinen lapsenlapsensa kyseessä, mutta hyvähän se vaan on että on auttavia käsiä :)

Tafgu jännä sattuma, itsekin nimittäin tuossa tänään aiemmin mietin nimiä ja katselin netistä sellaisia tosi erikoisia ja sitten niitä viime vuosien yleisimpiä. En siis siksi että sieltä jonkun löytäisi, vaan ehkä ennemmin toisin päin..Mutta joo, siis on nimiä mietitty ja mulla oliskin tässä hetkellä varmaan about kuudelle lapselle mietittynä etu- ja toinen nimi-yhdistelmät :D

Vielä kolme päivää varhaisultraan. Tuntuu että plussatestin teostakin on jo ikuisuus ja kaipaisi jo kovasti jotain konkreettista todistetta siitä että tässä ollaan ihan oikeasti raskaana..

Amalia 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Tukiverkosto on meillä hyvä nyt kun asutaan taas molempien kotiseudulla. Lähes kaikki kaverit ja vanhemmat on lähellä. Kahden ensimmäisen syntyessä asuttiin 250km päässä ja siinä sen huomasi miten tärkeä se tukiverkosto on..

Aiemmat synnytykset: ensimmäinen rv 39+5 ja kesto 12h, toinen rv 38+0 ja kesto 4,5h. Toivottavastikoas syntyisi myös ajoissa. Odotukset ovat korkealla, joten voi tulla aika pitkäksi jos menee yli. :LOL:
Molempien kohdalla pyöräily on ollut kohtalokasta; paikat on alkanut aueta. :)
 
tukiverkostot on meilläkin hyvät. Kummankin vanhemmat asuu 10 kilometrin päässä ja kummankin kaikki sisarukset samalla säteellä. Isovanhemmat on meillä molemmilla hautausmaalla. Kaikki kaveritkin asuu tässä lähellä.

Lähimmille ystäville ollaan kerrottu pienestä ihmisen alusta, vanhemmille kerrotaan sitten äitienpäivänä kun meillä on sillä viikolla se varhaisultra :) tietää sit monta on kyydissä, jos kaikki on hyvin. Omalle äitille tekisi mieli kertoa jo nyt, koska äitille oon kertonu kaikista mein hoidoista ja hyö lupas maksaa osan hoidoista jos meille tulee tiukkaa. Eka inseminaatio olis pitäny olla tässä kierrossa, mut pääsiäisen takia tosiaan jäi väliin.
 
Meillä on ollu nimet selvillä jo ennen plussausta.. :D Tai tytölle on etunimi + toinen ja kolmas ja pojalle pelkkä etunimi, jolla masuasukkia ollaankin kutsuttu jo muutaman viikon. Jos selviikin, että on tyttö niin kyllä kestää hetki totutella kutsumaan eri nimellä.

Mä oon yleensä kamala vilukissa ja kesätkin mennään villasukkien kanssa, mut nykyään on hiki lähes jatkuvasti.

Missä vaiheessa teillä muuten on aiemmat raskaudet alkaneet näkymään? Mä oon ollut ennen todella huono syömään, eli oon tankannut itseni kerran päivässä tai kahdessa täyteen, mut plussauksen jälkeen alkanut syömään aamupalan, kaks ruokaa ja iltapalan. Kolmessa viikossa tullut kuus kiloa lisää ja lihoominen näkyy sen verran, että fiksuimmat ulkopuoliset osaa jo päätellä. Sitä kiinteää vauvamasua odotellaan vaan jo niin kovin, vaikka kaikki tietenkin ajallaan. <3
 
moi :)

onne: eikä! mun syntymästä kirjotettiin täsmälleen samoin sanoin äidin neuvolakorttiin, "tuli ja synnytti" :D meinasin kyl syntyä jo hissiin... :p

nimet: meillä on ollut jo vuosia pojalle nimi valmiina, saa nähdä päästäänkö nyt jo käyttämään se :) tytölle ei aavistustakaan, esikoisen nimi tuli mun nukutus-huuruisista aivoista ja miehen "vitsailusta" :heart: ja jäi sitten soimaan päähän niin pahasti, että se se sitten oli :heart:

Meillä kaikki on varmasti tosi iloisia sitten kun kerrotaan ilouutinen, mutta en yhtään haluaisi kertoa... ei jotenkin nyt huvita. ehkä sitten ultran jälkeen uskaltaisi paremmin, vaikka kertoisin kyllä ihan samoille ihmisille keskenmenostakin...

Miksi täällä nykyään ilmoitetaan noita neuvola-aikoja ja ultria noin? Ja miksi ne on tuolla etusivulla? Aikaisemmin ei ole ollut, toi on ihan uutta mulle. Varmaan siihen on joku syy. Täytyy ite sitten ehkä opetella uusi tapa :) Loppuraskaudesta tosin on joka viikko neuvola, ei kai niitä tartte aina ilmottaa? Päivittäjälläkin ihan kauhee homma niitä tohon vaihdella :confused:

Voikaa hyvin
tömpsis ja persikkabanaani 7+5
 
Tukiverkostot meillä on hyvät, vain yksi lapsen isovanhempi asuu kauempana. Hoitoapua ei olla esikoisen (1v4kk) kanssa tarvittu vielä montaa kertaa, mutta hyvä tietää, että läheltä löytyy luotettavia ihmisiä. Ihan muutenkin kuin hoitoavun muodossa.

Edellinen synnytys kesti nelisen tuntia. Vaikka mulla oli se ennenaikaisen synnytyksen riski jo viikolla 26, poika syntyi 41+6 sikiökalvojen puhkaisun jälkeen. Oli siis käynnistysaika, mutta tilanne oli niin kypsä ettei lääkkeellistä käynnistystä tarvittu. Ollaan naurettu sitä, että ensin pelätään ennenaikaisuutta, sitten kärvistellään pitkälle yli LA:n ja lopuksi kaikki on ohi ennen kuin edes asiaa tajuttiin :)

Nimiä mulla on listattuna jo todella monta. Riittää varmaan juurikin viidelle muksulle nimi, on sitten poikia tai tyttöjä :)

Aina 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille! =)

Onne: Mulla on samanlainen tunne, jännittää raskaudesta kertominen omille vanhemmille. Kuulostaa ihan hassulta, koska eihän tämä heidän asiansa oikeastaan ole, siis heidän päätettävissään. :) Minun vanhemmat vain ajattelevat, että meille riittää yksi lapsi, ovat joskus sanoneet tällaisia kommentteja: "Nauttikaa nyt rauhassa esikoisesta ja antakaa hänen olla rauhassa pieni" tms. Ja tiedän, mitä he ajattelevat meidän tilanteesta, mies tosiaan vielä opiskelee, valmistuu kylläkin kesällä ja toivomme, että saa töitä. :) Asumme vuokralla kaksiossa ja mun vanhemmat ovat aina huolissaan meidän raha-asioista... Mieheni isä on kuollut, hänen äidilleen olemme jo kertoneet raskaudesta. Mutta miehen äiti nyt on vähän... erilainen muutenkin. Oli kyllä onnellinen meidän puolesta. :) Olen päättänyt, että kerron äidilleni ensi viikolla varhaisultran jälkeen. Pohdin koko ajan, millä tavalla kertoisin hänelle.

Esikoisen synnytys: Esikoinen syntyi rv 40+1 ja synnytys kesti n. 12 h. Uskon ja toivon, että tämäkin tulokas, jos nyt loppuun asti päästään, syntyy ajallansa. :) Esikoisesta mulla alkoi näkyä raskausmaha n. rv 15-20. Viikolta 12 alkoi olla jo sellasta turvotusta aika paljon, omasta mielestä se masu oli jo niin iso silloin. :heart: Näin jälkeen päin kun olen katsellut kuvia, niin ei se kauhean iso silloin ollut vielä. :rolleyes: Äitiyshousuja rupesin silloin käyttämään n. rv 12 --->. Tällä kertaa varmaan joutuu ottamaan aiemmin noi housut käyttöön, tuntuu että nyt jo kiristää tavalliset farkut.

Nimet: Esikoisesta oli nimi valmiina jo ennen plussausta, ja jotenkin oli jo plussaamisesta sellanen tunne, että hän on poika, ja oli. :) Tällä kertaa nimi on valmiina tytölle, mutta ei pojalle. Saas nähdä...

Täällä on tullut ihana ällötysolo, jee! :) Tuttu olo, joka oli esikoisestakin. Nyt on toive ja tunne siitä, että ehkä kaikki onkin hyvin ja tulee menemään hyvin. Nälkä on koko ajan, mutta ei oikein mitään tee mieli syödä. Sitten pystyn syömään vain ihan vähän, koska muuten alkaa tehdä pahaa. Tällä hetkellä tekee mieli ihan hulluna makaronilaatikkoa, joten ei kun sellanen kohta uuniin! Rinnat myöskin lähes jatkuvasti arkana. Oon tyytyväinen näistä oireista. :)

tömpsis: minäkin mietin, miksi nuo ultra-ajat ja neuvola-ajat on laitettu tuonne etusivulle... onko ne vain ekat neuvola-ajat ja ultrat, vai pitääkö jatkossakin ilmoittaa neuvola-ajat? Niitä tosiaan alkaa loppua kohden olla niin kauheasti sitten.

Merve ja tulokas 7+0 POKS!!!
 
Yksi uusi mukaan? :)

7.12---SaaraW--33v--Toinen ( kolmas)--Tyks

Jos jonkin esittelyn nyt tässä vääntäisin.

Asumme Turun seudulla mieheni ja esikoistyttäremme Aadan 10kk vanhan kanssa.
(Kolmas) tarkoittaa sitä että meillä olisi kaksi lasta jos pieni Rasmus poikamme eli olisi menehtnyt mahaan rv 28+5. Hän olisi nyt reilu 6 vuotias
Lukuisia keskenmenoja takana en edes pysty laskemaan niitä. Ovat tapahtuneet rv 5-16 välillä
Tytär syntyi viime vuoden kesäkuussa, hän oli todellinen jättipotti" Olimme kärsineet lapsettomuudesta ennen Rasmusta ja hänen jälkeen. Tytär Aada syntyi terveenä 14.6 :)
Tämä raskaus oli suunniteltu. Otettii yhteys tuttuun lapsettomuusklinikkaan, ehdottivat että heti kokeiltaisiin inseminaatiota. Ensimnäinen ei saanut raskautta aikaan. Mutta toinen kerta on näköjään saanut :heart:
Nyt vain pelkään menettäväni hänet mutta ei ajatella pahinta. Olimme perjantaina klinikalla ja kyllä siellä näkyi pikkuinen:!

Saara ja Muru 7+1
 
Tervetuloa SaaraW! Harvinaisen rankka lapsettomuushistoria teillä takana, toivottavasti tällä kertaa menisi kaikki hyvin loppuun asti! :heart:

Muakin jännittää kertoa tästä kolmannesta mun vanhemmille..Ollaan aiemmin kerrottu jo heti alussa, mutta nyt mitä kauemmin menee, niin sitä vaikeammalta se tuntuu. Jotenkin meiltä ei ehkä enää odoteta lisää lapsia, niin sitten tuntuu, että mitäköhän ne ajattelee. Vaikka ovat varmasti tosi onnellisia. :)

Nimiä olen miettinyt, mutta ei vielä mitään varmaa. Enemmän olen keskittynyt vaunujen vertailuun. Vähän jopa mennyt liiallisuuksiin. :LOL: Löysinkin jo yhdet sopivat huuto.netistä, mutta onkohan vähän liian aikaista..:whistle:
 
reissusta palattu ja joten kuten palauduttu! en tiedä huomasko moni etten pahemmin juonut ja aavisteleeko ne nyt jotain, mut ihan sama sitten.. tuskin ainakaan tulee mitään kysymään. voi olla, et sit kun aikanaan kerron niin saattaa heittää et arvas jo reissussa, mut sen näkee sitten. siellä oli kyl osa niin tuiskeessa ettei ne ainakaan :D

en nyt jaksa lukea kaikkia uusia viestejä läpi, mut toivotan kaikki uudet tervetulleiksi :)

täällä on ilmeisesti kyselty, että millä viikoilla edelliset lapset on syntyneet. meillä esikoinen syntyi 40+1 ja synnytys kesti n. 6,5h. koko lasketun päivän kyllä supisteli eri tavalla kuin aikaisemmin, mut en sillon päivällä vielä olis uskonu et jo seuraavana aamuna olis tyttö sylissä. tosi nopeesti mun synnytys sit eteni kun kunnolla vauhtiin päästiin.

nimistäkin on ilmeisesti ollut puhetta.. meillä ei oo vielä kummallekaan nimiä valmiina, mut tytölle mulla on vaikka mitä nimiehdotuksia. pojalle ei mitään sellaista mikä miehellekin kelpais.. sen kanssa tulee kyllä haastetta, jos tää tulokas on poika. ja mulla on tällä hetkellä vahva poikaolo. johtuu ehkä osaks siitä et varhaisultrassa selvis mitä viikkoja pieni vastaa ja siitä on helppo laskea koska vauva on tarttunut kyytiin mukaan.. pojat kun on tunnetusti nopeampia niin siks mun veikkaus on poika ;) onko muilla jo tullut oloja vauvan sukupuolesta?

leppoisaa sunnuntaita joulukuisille!
jen_ni + pähkinä 7+4
 
Heippa vaan kaikille!

Josko sitä nyt itsekin liittyisi ryhmään. :)
Yhdessä ryhmässä jo olinkin eri foorumilla, mutta ketju oli poistettu.

Tässäpä siis näitä tietoja:
6.12./tiiti89/24/ensimmäinen/K-SKS


Testi näytti plussaa uskomattoman varhain; 3+3, tänään menossa 7+2.
Viime syksynä km, joten hieman on nyt epäuskoinen olo. Ei oikein iskostu tajuntaan, ei ehkä uskalla innostua, ainakaan ihan vielä. :)

Ensimmäinen neuvola-aika olisi tulevalla viikolla, 24.4. :)
 
Viimeksi muokattu:
]Nimistä on jo valmiiina. Tosin kerkee muuttuu vieö monta kertaa. Oli meillä esikoisellekin nimi valmiina mut loppujen lopuks nimi päätettii parii päivää ennen nimiäisiä :D

synnytys edelinen oli rv40+5 ja kesti sairaalan mukaan 6h eli säännöllisitä supistuksista. Itse öaskin et n 25h koska koko edellinen yö supisti säännöllisesti ja kivuliaasti, ne nyt vaan sattu kerran loppumaan tunniksi... Hngh!

Ällötys on tullut vieraaksi. Tiskikone pitäis täyttää mut kun pöydäll on eilisiä astioita niin se haju...en tie selviinkö :D

ainii tänää POKSUU 7+0 !!!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa myös mun puolesta uusille! :wave:

Sukupuolioloista; poikaolo mulla on nyt viime päivinä ollut, mut eiköhän tuo ehdi muuttumaan vielä monet kerrat :) Tai vaihtoehtoisesti vahvistuu vaan..

Täälläkin poksutaan tänään 7+0!
 
Miu äiti on pelottava. Se sano miule äsken kun siellä käytiin, et hää tietää et mie oon raskaana. Hää on kuulemma jo viikon tienny muka. Sanonu sillo jo iskälle ja pikkusiskolle. Mitä siin sit enää kieltämään.. sinne meni äitienpäiväyllätys :D äiti ties miun isosiskon raskaudestakin ennen kun sisko ees kerto.. vitsi se on pelottavaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene ja Onne
No niin, nyt saapui se aamupahoinvointi tännekin... Pari päivää on ollut pientä yökötystä ja äsken kun söin herkkuani raejuustoa, tuli äkkilähtö vessaan. Samalla tuli ylös omega3-kapselien kalaöljy, hyi. Täytyy kyllä iloita tästä oireesta, tiineenä selvästi ollaan! :D

Tukiverkostosta sen verran, että meillä se on melko heikko. Miehen vanhemmat asuu Australiassa ja veli USA:ssa, joten sukulaisten tuki tulee mun puolelta. Mun vanhemmat asuu noin 250 km:n päässä ja siskoni toisella suunnalla noin 170 km:n päässä eli ihan ex tempore ei ole heistä hoitajiksi. Kissoja on loma-aikaan hoitaneet meidän ystävät/työkaverit, heitä on onneksi tässä lähiseuduillakin. Vähän kyllä jännittää, miten tilanne muuttuu kun vauva tulee.

Nimiä ei olla vielä päätetty. Jotain ehdokkaita on keräilty vuosien varrella muistiin, mutta en tiedä, kuinka realistisia ne ovat. Meillä on nimille aika paljon vaatimuksia, kun valittu nimi pitäisi olla lausuttavissa (mieluiten samalla tavalla) sekä suomeksi että englanniksi. Esim. kaksoisvokaalit, kaksoiskonsonantit ja J-kirjain ovat kaikki pannassa. Toisaalta haluaisin, että nimi löytyy suomalaisesta nimipäiväkalenterista, vaikka sitten ruotsinkielisestä puolelta. Mies onneksi tykkää suomalaisista nimistä, eli ei siinä mitään. Anoppi ja appi ei vaan oikein handlaa kaikkien nimien ääntämistä, eikä haluta heitä millään tavalla "eristää" tästä lapsesta, kun ovat muutenkin kaukana ja tulevat näkemään lasta harvoin.

Huomenna eka neuvola, jee!

Kengu & Ruu 7+4
 
Huh huh, mitä oloja taas ollu koko tän viikonlopun. Gradua pitäis tehdä, mutta kun ainoa ajatus on, et pitääkö nyt mennä vessaan. Tulis sitte se oksennus, niin jos tää alituinen veivaava olo hellittäis hetkeks. Voi yök! (Jostain syystä miehen tekemän jauhelihalaatikko haisee niin järkyttävälle, etten kykene kunnolla jääkaapin ovea avaamaan, kun meinaa tulla lähtö vessaan. Ja siis olen syönyt sitä silti. Se vaan haisee kylmänä ihan hirveälle.)

Nimistä: Toiset nimet ollaan ajateltu "periyttää" meiltä vanhemmilta, joten ne on valmiina. Myös tytölle on nimi valmiina, mut pojan nimi on mietinnässä. Vaihtoehtoja on, mutta mistään niistä ei oo tullu sellasta varmaa oloa, et tämä se nyt on. Ja voihan se olla, että siinä vaiheessa kun lapsen näkee, niin tää nimiasiakin selviää. Jotkut lapset kun vaan on ihan jonkun nimen näköisiä ;)

Tukiverkosto on meillä ihan hyvä. Molempien vanhemmat asuu reilun puolen tunnin ajomatkan päässä, samoin suurin osa ystävistä. Samalla paikkakunnalla on joitain hyviä ystäviä, joilta varmasti myös tarvittaessa tukea saa.

Mitään oloa vauvan sukupuolesta ei edelleenkään ole. Tosin mies tähän sano, että poika sieltä tulee. Ja perusteli juuri tolla nimiasialla, kun tytölle on nimi selvillä ja pojalle ihan hakusessa vielä ;)

Onko kukaan huomannu, että raskaus vaikuttais ihon kuivumiseen? En tiiä johtuuko siitä vai jostain muusta, muta naama hilseilee ja iho tuntuu muutenkin kuivalta.
 

Yhteistyössä