Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

Heipä hei!
Varovasti ilmottaudun mukaan, maanantaina tehty positiivinen raskaustesti, joten hyvin alussa vasta ollaan. Laskettuaika saattaa muuttua parilla päivällä sitten ekan neuvolan jälkeen, en tiedä millä kiertopävillä' siellä halutaan tämä laskea. itse lasken nyt 32 päivän mukaan jolloin mun tietorivi olisi seuraava:
30.12. / Linttu / 31 / 3. /toivon totisesti että SAS eikä Tyks!

yhtään en ole ketjua lukenut, palaan asiaan joskus paremmalla ajalla!
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn ja Kettula
Hei, täällä mukaan ilmoittautuu vielä yksi joulukuinen! Millään ei uskoisi, että tämä on totta. Mitään varsinaisia oireita ei ole... Mutta kaipa se täytyy uskoa kunnes toisin todistetaan :) Nyt pitäisi olla rv 5+4, laskettu aika 21.12. ja toinen lapsi:

21.12. / Vivie / 30 v. / 2. lapsi

En saa tuohon väriä, kun kirjoitan iPadillä... Tai en osaa laittaa :)

Mukavaa kun täällä on niin vilkas keskustelu :)


Vivie 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Taas on tullut hienoja ultrakuulumisia =)

paha olo on rantautunut tännekkin..eka kaipaa oireita ja sit kun niitä tulee niin valittaa vaan.. Huono olo tulee puuskissa ja Estrellan salt&vinegar sipsit on ainoat jotka maistuu sillon kun on oikein huono olo mut tietää et pitäis syödä et olo paranis. Lisäks kaikki perusruoka on niin hyvää! Tänää on mennyt useampi lautanen makaronilaatikkoa.. ja taas kaikki makea on niin yök tällä hetkellä!

Sain varattua varhaisultran 6.5

Kuinka monella on kotona doppler-laite tai on ajatellut hankkia sellaisen? Mä olin niin pelokas koko viimeraskauden että doppler pelasti kyllä monet kerrat kun ahdistus tuli. Nyt ei samanlaista keskenmenon pelkoa ole, mutta aion kyllä varmasti tässäkin raskaudessa käyttää sitä
 
Joku kommentoi, että tokaa odottaessa jännittää enemmän, kun tietää mitä kaikkea voi tulla. Mulla on kyllä ehkä vähän toisin päin, nyt saattaa mennä koko päivä ilman että edes muistan koko vauvaa. Oon ajatellu jotenkin että eipä sille mitään mahda jos joku menee pieleen.
Tänään tuli varhaisultra-aika, joka on 27.5.. En siis taida mennä varhaisultraan, kun neuvolalääkärikin on jo 22.5., jollon varmaan kuunnellaan sydänääniä, luulis ainakin? Onko muilla kuunneltu ja kuultu n. viikolla 10+?

Huhhuh mikä pahoinvointi eilen koko päivän. Bulgariajogurttia sain alas ja päivän pelasti kun mies toi kaupasta mehujäätä. Illalla ahmin sit kulhollisen popcornia :D Hyvä vinkki muuten muille jos olette paljon sellasissa tilanteissa että ei passaa oksennella: fisherman's friend -pastilli taittaa oksetuksen pahimman terän. Tänään eilisestä viisastuneena aloitin tankkaamisen heti aamusta kun olis kandin palautus huomenna. Kattoivat varmaan kirjastossa että on tollakin joku ahmimisongelma ku söin tauotta ettei huono olo iske...
 
tervetuloa uudet ja onnea plussasta!

dopplerista mulla on sellainen ja tulee varmasti tässä alussa käytettyä aika useesti. vaikka ei tuliskaan mitään ahdistusta niin se sykkeen kuunteleminen on niin rauhoittavaa :)
 
Kettula hauska kommentti teidän äidiltä :D

Hyy2 onnea hyvistä ultrakuulumisista! :) Kurinan kuulumisia myös odottelen :)

Dopplerin ajattelin hankkia, vaikka tosiaan mietityttää se mahdollinen huolen määrä jos sydänääniä ei joskus saakaan kuuluviin, mutta on siitä kyllä niin paljon hyvää kuullut, että haluan sitä kokeilla :)
 
Ihanaa, että taas on tullut uusia :wave: tervetuloa ja onnea plussauksesta :heart:

miranenn tuolla aiemmin kirjotti, että äitinsä oli tiennyt, että hän on raskaana. Mun äiti sano tänään, kun puhuttiin yhdestä yhteisestä tutusta, joka on ihan alussa myöskin raskaana (äiti ei siis tiennyt tutun raskaudesta, tänään ohimennen sille sanoin siitä), niin äiti totes vaan, että no hän vähän kattokin, että taitaa olla raskaana (ja se tutun raskaus ei siis näy vielä piirun vertaa, jos vatsaa katsoo. Mä taidan olla pidemmällä kuin tää tuttu.) Kysyin sitten, että mistä sen muka näkee. Kuulemma sen vaan huomaa ja että mustakin huomaa, vaikka ei vatsaa katsoessa mitään vielä näykään. Aikani kun tivasin, että mistä sen huomaa, niin äiti sano että esimerkiksi naisen hengitys muuttuu raskauden myötä jo ihan alussa ja muutenkin on kuulemma seesteisemmän oloinen. Eli jahas :D (Taustaa myös sen verran, että mun äiti on ollu synnärillä töissä, joten ehkä se sitten tietää. Tosin epäilen, että sillä on myös vähän jotain kuudetta aistia.) Ja mun raskaudesta äiti on tiennyt aika alusta lähtien, kun kerroin ite. Mut ilmeisesti olisin myös jäänyt aika pian kiinni, jos en olis kertonu ite :D
Mut kyllähän toi hengitys-juttu voi paikkaansa pitää, kun naisen kropan verimäärä taitaa kasvaa sellasen 50% raskauden aikana ja sehän se aiheuttaa sitä hengästymistäkin aikaisempaa helpommin. Nimimerkillä portaat kolmanteen kerrokseen ja olen hetken ihan kuitti. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Varoitus, seuraa omanapa-avautumista... Mää en kestä! Tän palstan lukeminen on ihan mahdotonta. Mua siis ällöttää kovin kaikki makea ja kaikki perus kunnon ruoka, ainoastaan kaikki pikkusuolaset uppois ja appelsiinimehu. En nyt muist kuka kirjotteli salt&vinegar -sipseist ja kuka popcorneist, mut niitä himoitten nyt sitten, eikä kumpaakaan tietenkään oo kaapissa... Hitsin himotus! :D

onko kukaan muu erityisen herkkä nyt? Mä on parkunu kolmet itkut ja hermonmenetykset tänään, en siis yleens ikinä itkeskele. Lisäks naama on täynnä finnejä ja väsymys loputon, ah näitä raskauden iloja :D

nuunuu ja nimetön 7+3
 
Hellurei ja ihan eka Terveuloa uudet, teitä olikin taas hirveä liuta! Mä olen täällä niin tajuttoman väsynyt, että en oo töiden lisäks jaksanu roikkua koneella niiku yhtään. Kännykällä oon lukenu kuulumisia, mut ei sillä oikeen jaksa ite kommentoida. Muuta olette kaikki mielessä kyllä <3

Ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart: aivan ihana kuulla tommossia juttuja! Na-dene sullakin se nyt meni ihan mainiosti oon niin ilonen! Kovasti oot ollut aatoksissa :).

Mä kerroin tänään äidille ja tämä on siis äidin puolen suvun eka uuden sukupolven edustaja, joten ilo ja yllätys oli suuri. Äidin mieskin tulevana vaaripuolena ihan kyyneliin siinä pärähti. Me nyt luonnollisesti äidin kanssa vollotettiin jo ihan täysillä. Kertomisen hoidin pienellä perhoskoristeella ja kortilla jossa luki "Onnea tulevan pienen tonttusen tulevalle mummolle!". Tyrkkäsin lahjan ja kortin käteen ja se hetken aikaan oli ihan äimänä :D. Ihan paras päivä. Ja niin onnellinen hän kyllä oli myös. Vaan kyllä mua jännitti kertoa ihan hirveesti. Isälle ja avokilleen kerron kun vähän tästä varmemmille vesille päästään. Samoin sisaruksille.

Mulla on huomenna eka neuvola. Jännittää kanssa tuleeko painosta huutia. Oon ihan normaalivartaloinen, mutta ois mulla varaa 5kiloo tiputtaa tai enemmänkin. Vaan treenaan kyllä myös, niin lihastakin löytyy paljon enemmän kun sellaiselta, joka ei käy salilla/jumpissa.

Facebookkiin liityn kanssa sitten varmaan np ultran jälkeen. Oon nyt päättänyt että en mene sinne VU:hun kun mulla ei mitään vuotoja ole ollut ja niin vahvat oireet että kyllä uskon että joku kyydissä on. Viikot on niin pitkällä, jo että ei sitä enää sais vu:ta kovin nopee ja sit se onkin jo npUltra.

Sori tuli nyt hirveesti omanapaa, mutta paljon oli kerrottavaa teille :). Kiitos olette kyllä sellaikin tukiverkko täällä <3
 
Huh huh, jännityksestä selvitty ja varhaisultra takana! Luulin, että mentäis 8+5, mutta pieni vastaskin jo viikkoja 9+4! LA:ta ei kuitenkaan menty muuttelemaan, vaikka se ois todellisuudessa marraskuun viimisellä viikolla, mut toi 1.12. on kuitenkin siinä niin lähellä.

Yksi pieni siellä huitoi kädellä kovin ja äänet kuulu tosi hyvin. :heart: Ehkä mä nyt sitten vihdoin ja viimein neljän testin ja yhden ultran jälkeen uskon, että uusi elämä on alulla. Tää on vaan niin ihanaa, ettei malttais millään olla. <3

Ja joops, myös täällä doppbler odottelee kaapissa viikkojen kasaantumista. :)
 
Mj.
Eilen täälläkin positiivinen raskaustesti, yllätyksenä mutta iloisena sellaisena. Vielä vähän tuntuu ajatus hassulta, eikä kovin todelta ja mielessä pyörii paljon asioita mutta jospas auttaisi seurata muiden odottajien juttuja

Nyt olis rv 7+4 ja laskettuaika neuvolatädin mukaan 7.12 (mies kun nopeasti eilen laski että menee joulukuulle niin totesi heti et "lapsiparka!" :D)


7.12 / Mj. / 21v/ 1. lapsi / PHKS
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
kaislanen: Just kattelin kans tossa päivällä, että sulla olis huomenna (tänään) eka neuvola. Tsemppiä sinne :heart: tuu kertoo sitte kuulumiset :) Ai niin... kiitti iltavollotuksesta ;) Mä täällä kyynelehdin, kun luin ton miten olit äidilles kertonu... nyyh... :)
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Nuu_Nuu: Mä tiedän ton tunteen niin hyvin, tsemppiä siihen :heart: Mä en meinaan oo tässä viimisen vajaan kuukauden aikana syöny lämmintä ruokaa kuin ehkä kerran-kaks viikossa. Ei maistu ei sitten yhtään. Jossain vaiheessa elin paahtoleivällä. Sitten tuli tilalle riisipiirakat ja satsumat. Ärsyttävintä on se, että kun löydät jonkun ruuan, mitä pystyy syömään niin kahden päivän päästä se ei enää menekään alas. Satsumat on mulla pysyny sellasena vakiojuttuna, ne menee aina. Uutena on nyt ruisleipä pelkällä margariinilla ja kurkulla/tomaatilla. Kaikki juustot ja leikkeleet ällöttää. Kokeile just vaikka raikkaita vihanneksia (kurkku, tomaatti, porkkana) ja hedelmiä, jos ne menis alas. Omenan moni on täällä satsumien lisäks maininnu hyvänä. Eikä ne pikkusuolasetkaan kaada maailmaa, kun ei nyt kauheita määriä syö jatkuvasti (ja jos ne on ainoa mikä menee, niin sitten syöt niitä) :) Mulla jossain kohtaa ainoa "lämmin ruoka", jota pysty syömään oli pakastepizza. Hyvin terveellistä siis ;) Yrität vaan löytää ne ruuat, joita pystyt syömään, koska se huonosti syöminen tai liian vähän syöminen kurja kyllä luultavasti vaan lisää sitä huonovointisuutta. : / Koita jaksaa! :hug: Ihania nää alkuraskauden oireet, kun sitä tuntee niin olevansa raskaana :heart: Ja täällä voi käydä avautumassa, kukapa muu ymmärtäis paremmin kuin palstallinen just samassa tilanteessa olevia naisia ;)
 
Kyllä joo ollaan aika herkällä päällä täälläkin, itken normaalisti todella harvoin, mutta nyt meinaa kyyneleet nousta silmiin milloin mistäkin. Viime päivinä mua on muun muassa harmittanut jättää koirat kotiin työpäivän ajaksi (vaikka hyvin ovat tähänkin päivään asti pärjänneet) ja herkistyinpä vähän tuossa illalla kun luin miten Kaislanen oli kertonut raskaudestaan tulevalle mummolle, pystyin vaan niin hyvin kuvittelemaan sen tilanteen :D

Isot onnittelut Kurina. loistavista ultrakuulumisista! Teillä heittikin viikot sitten ihan toiseen suuntaan kuin meillä, mutta mukavampihan se noin on! :)

Tervetuloa kaikille uusille! :wave:
 
Tervehdys taas!

Herkillä mennään täälläkin , voisin itkeä kaikesta ja koko ajan! Ja taas toinen ääripää, niin meinaa napsahtaa hermo ihan pienimmästäkin tosta noin vaan..

Pahoinvointia on edelleen, ja karseinta mikä tuli vstaan, oli kun ostin uuden astianpesuaineen, lidlistä joku sensitive, ajattelin että eipähän ota nenään.. Vaan jottas!! Ei meinaa tiskaamisesta tulla mitään kun meinaa oksu lentää siitä niin sensitiivisestä lemusta! Samoin jouduin pakkaamaan aivan ihanat tuoksukynttiläni kaikki kaappiin piiloon, kun yhtäkkiä nenä ei kestänytkään niitä enää..

VU ajan sain 6.5, silloin pitäisi olla omien laskujen mukaaan 7+3

ÄiteeX ja salmatkustaja 5+6
 
Mullakin on Angel Sounds -doppler odottamassa... Takuuvarmasti tartun siihen heti, kun 10+0 poksahtaa ja "saa" alkaa yrittää kuunnella. :D

Tuosta äitien tietämisestä: mun äiti sanoi, että odottavan äidin silmät muuttuu vetisemmiksi, siitä sen kuulemma tietää jo kauan ennen kuin muualla näkyy. Samaan syssyyn totesi, että "ei sulla kyllä oo yhtään sellaiset raskaussilmät", kiitti äiti. ;) Tämä olikin kyllä ihan alussa vielä, rv 4+4.

Mä cruisailen edelleen läpi alkuraskauden ilman sanottavia oireita, ei juuri ellota eikä todellakaan vollota. Ihokin on palautunut normaaliksi muutaman päivän riehaantumisen jälkeen eikä muitakaan fyysisiä oireita juuri ole. Tunnen kuitenkin kohdun kasvavan, joten en stressaa. Ihan hyvin tää menee. :heart:
Niin, paitsi ruokahalu on kyllä kasvanut selvästi, tekisi mieli syödä iltapäivällä toinen lounas että jaksaa iltaruoalle asti.

Harkitsen vielä yhtä varhaisultraa ennen np-ultraa, kun viimeksi sydänäänet olivat niin hennot vielä. Mitään todellista huolta ei kyllä ole, mutta olisihan se ihanaa nähdä, miten pieni on taas kasvanut. =)

Kengu & Ruu 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
dopplerista vitsi se tavallaan kuullostaa tosi houkuttelevalta, mut luulen et ei oo niin hermoheikoille kuin minä hyvä juttu. Luulen et sit olis "pakko" joka päivä kuunnella ja jos ei kuuluiskaan niin olisin ihan paniikissa. Ku oli musta ihan tarpeeks tuskaista aina neuvolassakin odottella et koska saadaan sydänäänet kuuluviin. Ku esikoisella ne kuului jotenkin hassusta paikasta.
äitien tietämisestä mä kyl luulen et mun äiti ei tod huomaa mitään, ja vähän muutenkin jännittää sen reaktio. Luulen et voi pikkasen järkyttyä. Musta tuntuu et kun hän on itse ainoa lapsi ja mä oon ainoa lapsi niin hän kuvittelee et meillekin tulee vain yks lapsi. saa nähdä miten käy...
 
onpas ryhmä taas kasvanut, onnea uusille!! :)

tulin taas kirjottelemaan, kun koulusta pahin stressi ohi ja valmistuminen lähenee. mie ja asukki huomenna 8+0 =) ekassa neuvolassa käyty miehen kanssa ja pian tulee kutsu ensimmäiseen ultraan!

mielialat vaihtelee hulluna, mielitekoja kokoajan, voisin syödä jatkuvasti vesimelonia :D haluun myös jokapäivä kiinalaiseen syömään (kertaakaan en oo kyllä vielä käynyt siellä raskauden aikana.) oon ollu vähän aikaa flunssassa, nyt on viikon loma niin onneks on aikaa levätä..

teillä joilla on kissoja nii hoitaako mies hiekkalaatikon vai ootteko siivonnut ite? pelottaako toksoplasmoosin tarttuminen? meillä mies on sen hoitanut, oon kyl ollut koko ikäni kissojen kans, silti pelkään tartuntaa.. voisin käydä verikokeissa tarkistuttaa että onko niitä vasta-aineita.

hyvää vappua kaikille :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet ja onnittelut hyvistä uutisista neuvolaan/ultraan jo päässeille!

Täällä kanssa nirsoa syömistä. Ja tuo sama ilmiö: just kun löytää jonkun mikä uppoo, se ei enää seuraavana päivänä maistukaan.

Tällä vkolla oon perunu jo kolme työkeikkaa, kun en vaan kykene mihinkään. Etoo vaan, palelee, veto pois. Nyt makaillu vaan viltin alla. Lapset onneksi leikkii nätisti yhdessä, huh.

Hyvä huomio oli tossa edellä oli et liekkö tää kehno kunto onkin tuon ruokahaluttomuuden syytäkin osin. Mut hitto vie kun en keksi mitä söisi? Jugurttia ja mehukeittoa saan uppoomaan mut niillä ei pitkin jaksa...

Kissanhiekat mää oon putsaillu ite. Mielellään kyllä nakitan sen homman miehelle... ;)

Onne 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Hei, täällä uusi foorumilainen!

Olen muutamia viikkoja ketjua lueskellut, ja ajattelin liittyä joukkoon toivoen, että kaikki menee hyvin ja raskaus jatkuu! Nyt viikkoja 7 + 2, 1. neuvola on varattu 8.5., varhaisultraa en ole ajatellut varata toistaiseksi, vaikka vähän tietysti tekisi mieli selvittää, että onko kaikki kunnossa ja oikealla paikalla :)

1. lapsi kyseessä, raskautuminen tapahtui yllättävän helposti, n. 4 yrityskierrolla. Oireita on lieviä, lähinnä nälkä/kuvotus vuorotellen, toisinaan väsyttää, mutta muuten ei menosta raskautta vielä huomaa. Vanhemmile/sukulaisille/kavereille ei ole vielä kerrottu, ajattelimme kertoa kun ultrassa on käyty.

LA 10.12. (nettilaskuri) / Niandra / 29-v. / 1. lapsi
 

Yhteistyössä