Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

Kissat: toksoplasmoosia ei pitäisi olla sisäkissoilla, jotka eivät syö raakaa lihaa. Sitä on todennäkösesti ulkokissoissa, jotka syö mm hiiriä. Se elää noin 2kk kissassa kerrallaan. Sen voi myös saada multapenkistä pihalta.
Tämä tieto on minulla.
Itse en siltikään sisäkissan puruja vaihda. On tulossa uus pentukin meille kohtapuoliin ;) . Tiedän yhden tuosta vammautuneen ja siksi olen tarkkana.

Hiustenvärjäys: en vaan uskalla nyt herkillä viikoilla. On sikiövaurioista lukenut ihan koulutuksen puolestakin ja en nyt uskalla, kun kaikki tärkeä kehittyy nyt. Onhan se aikamoinen kemikaalipommi.

Omanapa: Toinen ökä tuli aamulla. Entiä johtuko siitä mut päivä oli vähän helpompi tänään pahan olon kannalta. Mun finnit on kadonnu. Iho tosi hyvä. Ehkä olen jo niin vanha ettei enää kiusaa ;) .
Kävin kattelee vaunuja ja höh ovat hyvis hinnois.. Mut pakkohan semmoset on saada ;) on hinnat noussu kun viimeksi tartti lastentarvikkeita.

Mmm 8+2
 
Tekstii tulee palstalle semmoista kyytii ettei perässä pysy! :D

hiusten värjäämisestä aika monet kuitenki värjää eikä niistä lapsista kolmipäisiä tuu... Itse ajattelin et jos pari-kolme kertaa värjäis... Entäs ns. luontaistuotevärit? Kellään kokemuksia? Jamuistakaa sitten kaikki käydä vähän ennen laskettua aikaa parturissa ku sit ei varmaan hetkeen tuu mieleen. Ja pitää kulmakarvat ym. kunnossa :D en siis tehnyt näin ennen esikoista, nyt ajattelin ettei tarvii sit ihan nolona raahautuu kampaajalle kun vauva on kolmikuinen :D
 
Mä just mietin tota hiusten värjäämistä kanssa yks päivä, itse en ole värjännyt aikoihin, mutta muistelin kuulleeni että sitä ei suositella.

Täällä eka neuvola meni hyvin ja mulla on aivan ihana neuvolan täti! Sano se että painoindeksi on normaalin, mutta vähän reilun puolella, mutta tuumas siinä sitten että urheilen niin kivasti että ei hätiä. Sokerirasitukseen joudun kuulemma jo ihan ikänikin puolesta, kun on yli 25. Se sitten joskus viikolla 26. Kaikki arvot oli kyllä kivalla mallilla ja lääkäriajan sain 13.5. jollon lupas että kuunnellaan sydänäänet <3 ihanaa! Nyt tää tuntuu vasta todelliselta.
 
  • Tykkää
Reactions: Amalia89
Hiustenvärjäyksestä: en ole koskaan kuullut että siitä olisi oikeasti ollut haittaa tulevalle lapselle, mutta näin kampaajana olen kuitenkin huomannut että kyllä ne aineet aikamoisia myrkkyjä on, eli en ainakaan itse enää mitään voimakkaita vaalennuksia/värjäyksiä tee tuohon tyvelle vaan paljon ohutta raitaa tästä lähin :) Mut kuten sanottu, niin jokainen tekee niin kuin hyvältä tuntuu, eli en oo missään nimessä sellainen joka yrittää puhua asiakkaat ympäri ettei muka sais värjätä, itse vaan ajattelen ja teen näin..

Ja hei mä nyt mietin noita viikkoja, et miten mun pitäis laskea ne..Kun tosiaan siellä varhaisultrassa niitä oli pikkuisen vähemmän (7+2 --> 6+4), mutta silti lääkäri sanoi ettei lähde muuttamaan laskettua aikaa. Eli pitäisikö mun nyt silti jatkossakin laskea niiden menkkojen vai sitten tuon pienemmän luvun mukaan? Kun tuli mieleen että mistäs sitä tietää jos se koko heittää joka ultrassa vähän, niin pitääkö sitä sitten aina mennä sen uuden mittauksen mukaan? Help! :ashamed: Eli jos joku ihana viitsii vastata/kertoa mielipiteensä, niin tiivistetysti kysymys kuuluu; onkohan mulla tänään menossa rv7+5 vai 7+0?

Ja jottei mene liian omanapaiseksi niin edelleen toivottelen kaikki uudet tervetulleeksi, siellähän on tosiaan kohta joka päivälle vähintään yksi odottaja :)
 
Hiusten värjäämisestä kaipa tuo on tosiaan hyvin henkilökohtainen valinta, mutta itse olen vähän myös sillä kannalla, että ainakin ekan kolmanneksen koitan sinnitellä ilman värjäyksiä ja sitten ottaa jotakin raitaa. Esikoista odottaessa kävin kyllä pari viikkoa ennen laskettua aikaa värjäämässä ja leikkaamassa ihan kunnolla. Kotivärejä en uskalla käyttää ollenkaan, niitä tulee helposti hinkattua päänahkaan...

Na-dene Ootko siis käynyt YTHS:n gynellä? Saako YTHS:n kautta varhaisultraa? Mietin että pitäisikö sittenkin perua yksityisen lääkäriaseman varhaisultra jos sen saisi YTHS:n kautta halvemmalla.

- annamay 5+3 (joka säikähtää joka kerta kun kuvotus lakkaa, mutta onneksi se palaa tasaisesti takaisin)
 
Apua, ite en ollut edes ajatellut tuota hiustenvärjäysasiaa! Tällä hetkellä kylppärissä jo viikon verran ollut väripurkki kun vaan olisi aikaa värjäillä tyvikasvu pois.. kuinka sitä nyt enää uskaltaakaan, aika eroavia mielipiteitä tuntuu asiasta olevan : / itsellä ainakin tulee pää näyttämään aivan kamalalta jos ei uskalla värjäillä..

Tänään kävin apteekista ostamassa Multivita (raskaus ja imetys) vitamiinilisän, onko muilla mitä vitamiineja yms. ravintolisiä käytössä?

Tuosta varhaisultrasta kyselisin vielä. Kun itse tosiaan sen yksityiselle ensiviikolle varailin ja nyt mies kovin innoissaa haluaisi lähteä mukaan. itseäni kuitenkin vähän mietityttää, jotenkin tuntuu että on kuitenkin niinkuin gynekäynti, enkä tiedä miten mukavaa on jos siinä joku on katselemassa kun sisäultrausta kuitenkin tehdään.. Onko teillä muilla ollut mies mukana näissä? Toisaalta ihanaa että toinen haluaa olla mukana ja tukea kaikessa mutta silti vähän epäilyttää.. :D

Ainiin ja PÄIVITYS tuohon synnytyssairaala kohtaan itselleni voisi laittaa siis TAYS
 
Täällä on alkanut ihan järkky pahoinvointi tai pikemminkin oksentelu. Joku varmaan muistaakin mun olleen huolissani pahoinvoinnin katoamisesta. No en tosiaan ole enää, kun eilen ennen iltaa mikään ei pysynyt sisällä. Tänään en ole vielä uskaltanut syödä, mutta tottakai yritän lounaalla jotain saada pysymäänkin alhaalla. Tietäisi vain mitä... Ainakin mehu on pysynyt nyt sen vartin alhaalla, edistystä!

Kissanhiekkoja en vaihda, kyllä mies saa sen verran nyt auttaa. Ja mieshän se yleensä vaihtaakin. Meillä on kyllä kristallihiekkaa niin vaiva on vähäisempi :)

Ikäeroksi meidän lapsille tulee TASAN 2 vuotta! Aika sattuma, olen unohtanut vastata :)

Meillä mies on kyllä ollut viimeksi mukana sekä np-ultrassa että rakenneultrassa. Näistä ensimmäinen tehtiin alateitse. VU:hun tai 4D:hen mies ei viimeksi päässyt, nyt tulee myös VU:hun. En oikeastaan tajua, miksi mies ei saisi tulla ultraan... Ei se alateitse ultraaminen ole mikään este sille.

Aina 6+6

EDIT: Kyllähän se tyhjänkin vatsan kanssa oksentaminen onnistuu...
 
Viimeksi muokattu:
Itse värjäsin äskettäin hiukseni, mutta eipä jatkossa tartte kuin juurikasvu värjätä muutaman kuukauden välein joten ei paha. Pahoinvointia ei pahemmin ole ollut, orastavaa sellaista muutaman kerran, vähän tuntuu niin oudolta ettei pahemmin ole mitään näitä kliseisiä oireita tai mitä niin mainostetaan raskausoireina, alkuväsymys meni jo, rinnat aristaa välillä ja tänään taas ei tunnu aristavan, kasvaneetkin vain yhdellä kuppikoolla vasta. No, toisaalta helppo raskaus toimii opiskelun kannalta.

reikai 8+2
 
Moi! Hiuksia aattelin värjätä niinkuin muulloinkin..en kovin usein värjää muutenkaan. En itseasiassa ollut ees ajatellut, että voisi olla haitallista :O

Mulla on jotenkin sellanen kutina, että laskettuaika siirtyis myöhemmäksi, en tiedä mistä tämä tunne tulee, mutta saas nähä oonko oikeassa.
Varhaisultraan en aatellu mennä, talous sen verran tiukilla, että enköhän mä malta odottaa:).

Mä ehkä vähän aikaisin tämmösiä mietin, mutta koska meillä kaikki tarvikkeet täytyy ostaa tälle pienelle, kun edelliset on myyty vuosia sitten pois. Kysynkin teiltä mitä vauvan tarvikkeita olette kokeneet turhaksi?siis onko ollut jokin tarvike, jonka olette ostaneet aiemmille lapsille ja todenneet, että oli turha hankinta ja jäi käyttämättä tai vähälle käytölle? Toki vauvat ja vanhemmat on erilaisia ja joku asia toiselle on todella tarpeen ja toiselle turha..

Onnea kaikille uusille..meitä on jo monta!
 
Vitamiineista mulla myös ollut käytössä toi Multivitan raskaus ja imetys, jonka hain jo pari päivää plussauksen jälkeen. Apteekista kyselin sillon jotain, josta löytyis D-vitamiini ja foolihappo, ja suosittelivat tätä.

Varhaisultrassa meillä mies oli mukana eikä tiedetty, et tehdäänkö alateitse vai näkyykö ilman, mut viikkoja oli sit odotetusti enemmän ja olin kuulemma sen verran hoikka, että hyvin näkyi. Ja mua siis ei todellakaan ois haittanur, vaikka alateitse ois jouduttu tekemään ja mies ollut vieressä, koska musta varsinkin se ensimmäinen ultra on sellanen, joka oli ihan älyttömän hienoo kokea yhdessä. <3 Ensin nää mitään syytä miks ei vois olla mukana, mut itsestähän se on kiinni, että miltä tuntuu.. :)
 
Heip! :wave:

thera,se olin minä kun kyseli Perhe-Artesta! ;)

Mun mielestä on muutenkin vähän outoa toi,ettei miestä otettais mukaan ultriin tai muille käynneille,jossa alateitse tehdään jotain tutkimuksia. Herranjestas,se mieshän on ollut itse siellä ja sieltä tod.näk. se lapsi myös tulee tulemaan. Vai meinasiko joku jättää miehensä salin ulkopuolelle mikäli lapsi syntyy alateitse?! :D

Pahoinvointi jatkui koko eilisen päivän ja myös tänään. Kävin sit ostaa sea bandit,kun mitään ei saa tehtyä ellotukselta. Noh jaa,enpä tiedä onko näistä apua. Kuinka nopeasti niiden yleensä pitäis auttaa?

Päänsärky!! Voi piru,ärsyttävää jomotusta pitkin päivän! Viittis panadoliakaan ihan koko ajan napsia,niin kai se on kärsittävä...

On silti ihanaa olla raskaana! :heart: Muistutan itseäni vähän väliä,etten valittais joka asiasta. Mua meinaan TODELLA rasitti ystävät,jotka tovi sitten ovat odottaneet,kun "aiai sitä ja voivoi tätä" ja "tulis jo,ei jaksa enää odottaa" :mad:

edit. Mulla käytössä Minisun Multivitamin Mama

NuNutin ja Taneli 5+5
 
Mj.
Meillä eka neuvola olis ens perjantaina 3.5, mies aivan innoissaan lähdössä mukaan. Muutenkin tuntuu että se on enempi haltioissaan kuin minä (fb:hen päivitetty jo et olispas joulukuu, kaverit ihmettelee kovin kun tästä ei vielä olla hiiskuttu..), osaa suunnilleen ulkoa listan asioista joita en saa syödä tai tehdä.. Ja mullahan suurimpana paheena on tuo 5-10 kuppia kahvia, tupakointi ja epäsäännöllinen ruokailu.. Kahvin määrä onnistuttu jo pudottaan 2-3 kuppiin päivässä, tupakointi enää puolet normaalista ja mies pitää huolta et syön varmasti.

Oireita ei ainakaan toistaiseks oo näkyny, alaselkää vähän särkee ja eilen aurajuusto haisi älyttömän pahalta. Pientä kuvotusta aamusin mutta aika helpolla tässä vissiin on päästy :)

Mitenkäs, onko täällä muita jotka ovat tupakoineet kun testi on näyttänyt plussaa? Millä konsteilla eroon? Sillä se olisi tarkoitus ja mahdollisimman nopeasti, helppoa ei ole kun tavaksi tullut jo 15-kesäisenä eikä oo ollu oikeen syytä lopettaa vasta kuin nyt..

Nyt 7+6 :)
 
Viimeksi muokattu:
Hiustenvärjäämisestä , itsehän kävin juuri tällä viikolla kampaajalla, ei ollut mitään tietoa koko asiasta, enkä luonnollisestikaan kampaajalle ensimmäisenä raskautta maininnut, kun kaikki on vielä epävarmaa. Täytyy seuraavalla kerralla konsultoida kampaajaa. Ajattelin kyllä jatkossakin käydä juurikasvun värjäyttämässä, vaikka sitten vähän suuremmalla aikavälillä/raidoituksella.

Ei sillä, en välttämättä muutenkaan hallitse näitä "älä tee/älä syö"-listoja, söin tänään kalaa tietämättä onko vakuumissa ollutta vai ei, aion maalata rempan takia kesällä, puutarhatyöt ei välttämättä ensi kesään odota jne.

Vitamiineista, koitan saada kaiken tarpeellisen ruoasta, lisäksi purkista D-vitamiini, foolihappo ja magnesium.

Niandra 7+3
 
Viimeksi muokattu:
Sea bandeissa lukee mun muistaakseni, että vaikutus alkaa jo parissa minuutissa, mut eipä mulla vaan ensimäisellä kerralla alkanut. Laitoin iltapäivällä joskus neljän aikoihin käsiin eikä koko iltana tullut helpotusta. Yöksi pois ja aamulla heti herätessä takaisin niin pysyi huonovointisuus aika hyvin poissa. Vaikutusta tosin kesti pe aamusta ma iltaan ja sen jälkeen on kokenut ne aikalailla turhiksi. En tiedä oliko mulla sit vaan hirveen toimiva toiveajattelu, kun aloin niitä käyttämään vai mistä johtuu, kun enää ei tahdo toimia.. Nukkaantuu muuten älyttömän helposti, ei sillä, että ois niin suurta väliä, mut pisti ärsyttämään, kun muutenkin revin nukkaa aina joka paikasta. :D

Huomenna poksuu jo 10+0!!
 
  • Tykkää
Reactions: Eltzu84
Varhaisultrassa käyty! Ja voi kyllä kannatti <3 Siellä se pieni 8+0 viikkoja vastaava pötkylä oli ja sydän hakkasi vimmatusti. Nyt jotenkin konkretisoitui tämä koko raskaus ja ehkä hieman voin jo yrittää unohtaa edellisen keskeytyneen keskenmenon pelot.. Vaikka kaikkihan on edelleen epävarmaa, mutta nyt aion nauttia tästä raskaudesta <3

Viikoissa alkio oli yhden päivän vain jäljessä, joten laskettua aikaa ei lähdetty muuttelemaan. Voin siis NuNutin suositella tuota Perhe-Arten ultraa :) Hintaa käynnille tuli 60€, sisältää siis sen 50€ ultrauksen ja 10€ poliklinikkamaksun. Ultraaja tosiaan on kätilö, eli mikäli jotain häikkää ultrassa olisi näkynyt, niin lääkärillehän olisi pakko mennä. Ultraaja sanoi että hän ei lähetettä esim sairaalaan pysty tekemään. Mutta ainakin ultrassa näkyi kaikki tarpeellinen, ultraaja oli mukava, juteltiin ja kerrottiin paljon ultratessa. Minulla ainakin oli siis hyvä kokemus :)

thera 8+0
 
Kissanhiekkojen vaihdon nakitin heti plussauksen jälkeen miehelle, aiemmin ollaan vaihdettu vuorokerroin.

Noita raskausvitamiineja kannattaa vertailla ihan tavallisiin monivitamiineihin - aika usein ero on pelkästään foolihapon määrässä ja hinnassa. Raskaus-sanalla kun saa myytyä vaikka mitä. =) Itse syön ihan normaalia monivitamiinivalmistetta ja erikseen foolihappoa siihen päälle, tulee huomattavasti edullisemmaksi kuin saman merkin raskausmonivitamiini, jossa on muuten identtinen sisältö.

Täälläkin mies on ollut mukana molemmissa varhaisultrissa ja tulee jatkossakin olemaan, ultraustavasta riippumatta. Itselleni ei pälkähtänyt päähänikään, että siinä olisi jotain erikoista, mies mietiskeli vähän ennen ekaa ultraa että onko se sitten outoa. Mutta ei kuulemma ollut!

Mullakin mies on oikea terveyspoliisi. :D Eilenkin sihautin pienen tölkin energiajuomaa auki ja mies oli heti kärppänä katsomassa, että paljonko siinä on kofeiinia. En juo kahvia ollenkaan, eli ainoa kofeiinipahe on tuo energiajuoma, jota juon ehkä litran viikossa. Samoin kaikki maitotuotteiden pastöroinnit tuo syynää. Ihan kivahan se toki on, ettei itse tarvitse yrittää muistaa aina tarkistaa kaikkea.

Ehkä jokapäiväisin yhteinen raskausjuttumme on kuitenkin ollut Klexane-pistosten pistäminen, niin ikävältä kun se kuulostaakin. :D Joka toinen ilta pistän itse, joka toinen ilta mies pistää. Ja hyvin pistääkin! Täytyy ehkä vierittää koko pistäminen hänelle.

Kengu & Ruu 8+2
 
Hiuksia ajattelin värjätä hiukan harvemmin tässä raskauden aikana, varmaan parin kuukauden välein. Ja värjään vain tyvikasvua :) Muiden värjäilyyn mulla ei ole mitään sanottavaa, en oikein usko mihinkään hiusten värjäyksestä johtuvaan mutaatioon tmv :D

Ja tupakoinnista: sanoisin että lopettaminen on helppoa, kun sen tosissaan päättää. Edellisessä raskaudessa mäkin ensin vähensin ja aluksi lopettaminen tuntui hirveän vaikealta. Lopulta päätin, että nyt jumalauta se loppuu niin sehän loppui. Eikä muuten tullut yhtään mitään vierotusoireitakaan, kun päätös oli vankka enkä enää haikaillut tupakkaa. Aloitin tyhmyyttäni uudestaan imetyksen jälkeen, päivässä meni noin 5-7 tupakkaa. Kun alettiin puhumaan toisesta lapsesta, päätin luonnollisesti lopettaa jo ennen plussaa. No, ensimmäinen yritys lopahti 3. päivään, mutta lopetin heti seuraavalla viikolla uudestaan vankemman päätöksen kera. Ajattelin että jos pystyin kerran niin pystyn toisenkin :) Ja tässä sitä ollaan, melkein 2 kuukautta savuttomana :) Ensimmäisestä kierrosta tosiaan tärppäsi niin juuri ajoissa lopetin! PALJON TSEMPPIÄ YRITYKSEEN Mj ! :)

Aina 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Mj.: mä olen kanssa tupakoinut jo 10 vuoden ajan ja kunnon ketjupolttaja olenkin ollut mutta raskaustestissä plussan nähtyäni tupakointi jäi siihen. Kahtena päivänä pidin nikotiinilaastaria mutta niistäkin luovuin heti alkuun. Tahdon voimalla olen päässyt tupakasta eroon. Sekä ajatuksella etten halua lapseni polttavan mukanani.
 
  • Tykkää
Reactions: tömpsis
Helena2013, meillä on samalla viikon sisään laskettu aika ja mäkin oon Helsingistä, melkein saman ikänenkin (29). :) Onnittelut plussasta! Mullakin esikoinen.

Hiustenvärjäystä oon mäkin pohtinut. Ens viikolla on kampaaja ja käyn siellä säännöllisesti 7-8 viikon välein. Auttaiskohan, jos laittais vaan raitoja (sais ton tyvikasvun aisoihin), niin ei olis niin paljon väriä päänahkakosketuksessa?

Väsymyksestä ja syömisistä... Mua väsyttää töissä tosi paljon ja iltaisinkin käyn jo klo 22 nukkumaan. Olis kiva, jos olis energiaa ees töihin. Ootteko olleet tarkkoja kofeiinin kanssa? Oon tottunut juomaan kupillisen kahvia aamulla ja toisen iltapäivällä (2dl) ja kofeiinisuositusten mukaan se olis liikaa. Onko siitä siis haittaa lapselle vai vaan mulle itelleni? ;)

jenninenn 5+4
 
Mj.
Kiitokset kannustuksista :) !
Olenhan joskus terveydenhoitajalle sanonut että tupakointi loppuu kun alan lapsia suunnitella, tämä nyt kuitenkin tuli yllärinä mutta kyllähän lopettamisen on vain onnistuttava.

Hiustenvärjäämisestä muuten, itsehän en ole vuoteen ollut mitenkään kohtuukäyttäjä vaan väriä 2-3krt/ kk + ylläpitoon värjäävää hoitoainetta.. Minun ja punaisen tukan yhteiselo loppui tuohon plussaan ja tilalle ruskea lähellä omaa väriä. Lueskelin että kohtuukäyttö on OK mutta mikä on kohtuukäyttöä? Nyt kyllä ei pitäisi suurta juurikasvuongelmaakaan tulla kun väri on mielestäni lähellä sitä luonnollista :)
 
annamay: YTHS:llähän ei ole raskauden seurantaa, mutta itse kävin rv 5+0 gynellä vatsakipujen takia. Esikoista kun odottaa, ei oikein tiedä miten voimakas kipu on vielä normaalia, eli tarkistettiin ultralla, että kaveri on oikeassa paikassa. Ja ainakin täällä Turussa tuo gyne on tosi mukava (legendaarinen vois olla kyllä osuvampi sana ;)) ja hän ihan itse sano, että voi kyllä varhaisultrankin tehdä. Ja nyt vielä varhaisultran jälkeen sanoi, että jos vaan tulee sellanen olo, että täytyy tarkistaa onko kaikki kunnossa, niin kyllä hän vaan sitten ultraa, että tänne vaan. Ja siis YTHS:n gyne luokitellaan jotenkin yleislääkärikäynteihin eikä ultraus siis oo kummallakaan kerralla maksanu mulle mitään. Tää meiän YTHS:n lääkäri tuntuu olevan vaan mielissään, kun opiskelijat odottaa vauvoja :) Omalta YTHS:ltä voi kysellä tota ultrausta, sanovat luultavasti että raskauden seuranta ei kuulu heille, mutta ainahan voi vedota vaikka vatsakipuihin ;) Paikkakunta siis saattaa vaikuttaa...

SeaBand-rannekkeista joku kyseli. Eli pitäis tosiaan auttaa aika nopeesti, mut mullakaan ei muistaakseni heti auttanut ne. Se kestää hetken että saa ne laitettu oikeaan kohtaan, eli jos tuntuu ettei auta, nin voi vähän siirrellä niitä. Sen jotenkin tuntee niistä, kun ne on hyvin kohdallaan. Ja ite oon huomannu, että jos on oikein kunnon oksennus-ellotus-pahaolo, niin ne ainoastaan vähän lieventää sitä, ei poista kokonaan. Mut ite oon ainakin saanu kouluhommia ja muita tehtyä, kun oon niitä käyttäny.

Loppuun pikku tuuletukset: Mun gradu lähti tänään painoon, eli nyt se on vihdoin valmis :heart: Jes jes jes!!!
 
Ihanaa!

Heräsin aamulla todella aikaisin koska huolimatta väsymyksestä en saa nukuttua alaselkäkivun takia kovinkaan paljoa yössä. Sain aamulla touhuttua vaikka mitä. Välillä huono olo tuli, se johtui lähinnä hajuista. Kaikki haisee erilaiselle, vessassa on tosi voimakas virtsan haju yhtäkkiä ja sama keittiössä haisee viemärit. Niin vissiin :D mut sain ulkoiltua koiran kanssa parikin lenkkiä, hyvin meni. Koko ajan pelottaa silti, että mitäs jos tää menee kesken ja en tiedä sitä ja sit ultrassa selviää et se on kuollu.. agh, kaikkii tommosii inhottavii ajatuksia. Haluisin jakaa näitä jonkun kanssa, joku käy läpi samaa. Pitää varmaan ensi viikolla tehdä digitaalinen testi, ihan vaan saadakseni varmuuden ja toiseksiin siksi että olen aina haaveillut siitä.

Varasin ajan neuvolaan tänään, se on 21.5 Helsingissä ja siellä saan vasta tietää ultra ajan? WTF? Miten niin? Haluan tietää sen nyt. Oikeesti harkitsen vakavasti varhaisultran varaamista omaan piikkiin, mielestäni se on tärkeä mutta niin kovin kallis.

Mulla on ongelmia ruoan kanssa kun mitään ei tee mieli ja silti on nälkä koko ajan.

Neuvolan täti sano et mun pitää alkaa syömään jotain D-vitamiinia, meni vähän ohi kun ajoin autoa samalla. A-vitamiinia pitäs välttää, voisiko joku auttaa?

Jenninenn, vähän hienoa!!!!!!!!!!!!!! Olis niin kiva löytää joku kenen kanssa käydä kahden kesken enemmänkin näitä keskusteluja. Miten sulla voi olla sama laskettu aika ja oot jo 5+4? oliks sun ovis sit viikko ennen mua?

Kahvista halusin itekki kysyä, samoin fetasta, onko kauheeta et oon syönyt fetaa?

Miten kestän olla kertomatta tästä koko maailmalle kun tuntuu et tää on niin jännä juttu etten kykene yksin tätä sulattelemaan.
 

Yhteistyössä