Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

tattikselle täältäkin :hug:

kiinalainen syntymäkalenteri povaa meillekin poikaa :) eikoisen kohdalla povas tyttöä ja tyttö tuli, kakkosen kohdalla povas tyttöä ja poika olis ollut. tosin noissa laskuissa en käyttänyt tota kiinalaisen kuukalenterin mukaista ikää.. en tajua tota kuukalenteria :D

tänään 9+0 POKS! ja käsittämätöntä, et nyt eletään jo toukokuuta..
 
Tulin vaan poksumaan ja toivottamaan kaikille loistavaa vappua! Me vietettiin eilinen rauhallisesti kotona, tehtiin pizzaa ja nautittiin laatuajasta kuohujuoman kanssa (mulla oli Pommacia ;)). Tänään vois käydä vapputorilla ja nauttia tosta auringonpaisteesta :heart:

Na-dene ja pieni 9+0 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: Barbamama35
Uhkaavasti näyttää siltä että kesken on menossa :( Vuotoa, mutta ei vielä kipuja. Eilen kuvotus oli tiessään, tänään vain heikkoa. Pelko ei siis tainnut olla turhaa. Itkettää ja olo on tyrmistynyt. Vielä toivo ei ole menetetty, mutta enpä usko että tästä enää jatkuu. :( Meni vähän vappufiilis. No, täytynee lähteä esikoisen kanssa ulos ja koittaa piristyä. Ehkä meitä vielä onnistaa. 8kk yritys takana eikä millään jaksaisi samaa odotusta uudestaan, vaikka tiedän että 8kk on vielä aika vähän. Poistun kuitenkin pinosta taka-alalle.

Kaikesta huolimatta aurinkoista vappua ja onnellista odotusta kaikille! :flower: Rutkasti tarrasukkia kaikkien vauvoille! :heart:

annamay 6+1
 
annamay: Samaa ajattelin kuin Tiikelikin. Täällä pinossa on monella ollut noilla viikoilla vähän vuotoa ja ainakin vaikuttanut harmittomalta (itsellänikin oli). Onko vuoto miten runsasta? Mulle gyne sanoi, että jos vuoto on kuukautisia runsaampaa ja on kipuja, niin silloin saattaa olla keskenmeno. Halaukset ja tsempit. :hug: Toivotaan, että on ihan harmitonta. :heart:

EDIT: Se piti vielä sanoa, että lisäks noi oireetkin vaihtelee ihan päivittäin. Mulla esim. on ollu nyt monta viikkoa jo niin, että viikolla pärjää pahoinvoinnin kanssa ihan hyvin ja viikonloppuna on ihan tuskaa, kun ellottaa sitten koko viikon edestä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: annamay
mä en ite kyl oo maksamas 4d ultraa mut mies ehkä haluis :p mun mielest 4d ultras vauvat ei kuitenkaan näytä persoonallisilt vaan kaikki on semmost mössöö, ehk just ja just nenä näyttää erilaiselt että haluuko siitä sit maksaa:p
 
Tattikselle pahoittelut :hug:

annamay voi hyvinkin olla harmitonta vuotoa kuten muutkin ovat sanoneet. Yhden keskenmenon kokeneena voin kertoa että kyllä se kipu minulla ainakin alkoi samantien kun vertakin alkoi tulemaan. Tsemppiä sinne epätietoisuuteen!

Kiinalainen kalenteri lupailee tyttöä. Edellisestä lupaili poikaa ja poika tuli... saa nähdä.. Ensi maanantaina varhaisultra ja jännittää. Näin unta kaksosista! :O apua!!

Itsellä ollut sellainen mättökrapula jo yli viikon.. pelkään että paisun ku pullataikina kun pelkät suolaset herkut tuntuu kelpaavan! Hyvää vappua!
 
  • Tykkää
Reactions: annamay
Haleja tattikselle ja annamaylle. :hug: Toivotaan parasta, että pieni pysyy yhä matkassa mukana!

Kiinalainen kalenteri lupailee tännekin tyttöä! Jollain tapaa haluaisin enemmän tytön, koska mummalla (eli avopuolison äidillä) on lapsenlapsina kaks poikaa, mutta ei vielä yhtään tyttöä. Ois vaan niin kiva saada yks prinsessakin joukkoon, mut eipä sillä loppupeleissä oo mitään väliä ja molemmat kyllä ihan yhtä tervetulleita. <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: annamay
Jos osasin kattoa sen kiinalaisen kalenterin iän oikein, niin poikaa lupailis tänne. Se oli vaan jotenkin ihan hämärä se iän laskutyyli. Sinänsä vaan vähän hassulta vaikuttaa toi, kun sehän periaatteessa tarkottaa, että esim. kaikki tän vuoden maaliskuussa hedelmöittyneet, helmikuun tietyn päivän jälkeen syntyneet 27 vuotiaat saa poikia ;) (vai oliko tossa joku syvempikin juttu, mitä en ymmärtänyt :D) Mutta leikkimielisiähän noi kaikki jutut on :D
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Te olette maailman ihanimpia! Kiitos ihanista viesteistä, niillä on suurempi merkitys kuin varmasti osaatte uskoa :heart: Pieni toivon kipinä on herännyt päivän aikana kun vuoto on hävinnyt olemattomiin eikä kipuja ole. Ehkä jos sittenkin antaisi itsensä toivoa.... On vain koko raskauden tähän asti joka päivä ollut aivan hullu keskenmenon pelko, että olin heti lyömässä hanskoja tiskiin. Seuraillaan nyt rauhassa tilannetta. Henkisesti koitan kuitenkin varustautua siihen että on tuulimuna tai menossa kesken ja salaa toivon positiivista yllätystä. Varhaisultra on vasta 13. päivä kun silloin vasta miehen kanssa pääsemme lääkäriin yhtäaikaa. Nyt vaaditaan vain pitkiä hermoja....

Kiitos vielä ihanat! :heart: Toivotaan että en joudu pinosta poistumaan.... Seurailen nyt tilannetta rauhassa ja päivittelen tänne sitten miltä näyttää.

Voikaa hyvin! :flower:
 
Heip

Juu kyllä sitä sairaalassa tiputuksessa oltiin su, ma ja ti. Eilen pääsin pois ja tänään ei ole tullut (vielä) ylös! Olo on heti virkeämpi.
Kyllä olo on taukoamatta huono mutta kyllä tämän kestää kunhan pieni pysyy matkassa.
Vappu meni rauhallisesti kotona, ei viitsitty tänään sitte lopuksi lähteä torille päin. Oli kyllä terassilla käydessä todella lämmintä auringossa.
Nyt en.muista mitä piti sanoa

Saara ja 8+4
 
Aina_ Miten se terkka sitä pystys ennustaa miten tää raskaus menee? Ei hän varmaan mitään kohdunsuun tutkimuksia tehny? Raskaudet voi olla hyvinkin erilaisia. Mulla oli kans se riskiraskaus edellinen just suppiloitumisen vuoksi, lepoa 10 vkoo, joista 2 vkoo sairaalassa "pääalaspäin", puolet tosta 10 vkosta liikkuminen tapahtui vain vessa ja suihkuluvalla, syöminen kyljellään jne. Tyttö synty kk etuajassa. Syynä todnäk myöhemmin diagnosoitu suolistotulehdus. Mutta jotenkaan en haluan nyt maalata kauhukuvia et kävis samoin. Oon nyt tarkemmassa syynissä, esim ylimäärästä ultraa tulossa jne. Hyvässä hoidossa me ollaan. Toivottavasti sinäkin löydät luottavaisen mielen. Ennakkoon murehtiminen kuluttaa vaan turhaan voimavaroja ja tuo mielipahaa suotta.

Onne 8+0, jolla huomenna eka neuvola!!!
 
Viimeksi muokattu:
Voimia annamay!!:hug:
Itsellä on jotenkin todella epätodellinen tunne ja aikamoisia pelkoja, heti plussan jälkeen tuli kummallinen menettämisen pelko, ei pelkästään raskauteen liittyen vaan ihan yleensäkin.Näin ihmeellisiä unia. liekö sitten hormoonit syynä tähän.. MUilla tälläistä?

Lakrista ja pieni 6+1 <3
 
Voimia**annamay*! Toivotaan et on harmitonta....

Mulla on kanssa noita unia ollut jo useempana yönä et jotain pahaa tapahtuu... Viime yönä vuosin limaa ja se tarkoitti keskenmenoa, sit oon aiemmin nähny et ekalla lääkärikäynnillä todetaan et ei siel mitää oo ku kohtu ei oo yhtää suurentunu, ja lisäks se lääkäri oli käskeny riisutuu täysin alasti :D sit muutaman kerran oon nähny et ultrassa ei oo mitään.... Ihan jäätäviä nää unet mut kai se huoli penestä on vain niin kova! Nooh eteenpäin, kai se helppaa sit jossain kohtaa.

Eka neuvola muuten takana :)

Nuu_Nuu ja nimetön 8+3
 
Onne Tavallaan ihanaa, että löytyy kohtalontoveri! Toisaalta samaa ei toivoisi kellekään. Ja tää mun terveydenhoitaja sanoi, että erittäin todennäköisesti sama toistuu niin siitä revin ne pirun kuvat. Tiedän kyllä että sen ennustaminen on mahdotonta, kun ei ole syytä selvillä siihen, mikä sen suppiloitumisen ym. viimeksi aiheutti. Toivotaan siis parasta meidän molempien kohdalla, kiitos rauhoittelusta! :D

Tänään taas lensi oksennus enkä yhtään tajua, miksi yht'äkkiä oksensin (taas) tyhjää vatsaani... Oman lisänsä siihen toi viime yön valvominen, kun meidän taapero sai jostain itselleen flunssan. Onneksi on Burana ja Nasolin... Josko tänä yönä saataisiin nukkua :)

Aina 7+4

Huomenna VU! Jännittää :)
 
Pelkoja on ollut täällä, samoin outoja unia! Menettämisen pelko on tullut tutuksi näköjään nyt molemmissa raskauksissa, esikoisen syntymän jälkeen oli myös rajuja pelkoja ja paniikkitilanteita. Pelottaa suoraan sanottuna vauva-aika aika paljon, sillä jotkut noista peloista oli niin hirveitä, etten missään nimessä haluaisi joutua kokemaan niitä uudestaan. Toisaalta ajattelen olevani nyt sen verran viisas, että haen tarvittaessa herkemmin apua. Nyt oli heti plussatestin jälkeen kauhea pelko siitä, että menettäisin esikoisen.

Kiinalainen kalenteri povaa poikaa, mutta niin se tais povata silloinkin kun tuli tyttö...
 
Vappu lusittu, oli ihanaa :) Tänään mulla 5+4 ja oikeesti pelkään koko ajan ettei masussa ole elämää. Onks tää jotenkin outoa mut ei mulla ole enää aamuisin huono olo vaan enemmänkin iltaisin? turvotuskin on laskenut. silti oireita on mutta erilaisia ... neuvolaan on ikuisuus!
 

Yhteistyössä