Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

Kurinalle Suomen asevelvollisuuden pakollinen aika on 6kk ja ketään ei sielä voida pakottaa olemaan pidempään. Se on enemmän sellaista henkistä painostamista ja mun mielestä olisi täysin edesvastuutonta siellä ylemmiltä tahoilta edes pyytää miestäsi jäämään vuodeksi inttiin kun teille syntyy pieni vauva. Että älä nyt tuota ainakaan murehdi.
 
Huh. Mä oon lukenut paljon niistä, et mitä rahallisia korvauksia on mahdollisuus saada, erilaisista lomista ja siitä, et on mahdollisuus saada lupa kantaa puhelinta koko ajan mukana siinä vaiheessa, kun LA lähestyy, mut tää helpotti nyt mieltä jo huomattavasti. :)

Moni kaveri käynyt intin ja voivotellu, et on joutunut olemaan siellä sen vuoden, mut ilmeisesti näitä on sit vaan ollut helppo painostaa. Oon ollut tähän asti koko ajan sitä mieltä, että ne siellä ymmärtää meidän tilanteen, mut jostain iskeytyi tänään kauhee epätoivo asian suhteen.. :D
 
Tultiin 1,5 viikon reissulta ja täällä on sillä välin tullut sivukaupalla uutta tekstiä :)

Ellialle pahoittelut ja kovasti voimia :hug: Ben&Jerry's toivottavasti tänään saat hyviä uutisia ultrasta ja pikkuinen on vaan ollut muutaman päivän luultua nuorempi :hug:

Vähän koitin lueskella viestejä, mutta niitä oli tullut niin paljon etten nyt osaa oikein mihinkään lähteä kommentoimaan. Paitsi jollakin muullakin oli himoa mannapuuroon, täällä kans! :D Hiusten värjääminenkin osuu omalle kohdalle ja ajattelin etten ainakaan ensimmäisellä kolmanneksella värjää, täytyy sitten tuumia asiaa uudestaan.

Annamaylle vielä tsempitystä tuhrutteluun, kerroinkin jo aiemmin, että minulla oli myös pari päivää vuotelua ja tuhruttelua, mutta niin vaan ultrassa pieni sydän sykki :) Tuhruttelukin on nyt pysynyt poissa (kopkop), toivon että teilläkin tuhruttelu oli vain jotain harmitonta :)

(.) Reissu meni kivasti, mutta täytyy sanoa, ettei alkuraskaus ole ehkä se paras aika matkustaa. Koko ajan oli ihan hirveä väsy, ajoittain huono olo ja oksentelin, seuraavaa pissapaikkaa sai koko ajan stressata ja ruoan kyttääminenkin oli vähän hankalaa. Kivaa oli, mutta kiva olla kotonakin taas!

hiisi 8+5
 
pahoinvoinnista mulla oli esikoisesta sellanen päivittäin paha olo reilusti yli rv20.. mut vaan kerran onneks jouduin silloin oksentamaan. kakkosesta ei ollutkaan sit lähes mitään oireita, varsinkaan sitä pahoinvointia. ihan pientä kuvottavaa oloa muutaman viikon alkuraskaudesta ja kerran tuli autossa tosi paha olo, mut kertaakaan en oksentanu. nyt on olo edellisten raskauksien väliltä.. on päiviä kun on pahempi olo ja sit päiviä kun on helpompaa. kertaakaan en oo vielä oksentanu, mut viimeks tänään aamulla oli tosi lähellä.. :x

ben&jerry's:n uutisia odotan <3 toivottavasti tulee/on tullut hyviä uutisia!
 
Ben&jerry's -täältä kanssa paljon voimia. Toivotaan että kyseessä väärä hälytys

Viimeksi kirjoittelin taisin toiverikkaana sanoa että pahoinvointi on helpottamassa. Ja mitä, vielä sain alkuviikosta ensimmäisen migreenin yli 10 vuoteen ja käytiin kokeilemassa tiputustakin. Voi vitsi mikä vappu...kamala päänsärky ja jatkuva ökkis. Noh onhan tämäkin toisaalta itseaiheutettua ;)
 
Mä olen ollut niin väsynyt etten ole jaksanut illalla koneella istua, ja niin onkin jäänyt kommentointi väliin, puhelimella en jaksa kirjautua. Taidan kuitenkin liittyä tuonne facebookin ryhmään nyt jo, siellä tulee käytyä tiuhemmin kuin täällä.

jollain oli tuhruttelua? Mä voin kertoa omasta kokemuksesta ettei se välttämättä ole merkki mistään vakavasta :) Kuopuksen kohdalla mulla tuli välilläihan kirkastakin verta ehkä ruokalusikallisen verran, useammin sitten sellaista tuhrua, vanhaa verta. Mutta kävin siis kaksi kertaa yksityisellä varhaisultrassakin noiden takia, ja neuvolassa kerroin huolistani. Kaikki li kuitenkin ihan ok, vuoto tuli kohdunsuulta, lääkäri sanoi että siellä voi olla pieni tulehdus, sain voidetta jota piti laittaa ehkä viikon ajan. Tuon jälkeenkin kyllä tuli uudestaan vuotoja, mutta sitten ne loppuivat joskus viikolla 12-13. Mutta kauhean stressaavaa se oli, sympatiat!

Ai niin, varasin neuvolan se on 20.5. sain kuopuksen 2-vuotis tarkastuksen siihen samaan. Ja ehkä ensi viikon lopulle voisi varata varhaisultran, tai sitten seuraavanviikon maanantaille. Mä olen ihan pihalla mun viikoista... Täytyy tarkistaa jostain laskurista :D
 
kurina. anteeks oon unohtanu lisätä sut! nyt lisäsin :) hyvä et muistutit. on niin paljon tullu nyt noita viestejä samaan aikaan, et oon vaan menny sekasin. jos joku muukin edelleen oottaa pääsyä ryhmään ja on hyväksyny mun kaveripyynnön, ni huikkausta :)
 
Kaveri tuli kylään tänään kun mulla oli vapaapäivä ja käytettiin koko ilta raskaudesta puhumiseen, virkisti mieltä!

Kertoi samalla tuovansa mukanaan kaksi ylimäärästä clearbluen testiä, kuvittelin että ne olis olleet digitestejä mut ne olikin näitä .. joten tein yhden ja olihan se aika tumma plussa edelleen :)

d6C9S0 - Image - Aijaa.com

Rupesin miettimään että olenko mä nyt 5+5 vai joku muu? Viimeks kuukautiset alko 24.3 ja nyt on kp 41. Auttakee!

Alimpana on kaikki tähän asti tehdyt testit eli 25.4 eka apteekin oma, sit tän päivänen clearbluen ja tän päivänen samaan kastettu ovis liuskatesti :D

ZhdFsC - Image - Aijaa.com
 
Viimeksi muokattu:
Hei, onko teitä fb-ryhmässä montako ja onko keskustelu aktiivista? Liityn kyllä minäkin mielelläni mukaan mutta vasta np-ultran jälkeen että saan varmuuden tästä, vu:ssahan en käynyt.

Jaksamisia kaikille tovereille! :)

Ja jes, viikkoja löytyy jo 8+5 oihta saa taas poksua ja sit enää muutama viikko ni on riskein kolmannes lusittu! Positiivista ajattelua... :D
 
Helena2013, miulla oli vikat menkat 25.3 ja miulla menossa siis 5+5, siulla taitais sillon olla 5+6 tänään. :)

Eikun korjaan, nyt sais joku viisaampi auttaa? Kattelin netistä tuota, enkä tajunnu et tuo kierron pituus vaikuttaa niin paljon tuohon laskenttuun aikaan, oon aika pihalla muutenki. Osasin vaa ton oman laskee :D
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin! Eilen neuvolakäynnillä terveydenhoitaja laski minun LA:n olevan sittenkin vasta 7.12.2013. Tosin ilmoitin kiertoni pituudeksi 30 ja sen mukaan saan itse laskien LA:ksi 9.12.2013... :) Joka olisi myös minun miehen syntymäpäivä! :D :D

Ja seuraava neuvola on minulla 20.6.
 
Hei!

Tulin tuolta toukokuisista vinkkaan teille olisiko joku kiinnostunut äitiysvaatteista? Itse olen viimeisilläni ja luultavasti viimeistä kertaa raskaana, joten olen päättänyt myydä kaikki odotusajanvaatteet. Normaalisti olen kokoa 38-40, M-L, normaalivartaloinen. Mammavaatteet on M-L kokoisia, osa tätä raskautta varten ostettu, osa edellisellä kerralla. Mitään huonoa en myy. Paitoja on paljon ja muutamat housut ja legginsit. Carriwell odotusliivejä, Anita tukivyö. Vaikka mitä löytyy!

Jos kiinnostuit niin laita minulle yksäriä niin kerron tarkemmin ja laitan kuvia yms.
 
Helena,

onko kierron pituus säännöllisesti noin pitkä? Kun sitähän sanotaan, että jos kierto on yli 35 vrk, niin ovulaatiota todennäköisesti ei tapahdu eikä tule vauvojakaan. Jos vaan edellinen kierto on ollut noin pitkä, niin tämä todennäköisesti on lyhyempi, kun kerran raskauduit ja silloin olisit pidemmällä raskaudessasi. Tosin tilanne muuttuu, jos kierto on aina noin pitkä... Nettilaskurit on kyllä oiva apuväline, mutta ainakin esikoista odottaessa neuvolassa laskettiin automaattisesti 28 vrk:n kierron mukaan ja vasta ultrassa siirrettiin sitten laskettu aika.
 
Mulla taas on tosi lyhyt kierto ja siksi ne neuvolan 28 päivän mukaan lasketut ajat menee ihan metsään. Laskin itse nettilaskurin perusteella ja se täsmää omiin arvioihini hedelmöityshetkestä ym. Se tarkentuu VU:ssa ja neuvola hyväksyy kyllä sen perusteella lasketun todellisen ajan.
 
Niinhän ne sanoo, ettei tulis ovulaatiota. mut tää on mun kolmas raskaus ja kaikki on tapahtunu pitkistä kierroista... esikoisen varhaisultrassa gynekin totes, että "näköjään se siis on mahdollista pitkästäkin kierrosta" :D nyt kp oli jotain 80+ siinä vaiheessa ku plussasin :p mut en koskaan laita niihin laskureihin mitään kiertojen pituuksia, kun neuvola kuitenkin laskee ton 28 päivän mukaan. ja sit se tarkentuu ultrassa. :)

omien päätelmien mukaan olis nyt siis 9+5 :)
Voikaa hyvin,
tömpsis ja persikkabanaani
 
Nyt alkoi taas "piinaviikot" eli on koko ajan NÄLKÄ! Nyt saa siis taistella nälän, huonon olon ja tarkan ruokavalion kanssa... Onko täällä muita ketkä ovat tarkkana syömisten kanssa? Mulla on siis ylipainoa eikä paino saisi sen takia nousta vielä yhtään (lopussa sitä tulee kuitenkin vaikka mitä tekisi). On hiukan vaikea tasapainotella nyt ja tietenkin mies raahasi laatikollisen jäätelöä eilen kaupasta :stick:

Eilen söin:
aamupalaksi turkkilaista jugurttia ja tuoreita mansikoita
lounaaksi salaatti (salaatti, tomaatti, kurkku, aurinkokuivattu tomaatti, feta, auringonkukan siemeniä)
välipalaksi omena ja pähkinöitä
päivälliseksi salaatti
iltapalaksi turkkilaista jugurttia ja tuoreita mansikoita
yöpalaksi paistettua halloumi juustoa ja kirsikkatomaatteja
lisäksi meni pari palaa 81% suklaata

Silti oli koko ajan nälkä! En kestä! Toi on siis enemmän mitä normaalisti syön ja silti nälkä. :headwall: Tänään söin aamupalaksi pekonia, munaa ja tomaattia mikä yleensä pitää nälän loitolla tuntikausia. No joo tänään tietty menin jääkaapille suurinpiirtein heti nuo syötyäni :headwall:

Mites te muut syötte tällä hetkellä? Vinkkejä? Mä siis karppaan monestakin syystä, mutta tällä hetkellä suurimmat syyt on painon ja sokereiden kurissa pitäminen raskauden aikana.

Barbbis 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Kettula: Mä kans luin noista, et KELA antais tietyn summan pinnasängylle, kaukalolle ja vaunuille ja kuitit toimitetaan sinne, jollon sit saattaa jäädä itselle jotain maksettavaa, mut ainakin huomattavasti vähemmän. Täytyy kyllä käyttää tilaisuus hyväks.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Kierto on mulla yleensä se 29-31 päivää mutta joskus eli yksi kierto ennen tätä oli 27 päivää skatta eli onko mahdollista että olisin raskautunut jo edellisestä kierrosta? mulle tuli sitten kyllä valemenkat ja ne oli tosiaan runsaat enkä epäillyt niitä yhtään. joten..?

Skatta plussasin kp 33 eli 25.4 ja nyt olen jo kp 42 .. sori olin kirjottanut väärin EILISEN VIESTIN:D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä