Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

tiitille <3 <3 ja :hug: kaikkea hyvää tulevaisuuteen ja toivotaan, että pian tärppää uudestaan ja pienellä on paljon tarrasukkia ja enkeleitä matkassa!

pitäiskö meidänkin tässä ryhmässä koota etusivulle listaa niistä, jotka ovat joutuneet surun kohtaamaan..? ihan liian monta menetystä on jo ollut :(
 
tiitille pahoittelut :hug: Onpa tosiaan paljon tullut tässä ryhmässä surullisia uutisia :'(

liityn myös fb ryhmään, mutta toivottavasti jaksatte odottaa sen että Np -ultra takana, ennen sitä en haluaisi liittyä. Vaikka onkin salainen ryhmä niin en oikein luota noihin tietosuoja-asetuksiin. Viime raskaudessa pari kaveria näki kun liityin..
ryhmään ja otti tosi paljon päähän..

sen verran vielä omaa napaa että olen lihonnut jo 2 kg, voi apua! No ei se kyllä ihmekkään ole kun pakko syödä koko ajan ja silti hirvee nälkä.. Viime raskaudessa tuli 9 kg.. taitaa joutua kertomaan kahdella tuon tässä raskaudessa
 
Tiiti89:lle pahoittelut. : / :hug:


Mä taidan nyt kuitenkin olla luonteeni omaisesti hätäinen ja hypätä kuitenkin jo nyt sinne FB-ryhmään. En sittenkään malta odottaa sitä viikkoa enää ;) Eli jen_ni, laitan sulle viestiä :)
 
Ohhoh, onpa täällä ollut nyt surullisia uutisia, ei yhtään helpota näitä omia pelkoja! Iso halaus kaikille niille jotka ovat tämän menetyksen joutuneet kokemaan! Ja onnea tulevaan! :hug:
Tosta Linea:sta mulle se on kanssa ilmestynyt mahaan hyvin haaleana!

FB ryhmään mä haluan myös mutta vähän myöhemmin kun en halua töissä vielä julkistaa ja mulla kun on työkavereita facebook kavereina.

Mulla loppuu työsopimus heinäkuussa ja nyt pitäisi vielä syksyksi saada jatkoa, että rahat riittää. en varmaan jatkoa saa jos nyt kerron.

Huoh, stressavaa tälläinen!

Huomenna neuvola ja tiistaina varhaisultra <3

Lakritsa ja pieni 6+5 <3
 
Päivitetäänpä nyt vielä tänne, että minutkin voi poistaa ryhmästä.. Samat fiilikset kuin annamaylla, eli toisaalta helpottunut olo kun epätietoisuus päättyi. Seurantaultrassa todettiin sama kuin ensimmäisessäkin 7+0 viikolla, eli keskeytynyt keskenmeno. Lääkäri kysyi riittääkö rohkeus heti kaavintaan. Suostuin ehdotukseen, koska ollaan Espanjassa ja oli todella vaikea löytää ensinnäkin luotettavaa, englantia puhuvaa gyneä enkä tiennyt kuinka kauan vielä pitäisi odotella sitä luonnollisempaa tapaa. Yksityissairaalassa kohtelu oli äärimmäisen ystävällistä ja pienistä kieliongelmista huolimatta pysyin kärryillä mitä tullaan tekemään, koska ja miksi. Kulttuurierot iski kasvoille kun jokainen hoitaja ihmetteli missä tukijoukkoni ovat, eli paikallisilla ilmeisesti on vähintään mies, äiti ja kumminkaima mukana sairaalassa. (miesheni oli hoitamassa lapsia, eikä tuohon operaatioon nyt seuraa välttämättä kaipaa) Kun mieheni tuli hakemaan illalla sairaalasta, lääkäri sattui samaan aikaan vielä kyselemään vointeja. Yllätyksekseni hän suuntasi sanansa täysin miehelleni, ojensi hänelle käyntikorttinsa ja kehtoitti soittamaan jos jotain ilmenee, antoi hämmentyneelle miehelleni kohtua supistavat lääkkeet ja kertoi hänelle annostuksen. Minua hymyilytti koko tilanne, Suomessa olisin saattanut suutahtaa :)... Kurjalta tuntuu kun mielikuvittelemani tulevaisuus kasvavine masuineen ja vauvantuoksuisine arkineen romuttui, mutta uutta yritystä kehiin taas kun hormonit tästä tasoittuu...
Onnellista odotuksen jatkoa kaikille palstalaisille ja niitä kuuluisia tarrasukkia!! :heart:
 
Fb-ryhmään liityn minäkin np-ultran jälkeen.

Lakritsa mulla on sama homma eli työsopimus kesällä katkolla, toivottavadti saan jatkaa silti. Tiedän että tää ei kuitenkaan pysy salassa niin pitkään et saisin jatkosta tiedon. Aika mälsää toisalta joutua tälläistakin stressaamaan mut eipä voi mittään.

Onko muila toista tai useampaa odottavilla jo maha pömpsähtänyt? Nyt tuntuu et olis jo kauhee pallo ku ekasta alko näkyy vasta tyyliin 18 viikolla :D mut eiks se niin oo et on jo valmiiks löystyny niin näkyy aiempaa? :/ tai sit oon ihan vaan superturvoksissa!!! :D

Tänään POKSUTAAN 9+0! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Kaikille suru-uutisille lämmin halaus ja voimia, toivo mukaa pian pääsette taas odottajien puolelle.

Barbamamma35 Mietin nuit kantovälineil kulkemista, meilt löytyy Tulan reppu ja sit neliöliina, joide avulla kannan neitiä melkei päivittäin, mutta sisarusrattaat varma apakko ostaa, sillä käydää joka toinen kk, ellei jopa useammin äidilläni, jonne on 5h juna matka ja junalle menen julkisilla. Viimeks oli tytön ja itteni lisäks, rattaat, matkalaukku ja turvaistuin(mikä ei oo kevyimestä päästä Cybex pallas 2-fix) ja sit ku ens vuona olis viel enemmä matkalaukussa tavaraa, eli tarvitaa isompi ja sit viel vauva turvakaukalo, niin kyl sisarusrattaat houkuttaa. Muutenki liikutaan paljo ja yleensä ottaen julkisilla mennää kaikkialle ja neiti nukkuu ainaki viel päikkärit yleensä rattaissa.

Mul on nyt tullu iha hirmo himo perunaan, voisi luultavasti elää täl hetkellä pelkällä perunalla :D ja oon tosi väsyny, voisi vaa nukkuu 24/7, ku neiti nukkuu päikkäreitä mäkin nukun ja pakko jotai syödä, että pahaolo pysyy loitolla, toivon kovasti etten kärsi siit rv18 asti, niin kuin viimeks, oli melkei joka päivä halailee vessapönttöö.
Nii ja fb-ryhmää liityn ku on ultrassa käyti ja todettu että kaikki hyvi
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: annamay
Osanotot ja pahoittelut täältäkin keskeytyneisiin odotuksiin. Kaikkea hyvää teille!

Anazu Täälläkin 2 kg jo kasassa! Mut en oo moisesta stressinaihetta viittiny ottaa... :)

Ps. FB-ryhmä on on sellanen salainen mihin liittyminen tai mihin kuuluminen ei näy muille eli elkää sitä pelätkö että siihen liittymällä "paljastutte"!

Onne 8+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: annamay
Huomenta kaikille, ja isot isot halit niille joille on sattunut ikäviä... minä se muutuin itkupilliksi tässä viikonlopun aikana, kun piti kertoa muutamalle lähisukulaiselle tätä asiaa... olen ihan jumissa näiden pelkojeni kanssa. :| Sattuu olemaan mulla lähisuvussa sellasia pelottelijoita ja tuomiopäivän paasaajia, että rupesi todella kiehuttamaan! Voi kun asuttaisiiin kauempana noista ilkeistä ihmisistä! :| Tänään ajattelin soittaa neuvolaan, että voisiko päästä jo aiemmin sinne juttelemaan...

Nyt minulla olisi menossa laskujen mukaan rv 6.
 
Huomenta!

Pahoittelut kaikille surun kohdanneille annaMay, tiiti ja ben&jerrys:hug: Ikävän paljon näitä uutisia tulee, toivottavasti ei enempää.

Diipadaapan tilanne kyllä kuulostaa todella kurjalta, soittelel ihmeessä neuvolaan niin pääset juttelemaan. Tämä raskausko saa lähisuvun sinulle paasaamaan? Eikö sen pitäisi olla iloinen uutinen.

Mäkin harkitsen tuota fb-ryhmää. Jossain kohtaa voisin tulla sinne mukaan myös. Viime viikolla neuvolassa masussa pilkisti yksi pikkuinen reippaalla sykkeellä :heart::heart: Np-ultraan tulee varmaa tällä viikolla aika, yleensä ollut nopeaa toimintaa :)

Aurinkoista alkavaa viikkoa!! :)

mileon ja muru 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: annamay
Ihan hurjasti jaksamista kaikille surun kohdanneille ja paljon paljon zemppiä jatkon suhteen. Nää jatkuvat suru-uutiset saa kyllä vähän omankin mielen huolestuneeksi. Ei piäisi liian kanssa miettiä, mutta väkisinkin huolta tulee kun niin empatisoi muiden surua.

Täällä tänään jo 9+1..mihin ihmeeseen nää viikot vierii!
 
tiiti89 ja Ben&Jerry's: :hug: Voimia ja onnea uuteen yritykseen!

Tämä on itselle jo kuudes raskaus ja näillä listoilla on tullut oltua mukana joka kerta, niin nämä alkuraskauden menetykset ovat tulleet tutuksi. Vaikka todella ikävää onkin, tämä määrä on ihan tyypillistä. Tilanne rauhoittuu vasta, kun kaikki ovat käyneet np-ultrassa. Tsemppiä kaikille pelkojen kanssa taisteleville! Tiedän hyvin sen tunteen, kun itselläkin on tosiaan noita menetyksiä tullut matkan varrella.

chariot: Onpa sulla raahattavaa sinne reissuun! Huh! Tuli jo tuskan hiki miettiessä miten tuosta selviää kahden pienen kanssa :LOL: Meillä on paljon helpompi tilanne, kun asutaan maalla missä voidaan olla omalla pihalla tai viereisessä puistossa. Autokin löytyy eli kulkeminen paikasta toiseen on helpompaa.

Nuu_Nuu: Vatsa pömpsähtää esiin joka raskaudelta aina vain nopeammin ja isompana :D Tällä kertaa en siis haaveile, että voisin salata tätä kovin pitkään...

Barbbis 6+1
 
Pahoittelut menetyksen kokeneille :hug:

Mä liityn kans facebookiin joko np-ultran jälkeen taikka sit jos lääkäri saa sydänäänet kuulumaan muutaman viikon kuluttua :) Hassua et aika on kuitenkin mennyt sit aika nopsaa, eikä tosiaan oo montaa viikkoa lääkärineuvolaan tai ultraan. Harmittaa vaan ku on just ennen ultraa esim. yhet häät, jossa saan taiteilla ettei raskautta huomattais, myös sen takia et oon niin järkyttävän turvoksissa ettei farkutkaan kohta mee jalkaan enää...

Skatta 8+5
 
Ben&Jerry'sille myös voimia ja jaksamista halausten kera :hug:

Eipä sitä taas oikein muuta osaa sanoa. : / Tosin mielenkiintoiselta (jos nyt näin tässä tapauksessa voi sanoa) kuulosti nuo kulttuurierot, miten tällainen tilanne hoidetaan.




Mulla oli eilen illalla/yöllä taas vaihteeksi ihan hirveä olo. Näköjään tää menee ihan aaltoina. Pari päivää parempi ja sitten taas se aallon pohja. Ja eilinen tyhjä makkarakeittokattila... miten se voikin haista niin pahalle. Itse keittohan oli hyvää ja söin sitä kahtena päivänä ihan hyvällä ruokahalulla. Raskausvitamiinien ottaminen meinas päättyä pöntön halailuun. Mulla olis ollu hammaslääkäri tänään päivällä, mut mietin vaan kauhuissani yöllä, et miten pystyn olemaan siellä tän oksetusolon kanssa puol tuntia niin että joku ronkkii koko ajan jotain, joten siirsin aikaa. Kellään kokemuksia hammaslääkäristä ja alkuraskauden pahoinvoinnista?

kaislanen: Ite kans mietin, että mihin noi viikot oikein katoaa. Mulla tänään myös jo 9+5 :)
 
Barbamamma35 Joo sitä tavaraa on ja nytki oltii vaa 3pv, entä sit ku ollaa viiko siel :D ja tosiaan ku lähetää yleensä kello 11 lähtevällä junalla, niin ei mistää oikee autokyytiä saa, ku kaikki on töissä, eriasia jos lähettäis jo kello 6aikaa tai sit vast illlal 17aikoihi, mut kello 6 on aiva liian aikasi ja 17 menee taas niin myöhää, tuo 11 on siit hyvä, että laps voi nukkua päikkärit junas. Ja sisarusrattailla saisi turvaistuime laitettuu istuimee ja toise lapsista otettuu kantoo, turvakaukalo menee kädes, mut se että esikko menis vaa siin seisomalaudal, niin en oikee luota siihe, että pysyy paikallaa, on sen verra vilkas tapaus, ei enää uskalla jättää sekuniksikaan yksi. Tän aamu aikana saanu päähänsä kiivetä turvaistuimee ja pompaa siit alas, sillee että istuin kaatuu(onneks ei menny rikki) ja neiti lentää mätkällee, onneks säikähdyksellä selvittii ja eikös mee joku 5minaa, ku vien juomapullo pesuu ja tuun takas, neiti on keksiny toise hauska leiki kiipee sohva käsinojalle ja pomppaa siit sohvalle, pitäis silmät olla selässäki tuon tytön kanssa. Nyt onneks nukkuu päikkäreitä, alko käydä jo niin ylikieroksilla, että pääti laittaa nukkuu ja nukahti ku saunalyhty alle minuutissa.
 
Ensimmäinen neuvola-aika varattu, 27.5.2013. Miten muuten muut, joilla on useampi lapsi, otitteko sikiöseulonnan? Entä kävittekö perhe- ja synnytysvalmennuksissa? Itse otin sen seulonnan mutta valmennuksista en oo varma että käynkö kun oon tasan vuosi sitten käynyt niissä.

Nyt on alkanut tulemaan vähän enemmän oireitakin, väsyttää ihan kauheasti ja aamuisin vähän ällöttää.. Ihan eriltä tuntuu tämä raskaus kuin tuo edellinen, silloin oli jo näillä viikoilla ihan kamalat aamupahoinvoinnit eikä väsymystä juurikaan ollut. Jospa se ois nyt poikaraskaus :) Viikkoja tänään 6+1 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Ihan ensiksi, osanotot kaikille menetyksen kohdanneille <3 Kyllä sitä omaa raskautta osaa arvostaa ihan eri tavalla. Niin epäreilua :(

Samalla kun on onnellinen tästä odotuksesta, on pakko valittaa. Pahoinvointi vaan pahenee päivä päivältä ja eilenkään ei ollut itku kaukana, kun oli koko päivän puolikuntoinen. Kun pitäisi jaksaa hoitaa esikoista ja kotiakin. Onhan tossa toi mies, mutta ei ne miehet tunnetusti mitään ymmärrä... Tänään en ole vielä uskaltanut syödä. Mietin jo ruoan tilaamista, kun kaapeissa ei ole mitään, mitä voisi edes kuvitella voivansa niellä ja voimat ei riitä lähikauppaan asti. Täähän menee jo naurettavuuden puolelle... Onneksi sentään selätettiin meitä vapusta asti vaivannut flunssa, jotain positiivistakin :)

Tuntuu jotenkin typerältä valittaa, mutta tämän olon kanssa ei tee mieli hihkua onnesta. Ehkä pitäisi. Toivon vaan sydämeni pohjasta tämän loppuvan siinä viikolla 12-14 niin kuin useimmilla! Viimeksi pahoinvointi alkoi vasta rv 12 ja jatkui aina vain...

Aina_ 8+2
 
Pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille ja suru-uutisia saaneille,myötäelän suruanne :heart:
Toivon kovasti voimia ja tsemppiä jatkoon,seuraavaan yritykseen ja raskauteen :heart:

Tänne ei mitään ihmeellistä,pahoinvointi ehkä himpun verran helpottanut,mutta olemassa silti päivittäin aamusta iltaan. Totesin tuossa vaan,että se on ihan sama syönkö vai en,niin silti kuvottaa,eli mulla ei ainakaan toi säännöllisesti syöminen auta. Mutta onneks tän kanssa pystyy sentään elämään,en ole oksentanut,kunhan muuten kuvottelee ja ellottaa.

Hiustenlähtö!! Voi jummijammi,kohta oon kalju! Multa lähtee kyllä muutenkin suht paljon,mutta nyt taas raskaana ollessa PAAAAALJON enemmän,ihan siis tukkoja,koko ajan paidat ihan hiusten peitossa : / Edellisissä raskauksissa ollut ihan sama juttu. Eikä se suinkaan siihen synnytykseen lopu,imetysaikana niitä multa vasta lähteekin...huoh. Tarttee alkaa kattelee peruukkeja :LOL:

Aika moni on jo kertonut aika monelle. Me ollaan paljastettu vasta ystäväpariskunnalle. Eikä ajateltu vielä vähään aikaa kertoakaan muille. Ehkä sitten np-ultran jälkeen,jos ei kukaan keksi ennen sitä. Mun äiti on kyllä vähän sellanen "noita",etten yhtään ihmettelis vaik se arvais lähiaikoina.
Ja kyllä varmaan muutkin saattaa huomata,alkaa toi masu sillain jo pömpöttää,varsinkin kun syö jotain. Ja omat housut puristaa ja kiristää jo ilkeästi,et täytynee mammapöksyosastoon siirtyä kohtapuoliin... ;)

Ens viikon ke olis eka neuvola. Ja tänään varaan np-ultraa,menee varmaan meidän hääpäivä-viikolle kesäkuuhun :heart:

NuNutin ja Taneli 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: annamay
Oli pakko tulla jatkamaan, että vihdoin pahoinvointi hellitti hetkeksi! Ja taas itkettää... onneksi sentään helpotuksesta :)

Toinen mua koskettanut asia on tämä biisi: Arttu Wiskari - Ikuisesti Kahdestaan. Mietin jälleen kerran, miten onnekas olen yk1:stä alkunsa saaneen pienen (ja esikoisen, tottakai) kanssa. Miten niin moni tuttu painii kappaleen asioiden kanssa... Täälläkin kai useampi näiden asioiden kanssa paininut. Toivottavasti kaikkien yritys saisi onnellisen lopun :heart:

Aina_ 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Aina_ älä paruta, ei olis pitäny laittaa Wiskaria soimaan :D

Niin, onhan se karua ja typerää ja epäreilua, että niin monelle on tullut suru-uutisia ja vastoinkäymisiä. Meidän kaikkien, keillä kyytiläinen on vielä matkassa niin pitäisi vaan muistaa olla onnellisia ja kiitollisia siitä mitä on. Itse en sitä aina muista, onneks elämä on sitli välillä muistuttanut siitä mikä on oikeesti tärkeää :heart: Tulipas syvällistä tekstiä :D Mikä mahtaa noin prosentuaalisesti olla todennäköisyys et alkanut raskaus menee kesken, tarkoitan et onhan siis aika yleistä tuo alkuraskauden keskenmeno.... Itsekin yhden sellaisen kokeneena, voimia vaan kaikille koittaa uudestaan, kyllä vielä joskus onnistaa :)
 
Anazu, mä puolestaan en saa painoa millään nousemaan. Sen sijaan on laskenut n. 2kg. Ja en todellakaan ole katsonut mitä suuhuni laitan, sinne menee kaikki mikä sattuu vaan maistumaan :D Eihän tosin sen painon vielä tässä ekalla kolmanneksella kuulukaan nousta (paitsi ehkä nesteiden myötä vähän) mutta mietin vaan millä se nousee jatkossakaan, jos jo nyt syön niin ihan hirvittäviä määriä :)

Turvotus mulla on aina iltapuolella ihan mieletön mahan seudulla. Oon jo parin ihmisen huomannut katsovan mun mahan ympärystä ja varmasti ovat ihmetelleet muutosta :D Meillä on jo otettu käytännöksi kuvata aina lauantaisin mun maha, kun tulee vkoja täyteen :) Eihän siinä vielä mitään raskausmuotoa ole mutta hyvin voi edes vertailla turvotuksen määrää... :)

Aivan mielettömän paljon jännittää tuleva äitienpäivä ja salaisuuden paljastaminen vanhemmille :x Mies sanoi kuvaavansa kännykällä videopätkää samalla, kun mä ojennan "paljastusrunon" sisältävän onnittelukortin anopilleni :) Sen reaktio tulee olemaan oikea tunteiden ilotulitus, joten siitä on hyvä saada muisto.

Saru. & Pallomasi 9+2
 
Nuu_nuu Puhut ihan asiaa. Itse en ole kokenut piinaavaa odotusta saatika menetyksiä, mutta olen seurannut molempia vierestä. Ei sellaisia kohtaloita osaa silti edes kuvitella :( Vaikka olenkin kova valittamaan ja pelkäämään kaikkea etukäteen, tollaisen kappaleen jälkeen muuttuu mieli...

Täälläkin paino on lähtenyt laskusuuntaan. Ehtihän se paino kilon nousta ja nyt olen taas palannut lähtöpainoon. Toivottavasti ei laskisi enempää, vaikka täysin normaalipainoinen olenkin... Varmaan johtuu ihan puhtaasti huonosta syömisestä ja oksentelusta, vaikka miten yrittäisi tankata aina mahdollisuuksien mukaan :( Eiköhän se tästä, kilon heitto sinne tai tänne ei ole vaarallista :)

Tilasin muuten äsken sen dopplerin. Ehdin mä muutaman päivän vastustella kiusausta. Fb-ryhmässä joku nimittäin linkkasi taannoin nettikaupan, josta Angel Sounds-kotidopplerin saa vajaalla 20 eurolla :) Tässä linkkiä tännekin, jos sitä ei entuudestaan jo ole: Angel Sounds-kotidoppler Ilofantista.

Aina_ 8+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Taas tännekin tuli se tuttu epäluulo tätä raskautta kohtaan..Ei ole enää oikein sitä etovaa oloa, niin heti tulee mieleen, että onkohan tuolla enää ketään. :(

Tyttö on tänään kipeä ja ollaan kotona, niin on taas aika pohtia tätä oloa.

Kettula ja Kosti 9+3
 

Yhteistyössä