Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

mulla oli tänään ekan kerran äitiysfarkut jalassa töissä ja ai että oli hyvä olla! normifarkut kiristää aina lounaan jälkeen niin hulluna, et on tosi epämukavaa olla, mut tänään ei puristanu tai kiristäny mistään! enpä taida siis enää normifarkkuja töihin laittaa.. ja täytynee ostaa parit äippähousut lisää, koska omistan tällä hetkellä vaan yhdet! oisko vinkkejä saako muualta ku h&m:ltä halpoja äitiyshousuja?
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
NNp-ultra varattu, se on 31.5. :) Viikkoja silloin 12+5. Puhelimessa oleva kätilö sanoi, että np-ultra on luotettavin kun se tehdään viikolla 12+0 - 12+6.

Mies kävi kalastamassa ja täällä haisee ihan kauhealle, kun se perkaa noita kaloja. Tekee niin pahaa, että...

Taidanpa minäkin suunnata viikonloppuna H&M:ään mama-vaateostoksille... Minuakin kiinnostais tietää, mistä muualta sais edullisesti äitiysvaatteita.

Merve ja pieni 9+2
 
Kuinkahan aikasin niitä liitoskipuja voi tulla? Mulla oli edellisen raskauden keskivaiheesta loppuun asti ihan kamalat kivut, oli tosi hankalaa päästä aamulla sängystä ylös omin avuin. Alaselkä on ollut nyt kipeenä ihan oudosti, googlailin sitten ja siellä oli että ne olis niitä liitoskipuja. Mutta kun oon vasta rv 6+2 niin ei kai niitä näin aikasin ole? :eek:

Judidi ja Venkula
 
Heips, Varhaisultra takana ja yksi pieni sydän siellä sykki vimmatusti :heart: !!
Ainoa huomio oli että sikiö vastasi viikkoja 5+6- 6+2.. ja nyt menkoista laskettuna olisi ollut tänään 7+0.
No paras uutinen kuitenkin oli se että syke siellä näkyi ja pieni sikiö :heart:

pieni kivi putosi sydämeltä vaikka viikkoja vielä onkin vähemmän, mutta siellä se on omalla paikallaan.. Hih, ihanaa <3 laskettu-aika luultavasti muuttuu mutta odottelen sinne np ultran yli kun sitä päivittelen :)

tsemppiä kaikille!
Lakritsa ja pieni ?? :D
 
Heippa pitkästä aikaa! Päivät viuhuu silmissä kun työt esikko ja raksa pitää kiireisinä!

Faceryhmään mäkin ajattelin et voisin hypätä np-ultran jälkeen.

mammahousuja oon käyttänyt jo useamman viikon. Maha on tosi iso verrattuna esikoisen raskauteen ja varsinkin syömisen jälkeen turvottaa tosi paljon. Illat on oikein tukalia jo nyt! Millaisenkohan pötsin ehdin kasvattaa ennen itsenäisyyspäivää :)

Pahoinvointiakin on ollu tässä raskaudessa nyt enemmän. Yökin vähän väliä, oksentaa ei ole onneksi tarvinnut. Oon jotenkin ihan varma että tulokas on poika, niin erilaiset on olot. Esikoinen siis on tyttö.

Hyy2 9+4
 
Mä oon ostanut äitiyspöksyjä Ellokselta, on niin näppärä sovittaa kotona kaikki koot ja sitten palauttaa ne epäsopivat :) Eikä kyllä hintakaan oo paha.

Hyy2: mustakin tuntuu että tulokas ois poika :) on tosiaan erilainen olo.

DiipaDaapa: me joskus miehen kanssa ihmeteltiin sitä että eikö edes neuvolassa tehdä testiä että tulija on oikeasti raskaana, siis ihan vaan pissasta tikulla. Onhan noita kaiken maailman hulluja jotka huijaa ties missä jne. Mut niin ne vaan luottaa et on osannu testata ite oikein :)

Innu: tervetuloa mukaan! Asutko ihan Lohjallalohjalla? Me asutaan nyt samassa kunnassa, mutta vasta pakkoliitoksen myötä ;) Onko sun esikoinen kuinka vanha?

Viikko np-ultraan... voi tosin olla liian aikaista, mut sit pääsee pian uudestaan :) Vähän jännittäis...

Voikaa hyvin
tömpsis ja persikkabanaani 10+1
 
mullakin on ollut alusta asti poikaolo, mut nyt en enää tiiä.. oireet on aika samanlaisia kuin esikoisesta eli tytöstä. ja viime raskaus oli poikaraskaus ja lähes oireeton. sen ainakin muistan, et oli tosi helppoa.. ainoita oireita tais olla väsymys ja nälkä.

pitäiskö alkaa keräämään poika-/tyttöoloja tonne etusivulle? sit näkis et osuiko monella olot oikeeseen sen mukaan mitä veikkauksia rakenneultrissa saadaan, jos aikoo kysyä sukupuolta etukäteen.

tänään poksuu 10+0!! enää 30 viikkoa laskettuun :D

viime yönä näin sen kunniaksi kamalaa unta.. oltiin np-ultrassa ja ultraaja sitten totes, että alkio on kuollu kohtuun jo pari viikkoa sitten.. onneks se ei voi olla totta, koska eilen kuuntelin jälleen sydänääniä ja siellä se pienen sydän sykki vimmatusti <3 ehkä tän ryhmän menetyksetkin vaikutti tohon mun uneen :/

jen_ni ja pähkinä 10+0
 
Mulla on viime perjantaista asti ollut aika oireetonta ja viime yönä en saanut nukuttua, kun olin varma, että vauvaa ei tulisikaan. Nyt sitten on taas niin huono olo, että! Selvästi vaikuttaa se, että viikonlopun ja alkuviikon on tullut levättyä ja nyt sitten töihinmennessä pitää olla skarppina..

Kerätään vaan listaan tyttö- tai poikaolot! Niitä on sitten mukava katsella miten käy! Muista päivityksistä ajattelin, että voisi jatkossa listata vaan ultrat ja muut erikoistapahtumat, vai mitä mieltä olette?

Kettula + Kosti 9+6 eli poikaolo
 
  • Tykkää
Reactions: NuNutin
MeMaMi: En tiiä tarkemmin, kun mulla ei niitä repäisykipuja kai juurikaan oo ollu, että miltä tuntuvat, mutta uskoisin että nimi tulee just siitä, miltä ne tuntuu. Eli nopee repäisevä kipu äkkinäisessä liikkeessä. (Näin on ainakin niitä kokeneet sitä kuvailleet...)


Pitäiskö tässä olla jo jokin olo siitä sukupuolesta ;) Ei mitään käryä :D Siis toivon tyttöä, mutta olen vähän samoilla linjoilla kuin mieskin, että poika sieltä tulee, koska pojalle ei oo nimeä mietittynä valmiiks, kun tytölle taas olisi :) Eli oisko mulla sitten poikaolo... en tiiä...

Mulla on alkanu särkeä pää lähes päivittäin. Muutamana päivänä joutunu taipumaan ja ottamaan Panadoliakin... Mut se on kaiketi myös raskausoire.

Tänään poksutaan:

Na-dene ja pieni 10+0 *POKS*

Kuten jen_nilläkin, myös mulla 30 viikkoa jäljellä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Voidaan kerätä oloja etusivulle listaan,mut mä ainakin teidän varmaks vasta sitten synnytyksen jälkeen. Ei meinata siis kysyä ultrassa sukupuolta,se on niin jännää salissa odottaa,että kumman kätilö huutaa sieltä tulleen :D

Mä en tiedä kumpi olo mulla olis...tyttöolo,mut johtunee siitä,että tyttöä kovasti toivoisin,kun kaksi poikaa meillä jo on. Poikaolo toisaalta,kun joskus olen ajatellut että saan kolme poikaa :D Noh,enää noin 33 viikkoa,niin teidän kertoa kumpi tuli :LOL:

Mullakin oli eilen ekaa kertaa mammafarkut jalassa ja oli I-HA-NAA kun ei kiristänyt ja puristanut...mulla sama kun jen_nillä,että syömisen jälkeen alkaa mahdottomasti ahdistaa tavalliset housut :(
Hiukan jännittää,että koska porukka arvaa tän raskauden,kun vatsa pömpöttää kun milläkin viikoilla! Huh,paidoillakin vaikea peittää,ei viittis jokapaikkaan huppareissa mennä :rolleyes:

Sain np-ultrankin varattua,se olis 5.6. ja viikkoja olis 11+3.

Nyt pihahommiin lasten kanssa,aurinkoista päivää kaikille! :wave:

NuNutin ja Taneli 7+3
 
Minä ajattelin tilata MamaMia sivuilta, ainakin sobean jogahousut ja huppari, sekä mama liciousin vaatteita, niitä luultavasti tilaan suoraan heidän verkkosivuilta, ellei nuita mitä himoitsen tule MamaMian verkkokauppaa myytäväksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Miten tässä pystyis olemaan huolehtimatta raskauden etenemisestä? :|

Mulla on ihan kamala epäluuloisuus ja pelko siitä, että mun sisällä ei olekaan mitään. Mulla olis varhaisultra ens viikolla (7+6), mutta pelottaa vaan ihan järjettömästi, jos mut todetaan tyhjäksi tai jotakin. Ainoa oire on kipeät rinnat, tosin nekään ei ole enää niin kipeät kuin joskus viikolla 4+ tai 5+. Lisäks joskus tulee sellaisia kovia alavatsakramppeja, ihan kuin menkat alkais, mutta ne krampit kestää jotain 10 sekuntia maksimissaan ja niitä tulee vähintään yks päivässä. Minkäänlaista vuotoa ei onneksi kuitenkaan ole.

Kaverin kehoituksesta kokeilin Clearbluen viikkonäytöllistä digiä, se onneksi näytti sen mitä pitikin eli 3+ (olen siis pidemmällä kuin 5+ sen mukaan). Mutta musta ei vaan tunnu yhtään että olisin raskaana, enkä osaa iloita tästä asiasta yhtään enää :( Järjetön olo, tekis mieli vaan itkeä kun ei tiedä yhtään miten tämä etenee. Menettämisen pelko on niin suuri. Miten tässä voi rauhoittua?

ralliruutu 6+6
 
Voi Kengu83, suuret pahoittelut ja voimahalaukset sinne! :hug:

ralliruutu: Muakin huoletti kovasti ennen varhaisultraa, ei ollut oikeastaan yhtään sellainen olo, että olisin raskaana, oireita ei juuri ollut ja rintojen arkuuskin loppui ihan yllättäen... Raskaudet on kuitenkin kaikilla naisilla niin erilaisia, ja oon huomannut nyt, että näköjään samallakin ihmisellä voi raskaudet poiketa toisistaan. Musta tuntuu, että tämä raskaus on kovin erilainen, kuin esikoisen, kaikin puolin. Kävin varhaisultrassa pari viikkoa sitten ja siellä kaikki oli hyvin, mutta nyt mua huolettaa taas. Oireita kyllä on välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta np-ultraan on vielä kolme viikkoa aikaa, pelkään jo nyt ihan kauheasti sitä, että siellä ei kaikki olekaan enää hyvin... Mutta ei tässä auta muu kuin toivoa parasta ja yrittää elää ns. normaalia elämää. :) Ei se murehtiminen mitään auta.

Mua ärsyttää ihan kauheasti, kun esikoisen odotusaika meni huolehtimiseen ja synnytyksen odottamiseen... koko ajan vain laskin viikkoja ja odotin ajan kuluvan. Esikoisen synnyttyä ja tässä muutaman kuukauden aikana ennen kuin tulin raskaaksi, päätin, että toisesta raskaudestani aion nauttia täysin siemauksin. En näköjään osaa kuitenkaan. :|

Lakritsa onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Mulla on poikaolo, en vain osaa kuvitella, että meille tulis tyttö, kun meillä on jo yksi poika... toinen poika tuntuis ns. luonnolliselta. :) Esikoisen odotusaikana mulla oli aluksi tyttöolo, mutta se muuttui poikaoloksi np-ultran jälkeen. Saa nähdä, käykö nyt toisinpäin. :)

Merve ja pieni 9+3
 
Täällä ei oo tyttö eikä poika oloja vaan ihan vaan aivan järkyttävän raskaana oleva olo :D hihi. Eli mahan pömpötystä ja huonoa oloa piisaa, mutta enpä oo ikinä ollu näin onnellinen näistä kahdesta asiasta :).

Väsymys meinaa nyt ihan jyrätä yli ja töitä pitäis paiskia kun hullu. Että siksi olen ollut täällä aika hissun kissaun taas pari päivää...Ei vaan oo virtaa...No kyllä tää tästä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Mullakin oireet vahvistunut, 4 päivän närästys kadonnut mutta etova olo jatkuu yhä pahempana. Onneksi sentään hiukan parempi olo mutta oksennus on usein lähellä.

Lisäksi:
-palelu
-väsymys
-turvotus + vatsa sekä rinnat
-rinnat kipeät
-kasvukivut?

Nettikauppoja äitiysvaatteille mistä itse pidän on tosi vähän :(

Eli H&M, Dorothy Perkins sekä New look.
 
Kaislanen -täällä kans on vaan järkyttävän raskaana oleva olo. Tosin kun ensimmäisiä odottaa niin en oikein tiedä.

Tilasin nyt elloksella mustat äippäfarkut. Netistä löysin koodin (275 889) jolla sai puoleen hintaan ja ilman postikuluja. Ajattelin että jos ne on ihan kamalat niin voihan ne aina palauttaa...
 
kettula mun mielestä toi on hyvä, et vaan ultrat kirjataan ja muut erikoiset tapahtumat. neuvoloita on kuitenkin niin usein ja enemmän noi ultrakuulumiset kaikkia kiinnostaa :) voihan niitä neuvolakuulumisia sit aina kirjotella tänne, kun on käynyt ja jos haluaa jakaa niitä tietoja..

mä en enää tiedä kumpi olo mulla on :D oireiden perusteella ehkä tyttöolo, mut sit taas en pysty kuvittelemaan et mulla olis 2 tyttöä (se on siis mun salainen toive) ja kun mulla itelläkin on pikkuveli, niin siks kuitenkin poikaolo.

kengulle täälläkin suuret pahoittelut ja :hug:

na-dene mulla myös oli jossain vaiheessa tota päänsärkyä ja sekin on mun tietääkseni ihan raskausoire :)

hei apua, np-ultraan enää 5 yötä!
 
Hmmm...olo olis tyttöolo! Ja siksi että kaksi aikaisempaa on tyttöjä ja samat raskaus oireet...ja molemmista aikaisemmista olin ihan varma että tulee poika ;) , joten nyt en enää osaa odottaa poikaa kait...vaikka olishan se kiva,kun tyttöjä jo on...ja taas toisaalta prinsessa porukkakin olis ihana :heart: Menis kaikki vaatteet ja leikit hyvin seuraavalle... Vaikka sama kumpi tulee ja toivottavasti terve lapsi...:)

Kengu83 osanotot sinulle ja koita kestää :hug:... Kurjan paljon näitä menetyksiä jo ollut...ei soisi kellekään :'(

MeMaMi ja pikkuinen rv.9
 
Viimeksi muokattu:
Kengu pahoittelut! :( :hug:

Onneksi täällä oli sentään myös hyviä (ultra)kuulumisia, onnea kaikille niistä! :flower:

Täällä hyvin samoja ajatuksia kuin mitä olitte kirjoittaneet tuonne, eli todella epäuskoinen olo että tässä ihan oikeasti ollaan raskaana. Ennen varhaisultraa pelkäsin todella paljon ettei siellä olisi mitään ja ultran jälkeen saikin voimia hetkeksi. Nyt ne ajatukset on kuitenkin tulleet takaisin ja aina ajoittain tuntuu että onkohan siellä enää mitään. No mutta, onneksi on edes jonkin verran oireita muistuttamassa asiasta, kyllä niistä tosiaan osaa ihan nauttiakin :)

Niin ja tuo sukupuoliolo-juttu on aika jännä. Mietin aina ennen että miten muka voi tulla vahva tunne jostain tuollaisesta, mutta kyllä täytyy sanoa että täällä on ollut poikaolo jo melko lailla alusta asti :) Tytöille on paljon helpompi keksiä nimiä, mutta muuten ei kyllä mitään väliä. Suuri toive olisi tietenkin että meillä olisi jossain vaiheessa molemmat :)

Amalia 8+5
 
Viimeksi muokattu:
Kengulle myös tätä kautta pahoittelut : / Koittakaa jaksaa, sinä ja miehesi. Toivon, että kunhan surut on surtu, onnistaa nopeasti uudelleen :heart:


Itseäkin alkaa huolettaa, kun täällä on nyt ollut aika paljon ikäviä uutisia. Omaan NP-ultraan aikaa vielä 1,5 viikkoa... No ainakin pahoinvointi jatkuu voimakkaana, joten se on kai hyvä asia. (Vaikkei olo kaksinen olekaan : /)

Kiva muuten kuulla, että joku on jo siirtynyt äippähousujen käyttöön. Jotenkin nuo tavalliset farkut kiristää vatsaa istuessa jo aika lailla, joten saattais olla aika ottaa äippähousut käyttöön. Tosin sen jälkeen se vatsa tulee olemaan jo aika hvyin näkyvissä, kun sitä ei enää mikään pidättele :rolleyes:
 
Kengu: suuret pahoittelut! :hug: Ensi kerralla paremmalla onnella! :hug:

Ralliruutu: välillä on epätoivoinen olo, ja sekin taitaa kuulua asiaan. Kyllä se siitä sitten helpottaa, koita jaksaa vaan :)

Jollain muulla ilmeisesti kuuluu jo äänet dopplerilla... eli mä lähden nyt kaivamaan sen meidän dopplerin jostain! :D

Voikaa hyvin
tömpsis ja persikkabanaani 10+2
 
Helpottavaa kuulla, ettei ole ainoa, jolla on epätoivoa, vaikka eihän sellaista oloa tietysti kellekään toivo.

Tänään on ollut jotenkin raastava päivä, mielialat heittelee miten sattuu. Sitä vaan pelkää niin kamalasti, että menee kesken, kaikki unelmat särkyy ja joutuu aloittamaan taas kaiken alusta. Mulle ei ole ollut todellakaan helppoa se reilu puoli vuotta, minkä verran tätä raskautta on yritetty saada alulle... ja nyt kun olen raskaana, niin en osaa nauttia siitäkään :( Pelko vaan raastaa sisintä, vaikka kuinka yrittäisi ajatella positiivisesti... Hirveesti tulee vertailtua omia oireita muihin ja stressattua, että onkohan mulla "tarpeeksi" oireita, että raskaus on ns. "normaali" tai mitä oireita keskenmenossa on. Huoh.

Pitäis pysytellä poissa netistä, ei tulisi ajateltua kaikkia huonoja mahdollisuuksia niin paljon ja etsittyä tietoa niistä :kieh:
 

Yhteistyössä