~*~Joulukuun tonttuset 2013 lokakuussa ~*~

Saara W: Osanotto:'(

Nimia: Olen kyllä Turun läheltä, mutta minä en nimenomaan halua fb:iin.

Onko teillä muilla,joilla rd todettu, mittari toiminut hyvin? Itse sain illalla tuloksia 7.6- yli 19 ?? välillä. Enkä tiedä johtuiko, mittarista, luiskista vai mittaajasta.Verensokeri ei sentään noin voi heitellä muutamassa minuutissa. Lopulta sain kaksi kertaa peräkkäin 7.6, jonka merkitsin ylös. Nyt on etusormi täynnä reikiä.


Hanne70 28+5
 
Hanne70: Mulla on mittarina (vaikka) contour next ja en ole kyllä kertaakaan epäillyt että eikö näyttäisi oikein. Ennemminkin kone huutaa jotain erroria kun että näyttäisi väärän tuloksen. Tosin en kyllä itsekään uskoisi yli 19 lukemia...Viimeksi RD-kätilö kyllä kysyi että oletko esim. vaihtanut liuskapurkkia kun mietimme syitä heitteleviin arvoihin. Tästä päättelisin että liuskoissakin voi olla vikoja.
 
Saaralle

Lähdit liian aikaisin
vauva pieni, suloisin
Ikävää ei mikään poista
unelmaa pienistä vauvanjaloista
Sydän on niin kipeä nyt
sielu kovin väsynyt
Ainakin pienoinen turvassa on
kuopassa enkelin kainalon
 
Heips!
Osanottoni Saaralle ja koko perheelle.

Ei ole tullu kirjoteltuu sitten piiitkään aikaan, kiitokset Helenalle uudesta pinosta! :)
Äsken oli paljo asiaa mitä kirjottaa ja ny jo sitten unohdin, tänneppä ei kummempia kuulu.
Neuvola lääkärissä kävimme 26+5 viikolla ja pikkuinen oli perätilassa, sykkeet 129 ja painoa oli 1006g.Tänään oliki sitten neuvola ja nyt painoa kuulemma tullutkin liian vähä viikossa 220g vaikka aluksi tuli yli 500 ja sillon valitettii ku painoa tulee liikaa. ei jaksa ku kaikki neuvola tädit sanoo ihan eriä! :(
Verenpaineetki otettii 130 jotain ja 85 on kuulemma koholla. :S Vähä ollu semmosta heikkoa oloa ja pää pöhnässä, välillä jalkoihin ja käsii sattunu! :/
No mutta mitäs muuta, nyt oltais saatu kaikki hommattua pikkuista varten voi panostaa turhanpäiväsii juttuihin :D

Tulipas jotenki sekava viesti mut pääasia et sain aikaseksi kirjoitettua, joka päivä oon lukenut muitten tekstit et en oo unohtanu kuitenkaan teitä :)

Nyt suihkuun ja nukkumaan.
Kaikille paljon jaksamisia! <3
Princesssa & Papu 28+5
 
Saaralle ja perheelle paljon voimia surun keskelle. :heart: :hug:





Hanne: jos mä en oo pessyt käsiä kunnolla niin voin saada tosi korkeita lukemia, voiskos siitä olla kyse? mutta noin korkean kyllä varmasti huomaisit olosta, pitääkö sun käyttää mittari diabeteshoitajalla niin ne tarkistaa sen toiminnan?

voikaa hyvin
tömpsis ja persikka 31+4
 
SaaraW Osanotto sinulle ja koko perheelle. Olen todella pahoillani, ei löydy sanoja. Paljon paljon voimia. Olet ajatuksissa :hug:

Nyt tuntuu kyllä omat murheet niin pieniltä, ettei tee mieli enää "valittaa" mistään. Kaikki on kuitenkin hyvin.

Koitan jaksaa töissä vielä tämän viikon, sitten haen sairaslomaa ja huilaan ne pari viikkoa ennen äippäloman alkua. Esikoispoika jää hoidosta pois ja mun kanssa kotiin heti kun äippäloma alkaa. Toki oisin voinut pitää hänet vielä hoidossa, mutta sydän sanoo, että näin on oikea ja hyvä ratkaisu. :) Kun poika meni hoitoon reilu vuosi sitten mun palatessani töihin, ajattelin vain sitä hetkeä, kun saan taas jäädä hänen kanssaan kotiin... Jos rahatilanne olisi sallinut, olisin ollut kotiäitinä sen 3 vuotta. :)

Onko täällä muita joilla etuseinämäistukka? Kuinka vauvat liikkuu? Täällä on ollu aika aktiivista nyt viime aikoina, ja heti kun pariin tuntiin ei kuulu liikkeitä, iskee huoli ja kauhea liikkeiden kuulostelu. Öisinkin kun herään vessaan, en voi nukahtaa uudestaan ennen kuin tunnen liikkeitä. Ärsyttävää, kun pitää olla tällainen huolehtija.

Täällä on niin moni, jolla tuo raskausdiabetes... Mun ei itse tarvinnut edes mennä sinne sokerirasitukseen. Nyt mua mietityttää, oisko pitänyt kuitenkin mennä tarkistamaan. Onko teillä jotain "oireita", mistä ootte huomanneet sen radin? Mikä on vaikuttanu siihen, että pitää alkaa pistää insuliinia? Onko pissassa ollu sokeria? Mulla on ollu aina pissa puhdas ja töissä oon mittaillu sokereita, 2 h ruokailun jälkeen ollu sellasta tasoa 5,2 - 5,6, paastoarvoja en oo mittaillu. Suklaa maistuu... äskenkin tuli herkuteltua oikein kunnolla, huh. :ashamed:

Nyt jos menis nukkumaan, kun tiedossa taas kuitenkin huonouninen yö. Onneksi huomenna vapaapäivä. :)

Merve ja masupoika 31+1
 
RD:n kommentoin sen verran että liuskoja tai laitetta en lähtis ekana epäilemään, niissä ei ole juurikaan tuollaisia vikoja että näyttäisivät sokerit väärin. Jos tulee korkea arvo ilman järkevää selitystä epäilisin ennemminkin käsissä olevaa sokeria. Käsipesu ja uusi mittaus. Verensokerit eivät tosiaan nouse minuuteissa 7.6:ta 19:ta. Eivätkä tule alaskaan tosiaan noin kovalla tahdilla.

Meillä on tänään ollut kovasti supistuksia ja vauva valahti ihan alas. Tuntuu että istuessa pitää tehdä päälle tilaa... Noh, ylihuomenna on lekuri, joten siellä sit näkee mikä on meininki. Eipä täällä muuta. Kasa kestovaippoja (sisävaippoja ja imuja) rantautui meille viime viikolla. Ostin myös Theraline imetys-/odotustyynyn. Sellaisen 190 cm pitkän josta luulis olevan iloa loppuraskaudessakin.
Tällainen siis Theraline :: Maternity and Nursing Pillows :: The Original Theraline Maternity and Nursing Pillow
Muuten täällä elellään odottavaisin mielin.

Vanamo+Tintti 33+0 (?)
 
Saara ~ Osanottoni! Halaa :hug: Voimia :heart:

Eilen oli synnärillä lääkäri tuosta leikkausarven kohdasta, jota tutkittiin nyt ensimmäistä kertaa tämän raskauden aikana. Lääkäri luki ääneen kertomuksen 7v takaisesta leikkauksesta ja siinä sanottiin, että arven kohta ollut ihan hiuksen hieno - tosi ohut. Nyt arven kohta näytti normaalilta ja kaikki oli vauvalla hyvin. Painoarvio vauvalla 1,7kg. Lääkäri oli aivan ihana :) Sain nyt käskyn mennä sokerirasitukseen, sen takia että antaako se osviittaa siihen miksi meidän lapset ovat niin isoja. Tämäkin vauveli huitelee käyrien yläpuolella. Yllätyksekseni lääkäri sanoi, että sectio tehdään silloin ja silloin. Saimme nyt jo vauvan syntymäpäivän :heart: Vauva syntyy aika huimasti etukäteen, ettei mammalomalla ehdi kauaa olemaan. Hyvä kun ottavat varman päälle, ei itseänikään enää murehdituta kohdun kestävyys. Päivämäärän olemme kertoneet vain anopille, joka tulee sitten lapsia laittamaan kouluun kun me olemme synnärillä. Muille ilmoitellaan vasta kun vauveli on syntynyt. Jos alkaa supistella kunnolla ennen leikkauspäivää niin sitten vauva leikataan heti - eli supistella ei saa. Ylävatsakipuun lääkäri sanoi, että vauva on sen verran ylhäällä, että painaa sinne - siksi tekee kipeätä. Helpottaa sitten jos ja kun vauva vähän tuosta laskeutuu ja antaa ylävatsalle tilaa. Sairaslomaa sain vielä tämän viikon sunnuntaihin asti. Katsotaan ensi viikolla sitten mikä on vointi.

Poikienäiti84 ~ Eikö sinullakin ollut näillä viikoilla lääkäri arvesta?

Sunnuntaina kävin pikaisesti mll:n kirpparilla ja löysin sieltä vauvalle hankintalistalla olleen lämpöpussin turvakaukaloon (10e) sekä sähkökäyttöisen rintapumpun (5e). Rintapumppu toimii ja oli kyllä löytö! Eipä korkealta tipu jos sitä ei tarvitsekkaan. Pikkuisia vaatteita, bumbo tuoli, brion keinutassut pinnasänkyyn yms. löytyi myös. Etsinnässä olisi vielä hoitolaukku.

Nimiasiaa ~ Joko teillä on vauvoille ne oikeat nimet? Ollaan vauvaa kutsuttu jo pitkän aikaa eri nimellä kuin tuo lempinimi sintti, lapset kutsuvat vauvaa tällä oikealla nimellä. Pitäisi vielä katsoa vähän muitakin nimiehdotuksia, sillä tämä nimi ja esikoisen nimi ovat aika lähellä toisiansa. Anoppi jo sekaa meidän esikoisen ja heidän koiransa nimen kokoajan kun ovat niin lähellä toisiansa, niin kuinkahan sitten kun tähän tulisi vielä kolmas samantyylinen ja samalla alkukirjaimella alkava nimi...

Nyt netistä katsomaan erilaiset äidit.
Mukavaa viikkoa kaikille!

Judie + Sintti 29+3
 
RD:stä: Mulla se liuskapurkki putos lattialle siivouksen yhteydessä ja ne liuskat tuli ulos eli mahtaako johtua arvojen heittely siitä?
Joku kyseli rd:stä : Ymmärtääkseni jos sokerirasituksessa on yksi arvo koholla niin ruokavaliolla sitä hoidetaan. Jos se ei auta tai on rasituksessa useampia arvoja koholla niin lähetetään äitiyspolille diabeteshoitajalle. Jos ei ruokavalio auta niin sitten joutuu insuliinihoitoon. Mulla esim. pissa ollut koko ajan puhdasta eli siinä ei ole sokeria ja näyttää siltä että järkevällä ruokailulla pystyy kyllä pitämään arvot kurissa .
 
Judie Oltiin joo pari viikkoo sitte lääkärissä (29+2 silloin). Mulla oli huonompi tuuri lääkärin suhteen ja sain aika tylyä palautetta koko raskaudesta siellä... Arvella kaikki ihan ok, mutta lääkäri keskittyikin motkottaa kiinnikkeistä... Ihanaa kun saitte jo päivänkin! :heart: Meille on vain puhuttu että leikataan kun tulee 38 viikkoa täyteen. 35+3 on meillä seuraava lääkäri/ultra ja toivon että mekin saatais sit jo varmuutta kuinka pitkälle tässä mennään. Mun tuurilla ne venyttää vielä viikolle 39+ ja sit saa olla pelko perseessä koko ajan... Mua on kyllä supistellutkin jo nyt mutta erittäin epäsäännöllisesti ja kuulemma harjoitussupistukset ei saa kohtua repeemään, synnytyssupistukset voi repiä, näin sanottiin. Mulla on ollu tähän asti hyvinkin levollinen mieli tästä raskaudesta ja tulevasta leikkauksesta, mutta toi edellinen lääkäri sai kyllä hyvin alkuraskauden paniikin takaisin... Keskittyi niin kertoo kuinka vaikea sektio on edessä ja kuinka sen täytyy tehä joku kokenut erikoislääkäri ja he joutuvat pitää palaveria ennen sitä leikkausta että miten tehään ja kuka tekee ja kertoi kaiken mitä voi suurella riskillä leikkauksessa käydä. Ja oli monesta asiasta niin erimieltä kuin muut ovat olleet. Mä sain lähtee itku kurkussa sieltä kotiin... Eikä edes vauvaa ultrannu, nopeesti vain haavan kattoi ja se siinä... Sanoinkin miehelle että ens kerralla saa tulla mukaan et mä en mee haukuttavaks yksin enää uudestaan.
Mutta mahtavaa että teillä hyviä uutisia! Sanoiko kuinka paksu on seinämä siitä arvelta? Mulle sanoi lääkäri että ohuimmillaan oli 5mm ja se kuulemma riittäisi jopa alatiesynnytykseen.

Poikienäiti 31+1
 
Viimeksi muokattu:
Merve mulla on istukka edessä ja meen rv. 30 kontrolliin, että näkee onko noussu...Vähän jännittää et jossei olekaan noussu ja joutuu sektioon :kieh:! En oo ees oikeen pitäny sitä vaihtoehtona, ku ne sano et yleensä nousee ja oli vaan vähän siellä alhaalla eessä vissiin...Mutta voiko luottaa,jos sanovat et on noussu, et on sit tarpeeks noussu eikä tuukkaan ekana synnyttäessä!? Ja liikkeet on tuntunu ihan hyvin ja normaalisti nykyään mun mielestä :)!

MeMaMi ja pieni 28+5
 
Merve: täällä on etuseinässä istukka. Tuo sinun kuvailema kirjoitus, että kuin käy pissalla yöllä niin ei voi uudestaan nukahtaa ilman liikkeen tuntemista. Täällä sama juttu. :D Nyt muutamana yönä on ssanut kunnon vastauksen aina vessareissun jälkeen. Vissiin napero aatellu, että äitille annettava kunnon liike. Koko maha heilahtaa. Vissiin vaihtaa vielä asentoa. ;)

Kannattaa käyttää tosiaan sitä mittaria "huollossa". Mummolla teki kans joskus noin mittari ja huusi aivan outoja.

Täällä ei mitään erikoista omassa raskaudessa. Eilen helllin masuasukkia kiinalaisella ruoalla ihan ravintolassa. Oi nam! Kaikki hankinnatki on tehty , joten ootellaan vaan nyt nyyttiä kotia. Paitsi pienet hoitotavarat ja tutit yms puuttuu. Mutta kerkiääpä nuo. :)

Paivih ja palleroinen 28+6 (huomenna poksuu)
 
Mulla on myös istukka etuseinässä. Veikkaan että vähän oikealla vielä, koska liikkeet tuntuvat vasemmalla sivulle paremmin. Sitten vauva on vielä enemmän naama selkärankaan päin, joten potkut suuntautuvat alas ja taakse yleensä. Toinen suosikkiasento on poikittain. Toivottavasti vauva ymmärtää oman ja äidin edut, koska myooman takia (vaikuttaa ehkä kohdun supistumiseen) mua ei kuulemma mielellään leikata ja kääntyy alaspäin. Liikkeitä tunnen kyllä usein, mutta taitaa olla vaavilla aika pehmusteet ympärillä, jotka vaimentavat pahimmat iskut. Selällään kun makaan niin usein näkyy ja tuntuu oikein selvä kumpare navan kohdalla. Takaraivo siis.

Hanne70 28+6
 
Poikienäiti84 ~ Kamala lääkäri ollut sinulla :( Toivottavasti ensi kerralla olisi eri lääkäri. En ole varma sanoiko minulle minkä paksuinen tuo kohdun seinämä on arven kohdalta - meni ohi jos asiasta mainitsi. Jännitti niin kovasti kun yksin olin. En olisi kyllä uskonut, että vielä saan sectio aikaa, nyt on niin hassua kun tietää koska pikkuinen syntyy :heart:

Täällä podetaan hammaskipua, toivon sen menevän hammaspesuilla ohitse. Jos ei niin kaippa se on huomenna varattava hammaslääkäri :( Höh. Torstaina menen sitten sokerirasitukseen.

Mutta nyt pojat saapuivat koulusta...

-Judie + sintti 29+3
 
Merve: mittaa 1h ruokailun jälkeen, se kertoo varmaan enemmän kuin 2h arvo. Ei mullakaan koskaan oo sokeria pissassa tai muita merkkejä radista, ja tottakai se voi tulla vaikkei kuuluisikaan riskiryhmään. Mutta jos syöt kauniisti ja paino pysyy aisoissa sulla ja vauvalla niin tuskin jättiläistä sokerivauvaa saisit vaikka piilevänä olisikin radi? :)

mulla on hermot ihan loppu. :(

voikaa hyvin
tömpsis ja persikka 31+5
 
jos joku muu haluaa luopua pientä korvausta (postikulut?) vastaan äitiyspakkauksen kestovaipoista niin laita viestiä :)

avasin äitiyspakkauksen äsken ja olin tosi iloisesti yllättynyt :)

tömpsis ja persikka 31+5
 
Ja mä olin lainaavinani tuon DiipaDaapan jutun tuohon mukaan mutta ei... Tämä mobiili on ihan kätevä mutta vähän raakile vielä. Olen muuten nukkunut nyt sen tyynyni kanssa pari yötä ja voi jee... Tekis mieli kantaa töihinkin mukaan kun on niin mukava. :) Vähän huvittavan näköinen kyllä, 190 cm pitkä puikula...Esikoinen repeili aamulla kun näki tyynyn mun paikalla sängyssä. :) Mut se on teini, sen mielestä kaikki on noloa. :D

Vanamo+Tintti 33+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tömpsis

Yhteistyössä