~*~Joulukuun tonttuset 2013 marraskuussa ~*~

Oi ihana. Ja joo, pyhänä on kuulema ollu porukkaa liikenteessä. Mulla oli ystävä täältä shoppailee sielä. Hän kyllä sanoi, että olisi voinut tuoda minulle tarvitsemani muttamutta... Haluan ite. :D

Olen tässä parina päivänä huomannut, että mulla on nälkä taukoomatta. Syöt jotain ja kohta taas oot hartioita muöte jääkaapissa. :D Vissiin tuo napero tuolla lämpimässä kasvaa niin vauhdilla. :) Nyt siis syömään. :p


Paivih ja palleroinen 33+1
 
Ihana kuulla Syyselo, että teillä hyvin sujuu. :heart:

Imetysliivejä en ole ostanut nyt yhtään, esikoisen ajalta niitä vielä kaapista löytyy ja ainakin alkuun pääsen niillä. Liivinsuojuksia sen sijaan pitäisi hommata, esikoisen aikana käytin kestosuojia ja ne oli ihan parhaita. Pitääpä laittaa muistilappuun, että hommaa liivinsuojukset.
Itse pohdin sitä influenssarokotetta, koska tässä raskaudessa on ollut nyt kaikki mahdolliset vaivat ja minun tuurillani saan sen influenssan vielä. Meillä ei ole tukiverkkoja juurikaan, joten sairastumiseni influenssaan olisi aikamoinen koitos koko perheelle. Vaikea päätös kyllä. :confused:

Pieta ja Junnu 32+3
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Ihana kuulla Syyselo että kaikki on hyvin! :hug:

rokotuksista, en oo ottanut sikainfluenssa rokotetta edes sillon kun se annettiin. Oon ottanu rokotteen viimeksi ylä-asteella joskus, eli monta vuotta sitten. Enkä aijo nytkään ottaa mitään rokotetta. Lapselle otan tietenkin ne mitä vauva saa, mutten ota mitään mitä ei ole tutkittu kunnolla!

imetysliiveistä, mulla on kahdet, yhdet on kokoa isommat hmltä ja yhdet on kaksikokoa isommat ystäväni äitipuolelta saadut :)

Oletteko miettineet kummeja lapsellenne/lapsillenne? Meillähän on jo valmiina, meille tulee yhteensä viisi kummia, kaksi kummisetää ja kolme kummitätiä. Tämä siksi että mieheni kanssa olemme olleet yhdessä kuitenkin vasta vähän vajaa puolitoista vuotta eikä yhteisiä tuttavuuksia ole kauheasti. Molempien parhaat ystävät, miehen veli ja hänen tyttöystävänsä ja yksi meidän yhteinen ystävä. Ja haluttiin noin monta kummia, koska mullakin on kolme, joista olen yhden kanssa tekemisissä. Joten haluan että minunkin lapsella on ainakin yksi kenen kanssa tulee olemaan loppu elämänsä yhteyksissä :)

en tiedä onko tästä ollut keskustelua, mutta aijotteko kestovaippoilla? Meillä on suunnitelmissa kestoilla, sillä äitini tekee meille kestovaippoja, ja ne on ''reteempiä'' päällä kun on ilman vaatteita, ja säästää luontoa.. Tai miten luonnon säästämisenkin ottaa, samanlailla pesuaineet menee luontoon kuin ne vaipat. :) Mutta me kestoillaan!

Neyski +poitsu 34+5 :kiss:
 
Päivih hyvä kuulla että jollain muullakin tuo nälkä kurnii jatkuvasti :D Itsellä ollut tässä parin viikon aikana aivan järkyttävä nälkä ja ruuan himo. Ja myös aiemmin yököttäneet makeat herkut alkaneet maistua vähän liikaakin. Painoa tullut tähän mennessä kuitenkin reilu 8kg että onneksi ihan kohtuudella.

Imetysliiveistä Olen ostanut vasta yhdet jotkut kaarituettomat hm liivit, jotka hieman reilut nyt. Minulla turposi rinnat heti alusta asti hirveästi ja tuntuu että loppuraskaudesta saaneet vieläkin lisää täytettä joten toivottavasti ei kauheesti kasva enää. Maitoa on ihan valunutkin parisen kuukautta ja nykyään joka ilta ja yö varsinkin tuntuu että paidoissa isot läikät. En siis oikein tykkää liiveissä nukkua... Pitäisi varmaan ostaa vielä yhdet siistimmät imetysliivit että kehtaa kaupungilla kävellä :)

Kestovaipoista vielä että itse jotenkin vierastan ajatusta niiden käytöstä vaikka varmasti jollakin hyvin toimiikin. Ollaan siis ajateltu ihan kertisvaippoja käyttää ainakin näin alkuun kun muutakin opeteltavaa ja puuhasteltavaa alkuun on kuin jatkuvaa pyykkäämistä. Tietysti omatuntoa vähän asia kolottaa mutta ehkä sitten säästän luontoa jossakin muussa.

(.) Tänään käyty loppuraskauden neuvolalääkärissä toiseen otteeseen ja jäi kerrankin todella hyvä fiilis. Lääkäri oli tällä kertaa todella mukava ja asiantuntevan oloinen ja kävi kaikki asiat läpi huolellisesti. Myös ultrasi ja siitä ainakin varmasti selvisi että poitsu siellä pääalaspäin lepäilee ja tuskin sieltä enää kääntyy. Aiemmin lääkäri sanonut että olisi jo laskeutunut ja kiinnittynyt mutta tämän mukaan ei olisi ihan niin kovasti laskeutunutkaan mitä aiemmin annettu olettaa. Itsekin olin sitä ihmetellyt kun enemmänkin painanut tuolta kyljen alta eikä niinkään alapäästä.

Muutenkin kaikki vaikutti olevan kunnossa :) Supisteluista huolimatta ei kohdunsuulla ollut mitään muutoksia edelleenkään ainoastaan kohdunkaula pehmentynyt. Nyt siis vaikuttaisi siltä että vauva viihtyisi mahan sisällä vielä ihan helposti vähintään laskettuun aikaan. En tiedä olenko poikkeus mutta itse ainakin toivon että menisi sinne lasketun ajan tienoille. En tiedä johtuuko ensikertalaisen jännityksestä että jotenkin vielä toivoo että muutama viikko ainakin olisi aikaa tottua ajatukseen synnytyksestä ja vauvan tulosta.

Huh kauhean pitkä teksti tuli.. :p Ihana kuulla että syyselon vauvalla kaikki hyvin :heart:

Jakselemisia kaikille!
Miips+pikkuR 36+5
 
Minä aion ottaa influenssa-rokotteen, koska se suojaa viimeisellä kolmanneksella otettuna myös vastasyntynyttä puoli vuotiaaksi asti. Lisäksi mieheni myös ottaa, jotta vauva on mahdollisimman hyvin turvassa influenssalta. Influenssa ei ole mikään pikkujuttu pienellä vauvalla. Kausi-influenssarokotteet ovat lisäksi hyvin tutkittuja ja turvallisia rokotteita.

Kaikki muutkin rokotusohjelman rokotteet otetaan myös. Olen itse töissä tieteen ja tutkimuksen parissa, enkä suoraan sanottuna ymmärrä alkuunsakaan tätä nykyistä rokotevastaisuutta. Toki ymmärrän ihmisten epäluulot uusia rokotteita kohtaan, mutta että pian alkaa kaikkien muidenkin lapset kuin rokottamattomat olla alttiina harvinaisille, jo suomesta kitketyille sairauksille, kun väestön rokotesuoja vähenee.

Iikki 33+3
 
Kiitos vinkeistänne imetysliivien suhteen! :) Ehkä mä sit vaan kokeilen ostaa yhden tai kaks kokoa isommat liivit ja sit vaan uudelleen ostoksille, jos ei sovikaan...

Minäkin aion käyttää noita kestoliivinsuojia, esikoisen aikana käytin ja ne oli aivan ihanat! :) Nyt mulla on niitä varmaan 20 paria jo tuolla kaapissa pestyinä odottamassa! :D Kestovaippoja en tällä kertaa aio käyttää, esikoisen aikana käytettiin ajoittain... oon melkein kaikki kestovaipat jo myyny pois.

Influenssarokotetta en aio ottaa, en oo mitenkään rokotusvastainen, mutta rokotukset raskauden aikana jotenkin hirvittää... Itse oon ottanut kerran tuon kausi-influenssa- ja sikainfluenssarokotteen, silloin 4 v sitten kun oli se "epidemia". En silloin sairastanu influenssaa, enkä oo sairastanu sen jälkeenkään... Vauvalle otamme kaikki rokotukset, mitä saa. :) Samoin on esikoiselle otettu. Esikoiselle on otettu jopa pari ylimääräistä, kun ollaan reissattu tuolla miehen kotimaassa paljon. Vesirokkorokotetta en aio ottaa, sen toivon että molemmat lapset sairastavat sitten aikanaan ja saavat siitä immuniteetin.

Ihanaa kuulla, että Syyselon vauveli voi hyvin. :heart: Kuitenkin niin hyvillä viikoilla ja hyvän kokoisena syntynyt, ettei varmasti tarvi kauaa sairaalassa olla. :)

Meillä ei tule lapselle kummeja eikä ristiäisiä... emme kuulu kirkkoon joten tätäkään vauvaa ei kasteta, kuten ei esikoistakaan. Nimijuhlat pidetään varmasti niin kuin esikollekin.

Täällä vauva on taas ollut kovin hiljainen... ei juuri "potki", asentoa kylläkin vaihtaa ja jotain sellasta pientä. Välillä tulee mieleen, että onko tämä normaalia. Liikkeitä kuitenkin tuntuu, esim. välillä nostaa peppua tai jalkaa venyttää kylkeen. Viime yönä oli vähän aktiivisempi, nyt aamulla ollut aika rauhassa.

Merve ja masupoju 35+4
 
Syyselo hienoa kuulla :)

Diipadaapa minusta nuo carriwellit olivat ainakin tosi hyviä, ovat jotenkin joustavia niin sopivat vaikka rinnat kasvavat ja pienenevät. Minulla on omat jo nyt käytössä kun muut ei enää sovi.

Rokotuksia pitää vielä harkita, ehkä otan ensi viikolla. Tuo on kuitenkin se vuosikausia käytetty hyvä rokote, eikä se sikainfluenssaversio. Ja suru olisi jos pieni olisi tosi kipeänä.

Kestovaippoja aiomme käyttää. Kun niihin tottui niin kertisvaippakasa tuntui niin pahalta katsella. Emme toki 100% vaan tilanteesta riippuen välillä kertiksiäkin.

Kummeista meille taitaa tulla kirkkoon kuuluvia ja kuulumattomia 'kummeja'. En osaa kuitenkaan noin pitkälle ajatella ennen kuin näen pienen ihan livenä.

Neuvolassa tänään kohdunkaulaa 1,5cm, puolipehmeä, sormelle auki ja pää kuulemma 'alhaalla hyvin tekee kypsytystyötä' (?). Olo on jotenkin itsellä kevyempi, joten uskon tuohon että on lähtenyt alaspäin, mutta eiköhän tässä pari viikkoa mene vielä, toivottavasti ainakin.

Paiju 36+4
 
Syyselolle onnea!

Mulla oli aivan järkky äitiyspolikäynti perjantaina. Menin myooman takia ja sain kuulla,että pojun oikea ja vasen aivokammio ovat laajentuneet. Otettiin kokeita. Eilen oltiin uudestaan ja kaksi lääkäriä tutki poikaa paremmalla ultralaitteella. Aika paljon huoli hälveni. Nuo aivokammiot ovat laajentuneet, mutta mitään muuta erikoista ei löytynyt. Nyt sitten seurataan, ettei laajentuminen jatku. Jos jatkuu niin todennäköisesti laitetaan suntti, jolla ylimääräinen selkäydinneste johdetaan pois. Jos eivät kasva niin silloin ei välttämättä muuta seurausta, että vähän isopäinen poika.

Synnytys jännittää muutenkin, mutta kyllähän tuo toi mukanaan aika stressin, kun jännittää että kaikki on kunnossa. Laajentumat johtuvat todennäköisesti minun sairastamastani virustaudista, vaikka verikoetulokset olivatkin puhtaat. Lääkäri sanoi, että niitä ei välttämättä vielä havaita rakenneultrassa tai ovat syntyneet sen jälkeen.
Poika kyllä liikkuu ja on kasvanut reippaasti ja mun sokerit ovat pysyneet aisoissa.



Hanne70 33+1
 
Hanne 70 - Hui, kun kuulostaa pelottavalta. Onneksi teitä kuitenkin nyt seurataan niin asiaan pystytään reagoimaan.

Kesto/kertis - meillä kyllä mennään ainakin alkuun kertiksillä. Ukolla oli tästä jotenkin todella vahva mielipide. Nostan kyllä hattua kaikki kestoilijoille :)

Merve - tää masuasukki on myös ollut nyt jotenkin hiljainen. Tunnen kyllä liikkeitä päivittäin ja noin kerran päivässä on hieman aktiivisempi hetki mutta muuten vaan möllöttää. Ajattelin vielä huomisen kuulostella ja soitella sitten neuvolaan. Epäilen että se runsas vedenmäärä vaikuttaa siihen että liikkeitä ei niin tunnu...ehkä?

Kummit - meillä on kummit päätettynä ja perinteiset ristiäiset tulossa. Ajateltiin kysästä kummit sitten kun tyyppi on ulkoistanut itsensä. Meillä on vähän vaikea tilanne kun toisella henkilöistä jota olemme ajatelleet kummiksi on uusi avokki ja rehellisesti emme usko että suhde kestää. Toivottavasti tämä uusi avokki ei ota nokkiinsa vaikka häntä emme kummiksi kysykään, emmehän tunne edes ko. henkilöä. Miten muut toimisitte?

Maikkis
ps. ihania uutisia Syyselo :)
 
Hei!

Syyselo: Todella paljon onnea pienestä prinsessasta :flower: :heart:! Ihanaa, että saat tytön pian syliin. Odotan synnytyskertomustasi... kun vaan jaksat!

Hanne70: :hug: !!! Varmasti pelottava tilanne! Jaksamista ja varmasti kaikki menee hienosti!!

On: Nälkä vaivaa myös jatkuvasti, voisin syödä taukoamatta. Sokereiden takia kuitenkin syöpöttely pysynyt järkevissä mitoissa.
Tänään on supistellut koko päivän, välillä sen verran napakasti, että muistin taas miksi haluan epiduraalin (ja kaikki muutkin lääkkeet!!).
Rokotusta (influenssa) en aio ottaa. En ole ottanut aiemminkaan ja koskaan en ole sairastanut. Olen terveydenhuoltoalalla töissä ja aika harva omassa työpisteessäni rokotuksen ottaa.
Lapsille olen antanut rokottaa ne ihan normit rokotteet, mutta esim. kielsin omilta 12-vee pimuiltani tuon HPV-rokotteen.
Joku kyseli nännien stimuloinnista? Se tarkoitti vain sitä, että alan vkolta 38 heruttelemaan maitoa rinnoista. Näin maito nousee kuulemma nopeammin ja vauva saa omaa maitoani, jos lisämaitoa tarvitaan radin takia.
Mittasin piruuttani "vyötärön"ympärykseni tänään... 115cm!! On se kasvanut...

Ihanaa loppuviikkoa kaikille! Aika hurjaa, että vauvoja on nyt alkanut tulla myös meidän pinoon!!!

T: Alexa ja Olio 33+5
 
maikkis: mullakin on kohdunsuu todella korkealla ja sattuu aina ihan hulluna sen sorkkiminen - paitsi kun käyn normaalisti gynellä, onkohan sillä jotenkin tosi pitkät sormet? :D meillä on pulaa kummitädeistä, haluttaisiin vähintään yksi tätikin kun 2 setää ainakin tulee. esikoisella on 1 ja 3. Me ei edes harkita että pyydettäisiin jonkun puoliso, jota ei tunneta tarpeeksi, me pyydetään ihmisiä eikä pariskuntia :) oon kyllä muuallakin kuullut että on tapana pyytää pariskunta, mutta meidän "piireissä" se on ihan outo ajatus. ja eron jälkeen sitten se toinen häviää lapsen elämästä kokonaan, yleensä.

voi hanne! :hug: toivottavasti vaaratonta ja kaikki sujuu hyvin! :hug: :hug:

me käytetään kestoja niin paljon kuin mahdollista, esikoisella oli yöllä kertis ja muuten kestoja n. 6kk ikään asti. sen jälkeen ei kestojen pukeminen enää onnistunut kun neiti ei pysynyt millään paikallaan sen vertaa että kaikki imut olisi ollut oikeilla kohdillaan :D nyt kyllä mietityttää miten kestoilu onnistuu kun on nuo esikoisenkin pyykit pestävänä, mutta koitetaan ainakin. me ollaan ajateltu että jokainen kerta kuin on kesto päällä niin on yksi kertakäyttövaippa vähemmän kaatopaikalla :)

Alexa: minä kysyin :) mutta siis hiplaamallako se tapahtuu, pumppaamalla vai miten? mulla ei ole mitään merkkiä maidosta vielä, onneksi... ja kyllä nännejä on aika hyvin väännelty ;) :D :D

Me ei oteta mitään ylimääräsiä rokotuksia koskaan, eikä edes ihan kaikkia ohjelmassa olevia vauvoille. En halua alottaa mitään rokotusriitakeskustelua, mutta mä mietin tota, että jos osa ihmisistä ei rokotusta ota niin miten se heikentää niiden suojaa jotka rokotuksen on ottaneet? Jos niin olisi niin eihän sillä rokotuksella sitten olisi mitään suojaa yksilöntasolla, eli ihan turhaa hommaa? En tunne lääketiedettä juurikaan, joten tuo on vain mun omaa järkeilyä... :)

sellasta tänään. nyt pylly kohti kattoa ja stimuloimaan akupisteitä ;)

voikaa hyvin
tömpsis ja persikka 36+0
 
Ihanan paljon keskustelua tullu tänne viime päivinä :)! syyselo, hurjasti onnea teidän perheelle uudesta tulokkaasta :flower: jänskää, miten näin aikasin päätti tulla maailmaan ;) mäkin odotan innolla synnytyskertomusta, kun ehdit ja jaksat :heart:

Kestovaippoja aattelin käyttää (yöllä kertis) kun niitä on jo ennestään :)! Mietin vaan ku tosikolla alotin käyttää niitä vasta 4 kk...että kuinka isoja ne ois vastasyntyneelle (yhen koon taskuvaipat) ja se alku kakkailu niin sotkusta...et mennäänkö aluks kertiksillä ja katotaan sit ku jaksaa sen pesu rumban alottaa...Noita kestoliivinsuojia mulla ei oo ikinä ollutkaan, mut ois kyl varmasti hyvät ja säästöä tulis, ku alkuun niitä kastuu ihan älytön määrä!

Rokotuksia en ota itelleni (siis influenssa), mutta vauvalle oon yleensä ottanu kaikki mitä neuvolasta saa/suositellaan...en mitään ylimääräsiä...

Niin ja musta olis kans kiva kuulla niitä aikasemmin tähän pinoon synnyttäneiden kertomuksia...aina kiva kuulla erilaisia kokemuksia :)!

MeMaMi ja poitsu rv. 33+1
 
tömpsis Lyhkäisesti vastattuna tuohon rokotuskysymykseen. Kun taudit alkavat levitä väestön siinä osassa, jota ei ole rokotettu, tauti alkaa helpommin kehittämään rokotteelle vastustuskykyisiä kantoja, kun sillä kerta on kasvualustaa. Erityisesti virukset ovat erittäin herkkiä muuntumaan, kuten nyt esim. kausi-influenssavirukset.
 
Voi että, lämpimästi onnea syyselolle pikkuisesta!! :heart: Ihan hurjaa, että me ollaan jo näin pitkällä!

Influenssarokotuksen aion ottaa nyt raskaana ollessani, vaikka muuten en ole noita koskaan ottanutkaan, vaan sairastanut taudin sitten aina muutaman vuoden välein. Mutta nyt kun kyseessä on myös sikiön ja pienen vauvan terveys niin otan, sille tuo influenssa ei ole niin pikkujuttu kuin terveelle aikuiselle ihmiselle.

Imetysliivien oikean koon arvioiminen tuntuu näin ensikertalaisena tosi vaikealle. Yhdet ostin varalle ja loput varmaan ostan vasta sitten synnytyksen jälkeen kun näkee minkä kokoiset niiden pitäisi olla.

Kestovaippoja ei meillä ainakaan aluksi oteta käyttöön, kun olen ymmärtänyt että ne tahtovat vastasyntyneellä helposti falskata. Eli kertiksillä mennään ja katsellaan sitten riittääkö aikaa ja jaksamista kestovaippoihin kun vauva on vähän vanhempi.

Kummien valinta tuntuu vaikealta, onneksi niin päin että on liikaa hyviä vaihtoehtoja. Osa pitäisi säästää mahdolliselle tulevalle sisarukselle enkä haluaisi muutenkaan hirveän montaa kummia, mutta miten sitä osaa päättää ketkä pyytäisi tälle ja ketkä mahdolliselle seuraavalle.. Ja minä myös kannatan sitä, ettei ole mikään pakko pyytää pariskuntaa kummiksi. Ajattelen sen niin päin, että se puoliso on ilman muuta tervetullut lapsen elämään ihan yhtä lailla oli hän virallinen kummi tai ei, mutta sitten just nuo erotilanteet menee sujuvammin kun ei ole mitään virallista velvoitetta eikä tarvitse potea huonoa omaatuntoa jos ei pysty enää lapsen elämässä niin paljon olemaan. Kaikilla kun ei välit eksäänkään säily erossa.

Hyvää perjantaita ja viikonloppua kaikille! :)

hiisi 35+5
 
Kummien valinta tuntuu vaikealta kun kukaan ei tunnu tarpeeks hyvältä mun lapselle. Hah. No siis mulla kun ei ole kirkollista velvoite kummeille niin en mä tiiä. Ehkä mun veljet saa sen homman hoitaa kun siskoja multa ei löydy vaikka tyttö on itselleni tulossa.
 
Huomenta!

Tänään poksuu se kauan odotettu täysiaikaisuus 37+0 *POKS*! :) Huh nyt sitten vielä loppurutistus. Toisaalta voihan sitä mennä vielä pahimmassa tapauksessa viisi viikkoakin.. Kaikilla joulukuisilla alkaa jo olla onneksi hyvät viikot ettei tosiaan yhtään tiedä milloin täällä seuraavakin vauva putkahtaa maailmaan :heart:

Viikonloppuja!
Miips ja pikkuR
 
  • Tykkää
Reactions: hiisi -78
Huomenta.

Koko yö menny vähän pipariksi. Illalla iski huoli, kun vauva ollut vähän hiljaisempi. Liikkeitä kyllä tuntui päivän mittaan, mutta jotenkin vaisumpana. Yöllä olen juonut litran tuoremehua, kun yrittänyt saada liikettä kaveriin. Niin vessassa saanut sitten ravata senkin edestä. Onneksi tuntuu nyt mylläävän niin että mahanahka heiluu oikein kunnolla. <3 Kylläpä osaa säikäytellä.

Jos vielä yrittäisi nukkua, vaikka nälkähän tässä jo olisi! :p Niinkuin kokoajan. :D

Paivih ja palleroinen 33+3
 
Huomenta! Tänään 34+0 POKS!

Paivih: itse kävin kerran päivystyksessä näytillä, kun vauva ei liikkunut kunnolla. Tosi inhottavasti säikäyttää tuollainen. Onneksi sulla nyt mylläys jatkuu. Mulle sanottiin, että aina voi tulla käymään, jos on huolissaan.

Katsoin eilen tuubista pari synnytysvideota, APUA!! Ei ollut hyvä ajatus. Voikohan tämän vielä perua... No vitsi! Mutta kamalalta näytti!

Hyvää viikonloppua naiset!

T: Alexa ja Olio 34+0
 
Huomenta mammat!

Alexa - joo, mä olen tietoisesti vältellyt nyt raskausaikana noita synnytysvideoita. Tiedän että se sattuu ja on muutenkin ikävää joten olen ajatellut että tässä kohtaa tieto lisää tuskaa. Oletteko muut käyneet jo synnärillä tutustumassa? Oliko siitä apua/iloa?

Paivih - meilläkin on välillä aina niitä hiljaisempiä päiviä ja ne kyllä mittaavat malttia. Onneksi teilläkin jumppatuokiot kuitenkin alkoivat. Toisaalta toivoisin että tyyppi ulostuisi niin sitten voisin aina katsoa että varmasti hänellä on kaikki kunnossa. Tosin kokeneemmat äidit kertovat että tästä se huoliminen vasta alkaa.....

Miips - kauhistus jo täysiaikainen! No, perästä tullaan kovaa vauhtia.....

Kiitos kaikille kummi-kommenteista. Olen nyt päättänyt että meidän ei tarvitse pyytää pariskuntaa vaan voimme pyytää vaan tätä yhtä henkilöä. Meidän lapsihan tässä on kyseessä joten voimme varmasti pyytää ketä haluamme :)

Muutamat ovat tässä kommentoineet että koko ajan on kova nälkä, mulla on koko ajan ihan kamala jano. Normaalisti olen todella huono juomaan päivän aikana mitään ja nyt pelkästään yön aikana menee litra vettä. Voitte vaan kuvitella että lopun aikaa juoksen sitten vessassa......mikä noidankehä!

Mukavaa lauantaita, Maikkis 36 ja 3

ps. mä kanssa toivoisin että voitaisiin jatkaa keskustelua täällä kaksplussassa myös vauvojen synnyttyä. Itselläni kun on ensimmäinen tulossa niin voin kuvitella että myös vauvan synnyttyä vertaistukenne tulisi todella tarpeeseen :) Ainakin näin raskausaikana tämä palsta on ollut todella hyvä vertaistuen paikka. Kiitos siitä kaikille!
 
Oisin minäkin lähtenyt tänään heti käymään sairaalassa, jos tämä masuasukki tuolla yksiössään olisi ollut laiska koko yön. Mutta onneksi hän alkoi liikkua ja nyt tuntuu, että maha on sisäpuolelta mustelmilla. :D Ja niin, olisihan se helpompaa tarkistaa kaiken olevan hyvin, kun nyytti on ulkona... mutta, minä en varmaan nuku yöllä kun vaan tillota, että hengittäähän hän :D

Alkaa jännittää, miten lähellä synnytys oikeasti on. Hui kauhistus! En minä oo vielä valmis.

ja synnytysvideoita en oo kattonu, enkä ajatellutkaan katsoa. En halua tietää mitä on edessä. :D

Minäkin toivoisin, että myös tämä kaksplussan ketju jatkaa elämäänsä täällä myös syntymän jälkeen. Vaikka itse olen siinä kakkos fb-ryhmässä, niin täällä on kiva käydä kirjottamassa teille ihanille jotka ette ole. <3Ja nytten kun tämä on muuttunut mobiililaitteella helpommaksi kirjoittaa, niin helpottaa minun elämää kummasti. Niin harvoin pääsen tietokoneelle asti. :) Päivitykset tosin saan tehtyä tietokoneella aina nopeasti ja se onnistuu minulta siis myös ensi kuun ja vaikka sitte sen tammikuunkin. :)
Ja ihana huomata, että tässä kuussa tämä on taas muuttunut aktiivisemmaksi. Varmaan nuo hiljaisemmat kuukaudet tuossa välissä vain kertoo siitä, että kaikilla oli niin seesteistä ja nyt kun alkaa synnytys lähestyä, niin olemme palanneet "piireihin" :D

KUMMIASIAA kommentoin itekin nyt vasta, meillä on kaksi kummia päätetty. Tai toinen päätetty jo kauan sitten, ennen koko raskautta. Minulle hyvin tärkeä ystävä ja mieheni tuntee hänet myös. Mutta eri vuosituhannelta. :D Minulle tämä nainen on lapsuudessa ollut ja nyt nelisen viimeistä vuotta, kun löysimme toisemme uudelleen facebookin ansiosta. Mies ja tämä nainen on sitten pyörinyt samoissa porukoissa teini aikoina. :D Hauska sattuma. Myös hänen miestään olemme miettineet kummiksi, mutta itse en hänen kanssaan ole ollut niinkään tekemisissä ja miehenikään ei niiden teiniaikojen jälkee . He siis ovat olleet kauan jo yhdessä ja nyt naimisissa sekä kahden ihanan pojan vanhempia. Mutta luulen, ettei kyseinen mies pahastu vaikka häntä emme pyydäkkään. Mukana hän saa olla lapsen elämässä tämän naisen kautta tottakai. Olkoon vaikka sellainen "piilokummi"
Toinen kummi vähän niinkuin kutsui itse itsensä ja en heti sitä silloin hoksannut kieltää. Nyt minua on alkanut ärsyttää koko ihminen, mutta toivon kovasti, että se johtuu näistä hormooneista ja on ohi menevää..
Tarkoitus olisi vielä miettiä kummisetät. Mutta saa nähdä. Miehen kavereista emme hyväksy oikeastaan ketään. Ja sekin potentiaalinen kaveri, joka on yhteinen, niin on pariskunta ja sieltä pitäisi pyytää myös tämä nainen.. Mutta saas nähdä.



Kamala kun tuli pitkä sepustus ja varmaan miljoona virhettä. :D
 
Viimeksi muokattu:
Miips onnea täysiaikaisuudesta!

Onneksi paivih säikähdys oli turhaa ja vauvalla on kaikki hyvin! Minua pelottaa se, että jos en huomaa että vauvalla on joku vialla, oli se sitten mahan sisällä tai ulkopuolella.

Synnytysvideoista pysyin pitkään kaukana, jossain vaiheessa katsoin pari ja ne riittävät kyllä, en halua tietää enempää :D Jännästi kyllä luonto tekee tehtävänsä tässä raskauden aikana, minua pelotti synnytys paljon enemmän ennen raskautta, nyt siihen on jotenkin sopeutunut, että se nyt on edessä, ei voi mitään.

Minulla myös on kova jano koko ajan, vaikka normaalisti juon tosi vähän. Nälkä ei juuri nyt mitenkään erityisen kovana vaivaa, jossain vaiheessa oli enemmän. Tosin painoa kertyy kyllä nyt 500-700g viikossa.

Jospa sitä alkaisi kasailla sairaalakassia, hui.

hiisi 35+6
 
Viimeksi muokattu:
Kummeista - meillä on nämä vielä mietinnässä, kun pitäis molemmille miettiä omat kummit. Esikoisella on kaksi kaveripariskuntaa. Me ollaan otettu se linja, et kummankaan sisarukset ei oo kummeja, koska niillä jo ikäänkuin on se oma rooli setänä/tätinä/enona.

Imetysliivit - mä oon käyttänyt ihan omasta mukavuudesta jo kuukausia imetysliivejä. Mä ostin esikoisen aikaan sellaset Bravadon toppimalliset liivit. Tilasin ne vielä UK:sta, kun oli puolet halvempia. Ne on hyvät yölläkin. Imetys loppui esikoisen kanssa n. 2,5 kk iässä, niin käyttöikä oli suunniteltua lyhyempi. Täältä tilasin:Nursing Bras - FREE UK Delivery. Toimituskulut 1£ ja tulivat parissa päivässä postilaatikkoon. Nyt on harkinnassa, et pitäiskö tilata jotain imetystoppeja tuolta.

Torstaina kävin äippäpolilla lääkärin luona. Vauvat on nyt molemmat perätilassa. Seuraavalla käynnillä parin viikon päästä katotaan sen hetkiset asennot ja jos ovat edelleen perätilassa, niin sitte kuvataan lantio, et mahtuvatko tulemaan alateitse. Painoarviot oli A 2390g ja B 2609g. Viisi kiloa vauvoja siis masussa :-D Kaikki oli hyvin ( lapsiveden määrä, virtaukset, sykkeet jne). Kyllähän tuo synnytys jännittää melkoisesti jo... Nyt oon seurannassa noiden koholla olevien maksa-arvojen takia. Viikottain pitää käydä verikokeissa. Toistaiseksi ei ole ollut tarvetta millekään erityistoimille ton raskaushepatoosin suhteen. Sappiarvot on normaalit.

Neuvolassa mun ei tarvii enää käydä, kun nyt tuolla äippäpolilla on seuranta viikottain. Jos vauvat meinaavat syntyä, niin millään tavalla sitä ei nyt enää yritetä estelläkään. Onneksi ovat jo arvioiden mukaan aika hyvän kokoisia. Itellä alkaa olla aika ahdistunut olo, kun joku on koko ajan ponkeämässä tuonne heti tissien alle, kylkiluihin jne. Henki meinaa välillä loppua.

Sairaalakassi on melkein pakattu. Vauvojenkin tavarat on valmiina ja sairaalakamat pakattu. Vielä yhdet tuttipullot ja rintakumit pitäis keittää.

Pohjoistuuli ja tuplat 35+1
 
Hei,

Täällä yksi mattimyöhäinen haluaisi ilmoittautua vielä mukaan, jos sopisi? :)

Olen lueskellut ketjua jo pidemmän aikaa mutta saan vasta nyt kirjauduttua.

Kaikille hyvää vointia.

Noie/33v./LA 4.12./3. lapsi(poikalupaus)/KOS
 

Yhteistyössä