~*~Joulukuun tonttuset 2013 marraskuussa ~*~

Kiitos kaikille tsempeistä :) Täällä ollaan vielä kotona. Lurahtelu on jatkunut siitä puol neljästä asti. Synnäriltä sanottiin että jos supparit ei ala niin sitten voi olla huoletta yön kotona ja mennä paikan päälle seiskan kasin maissa aamulla. Odotellaan siis.......
 
Voi ihanaaa Naurukohtaus. Sylillinen onnentoivotuksia täältä koko perheelle! <3 Huomaa, että alkaa tosiaan tuo joulukuu lähestyä kun täällä jakaudutaan. Kokeilen onnistuuko gällä tabletilla päivitys vai onko ootettava koneelle vuoroa. :D ja Maikkikselle tsempit. <3

Minä en tosiaan ole vielä valmis vauvaan. En yhtään.

Paivih ja palleroine 34+3
 
Onnea Naurukohtaus!!!!!! ja koko perhe! :heart:

Maikkikselle tsempit! :hug:

Mä itse en haluaisi että synnytys käynnistyy vesien menolla, sitten joutuu arpomaan sitä makuuasentoa (kun ei tiedä että onko tämä oikeassa asennossa, kiinnittyneenä, vai ei!) ja odottelemaan supistuksia ja joku tulehdusvaarakin siinä kai on jos on kauan ilman vettä? Mielummin mulle suppareita :)

Mäkään en ole vielä lähellekään valmis..... tarvitsen aikaa saada tavarat paikalleen ja kuntoon, kodin siivottua sekä lomaa pääkopalle tän kaiken surkeuden jälkeen mitä tässä on pari viikkoa ollut... :(

Tänään oli sitten migreenipäivä taas, voi pöh. Huono olo ja päänsärky jatkuu yhä.

Voikaa hyvin
tömpsis ja persikka 37+2
 
Onnea hurjasti Naurukohtaukselle perheineen! <3

Täällä odotellaan Maikkiksen kuulumisia! :) Tsemppiä kovasti! <3

Ihanaa, kun vauvoja alkaa tupsahdella meidänkin pinoon! :) Itse alan olla jo malttamaton - hurja halu ja hinku jo nähdä tämä oma pikkuinen <3 Toisaalta en kuitenkaan ole ehkä ihan vielä "valmis", sais vaikka vielä viikon pysyä masussa ;) No, tulee kun on valmis... Sairaalakassin pakkasin eilen ja vaipat hankittiin perjantaina. Nyt on KAIKKI valmiina, vielä kun ois itsekin valmis, tai että tajuais oikeasti että meille tulee kohta toinen lapsi! :D Ei kai sitä käsitä, ennen kuin vaavi on siinä sylissä.

Mäkään en toivo, että synnytys käynnistyy lapsivesien menolla. Esikoisen aikana neuvolassa sanottiin, että mieluummin supistuksilla kuin vesien menolla... Esikoisen synnytys sit lähtikin mojovilla suppareilla käyntiin. Mulla on ollut nyt tosi paljon kivuttomia supistuksia, samoin sellasta tunnetta että joku törkkii sukkapuikolla tuolla kohdunsuulla. Mut eiköhän tässä vielä ainakin pari viikkoa mene. :) Vielä viikko, niin tulis jousimieslapsi. ;)

Uskomattoman pitkällä ollaan jo kaikki! <3

Merve ja masupoju 37+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: tömpsis
Huomenta.
Eka kerran nyt näin unen, jossa meijän vauva ooi ihan vauva. <3 Yleensä kun on unta nähnyt tästä tulokkaasta, niin hän on jo kävellyt/puhunut/omistanut hampaat. :D Mutta nyt oli iha pikkunyytti. <3

Tämä aika mene aivan hurjaa vauhtia. Ajattelin silloin vauvanyritysaikaan, että ihana kun tärppäis ja vauva tulisi. Sitten kun niin kävi ja vauvaa alkoi odottamaan fiilis oli sama. Nyt kun alkaa laskettuaika olla käsillä, niin en mä ole valmis. Fyysisesti kyllä ja vauvalle on kaikki, mutta henkisesti en todellakaan. Toivotaan siis, että ei synny ainakaan kauheana ennen laskettua-aikaa. :D

Huomenna meillä masuasukin kanssa on luvassa neuvola. :)

Maikkiksen kuulumisia odotellessa. :)


Paivih ja Palleroinen 34+4
 
  • Tykkää
Reactions: tömpsis
Sylin täydeltä onnea Naurukohtaus! <3

Ja Maikkikselle tsemppiä rutistukseen, onpa jännää!!

Huh, jotenkin hurjaa että näitä vauvoja alkaa jo tupsahdella! :O Toisaalta alkaa tämä iso vatsa jo vähän kyllästyttää ja olisi jo kiva nähdä poika, mutta toisaalta tuntuu kyllä ihan epätodelliselta, että oikeasti lähtisi nyt synnyttämään ja palaisi kotiin vauvan kanssa. Hui. Näin ensikertalaisena on kiva kun kokeneemmat kerrotte synnytystarinoita ja kiva että jollain ainakin oli mennyt odotettua helpomminkin. Ehkä siitä selviää hengissä. Jee, tänään ollaan meillä täysiaikaisia, POKS!

hiisi 37+0
 
hiisi-78: sinäkö kyselit vastasiko esikoisen synnytys omia etukäteisodotuksia? :)

Minä en silloin oikein osannut odottaa mitään, menin ihan sillä asenteella että synnytys menee omalla painollaan ja luotin sairaalan henkilökuntaan. :) Mulla jäi synnytyksestä erittäin positiivinen muisto ja hyvillä mielin olen menossa uudestaan. :) Ehkä se yllätti, kun mulla kesti avautumisvaihe niin kauan (n. 28 h) ja ponnistusvaihe 1 h 20 min. Synnytys ei kuitenkaan ollut niin kauheaa kuin mulle oli kerrottu, siitä kivusta kyllä selvisi :) Nyt jännittää, kuinka tämä toinen synnytys käynnistyy ja millä viikoilla... kauanko kestää, onko nopeampi :) Esikoisen synnytys lähti käyntiin rv 40+0 ja poika syntyi 40+1.
 
Onnittelut Naurukohtaukselle!!! :)

Itseä ihmetyttää ettei lähetetä sairaalaan heti kun lapsivettä alkaa lorahtelemaan. Täällä kätilö sanoi että semmosessa tilanteessa täytyy mennä samantien, koska kalvossa on reikä ja mahdollistaa bakteerien pääsyn sisälle altistaen lapsen ja kohdun infektioille..

En kyllä toivo että synnytys alkaisi vesien menolla, kuivasynnytys on paljon hankalampi ku vesien kanssa :p

Alkaa käymään aika vähän pitkäksi kotosalla.. Kävelykään ei innosta enää niin hirvittävissä määrin, maximissaan muutama kilometri eli eipä kovin kauas kotoa pääse :D ei omisteta autoa ja skootterin kyydillä hieman pelottaa jo mennä.. Ei innostaisi siivoskella enää yhtään, joka paikka puunattu jo kertaalleen. Leipoa voisi pakkaseen jo jotain valmiiksi, mutta siinä on aina vaarana että syön ne itse kaikki samantien :D
Laskettuunaikaan tasan 25 päivää!

Suvi & Amy 36+3
 
Merve, en ollut minä joka kyselin, mutta minuakin kyllä kiinnostaa. Kiva, että sullekin jäi positiivinen muisto ekasta synnytyksestä, vaikka noi tuntimäärät kuulostaa hurjan pitkille. Miten sitä kovaa kipua pystyy kestämään noin monta tuntia? Vähän kuin olisi hammaslääkärillä 28 tuntia porattavana :O :D Tuolleen minäkin sen olen ajatellut, ettei ole kovasti odotuksia, koitetaan selvitä sen mukaan mitä eteen tulee ja luotan siihen, että hyvissä käsissä ollaan.

hiisi 37+0
 
Onnea Naurukohtaus!

Tsemppiä Maikkikselle!

Täällä on ollut puhetta synnytyskokemuksista.. Esikoisesta supistukset alkoivat joskus klo 14 aikaan ja jotenkin ne oli ihan erilaisia kuin aikaisemmat. Pariin otteeseen soittelin illan aikana synnärille ja viimenään ei enää voinut olla kotona ja oltiin siellä n. klo 21 maissa. Poika syntyikin maailmaan 23:45. Itse pidin synnytystä melko nopeana, kun olin jotenkin ajatellut, että ensi synnyttäjällä aina kestää :) Synnytys itsessään oli minusta suht helppo. Koholla olevien proteiinien takia jouduimme odottelemaan labratuloksia (raskausmyrkytysepäily), joten en voinut saada epiduraalia. Kun labratulokset vihdoin tulivat, olikin jo tarve ponnistaa. Koko synnytys meni läpi siis pelkän ilokaasun voimin. En ollut tehnyt etukäteen mitään synnytyssuunnitelmaa. Olin vaan ajatellut, että kaikki sujuu parhaiten, kun kuuntelee oma kehoa ja kätilön neuvoja. Kyllä ne osaa kertoa, että milloin pitää ponnistaa ja milloin odottaa. Jouduttiin tekemään pieni leikkaus, mutta tikit paranivat suht nopeasti.

Nyt taas kun ajattelee tätä tulevaa synnytystä... Ahdistus on tällä hetkellä melkoinen johtuen siitä, että molemmat kaksosista on perätilassa. Vaikka esikoisesta jäi hyvä synnytyskokemus, niin silti kahden perätilassa olevan alatiesynnytys ahdistaa. Ehkä siinä pelkää eniten sitä, että jos saakin sen ekan puskettua ulos, niin mitä jos toinen joudutaan ottamaan sektiolla? Pahimmassa tapauksessa ekasta tehdään eppari ja sit tulis lisäksi hätäsektio.. Siinä vois olla toipumista omassakin olossa. Sit kahden vauvan kanssa imetyksen opettelu jne. Kotona odottamassa kohta 4 v. esikoinen.. Kuulostaa hurjalta. No, keskiviikkona oon toivottavasti viisaampi, kun tehdään jonkin sortin synnytystapa-arvio.

Olin muuten alkuraskaudessa melko varma, että juurikin kaksosista johtuen olisin itse ekojen joukossa poksahtamassa, mutta toisin kävi. Vielä täällä vaan kasvetaan ja odotetaan :)

Pohjoistuuli ja tuplat 36+2
 
Tsemppiä Maikkikselle täältäkin ja paljon onnea Naurukohtaukselle!
Minäkin arvelin alussa,että kaksosten odottajat synnyttää ekojen joukossa, mutta muutama ainakin kiilasi edelle.
Täällä tänään poksui 34+0,olo on ennallaan. Ei supistele,mutta muuten joka paikkaa kolottaa ja synnytys mietityttää. Esikoinen syntyi siis 41. viikolla ja synnytys oli pitkä eikä meinannut millään edetä. Jotenkin en usko että mun elimistö nytkään osaa toimia joutuisammin ja varsinkin jos aletaan käynnistellä ennen laskettua aikaa. Mutta luotan kyllä lääkäreihin ja hoitohenkilökuntaan.
 
Naurukohtaus: Onnea todella paljon :flower: !!!

Maikkis: Tsemppiä!! Mikäs siellä on tilanne?? (minäkö utelias?)

Pohjoistuuli: Pidän peukkuja, että vauvat oliskin kiepsahtaneet oikeaan asentoon! Tule sitten kertomaan tilanne! Voihan se olla, että synnytyksen käynnistyessä vasta kääntyvät. Meillä pimut vaihtoivat paikkaa synnytyksen käynnistyttyä, A:sta tulikin B. Tässä vaiheessa jo toivottelen jaksamista vauva-arkeen, teillä on kuitenkin kotona esikoinenkin. Meillä tuplat oli ekat vauvat, joten siinä mielessä oli helpompaa (vaikka haastavaa olikin...).

Tänne ei mitään uutta. Supistelee edelleen ja häpyluun alue on aivan järkyttävän kipeä. Huomenna neuvola ja ensi viikolla kontrolli Kättärillä.

Ihanaa alkanutta viikoa kaikille!

T: Alexa ja Olio 35+2

P.s. Stressaako kukaan muu liukastumista? Minä yritän olla tosi varovainen!
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Naurukohtaus!:flower:

Ihanaa kuulla vauvojen syntymisestä ja eiköhän koko ajan niitä täällä useamminkin kuulla :) Itsellä alkanut joku ihmeen seesteinen kausi nyt kun yhtäkkiä olo tuntuu fyysisesti loistavalta (jos ei nyt ajoittaisia kivuliaita vihlaisua takapuolessa ja reisissä lasketa :D) ja supistuksetkin vähentyneet muutaman päivän aikana. Vauvakin liikkunut varsinkin iltaisin ihan mahdottomasti ja tuntuu siltä ettei sillä todellakaan ole kiire ulostautua. Jännä juttu kun on kärsinyt runsaista harjoitussupistuksista jo todella aikaisesta vaiheesta ja nyt tuntuu kun olisi raskaana viikolla 20 :D Tietysti olen iloinen kun ei suurempia vaivoja ole eikä ne supistukset todellakaan mukavia ole mutta ehkä sitä tässä vaiheessa jo odottaa ettei ne ainakaan laantuisi kauheasti. Mies kyllä lohdutteli että ehkä seuraavan kerran kun supistukset iskee taas päälle niin mennään loppuun asti. Saapahan nähdä..

Miten muuten teillä muilla, onko miehillä ollut jotain "ongelmia" seksin suhteen? Mietin vaan kun meillä miestä on alkanut jotenkin mietityttää kun vauva jo aika alhaalla ja tämän vuoksi häntä pelottaa harrastaa seksiä. Aikaisemmin ei mitään ongelmaa ole ollut ja ollaan pysytty ihan yhtä aktiivisena kun aikaisemminkin :D On vaan ärsyttävää kun itsellä riittäisi haluja vieläkin mutta huomaa että mies alkaa hieman himmailemaan ja ajatukset pyörii selvästi jo synnytyksessä.. Toki yritän ymmärtää miehenkin kantaa mutta tuntuu vähän epäreilulta kun sitte ei tiedä miten synnytyksen jälkeen alkaa asiat rullailemaan. Olenko ihan rikki alhaalta tai muuta...

Tälläinen pikku purnaus tähän päivään. Yritetään pysyä positiivisena kuitenkin kaikesta huolimatta :)

Miips ja pikkuR 38+2
 
Heippa!:)
Mahtuuko tänne vielä mukaan yks matti myöhänen?:D
Olen lukenut näitä kivoja juttuja ja siksi päätin työntää nenäni tänne.
Täällä ollaan kanssa loppusuoralla,la aika olis 6.12.:)
Kaikki on mennyt hyvin ja ainoa peikko mikä piinaa,on se tajuton synnytyspelko.:(
Pelkopolilla olen käynyt ja siellä luvattiin puudutteet jne...
Käynti helpotti joksikin aikaa,mutta taas nyt on alkanut iskeä paniikki ja ahdistus.
Itkua ja hermoilua tahtoo päivät olla ja mies rakas yrittää koko ajan lohduttaa ja sanoa ettei ole mitään hätäää kun hän on mukana jne....
Aiemmat synnytykset ovat menneet todella nopeasti ja hyvin ja siksi kait sitä pelkääkin että voiko taasen mennä yhtä hyvin:O
Ja se myös pelottaa kun edellisestä synnytyksestä on jo kulunut lähes 7vuotta ja nyt tämä iltatähti pitäis saada turvallisesti maailmaan.
Meille on tulossa tyttövauva<3
Nyt on alkanut tuntumaan sellaisia sukkapuikkomaisia pistoja ja tekee kipeää kun se kaivaa tuolla alaalla jotain ja saa pisulla ravata vähän väliä:D
Lonkkia särkee öisin ja selkä on jumissa kipeä.
 
Voo tervetuloa Mama-74. Mä lisään sut listaan kun pääsen täältä neuvolasta. Laitatko selvästi tietosi...? Noin niinku meilä liatassa jomon? :)


Täällä sitä ootellaan vaikka aika oli jo 15 yli, mutta tuolla on vauva sisällä vastaanotolla ja ei taija mennä ihan vauvan mieliksi kun itkettää toista. Eipä mulla toki mittää kiirettä tässä.

Eilen tapahtu sellanen surullinen juttu, että meidän rakas 5v koiraherramme joutui hukkaan ja illalla sattumuksien kautta sain puhelun, jossa ilmoitettiin koirasta tien pientareella. :( Siellä se meidän rakas oli. Nyt tässä mietitään viimeistä leposijaa. Ei kovin hehkeetä oo ku saanu eilis illasta asti itkee ja tuntuu et silmät tippuu jo päästä.


Mutta jooh. Nyt jatkan neuvola oottelua

Paivih ja palleroinen 34+5
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei paivih, onpa surullista, osanotot :( :hug: Vaikea varmasti yhtäkkiä joutua luopumaan noin nuoresta koirasta kun ei ole sellaiseen yhtään varautunut.

Pohjoistuuli on tosiaan pitkään kasvatellut tuplia vatsassa :) Varmasti alkaa jo painaa, mutta hyvin ovat ehtineet pikkuiset valmistua :) Minä olen luullut, että se on automaattinen sektio jos kaksoset ovat molemmat perätilassa. Kuulostaa tosiaan aika hurjalta jos "pääseekin nauttimaan" molemmista tavoista. Kertoile sitten mitä lääkäri keskiviikkona sanoo!

Minulla oli tänään synnytystapa-arvio ja meidän poika ei ole ainakaan ihan heti mihinkään vielä tulossa. Muuten kaikki oli hyvin sekä minulla että vauvalla ja alatiesynnytyksen pitäisi onnistua. Painoarvioksi saatiin 2900 g.

hiisi 37+1
 
paivih osanottoni koiran menetyksestä. Tuntuu tosi pahalle sinun puolesta. :(

Kävin tänään neuvolassa ja siellä tuli nyt puheeksi tämä kausi-influenssarokote, josta täällä oli aiemmin keskustelua. Olivat unohtaneet minulle tarjota sitä ja nyt mietinkin sitten kuumeisesti että ottaako vaiko eikö. Sillä vaan, että jos synnytys onkin jo kohta käsillä, niin ehtiikö vaikuttaa vielä vauvaan suojaavasti vaiko pelkästään minuun? Ja että mitäs jos tulenki siitä ite tosi kipeeks ja sit pitää synnyttää "influenssan" kourissa....aaaarghhh, ÄRSYTTÄVÄÄ!!

Muuten kaikki neuvolassa hyvin, sf-mitta 36 cm, hemppari noussut 122:een ja sykkeet vauvalla 140. Painoa tullut nyt parin viikon aikana reilummin, 800 g/vko, turvotusta hieman. Kerroin kuulumiset synnytystapa-arviosta ja terkkari miettikin, että näinköhän nähdään enää ensi viikolla....jännää! Olo yhtä tukala kuin ennenkin, joskin kävely on ollut tänään vieläkin vaikeampaa. Häpyliitos on niin kipeä, että.....

Miips
, ei hirveesti ole ollu mitkään seksiin liittyvät asiat mielessä itellä tässä viimesten kahden viikon aikana. Sama miehellä kun näkee miten kipeetä tekee jo istuminen minulle :D Läheisyyttä ja hellimistä ollaan kyllä harrastettu. Sitten jatketaan siitä mihin jäätiin noiden yhdyntöjen osalta, kun aika on sopiva! :)

Liise ja poika 37+3
 
Viimeksi muokattu:
Heipsarallaa!

Tänää oli neuvola ja kaikki hyvin! Sykkeet oli +150 ja sf-mitta 35,5 :) Mulla oli sielä neuvolassa oman tädin lisäks kätilö-opiskelija, oli todella mukava! Puhuttiin kaikesta synnytyksee liittyvästä, ennen ja sen jälkeen. jaiks, tuli semmonen tunne, että hei, tässä oikeesti kohta synnytetään! kohta on pikkunen käärö sylissä tuhisemassa ( ja itkemässä ja kitisemässä.. :D )

Seksistä senverran, että mullahan on toi vagina-kysta löytynyt, niin estää tämän kyseisen asian harrastamisen. Mutta eipä se haittaa, ei tässä kauheesti mieli tämän edessä olevan rantapallon takia teekkään :D Tunnen itteni jotenkin niin epäseksikkääks tällä hetkellä kaikkine raskausarpineni ja ylimääräsine kiloineni. :D

Onko teille muille tullut näitä ihaniarakkaita arpia? kaikki sanoo että oo niistä ylpee, oot niistä ylpee vielä joskus... P*skat sanon minä :D Emmä halua mitää tommosia arpia, vaikka onkin muisto tästä raskausajasta.. silti.. :D Jokainen ottaa nämä arvet tyylillään. Mulla on niitä siis masussa, reisissä ja pepussa :( jokapuolella!

vähä arempi aihe ehkäpä, onko teillä kellää peräpukamia? mulle on tullu!! Ei mitenkä häiritse tai mitään, mutta ällöttää ajatus, että semmonen on tuolla.. tuolla.. niin.. :D hyi. Mutta onneks mies oli niin huomaavainen, että kun tuli töistä yks päivä, niin oli käynyt apteekin kautta ostamassa mulle rasvaa siihen :D :heart:

Eikai tässä kummosempia, seuraava ultra onkin 26.11, sitä odotellessa :heart:

Neyski +poitsu 36+2, kohta ollaan täysaikasia! :kiss:
 
Miips: mä tulisin totaalisen hulluksi jos ei seksiä olisi.... :p tietty siitä voi nauttia ilman yhdyntääkin, jos se miestä pelottaa :) mutta joo täytyyhän sitä miestäkin ymmärtää, että voi tuntua jo oudolta ja pelottavaltakin. Mä oon alkanu vähän miettimään että eihän seksi vaan käynnistä synnytystä, koska sit mun on oltava ilman... :(

voikaa hyvin
tömpsis ja persikka 37+4
 

Yhteistyössä