Joulukuun tontut -15

Joo Tää neukkutäti on mielestäni kauhee mieskin vihaa sitä tai pikemminkin sen puheita. Tätä ennen oli ihana neuvolatäti, mutta se läks ja tuli toi kauhee tilalle. Tuntuu ettei sillä oo kaikki muumit laaksossa.
Mulla kauhee nälkä vaikka tunti sitten söin :D ihanaa kun taas ruoka maistuu aamusin ja iltaisin tosi paha olo ettei mikään mee alas, syödään päivällä siis :)

HooKoo 8+0rv
 
Mä oon tällähetkellä kotona, kuopus täytti just 2v ja en oo vielä lapsia päiväkotiin laittanut paitsi että nyt on hakemukset vetämässä.
Tarkotus on mennä koulutukseen ennenkuin kolmas syntyy ja sitten jatkaa lasten päiväkotia kymppipäiväisenä kun olen vauvan kanssa kotona.
Mites muilla?

Ja se että olen kotona niin sitä aikaahan riittäis tännekin raapustella joten älkää välittäkö jos joinain päivinä tulee kaksikin viestiä palstalle :D
Nyt haluan kirjoittaa näistä himoista ja ällötyksistäkin. Ja raskausdiabetesasiaa

Lasteni raskauksissa himot oli juuri tässä ihan alussa, varmaan johtui siitä pahoinvoinnista kun tietyt ruoka-aineet oli ainuat mitkä meni alas ja niihin tuli sellasia yhtäkkisiä mielihaluja. Kahvi etoi vähän kummassakin raskaudessa mutta pystyin sitä kyllä juomaan silloin tällöin.
Himoina oli siis coca cola, kanaruuat (nimenomaan että sain paistaa kanan itse ja haistaa sitä tuoksua mausteineen), suolaset ylipäätään, juustonaksut ;) Mitään makeaa syötävää ei tehnyt mieli.
Tässä raskaudessa oon huomannut et tekee mieli ihan tavan kotiruokaa kera salaatin ja vihannesten, kaikkia ihania keittoja tai makaronilaatikkoa ja salaattia kylkeen.
Mikä on hyvä asia mulle, koska lasteni raskauksissa ollut RD joka aika varmasti johtui huonosta ruokavaliosta raskauden toisella kolmanneksella jota oli kaiketi myöhästä enää korjailla viimeisellä kolmanneksella....ainakaan kuopuksen kohdalla jonka sokeriarvot sitten olivatkin synnyttyään pielessä :(

Nyt en sorru missään vaiheessa mihinkään yltiöpäiseen herkutteluun tai naposteluun sillointälöin sekavasti ja en voi kun yrittää vähän tuputtaa tätä asiaa muillekin.
Sillä itse olin todella laiha kun lapsiani odotin ja alta 25v ja sairastuin silti raskausdiabetekseen, josta sai kärsiä kuopuksen kohdalla kun sokeriarvot romahtivat synnyttyä ja vauva lähti nenämahaletkuihin.... Sain toki sokerimittauslaitteet kotiin raskausaikana ja sitä käytin päivittäin ja arvot olivat kohdallaan mutta kerran raskausdiabetes niin ei siitä sitten mihinkään päässyt, vauva oli sokerivauva.

Noh säikhdyksellä selvittiin, seuraavana päivänä vauva oli jo kunnossa kun sai ravintoa ja aika nopeasti päästiin kyllä kotiinkin.
Vaan empä toivo kokevani sitä enää, joten roskaruokia kerran pariin viikkoon ja karkit viikonlopuille :)

Tulipa tästä pitkä jorina. Sori :x:D

Karkkiii 6+0(maybe)
 
Heippa!

Pahoittelen omanapaisuutta, mutta ajatukset on niin sekaisin, ettei muuhun oikein kykene. Perjantaina kävin tarkistusultrassa kipujen ja aiemman ruskean tuhruvuodon takia. Vuoto oli siis jo loppunut, säryt edelleen tuntuivat aaltoillen. Ultrassa näkyi normaali raskaus kohdun sisällä, sikiöpussi, ruskuaispussi ja hyyyyvin pieni alkio - niin alussa, ettei sykkeitä vielä saatu näkyviin. hCG nousi hyvin ja sikiöpussi kasvanut normaalisti edellisestä ultrasta mitattuna. Lauantaina sitten uskaltauduimme hyvin varovasti heiluttamaan peittoja, jonka seurauksena ruskea tuhruvuoto palasi. Sunnuntaina vuodon lisäksi alkoi tulla ihmeellisiä vihlaisuja ja tuikkimista vasemman nivusen yläpuolelle aina vasempaan sisäreiteen säteillen. Sunnuntaina päivällä vessassa pyyhkiessä tulikin sitten ihan kirkasta ja limaista verta. Yöllä vuoto oli jatkunut, ei voimakasta, mutta sellaista ruskeaa/haalean punaista aina pyyhkiessä. Tänään tullut muutama tumman ruskea pieni hyytymä mukana. Olen ihan varma keskenmenosta, mutta haluaisin vielä herätellä toivoa. Ultran varasin yksityiselle torstaiksi, toki jos vuoto kovenee niin soitan neuvolaan.

Onko teillä muilla ollut missään raskaudessa kuvaamaani vuotoa (hyytymineen) ja onko siihen liittynyt tuollaista tuikkimista? Tiedän, että yhdynnän jälkeen vuoto on tavallista, mutta kun nuo hyytymät ja tuikkimiset pelottavat..

Maansa myynyt Neyda 6+2 (?) :'(
 
Neyda, vuotoja minulla ei ole ollut, mutta tuikkivia kipuja minne milloinkin. Ollut joka raskaudessa. Ne eivät ainakaan yksin merkitse mitään pahaa.

Karkkiii, minullakin on kokemusta raskausajan diabeteksesta. Minulla on siis kolme lasta, ja ainoastaan ensimmäisessä raskaudessa se oli. Olen himotreenaaja ja hoikka, mutta silti se iski. Epäilenkin, että yhdistettynä sukurasitukseen ja siihen, että söin kerrankin mitä huvittaa (yleensä olen ollut todella tarkka ruokavaliosta ihan kilpaurheilun vuoksikin), aiheutti rd:n. Ei minulla tosin ollut kuin tunnin arvo erittäin lievästi koholla ja vauvakin painoi yliaikaisena vain 3,2 kiloa. Seuraavissa raskauksissa olen sitten pidättäytynyt herkuista ja pysynyt todella terveellisellä linjalla (mitä nyt viime viikolla söin pari palaa pakastepitsaa - äsken sen sijaan söin välipalaksi minihiilarileipää) eikä rd:tä sitten enää ollutkaan.

Mies työmatkalla, lapset mummolassa yökylässä. Yksin kotona, jee =).

Helmitoivo ja Neljäs, 6 +2
 
Raskausdiabetestä ei ole itselläni ollut. Viimeksikään en joutunu sokerirasitukseen vaikkaa ikääkim jo on. Toisaalta söin hyvinkin terveellisesti, saa nähdä miten nyt käy.

(Ja pieni epäilys edelleen että onko tuolla mitään, vai onko tämä joku iso pila.)

Vatsa tuntuu jo kasvaneen viikossa vaikka lienee turvotusta. Välillä on jopa vaikea kumartua tai istua "etukenossa", ei kai se kohtu vielä voi niin paljon viedä tilaa?!

Sitten jos kaveri pysyy matkassa syntyy pieni ongelma siitä miten kertoa asiasta tulokkaan isälle... Hän kun ei välttämättä "jaksa" enää pikkulapsia joten saatan jäädä kahden lapsen yksinhuoltajaksi :/ Toisaalta haluan todella tämän lapsen jos on tullakseen, esikoinenkin on kauan kaivannut pikkusiskoa/veljeä.
 
Hei pitkästä aikaa :) Anteeksi, en ole ollut kovin aktiivinen kirjoittelija. Pahoinvointi tuli yllättäen ja sängyn pohjalla olen joutunut makoilemaan viimeiset pari viikkoa. Nyt on olo jo helpottanut ja toivon todella, ettei oksetusoloa enää takaisin tulisi.

Meillä oli viime viikolla ultra. Kaikki oli hyvin. Alkio vastasi viikkoja. Syke näkyi ja kuului <3

Ann85 7+2
 
Täällä olisi yksi uusi joulukuinen, jos mukaan mahtuu :) LA on menkkojen mukaan 24.12! Raskaus on kolmas ja todella iso yllätys. Esikoista, joka täyttää kesäkuussa 5, tehtiin aikoinaan vuosi. Kakkonen (1v3kk) on icsi-vauva ja hoitojen aikoihin lääkärit olivat hieman ihmeissään, että meillä on yksi luomu lapsi, kun miehen simpat on niin vähäisiä ja huonosti liikkuvia. Ja nyt yhtäkkiä olen raskaana sellaisesta kierrosta, jossa ollaan harrastettu seksiä kerran!

Tämä on jotenkin niin epätodellisen tuntuista, että pakko saada jonnekin purkaa tätä raskausasiaa. Miehen kanssa sovittiin, että ennen varhaisultraa ei kenellekään kerrota asiasta.

Oireita ei ole muuta kuin repäisykivut ja menkkajomotukset mahassa, mutta mikäli tämä raskaus on edellisten kaltainen, niin pahoinvointia on luvassa ja pitkään. Nyt oli tosi omanapainen kirjoitus, mutta alan tästä lukea keskusteluja taaksepäin, niin enköhän saa kiinni, millaista porukkaa täällä on :)
 
Tervetuloa kaikki uudet odottajat ja tarrasukkia pienille :hug:

Itse olen ollut aika hiljaksiin, pistää mieltä matalaksi lähestyvä varhaisultra. Oon kyllä lukenut teidän kirjoituksia, ja mielelläni otan osaa keskusteluun mikäli tulee siihen aihetta...Jotenkin en uskalla puhua mistään oireista, juurikaan edes itselleni myöntää olevani raskaana, en ennenkuin näen sen omin silmin mikä tilanne on... Kyllä se tuulimuna helmikuussa sen verran näköjään vielä, varsinkin tässä tilanteessa mielessä on... Onko kaikki olemassa olevat oireet vain mielen tekosia, voiko kaikki ne testit olla jotain suurta viallista erää, missä vuoto viipyy... Tällä hetkellä voin sanoa pelkääväni tosi kovasti mitä ultrassa näkyy, vai näkyykö vaan tyhjää täysi ruutu... onneks enää 2 yötä...
 
Nyt yököttää.. mulla painottuu tää yötä vasten ja sit ei tuu uni. Ja mulla nenä jatkuvasti tukossa! Onko muilla? Ja kaikki asiat itkettää :D me sovittiin myös että tehdään samoin kuin esikoisen kanssa, eli kerrotaan vasta kun ollaan käyty ultrassa ja silloinkin vasta molempien perheille :) mulla tuli tänään hieman enempi veriviiruja. Koitan nyt olla stressaamatta ja ottaa rauhallisesti. Mä olen tyystin unohtanut mikä päivä ensi viikolla mulla on neuvola aika! Merkkasin puhelimen kalenteriin ja kun piti tehdä tehdasasetusten palautus niin en nyt sit muista enää. Muutenkin huono muisti. Huomenna tarvii Soittaa ja varmistaa se aika.
 
Uusille tervetuloa ja pahoittelut menetyksen kohdanneille.
Iriina, me ollaan samasta kaupungista, päästään VKS:sään molemmat :)
Neyda, pidän peukkuja että kaikki on hyvin!
Hoo-Koolla olikin harvinaisen epäystävällinen tantta, lienetköhän saanut minun entisen :( onko sinulla mahdollisuus vaihtaa tätiä tai neuvolaa?
Karkkiii, onneksi kaikki meni hyvin teillä viimeksi! Minulla ei ollut sokereiden kanssa ongelmia aiemmissa raskauksissa, mutta ylipainoa riittää ja vaikka se ei ole ollut ongelma ajattelin tällä kertaa seurata rd-ruokavaliota ettei paino nousisi ollenkaan. Viimeksi en kerännyt yhtäkään kiloa ennen rv 30, sen jälkeen tuli 10kg. :( nyt syön kuitenkin gluteenittomasti, mietinkin pitäisikö suunnata ravintotetapeutille. Yritin etsiä netistä rd-ruokavalion ohjeita gluteenittomana, mutta huonolla menestyksellä :/

(.) Yököttää koko ajan, pakko juoda vettä ettei tule ylös asti, tai syödä jotakin. Ylävatsa on iltaisin todella turvonnut, olo aika tukala. Mitään ei tee mieli, paitsi appelsiinimehua, risoo aivan mielettömästi. En nimittäin tykkää juoda mehuja ollenkaan normitilassa, mutta jotakin on saatava alas. Edellisessä rakkaudessa elin ensimmäiset 15 viikkoa mustikkakeitolla ja mandariineillä, nyt tökki keittokin :p no, eiköhän tämä tästä vielä :)
 
Chima, täällä myös la osuu 24.12 :) Tosin olen laskenut tän raskauden edellisten kuukautisten ekasta kunnon vuotopäivästä, mulla aina tuhruttaa muutamaa päivää ennen kunnon vuotoa. Oireina on ollut nyt pari päivää pahoinvointia, rintoja särkee ja vatsaa nippailee. Turvottaa myös! Tänään pahoinvointia ei ole ollut. Onko teillä muilla ollut tuhrutteluaenneen menkkoja ja mistä päivästä olette raskausviikot laskeneet?
 
Helou kaikki uudet ja vanhat! Minullakin tämä kirjoittelu vähän harvanlaista, mutta luen kyllä teidän juttuja joka päivä.

Chima Tuntuu selvältä kohtalolta! Ihanaa!

Bettinah Asusteletko Helsingin seudulla? Helsingin neuvoloissa on käytössä sähköinen asiointi, jolloin kirjautumalla omalle tilille näkee kaikki varatut ajat. Kävin kanssa sieltä vielä varmistamassa, monelta mulla on aika toukokuussa. Siellä täytin innokkaana jo tuon pyydetyn esitietolomakkeenkin!

Mulla väsymys jatkuu ja oikeastaan vasta tänään on ensimmäinen pahoinvointipäivä. Huonoa oloa ollut pikkuisen, mutta nyt tuntuu, että miten tässä tuolilla pystyy päivän istumaankaan. Oksennusta ei ole onneksi kuitenkaan tullut, joten kai tämä on vielä pientä siihen verrattuna. Eilen jouduin myös hakemaan kutinaan Canestenin voidetta, josko auttaisi.

Me ajateltiin kertoa perheille äitienpäivänä, vaikka hieman pelottaa, kun silloin ei ole ollut ultraa lainkaan. Toisaalta kertoisin, vaikka jokin menisi pieleen, joten pitää nyt vaan positiivisin mielin ajatella. :heart:

Kärsimätön88 6+3
 
Pioni77 Sitä ruokavaliota voi kysyä neuvolasta, mä sai ne ohjeet sieltä. Eriasia sitten mitä ne tuumii kun sulla ei ole raskausdiabetesta että antaako ne niitä ohjeita. Eiköhän, jos on mukava neukkutäti :)

Kertomisesta mä oon kertonut vaan mun parhaalle ystävälle (ystävä lapsuudestani asti) ja tietysti miehelle. Muille en voi kertoa ! Mieskään ei asiaa vielä oikein sisäistä (miehet...mun ystävä sanoikin et hänen mies on tainnu just alkaa vasta sisäistää kun vauva on kuukauden ikäinen :D ) niin on sitten mukava puhua aiheesta edes jollekin. Eli ystävälleni ja tälle palstalle.
Miehen perheelle kerrotaan nt ultran jälkeen ja omalle perheelle... voisin soittaa vaikka synnytyssairaalasta sitten :D en tiedä, tilanne on vähän monimutkainen kun he eivät oikein kannusta tai tue missään niin miksi pahottaisin mieleni kertomalla heille ja kuuntelisin kuukausikaupalla sitä saarnaa.

Tämä lapsi tulee olemaan miehelleni esikoinen...voin valottaa tarinaani joskus enemmänkin ;) vaikka siellä fb ryhmässä sitten joskus jos sinne asti pääsen..

Lähden lasten kanssa ulos, ihana aurinkoinen päivä täällä.

Mut voi päivittää listaan 19.12/Karkkiii/26/3/KSKS
mennään nyt tolla lasketulla ajalla vaikka tiedän että laskettuaika tulee siirtymään enemmän alkukuuhun päin mutta tää nyt 28pv kierron mukaan "virallinen"
 
Manma yritinlaittaa sinulle yksityusviestiä, mutta sinulle ei semmosia voi lähettää :/
Ajattelin, kun tuntuu meillä olevan tosi samanlainen tilanne (esikoisen iän, asuinpaikan, imetyksen jne. kanssa)

(.) Soittelin neuvolaan, mutta eivät vielä antaneet aikaa, koska ollaan just muutettu uudelle paikkakunnalle jameidän kirjat siirtyy tänne vasta 1.5. Kuulemma sit 4.5 soitella ja sopia aika. Tosi mukavalle kyllä neuvolatäti vaikutti! Edelliselle paikkakunnalle soittelin sit allergialääkkeestä. Siellä kyllä tekis mennä pyörähtää ennen vappua koska siellä ultraavat aina ekalla kerralla ja alussa melkein joka kerta.Mutta melkein 250km välissä on vähn liikaa. Eli nyt Päijät-Hämeen tulee tutustuttua uudelta näkökannalta plussauksen myötä :) Vieläku tulis tutustuttua ihmisiin. Mies uudesa työpaikassatekee ainakin alkuun pitkää päivääjame esikoisen kanssa touhutaan kotosalla. Onneksi auto on välillä pihassaniin pääsee pyörähtämään edes jossain :D

Kotona kun on niin tulee tätäkin päivitettyä koko ajan, jos ois uusia viestejä tullu. Että kirjotalkaa vaan, täällä ainakin luetaan!! :)
 
Joku kyseli työstä ja opiskelusta, niin itse opiskelen tällä hetkellä. Olen päivisin lapsen kanssa kotona ja iltaisin suoritan viimeisiä kursseja amk:ssa. Vielä tulisi meneillä olevien kurssien lisäksi suorittaa 2 kurssia, 10vk työharjoittelu ja opinnäytetyö+kypsyysnäyte ja sitten olisi tutkinto valmis. Toivon, että kerkeän valmistua ennen vauvan syntymää. :)
 
Höpötin mulla antoi nuo la-laskurit tuon jouluaaton lasketuksi ajaksi, kun laitoin kierron pituudeksi 29 päivää, joka on keskiarvo viime kuukausien kierroista. Että saa nyt nähdä, mikä viralliseksi päiväksi sitten vakiintuu, kun ultraavat. Tosin mulla on molemmat lapset syntyneet rv 39+1, että ehkä kolmaskin on yhtä täsmällinen :)

Kärsimätön Kiitos :) Kyllä kieltämättä itselläkin kävi mielessä, että nyt on joku johdatus tässä mukana. Etenkin, kun viime kierrossa meillä oli epäonnistunut pas (eli pakastealkion siirto). Kolme alkiota oli pakastettuna ja niistä yksi selvisi sulatuksesta, mutta ei ollut ollenkaan hyvä. Siirrettiin kyllä. Nyt sitten tuon plussan myötä tuli sellainen oloi, että joku haluaa tosiaan meidän perheeseen tulla :)

Raskausdiabetes on tuttu kaveri täälläkin. Tokassa raskaudessa tuli ihan puskista. Ei olisi kriteereiden mukaan tarvinnu edes rasitukseen mennä, mutta yhdellä neukku kerralla oli sokeria pissassa.Itse en liikoja laittaisi neuvolan ruokaohjeistuksen varaan. Ei ainakaan mulla niillä ohjeilla olisi sokerit pysyneet missään kontrollissa. Ennemmin kannattaa varata aika diabeteshoitajalle, jos sellainen löytyy paikallisesta tk:sta. Ja huomasin, että vauva.fi foorumilla on ravinto-aiheen alla ihan oma ketju radista. Sieltä varmaan saa vielä parempia neuvoja kuin neuvolasta. Oma radi oli aika hankala. Ei tarvinnu insuliinia, mutta tosi tarkkana sai olla syömisen kanssa ja liikkua piti paljon. Mutta eipähän tullut kiloja kuin se kymmenen, jotka oli tulleet ennen sokerirasitusta.

Nyt pikku-ukon viereen päikkäreille. Minäkin olen hoitovapaalla, joten on aikaa kirjoitella täällä :)
 
Kärsimätön88, en asu helsingissä, meillä ei ole tollaisia hienouksia :D

Siis miks mulla tulee noita "potkuja" niin usein? Mitä ne on? Jos käsi vatsalla niin tuntuu ihan ulospäin välillä :D mitä se voi olla? Mulla viime menkat oli tosiaan 10päivää myöhässä eikä ollut sitten yhtään kipeät niinkuin yleensä. Omituista. Mulla 30.pvä neuvola. Ja verikokeet siinä toukokuun lopulla ja kesäkuun alussa olis ultra. Ei jaksa odottaa niin kauan!
 
Niinhän tässä sitten kävi että minunkin raskaus meni kesken. Vuoto paheni sunnuntain ja maanantain aikana, niin ettei tässä enää epäselvyyttä ole. :'( Minut voi siis poistaa listalta!

Ihanaa odotusaikaa kuitenkin teille kaikille tulevien tonttujen äideille ja onnea matkaan, erityisesti kaikille ensikertalaisille. Minulla kuitenkin on jo yksi ihana lapsi! :heart: :)
 
Viimeksi muokattu:
Neyda mikä tilanne nyt on? Onko vuoto samanlaista edelleen? Mä luulen, että se vuoto mulla tuli emättimen puolelta, että voi se olla sitä sullakin. :) älä vielä heitä kirvestä kaivoon!

Iriina miksi miehesi ei haluaisi enää isäksi? : / on kyllä ikävä tilanne, mutta onhan se esikoista ajatellen mukava, että saisi sisaren. :) oliko raskaus ihan yllätys? Tsemppiä! :)

Piula voi ei! :( voimia! Toivottavasti saatte vielä pian pienen nyytin syliinne! :)

(.) AR ultrassa käyty ja siellä se pieni sydän sykki! :heart: Yksi kivi tippui sydämeltä. LA muuttui 14.12. ja viikkoja nyt 6+2. Älyttömän aikaisin kyllä testi näytti plussaa, jos tämä arvio pitää paikkansa. Mutta eiköhän asia varmistu sitten NT-ultrassa. :) Vuodoille ei ultrassa syytä löytynyt, mutta alan itse epäillä, että suurin syyllinen olisi ollut emättimen limakalvo. Onneksi nyt ei viikkoon ole vuotoa tullutkaan.
 
Neyda. Huutelen marraskuisista. Mulla oli esikoisesta rv 12 asti. Hematooma vuosi kohdunsuulle joka sitten purkautui aina hyytymillä pihalle.

Geesa onnea!! Jee! Olen tosi iloinen sun puolesta! Oliko sulla siis menkoista enemmän viikkoja :)!? No, sillä ei merkitystä, mullaki menkoista 7+4 vastasi viikkoja 6+4 (eli ovis viikon myöhemmin ) mutta nyt menkoista 9+3 sikiö oli 8+5/6 eli tavallaan melkein oikein menkoista . Kun yleensä noilla pikkuviikoilla otetut mitat muuttuu matkan varrella :) Pääasia että kaikki ok!
 
Mulle tuli kutsu nt-ultraan 19.5. joudun vaa vaihtamaan päivää kun samana päivänä on tuon 1,5v silmäpoli aika. Soitinki sinne mutta väärään aikaan puh.tunnin jälkeen. Mä en vaa halua tutkittavan nt turvotuksia, en oo muittenkaan aikana ja en kyllä nytkään halua, mutta ultranneet ovat silti :)
Mulla koko päivän ollu pirun huono olo että maannu vaan ja hörppiny kylmiä juomia..

Piula :hug: voimia suruunne :(

HooKoo ja ismo 8+1rv
 
Piula, kovasti voimia teille. Toivottavasti ensi kerralla pieni jaksaa mukana loppuun asti! :hug:

Geesa, ihan mahtava kuulla, kovasti onnea!! :heart:

Kertomisesta, meillä tietää lähipiiri (mun vanhemmat, sisko+miehensä, molempien parhaat kaverit) sekä mun lähiesimies. Töissä on ollut pakko kertoa, kun on pitänyt tehdä etäpäiviä näiden tutkimusten ja oireiden takia. Onneksi sellainen on mahollista ja esimiehen kanssa pystyy asiasta hyvin puhumaan. Miehen vanhemmat eivät pitkän välimatkan vuoksi vielä tiedä, kerrotaan vasta kun ollaan "varmemmilla viikoilla", tässä kun nyt on kaikkea epävarmuutta.

Geesa ja Tammityttö, kiitos kannustuksesta ja huolehtimisesta. :) Täällä tuhruilu vielä jatkuu, mutta on vähentynyt. Aiemmin oli pelkästään sitä ruskeaa tuhruvuotoa, nyt oli aluksi ruskeaa ja sitten päivän ajan veristä, nyt on haalistunut. Enää lähinnä sellaista ruskeaa/hailakan punaista. Limakalvoista lähtöisin olevaa vuotoa toivoisin, mutta nuo säryt ja tuikkailut vieläkin pelottaa. Kohtu tuntuu myös tosi väsyneeltä, aralta ja painavalta. Hiukan samanlainen tunne oli lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen, kun kohtu oli supistellut paljon. Vaikea sanoa, mistä nyt on kyse, mutta toivotaan parasta! Ultra ylihuomenna, sitten selviää. Taitaa kyllä yhdyntä jäädä meiltä kokonaan, niin kovin tämä molemmat säikäytti. :( Täytyypä keksiä muuta kivaa sen sijaan.

Ai niin, tänään pahoinvointi yllätti, hetken jo todella luulin oksentavani... Rinnat on todella kipeät ja nännit tosi arat, väsymys painaa myös päälle päivittäin. Oireita ei ainakaan puutu, ehkä se on siis hyvä merkki?

Neyda 6+(?)
 
Hookoo ajatella, sulla pian jo NT-ultra! Jaksamista pahan olon kanssa! : / Täällä kans taas iltaa kohden pahenee.

Tammityttö kiitos! :heart: miten sulla itselläsi menee? Menkoista laskettuna 27päivän kierolla 6+5 ja oletetusta hedelmöittymisestä ovistestin ja tuntemuksien mukaan 6+3, että mene ja tiedä, mutta tosiaan, eiköhän se selviä ennen pitkää. :)

Neyda hyvä, että tuhru vähentynyt. Se voi hyvin sullakin loppua ja voitte jatkaa puuhailuja, mutta ehkä hyvä nyt odottaa se ultra ja kysyä lääkäriltä mitä se on mieltä seksistä, liikunnasta jne. Mekin pidettiin taukoa peittojen heilutuksesta vähän huomaamattakin, koska tuo mun värkki vuosi ja vuoto välillä haisi todella epämiellyttävälle, mutta nyt tilanne on korjaantunut ihan itsekseen ja puuhailu on parempaa kuin ennen. ;) Anteeksi tämä liiankin tarkka selvitys, mutta haluan vain luoda sinuun uskoa ja toivoa, koska - been there, done that. :) En muista sun historiaa, miksi sulle on tehty lääkkeellinen tyhjennys? Ja tule sitten heti kertomaan mitä ultrassa näkyy. Tsempit! :)
 
Geesa, mulla oli tuulimunaraskaus viime syksynä, joka ei keskeytynyt itsestään. Siksi siis tuo lääkkeellinen tyhjennys takana.

(.) Juuri kun sain sanottua, että vuoto on vähentynyt, näkyi paperissa pyyhkiessä taas kirkasta verta. Vatsa on ollut tänään myös sekaisin, ja sellaisia voimakkaita kuvotusaaltoja menee vähän väliä. Kohtukin on edelleen tosi aristava. Liekö merkki mistään hyvästä, tuskin.. Eiköhän tässä vain odotella voimakkaampaa vuotoa. :'(
 

Yhteistyössä