Joulukuun tontut -15

Tervetuloa uudet odottajat :wave:

ON: huh väsyttää ollu koko päivä hulinaa, ensin kävin asiolla ja sitte irtos autosta pakoputki matkalla kotiin ja melu oli kova :D ja sitte mies varasi korjaamo ajan ja taas ajamaan sinne, sitte vein pojan kaverisa luo toisella autolla, no illalla soittivat että voi tulla hakemaan korjaamolta auton pois onneks jo mies välillä kävi sen ajamassa..
Sitte mie oon torkkunu päikkäreillä 3tuntii..
Mulla pahoinvointi ajoittuu aamulla ja illalla, päivällä helpompaa, sitte mulla on närästystä sitä on enimmäkseen aamuisin, rennie siihen velä helpottanu. Turvotusta on ihan mahottomasti sitäkin enemmän iltaisin. Ootan "kovasti" jo vauvamasuu :heart: :)
Tein äsken ison satsin puolukkavispi puuroo ai että maistu hyvälle maidon kanssa :p muuten tällä hetkellä ruokahalu niukka kun ei mee alas millään..

Mites muut, syöttekö mama vitamiineja?
Mä syön ja lisäks otan foolihappoa 400mg

HooKoo 7+2rv
 
Olisin kiinnostunut liittymään tuohon facebook ryhmään, kun siellä tulee muutenkin käytyä. Yritin Jaanelille lähettää viestin - onnistuinkohan?

Mua myös turvottaa kovasti! Ja huonoa oloa on aamulla ja päivällä. Ruokahalua ei myöskään oikein ole. Meinasin ostaa myös noita raskausajan vitamiineja.

Nyt unten maille. Typy herättä kuitenkin yöllä ja aamullakin ihan liian ajoissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Jaanel
Käytiin prismassa tänään ja kylmäosastolla haisi pahalle. Mies ei mitään huomannut, raskausoireita? :D Varasin ekan neuvolakäynnin 7.5. Ultrauslaitetta siellä ei ole. Harmi. Ei auta ku odotella NT-ultraa. Mieski käski rauhoittua ja olla normaalisti. Kovasti yritän. =) En taida vielä uskaltaa tulla fb-ryhmään, jos kaikki ei menekään hyvin.
 
Tervetuloa uusille!

Mulla oli tänään ultra. Olisi tosiaan pitänyt olla vasta ensi viikolla, mutta gyne onkin pois ensi viikon. Kuten aiemmin kirjoitin, ei ollut odotettavissakaan, että syke näkyisi tänään. Näkyi kuitenkin ruskuaispussi ja kaiku sikiöstä. Kuulemma kaikki on juuri niin, kuten pitääkin olla. Uusi aika on puolentoista viikon päästä maanantaina. Toki jollekin toiselle gynelle pääsisi jo ensi viikolla ja syke voisi näkyä, mutta kun mulla on tuo insestitausta, niin gynekäynnit ovat todella vaikeita, joten menen mieluummin tutulle ihmiselle.

Helmitoivo ja Neljäs, 5 + 5
 
Nyt tuli ongelma. Tai en tiedä, onko tästä ongelmaksi asti, mutta... Poikien serkku on samassa paikassa hoidossa heidän kanssa, ja hänellä huomattiin tänään vesirokko. Pojilla ei ole tätä ollut, minulla kyllä. Serkun äiti, eli siskoni on myös raskaana, rv 34, ja jäin miettimään voinko saada tästä jotain ongelmia nyt. Onko teillä kokemusta vesirokosta raskauden aikana?

Toisaalta, pojat ovat 3 kertaa selvinneet ilman tartuntaa vaikka ovat altistuneet vesirokolle, katsotaan miten tällä kerralla käy...
 
Juu luomusti tultiin raskaaksi. Kävi vielä niin klassisesti, että oltiin jo käyty lääkärillä asian tiimoilta ja piti mennä piakkoin antamaan alkuverikokeet, mutta kävikin sitten näin. Tänään uskalsin jopa jo neuvolaan soittaa kun testiviiva oli vahvistunut :D
Neuvolaterkan mukaan raskausviikkoja olisi nyt 5+5 ja näillä näkymin laskettu aika 12.12 :heart:
Ultrasta vaan vähän ihmettelen, kun niin moni tuntuu käyvän jo tosi aikaisin, mutta minulle sanottiin että varaa ultra-aika vasta parin viikon päästä :S Olisi tietty kiva aiemmin jo päästä katsomaan, että kaikki on ok (ehkä sitten tie vie yksityiselle..).

Mitenkä muuten liikunta? Tietääkö kukaan, että miten esim. salitreeniä uskaltaa vetää?
 
Hoo-koo-82 Onnekas, täällä taas on ihan kauhea nälkä koko ajan. Ihan sama kuinka ravintorikkaasti yrittää syödä, niin silti on kohta taas nälkä. Tulee tätä menoa iso maha jo ennen vauvan kasvua :whistle:
 
Täällä näkyi olevan odottajia joilla on jo ennestään lapsi/lapsia. Itse plussasin vasta ja olen jotenkin vielä "shokissa", vaikka raskaus olikin toivottu. Ensimmäistä raskautta saatiin odotella aikoinaan yli 2v ja tämä toinen pätkähti samantien, mitä en suoraan sanottuna ollut osannut odottaa.
Nyt mulla on jotenkin hirveä huoli ja ahdistus päällä, että miten jaksan sen väsymyksen vauvan kanssa. Eka lapsi oli tosi vaativa vauva, nukkui huonosti ja oli hyvin temperamenttinen, nyt elo on siltä osin helpottanut kun lapsi on jo kouluikäinen. Ensimmäinen vuosi meni silloin jotenkin sumuisesti. Pelkään vaan, että mitä jos toisenkin kanssa on yhtä raskasta, miten jaksan kun on toinenkin lapsi joka tarvitsee äitiä? Onko muilla ollenkaan tällaisia huolia?
Olen kyllä muutenkin viime aikoina kamppaillut kaikenmaailman tunteidenmyllerysten kanssa ja joku asia itkettää ja huolettaa vähän väliä, mikä lie normaaliakin, mutta raskasta. :D
 
0rava mulla LA on 10.12. tai 11.12. riippuu miten laskee ja meillä näemmä ei ole kuin vuosi ikäeroakaan ja sullakin esikko tulossa! :) Hienoa, että lähti luomusti itämään! Monesti käy kai juuri noin, että kun tavallaan "luovuttaa" eli hakeutuu tutkimuksiin tai vastavuoroisesti alkaa keskittyä johonkin ihan muuhun niin sitten tärppääkin. :) Ja mullakin tuota nälkää on! :O Ja minusta alkaa tuntua, että ei se puntari värähdäkkään turvotuksen takia vaan sen, että syön niin paljon. :ashamed:

Helmitoivo ihana kuulla, että kaikki niin kuin pitää! Siitä on hyvä jatkaa! :heart:

Kummamitus mulle on tulossa esikoinen joten kokemusta ei ole, mutta tuli mieleen kun luin tekstiäsi, että onhan paljon mahdollista, että tämä tuleva lapsi on erilainen temperamentiltaan ja helpompi kuin esikoisesi. Vaikka minulla ei ole lasta vielä, voi minulle käydä niin, että se minun esikoinen on juuri se vaikea ja sinulla kuopus on helppo. Ainakin minun ystäväni joilla on useampi lapsi, ovat sanoneet, että lapset ovat olleet luonteeltaan hyvin erilaisia syntymästään lähtien.

(.) Niin, se nälkä! Ihan uskomatonta miten voi pää huutaa ruokaa! Juuri söin lautasellisen lasagnea ja puoli tuntia sen jälkeen minulla on taas nälkä!
Ikäviä tilanteitakin on ollut parina päivänä. Toissapäivänä töissä työautoni alkoi täryyttämään niin kuin silloin, jos esim. vanteessa on lunta tai joku rengas on muuten epätasapainossa. Tiistaipäivä töissä oli tämän takia melko epämiellyttävä. Täryytys tuntui alavatsalla epämiellyttävälle ja kaikenlaiset kamalat ajatukset tietenkin nousivat mieleen ja vatsa oli todella kipeä vielä tiistai-iltana. Onneksi kipu helpotti yöllä eikä mitään vuotoja tullut. Eilisen olin vapaalla ja tänään tapauksesta viisastuneena pesin auton vanteet ja otin pölykapselit pois. Alkumatkasta ajattelin, että jippii, ongelma korjaantunut, mutta ei, sitten se taas alkoi ja tärinä vain paheni päivän mittaan. Koitin jo googlettaa onko tärinästä haittaa alkuraskaudessa, mutta pätevää vastausta en saanut. Onneksi nyt toistaiseksi alavatsa ei ole kovin kipeä ja huomenna renkaat menee vaihtoon. Kaikkea sitä joutuukin pelkäämään! : /

Muok. Ai niin! Kummasti, kuin ihmeen kaupalla se ruskea valkovuoto yhtäkkiä loppunut kun sain eilen ajan sinne naistenpolille! :D

Geesa ja piepi 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Selvä, kiitos kaikille vastailuista :)

Olen niin täysi ummikko, mikä tosin on hieman ironista kun niin pitkään kuitenkin yritettiin.
Olo on muutenkin välillä niin "ei-raskaana" oleva. Testejäkin on pitänyt tehdä paljon ja lämpöä mittailla, kun silloin tällöin esiintyviä vatsakipuja lukuunottamatta olo on ihan normaali, edes rintoihin ei satu. No, ei siinä tietty jos helpolla pääsee, mutta oireettomuuden takia välillä ihan unohtaa olevansa raskaana :D
 
Täällä äklötys ja väsymys edelleen :x täytynee käydä viikonloppuna ostamassa ne äitiyshousut kun ei nämä enää montaa päivää jalkaan änkemälläkään mene, kiva sitten huomata ettei voi ulos lähteä kämpästä kun ei ole housuja :D Ensi viikolla on varhaisultra, ei oikein malttais odottaa :) Anniini 6+4?
 
Moikka.
Minä rohkeasti tulen kurkistamaan tätä Joululahjojen pinkkaa. Viimeksi kurkistelin Lokavauvoissa, mutta tipahdin sieltä kemiallisen myötä pois. Nyt ei tilanne ole sen varmempi, sillä vasta ensimmäiset viivat on havaittu (tänään rv 3+3), mut se, että kurkin tänne ei muuta lopputulosta :) Laskettu aika olisi siis 28.12.2015 eli aivan loppukuun vauvalaista odottaisin, jos vaan kaikki menisi tällä kertaa hyvin.

Jokos teillä on faceryhmä pystyssä?

Ja hirveästi onnea raskaanaoleville ja juuri plussanneille! <3
 
mä voisin kans tulla fb ryhmään, miten se onnistui?

Kummamitus: mulla tyttö oli 2v kun poika syntyi, poika oli semmoinen vauva joka tuskin yöllä nukkui.. aamulla tyttö pirteenä herätteli. pari kuukautta meni sumussa mutta kyl se sit alkoi helpottaa. ja sulla toinen kouluikäinen niin ei mitään hätää. mullakin nyt lapset jo 7 ja 9v niin aattelen että luksusta kun on yks pikkuinen hoidettavana. voi nukkuu päivällä jos siltä tuntuu, silloin en pystynyt.. mut sun toinen voi ollakkin sit yönukkuja eikä yökukkuja :)
 
"Kaisu"
Tänään plussasin, aivan käsittämätön fiilis. Tämä on meille jo viides raskaus, yksi pieni tyttönen saatettu onnellisesti maailmaan. Taustalla kaksi kohdunulkoistaraskautta, jotka päättyneet rajusti ja yksi keskenmeno. Nyt olo melkoisen normaaliin raskauteen viittaava, toki hyvin alussa ollaan. Viikkoja näyttäisi olevan 3+5 ????. Nyt elellään jännittäviä aikoja????.
 
Mun tekee mieli keitettyjä kananmunia!! Voi kiesus!! Voisin syödä niitä sellasenaan tai ruisleivän päällä. Oon ihan kuolemaähkyssä ja silti haluan lisää! :D

Salilla voi käydä ihan normaalisti, mutta rv 12-13 jälkeen ei sais tehdä selällään liikkeitä, kun se painaa isoja verisuonia. Mäkin teen nyt 30.päivän vatsalihashaastetta, kun vielä pystyy :) Saa sit kunnon tukilihakset, joita voi ylläpitää vaikka lankuttamalla :)

Oksetusoloo ollu aamusin, jonka saan kuriin kylmällä kaurapuurolla ja mehukeitolla.

Kukkurukuu ja "Tarmo" 6+5
 
Facebookkiin pääsee laittamalla mulle yksityisviestillä linkin facebook-profiiliin tai laittamalla nimen ja tiedot millainen profiilikuva on, jotta osaan pyytää oikean henkilön kaveriksi ja sen jälkeen lisätä ryhmään. :)

Mä alotin minisunin mama multivitaminit. :) En kuulu riskiryhmiin, joten en oo ottanut lisäks foolihappoa, kun tossa on annossuosituksen verran. :)

Mulla normihousut kirraa jo mahast (kiitos turvotuksen), mutta vanhat raskaushousut on vielä aivan liian isoja mahasta. :D Eli joko ne on löystyny tai sit olen viime raskaudesta pienentynyt. Pitäs varmaa käydä kaupas koittaa paikan pääl ja ostaa uusia. :)

Onhan tää mahan kasvatus ihanaa touhua. :heart: Mulla tulee päivittäin hetkiä, kun tajuaa, että mä oon oikeesti raskaana ja, jos kaikki hyvin menee, niin kohta meillä on tuhisija täällä. :heart:
 
Kiitos Helmitoivo ja Piula, näin se meni. Lähdin itsekin googlettelemaan asiaa :)

Tänään ilmassa turvotusta ja repäisykipuja täällä, pahoinvointi laantui eilisestä, mikä nyt muiden oireiden puutteessa tietysti harmittaa. Näillä viikoilla (huomenna 4+0) kun ei ole mitään muuta konkreettista raskaudesta kun oireilut. Tämä nainen ei kyllä sitten ikinä ole tyytyväinen =)

Meillä on kaksi poikaa ennestään, ja minäkin panikoin ennen toista miten riittää kaikille tasapuolisesti, jotenkin se sitten siitä vaan lähti omia aikojansa sujumaan. Asioilla on tapana järjestyä. Meidän toinen oli muuten se tempperamenttisempi tapaus eikä nukkunut vielä 1,5v öitä läpi, silloin oli kyllä väsymys aika karmea. Onneksi tajusi ettei voi olla ikuisesti hereillä, ehkä me vanhemmat ruvettiin näyttämään liian rähjääntyneiltä :)
 
Tervetuloa uusille :) kiva ku tulee lisää porukkaa.

Tännekkin on rantautunut oireita, väsymys ja mielialavaihtelut. Ja turvotus on ihan mahotonta. Mammahousut ja kollarit on ainoat jotka menee jalkaan enää..

Kiiltokuva ja rölli 5+0
 
Tervetuloa mukaan uudet! :wave:

Kiiltokuva tuntuu tuota turvotusta olevan liikkeellä. Mä olen kai liian pitkä turvotakseni ainakaan tässä vaiheessa ihan niin paljon, etteikö vielä housut menis ongelmitta jalkaan. :p Kyllä mullakin sitä vähän on, mutta enemmänkin tuntuu, että se turvotus on koko kropassa ja siten näkyy myös puntarilla. : /

(.) Huh! Nyt se pahoinvointi sitten on rantautunut tännekkin! Ja mikä yllättävintä, se on kovimmillaan illalla nukkumaan mennessä! Onko muilla ollut palelua? Minä oon varsinkin iltaisin ihan jäässä! Palelu yhdistettynä pahoinvointiin saa olon tuntumaan siltä kuin ois tulossa todella sairaaksi. Yleensä tämmöset fiilikset on juuri kun mahatauti on alkamassa. Ei tämä nyt kyllä mitenkään hauskaa ole, vaikka oireita kaipasinkin. Kamalaa nieleskellä koko ajan palaa kurkussa joka ei tule ylös eikä mene alas. :x Toivottavasti tämä äklötys ei kovin tästä pahene, jää muuten nukkumiset nukkumatta...

Geesa + piepi 6+0 ! :)
 
Tervetuloa uuvvet :)

Mä muuten palelen vieläkii, välillä on kuuma ja hiki sitte hetkessä jäässä.. ja turvotus huhhuijjee sitä on mahottomasti mulla myös mammahousut ja gollarit mitä nykyään käytän :D
Pahoinvointia On vieläkii vaihtelevasti ja tuo kahvi yrjöttää, eilen join kolme kuppia, tänään ei maistu pätkääkään.
Sitte mua nippailee ja vihloo massuun kohdunkasvukipuja lie.. muuten aika hyvä olo :)

HooKoo & ismo 7+4rv
 
Tervetuloa uudet! Pitäis ite vissii ryhdistäytyä kirjoittelussa kun vaikka oon käyny kaikki lukemassa ni ei muista mitä piti ite kommentoida... Ja puhelimella tää on niin kökköä edelleen!

Joku vissii kyseli mitä tekee... Ite oon 2v1kk pojan kanssa kotona, tammi-helmikuisen tuulimunan jälkeen kerkesin hakee pojalle elokuusta hoitopaikkaa ja asennoitua syksyllä töihin lähtöön. En uskonu tän toisen tärppäävän itsestään luomusti näin nopeesti... Eipä sillä, ens viikolla (toivottavasti) uskallan ääneen sanoa olevani raskaana, todella toivon että ultrassa kaikki on hyvin... Paitsi että mietin jo ultran siirtämistä seuraavalle viikolle, pelkään niin kovin huonoja uutisia ja sinä viikonloppuna ois kummipoikani rippijuhlat, niin mietin haluisinko vielä siellä olla "raskaana" ilman varmuutta vai mahdollisten huonojen uutisten kanssa... Ei juuri turvota, mut ihme pömpötystä eikä kovin mielellään pidä muita kun kollareita jalassa.. Nyt kai 6+3...
 

Yhteistyössä