***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Kaikki joulukuussa poksuvat tervetuloa! :heart: :heart: :heart:







Elikkäs nimimerkki..........ikä......mones lapsi......synnäri


Marraskuun 27.pvä
E-V-A.....................27...............kolmas.................
katrinainen............26v.............toinen..................Norja
kattiina..................23v..............esikoinen...........MKS
PeggyBundy..........32v..............neljäs.......Hyvinkään sairaala


Marraskuun 30.pvä
tikruliini..................24v..............kolmas/1. yhteinen
Punatulkku.............29v.............esikoinen...................


Joulukuun 1.pvä
delfis....................29v................esikoinen...............VKS
Enmppu ja vintiö...31v...............toinen....................TYKS
Saya......................23v...............toinen.............Naistenklinikka
unna84..................25v...............esikoinen...............LKS
Margaret...............34v................toinen...................TYKS
Äippäliini83.............25v...............toinen....................KOKS


Joulukuun 2.pvä
kellopeliappelsiini....25v..............toinen......................OYS
smesmira.................24v...........toinen/1.yhteinen......TYKS
JääKyynel.................31v.............esikoinen............TAYS/VAS
Sapfo.......................35v...............kolmas.........................


Joulukuun 3.pvä
HEIZI............................................toinen.........................


Joulukuun 4.pvä
peetruska....................................neljäs......................OYS
Jojo79......................29v..............esikoinen..........Englanti
nedee.......................25v..............kolmas....................SKS


Joulukuun 5.pvä
äityli30....................33v..............kolmas....................Salo
JuliaK........................................esikoinen.........................

Joulukuun 6.pvä
pööpötti.....................27v............esikoinen.........TAYS
Hedukka.....................30v............toinen.............PHKS


Joulukuun 7.pvä
leppäkerttu3...........26v..............esikoinen...kättäri/Naistenklinikka


Joulukuun 8.pvä
sukkapari................28v............toinen...................OAS


Joulukuun 9.pvä
Sisely......................33v.............viides....................Jorvi
annmarii..................32v.............toinen..........................
Kuurakeijul...............................toinen..........................


Joulukuun 10.pvä
mamx2............................................................................
äityli75.....................34v.............toinen.............Jorvi
eve85.........................................toinen...................TYKS


Joulukuun 11.pvä
Vatukka.....................21v.............toinen.................KAKS
Pii-a............................30v............toinen................TAYS
upp3......................20v..............toinen...................OYS
MeeMee....................27v...............kolmas......Kätilöopisto


Joulukuun 12.pvä
joke-81.....................................esikoinen......................
anskuuuu..........33v..........2./1.yhteinen/miehen 3...P-HKS
malttamaton............................toinen.............................


Joulukuun 13.pvä
elisar...................27v..............esikoinen..............


Joulukuun 14.pvä
milsku.......................................esikoinen............Jorvi
Tintukka76..............32v.............viides..................KPKS


Joulukuun15.pvä
Koivunkäpy................................kolmas........Tikkamäki
mimomamo..............................esikoinen..........................
Grace83...................................esikoinen.....Vaasan keskussairaala
pesukarhu.....................neljäs...........Satakunnan keskussairaala

Joulukuun 16.pvä
raparperitaivas......................toinen/1.yhteinen...........
hipsu1978..................................kolmas........................


Joulukuun 17.pvä
saini81...................................toinen.................................
MOLLA-77..........32v......1.yhteinen/neljäs/miehen 2.........
Ralli..............36v...............toinen....................MKS
Pippi..................30v..........esikoinen................................
Tuuulis............................toinen...........................OYS


Joulukuun 19.pvä
jenninho....................26v..........esikoinen................KYKS


Joulukuun 21.pvä
Sydänkäpynen.......................toinen.................................
bellona..............30v..............toinen......................NKL


Joulukuun 24.pvä
Sanle.................25v.............toinen........................KAKS
Jeju81................27v..........esikoinen.....................VKS
LilEdie.................22v............toinen........................KYS


Joulukuun 25.pvä
pippur1..............22v............esikoinen..................TYKS
Kribe..................27v..............toinen..........................


Joulukuun 29.pvä
Mansikka87................................................................


Joulukuun 30.pvä
apila87..........21v......................kolmas.....................KPKS
Jessie............35v....................kolmas....................EKKS


Ei vielä laskettua aikaa:
Yön Musta Ninjapinja 28v............toinen....................SEKS
tyttö onnellinen..........24v...........esikoinen.........................
Jisse78........................31v...........neljäs...........................
miisuliini.....................23v............kolmas...................TAYS
Piijuska-78................30...............toinen...................OYS
Mauahtavaa.................................neljäs..........................
Linneja........................................esikoinen....................
jerpuska....................32v..............toinen.....................
Myräkkä....................................toinen/ehkä kolmaskin

Aikaisemmat keskustelut

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1361214
 
uus pino uudet kujeet! :D tervetuloa viides09. olikos sulla siis viides tulossa? vai monesko?
mun pitäs alkaa hiomaan ja kittaamaan makuuhuoneen seinää ja väsyttää tautisest. fillaroin tänään töihin (6km/suunta) ja takas tullessa meinasin kaatua tuulen voimasta... kunto hyvä 10+... :D mulla oli tänää ekaa kertaa aamulla kuvottava olo, en saanu kahvia alas. kesken työpäivän hirveest keräänty ilmaa vatsaan ja sen seurauksena vatsa sekaisin... maha iltaisin älyttömän turvoksissa... housut kirraa mukavasti.. mun työvaatteiden housut myös puristaa mukavasti.. noh, ehkä se siitä kun alkuturvotus hieman helpottaa...
 
äippäliini83 mihis ne edelliset kirjoitukset hävisi? Ihmeissäni täällä....

Mutta siis viidettä lasta odotetaan, raskauksia on kyllä enemmän takana joten epäonnea on ollut matkalla. Ikää kertynyt 35-v, taidan olla vanhin tässä porukassa?
 
PeggyBundy, toivottavast ultrassa kaikki ok! :heart:

Mä kävin just saunas ja meinasin nukahtaa sinne... Ja löysin täysin alkoholittoman oluen Nikolai, jota myydään tummana sekä vaaleana! Ei nyt ihan sama asia, mut lähellä sitä... ihan hyvä vaihtoehto. Koht telkkarin kattelemiseen ja sit maate! Mä herään joka aamu about 5:30-6:00... liian aikanen herätys mulle! |O Ois kivempaa herätä vaik 7.. Onneks ukko vie pojan joka aamu hoitoon, joten mun ei tarvi. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäliini83:
ja ainiin! tänään rv 5+0!!! :D
Onnea sinulle, pääset aloittamaan kuudennen viikon :D
Minulla huomenna lääkäri, pitääkin muistaa vaihdattaa särkylääkkeet sellaisiin joita voi raskaudenaikana käyttää. Kävinkin tänään jo ostamassa panadolia että pärjään ensi yön.

Tiedättekö muuten vaikuttaako alkuraskaus hemoglobiiniin mitenkään? Mulla otettiin verikokeita viime viikolla ja hb oli ihmeen hyvä, en muista että olisi koskaan ollut niin hyvä. Myös trombit oli koholla vähän, mutta koska ei muut arvot olleet niin lääkäri ei kiinnittänyt silloin siihen huomiota sen enempää. Voiksikohan johtua raskaudesta?
 
onnea ultraan PeggyBundy
ja tervetuloo mamx2 :)
viides09 kyllä mulla on hemoglobiini yleensä heti laskenut alkuraskaudessa mutta kaikki on erilaisia mut nyt itestä jo huomaan et laskussa.
jokohan tänään soittaisi neuvolaan vai onko liian aikaista kun aikaki menisi varmaan 3 viikon päähän ainakin,ois tietysti jotain mitä odottaa =)

rv 4+6
 
Onnea uudet plussanneet :heart:

Tänne ei kummempia, olo parempi mistä olen todella kiitollinen. Pystyn jopa jotain tekemään.ientä öklötystä ja väsymystä. Tuntuu ettei ole niitä menkkakipujakaan ollu aikoihin (kasvaakohan kohtu enää, kaikki hyvin?) Kyllä tää niin vainoharhaseksi tekee.. Yksi vessaravaaja täälläkin :ashamed: en enää niin usein ku ihan alussa, mutta tarkastelen kuitenkin.

Ootteko muuten kertoneet raskaudesta monelle? Meillä tietää muutama ystävä ja mun äiti. Sellasille oon sanonu kelle kertoisin jos jotain kävisi (menisi kesken ym.)

RV 5+6
 
Me ei olla kerrottu vielä muille raskaudesta. Mutta en ole ihan varma mitä tää meidän 6-vuotias kuuli yhtenä päivänä kun miehen kans raskaudesta puhuttiin, tuli heti kyseleen että mistä puhutte, saa nähä mitä tyttö on asiasta ymmärtänyt.
omalle perheelle ja kavereille voi sitten kertoa hyvillä mielin raskaudesta mutta miehen suku jo jännittää. kun odotin toista lasta niin sillon jo alettiin puhumaan että piuhat vaan poikki,mitä noita kahta tekemään :eek: no nyt tulossa neljäs että saa nähä mitä sieltä nyt saa kuulla, kauhulla ja mielenkiinnolla odotan kommentteja..
 
Paljon onnea uusille plussanneille! Ja tervetuloa! :flower: :heart:

Täällä ei mitään poikkeavaa. =) Mä oon kertonu mun parille lähimmälle ystävälle ja omalle äidille. Ollaan äidin kanssa tosi läheisissä väleissä. Muille kerron varmaan sit vko 12 jälkeen :)
Mukavaa torstaita kaikille! :wave:

Delfis ja rv 5+2
 
mamx2 onnea plussasta je tervetuloa! =)

E-V-A, täällä myös olen erittäin vainoharhainen, mutta kait se kuuluu asiaan. Onhan se niin että kun on pitkään pientä toivonut niin tottakai pelkokin kuuluu asiaan.
Me ollaan myös kerrottu lähimmille ystäville ja vanhemmille, eli niille kenelle kerrottais jos jokin menisi pieleen. Mies kyllä kertoi myös muutamalle työkaverilleen, oli niin innoissaan ettei kuulemma pystynyt pitämään mölyjä mahassaan. =) Koulussa en kyllä aio kertoa kuin parille ystävälle, en ennen sitä 12 vkoa.

Olen iloinen kun tänään heräsin taas menkkatuntemuksiin ja pieneen kuvotukseen. Eilen kun olin niin peloissani kun ei juuri mitään oireita ollut, paitsi se ärtymys, jos sitä nyt oireena voi pitää. On kyllä koko ajan perhosia vatsassa, jännittää kovin ja aika ajoin pelottaakin. Onneksi sain eilen sovittua koulun kautta alkuraskauden ultran, eli se on 22.4.

Aurinkoa kaikille päivään, vaikka aikas harmaalta ulkona näyttääkin. =)

pööpötti ja masukki 4+4
 
mamx2 : Onnea oikein paljon!

Minä soitin heti eilen neuvolaan ja varasin ajan loppukuulle (olisin aikaisemmaksikin saanut mutta työvuorot olivat hitsi vieköön esteenä)

Nyt lähden lääkäriin jotta saan verenohennuslääkkeisiin ohjeistuksen.

Mulla siis viikot 4+ jotain..... :saint:

tänään muuten outo olo, vähän niin kuin olisin kipeäksi tulossa, pikkusen eto-olo, vähän jäseniä kolottaa, repii....väsyttää
 
Tervetuloa uudet ja onnea plussanneille!

Me ollaan kerrottu raskaudesta vain kahdelle kaverille, minun tädille ja minä olen työkavereille kertonut, kun se paljastuu siellä nopeammin kuin missään muualla. Eilen ruvettiin päiväkahvin keittoon ja totesin, ettei mulle tarvitse kahvia laittaa, niin kahvinkeittäjä kysyi, että oletko raskaana. Sanoin olevani ja hän vähän aikaa mietti ja sanoi, että nyt on aprilipäivä, ei häntä saa aprillata. Lopulta uskoi, ettei kyseessä ole aprillipila. Mietin vaan, että olisi pitänyt eilen useammalle kertoa ja katsoa, että uskoovatko vai luuleevatko aprillipilaksi.

Mutta ilmaa kertyy täälläkin mahaan ja tekee olon välillä aika tulaksikin. Mutta jospa se tästä helpottaisi. Iltavuoro odottaisi, joten pitänee kai lähteä elpymään, jotta selviää sinne.
 
Huomenta ja onnea taas uusille! Soitin neuvolaan, eka aika 27.4. Silloin pitäis olla 9+ viikkoja eli nyt on jotain 5+. Kierto on ollut +-35 joten vähän vaikea arvella.

Oireet on yhtäkkiä hävinneet, paitsi väsymys. Heti tuli epäilys, että oonkohan mä nyt kuvitellut koko raskauden! :eek: On tämä niin ihmeellistä... Neuvolaankin tuntuu olevan loputtoman pitkä aika!

Nyt siivoamaan, illaksi töihin |O
 
Huomenta :wave:

Ihan sillai varovasti varovasti ilmottaudun mukaan. Oon saanu tällä viikolla haamuja ja on sellasia tuntemuksiaki, ett kyllä jotai nyt tapahtuu. Teen kuitenki vielä huomenna testin ja toivon, ett viiva olis vahvistunu. Jokatapauksessa, vaikka viiva näkys nii soitan kyllä heti neuvolaan. Eli huomenna nähdään tungenko porukkaan mukaan. Ja sit voinki vähä tarkempia tietoja kertoa. LA aika ois joka tapauksessa netissä olevien laskurien mukaan joulukuun alussa. MUtta huomenna saatte tietää :p ;)
 
Millon ootte muuten kertonu raskaudesta? Mulla on vähän niiku pakkotilanne edessä, ett viikon päästä asia väkisin paljastuu. No Annan tänne tiedot mitä nettilaskuri on mulle antanu. Jos siis pitää paikkaansa, se jää nähtäväks. Eli nyt ois menossa 4+5 ja LA ois 5.12. Toivon kovasti, että oon raskaana.
 
Onnea JääKyynel! Etköhän sä raskaana oo, jos oot jo useamman viivan saanut näkyviin :) Mutta tuu toki kertomaan!

Me ei olla vielä kerrottu kenellekään. Haluaisin odottaa ainakin ekaan neuvolaan, jos saadaan sydänäänet kuulumaan. Mutta voi olla että paljastuu ennemmin, koska jos joudun tupakointitilanteeseen, niin kukaan ei kyllä usko että oon huvikseni lopettanut :D Ja mä oon huono valehtelemaan! Ja jos maha vielä turpoaa, niin kaikki sen kohta huomaa. Täytyy vissiin pysytellä kotioloissa vaan :kieh:
 
kylläpäs tänne oli tullut paljon tekstiä :)

Itsellä aika vähäisesti oireita vielä. Jotkut ruoka-aineet aiheuttavat pientä öllötystä ja kaikki suolainen himottaa. Tissit turposi jo viikko sitten mutta eivät kipeät. eka närästys tuli tänään kuten kaikissa raskauksissa heti alussa eli hormonaalista taitaa olla tuo minun närästely. Menkkafiiliksiä rankalla kädellä on ollut edelleen ja se vähän pelottaa eli vessassa ravataan tutkimassa pieniäkin veri mahdollisuuksia :(

viikon odottelen ennen yhteydenottoa neuvolaan. alkuraskauden ultra varattu 23,4 eli kolmisen viikkoa.. aiiiiih uusi oire listaan eli ah niin "ihanat" repäisykivut.. ei tunnu kivalta aivastaa :)

muutamille itse kerroin jo raskaudesta ihan käytännön syistä. Kaasolle koska järjestää mulle polttareita :) Ottakoon sen sit huomioon.. ja sit parille kaverille jotka lupasivat salaisuuden pitää. häät silloin kun itsellä raskausviikkoja 14 eli näkyy jo.. ainakin edellisessä raskaudessa ja sinne asti yritän pitää salassa :) tämmöinen masu oli viimeksi rv 14 http://www.aijaa.com/v.php?i=3934076.jpg
 
kävin tänään lääkärissä joka laittaa kiireellisen lähetteen äitipolille sanoi että varmaan ensi viikolla jo pääsen sinne. Eli siellä aloittavat verenohennuslääkityksen sekä tekevät ultran jossa siis selviää raskauden paikka. Mä en ymmärrä oikein noita viikkoja ja laskureissakin tulee eri päivät la ajaksi. Teillä joilla la aika 6-8.12, millon teillä on ollut viimeksi menkat? Mitkä teidän viikot nyt on?
mulle toiseen laskuriin antaa 4+2 ja toiseen 4+4? Vaikuttaa tuohon kierron pituus? (hitsi kun en muista miten nää menee)

Itse en ole kertonut kuin kahdelle ystävälle. enkä kerro ennen kuin selviää onko raskaus edes oikeassa paikassa
 
heipparallaa!! :wave:

tervetuloa uudet ja onnittelut plussasta! :heart:

mä soittelin tänään jälleen neuvolaan ja kyselin tutummalta terkalta etteikö millään ois mahdollista tk lääkärin kautta saada lähetettä oyssiin, mut hänkin kielsi.. sanoi että ymmärtää kyllä huolen, mutta säännöt on säännöt.. suositteli yksityistä mielenrauhan saamiseksi, jota alanki täs soitteleen pikimmiten..

me ollaan kerrottu ihan muutamalle läheisimmälle ystävälle, sekä mun että miehen äideille miehineen, eli sellasille joille kyl ois kerrottu sit jos jotain menis pieleenki.. monet kuitenki tienny et yritetään ku senki verta pitkä yritys takana..

kellopeliappelsiini ja natiainen 5+2 :heart:
 
JääKyynel : millä testillä sinä testasit? Kannattaa testata niillä herkillä testeillä niin saa varmemmemman viivan :saint:

Minä menen taas pitkästä aikaa töihin ensi viikolla ja saattaa siellä epäily herätä kun en menekkään tupakalle. Mitähän sitä alkuun keksiki, eivät usko jos sanon et päätin vaan lopettaa....jännä muuten miten olen aikaisemmin yrittänyt lopettaa niin ei onnistu vaan nyt ei ole tehnyt yhtään mieli, ei ole ollut edes mielessä. Vaa nen tiedä miten käy kun töihin palaan ja sinne kuuluu tupakointitauot :saint:

Ja pelottaa myös ne aamupahoinvoinnit et paljastun niiden takia, niin kävi viime kerrallakin, ei kukaan uskonut et on vaan vähän mahasekaisin useamman viikon ajan, lopulta monta kuukautta :D
 

Yhteistyössä