***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

Kävin pikku pikku kävelyllä. Enkä meinannu takasin päästä. Koko keskivartalo rutisi ja tuntu et ihan just valahtaa pöksyyn.. Pääsin kuitenki pöksyt kuivana takasin.. :LOL:
Nyt supistaa ja oksettaa. Mutta tuskin tästä taas tulee lasta tai p***aa.. :headwall:
 
Darelbeida, miekii kyllä mielellään tahtoisin uudelle lapsivuodeosastolle, entinen on ihan p.....stä. Toivottavasti se valmistuis ja äkkiä. Voi olla, että miulla suurimmat mahikset meistä kolmesta sinnitellä sinne asti, kun viikkoja kaikkeista vähiten ;)...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jessie:
Darelbeida, miekii kyllä mielellään tahtoisin uudelle lapsivuodeosastolle, entinen on ihan p.....stä. Toivottavasti se valmistuis ja äkkiä. Voi olla, että miulla suurimmat mahikset meistä kolmesta sinnitellä sinne asti, kun viikkoja kaikkeista vähiten ;)...
juu... :D .. toivottavasti se uus osasto ois ainakin lämpimämpi kuin vanha,,,

mie mittään lettuja saanu tehdä..lettuja yllä on tuolla tulossa iso pino mutta ukko niitä veivaa,, :D



 
lettuja :p tekisköhän tuo mun ukko semmosia.. Ei se kumminkaa tee, pitänee tyytyä pannariin (jonka tekeminen ei ole hyväidea ottaen huomioon tämän päivän sokerit, mutta nyt on olo että pakko saada jotain lohduketta)
Kyllä on alavireinen olotila.. tekisköhän vaikka piparitaikinan!
 
No niin äippäpolikäynti takana ja sektio edessä, jo tällä viikolla, apua!!

Tuli niin yhtäkkiä päin naamaa tuo että ei alateitse onnistu vaan sektioon mennään, että kieltämättä pikku shokkia pukkas päälle.
Olin aikalailla jo valmistautunu että kyllä se alatiesynnytys varmaan onnistuu, kun niin on lääkäritkin suotuisasti asiasta puhuneet mun kohdalta ja vauvakin on pieni ym, niin eip. Magneettikuva paljasti pari juttua joiden vuoksi sektioon mennään.

Pettymyshän tuo sektio on kieltämättä, alateitse olisin mieluummin synnyttänyt, mutta ei auta kuin mennä näillä kun muuta ei voi.

Ihan hullua ajatella, että meistä tulee pian äiti ja isi. Ei se jotenki mene jakeluun.

Tetasha :heart: Milli 39+0
 
Ei tullu lasta eikä pa***a!

Siis ne ei uskonu siellä synnärillä sitä kun sanoin että neuvolan testi näytti positiivista, kun niiden testin mukaan (mikä otettiin kohdunsuulta) oli negatiivinen.. :headwall:
Se neuvolan testi otettiin siitä paperista minkä toin missä sitä lapsivettä oli.
Siis eihän se testi oikeasti voi valehdella ainakaan nuin päin että osottaisi pissan lapsivedeksi?! Ja oli kyllä täysin hajutonta ja väritöntä.

Välillä supistelee enemmän ja välillä vähemmän.. Ei auta muuta kuin odotella. Huomenna ja ylihuomenna pitää käydä tk:ssa tulehdusarvot otatuttamassa. Niitäkään se lääkäri ei olis määränny jos en olis vaatinu.. Ei voi muuta sanoa kuin että outoa toimintaa.
 
Apila, aika outoa että sairaala noin epäilee neuvolaa :eek: toivotaan että nyytti tulee pian pihalle!

tetashalle lykkyä operaatioon! vois olla itellekki aika paukku kuulla moista..

mä alan kohta panikoida tuota pelkkää käynnistystä. :ashamed:
 
Onpa Apilalla ollut käynti :eek:
Tetashalle tsemppiä sektioon!! :hug:

Täällä särkee päätä!! |O :/ Turvotustakin on tuon vähäisen verran mitä ollut jo tosi kauan, lähinnä sormet ihan pökkelöinä. Verenpainemittaria ei oo nii en tiiä onko ne normaalit vai huiteleeko ylhäällä... Jos tässä nukkumaan kohta painuis. Kattoa ottaisko särkylääkkeen tähän pääkipuun.

Masuki ärtsähti taas oikeen kunnolla iltapäivällä kun meni vähän hermo esikon touhuihin :ashamed: :snotty: kengät kanteli telineestä ties minne ja oli kaataa ison jalkalampun päälle jne, päälle kaikki normaali vikinät ja rutinat.. pieneltä varmasti kuullostaa,mutta että osas ottaa pattiin! |O ei pystyny kävelee tai ees istumaan sit kun kivut yltyi niin mielettömiksi, makasin vaan sohvalla.. mies oli siis tän tapauksen aikana lenkillä nii oottelin vaan että se saapuu kaitsemaan tuota pikku kullannuppua... :D menkkajomottelut ja kipeet supparit yhtäaikaa. |O mutta meni ohi. nyt on vaan välillä kovottelua ja "kalvojen vihlontaa" :D
 
Ihanaa, vihdoin meidän kuu!! :heart: Aika on menny niin nopeaa, vaikka nyt tuntuukin matelevan...

ONNEA Anskuuuu! :flower:

Ja voi Myräkkä ja Koivunkäpy, kyllä teitä nyt koetellaan! Toivottavasti pääsette pian tositoimiin + mm. Kattiina ja muut Marraskuiset! Ymmärrän, että hermot alkaa olla jo aika koetuksella! Iso :hug: teille! Ja toki toivon tositoimiin pääsyä kaikille muillekin haluaville, ei vaan kaikkien nimet jää niin päähän...

Kyllä mä itsekin toivon, että masukki jo syntyisi, jos vaan on valmis. Niin kauan tässä on jo ns. "kärvistelty" vaivoineen ja aiemmin pelättykin, ettei tuu liian aikaisin. Sunnuntaina me ollaan täysiaikaisia, joten rakas masukkini It's up to you!! :heart: Täälläkin supparit laittaa jo "puhalluttamaan", mut en mä niitä nyt kivuliaiksi kutsuisi ja alapään sukkapuikkokivut saa pari ärräpäätä suusta ilmoille. Omituista pahoinvointia ollu ilmoilla myöskin parina päivänä. Kaikkiaan olen nyt kyllä vaan nauttinut olostani tällä vkolla, kun olen voinut/uskaltanut tehdä kaikenlaista ja saanut nyt vihdoin vauvankin tavarat kondikseen.

Suklaa maistuu täällä ihan liian hyvältä, hmmmm voiskohan sillä elää? ;) Vointeja kaikille!

diiselikissa + :xmas: 36+2
 
Minäkin täältä vaan ilmottelen, että ei mitään uutta... Muskarissa käytiin taas hyppimässä ja tanssimassa ja ei mitään.
No mies ei kuulemma oikein ehtis synnyttämään ennen vkl, joten ei tässä sitten kiirutta pidä.

Suklaalla mä täällä elän ja hyvin menee....


Onnea Ansku! :flower:
Tämä on tosiaan se kuukausi, kun tämä tenava tulee mahasta pihalle halusi tai ei, joten kai tässä pitäisi vain rentoutua ja ootella.

Enni ja pikkuinen 39+3 (tai 38+5)
 
Käytiimpäs mekin synnärillä pyörähtämässä.. Luulisi, että kolmatta lasta osaisi mennä synnyttämään oikeaan aikaan, NOT!
Käyrillä pari hassua supistusta, kohdunsuu kahdelle sormelle auki ja kanavaa vähän jäljellä. Lääkäri ultrasi vielä, sai painoarvioksi 2,9kg (VAIN!) Mutta kuopushan arvioitiin oikein monen lääkärin voimin viikolla 40+0 1,8kg-2,3kg! Ja syntyi 40+4 ja painoi 3kg 320g.
Joten minä en ainakaan luota noihin ultra-arvioihin ollenkaan!

Sisätutkimukset vissiin kuitenkin ärsytti paikkoja, kun nyt supistaa OIKEESTI kipeesti. Siis niin kipeesti, etten muistanu edes näin kamalaa kipua olevankaan.. |O :x
Täytyy vähän kellottaa, tulin jo sänkyyn josko ne helpottaa levossa vaiko ei..

Miracles 40+2
 
myräkkä ja apila.. oon teidän kanssa täysin samaa mieltä.. |O

onko muilla vauva käyny ihmeen hiljaseksi ennen synnytystä? Tääl ku tämä on ollu tämän päivän ihmeen hiljanen.. liikkuu kyllä, mut ku vertaa edellisiin päiviin ni liikkeet vaimentuneet. Esikoinenki ollu tänään ihmeellinen takiainen, liekkö aavistaa et äiti ois johonki lähössä!
Supistelee, mut enhän mä ole synnyttään menossa viel aikoihin.. |O

Suklaa hmm.. se on herkkua. Onneks meil on niin pitkä matka kauppaan, et pitää syödä säästeliääsi :snotty:

Mul ollu monena päivänä ihmeellisiä noi supparit.. alkavat levossa, mut loppuvat ku lähen liikkeelle. Esikosta oli sama homma
 
Miracles, tervetuloa kerhoon! juu ei voi tietää näin uudelleensynnyttäjänä koska on oikee hetki mennä :xmas:

Ei kun tulee kipeesti monoa kylkeen, ja tänään huomasin että viikon aikana vissii tarpeeks joku venyttäny kantapäällä kylkinahkoja kun on muutama pinei raskausarpi ilmestyny tuonne mihin yleensä potkii..
Täällä kans supistelee melko kipeesti, mut ku noita ei tule ku muutama tuntiin ni ei mahda tapahtua ei sitten yhtään mitään ennen ens viikon tiistaita.
Koitan henkisesti valmistautua siihen helvettiin, mut jäin mä viimeksikin henkiin niin eiköhän tuota nytkin.

Mut täytyy sanoa että eilen oli joku nopee tapaus, kätilö läks avustaa synnytyksessä just kun mut oli tarkotus lykätä käyrälle, kävelin sit kohta huoneen ohi ja siel oli hirmu kannustukset päällä. kävin omassa huoneeessa vessassa ja kun tulin takas ni siellä oli tenava maailmassa. varmaan alle 10min meni siinä kun kätilö meni sinne ja tenava rääkäs. eikä ne nyt siel osastolla muutenkaa kyllä montaa tuntia olleet.

Jaha, jos lähtis sateeseen koiran kanssa, ja toivos ettei Pimu (hemmetin iso naarashirvi) ole taas säikyttelemässä tuossa..

Napakuva: http://i57.photobucket.com/albums/g234/Kostaja/Picture017.jpg ja elämäni ensimmäiset raskausarvet
 
Kiitos kaikille onnitteluista, Muillekin vauvautuneille suuret onnittelut.

Kopion toisesta keskustelusta kun en ehdi kirjoittaa nyt uutta.

Täällä me ollaan edelleen sairaalassa. Toivottavasti päästäisiin huomenna kotiin.

Synnytys siis käynnistyi silloin 28.11 aamulla supistuksilla klo 5.36. Kun soitin 7.30 sairaalaan, annettiin lupa lähteä kotoa. Pakattiin tavarat ja lähdettiin noin kello 8. Matkalla supistukset lisääntyivät, ja voimistuivat. Sairaalalla 9.00 kätilö otti vastaan, olin 2 cm auki. Vauvan sydänkäyrää otettiin n 20 min jonka jälkeen saimme siirtyä synnytys saliin. Vesialtaaseen laskettiin vettä, ja samaan aikaan mies hieroi selkääni kätilön ohjeiden mukaan kiinalaisella kammalla, olikohan guasha ja hermoratoja vyöhyketerapian tapaan. Supistukset voimistui, menin kylpyyn. Kelluin n 2 h, jonka jälkeen oli pakko nousta ylös, kun supistukset oli niin voimakkaita, ettei synnytyslaulu ja vesi enää riittäneet. Hoitaja tarkasti kohdun suun tilanteen 3cm auki ja lyhentynyt kokonaan pois. Kätilö laittoi akupunktioneuloja selkään ja sain ilokaasua. Istuin jumppapallon päällä ja mies hieroi, supistuksia tuli edelleen n 2-5min välin, ja voimakkaita olivat. Ilokaasu auttoi ihanasti. Tätä kesti jonkun aikaa, ja toivoin, että saisin jotain lisää, kun kivut alkoivat olla sietämättömät. Lääkäri tilattiin laittamaan paikallispuudutus kohdun suulle. Se oli pieni puudutus ja ei poistanut tuntemuksia, vei supistuksilta vain terävimmän huipun akupunktioneulojen tapaan. Samalla jatkoin ilokaasua, mies tuki minua vieressä. Taisi syödä lounaan. Kun kivut alkoivat olla liian suuret huusin kätilöä keksimään jotain muuta kivun lievitystä. Hän tarkasti kohdun suun tilanteen, ja olinkin rentoutunut paikallispuudutuksen avulla niin hyvin, että olin auennut 5 cm:stä 9 cm , mitään puudutusta ei enää voinut antaa. Sain odotella lupaa ponnistaa. aihdoin asentoa, huusin, etten kestä enää. Siirryin synnytysjakkaralle ja mies istui takanani, kätilö oli edessä. Välillä ponnistin jakkaralla, välillä nousin kävelemään. Mies hieroi selkääni ristiselästä aina häntäluuhun asti sitä mukaa kun vauva siirtyi alemmas ja painoin luitani. Se tuntui ihanalta. Kätilö kuunteli kokoajan toiveitani, kehui ihanasti, ehdotti hyviä asentoja, oli allonharjalla tajuten mitä tunnen. Lopulta ponnistin jakkaralla. Lapsivesi tuli vasta siinä vaiheessa, ja oli yllätykseksi vihreää. Kätilö tuki välilihaani lämpimällä hauteella ponnistusvaiheessa ja se oli ihanaa. Helpotti ponnistussuunnan löytämistä ja pehmitti paikkoja. Ponnistusvaiheessa tuntui, että lapsi ei synny koskaa, antin kätilöltä, että kauanko vielä menee, enkö ikinä saa vauvaa syliini. Lopulta vauva sukelsi maailmaan napanuoran läpi. Napanuora oli kiertynyt vauvan kaulaan, mutta lapsi pääsi itse sen alta pois. Vauva oli aluksi violetti ja veltto, ja kyselin onko sillä jokin vikana. Lääkäri sanoi, että kaunis ja terve poika. Sai ensin 8 pistettä, toinen meni violetista väristä, toinen velttoudesta.Sain kuitenkin vauvan heti rinnalle, ja odotettiin istukan syntymistä. Se oli helppoa, mies leikkasi napanuoran ja kylvetti vauvan. Kätilö ompeli minut. Sain välilihaan 5 tikkiä ja häpyhuuliin molempiin 2. kuulemma se oli vähän, ja eipä nuo kipeät ole olleetkaan. Vauva sai seuraavaksi 9 pistettä ja sitten 10. Lepäsimme synnytyssalissa, vauva ei ensin osannut imeä, mutta rintakumilla se onnistui. Sen kerran jälkeen ei rintakumia ole tarvinnut käyttää,. Kertoi vaan vauvalle mistä on kysymys. Saimme perhehuoneen. Vauvan mitat olivat 50cm pään ympärys 33, ja paino 3280g. Vauva oli tänään lääkärintarkastuksessa ja on täysin terve. Vain bilirubiiniarvo on 260 kun kotiin pääsee jos se on alle 250, nyt pidtää pitää vauvaa uv lampun alla huomisaamuun asti. Se onkin vaikeaa, sekä äidille että vauvalle. Toinen huutaa sydäntä särkevästi ja silti pitää tuolla lampun alla pitää. Minä olen toipunut tosi hyvin. Ulostaminenkin onnistuu jo. Maito nousi rintoihin ja siitä varoituksen sana, mulla kävi niin, että rinnat on nyt isommat kuin vauvan pää. Ne on niin pinkeät, ettei vauva saa kunnolla imuotetta, en pysty liikuttaa käsiä ilman että sattuu, molemmat painaa ehkä kilon ja rinnan ympärys on yhtä iso kuin vatsan ympärys oli raskausaikana. Satuu ihan kamalasti ja kuumottaa, on vaikeaa olla kun särkylääkkeet ei auta, tekemäni rinnan lämmitin on auttamattomasti liian pieni, saati sitten ostamani imetysliivit, kuppikoko on valehtelematta varmasti g tai jotain, oleminen on tuskaa. Kaikille ei varmasti käy näin, mutta ei ole kivaa, maitoa heruu niin, että ruokkisin tällä määrällä toisen vauva, joten maidon kerääjät taisi olla hyvä ostos. No kai tämä hellittää. Alapään kipua en edes tunne tänän rintakivun rinnalla. Synnytyksestä jäi hyvä ja positiivinen kokemus. Olen onnellinen, ja tyytyväinen, että se meni melkolailla luomusti, kaikki mitä toivoin toteutui, kokonaisuudessaan se kesti 7 tuntia. ponnistusvaihe 20min. Tiesin kokoajan missä mennään. Ainut mitä jännitin oli, että onko vauvalla kaikki hyvin, ja kun en tiennyt koska se loppuu, mutta täytyy sanoa, että jostain syystä se synnytys on jo nyt vain kaukainen muisto, rakkaus lapseen on jotain niin ihmeellistä. Miten tuo pieni voikin olla niin ihana.

Nyt vauva taas itsee, täytyy mennä sängyn vierelle lohduttamaan. Toivottavasti bilirubiiniarvot laskee hoidon avulla ja pääsemme huomenna kotiin. Kuulemma ennen aikaisesti syntyneillä lapsilla ne usein on korkealla.

Kaikille positiivista odotusta, se synnytys voi olla myös ihana kokemus, itse olin siitä yllättynyt.

Haltia ja pikkupeikko 3 päivää
 
Helöy ja hyvää joulukuuta :wave:

onnea nyyttiä hakemaan lähteneille, onnelliset

kattiina sama virsi täällä, kävin tänää liikkeiden takia synnärillä ja eihä ne mitä käynistele ei.. sano vaan että tuut sit maanantaina ENSIMMÄISELLE yliaikais käynnille.. mitähä tarkotti ku sillo jo viikkoja 41+5 eihä ne voi mua enää kotiin sillo laittaa!?!?!? huh on teille aika möhkäle tulossa, täällä arvio oli 3400 g paikkeilla.. kohdunsuun tilanne ei edenny toissa torstaista mihinkää, kanavaa jäjellä 1.5 cm pehmentyny ja kiinni :headwall: turhauttaa.. nyt vaan asennoidun siihe että maanantaina alkaa tapahtua...

oli muuten kauhu kokemus tuo synnärille meno, käytävällä odoteltiin kun kätilöillä kiire, kuului sitten yhdestä huoneesta että siellä ollaan tosi toimissa, kyyneleet silmiin tuli kun vauvan parkaisu kuului, kohta kuitenkin kätilö juoksi vauva sylissä elvytykseen ja hirveä härdelli lääkäriä juoksi ja hoitajaa teholta, itselläki iha hätä toisten puolesta, 10min hiljaisuuden jälkeen se pieni kuitenkin karjaisi mitä kuuluvimmin itsensä elävien kirjoihin :heart: upeaa ja nopeaa toimintaa, kyllä siellä vain ammattilaiset ovat töissä!!!

joo mutta tää lähtee nyt nukkumaan, huomenna taas päivä uus, voi kun osaisikin positiivisesti ottaa :headwall:

jaksuja mammat :heart:

mm ja tirppa 40+6
 
Riks, raks ja POKS! 37 vko:a täynnä ja maha-asukki virallisesti täysiaikainen.

Heräsin puoli neljältä ja tunnin jaksoin pyöriä sängyssä, kunnes nousin koneelle istumaan ja laitoinpyykkikoneen päälle. Tänne ei ihmeellistä, eilen kävin kahteen kertaan puolen tunnin reippaalla kävelyllä ja illalla vielä miehen kanssa harrastettiin punkkajumppaa, eikä ollut saldona kuin pari hassua supistusta.

Apilalla oli aika kurjan kuuloinen kokemus, toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin ja saat kohta pienen syliisi tuhisemaan :heart:

motherof5 37 (tasan)
 
Kiitos haltia synnytyskertomuksesta :) Hienosti oot homman hoitanu, hattua nostan :)

Täällä tuskien taival takana. Aivan kauhee yö oli. Sänkyyn menin töllöä kattoon 9 maissa. Olin niin kipeänä että pari panadolia nappasin siinä. 11 aikaan alko supistelut ja pisteli kohdunkaulalla. Nukahdin kuitenki, mut pitkin yötä heräsin kipeisiin supistuksiin. Aina kun supisti niin piti vaihtaa asentoa ja siitäkös vauva innostui potkimaan ja heilumaan masussa.. Joka kerta toivoin että vedet menis, mutta pah! Ennen kuutta naapurihuoneen pariskunta heräs ja näin ollen minäki. Nämä huoneet ku kaikuu niin eihän siinä enää voinu nukkua. No, nukun sit taas aamupalan jälkeen :)

Suklaasta; on se herkkua. Mutta nyt näkee naamasta mitä tämä mamma on viimeset 1,5 viikkoa täällä vetäny.

Puhtaat sukat loppu ja eväätki alkaa oleen vähissä. Nyt olis hyvä aika vauvalla syntyä, ettei tarvi ostella lisää mitään :D

Mies viesti illalla että poika kakannu kaiken suoraan läpi sulamattomana. Ovat siis siellä anoppilassa nyt.
Käskin alkaa syöttämään kuituja ja janojuomaksi vettä. Sokerit kertakaikkiaan lopetettava. Ärsyttää ko siellä koko ajan tarjoovat jätskiä ja keksiä pojalle ja mitään muuta eivät juota ku mehua vain. Ruoallakin on mehua :headwall: Ja voin vain kuvitella minkälainen ruokavalio pojalla isänsä kanssa ollu; pizzaa, makkaraa, nakkia, ranskalaisia.. Roskaruoan listaa voisi jatkaa loputtomiin. Käskin sit miehen piilottaa siellä anoppilassa kaikki mehut ja keksit pojan nukkuessa. Ja sanoa niille ettei oikeasti enää mitään herkkuja. Eihän se ruoansulatushäiriö välttämättä siitä sokerista johdu, mutta ei se sitä tuputtamalla ainakaan parane. En oo turhaan siitä sokerista paasannu.
Ärsyttää ku minä kuitenki pojan äiti, niin miehen vanhemmat polkee mut aivan lyttyyn tästä asiasta.. Syntyis nyt vauva pian ja pääsis kotiin, ei tarvis kenenkään enää olla jatkuvasti syöttämässä herkkuja pojalle.

Anteeksi purkaus, ärsyttää vaan niin suunnattomasti ku eivät rautalangastakaan vääntämällä tajua ettei 3v poika tarvi sellasta määrää sokeria Joka Päivä, kun ei aikuinen ihminenkään tarvi.

Nyt suihkun kautta syömään ja takas nukkumaan

Myräkkä ja keiju 38+6 (en oo koskaan näin kauan raskaana ollutkaan)
 
...täällä eilen alapaine heitteli ku neuvolassa kävin, siel ne oli semmonen 97 ja 98..mutta onneks pissa puhdas, joten ei sitten lähettäny mua synnärille.

Lisäsin sitten iltapäivällä viel yhden albetolin päiväs, eli syön nyt 4tabl/päivä.
Onneks ei oo enään montaa päivää maanantaihin.

Täällä täyslepo jatkuu!!!...huoh..
 
huomenta kaikille! kotona edelleen oon minäkii. eilen illal tuli suppareit joku 3h n.10min välein, mut suhteellisen kivuttomii... no, eipä täs vielä mikään kiire oo, mut vois nyt jotain merkkei antaa että synnytys lähenis. esikoisest meni limatulppa n.viikkoo aiemmin ja synty sit loppujen lopuks 40+1. täst kakkosest ei oo ollu mitään tulppaa havaittavis, ainoastaan pientä valkovuotoo... jotain vois tapahtua... :headwall: noh, kait se sit tapahtuu ku tapahtuu...

äippäliini ja rv 40+1
 
Täälläki paikalla edelleen :headwall: Nää mun supistukset on ihan ku parilla muullaki. Supistelee ja välillä voimakkaasti ja sit lopahtaa. Niin monena päivänä jo luullu että pääsee lähtemään Vilinhakureissulle, mut ei!!! :kieh: Enää en kohta usko, että lähtö on, ennenku vilin pää on jo pihalla :D

Haltialle kiitos synnytyskertomuksesta :heart:
Muille tonttumasuille jaksuja ja mukavaa päivää :wave:

Delfis ja Vili
40+1
 
Ei vieläkään yhtään mitään oireita tullut enempää. Tulis nyt sitä lapsivettä lisää, niin veisin sitä sinne synnärille purkissa että uskovat. Ärsyttävää odotella, kun pieni antaa lähes varmoja merkkejä tulostaan, mutta ei sit kuitenkaan halua syntyä.. :kieh:

Välillä pystyy rauhoittamaan mielensä että päivä kerrallaan ja välillä taas iskee kauhea "epätoivo" että oli ihan turhia merkkejä, että menee varmasti vielä viikko tolkulla ennen kuin nyytti sylis.

Jaksamista muillekin suppareiden odottajille!

Apila ja pikku poitsu 36+1
 
Huomenta
Täällä pahoinvointi ja maha löysällä heti aamusta :x päätäkin meinaa särkeä. :kieh: mitenhän tässä olossa jaksaa pojun kans touhuta päivän.... no,eiköhän se mee kun alkuraskauden pahoinvoinninki kans selvittiin....!! huoh. väsymyski kaiken lisäksi melkonen. valivali......

Poitsu on nyt isin kans korvakontrollissa.. jättivät minut pois matkasta kun liikaa stressasin jo eilen iltana siitä, mies sit sano että ne menee kahestaan :D mulla siis on takana 13 vuoden korvakierre joten korvalääkäreistä on jäänyt pienoiset kauhukuvat mieleen.. ja kuukausi sitte pojalla oli eka korvatulehdus ja olin tarkastuksessa mukana, poika huusi niin sydäntäsärkevästi että itkin ite sit kotona kans, melkeen jo lääkärissä hanat aukes mutta sain jotenki pidäteltyä. huoh...


Jaksuja kaikille kärvistelijöille :hug: toivottavasti tontut pian tajuais että nyt on jo joulukuu ja puklahtaisivat pihalle yksiöistään!!!!!

Iltapäivällä ultraan kuulemaan tän hetkinen painoarvio. kuukausi sitte oli 2kg, eli nyt "pitäs olla" n.2,6kg jotta ois "normaalisti kasvanu", niinku neuvolassa valistettiin............... :snotty: :kieh:

 
Koivunkäpy ei ne täällä ainakaan edistä synnytyksiä... Mulla oli viimeksi ne 2 vrk kipeitä suppareita, kohdunsuu auki jne. eikä mitään edistystä tapahtunut rv 39+5, ja silloinkin sanottiin, että "luonto hoitaa nämä viisaammin" ja että synnytys voi hyvin vielä keskeytyä.

Eilen meidän neuvolatäti johon luotan paljon enemmän kuin esim. ultramittauksiin arvioi, että jos mennään laskettuun aikaan, niin 3200 g painaisi masukki. Nyt siis alkaa olla samoissa mitoissa kuin tyttö syntyessään. Olipa kiva kuulla noin tarkka arvio, ja ihan passelin kokoiselta vaikuttaa.

Eka hyvin nukuttu yö pitkään aikaan takana. Tyttö on ollut korvatulehduksessa mutta alkaa ilmeisesti parantua. Viimeiset pari viikkoa olen joka yö kun tyttö on herättänyt niin olen toivonut että eihän se synnytys vain ala, tänä yönä en kyllä jaksa... Mulla on jotenkin niin varmuus siitä, että syntyy kuitenkin yöllä, kun ekakin syntyi.

Bellona 37+2
 
Täällä herätty itsekseen, eli esikoinen nukkuu vielä :eek: Mitäs tämä tällainen on?

Olo on ok, pikkuinen liikkuu jne. Eli kahveen keittoon ja ohjelmata kehittelemään, ettei pitkästytä tämä päivä. Isäntä lähti 200Km päähän, joten toivottavasti ei mitäään pikasynnytystä pukkaa... Tuskinpa vain.

Kiitos Haltia synnytyskertomuksesta!

Jaksamista kaikille! Nyt vaan sopimaan menemisiä ja tekemisiä, niin niitä on sitten kiva peruutella, kun lähtee synnärille :LOL:

Enni ja pikkuinen 39+4
 

Yhteistyössä