***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

Diiselikissa, juu eiköhän myö täällä vielä jännitellä loppukuusta tuota joulua, että missä se vietetään. Eniten just itteeni harmittais tuo joulun vietto sairaalassa. Jotenkii, kun nyt näitä jouluvalmisteluja tehnyt ja lahjoja pakannut, niin harmi olisi aivan musertava, jos jäisi pois siitä kaikesta lasten ilosta lahjoja avatessa ja yleensäkkin joulutunnelmasta.

Juu ja tervetuloa kaikille uusille ja todellakin kiva saada teitä loppukuun odottelijoita mukaan, ettei ihan menisi yksinpuheluksi tää loppuaika täällä, kun porukkaa jakautuu oikein kunnolla :D ... Miulla la on siis 29.12.

Ja Dare tai tuubi, jos kärvistelette tuonne perjantaille asti ja pääsette uusitulle osastolle, niin tulkaa ihmeessä kertomaan miulle millaista siellä oli, onko jotain muuta erikoista, kuin ne uudet verhot :LOL: . Toivottavasti ainakin suihkutilat olisivat paremmat...Muuten tietääkö teistä kumpikaan, onko EKKS:ssa langatonta yhteyttä, että saisi kannettavan mukaan??? Tai saako sinne ylipäätään sellaisen ottaa mukaan. Varsinkin, jos vauva on rauhallista tyyppiä, niin aika menee aivan hiton hitaasti koti-ikävää potien...

Jessie + :xmas: 36+6
 
Onnittelut taas vauvoista! :flower:

Kävin eilen äippäpolilla kun liikkeitä tuntui koko päivän niin vähän, aina vajaat 10 tunnissa kun normaalisti on jotain 50-100. Siellä oltiin sitten tunnin verran käyrillä, sinäkin aikana liikkeitä tuli 7-8, mutta sykkeet oli kohdallaan. Ultrallakin vielä katsottiin eikä masukki kovin paljon liikkunut, mutta kaikki virtaukset yms. oli ok, joten päästivät kotiin. Mitään syytä tuolle vähäliikkeisyydelle ei löytynyt, mutta helpotus oli silti, kun illalla kymmenen jälkeen alkoi taas normaali mylläys... Ehti siis olla vuorokauden verran rauhallisempaa.

Samalla katsoivat siellä kohdunsuun tilanteen. Yllätykseksi se oli jo sentin verrran auki ja kanavaa jäljellä toinen sentti, vaikka supistuksia ei ole tuntunut. Toisaalta tuli siinä käyrillä istuskellessakin pari ihan kohtuullista supparia joita en tuntenut yhtään. Vähän kuitenkin tuli uskoa että jospa tämä ennen joulua syntyisi...

Bellona 37+6
 
huomenia!
tai onhan tääl jo monta tuntia oltu hereillä :)

jessie, mulla samat fiilikset ku sulla, tahtois nähdä esikonkin joulun vieton, tuntuu kurjalta jos joutuu jouluna makaamaan sairaalassa.. Meillä onkin monella sama laskettu aika 29.12 :D

tänään olis taas neuvola, saa nähdä mitä siellä.. käynnit alkaa olee tosiaan tosi tiheitä, tälle viikkoo 2 beuvola aikaa ja ens ma poli-aika.

kattiinalla tukalat oltavat..koitahan jaksaa!!

s-a-j ja tirppa 36+6
 
Teillä on monella ollut niin raskas odotus että ihanaa kun vihdoinkin alkaa tapahtua! :hug:

Jospa minäkin hyppäisin remmiin mukaan vielä loppuajaksi! Olen siis kuukausia sitten kirjoitellut ja lukenut palstaa lähes päivittäin. Jotenkin tämä palsta ollut tietynlaisena vertaistukena mulle vaikka itse en ole kirjoitellutkaan. Ensimmäistä kun odotan niin on kaikki uutta ja ihmeellistä.

Mulla oli siis LA 23.12. Enköhän minäkin kärvistele sinne joulukuun loppupuolelle asti, ei mitään tuntemuksia siitä et synnytys lähestyis. Painoarvioksi saatiin 3300 rv 37+0. Jos laskettuun aikaan menee niin taitaa tulla aika iso kaveri. Jospa se meilläkin olisi yläkanttiin arvioitu...? :D

emmi rv 37+5
 
takhisis onnea tytönsyntymän johdosta!

Tänään on sit 40+0 ja itkumeinaa tulla... joulu lähenee uhkaavasti ja tämä ei tajua syntyä.. jos ei ole 21pv syntyny ni sit saa luvan pysyä mahassa joulunyli.. :kieh: :kieh:
Sitä vain niin olis toivonu et synnytys olis jo ohi ja et kerkeis jouluksi vähän kuntoutua.. pelottaa niin et menee taas synnytyksen jälkeen viikko maatessa pääkivun kans tai sit tulee jotain muuta ONGELMAA :'(
 
Onnea vauvan saaneille! :heart: Ja mielettömästi jaksamista pallomahoille :hug: ei ne tontut sinne ikuisuudeksi jää, jos yhtää lohduttaa..

Tervetuloa uusille!

Me päästään Eemelin kanssa vissiin tänään kotiin. :) poika syö hyvin rinnasta, ja sen ansiosta imetys on yhtä tuskaa, käy melkeen yhtä kipeetä kuin synnytyssupistukset tai ponnistusvaihe |O pojalle tehtiin jo kotiinlähtötarkastus, kaikki muuten ok mut lonkissa hienosesti väljyyttä. sen takia 2vko päästä ultraan tarkastuttaa.
vauveli heräilee..

upp3 ja eemeli 2,5vrk :heart:
 
Ilmoittelenpas miekin,että meille syntyi siro tyttönen (2915g, 49cm) 3.12.09 klo 9.07 aamulla elektiivisellä eli suunnitellulla sektiolla, rv:lla 39+2.

Kaikki meni tosi hyvin, ja kotiuduttiinkin jo 3 yön jälkeen sektiosta elikkäs eilen. Oi että on ihanaa olla taas kotona!
Ollaan kyllä maailman onnellisimmat, hurmaavan tytön vanhemmat :heart:

Tetasha :heart: Milli 5vrk
 
:eek: :$ hui mikä lo miulla on kun olin pikkasen pitkällään..henkee pakottaa :whistle: .. ja alamahaan koskee ihan niinku kahessa viimesessä synnytyksessä.. :eek: .. mutta ei supistle...ja nyt alkoi tärisyttämään.. sokerit oli alle viiden ja söinkin hiukkasen ..

pienemmät pojat on ihmeen rauhallisia..joten en tässä mitenkään näytä erityisempää paniikkia olotilani puolesta..laittelen vaikka noi astiat koneeseen..

mie en tiiä ihan suoraan sitä tietsikka asiaa.. voisin vaikka kysästä miun veljeltä jok on hoitsuna EKKS:n ensiapupolilla jos se vaikka tietäis..Suihkutloja miekin EKKS:n remontissa toivoisin..sellasiks että ne ei ole kylmät...ja kevyemmin liikuteltavia huoneiden ovia..syönpä vielä kipollisen marjakiisseliä ..ja alan hipsuumaan hommia..jos tämä olo vaikka paranis.. tai sitten tämä on sitä lähdön alottamista :xmas:

Dare ja manu 39
 
Eilen poksu, nyt rv 39+1

Onnea vauvautuneille :flower: :flower:

Ei mitään tuntemuksia, et synnytys lähestyis, vaiks ultrassa aikanaan kätilö siirsi laskettua aikaa reilu viikolla, sit kun sanoin et varmasti se menee sit yli ja jouluun asti odotellaan, niin se oli kyllä vahvasti sitä mieltä et nyt on katsottu laskettu aika niin tarkoin ettei se jouluun asti mahassa ole, mut luulen et on vielä vuodenvaihteen ylikin :LOL: No eipä se oikeestaan haittais, taitais olla lapsen kannalta parempi, meidä eskarilainen on nimittäin syntyny 30.12 ja kyllä sen huomaan eskariryhmässä et on loppuvuodesta syntyny, on kuitenkin melkein vuoden nuorempi ku usea samassa ryhmässä olija.

Ei edes yöllä joudu vessaan heräilemään ja nukkuminenkin ollut helppoa, et parempi oikeesti varautuu et yli menee tämä raskaus... olen vaan sitä miettiny et mitenköhän niitä yli aikais aikoja sit joulun paikkeilla annetaan.... Onko kukaan sellaista vielä hoksannu kysellä? varmaankaan ne ei silloin ainakaan mielellää käynistele, nimittäin pyhien aikaan. Täällä on yleensä eka yliaikaiskontrolli aika rv 41+5 ja se sattuu just olemaan joulupäivä.... :|

No mitäpä sitä vielä murehtimaan, onhan siihen vielä aikaa, ties vaikka kuitenki syntyis sitä ennen (Toivossa on hyvä elää...)

Jaksuja kaikkilla ja tervetuloa uudet :)
 
ONNEA Takhisis & Tetasha prinsessoista! :flower: Ja tervetuloa uusille! :wave:

Meillä masukilla tuntuu olevan vähän hiljaisempi päivä. Liikkuu kyllä, muttei sellasta mylläystä tunnu ku mihin viime päivinä oon tottunu. Heti aamullakin olin miehelle, että kuuntelepa taas korvalla sykettä...Ja siellähän se jumpsutti :heart: Inhottavaa epävarmuutta vaan luo nää tämmöset hiljaisemman liikkumisen päivät, oon vielä ite hirveen herkkä pelkäämään kaikkea. Heti on mielessä, ettei mikään vaan ole hullusti...

Jatkan eilisissä siivoustunnelmissa ja sitähän tuntuu riittävän...Ihme tää päälle hyökkäävä pesänrakennus, kun kaiken täytyisi olla niin tiptop! Illalla sain pari supparia aikaiseksi ja yöllä pikkasen kivisti alavatsaa, mutta eipä juuri muuta. Tänään vatsa toiminut yllättävän hyvin. Mutta enköhän mä tossa pikkasen kattelemalla sairaalakassin sisältöä varmistellu myöskin sen, ettei tässä lähtöä tule vielä vkoihin! :LOL:

Mä kanssa toivoisin, et sais olla joulun kotona. Aiempia lapsia ei toki ole, kenen kannalta se olis tärkeetä, mutta oon ite niin joulufriikki, etten mieluusti sitä sairaalassa viettäis. Vaikka jos tää kauan odotettu nyytti silloin päättää tulla, niin varmasti yx joulu on ihan sivuseikka!! Oottaahan ne laatikot ja kinkku mua sitten kotona! :D

diiselikissa & :xmas: 37+1
 
ONNEA Tetasha ja Takhisis Prinsessoista :heart:

Mie NIIN KADE!!

Oon niin äkänen kokoajan, et pää pimahtaa muillakin kun vaan miulla, en jaksa enää yhtää kysely soittoa!

Takhisis siulla oli sama la ku miulla, joten oli täsmällinen teidän neito. Ja ei kuitenkaan koolla pilattu ;)

Jessie eiköhän tässä keposesti kärvistellä tonne perjantaille, mie ainakin!!
En enää muista mitä miun kaveri kerto siit osastosta mut se jäi mieleen et ne on nyt 2h huoneita, mut ei tainnu olla juurikaan enempää tilaa. Netti yhteyksistä voin kans kysellä. Joo ne suihku tilat oli aivan karseet ja just kylmät. Toivottavasti nyt paremmat.
Ainakin synnäris on nyt parempi wc, ei tarttee pienes huonees ja pöntöllä yrittää itteesä
suihkuttaa.

Kiinnostaa mitenkähän menee esim. nedee siulla ja äippäliinillä ja muilla joitten päivät oli ja meni, onko hermopeliä sillä suunnalla
:D
Ja sori Dare mut miun hermot EI KESTÄ ootella 16 pvää, mut se saa olla oikeesti se vipo viikko miulle jos tää ei sitä enne tuu!!!
Haluisin olla mukana miun eskaritytön joulujuhlassa 17 pvä!! Se ois sille tärkee kun niin kovasti puhuu lumihiutale esityksestään.

Voimia KAIKILLE :hug:

Ja tervetuloa uusille!! Kuka täälä sitten vipoks roikkuukaan voipi mennä muuten yksinpuheluks, ei kiva :(
 
Onpas kiva ja lämmin vastaanotto, vaikka tulinkin aika myöhään mukaan. Tänään kävin neuvolassa. Kohdunpohjankorkeus 35.5cm. ja raskausviikko 37 alussa.
Olen nukkunut aika huonosti viime yöt, kun wc:ssäkin pitää käydä 2-4krt/yö. Viime yönä yllättäen sain seuraa peräpukamasta :LOL: Minulle täysin uusi juttu, valtavan kipeä oli.. Onneksi sain siihen sitten tänään apua neuvolasta.

Paljon onnea vaavin saaneille!

Kumpa sitä itsekin pääsisi jo synnärille!
 
Onnea kaikille pienokaisten syntymästä, ihanaa! :flower: :heart:
Ja tietysti tervetuloa munkin puolesta uusille palstailijoille! :D

ON: eipä oikeastaan kummempia, pe-la -yönä oli tosi kovia menkkamaisia kipuja enkä nukkunut oikein yhtään. Otin sitten vasta lauantaina lääkettä, onneksi auttoi. Sitten ei olekaan ollut mitään tuntemuksia! Kaipa vaan jotain aloittelevia supistuksia...

Lauantai oli muuten yksi elämäni hienoimmista päivistä - toisessa kaupungissa asuva isäni ja hänen kihlattunsa tulivat kylään ja ilmoittivat menevänsä naimisiin sinä päivänä! :heart: Siinäpä sitten istuttiin kirkossa todistajina avomieheni kanssa. Niin ihanaa! :D Sitten oltiin syömässä ja juhlistamassa heitä Fransmannissa.

Hyvää uutta viikkoa äideille ja tuleville!

Grace & Little 38+6 :heart:
 
Onnittelut prinsessoista Takhisis ja Tetasha! Ja tervetuloa kaikille uusille!

Täälläkin alkaa olla paikat sen verran kipeinä, vaikkei edes supistele oikein, että olen jo täysin valmis luopumaan tästä mahasta, mutta kun tuntuu vauva olevan aivan toista mieltä. Esikoisen kanssa ei meinaa enää kyetä lähtemään tuonne puistoon, kun pitää noita rappusia ja mäkiä ravata. Keskiviikkona on seuraava tapaaminen kätilön kanssa, jos sitten olisi taas viisaampi onko jotain edistystä tapahtunut vai ei. En kyllä oikein usko. Mutta luultavasti jos ei ole ensi viikon loppuun mennessä syntynyt niin sitten on edessä käynnistys. Toivottavasti ymmärtäisi nyt itse tulla.

Saini the hippo ja Tintti 39+6
 
Onnea kaikille vauvan saaneille ja supistuksia niille, ketkä niitä jo toivovat!

En ole sitten kolmeen viikkoon ehtinyt kirjoittelemaan. Täällä voidaan oikein hyvin sekä äiti että tyttö (3vko 1pvä). Vatsavaivat ovat alkaneet ja huomenna mennään kokeilemaan auttaisiko vyöhyketerapia. Tänään neuvolassa päästiin viimein kolmen kilon yli vaikka paino onkin noussut hyvin ja tasaisesti, mutta aloitettiin kuitenkin sen verran pienestä.

Leppis ja tyttö 3vko 1pvä
 
Paljon onnea jo vauvansa syliin saaneille :flower:
Torstaina 40 vko täynnä, eikä tunnu missään. Paitsi että nahka repee ja nivelet paukkaa :D
Oon kovasti koittanu noudattaa tuota kolmen S:n sääntöä, mutta taitaapi olla niin että poikkeus vahvistaa säännön ja mun kohalla se ei ainakaan toimi vaikka kuinka koittais :)
No eipä tässä kiirettä, keskiviikkona ensimmäiset äippärahat tilillä niin pääsee jouluostoksille, wihii.
 
Täältäkin nopeasti vauvauutiset... jostain syystä en päässyt kännykällä nettiin sairaalassa. Eli meille syntyi maailman suloisin tyttövauva la 5.12 klo 13:29, painoa 2780 g ja pituus 47 cm pipo 32 cm. :heart: :heart: Äiti on aivan rakastunut :heart: . Ainoa mikä harmittaa ( ja pahasti ) on se, ettei imetys oikein onnistu :'( . Olen valtavan pettynyt itseeni ja vaikka olen maailman onnellisin ihminen, niin silti itken kun tunnen itseni niin epäonnistuneeksi :'( . mutta synnytyskertomusta ja muutakin myöhemmin... niin ja "topi" syntyi rv 38+5...

Onnea myös muille vauvautuneille! :flower: Luen muut kirjoitukset jahka ehdin!

Tsempit myös kärvistelijöille - kohta teilläkin on maailman parhaat joululahjat sylissä!

Killi ja rakas Topi 2 vrk :heart:
 
Kaikille suuret halit ja onnittelut nyyteistä :heart:

Killi, älä missään nimessä itseäsi syytä siitä, että imetys ei vielä onnistu. On täysin normaalia, että alkuun imetyksessä voi olla vaikeuksia :hug: Varmasti se lähtee siitä sujumaan, anna aikaa itsellesi =)

Täällä odotellaan, että suppareita alkais tulla jo vähä tiheemmin, vaikka viikkoja "vasta" tän verran kasassa...Haluaisin vaan jo niin sen nyytin syliini! :heart:

Vau + tonttu 37+1
 
:heart: onnea kovasti kaikille nyytin saaneille....mullakin alkaa jo olemaan pikkasen pinna kireänä kun ei tahdo tää tysä ulostautua millää...oon siivonnu ja saunonnu ja seksiäki koitettu mut hyvin on jumissa :kieh: huomenna olisi neuvola ja aion alkaa ruinata käynnistystä koksista kyl mahdoliisimman pian....kävin jo pelkokeskustelussakin ja pyysin ettei lakseta yliaikaiseksi kun kaks edellist synnytys ollu 42+2 viikoilla ja pojat oli 4300g ja 54cm ja toinen 4552g ja 55cm......ja toinen poika oli niin kuiva ettö iho kuoriutui.... :ashamed: muutenkin masentaa kun moni tutuista on jo synnyttänyt rutkasti ennen laskettua aikaa.....

Pinja ja masu-asukki 39+3
 
killi: onnea vauvasta!! Elä nyt ittees syytä.. et sinä ole huonoäiti :hug: vauva on vielä pikkarainen, ni varmasti vie aikaa enempi tuo opettelu. Kotona sit ajankanssa harjoittelette, niin äiti kuin vauvakin!! Harvonpa se niin menee et tissi suuhun ja heti luonnistuu.. kyl se vaatii totuttelua ja opettelua puolin ja toisin! Imetystuki sivuilla on ihan hyviä artikkeleja, jos jaksat käydä lukemassa.. ja et ole siinäkään suhteessa huono äiti tai epäonnistunut, jos joudut antamaan pullosta korviketta tai lypsettyä äm
 
nyytin saaneille taas oikein paljon onnea :flower: :heart:

itse odotan huomista kun on aika äippäpolille ja katotaan kuin iso vauva jo,jos iso niin voi olla et käynnistetään tai saan ajan sielt ...stressi on hiukan ...
pari yötä menny suht hyvin heränny vain kerran pissalle...huoh olo jotenkin masentava täs lopus kun toinen ei voi tulla sielt ulos..
voimia kaikille ...meen telkkuu katsoo...
 

Yhteistyössä