***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

Täällä kanssa edelleen yhdessä koossa.. Limatulppaa tuli eilen pieni klöntti, mutta ei supistuksia :/ Huomenna olisi yliaikakontrolli, ja toivon että kävisi samalla tavalla kuin toisen lapsen kohdalla että kontrolli-iltana sitten synnytetään kun lääkäri on tehnyt raisun sisätutkimuksen :D

Olo on tukala ja ei vaan enää jaksaisi...
nedee ja vauveli 41+3
 
Kärvistely eikun jatkuu täälläkin :( . Eipä ole paljon supistuksia tullut, vaikka silloin torstain ja perjantain välisenä yönä kestivät 7,5 tuntia säännöllisinä ihan viiden minuutin välein...

Limatulppaa ilmeisesti hiukka irtoillut, tais saada se kätilön todella reipas viimoinen sisätutkimus synnärillä aiheuttaa tuon, mut mitään muuta merkkiä ei taas synnytyksestä ole, vittiläinen...

Eniten ahistaa tuo joulu, kun jo valmiiksi itkettää, ettei vaan just silloin joutuis olemaan sairaalassa, mie en kestä :( ...

Jessie + :xmas: 37+5
 
Jessie Muakin just ahistaa tuo joulu. La olis just jouluaattona ja ei yleensä vauvat oo ihan täsmällisiä.. mut jos tulee pariakin päivää aikasemmin ni olen varmasti sillon laitoksella.. ja en tahtois yhtään.

 
Onneks on muitakin joulufaneja :D Itellä pitäs olla ennen joulua vauva sylissä, mut se on sit eriasia et kerkeääkö jouluksi kotiin. Mies kyseli et mitä haluan joululahjaksi, samoin et mulla on vain yksi toive.. jouluksi laitokselta kotiin! :saint:
 
Tervehdys vaan!

Millään en jaksanut lukea montaa sivua tekstiä :ashamed: .

Täällä on lähtenyt arki rullaamaan ja luottamusta tulee hommaan pikkuhiljaa. Maidon riittävyydestä olen ollut huolissani, kun typy nukkuu iltaisin rinnalle (imee hetken, pitää sen jälkeen huvituttina ja nukkuu). Ei kuitenkaan nuku kauaa, kun kohta on taas rinnalle vaatimassa. Eilen äitini kehoituksesta testattiin, että meneekö korviketta sitten, kun tyttö huusi ja ei oikein tiennyt mikä on. Korviketta meni häppäräppä 10 ml eli tuskinpa oli kyse siitä, että maitoa ei tulisi tarpeeksi.
Mietin vaan, että jaksaakohan typy paremmin imeä sitten, kun ikää tulee lisää?

Rintapumpun ostin tänään (itseasiassa toisen viikon sisälle, kun eka oli p*ska). 2 kertaa olen tänään pumpannut ja saanut maitoa 30 ml, voidaan illalla pullosta antaa, jos tuntuu, ettei jaksa tissillä imeä tarpeeksi. Tai ainakin kokeilla, että vieläkö uppoaa.

Nyt tuntuu, että rintoja pakottaa hirveästi. Kohta varmaan typy herääkin ja päästään syömään tai nukkumaan tissille..

Miss Mindy Voi hyvinkin olla, vaikea sanoa!
 
Hirmuisesti on tullut taas tekstiä... eli onnea taas vauvautuneille! :heart: :heart: En jaksa kaikkia sivuja minäkään lukea :ashamed:

Koivunkäpy ja kattiina: itellä on samat huolenaiheet :'( . Tai siis, tuntuu että lapsi nukkuu tosi paljon ja imemisenkin laita on vähän niin ja näin. :| . Ollaan ravattu TAYS:issa bilirubiiniarvojen takia useana päivänä... arvo on sen verran matala ettei vaadita valohoitoa, mutta ei myöskään lähde laskuun niin että TAYS:issa käydään edelleen :(. Paino on hitaassa nousussa, lastenlääkäri oli sanonut että suunta on oikea, mutta itseäni huolestuttaa, että miksi paino nousee niin hitaasti :'( . Lisämaitoa kehotettiin antamaan, mutta tänään ei sekään maistunut vaan tissi tuntui riittävän. Muutenkin toinen on niin pieni tirppiäinen, että äiti tässä väkisinkin huolestuu. Syntymäpaino oli 2780 g ja nyt paino on 2645 g ja ikää siis 8 vrk.... Kakkaa tulee ja pissaa monta kertaa päivässä ja tissillä neito saa olla niin usein kun vaan haluaa, mutta tuntuu että tissille nukahdetaan jo kovin pian ruokailun alettua. Siinä saatetaan "roikkua" puolikin tuntia, mutta aktiivista imua on vain ehkä 15 minuuttia tästä ajasta. :'( Päivässä imetyskertoja on 8-14, vähän päivästä riippuen, joskus tissiä imetään "raivokkaasti", joskus taas tuntuu siltä että vaan pikkusen tissutellaan ja nukahdellaan, eikä saada oikein mitään aikaseksi.

Eli aiheuttaako bilirubiini sen että vauva on väsyneempi eikä jaksa imeä kunnolla vai mitä.... Äitin sydän on huolta täynnä :(

Sorry tämä ( . ) :ashamed: . toisaalta lohduttavaa että myös Koivunkäpyllä ja kattiinalla samoja ongelmia, vaikkakaan ei nämä tosiaan kivoja huolenaiheita ole - tsemppi :hug: teille molemmille. Samassa veneessä ollaan....

Killi ja topi tyttönen 8 vrk
 
Killi12 Minusta on kanssa lohduttavaa, etten ole näiden asioiden kanssa itsekseni ja pystyn saamaan vertaistukea. Täällä ei välttämättä edes ole aktiivista imua kuin 5 min kerrallaan, kun jo nukutaan. Minä en ole edes imetyskertoja laskenut, kun en oikein tiedä, miten ne laskisi. Kai sitä lasketaan niin, että kun on lopettanut imettämisen ja vaikka aloitetaan sitten kohta uudestaan (taukoa ehkä 20-30 min), niin se on jo uusi kerta.

Huomenna tulee terkka kotikäynnille, niin pääsee näistä kyselemään ja juttelemaan. Ja otin yhteyttä imetystukihenkilöönkin, hänen vastaustaan odotan ja tarvittaessa sitten varmaan tapaankin häntä, niin saa varmuutta asioihin.

Kattiina ja typy 8 vrk
 
killi teillä voi tosiaan tuo biliarvo tehdä sen että on väsyneempi..
meillä kun ei pitäisi edes moista olla.. huomenna on punnitus niin saa sit tietää miten on paino noussut, 110g se laski ekana päivinä. sontaa ja pissiä täällälin tulee kyllä siihen malliin että ei sen puoleen huolissaan tarvia olla.

Päivä juhlitu pojun synttäreitä, hienoja autoja sai :D
 
Tuli itku silmään kun lapset lähti mummolaan hoitoon, aamulla menisi niin aikaisin ja pojallakin koulua, niin saapi nukkua vähän pidempään. 8 aikaan pittäis sit olla sairaalassa käynnistystä aloittelemassa, taitaa jäädä yöunet tänäänkin väliin kun jännittää, mutta ihanaa saada nyytti syliin ja onneksi ukkeli pääsee mukaan tueksi, vaik palkatonta joutuikin ottamaan tän käynnistyksen takia, mutta sanoi ettei kukaan sais sitä pidettyä pois sieltä. :heart:

Onnea vauvan saaneille, ihania pikkutonttuja tupsahdellut monelle.
Poistun nyt iltapalalle ja yritän nukkua että huomenna jaksaa. :)

meemee ja tasan 39
 
Vauva listaa ku lueskelin, ni huomasin, et tiistaina eka joulukuinen täyttää 1kk, et äkkiä se aika menee!!

Mitä ootta mieltä? olisittako halukkaita jatkamaan vauvojen synnyttyä (tai mikä ettei jo nyt) privatimpaa kirjoittelua tuolla kerhopuolella.. laadittas yhdessä "säännöt". Toki laitettas pino tuonne vauvautuneidenki puolelle, mut ite oon aika pidättäytynyt keskusteleen tälleen yleisesti.. esim. tulevaa vauvan nimeä en halua täällä julkistaa.. tai kuvia
 
Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
Mitä ootta mieltä? olisittako halukkaita jatkamaan vauvojen synnyttyä (tai mikä ettei jo nyt) privatimpaa kirjoittelua tuolla kerhopuolella.. laadittas yhdessä "säännöt". Toki laitettas pino tuonne vauvautuneidenki puolelle, mut ite oon aika pidättäytynyt keskusteleen tälleen yleisesti.. esim. tulevaa vauvan nimeä en halua täällä julkistaa.. tai kuvia

Mä tuota jo aiemmin kyselinkin mut ei tainu kukaan kommentoida asiaan mitään. Mun mielestä tuo kerhopuoli on hyvä, ite ainakin tykänny marraskuisten 2007 kans siellä kirjotella. Saa puhua omilla nimillä eikä tarvii miettiä ketkä kaikki sen pääsee lukemaan.
 
Onnea vauvaantuneille :heart:

Huomenna olis laskettuaika =) Eipä merkkejä synnytyksen alkamisesta. Äippäpolille aika heti aamusta, näkee sitten mitä lääkäri sanoo, itse en haluaisi vielä osastolle mennä vaan lähinnä ajattelin lähteä lääkäri käynnin jälkeen jouluostoksille :xmas:

Tiinuli81 rv 39+6
 
Onnea vauvan saaneille :flower: en tähän pinoon aktiivisesti kuulunut, mutta ilmoittelenpa tännekin kun listoilla olen, että meille syntyi rv 40+1 eli 09.12.2009 terve tyttövauva :heart:
jonka mitat olivat 3710 grammaa ja 52 senttiä :heart:
 
Oon jo jonkun aikaa lukenu teijän juttuja, mut vasta nyt ehdin itekin jotain raapustaa. Eli kolmatta odotan, la 31.12 mut leikkaus on 21.12. Ja jännityksellä menen ekks:n kattoon uusia osastoja. Edellisen kerran olin siel 2v sitte, 01/08 ja sitä ennen 03/06. Nyt tosiaan on edessä suunniteltu sektio, kaks edellistä kun on mennyt kiireellisellä sektiolla. Ekalta kärvistelin 3pvää vesien menosta oottamassa supistuksia ja tokalta 2pvää. Kummaltakaan synnytys ei muute käynnistyny kuin et vedet meni, ja sit on tullu nopeet lähöt leikkaussaliin. Nyt siis päätetty leikkauspvä, mut nyt on jo monta päivää supistellu, mitä ei enne ilman lääkkeitä oo tapahtunu. Tosi kiva viikko tiedossa jos joka toine päivä supistelee niin kovaa ettei mitään pysty tekee! Ja turhaan en halua sairaalaan mennä, eli kärvistelen kyllä loppuun saakka kotona, ei ne supistukset kuitenkaan mitään tee...
Kiva lukee täältä muitten tuskailuja kanssa, antaa itellekin voimia.
Ja olkaat onnellisia ne joilla on jo nyytti kainalossa =)


Tintiäinen ja rv jotain 37....
 
Tervetuloa uusille ja onnitteluja taas vauvautuneille! Tsemppiä myös kaikille kärvistelijöille!

Tulin pikaisesti kommentoimaan Koivunkävylle, Kattiinalle ja Killille tuosta painon hitaasta noususta. Meillä oli esikoisen kanssa sama juttu ja oltiin viikon verran sairaalassa, kun täällä ei haluta päästää kotiin ennen kuin paino on lähtenyt nousuun. Ja nyt sitten tämän pienemmän miehen kanssa päästiin kotiin kun paino vihdoin oli noussut 10g edelliseen päivään nähden. Ekoina päivinä uni maistui todella hyvin vauvalle ja ruoka vähemmän ja paino tippui lähes 400g kahden ensimmäisen päivän aikana. Esikoisella meni melko pitkään ennen kuin oli lähtö painossa ja senkin jälkeen paino nousi todella hitaasti, mutta kärsi myös refluksista. Nyt samoin pissaa ja kakkaa kyllä, mutta paino ei ainakaan vielä ollut kunnolla lähtenyt nousuun ja huomenna pitäisikin mennä punnitukseen. Tosin nyt on jo alkanut itse heräillä syömään ja jaksaa imeä joten eiköhän se tästä taas ala sujumaan, kun alkuvaikeuksista päästään. Lypsin viimeksi jo sairaalassa ja nyt samoin tosin nyt on alkanut imetys sujua paremmin, kun viime kerralla sitä taisteltiin paljon enemmän. Tsemppiä :hug:

Ja täällä kanssa valmis kerhoilemaan :wave: Kaksi tuntia ostoksilla yksin jouluryysiksessä oli aika uuvuttava kokemus tähän väliin ja seuraava kerta taitaa olla tammikuun alennusmyynnit ellen nyt saa aikaseksi viikolla käydä lasten kanssa jossain, kun tarve olisi. Mutta samalla niin paljon kaikkia asioita hoidettavana etten tiedä missä välissä ehtisi mihinkin suuntaan.

Saini, tahtotaapero 20kk ja pikkumies 5vrk
 
huomenia! täällä suht uus toivottelee vieläkin uudempia mukaan :D
ja onnittelee taas uusia vauvautuneita!!!!!!!! :flower:

täällä eilisen illan supisteli 15-20min välein noin 3h, että taitaa paikat kypsyä ja kypsyä.. ei ollu viel pahoja mut pari min kestäviä ja sillai tuntuvia, mut ei tosiaan kauheen kipeitä...

s-a-j 37+6 tai 38+0 iha sekasin näistä päivistä miten vaihtuu :wave:
 
Killi + muut, joilla vauva ei jaksa imeä... Meillä tämä edellinen tyttö, nyt 5v. painoi syntyessään 2600g ja oli todella huono alkuun syömään. Keltaisuutta oli jonkinverran aluksi, mutta sitä ei edes mitattu, vaan päästiin kotiin 3vrk:n ikäisenä ja neuvolassa kävin aina näytillä, onko keltaisuutta liikaa, mutta siitä se reiluun viikkoon sitten hävisi kokonaan.

Meille jo sairaalassa sanottiin, että vauva täytyy herättää kolmentunnin välein syömään niin kauan, kunnes saavuttaa kolmen kilon painon. No näinhän tehtiin ja arvaatte vaan, miten vaikeaa oli välillä tuo vauvan herättely, ei meinannut millään herätä syömään ja kotona yölläkin syömishommissa saattoi kevyesti vierähtää tunti, että sai jotain alas ja siitä taas kahden tunnin päästä oli herätettävä syömään, kun aika piti ottaa syöttämisen alkamisesta.
Kyllä itse oli todella väsynyt ja loppujen lopuksi itsellä oli niin paljon univelkaa, etten osannut nukkua ollenkaan, vaan valvoin yöt päivät :| .

Joten meillä tuo syömättömyys johtui eniten pienestä painosta miun mielestä, koska keltaisuutta ei paljon ja vauva tosiaan oli meilläkin alkuun tosi väsynyt edes jaksaakseen syömään, mutta kun tuo kolmenkilon paino alkoi lähenemään, niin syöminen alkoi sujua huomattavasti paremmin ja vauva alkoi pitää itse huolta syömisajoista, ei tarvinnut enää herätellä :) , joten eiköhän ne teidänkin vauvelit rupea iän lisääntyessä ( ja painon ) virkistymään tuon syömisen suhteen.
Ymmärrän kyllä, että itseä tuo asia huolestutta ja itsekkin mietin jo tässä vielä kärvistellessä, että kuinka käy meillä tälläkertaa ja toivonkin, että vauvan syntymäpaino olisi siellä kolmenkilon puolella, ettei alkaisi taas tuo sama ruljanssi...

Onkohan tää tyyntä myrskyn edellä, kun nyt tuntuu nuo supistukset kadonneen ihan kokonaan :/ . En sen puoleen valita, toivon todella, että kun ne ensikerran palaa, niin että silloin olisi tosi kyseessä, eikä taas loppuisi tuntien päästä kesken :snotty: ...

Tintiäinen, tervetuloa vaan! Sie taidatkin ainakin päästä justiinsa jouluksi kotia, vähänkö oon kateellinen :ashamed: :saint: . Meillä on siis sama synnytyssairaala ja mie kävin synnärin tarkkailuhuoneeseen tutustumassa torstain ja perjantain välisenä yönä ilman tulosta :headwall: ... Se oli ihan mukavan tuntuinen ja siellä oli iso vessa entisten kamalien ahtaiden sijaan ja huone oli lämmin. Entisellä lapsivuodeosastolla muistaakseni ei kauhean lämmin kun ollut...

Jessie + :xmas: 37+6
 
No, jo on markkinat! Taas valvoin suoistusten takia kolmeen ja sitten loppuivat, tämä tonttu tulee varmasti tasan laskettuna päivänä(23.12), niin että joudun olemaan joulun pois kotoa. Ei ehkä harmittaisi näin paljon, jos ei olisi ennakkoon supistellut niin paljon ja herättänyt toiveita joka kerta lähtemisestä...
Meemeelle paljon onnea käynnistykseen, toivottavasti pieni tulee nopeasti maailmaan :heart:
 
Samaa täälläkin mietitään ku Motherof5 että tää syntyy ihan taatusti laskettunapäivänä 24.12 eikä yhtään aikasemmin vaikka kuinka jomottaa ja supistelee. Mulla tuntuu oikeesti että koko värkki tipahtaa ihan just lattiaan. Nivuset ja häpyluu on ihan pirun kipeitä niin että kaikki liikkuminen on tuskaa. Yöllä melkein itkun kans saa kylkeä kääntää. Eilenkin supisteli koko päivän epäsäännöllisesti mutta ei ne vielä kipeetä tee. Hitto mä oon jo niin kypsänä tätä. Esikoisen aikaan tienny mistään mitään ennen ku synnytys alko niin nyt jo monta viikkoa rassautunut.

No neuvola ois iltapäivällä, toivottavasti terkka edes sanois että vauva on laskeutunu ja kiinnittynyt. tietäs että edes jotain tapahtunu. Huomasin kyllä tuossa yks päivä että närästys on helpottanut huomattavasti joten ehkä se on sitten alemmas siirtynyt niin ei enää mahalaukkua niin pahasti paina.

tervetuloa uusille! Kyllä mukaan mahtuu vielä. Eiköhän täällä useamman viikon vielä jatku keskustelut ja sitten siirrytään vauvapuolelle.

Laittakaa tietoa jos se kerho perustetaan niin voidaan sitten perustajalta salasanaa kysellä.

Sanle ja veturi 38+4
 

Yhteistyössä