***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

Neuvolasta kotiuduttu.. pitää lähteä käymään käyrillä.
Terkkari soitteli äippäpolille mulle yliaika kontrolli aikaa PE:lle ja mainitti samalla et liikkeet on vähentyneet. Halusivat jo tälle päivälle näytille. Oli th melko yllättyny, ku ei kuitenkaan kumpikaan oltu huolissaan. Tunnen toki et liikkuu (kun jään paikalleen kuulosteleen), mut parempi käydä tarkistuksella saavat samalla kattoa et miten edetään.
Painoa oli tullu viikossa + 1900g (viimeks oli tippunu) et turvotusta mukavasti. RR on hyvä ja pissa puhdas.

Kerhosta: mä voin sen jossain vaiheessa perustaa, mut jos joku on innokkaampi ni mielelläni annan vetovastuun, varsinkin kun tästä omasta tilasta ei nyt tiedä..
Imottelen sit ku kotiudun

sukkis 41+0
 
Sanle täällä ihan samat fiilikset... niin tympii kun mitään ei pysty tekemään ja maksimissaan vielä kuukausi jäljellä. Oikeesti en tiennyt että luihinkin voi koskea...

Mua ei haittaa joulu laitoksella, helpompi olisi niin, kun silloin isovanhemmat sentään pääsevät tyttöä hoitamaan, ettei tarvii mennä yksin synnyttämään. Mutta tää olo haittaa... Ja sitten on vielä nuo ihme tuskakohtaukset, eilenkin kesti varmaan tunnin. Ei siis mitään muita oireita kun tulee tajuttoman huono ja tuskainen olo, verenpaine nousee hurjasti (s-a-j kiitos tuosta verenpaineinfosta, yleensä on jotain 95/145 eikä mitään tehdä kun muita oireita ei juuri ole), päätä särkee ja oksettaa eikä mitenkään voi olla.

bellona 38+6
 
P O K S rv 40 :eek: viimeks 11v sitten päässyt näin pitkälle.. :saint: ..

kerho on ihan ykkös mesta ... :wave: :D

mie aattelin tota bilirubi juttuu..sillon kun meidän kirppu..alle 3kg synty.. oli vaan ihan alle vuorokauden lapun alla..alusta asti herätykset syömisiin ja lisämaitoo..just kun oma maito vaan nukutti..ja neuvolan puntarilla kerran viikossa käytiin kunnes saatiin paino tasaseen nousuun..kirppu täyttää ens maaliskuussa jo 5v ja on aika laihaluikku mutta pitkä :D

liikkeistä tuli mieleen että manu on keksinyt että voi jumpata ihan oikeesti.. :D ..äsken tuntui niinku olis vauveli ajellut pyörällä..IHAN SIVUTTAIN OLI ..ja sitten tavallaan kurvaili oikeelle ja vasemmalle..hurjan säpsähdyksen aikana levis sitten kädet ja jalat ..ihan hurjan selvästi tuntu..*meritähteily* :LOL: ..

neiti keksi eilen sittarissa että äiti kun on kuin keilapallo niin miulla vois kuulema kaikki ryntäilevät itärajan takaa tuleet ostoskelijat keilata edestä pois.. :LOL: ..olisi sekin näky kun vyöryisin pitkin sittarin käytäviä..

tervetuloa uusille :hug: ja onnea vauvan saaneille...ja ISO :hug: ..vielä kokonaisille

Dare ja manu 40 :heart:
 
Dare, tuo on niin totta noitten itänaapureiden kanssa :kieh: , ne on vaan niin uskomatonta porukkaa tuolla kaupassa ja mie oon muuten ollu siinä teijän cittarin Hairstoressa parivuotta sitten töissä ja tiiän myös miten kurkkuamyöten täynnä on nuo työntekijätkin kyseistä porukkaa =) ...
 
Ai niin, täällä tyhmä kyselee :ashamed: , siis mihin sivustolle tuo kerho perustetaan, mie oon ihan pihalla... Mutta toki olisin liittymässä ja olis kiva tosiaan jutella niin, ettei ihan jokainen pääse juttuja lukemaan...
 
Minä ilmottaudun kanssa kerhoon mukaan!

Kiitos kaikille imetysjutuista vastanneille! Tänään on terkka tulossa kotikäynnille, niin näkee miten typy on kasvanut. Korvikettahan ollaa koitettu illalla tarjota, kun kitisee, eikä oikein tiedä mitä kitisee, mutta ei ole maistunut. Eilen sitten juotettiin mun lypsymaitoa pullosta. Mutta taitaa vaan tuo neiti hakea iltaisin lohtua tissistä ja samalla sylistä. Ja vaikka paino ei tippunut sairaalassa kuin 200g (4035 -> 3840), niin ehkä sitä voimaa ei silti riitä. Yöllä kyllä jaksaa imeä paremmin ja nukku pitempiä pätkiä. Ja nytkin on nukkunut 3h putkeen tyytyväisenä. Joten itse menen äkkiä tankkaamaan!

Kattiina ja typy 9 vrk
 
Kiitos kaikille painoasiaa kommentoinneille! :heart: :hug:

Täällä(kin) kävi terkka neuvolasta aamulla ja kehui vauvaa virkeäksi ja muutenkin kaikki oli kunnossa. Paino oli noussut eiliseen nähden 100 g (!!!), mutta siis tuota en kyllä usko, kun vaaka oli eri. Tänään taas TAYS;iin kontrollikäyntiin ja siellä nähdään se "oikea" painonlisäys ( siis lisää on pakko tulla, muuta en suostu hyväksymään ). Tänään ollaan oltu tissillä ahkerasti ja lisämaitokin meni aamuyöstä vastahakoisesti alas... ilmeisesti nti oli kylläinen oman maitobaarin antimista, I hope...

Kattiinan kanssa on vähän sama tilanne siis ( paitsi että meidän typy on yli kilon pienempi :ashamed: ). Niin ja täälläkin yöllä syödään paremmin kuin päivällä,mistä lie johtuu...

Ja haluan myöskin kerhoon mukaan!
:wave:

Killi ja pikkupiiperöinen 9 vrk
 
Huomenta kaikille! Ihanan talvinen pakkassää täällä etelässäkin! Vielä ihanampaa olis, jos mahtuis johonkin kunnon vaatteisiin... :LOL: Kaikennäköstä viritelmää oli äsken nimittäin päällä, kun koiraa ulkona käyttelin...

Mä taidan kuulua siihen onnellisten joukkoon, joilla ei liitoskipuja juuri ole. Mun ainoot tän hetkiset kivut on siellä kohdunsuulla, välillä jtn pientä kaiherrusta häpyluun seudussa. Pitkään en voi kyllä istua, koska sit alkaa sattua oik. ylävatsalle, joka säteilee selkään tosi ikävästi. Menee sit vasta makuulla ohi. Taitaa vauva painaa vielä ikävästi jotkut sisuskalut ihan rullalle...

Vielä tässä loppuajasta mieltä alkoi kaihertaa tämmöinenkin, et miten teillä on sf-mitat käyttäytyneet tai ylipäänsä vatsan kasvu, kun mulla ei ole viimeseen 5 vkoon sf-mitta kasvanu eikä ite mielestäni kauheesti mahakaan. Vauva on toki jo laskeutunu, et se tietty vaikuttaa, mut terkka sanoo vaan, et oon niin pieni, et nytkin kohdun pohja on ihan kylkikaarissa kiinni, ei vaan mahdu enää ylemmäs. Ja hänen mukaansa "käsikopelolla" vauva kasvaa ihan ok. Vähän kyllä itseä huolestuttaa, kun alkujaan yläkäyrillä kasvanut vatsa on nyt tipahtanut keskikäyrän alapuolelle...Kaikesta pitää näköjään huolestua... :ashamed:

En tiiä muuten onko kaikki bilirubiinista ja huonosta imusta vauvalla saanut jo vastauksia kysymykseen, mutta bilirubiini tosiaan väsyttää lasta ja voi aiheuttaa huonoa imua. Jos pissaa ja kakkaa ok, niin en olis heti niin huolissaan. Muutaman päivän ikäsen vatsalaukkukin on niin pieni, ettei sinne välttämättä edes 10ml:ä enempää kerralla maitoa mahdu. Ja mulle ainakin neuvolasta jo varoteltiin, et "pahimmillaan" vauva voi alkuunsa syödä sen 12-14 kertaa vrk:ssa jopa tunnin kerrallaan, et saa haluamansa, kun voi olla ettei kerralla enempää mahdu/jaksa.

Täällä ei mikään enteile synnytyksestä. Ei supistele/tee mitään muutakaan, mikä antais merkkiä tulevasta... :headwall: Joten joulu voi hyvinkin mennä srlassa ja niillä main se laskettukin itsellä on(27.12.). Tai sitten huudan kilpaa uuden vuoden yönä rakettien kanssa! :D

Täälläkin ois yksi kerhoilusta kiinnostunut, jos mukaan pääsee! :wave: Kunhan tässä ensiksi sais nyytin syliin ja joku kertois tyhmälle missä ja miten sellasta harrastetaan... :ashamed:

Jeps, tulipas "romaani", sisällöstä en mene takuuseen... ;) Jos menis vääntämään joulukortit loppuun, et sais postiin ajoissa. Ihanaa talvipäivää mammoille ison :hug: kera!

diiselikissa + :xmas: 38+1
 
jessie..juu mein sittarissa on 'tukkavarasto' niinku meidän teinipoika sen suomentaa :D

ja se kyllä uskon että kukaan täys järkinen ei tällä kulmalla niistä *naapureista* tykkää..ja että joskus tekis mieli tehdä joku *pazalusta* rajoite llidliin että toisillekkin jäis tarjouksia.. :headwall: :D

täällä on ihana *minttusuklaa* maisema eli aurinko paistaa ja on lunta.. joskus pienenä oli jossain minttusuklaa konvehti rasiassa sellanen kuva kannessa..asuttiin vieläphjoiskarjan puolella sillon joten olin alle 4v.. ja tyhjensin ihan ypösen yksin koko konvehti rasian!!!!!!! :eek: ;) :saint: :xmas:

HAA!!! siitä tulkin mieleen että minttusuklaatia pitää pyytää kaupasta..sanokoon sokerimittari vaikka sopimuksensa irti.. mie HALUUN SUKLAATA JA MAAPÄHKINÄ LEVITETTÄ |O

ja manu jaksaa veivata.. :D ..ajattelinkin että entäs jos sillä onkin pikkuinen fillari kun tulee maailmaan.. :LOL:

Dare ja manu
 
Diiselikissa Ei mullakaan ole sf-mitta kasvanut enää kuukauteen ja parissa ultrassa on tarkistettu että lapsi kuitenkin kasvaa. Ilmeisesti on aloittanut laskeutumisen niin ei enää kasva toi maha. Mullakin kävi välillä yläkäyrällä ja nyt palasi keskikäyrälle. Esikoisen aikaan maha kasvoi loppuun asti kun ei laskeutunut mutta nyt on pysähtynyt tähän. Ja mitään häikkää ei oo vaan vauva voi hyvin, joten ei huolta. Yleensähän se kasvu pysähtyy kun lapsi laskeutuu ja saattaa jopa tipahtaa toi lukema.
 
Onnitteluja todella todella paljon kaikille tontun saaneille :heart:

Täällä on suhteellisen tahmainen alku menossa, meidän tytteli on nyt viime maanantaista asti ollut hoidossa Lastenklinikalla ja mitään tietoa ei ole vielä kotiin pääsystä... salaa mielessäni elättelen toiveita että jouluksi pääsisi kotiin, kaikki peukut ja varpaat on pystyssä sen puolesta.

Ehdittiin tosiaan olla kotona sellainen puolitoista viikkoa kunnes neuvola käynnillä sitten kyselin neidin hengityksestä että onko se normaalia ja siitä lähti sitten lumipallo pyörimään, eli ensin terveyskeskuksen lääkärille ja sieltä lähetteellä klinikalle ja sitten erikoislääkärille ja sitten tyttö otettiinkin osastolle... tähystyksessä löydettiin pehmeä kurkunpää, joka ei ole vaarallista ja pitäisi korjaantua iän myötä. Tällä hetkellä vielä huolta aiheuttaa se että tyttö kerää hiilidioksidia kehoon kun hengittää eli se ei poistu normaalisti ja sitä nyt selvitellään että mistä johtuu....vielä ei ole vastausta löytynyt.

Kovin on raskasta elämä mutta onneksi ei mitään hengenvaaraa ole kuitenkaan. Haluaisi vaan niin olla kotona nauttimassa vauva ajasta kun tuntuisi olevan niin rauhallinen tyttönen...mut ehkä joku kaunis päivä.

Oli vain pakko tulla avautumaan jonnekkin pahaa oloaan pois.

Firesun ja tytteli melkein 4vko
 
victoria89 mulla tuli 2 vrk ja silloin sanottiin että voi alkaa kipeytyä tai sitten vielä pysähtyä koko synnytys... no sit onneksi yöllä kipeytyi.

diiselikissa sf ei oo mullakaan kasvanu ainakaan viiteen viikkoon, ollut siis jotain 29-30 (en oikein muista), mutta ultralla tms. ei oo tarkisteltu, kun on koko ajan laskeutunut.

 
täällä maha oudon kipee. välil selkeesti supistaa ja välil tuntuu vaan särkyä, mut supparit ei oo mitenkään kivuliaiksi luokiteltavia.

Onko teillä muilla ollu vatsa ns. kipeä kun synnytyksen käynnistyminen lähenemässä.. (tosiaan sekasin supistavaa oloa, menkkamaista jomotusta ja kipua ihan ku vatsa vellahtais kohta)
 
Dare, vitsi mie nauroin tuolle siun fillarijutulles :LOL: ...tää meijän veikattu poju on hiukan rauhallisempaa sorttia, kauheeta melua ei itestään pie...

Juu, cittarin "tukkavarasto" on tavan paikka, olin siellä vaan vajaa seitsemän kk töissä ja miulle riitti koko pulju :D . Ja arvaa miten ihanaa oli, kun nää "naapurit" etenkin lauantaisin rynnivät sinne ostoksille, mie revin jo omaakii tukkaa siinä vaiheessa :kieh: . Ja siinä vaiheessa, kun liike olis pitäny laittaa kiinni, niin kauhia ryntäys alkoi silloin ja pudottelivat siitä todella "tilavasta" liikkeestä hyllyiltä tavaraa ihan "vahingossa" ja jotenkin sit tavaraa vaan hävis :headwall: ...Ja oon huomannu, et tosiaan tuo teijän Lidl on pahempi naapureiden suhteen, kun meijän paikkakunnalla, lauantait on varmaan pahimpia...

Firesunille voimia ja halauksi :hug: . On varmasti raskasta olla erossa pikkuisesta, mutta onneksi ei suurta hätää pienellä taida olla.

Miulla on tänään mieliala heittänyt laidasta laitaan, aamulla oli itkuinen olo ja ahdisti tuon joulun ajattelu, kun ei tiiä milloin tää tonttu syntyy, sitten yhtäkkiä olo muuttui hirveen positiiviseksi ja ollaan naurettu kaikelle tyttöjen kanssa. Ihan hirvittää itteensäkkin nää mielialan vaihtelut...ja edelleen ilmeisesti limatulppaa irtoilee pikkuhiljaa, on tehnyt jo niin perjantaista lähtien. Koskaan aikaisemmin ei mitään tulppia ole irtoillut :) . On tää raskaus ollut niin erillainen kuin aikaisemmat, enää kun ei ees tiiä, milloin sitä osais lähtee synnärille oikeeseen aikaan...

Jessie 37+6
 
Vauvan painonnousua on huolehdittu täälläkin :wave: Jaksuja meille kaikille tämän asian ääressä kärvisteleville ;)

Meillä on sama homma, että neiti nukkuu liikaakin. Ei ole mielestäni keltainen ja syö kyllä hyvin, mutta pitelee herkästi ainakin sen neljä tuntia väliä. Yksi päivä tässä koetin herätellä syömään, mutta siitä seuraa vain runsasta pulauttelua. Ja kyse ei siis ole pikku-puklusta, vaan neiti ryöpsäyttää sitten kaiken ulos mitä on hetki sitten syönyt :x Refluksia, tai mahanportin ahtaumaa en ole silti tosissani (vielä) epäillyt, herkästi läikkyviä ovat olleet meillä muutkin lapset. Esikoinen ryöpsäytteli just samalla lailla ja kasvoi silti ihan normaalisti. Mitenkään suihkuten örkki ei tule. Tympeintähän siinä on se että varsinkin kyläillessä saa olla koko ajan varpailaan, että milloin örkkää :whistle:

Äsken kävi neuvolantäti punnitsemassa vauvan ja hyvin oli paino noussut pitkistä unista huolimatta. Syntymäpaino oli keskiviikkona 3390, perjantaina kotiutuessa 3075 ja tänään 3220g. Lastenneuvola tulisi kotikäynnile vasta kuukauden päästä, joten pyysin että punnitaan vielä viikon päästä. Nähdään että painnonnousu jatkuu. Ja kun ei ollut tuo syntymäpainokaan vielä täyttynyt. Ja muutenhan mä tuskailisin tällä asialla koko joulun...

Mutta koetan nyt siis rauhoittua ja syöttää lapsentahtisesti.

Eilen neiti tosiaan nukkui lähes koko päivän, oisko syönyt 3-4 kertaa... Iltasella heräili ja söi jokusen kerran ja korvasi sitten päivän nukkumisen yöllä... Klo 00.30-03 söi koko ajan.... :eek: Ei siis suostu nukahtamaan millään vaan aina kun laskee sänkyyn / vaunuun niin alkaa hirmuinen hamuttelu. Olen sitten antanut aina tissiä ja sitten tosiaan kolmen maissa nukahti viereen. Sitten nukkuinkin 06 asti, otti tissiä ja sitten nukkui taas klo 09 asti. Sitten heräili syömään klo 13 maissa (oikeastaan herätettiin kun terkka tuli), söi yhden tissin ja tuossa sitä taas vaan nukutaan :) Välillä nieleskelee siihen malliin, etten viitsi antaa nyt kenekään syliteltäväksi ettei taas puklaa...

Joku mietti sitä keltaisuutta, ja sehän nimenomaan väsyttää. Keltainen lapsi on unelias, vaisu ja vähän lötkökin. Ja se just tekee ongelmaa tuohon syömiseen.

Herkästi vaan yhteyttä neuvolaan, jos huolettaa. Mäkin olen käynyt imetysohjaajakoulutuksenkin ja tunnen itseni täysisin tyhmäksi tuon oman VIIDENNEN lapseni kanssa... :ashamed: :LOL: Kai sitä jotenkin pelkää, että kun on näin suuren onnen saanut., että se vielä jotenkin "otetaan pois" :heart:

Firesunille :hug: ja jaksamista. Toivottavasti pikkutonttu paranee pian ja pääsee jouluksi kotiin :xmas:

T. Tintukka ja tonttuneiti 5 vrk
 
Nonni, terkka kävi täälläkin.

Syntymäpaino 5.12 oli 4035g, lähtöpaino 8.12 3840 ja tänään paino 4180g. Syöttöpunnitus tehtiin, paino nousi syötöllä 10g, mutta eipä tuo typy hirveesti edes imenyt ja oli tunti sitten tissitellyt enemmän. Mutta paino on noussut hienosti, niin siitä ei tarvitse olla huolissaan. Lapsentahtista imetystä vain :).

Nyt typy nukkuu tyytyväisenä, kai se vatsa on täynnä ja saa sitten unta.

Röyhtäyttämisestä Miten muilla onnistuu röyhtäyttäminen?
Meillä ei aina saa röyhtäisyä tulemaan. Varsinkaan silloin, kun nukahtelee tissille. Herää siihen, että yritetään röyhtäyttää ja hermostuu ja sitten tissitellään lisää. Iltaisin vissiin on jonkin verran vatsanväänteitä, päivällä ei niinkään. Ja yöllä en ole röyhtäisemään ruvennut, kun makuultani imetän.
 
Äippäpolilla käyty. Olisin sanut jäädä samantiän käynnistykseen jos olisin halunnut B) mutta valitsin että käynnistys olisi vasta parin päivän päästä (joulushoppailut mielessä!!!!!) Syy käynnistykseen on vähäinen lapsivesi. En todellakaan ole huomannut että sitä ois tihkuttanut pois!!!! Lekuri oli sitä mieltä että voidaan hyvinkin odotella ke aamuun ja sitten aloittaa käynnistys. Kohdunsuukin oli jo 3cm auki ja reunoja jäljellä 1,5cm. Ainuttakaan supistusta ei ole ollut joten se menkkamainen juilinta on avannut kyllä paikkoja =) Painoarvio on tällä hetkellä 3,4kg. Mun mielestä hyvänkokoinen..

Tiinuli81 rv 40+0
 
Täällä kans vaihteeks supistelee... Nyt menny jo monta päivää tätä samaa, joutuu vissiin harkitsemaan paikkojen tarkistuttamista, tiiä vaikka ennakoisivat paikkojen avautumista. Mut kun ei huvittas turhaan mennä käymään.
Kiva, poika on kuumeessa ja tosi räkäsen olonen, tytöllä ei oo mitään. Tietty sit jouluna on kaikki kipeenä ja pitäs pienen nyytin kans tulla kotio.
Juu, Jessie, jos kaikki hyvin menee ni saatan päästä aattona kotia. Voi olla melkosta härdelliä, jos iltapvällä tuun kotia ja sit tulee viel joulupukkikin ja iso kasa lahjoja.... Kääk! Toivottavasti syntys jo täl viikol! Joutasin ihan hyvin synnyttää kun kaikki on valmiina.

Ja kerhoon tahtosin minäkin mukaan!
Jaksamista kaikille, vielä odottaville ja jo vauva-asioiden kanssa tuskaileville!

Tintiäinen joka ei vieläkään muistanu tarkistaa tarkkaa rv tilannetta =)
 
Neuvolassa käyty. Terkka sano jo mahaa vilkasemalla että laskeutunu on. Pää oli jo aika alhaalla mutta ei edelleenkään kiinnittynyt ja tuskinpa tuo kiinnittyykään ennen synnytystä. Kaikki oli muuten ok.

Paino +-0g eli täysin sama lukema ku pariviikkoa sitten nyt tullut yhteensä 5kg
120/75
pissa puhdas
sf 34
turvotus -
liikkeet ++
syke+

Sanoin jo terkalle että enää en suostu tulemaan ilman vauvaa neuvolaa. Ens tiistaille ois kuitenkin uus aika varattuna mutta toivon todella että sillon en enää ehyenä oo.


Tiinuli Kyllähän se lapsivesi uusituu muutenkin koko ajan. Eli vaikka sitä on vähän niin ei se tarkoita että se olisi sieltä tihkuttamalla pois tullut. Oma elimistökin sitä puhdistaa ja poistaa koko ajan ja tuottaa lisää. Mullakin esikoisen aikaan oli aika vähänä lapsivesi synnytyksen aikoihin 40+1 ja sen takia pojalla oli aika kuiva iho mutta ei mullakaan sitä missään vaiheessa vuotanut. Elimistö ei vaan tuottanut uutta poistuneen tilalle ja minusta tuo ei oo mitenkään harvinaista vaan aika monelle niin käy, varsinkin yliaikasille.

Sanle ja veturi 38+4
 
Heissan pitkästä aikaa kaikille :wave: Hengissä tosiaan olla, juuri ja juuri. Neiti valvoo yöt ja pojan kanssa sit valvottava päivät. Nyt 1,5 viikkoa menty ihan nelisen tunnin yöunilla vuorokausi. Aivan poikki olen. Viime yönä itkin sitten kun tyttö ei nukkunut millään. On niin voimaton olo :( Koitan ajatella että onneksi kasvaa nopeasti, että jospa pian rytmi muuttuis. Onneksi mun äiti ollu tänään täällä niin oli isomman kanssa, mä sain muutaman tunnin päiväunet otettua.

Kerhoon minäkin mielelläni liittyisin :) Tosi vähän tosiaan koneella ehtii olemaan, mutta ilman muuta kerhoilisin aina kun koneelle kerkeän.

Neidillä vasen silmä rähmii aivan umpeen. Liekö silmätulehdusta.. :/ Huomenna tulee mun oma neukka käymään mun luona niin samalla voin tuosta neitin silmästä kysyä. Neitiä tulee sit kylän lasten neukka kattoon torstaina. Täällä ei ainakaan säästetä näissä asioissa :)

Nyt jatkan pikku kakkosta ja aamukahvia ;)

Myräkkä ja neiti 9vrk
 
Myräkkä: ihana kun pääsit kertoileen kuulumisia!! :hug:
Firesunille ISO voima halaus :hug: ihan varmasti rankkaa, vaik kaikki sinänsä onkin OK, mut et joutuu jättään pienen osasolle.. toivottavasti kuitenkin pääsee jouluksi kotiin..

Kävin tosiaan synnärillä käyrillä ja sieltä ohjasivat naisten pkl ultraan (oli lääkäri halunu vielä ultrata). Käyrässä ja ultrassa kaikki OK. Käyrän aikaan vauva liikuskelikin mukavasti. Ultrassakin näin et vauva liikkuu, mut en tuntenu liikkeitä (lääkäri ihmetteli et miten en tunne). Istukka kalkkinen ja lapsivettä ihan mukavasti (oli esikon syntyessä vähissä). Paino arvio 3800g tosin lääkäri meinas, et hänen mielestä on pienempi.. mut puntarihan sen sit näyttää. Kohunsuu niukin naukin 2sormelle auki, pehmeä ja kanavaa 3cm jäljellä, et ei ole nuo mun supparit saaneet oikeestaan mitään aikaseks. Kävi muuten TOSI kippeetä tuo sisätutkimus ja sen jälkeen onki supistellu epäsäännöllisesti ja ihan tuntuvasti. Jospa se tästä. Sovittiin sit et menen Pe aamuna suoraan osastolle, et jospa alkasivat käynnisteleen.. meinas ensin et vasta maanantaina, mut lupas kuitenki tulla jo Pe (ku sanoin etten jaksa maanantaihin asti + ens viikolla mies ei pääse synnärille mukaan, ku ei ole navetaan lomittajaa).

Jos ei muita ilmaannu, ni mä voin tuon kerhon perustaa! Sääntöjä mietin (toki voidaan niistä keskustella tarkemmin vielä tuolla kerhossa), mut
1. Kerhoon pääsee mukaan ne jotka ovat tällä hetkellä joulukuisten listassa mukana
2. Asiat mitä puhutaan kerhossa, jäävät kerhonsisälle (toisin sanoen täällä yleisellä puolella ei mainita kerhon asioita, ettei kukaan tuntisi itseään ulkopuoliseksi ja luottamuksella kerrotut asiat säilyvät siellä ).
3. Jokainen kerhoon liittyvä kirjoittaa kerhon kertomus puolelle pienen tarinan itsestään

Mitä ootta mieltä? tuleeko jotain muuta mieleen? mulle voi vastata myös yv:nä
 

Yhteistyössä