***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

Dare, ihana pikkumies teillä ja kukas muukin jo kommentoi, että tosiaan ei voi erehtyä luulemaan manua tytöksi :D ...

Osloni, mie oon jo pariin otteeseen lentänyt synnärillä yöselkään, kun ollut säännöllisiä supistuksia, mutta piruvie sitten loppuneet kuitenkin. Ja siksi miekin olen eh´kä herkempi sinne ollut näytille menemään , kun edellinen synnytys oli tosi nopee, eikä kotona supistukset olleet silloin edes kovin kivuliaita. Nyt sitten olen kotona kuunnellut supistuksia aina noin nelisen tuntia, osa jo todella napakoita ja väli on ollut melkein se 5 minuuttia, sitten ollaan sairaalaan menty ja hitto ovat aina loppuneet kuitenkin noin 7,5 tunnin päästä |O . Itestä tuntuu jo nololta lentää siellä vähän väliä, mutta minkäs voit, joten ymmärrän tuon siun huolen, kun takana nopeita synnytyksiä. Mie kun viimeeksi synnärille soitin, niin siellä ainakin kätilö sanoi miulle, että voithan tulla tarkistuttamaan tilanteen, jos huolestuttaa. En sitten tiiä, miten teijän sairaalassa suhtaudutaan, mutta jos siullakin supistuksia tulee tiuhaan, niin mie kyllä änkeisin väkisin ihan vaan vaikka just vaan tarkistusreissulle, ei oo kiva olla huolissaan siitä, että syntyy matkalla tai sitten kotia ;) :whistle: .


Muoks. Miracles, Meijän kerhon nimi on tonttulan lapset :) ja salasanan sai sukkaparilta yksärinä
 
Osloni Eikö ne merkannu sitten viimeksi neuvolakorttiin mitään siitä kohdunkaulan ja kanavan tilanteesta? Kyllä mulle ainakin joka kerta lääkäri merkkaa tilanteen ja viimeisen käynnin kohdalla on raksi kohdassa pehmeä, auki <1cm ja kanava 2,8cm, aikasemmin on ollut aina että kiinteä, kiinni ja 4cm
 
Räks, Poks ja Pum! 40+0 ja pitäisi kuulua PLOP, mutta kun ei. Tuntuu kaikki supistukset hävinneen. Mitään tuntemuksia ollut viimekään yönä. No mutta keskitytään viettämään ihanaa joulua uudessa kodissa miehen ja esikoisen kanssa ja ajatellaan synnytyshommia vasta huomenna ;)

Mies lähti kyllä vielä töihin täksi päiväksi, kun on tuota lunta tullut ja töissä kiinteistöhuollossa niin lumitöitä riittää. Pojan kanssa taidetaan lähteä käymään minun vanhempien luona ja siskokin saapui eilen Helsingistä joulun viettoon joten näkee häntäkin. Kinkku on jo korkattu ja oli kyllä suussa sulavan hyvää.

Hyvää ja rauhallista joulua kaikille! Toivotaan että me vauvamasuiset saadaan tämä päivä olla rauhassa ja vasta huomisesta alkaen ruvetaan miettimään tuota synnytyshommaa! :heart:

Sanle ja veturi 40+0
 
Täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena =) . Tätä mie oon odottanutkin, että saisi vielä tämän päivän viettää kotona ja näyttää se toive toteutuvan, sillä aika hiljaista on ollut tänään supistusrintamalla. Eli huomisesta lähtien ( tai sitten ensiyöstä ) saa vauva tulla milloin vaan :) ...

Kohta lähdetään anopille syömään...

Oikein ihanaa joulua kaikille !!!

Jessie + :xmas: 39+2
 
Tunnelmallista joulua vielä uudestaan kaikille! Yhdessä koossa ollaan täälläkin. Ihanaa, että näyttää toive koti jouluaatosta kaikille sitä haluaville toteutuvan. Itselläkään ei "oireita", et täytyis synnärille lähteä. Sen ti-illan jäljiltä vaan kävely käyny täällä lähes mahdottomaksi, alkaa heti vähän kauemmin käveltyä tuntumaan, et joku jo "kuikkii" jalkojen välissä. :D

Noh, syödäänhän tänään hyvin, ni jaksetaan kaikki sitten tämän illan jälkeen mahdollisimman pian pusertaa tonttusia ulos! :)

diiselikissa + :xmas: 39+4
 
Hyvää Joulua kaikille! Onnea uusista nyyteistä ja tsemppi :hug: vielä odottaville!

Molemmat pojat unilla, mies töissä ja äidin pitäisi varmaan siivota ja ehkä laittaa vähän jouluruokaa illaksi + paketoida lahjat... Ei mitenkään myöhässä, mutta muuten vaan...

Meillä viime yöt nukuttu 6h putkeen ja siitä seurauksena eilen iltapäivällä minulla nousi kuume ja rinnat kipeinä eli tulehdusta ilmeisesti ilmassa. Nyt jo vähän parempi olo, mutta flunssaa edelleen.

Saini ja Tintti 16vrk
 
Hyvää ja Rauhallista Joulua kaikille! :wave: Täällä edelleen yhessä kasassa. Kiva, että sai ees tämän jouluaaton olla kotona.

Sitten ehkä vähän tyhmäkin kysymys... :ashamed: Saako sitä näin raskaana ollessa juoda glögiä? Kun eikö se inkivääri oo raskaana olevilta kielletty? Vaikka tuskin näin lopussa enää lie haittaa? Oon kyllä sitä leivonnassa tainnu käyttää mutta miten lie glögin kanssa.

Jouluäippä rv 40+0
 
Tulin vain ilmoittamaan, että saimme maailman ihanimman joululahjan 22.12.2009 klo 03.52, kun meille syntyi pieni tyttö. Mitat 3080g ja 49cm, py 35cm. Synnytyskivut oli jotain ihan valtaisia, en ois ikinä voinu pienessä mielessäkään uskoa, miten paljon synnytys voi sattua, mutta ehdottomasti kannatti ja palkinto oli mitä mahtavin :heart: En ehtiny muuta ku pikkusen kokeilla ilokaasua, niin vauhdilla tyttö tuli maailmaan. Kaikkinensa synnytys kesti n. 6h, sairaalassa ei ehditty olla ku vajaa 1,5h ku tyttö syntyi:) Viikkoja oli kasassa silloin 39+2. Kaikille vauvautuneille paljon onnea ja odottelijoille paljon jaksamista! Se palkinto on todellakin sen odottamisen arvoinen :hug: Ja ihanaa joulun aikaa myös jokaiselle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
Osloni Eikö ne merkannu sitten viimeksi neuvolakorttiin mitään siitä kohdunkaulan ja kanavan tilanteesta? Kyllä mulle ainakin joka kerta lääkäri merkkaa tilanteen ja viimeisen käynnin kohdalla on raksi kohdassa pehmeä, auki <1cm ja kanava 2,8cm, aikasemmin on ollut aina että kiinteä, kiinni ja 4cm
Kiitoksia vastauksistanne! Mulla on supistellut todellakin jo syyskuusta lähtien ja ne ovat olleet ihan kunnon supistuksia. Sairaslomalla olin oikein vuodelevossakin kuukauden päivät. No, tänään on sitten 40 rv koossa ja samanlaisena vaan jatkuu. Lääkäristä on 7 (!) viikkoa ja silloin kohdunsuuntilanne oli se, että se oli pehmeä, suljettu ja kanavaa 1,9 cm (ultra-lukuja!!). Näiden seitsemän viikon supistelujen jälkeen luulisi olevan melko kypsä tilanne...

Mietin tässä, että josko keksisi jonkin "tekosyyn" käydä kolkuttelemassa synnärin ovella. Olisi lastenvahditkin paikalla.
:) Mulla oli tänä aamuna jalka ihan jumissa, eilenkin se puutui ja lähti alta ihan käsittämättömällä tavalla. Kaipa tuo vauva painaa johonkin hermoon nyt oikein kunnolla.

Mutta, kaikesta huolimatta,
OIKEIN IHANAA JOULUNAIKAA TEILLE KAIKILLE!!

Osloni 40 rv



 
Heippa kaikille vielä täällä oleville. Jaksamista, kyllä se teilläkin on kohta nyytit sylissä.
Ite menin tosiaan maanantaiaamuna ekks;aan suunnitellulle sektiolle. 6.30 piti olla ja sit kolmisen tuntii ooteltiin tarkkailuhuoneessa enne ku rupes tapahtumaan. Kymmenen pintaan ruvettiin käynnistystä valmistelemaan ja lähettiin leikkaussaliin. Meidän sairaalassa on uusikin leikkaussali synnärin puolella nimenomaan sektioita varten, mut oli ruuhkaa ja mentiin vanhaan saliin. Siellä sit anestesialääkäri rupes tökkimään selkää et sais spinaalipuudutuksen laitettuu. Jännitin niin kovasti ettei useitten yritysten jälkeenkään onnistunut, sit sängyn laidalla istuen onnistu. Laitto puudutteen lisäksi morfiinia, joka vie kivun pitkäksi aikaa!( Suosittelen, meni 1,5 vrk enne ku rupes leikkaushaava tuntuu). Sit pääs mieskin saliin pitämään kädestä ja vauva oli ulkona noin 20 minuutissa. Mies lähti vauvaa hoitamaan ja minuu jäätii parsii kasaan. Sit heräämöön missä jouduin oottamaan aika pitkään et osastolta vapautus paikka. Oli tosiaan synnärillä ruuhkaa!
Osastolla jouduin ekaks johonkin "hätävara"huoneeseen, enne kun huone vapautui. Sain ihan yhden hengen huoneen, Wau! Tosin et remontin jäljiltä siellä ei ollu vielä telkkuu eikä radioo... No sitä herkkua kesti yön yli ja sit seuraavana päivänä siirrettiin kahden hengen huoneeseen, jossa oli telkku =) Pääsin kotia jo kun vauva oli 2vrk vanha. Eli kotiuduttiin 23.12.

Niin se lopputulos oli tosiaan poika! Ihan komeilla mitoilla 4020g ja 54cm.... =) Isosisko- ja veikka on ottaneet hyvin vauvan vastaan ja vauvakin on kotiutunu hyvin, ei pelänny edes joulupukkia :LOL:

Onnea kaikille vauvan jo saaneilla ja jaksamista kärvistelijöille!

Tintiäinen ja ukkeli 4vrk
 
Oikein paljon onnea vau2009 ja tintiäinen :flower: :heart: :heart:

Tintiäinen, ihanaa kuulla, että EKKS:n sairaalasta voi päästä jo pois vauvan ollessa kahden vuorokauden ikäinen. Tai no riippuu tietysti mihin vuorokauden aikaan syntyy :) . Minuu ku ahistaa ihan urakalla tuo sairaalassa olo :( ... Ja nyt kun loppu stressi siitä, että saako olla joulun kotona, niin nyt taas tuo synnytyspelko on alkanut nostaa päätään :/ . Mie oon niin hiton kipuherkkä, et pelkään niin sikana tuota kipua, en mitään muuta... Työ ootte jo varmaan kurkkua myöten täynnä tätä miun samaa jankkaamista tuosta pelosta, mut jotenkii helpottaa, kun saan kirjoitella tänne...

Muoks. Mira, ihana pikku tonttu :heart:
 
Jessie mulla on ainakin puudutteet (ekassa epiduraali ja nyt tokassa spinaali) auttaneet niin hyvin, ettei kyllä oo ehtiny koskea, ts. oon saanu ne aina melkein heti kun on tullu kunnolla kipeitä supistuksia. Sit on ollut ihan rauhallista synnyttää.
 

Yhteistyössä